Resultats globals: 42 registres trobats en 0.06 segons.
Articles, 40 registres trobats
Llibres i col·leccions, 2 registres trobats
Articles 40 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
20 p, 654.2 KB Uso de actividades de medidas indirectas en la formación de maestros / Rojas, Francisco (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Albarracín Gordo, Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
El tratamiento de la medida en la escuela se suele orientar hacia un trabajo aritmético, desnaturalizando los procesos de medida, conocimiento con el que llegan los futuros maestros a su formación inicial. [...]
The treatment of measurement in school is usually oriented towards arithmetic work, distorting the processes of measurement, knowledge with which future teachers arrive at their initial training. Therefore, this study addresses indirect measurement processes as a strategy to analyze the variety and relevance of measurement strategies planned and executed by students. [...]

2024
Números: Revista de Didáctica de las Matemáticas, Vol. 116 Núm. 1 (2024) , p. 23-42  
2.
24 p, 300.1 KB Factores constituyentes identitarios en la maestra de educación infantil / Robinson Seisdedos, María Soledad (Universidad de Valparaiso (Xile)) ; Tejada Fernández, José (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Blanch Gelabert, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
El presente artículo analiza los factores claves que inciden en la construcción identitaria de la educadora infantil en sus primeros años de trabajo y en diferentes realidades educativas. La metodología aplicada consistió en un estudio de caso múltiple, con particularidades de tipo biográfico-narrativo, y la recogida de información se realizó a través de relatos de vida, específicamente incidentes críticos y biogramas, junto con entrevistas semiestructuradas y grupos focales. [...]
This article analyzed the key factors that affect the identity construction of the early childhood educator in his/her first years of work and in different educational realities. The methodology consisted of a multiple case study with particularities of a biographical type narrative and the collection of information was carried out through life stories, specifically critical incidents and biograms, together with semi-structured interviews and a focus group. [...]

2021 - 10.11144/Javeriana.m14.fcim
Magis, Vol. 14 (2021) , p. 1-24  
3.
13 p, 2.3 MB Transfer of Learning of New Nursing Professionals : Exploring Patterns and the Effect of Previous Work Experience / Roig Ester, Helena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Robalino Guerra, Paulina Elizabeth (Universität Augsburg (Alemanya)) ; Quesada Pallarès, Carla (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Gegenfurtner, Andrea (Universität Augsburg (Alemanya))
While numerous studies have focused on the learning transfer of in-company training in past decades, relatively few have explored the transfer of knowledge from university studies to the workplace, particularly in the context of nursing. [...]
2024 - 10.3390/educsci14010052
Education sciences, Vol. 14 Núm. 1 (january 2024) , p. 52  
4.
12 p, 583.0 KB Indicadores para la construcción de prácticas colaborativas en entornos virtuales de aprendizaje / Noguera, Ingrid (Universitat de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ; Gros Salvat, Begoña (Universitat de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social)
El objetivo de este artículo es analizar las prestaciones pedagógicas requeridas para el diseño y apoyo de tareas colaborativas con soporte tecnológico. Para ello, se ha realizado un estudio de casos en la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) que ha permitido analizar el diseño realizado por expertos en la conducción de prácticas colaborativas. [...]
The aim of this paper is to analyse the pedagogical affordances required in designing and supporting collaborative tasks in virtual environments. We conducted a case study at the Open University of Catalonia (UOC) in order to study the design made by experts in collaborative practices. [...]

2014
Revista latinoamericana de tecnología educativa, Vol. 13 Núm. 1 (2014) , p. 51-62  
5.
23 p, 2.8 MB La incidencia de la experiencia laboral en la movilidad social intergeneracional en España / Fachelli, Sandra (Universidad Pablo de Olavide) ; López-Roldán, Pedro (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Segura Carrillo, Cristian (Universitat Autònoma de Barcelona)
Se presentan los resultados actualizados en el estudio de la movilidad social intergeneracional en España siguiendo los tradicionales análisis del triángulo OED (origen social, educación y destino social), en que se introduce el efecto de la experiencia laboral medida por la edad y los años trabajados, aplicando un diseño que tiene en cuenta la cohorte, el período y la edad. [...]
The updated results in the study of intergenerational social mobility in Spain are presented following the traditional analysis of the OED Triangle (Social Origin, Education and Social Destiny) where the effect of work experience measured by age and years worked is introduced, applying a design that takes cohort, period, and age into account. [...]

