Resultats globals: 94 registres trobats en 0.01 segons.
Articles, 58 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 3 registres trobats
Llibres i col·leccions, 23 registres trobats
Documents de recerca, 8 registres trobats
Documents gràfics i multimèdia, 2 registres trobats
Articles 58 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
27 p, 39.6 MB La imagen de Santiago del espaldarazo de las Huelgas de Burgos : escenarios históricos (e historiográficos) de un santo vestidero / Carrero Santamaría, Eduardo (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia)
En el monasterio cisterciense de Las Huelgas de Burgos se conserva una imagen sedente y articulada de un hombre barbado, que porta una espada en ristre en su mano derecha. Sus orígenes se han basado en la tradición que la consideraba un intermediario de madera entre la divinidad y el rey, a través de su identificación con el Apóstol Santiago. [...]
In the Cistercian monastery of Las Huelgas de Burgos, a seated and articulated image of a bearded man holding a sword in his right hand is preserved. Its origins have been based on the tradition that considered it a wooden intermediary between the deity and the king, as an image of Saint James. [...]

2019 - 10.18002/da.v0i18.5906
De Arte, Núm. 18 (2019) , p. 7-33  
2.
2 p, 1.6 MB Dos fragments de frisos acantiformes al Conjunt Monumental de les Esglésies de Sant Pere d'Ègara / Claveria, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona)
2007
Merlet. Butlletí Informatiu del Museu de Terrassa, Núm. 29 (2007) , p. 3  
3.
27 p, 705.1 KB Escultures romanes de Barcino / Claveria, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia) ; Koppel, Eva María (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Rodà, Isabel 1948- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de l'Antiguitat i de l'Edat Mitjana)
S'estudien 21 peces escultòriques conservades al MUHBA i procedents de diverses excavacions fetes a Ciutat Vella entre els anys 1953-1954 i el 2005, que, malgrat la seva fragmentació, aporten més dades sobre l'ús de l'escultura a Barcino. [...]
The article focuses on 21 sculptural pieces preserved in the MUHBA from several excavations carried out in the Old City of Barcelona in 1953-1954 and 2005. Despite their fragmentation, they provide more data on the use of sculpture in Barcino. [...]

2014
Quaderns d'arqueologia i història de la ciutat de Barcelona, Vol. 1 Núm. 10 (2014) , p. 96-121  
4.
19 p, 1.7 MB Enric Monserdà i l'art assiri / Vidal, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona)
L'objectiu d'aquest article és presentar i analitzar dos documents inèdits del pintor Enric Monserdà (1850-1926) sobre art assiri. Els dos documents corresponen a dues lliçons dels cursos d'Història de l'Art i Història de les Arts Decoratives impartits per Monserdà en una data indeterminada. [...]
The aim of this paper is to edit and analyse two unpublished documents on Assyrian art written by the painter Enric Monserdà (1850-1926). They are two lessons belonging to the courses on "History of Art" and "History of the Decorative Arts" taught by Monserdà on an unknown date. [...]
El objetivo de este artículo es presentar y analizar dos documentos inéditos del pintor Enric Monserdà (1850-1926) sobre arte asirio. Ambos documentos corresponden a dos lecciones de los cursos de Historia del Arte e Historia de las Artes Decorativas impartidos por Monserdà en una fecha indeterminada. [...]

2021
Faventia, Vol. 43 (2021) , p. 71-89 (Articles)  
5.
26 p, 2.6 MB "La toma de Sevilla por el santo rey Fernando" de Cristóbal de Morales Guerrero : teatro y pintura al servicio del proceso de canonización de Fernando III el Santo / Carmona Tierno, Juan Manuel (Universidad de Málaga)
La toma de Sevilla por el santo rey Fernando es un drama historial compuesto por el dramaturgo Cristóbal de Morales Guerrero que pretende promocionar la figura del rey Fernando III el Santo en una época en que su proceso de canonización estaba en plena efervescencia. [...]
La toma de Sevilla por el santo rey Fernando is a historical drama written by dramatist Cristóbal de Morales Guerrero whose aim is to promote the character of Ferdinand III the Saint during a period in which his canonisation process was in progress. [...]

