Resultats globals: 496 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 230 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 50 registres trobats
Llibres i col·leccions, 28 registres trobats
Documents de recerca, 151 registres trobats
Materials didàctics, 5 registres trobats
Documents gràfics i multimèdia, 32 registres trobats
Fons personals i institucionals, 2 registres trobats
Articles 230 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
Caracteristiques de l'alumnat de català L2 fora del domini lingüistic / Tudela Isanta, Anna (Universitat Oberta de Catalunya) ; Arráez, Josep Vidal (Universitat de Tolosa - Joan Jaurés) ; Repiso Puigdelliura, Gemma (University of California, Los Angeles) ; Manuel-Oronich, Ruben (Universitat de Manchester)
In spite of the substantial enrolment of students in Catalan language courses outside the Catalan-speaking regions (6,690 students according to data from the Institut Ramon Llull), second-language (L2) Catalan learners still form an under-researched population and few studies have examined the profile of these learners. [...]
Tot i l'alt nombre d'estudiants matriculats en cursos de llengua catalana fora del domini lingüístic (6. 690, segons dades de l'Institut Ramon Llull), encara disposem de molt pocs estudis que defineixin el perfil d'aquests nous parlants de català. [...]

2020
Treballs de sociolingüística catalana, Núm. 30 (2020) , p. 39-55  
2.
25 p, 582.2 KB L'aprenentatge autònom dels criteris de pronunciació de la llengua catalana estàndard : Resultats d'una experiència basada en l'obra en línia 'Diccionari de dubtes del català oral' / Paloma, David, 1969- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana) ; Montserrat, Mònica
Aquesta comunicació presenta els resultats d'una experiència d'aprenentatge autònom dels criteris de pronunciació de la llengua catalana estàndard. Els protagonistes són estudiants de grau i de postgrau de la Universitat Autònoma de Barcelona. [...]
This presentation shows the results of an autonomous learning experience of the pronunciation criteria of standard Catalan language. The participants are graduate and undergraduate students of the Universitat Autònoma de Barcelona. [...]

2012
Revista del Congrés Internacional de Docència, Núm. 1 (2012)  
3.
20 p, 285.7 KB Embroidering Growth : a narrative inquiry into an EFL teacher's development through Linguistic Landscapes / Solmaz, Osman (Dicle University (Turquia))
This study explores the Linguistic Landscapes (LL)-oriented professional development of an English as a Foreign Language (EFL) teacher through narrative inquiry. Focusing on her LL-centered growth in an educational setting, it captures her personal narratives to understand the impact of LL activities on her professional development. [...]
Aquest estudi explora el desenvolupament professional orientat als Paisatges Lingüístics (PL) d'una professora d'anglès com a llengua estrangera (ILE) mitjançant una investigació narrativa. L'estudi capta les seves narratives personals per comprendre l'impacte de les activitats de PL en el desenvolupament professional. [...]
Este estudio explora el desarrollo profesional orientado a los Paisajes Lingüísticos (PL) de una profesora de inglés como lengua extranjera (ILE) mediante una investigación narrativa. El estudio capta sus narrativas personales para comprender el impacto de las actividades de PL en su desarrollo profesional. [...]
Cette étude explore le développement professionnel axé sur les paysages linguistiques (PL) d'un enseignant d'anglais langue étrangère (ILE) à travers une enquête narrative. L'étude capture leurs récits personnels pour comprendre l'impact des activités de PL sur leur développement professionnel. [...]