2023 - 10.3989/ris.2023.81.2.M22b-005
Revista internacional de sociología, Vol. 81 Núm. 2 (2023) , p. e226  
6.
23 p, 311.5 KB Retos de ser mujer trans en Colombia : aspectos asociados a sus condiciones de vida / Duarte Alarcón, Carolina (Pontificia Universidad Javeriana) ; Correa Sánchez, Diego (Pontificia Universidad Javeriana) ; Hoyos Hernández, Paula Andrea (Pontificia Universidad Javeriana)
Colombia es un país cisnormativo en el cual durante los últimos años ha cobrado relevancia las discusiones y acciones en pro del bienestar y la salud de las mujeres trans. De esta manera, en el presente artículo presentamos los retos de las mujeres trans asociados a sus condiciones de vida a partir de una revisión bibliográfica en Colombia de la literatura publicada entre 2010 y 2020. [...]
Colombia is a cisnormative country in which discussions and actions for the welfare and health of trans women have gained relevance in recent years. In this way, this article presents the challenges of trans women associated with their living conditions based on a bibliographic review in Colombia of the literature published in the last five years. [...]

2023 - 10.5565/rev/qpsicologia.1920
Quaderns de psicologia, Vol. 25 Núm. 2 (2023) , p. e1920 (Artículos)  
7.
8 p, 609.9 KB Patrones de aprendizaje de estudiantes de posgrado en salud pública : relaciones con la identidad, la formación y el trabajo de profesores en Brasil / Delgado Orrillo, Yansy Aurora (Universidad Federal de Río de Janeiro. Instituto NUTES de Educación en Ciencias y Salud) ; Ciraso Calí, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Quesada Pallarès, Carla (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Matos Nunes, Tania Celeste (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; de Oliveira Figueiredo, Gustavo (Universidad Federal de Río de Janeiro) ; García-Orriols, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació) ; Rodrigues Guilam, Maria Cristina (Fundação Oswaldo Cruz (Brasil)) ; Martínez-Fernández, J. Reinaldo (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació)
Introducción: se analizan las relaciones entre los patrones de aprendizaje de estudiantes de posgrado en salud pública y las representaciones sociales sobre identidad profesional, trabajo docente y formación de profesores, en una institución brasileña. [...]
Introduction: The relationships between the learning patterns of postgraduate students and their social representations of professional identity, teaching work and pedagogical training at the postgraduate level in health at a Brazilian institution are analyzed. [...]

2023 - 10.1016/j.edumed.2023.100829
Educacion Medica, Vol. 24 Núm. 4 (2023) , article 100829-8  
8.
23 p, 254.6 KB Prácticas en un espacio de trabajo colaborativo docente : "Reproducir para Resistir" / Reyes-Espejo, María Isabel (Pontificia Universidad Católica de Valparaíso) ; Gónzalez Weil, Corina (Pontificia Universidad Católica de Valparaíso) ; Arenas-Martija, Andoni Patricio (Pontificia Universidad Católica de Valparaíso) ; Salas-Cortés, Raimundo Lorenzo (Pontificia Universidad Católica de Valparaíso) ; González-Benavente, Romina (Pontificia Universidad Católica de Valparaíso) ; Otarola-Neira, Consuelo Ignacia (Pontificia Universidad Católica de Valparaíso) ; Rojas-Rojas, Daniela Andrea (Pontificia Universidad Católica de Valparaíso)
Desde una perspectiva socio-crítica comunitaria, en este estudio visibilizamos las prácticas de resistencia y/o reproducción al sistema educativo neoliberal chileno que se despliegan en un espacio de trabajo colaborativo docente en el área de ciencias. [...]
From a social-critical community perspective, in this study, we make visible the practices of resistance and/or reproduction to the Chilean neoliberal educational system that are deployed in a collaborative workspace for teachers in science. [...]