2022 - 10.5565/rev/studiaaurea.483
Studia aurea : revista de literatura española y teoría literaria del Renacimiento y Siglo de Oro, Vol. 16 (2022) , p. 203-228 (Artículos)  
6.
20 p, 32.1 MB El cadirat coral de Santa Maria d'Agramunt : història, dispersió i darreres troballes / Roonthiva, Voravit (Universitat Rovira i Virgili. Departament d'Història i Història de l'Art)
El cadirat de Santa Maria d'Agramunt és un moble que va desaparèixer, parcialment, a partir de 1953. En aquest treball es presenta les darreres troballes dels elements que van sortir de l'església, la fortuna que van tenir i les localitzacions actuals. [...]
The choir stall in the church of Santa Maria d'Agramunt was partially dismantled from 1953 onwards. This paper presents the latest findings regarding the elements that were removed from the church, what happened to them and where they are now. [...]
La sillería de Santa María de Agramunt es un mueble que desapareció, parcialmente, a partir de 1953. En este trabajo se presentan los últimos hallazgos de los elementos que salieron de la iglesia, la fortuna que tuvieron y las localizaciones actuales. [...]

2022 - 10.5565/rev/locus.457
Locus amoenus, Vol. 20 (2022) , p. 73-91 (Articles)  
7.
24 p, 6.8 MB Novetats sobre dues obres del mestre de Rímini a Catalunya / Mateos Rusillo, Santos M. (Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya) ; Velasco Gonzàlez, Alberto (Universitat de Lleida)
L'anònim mestre de l'altar de Rímini o mestre de Rímini, actiu durant la primera meitat del segle XV i amb taller segurament localitzat al sud de la regió històrica de Francònia (actual Alemanya), va fer una producció escultòrica exclusivament en alabastre que s'exportaria pel continent europeu i que arribaria a indrets tan distants com Clerques (França), Utrecht (Països Baixos), Breslau (Polònia), Rímini i Milà (Itàlia) o Fuerteventura (Espanya). [...]
The anonymous Master of the Altar of Rimini, or Master of Rimini, was active during the first half of the 15th century, with a workshop probably located in the south of the historical region of Franconia (in present-day Germany). [...]
El anónimo maestro del altar de Rímini o maestro de Rímini, activo durante la primera mitad del siglo XV y con taller seguramente localizado en el sur de la región histórica de Franconia (actual Alemania), hizo una producción escultórica exclusivamente en alabastro que se exportaría por el continente europeo y que llegaría a lugares tan distantes como Clerques (Francia), Utrecht (Países Bajos), Breslau (Polonia), Rímini y Milán (Italia) o Fuerteventura (España). [...]

2021 - 10.5565/rev/locus.440
Locus amoenus, Vol. 19 (2021) , p. 39-61 (Articles)  
8.
26 p, 6.2 MB Correspondencia en torno a de los encargos de las tumbas de los gobernadores franceses de Menorca (1759-1763) : transcripción y análisis / Roffidal, Émilie (CNRS, UMR 5136, Université Toulouse-Jean Jaurès)
Los encargos en 1759 y después en 1762 de tumbas para los gobernadores franceses de Menorca (el marqués de Frémeur y el conde de Lannion), fallecidos en el ejercicio de sus funciones, constituyen hechos microscópicos que revelan cuestiones complejas en las que se entrecruzan ambiciones geopolíticas, condicionamientos económicos y los imperativos de una carrera artística. [...]
Els encàrrecs el 1759 i després el 1762 de tombes per als governadors francesos de Menorca (el marquès de Frémeur i el comte de Lannion), morts en l'exercici de les seves funcions, constitueixen fets microscòpics que revelen qüestions complexes en les quals s'entrecreuen ambicions geopolítiques, condicionaments econòmics i els imperatius d'una carrera artística. [...]
The commissions in 1759 and in 1762 of tombs for the French governors of Menorca (the Marquis of Frémeur and the Count of Lannion), who died in their posts, are microscopic events that reveal complex issues in which geopolitical ambitions, economic conditioning and the imperatives of an artistic career intersect. [...]