2024 - 10.5565/rev/jtl3.1343
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 17 Núm. 1 (2024) , p. e1343 (Invited Authors)  
4.
21 p, 865.5 KB Beyond classroom walls : high school foreign language learning with Linguistic Landscape activities / Bal, Nesrin (Ministry of National Education)
In addition to its widespread use in various disciplines, LL has garnered attention from researchers in education for its role in enhancing language learning and promoting linguistic diversity. However, its systematic integration into language teaching contexts, particularly in high school settings, remains limited. [...]
A més del seu ús generalitzat en diverses disciplines, la Lingüística del Paisatge (LP) ha cridat l'atenció dels investigadors en l'àmbit de l'educació pel seu paper en millorar l'aprenentatge de llengües i promoure la diversitat lingüística. [...]
Además de su uso generalizado en diversas disciplinas, el Paisaje Lingüístico (PL) ha captado la atención de los investigadores en educación por su papel en mejorar el aprendizaje de idiomas y promover la diversidad lingüística. [...]
En plus de son utilisation généralisée dans diverses disciplines, la Linguistique du Paysage (LP) a attiré l'attention des chercheurs en éducation pour son rôle dans l'amélioration de l'apprentissage des langues et la promotion de la diversité linguistique. [...]

2024 - 10.5565/rev/jtl3.1345
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 17 Núm. 1 (2024) , p. e1345 (Articles)  
5.
4 p, 161.7 KB L'aportació de Jordi Domènech a la formació continuada del professorat / Manresa Potrony, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciències de l'Educació) ; Oliveras Prat, Begonya (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Santacruz Parrilla, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciències de l'Educació)
En l'article s'exposa la perspectiva que té l'ICE de la UAB de Jordi Domènech com a formador de professorat, a partir de l'experiència de col·laboració viscuda i del repàs dels cursos que hi va impartir. [...]
The article presents the UAB ICE's perspective on Jordi Domènech as a teacher trainer. It draws from his collaborative experiences and a comprehensive review of the courses he conducted. This reflection highlights the distinctive features of his training methodologies and his identity as a trainer, showcasing his commitment to staying abreast of the latest trends in education and addressing the current needs of the education system.
En el artículo se expone la perspectiva que tiene el ICE de la UAB de Jordi Domènech como formador de profesorado, a partir de la experiencia de colaboración vivida y del repaso de los cursos que impartió. [...]

2024 - 10.5565/rev/ciencies.507
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 47 (2024) , p. 36-39 (Articles)  
6.
22 p, 579.8 KB La primera docència del dret en llengua catalana i la temàtica jurídica de la revista dels Estudis Universitaris Catalans (1907-1918) / Vallès Muñío, Daniel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Dret Públic i de Ciències Historicojurídiques)
En aquest treball s'explica la primera docència del dret en llengua catalana. Es fa a partir del buidatge del contingut de la revista dels Estudis Universitaris Catalans. La docència del dret en català tingué un temari extens i adaptable als estudis ordinaris de la Universitat de Barcelona; fins i tot, en algun punt fou més innovador. [...]
This paper explains the early teaching of law in Catalan, based on an analysis of the content of the journal Estudis Universitaris Catalans (Catalan University Studies). Law teaching in Catalan had an extensive syllabus that could be adapted to the courses taught at the University of Barcelona; and in some aspects, it was more innovative. [...]

2023 - 10.58992/rld.i79.2023.3854
Revista de llengua i dret, Núm. 79 (2023) , p. 305-326  
7.
13 p, 260.3 KB Intercambios virtuales en formación docente : estado del arte y desafíos para la enseñanza de la lengua / De Luca, Natalia Romina (Universidad Nacional de San Martín (Argentina))
En este artículo, se presenta una revisión de antecedentes por investigaciones que han tomado como objeto, desde diferentes enfoques y metodologías, una práctica educativa relativamente novedosa: los intercambios virtuales en formación docente. [...]
En aquest article, es presenta una revisió d‟antecedents per investigacions que han pres com a objecte, des de diferents enfocaments i metodologies, una pràctica educativa relativament nova: els intercanvis virtuals en formació docent. [...]
This article presents a background review of research that has taken as its object, from different approaches and methodologies, a novel educational practice: virtual exchanges in teacher training. This pedagogical practice requires a review of the specialized bibliography that takes into account this constitutive heterogeneity when presenting advances in the field. [...]
Cet article présente une revue de fond d'une recherche qui a pris pour objet, à partir de différentes approches et méthodologies, une pratique éducative relativement nouvelle : les échanges virtuels dans la formation des enseignants. [...]

