Results overview: Found 3 records in 0.02 seconds.
Articles, 1 records found
Contributions to meetings and congresses, 1 records found
Learning materials, 1 records found
Articles 1 records found  
1.
8 p, 104.1 KB História e filosofia da ciência na formação de professores : um estudo em cursos das universidades federais do Rio Grande do Sul, Brasil / Schwantes, Lavínia (Universidade Federal do Rio Grande (Brasil)) ; Bresolin Marinho, Julio Cesar (Universidade Federal Pampa (Brasil)) ; De Medeiros Arnt, Ana (Universidade Estadual de Campinas (Brasil))
As discussões sobre História e Filosofia da Ciência (HFC) em cursos de formação de professores de Ciências tem sido uma aposta para qualificar o ensino. Nesse cenário, procuramos investigar se nos Cursos de Licenciatura nas áreas da Ciência existem disciplinas que privilegiem discussões sobre HFC. [...]
2017
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2017) , p. 3635-3642  

Contributions to meetings and congresses 1 records found  
1.
1 p, 108.0 KB Analysis of the teaching portfolio as a tool to enhance the quality and the effectiveness of the university professors / Fuentes Agustí, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació.) ; Suárez Ojeda, María Eugenia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental) ; Universitat Autònoma de Barcelona. GI-IDES: Portafoli docent
This poster shows the results of using the teaching portfolio at Universitat Autònoma de Barcelona and its impact on improving teaching quality and adaptation to the European Higher Education Area.
2009  

Learning materials 1 records found  
1.
27 p, 374.3 KB Taller para la elaboración de la carpeta docente (portafolio docente). Dossier de actividades / Fuentes Agustí, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Galán-Mañas, Anabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació) ; Suárez Ojeda, María Eugenia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental) ; Universitat Autònoma de Barcelona. GI-IDES: Portafoli docent
Este dossier forma parte de un Taller diseñado para la elaboración de la Carpeta Docente entendida como un instrumento de reflexión, evaluación y mejora del profesorado universitario. A lo largo del taller se espera que el profesorado participante sea capaz de identificar el propósito y la estructura de un Portafolio Docente, revisar, analizar y reflexionar sobre su actuación docente actual y finalizar el taller con un primer esbozo de su Carpeta Docente que le permitirá seguir avanzando en su elaboración y uso profesional.
2011  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.