2021 - 10.5565/rev/locus.398
Locus amoenus, Vol. 19 (2021) , p. 113-126 (Articles)  
9.
48 p, 4.5 MB Central Italian "Tabernacula" : a Survey / Pasqualetti, Cristiana (Università degli Studi dell'Aquila)
This paper aims to provide an in-depth survey of grand-scale medieval Italian tabernacles and other types of closing altarpieces with all of their wings - or substantial parts thereof - still preserved (1200-1435). [...]
Este trabajo pretende ofrecer un estudio en profundidad de los retablos-tabernáculo medievales italianos de gran tamaño y de otro tipo de retablos cerraderos que aún conservan todos sus paneles o partes sustanciales de los mismos (1200-1435). [...]

2020 - 10.5565/rev/medievalia.515
Medievalia, Vol. 23 Núm. 1 (2020) , p. 183-230  
10.
55 p, 16.1 MB El tabernáculo de la Virgen de los Reyes y la memoria documental de otros tabernáculos góticos de la catedral de Sevilla / Laguna Paúl, Teresa (Universidad de Sevilla)
Estudio del tabernáculo de la Virgen de los Reyes (h. 1278) y su instalación en la capilla Real renacentista (1579). Revisión y noticias documentales del tabernáculo encargado al orfebre Sancho Martínez (1366), aportaciones al conocimiento del tabernáculo de la Virgen de la Sede y al tardogótico de la Virgen de la Antigua (1497-1499) de la catedral de Sevilla.
Study of the tabernacle of the 'Virgen de los Reyes' (Virgin of the Monarchs, c. 1278) and its installation in the Renaissance royal chapel (1579). Review and documentary information of the tabernacle entrusted to the silversmith Sancho Martínez (1366), and contributions to the knowledge of the tabernacle of the 'Virgen de la Sede' (Virgin of the See) and to the Late Gothic one of the 'Virgen de la Antigua' (Virgin of the Old One [Cathedral], 1497-1499) of the cathedral of Seville.

2020 - 10.5565/rev/medievalia.511
Medievalia, Vol. 23 Núm. 1 (2020) , p. 275-329  

Articles : 58 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 3 registres trobats  
1.
13 p, 398.1 KB Els colors del poder : la simbologia del diví i l'autoritat a través de l'escultura policromada / Cutrina Gallart, Laia (Universitat Autònoma de Barcelona. Àrea d'Història de l'Art) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Biotecnologia i de Biomedicina "Vicent Villar Palasí"
Al llarg dels segles, les figures autoritàries han cercat diferents mecanismes per expressar el seu poder enfront de la població i de territoris enemics. Marcar la seva potestat ha estat sempre una de les grans preocupacions del poder civil i religiós. [...]
2022
Jornades d'Estudis Doctorals d'Art i de Musicologia, Vol. 3 (15-16 de desembre 2022) , p. 63-75  
2.
17 p, 627.8 KB Recursos en la retratística de l'emperador per a la legitimació del poder imperial durant l'anarquia militar (235-268) / Huete Casanovas, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona.Departament d'Art i Musicologia)
Des dels inicis de l'Imperi romà, gran part dels programes propagandístics es van centrar en la figura de l'emperador, fruit de la dinàmica iniciada per August dins el seu programa de regeneració política. [...]
2022
Jornades d'Estudis Doctorals d'Art i de Musicologia, Vol. 3 (15-16 de desembre 2022) , p. 25-41  
3.
11 p, 3.6 MB Joan Antoni Güell i López (1875-1958), segon comte de Güell, tercer marquès de Comillas i primer col-leccionista d'escultura policromada barroca / Bassegoda i Hugas, Bonaventura 1954- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia)
2006
Jornades d'Història de l'Art a Catalunya. Valls, Catalunya, : 2006  