2023 - 10.5565/rev/jtl3.1207
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 16 Núm. 4 (2023) , p. e1207 (Articles)  
8.
18 p, 766.1 KB Metodologías activas para el tratamiento de errores gramaticales en el aula de ILE / Chaves Yuste, Beatriz (Universidad Complutense de Madrid)
Las metodologías activas ofrecen nuevas formas de comunicar y conexionar la educación con la realidad existente (Giroux, 2008) y mejoran el aprendizaje de lenguas extranjeras. La finalidad de la presente investigación es analizar si el uso integrado de seis metodologías activas (aprendizaje basado en tareas, aprendizaje cooperativo, instrucción basada en contenido, aprendizaje invertido, gamificación y aprendizaje basado en el juego) ayuda a disminuir los errores gramaticales de los estudiantes. [...]
Les metodologies actives ofereixen noves maneres de comunicar i establir connexió de l'educació amb la realitat existent (Giroux, 2008) i milloren l'aprenentatge de llengües estrangeres. La finalitat de la present recerca és analitzar si l'ús integrat de sis metodologies actives (aprenentatge basat en tasques, aprenentatge cooperatiu, instrucció basada en contingut, aprenentatge invertit, ludificació i aprenentatge basat en el joc) ajuda a disminuir els errors gramaticals dels estudiants. [...]
Active methodologies offer new ways of communicating and connecting education with the existing reality (Giroux, 2008) as well as improving foreign language learning. The purpose of the present research is to analyze whether the integrated use of six active methodologies (task-based learning, cooperative learning, content-based instruction, flipped learning, gamification and game-based learning) helps to decrease students' grammatical errors. [...]
Les méthodologies actives offrent des nouvelles façons de communiquer et de connecter leur éducation avec la réalité existante (Giroux, 2008) et améliorent l'apprentissage des langues étrangères. [...]

2023 - 10.5565/rev/jtl3.1197
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 16 Núm. 4 (2023) , p. e1197 (Articles)  
9.
28 p, 847.3 KB Explorando Patrones de Publicación en Revistas Académicas de Educación Lingüística : un Análisis Estadístico con Especial Atención a la Revista Bellaterra Journal / Matos Palacios, Javier (Universidad de Extremadura) ; Soto Vázquez, José (Universidad de Extremadura)
En el presente trabajo se lleva a cabo un análisis estadístico-comparativo de cuatro revistas: Bellaterra Journal, Porta Linguarum, ELIA y Tejuelo, con especial foco en Bellaterra, por ser una revista idiosincrática en el área, ya que solo publica textos de alumnos de grado y máster, de doctorandos y de postdoctorales de cinco años (con la excepción de un artículo invitado de un investigador sénior en cada número). [...]
En aquest treball es porta a terme una anàlisi estadístic-comparativa de quatre revistes: Bellaterra Journal, Porta Linguarum, ELIA i Tejuelo, amb especial focus a Bellaterra, per ser una revista idiosincràtica a l'àrea, ja que només publica textos de alumnes de grau i màster, de doctorands i de postdoctorals de cinc anys (excepte un article convidat d'un investigador sènior a cada número). [...]
This paper carries out a statistical-comparative analysis of four journals: Bellaterra Journal, Porta Linguarum, ELIA and Tejuelo, with a special focus on Bellaterra, as it is an idiosyncratic journal in the field, since it only publishes texts by undergraduate and master's degree students, doctoral students and five years postdoctoral students (with the exception of an invited article by a senior researcher in each issue). [...]
Cet article procède à une analyse statistique et comparative de quatre revues: Bellaterra Journal, Porta Linguarum, ELIA et Tejuelo, en mettant l'accent sur Bellaterra, car il s'agit d'une revue idiosyncrasique dans le domaine, puisqu'elle ne publie que des textes d'étudiants de licence et de master, de doctorants et de postdoctorants de cinq ans (à l'exception d'un article invité d'un chercheur chevronné dans chaque numéro). [...]