2022 - 10.5565/rev/qpsicologia.1644
Quaderns de psicologia, Vol. 24 Núm. 1 (2022) , p. e1644 (Artículos)  
9.
22 p, 567.8 KB Presupuestos y legislación con perspectiva de género : educación 0 a 3, permisos por nacimiento, jornadas y condiciones laborales / Castellanos Serrano, Cristina (Universidad Nacional de Educación a Distancia (Espanya)) ; Perondi, Ana Carolina (Cámara de Comercio de España. Servicio de Estudios)
La educación infantil de 0 a 3 años es una política con efectos muy relevantes en el bienestar infantil y la igualdad de género. Su acceso universal es clave para garantizar la igualdad de oportunidades y tiene efectos positivos cuando es de calidad en el corto, medio y largo plazo en toda la infancia, especialmente en la de origen vulnerable. [...]
L'educació infantil de 0 a 3 anys és una política amb efectes molt rellevants en el benestar infantil i la igualtat de gènere. L'accés universal és clau per garantir la igualtat d'oportunitats i té efectes positius quan és de qualitat en els terminis curt, mitjà i llarg en tota la infància, especialment en la d'origen vulnerable. [...]
Education for 0 to 3-year-olds is a policy area with very significant effects on child wellbeing and gender equality. Universal access to childhood education is a key factor in guaranteeing equal opportunities; when it is of high quality, it has positive effects in the short, medium and long term for all children, especially those from vulnerable backgrounds. [...]
La educación infantil de 0 a 3 años es una política con efectos muy relevantes en el bienestar infantil y la igualdad de género. Su acceso universal es clave para garantizar la igualdad de oportunidades y tiene efectos positivos cuando es de calidad en el corto, medio y largo plazo en toda la infancia, especialmente en la de origen vulnerable. [...]

2022 - 10.5565/rev/papers.3064
Papers : revista de sociologia, Vol. 107 Núm. 3 (2022) , p. e3064 (Artículos de monográfico)  
10.
45 p, 1.3 MB La influencia de la educación y de la experiencia laboral en la movilidad social : estudio de las cohortes nacidas entre 1926 y 1981 en España / López-Roldán, Pedro (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Fachelli, Sandra (Universidad Pablo de Olavide)
El artículo presenta los resultados de una investigación sobre la influencia de la educación y de la experiencia laboral en la movilidad social intergeneracional en España, siguiendo los tradicionales análisis de movilidad a partir del triángulo OED (origen social, educación y destino social). [...]
The article provides the results of a research project on the influence that education and work experience have had on intergenerational social mobility in Spain, following the traditional analyses of mobility based on the OED (origin, education, and destination) triangle. [...]

2022 - 10.5477/cis/reis.179.79
Revista española de investigaciones sociológicas, Núm. 179 (Julio-Septiembre 2022) , p. 79-102  

Articles : 40 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Llibres i col·leccions 2 registres trobats  
1.
489 p, 12.0 MB Towards a comparative analysis of social inequalities between Europe and Latin America / López-Roldán, Pedro, ed. (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball (QUIT)) ; Fachelli, Sandra, ed. (Universidad Pablo de Olavide. Departamento de Sociología)
This open access volume identifies the common and specific aspects of social mechanisms that generate inequalities, through comparative analyses of different dimensions in which inequalities are expressed. [...]
Springer 2021 - 10.1007/978-3-030-48442-2  
2.
157 p, 1.3 MB Professional learning & development : from innovative research to innovative interventions. Book of abstracts of the EARLI SIG14 2020 Conference / París Mañas, Georgina, ed. ; Roig Ester, Helena, ed. ; Quesada Pallarès, Carla, ed. ; Ciraso Calí, Anna, ed.
Special interest group 14 of the European Association for Research of Learning and Instruction (EARLI) brings together researchers who study work and education as contexts for professional learning. "From innovative research to innovative interventions" was the theme selected for the SIG14 2020 Conference in Barcelona. [...]
2020 - 10.6084/m9.figshare.12515342  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.