Llibres i col·leccions 23 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
El sarcófago romano en la cultura artística del Renacimiento español / Claveria, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia)
From the end of the 15th century to the 30s of the 16th century, the use of the Roman sarcophagus was detected in the cultural and artistic circles of the Spanish society. This article deals with different ways of recovering these ancient reliefs, such as collecting sarcophagi pieces exhumed in Hispanic lands, studied and collected by well-versed local erudite persons, trained in distinguished environments of the Italian Renaissance. [...]
Madrid : Consejo Superior de Investigaciones Científicas, 2022
Roma e la Spagna in dialogo. Interpretare, disegnare, collezionare l'antichità classica nel Rinascimento  
2.
El sarcófago romano en el coleccionismo español : estudios de Arqueología Clásica / Claveria, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca sobre Còpies i Reutilitzacions de l'Escultura Clàssica en les Edats Mitjana i Moderna) ; Noguera, José Miguel, ed. ; López, Isabel, ed. ; Baena, Luís, ed.
Se analiza el papel que ejerció el sarcófago romano en las colecciones anticuarias españolas, partiendo de las escasas referencias eruditas del siglo XIV que puedan mencionar algún ejemplar de este tipo y trazando un recorrido hasta las noticias conocidas sobre su inclusión en el mercado de antigüedades y colecciones privadas del siglo XX en España. [...]
Granada : Comares, 2020
Satyrica signa  
3.
160 p, 77.8 MB Catálogo monumental de España : Huesca / Arco y Garay, Ricardo del, 1888-1955
Catàleg il·lustrat del patrimoni històric artístic de Huesca per Ricardo del Arco y Garay.
Catálogo ilustrado del patrimonio histórico artístico de Huesca por Ricardo del Arco y Garay.
Illustrated catalogue of the historical and artistic heritage of Huesca by Ricardo del Arco Garay.

Madrid : Consejo Superior de Investigaciones Cientificas, Instituto Diego Velazquez, 1942 (Catálogo monumental de España) (Biblioteca Digital d'Història de l'Art Hispànic)
Fundació Amatller
4 documents
4.
128 p, 65.7 MB Dos obras maestras del arte gótico en Bañolas / Constans, Lluís G. 1901-1955 (Lluís Gonçaga)
Monografia il·lustrada sobre dues obres mestres de l'art gòtic del Monestir de Sant Esteve de Banyoles : el retaule de la Verge de l'Escala i l'arqueta de Sant Martirià. Estudi publicat per l'eclesiàstic Lluís Gonçaga Constans el 1947.
Monografía ilustrada sobre dos obras maestras del arte gótico del Monasterio de Sant Esteve de Banyoles: el retablo de la Virgen de la Escala y la arqueta de San Martirià. Estudio publicado por el eclesiástico Lluís Gonçaga Constans en 1947.
Illustrated monograph on two Gothic works of art in the Monastery of Sant Esteve de Banyoles: the casket of Saint Martirià and the altarpiece of Our Lady of the Escala. Written by the clergyman Lluis Gonçaga Constans in 1947.