2023 - 10.5565/rev/jtl3.1325
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 16 Núm. 4 (2023) , p. e1325 (Invited Authors)  
10.
6 p, 44.6 KB Luca Serianni, maestro a distanza / Arqués, Rossend 1953- (Universitat Autònoma de Barcelona)
2023 - 10.5565/rev/qdi.597
Quaderns d'Italià, Vol. 28 (2023) , p. 257-262 (Note)  

Articles : 230 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 50 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
19 p, 2.0 MB El uso de ChatGPT para la creación de actividades en el aula de chino como lengua extranjera: un estudio de caso de la competencia lectora / Casas-Tost, Helena ; Olalla-Soler, Christian (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Paoliello, Antonio (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Rovira-Esteva, Sara (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Sánchez-Gijón, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Vargas-Urpi, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; International Conference of Contemporary China Studies (4rt : 2023 : Online)
La irrupción de la inteligencia artificial (IA) y los modelos grandes de lenguaje (LLM), con ChatGPT como máximo exponente, nos obliga a repensar la enseñanza y el aprendizaje, en general, y el de lenguas extranjeras, en particular. [...]
2023
East and West Contact and Dialogue. International Conference of Contemporary China Studies (4rt : 2023 : Online)  
2.
31 p, 2.2 MB El uso de redes sociales en la enseñanza-aprendizaje de lenguas : una propuesta para la expresión escrita en chino / Wang, Zihui ; Casas-Tost, Helena ; Vargas-Urpi, Mireia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental
Las redes sociales, herramienta para relacionarnos en el mundo virtual, son utilizadas por más de la mitad de la población española e inconscientemente se han integrado en nuestra vida cotidiana. Numerosas investigaciones, tales como Sotomayor (2010), Fernández (2012), Derakhshan y Hasanabbasi (2015), Malerba (2015) y Xie (2019), han demostrado ya que las redes sociales pueden ser una excelente forma de aprender lenguas extranjeras. [...]
2022
Simposio Internacional de Investigación Joven en Traducción, Interpretación, Estudios Interculturales y Estudios de Asia Oriental. Barcelona, 12è : 2022  
3.
1 p, 1.4 MB Crowdsourced accessibility services / Segura Giménez, Daniel (Universitat Autònoma de Barcelona. Transmedia Catalonia Research Group)
2018
Languages and the Media. International Conference on Language Transfer in Audiovisual Media. Berlin, 12 : 2018  
4.
18 p, 446.2 KB Los estudios culturales en España : más allá de la filología / Martín Alegre, Sara (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística)
Text de la conferència impartida el 25 de Març de 2009 a la Universidade de Santiago de Compostela.
2009
Conferència. Santiago de Compostela, : 2009  
5.
16 p, 261.7 KB Combinatòria d'interjeccions i llengua oral / Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació) ; Lorente, Mercè
2003
Col·loqui Internacional de Llengua i Literatura Catalanes. Girona, Catalunya, 13è : 2003  
6.
18 p, 709.5 KB La didáctica de los colores en la enseñanza del chino para traductores / Casas-Tost, Helena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació) ; Rovira-Esteva, Sara (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació)
El objetivo principal de esta ponencia es presentar la lingüística cognitiva como nueva metodología en la enseñanza de lengua para traductores tomando los colores y la combinación chino-español como estudio de caso.
2013
didTRAD (Congreso internacional sobre investigación en Didáctica de la traducción). Barcelona (Espanya), I : 2012  
7.
4 p, 24.5 KB L'hort. The vegetable garden / Vendrell i Vila, Fina (Col·legi Sant Josep de Navàs) ; Taula Rodona Internacional TRI-CLIL (2a : 2012 : Bellaterra, Catalunya)
2012
TRICLIL proceedings: Better CLIL: more opportunities in primary, secondary and higher education, 2012, p. 292-295  
8.
7 p, 437.0 KB Compartim les nostres llengües a l'àrea de llengua anglesa / Creus Pedrol, Monserrat (Escola Gaudí de Sabadell) ; Porta Sabi, Esther (Escola Gaudí de Sabadell) ; Taula Rodona Internacional TRI-CLIL (2a : 2012 : Bellaterra, Catalunya)
2012
TRICLIL proceedings: Better CLIL: more opportunities in primary, secondary and higher education, 2012, p. 179-185  
9.
5 p, 31.9 KB Educació física en anglès: percepcions dels estudiants entorn d'una experiència metodològica en el marc universitari / Figueras Comas, Sara (Universitat Ramon Llull) ; Flores Muxí, Carme (Universitat Ramon Llull) ; Taula Rodona Internacional TRI-CLIL (2a : 2012 : Bellaterra, Catalunya)
2012
TRICLIL proceedings: Better CLIL: more opportunities in primary, secondary and higher education, 2012, p. 49-53  
10.
10 p, 1.3 MB Creació d'un lloc web destinat a l'aprenentatge autònom de la prosòdia / De la Mota Gorriz, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola) ; Marquina, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola) ; Rovira, Pere 1947- (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Lletres)
Amb el desenvolupament d'un lloc web destinat a la prosòdia es pretén posar a l'abast de l'estudiant recursos que facilitin l'aprenentatge autònom. La finalitat del projecte és crear a la xarxa un lloc teòricopràctic interactiu i multimèdia on l'interessat pugui realitzar l'aprenentatge de la prosòdia (amb informació, bibliografia, enllaços, documents d'imatge i so analitzats i comentats, exercicis i proves d'autoavaluació). [...]
With the development of a website about prosody, we shall provide resources to the student who is learning autonomously. The objective of the project is to create a theoretical and practical website, interactive and multimedia, where the student can learn prosody (with information, bibliography, links, images and sounds with comments and analysis, exercises and self-evaluation tests). [...]