Barcelona, Ariel : 1947 (Biblioteca Digital d'Història de l'Art Hispànic)
Fundació Amatller
2 documents
5.
16 p, 929.6 KB El sarcófago romano en Hispania. Estado de la investigación y nuevos fragmentos / Claveria, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia) ; Noguera Celdrán, José Miguel, ed. ; Ruiz, Liborio, ed. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca sobre Còpies i Reutilitzacions de l'Escultura Clàssica en les Edats Mitjana i Moderna
El artículo presenta los resultados de la fase de revisión y sistematización del estudio sobre los sarcófagos romanos de la Península Ibérica que estamos desarrollando el Grupo de investigación en Escultura de Estilo Clásico (GREEC) mediante el proyecto estatal HAR2017-84907-P, exponiendo las labores de recopilación, análisis e interpretación de las piezas realizadas atendiendo a 4 aspectos fundamentales: 1. [...]
Murcia : Universidad de Murcia. Editum, 2020
Escultura Romana en Hispania IX, p.151-166  
6.
10 p, 1013.3 KB Omnis etiam mundus ante oculos eius adductus est : les visions de sant Benet al claustre de Ripoll / Beseran i Ramon, Pere (Universitat de Barcelona)
El recent estudi del claustre del monestir de Ripoll ha permès replantejar aspectes tant estilístics com cronològics i temàtics de la seva negligida escultura gòtica. Entre les representacions desapercebudes fins ara destaquem les vinculades a la vida i les visions de sant Benet. [...]
The recent study of the cloister of the Monastery of Ripoll has shed new light on stylistic, chronological and thematic aspects of its neglected Gothic sculpture. Among the representations that have gone unnoticed until now are those showing the life and visions of Saint Benedict. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Publicacions, 2020
Imago & mirabilia : les formes del prodigi a la Mediterrània medieval, 2020, p. 183-192  
7.
11 p, 1.5 MB Suspeita, terror e atração : seres noturnos e mirabilia em túmulos régios portugueses do século xiv / Varela Fernandes, Carla (Universidad Nova de Lisboa)
As especificidades da imago e da mirabilia da escultura funerária régia portuguesa do século xiv é que me proponho analisar neste breve estudo. Entre os sepulcros régios da 1. ª dinastia portuguesa (dos séculos xii ao xiv), os exemplos em que importa deter a atenção neste estudo são os dos reis Dinis e Fernando I, pois é neles que encontramos representações de seres pertencente ao mundo do fantástico, da imaginação ou, simplesmente, ao universo dos medos. [...]
The specifics of the imago and mirabilia of the 14th century Portuguese royal burial sculpture I propose to analyze in this brief study. Among the royal tombs of the 1st Portuguese dynasty (between the 12th and 14th centuries), the examples that should be noted in this study are those of the kings Dinis and Fernando I, since there we find representations of beings belonging to the fantastic world, from imagination or simply to the universe of fears. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Publicacions, 2020
Imago & mirabilia : les formes del prodigi a la Mediterrània medieval, 2020, p. 87-97  
8.
31 p, 838.9 KB Doctor Honoris Causa Jaume Plensa Suñé : discurs llegit a la cerimònia d'investidura celebrada a l'Auditori de les facultats de Filosofia i Lletres i de Psicologia el dia 6 de novembre de l'any 2018 / Plensa, Jaume, 1955- ; Jaques Pi, Jèssica ; Universitat Autònoma de Barcelona
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2018 (Doctor honoris causa (Universitat Autònoma de Barcelona))

Conté: Presentació de Jaume Plensa Suñé / per Jèssica Jaques ; Discurs de Jaume Plensa Suñé  

9.
91 p, 32.1 MB La Escultura polícroma / Folch i Torres, Joaquim, 1886-1963.
Estudi sobre l'escultura policromada a Castella i Andalusia escrit pel museòleg Joaquim Folch i Torres. Il·lustrat amb fotografies d'escultures. També inclou la traducció a l'anglès i al francès.
Estudio sobre la escultura policromada en Castilla y Andalucía escrito por el museólogo Joaquim Folch i Torres. Ilustrado con fotografías de esculturas. También incluye la traducción al inglés y al francés.
Study on the polychrome sculpture in Castile and Andalusia written by the museologist Joaquim Folch i Torres. Illustrated with photographs of sculptures. It also includes the translation into English and French.

Barcelona : David, [1927] (Biblioteca Digital d'Història de l'Art Hispànic) (Tesoro artístico de España)  
10.
219 p, 69.5 MB L'Escultura catalana moderna / Elias, Feliu, 1878-1948
Estudi sobre l'escultura catalana moderna en dos volums escrit per Feliu Elias. El primer volum tracta del procés evolutiu i va ser publicat el 1926. El segon volum publicat el 1928 està dedicat a la vida i obra dels escultors catalans del segle XIX i XX. [...]
Estudio sobre la escultura catalana moderna en dos volúmenes escrito por Feliu Elias. El primer volumen trata del proceso evolutivo y fue publicado en 1926. El segundo volumen publicado en 1928 está dedicado a la vida y obra de los escultores catalanes del siglo XIX y XX. [...]
Study on modern Catalan sculpture in two volumes written by Feliu Elias. The first volume deals with the evolutionary process and was published in 1926. The second volumen, published in 1928, is devoted to the life and work of the Catalan sculptors of the nineteenth and twentieth centuries. [...]

Barcelona : Barcino, 1926-1928 (Biblioteca Digital d'Història de l'Art Hispànic)

Conté: V. 1 : Procés evolutiu. V. 2 : Els Artistes

2 documents

Llibres i col·leccions : 23 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Documents de recerca 8 registres trobats  
1.
373 p, 26.9 MB Esculturas y relieves figurados de época romana, realizados en material lapídeo local, del noreste de la península ibérica. Litotipos y centros de producción / Moreno Vide, Marta ; Casas Duocastella, Lluís, dir. ; Claveria, Montserrat, dir.
En aquest treball s'han estudiat tallers de producció escultòrica d'època romana, realitzats en material lapidi local, del nord-est de la península ibèrica. S'ha pretès ampliar el coneixement actual sobre la plàstica local hispana dins d'un marc cronològic precís que va des del segle III aC. [...]
Este trabajo consiste en el estudio de talleres de producción escultórica de época romana, realizados en material lapídeo local, del noreste de la península ibérica. Se ha pretendido ampliar el conocimiento actual sobre la plástica local hispana dentro de un marco cronológico preciso que va desde el siglo III a. [...]
This work deals with the study of the Roman workshops that produced sculptural works carved in local stones, from the northeast corner of the Iberian Peninsula. The aim has been to broaden the current knowledge about local Hispanic art within a precise chronological window that goes from the 3rd century BC to the 3rd century AD. [...]

2023  
2.
485 p, 19.9 MB Scultura funeraria romana dei Musei Archeologico e Lapidario di Verona / Pagan, Monica ; Claveria, Montserrat, dir. ; Sperti, Luigi, dir.
L'escultura funerària és una font d'informació dirigida no només a delinear les relacions socials entre ciutadans individuals o la visibilitat d'una família, sinó també destinada a comprendre el desig dels nuclis esmentats de promoure i mantenir la memòria i el prestigi dels seus membres fins i tot després de la mort. [...]
La escultura funeraria es una fuente de información dirigida no sólo a delinear las relaciones sociales entre ciudadanos individuales o la visibilidad de una familia, sino también destinada a comprender el deseo de dichos núcleos de promover y mantener la memoria y el prestigio de sus miembros incluso después de la muerte. [...]
Funerary sculpture is a source of information aimed not only at delineating the social relations between individual citizens or the visibility of a family, but also at understanding the desire of these groups to promote and maintain the memory and prestige of their members even after death. [...]

2022  
3.
372 p, 2.9 MB La Collezione delle statue antiche della Villa d'Este a Tivoli : storia di una dispersione / Giannetti, Serafina ; Claveria, Montserrat, dir. ; Cacciotti, Beatrice, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia
La collezione di statue antiche raccolte da Ippolito II d'Este nella sua villa a Tivoli ha subito, nei secoli successivi alla morte del cardinale, un lento depauperamento che ha portato alla sua completa dispersione alla fine del Settecento. [...]
The collection of ancient statues collected by Ippolito d'Este in his villa in Tivoli suffered a slow depletion during the centuries that followed the cardinal's death. By the end of the eighteenth century, the collection had completely dispersed. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2019.  
4.
82 p, 11.3 MB La obra de arte en la era postfotográfica : fotografías de esculturas clásicas en Instagram / Monroy Galindo, Adriana ; Tresserras, Joan Manuel (Dir) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Vivimos en la era postfotografica que se caracteriza por una sobre abundancia de imágenes y fotografías en la web. En este contexto es necesario detenerse a recapacitar acerca las imágenes y la manera en que influyen en la cultura y en los distintos ámbitos de la sociedad. [...]
We live in a post-photographic era where we have an over abundance of images and photographs on the Internet. In this context it is necessary to stop to think about these images and how they influence our culture and also different areas of society. [...]
Vivim en l'era postfotografica que es caracteritza per la sobreabundància d'imatges i fotografies a la xarxa. En aquest context cal aturar-se a reflexionar sobre aquestes imatges i de quina manera influeixen en la cultura i en els diferents àmbits de la societat. [...]

2018  
5.
415 p, 6.9 MB La Colección de escultura clásica del cardenal Despuig en Palma de Mallorca / Domínguez, Manuela ; Claveria, Montserrat, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia
La tesis que aquí se presenta trata sobre buena parte de la colección de escultura clásica que el cardenal Despuig reunió en el transcurso del siglo XVIII, inicios del siglo XIX en Italia y que hoy se conserva en el Museu d'Història de la Ciutat de Palma. [...]
The PhD dissertation presented here relates the collection of classical sculpture that Cardinal Despuig gathered during the eighteenth century, early nineteenth century in Italy and is now preserved in the Museu d'Historia de la Ciutat de Palma. [...]

[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  
6.
528 p, 13.7 MB Cuerpos de piedra en la ciudad de los dioses: Idiosincrasia de la escultura antropomorfa teotihuacana / Villalonga Gordaliza, Anabel ; Solanilla i Demestre, Victòria, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia) ; Moragas Segura, Natàlia, dir. (Universitat de Barcelona) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia
La escultura antropomorfa de la antigua metrópolis de Teotihuacan ha sido un tema que ha suscitado poco interés en la investigación, a pesar de que su presencia es considerable en colecciones de museos. [...]
The anthropomorphic sculpture of the ancient metropolis of Teotihuacan has been a topic that has attracted little interest in research, although its presence is significant in museum collections. Among the issues to deal with we find a great number of sculptures which are labeled under the rubric of "Teotihuacan" or "Teotihuacan style" that are not coming from a reliable archaeological context. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015
4 documents
7.
543 p, 3.2 MB El Contexto arqueológico de la cabeza colosal olmeca número 7 de San Lorenzo, Veracruz, México / Casellas Cañellas, Elisabeth ; Cyphers, Ann, dir. (Universidad Nacional Autónoma de México. Instituto de Investigaciones Antropológicas)
Hay muchas lagunas en el conocimiento de los olmecas. No se dispone de textos, ni imágenes históricas, ni tradición oral que se pueda recuperar a partir de documentos otros pueblos. El contexto arqueológico es el documento más extenso al que acogernos para conocerlos. [...]
There are still many black outs about the Olmecs. To this we must add that there is no information (texts, historical images and) oral tradition that can be retrieved from documents of other societies that can be of help. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2005  
8.
564 p, 9.7 MB Retables baroques de la province de Gerone (1580-1777) : études iconologique et socioculturelle (modes de production, diffusion, réception) / Gallinaro, Laurence ; Buiguès, Jean-Marc, dir. ; Antón Pelayo, Javier, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Història Moderna i Contemporània) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Història Moderna i Contemporània
El estudio de los retablos barrocos catalanes de la provincia de Gerona permite presentar un conjunto artístico representativo de un estilo local cuya especificidad se caracteriza por la presencia de un estilo barroco moderado, con tendencia clásica procedente de períodos anteriores, fruto de una tradición artesanal corporativa, cuya transmisión con carácter familiar producirá obras de gran calidad. [...]
L'étude des retables baroques catalans de la province de Gérone permet de présenter une ensemble artistique représentatif d'un style local dont la spécificité se caractérise par la présentation d'un style baroque modéré, à tendance classique issu des périodes antérieures, fruit d'une tradition artisanale corporative, dont la transmission à caractère familial produira des œuvres de très grande qualité. [...]
The study of baroque catalan altarpieces in the province of Gerone allows to discover an artistic whole which is representative of an area style whose precifity is characterized by the presence of a moderate baroque style, whith a classical touch inherited from the past : it is the fruit of a traditional corporation whose knowledge that was passed down gave from to high-quality works. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2007
2 documents

Documents gràfics i multimèdia 2 registres trobats  
1.
30.6 KB Grup d'investigació en Escultura d'Estil Clàssic (GREEC) / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca d'Humanitats ; Grup de Recerca d'Escultura d'Estil Clàssic ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia
Pàgina web del Grup de Recerca d'Escultura d'Estil Clàssic de la Universitat Autònoma de Barcelona.
2020  
2.
453x394, 25.4 KB Columnes de l'Autònoma / Alfaro, Andreu arquitecte ; Solà i Ferrando, Carles 1945- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Publicacions ; Institut Joan Lluís Vives
El campus de la UAB compta des de l'any 1999 amb una obra d'art emblemàtica que ja s'ha convertit en un signe d'identitat de la Universitat. Es tracta de les quatre columnes de granit vermellós que es recargolen i s'estiren alhora, buscant el cel. [...]
1999
4 documents

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.