2007
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007  

Contribucions a jornades i congressos : 50 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Llibres i col·leccions 28 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
16 p, 394.1 KB Traduir la llengua abolida / Ferrarons i Llagostera, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació)
Aquest postfaci ofereix una semblança de l'autor ídix Leib Ròkhman, supervivent de l'Holocaust d'origen polonès, i situa la seva obra en el context cultural, lingüístic i literari ídix, un sistema cultural que al segle XX es va abocar a l'extinció. [...]
Barcelona : Club Editor, 2024
A passes cegues per la terra, 2024, p. 798-14  
2.
5 p, 2.3 MB Instrucció núm. 2/2019, de 5 demarç, per la qual s'aproven les normes de funcionament del servei d'intèrpret de llengua de signes / Universitat Autònoma de Barcelona
2019  
3.
20 p, 308.1 KB Seguiment de la inserció laboral dels graduats universitaris. Llengua i Literatura Espanyoles / Universitat Autònoma de Barcelona ; Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya
2002-
6 documents
4.
20 p, 308.0 KB Seguiment de la inserció laboral dels graduats universitaris. Llengua i Literatura Catalanes / Universitat Autònoma de Barcelona ; Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya
2002-
6 documents
5.
32 p, 1.3 MB Variantes de lengua y variación morfosintáctica en la prosa de Quevedo : primeros apuntes / Octavio de Toledo y Huerta, Álvaro (Ludwig-Maximilians-Universität München)
Consideramos en este trabajo el conjunto de variantes morfosintácticas presentes en las tradiciones de diversas obras en prosa de Quevedo y, junto a ellas, la lengua de los autógrafos quevedianos para tratar de esclarecer, de un lado, en qué medida la prosa de este autor se aproxima o se distancia de los fenómenos de variación propios de su tiempo y, por otra parte, qué rasgos pueden asignarse a programas de enmienda lingüística más amplios por parte de algún testimonio concreto y qué razones pueden existir para ello. [...]
By considering the set of all morphosyntactic variants present in different prose works by Quevedo and, along them, the language he displays on his known autographs, we aim at ascertaining to what extent this author's language replicates or distances itself from variation phenomena characteristic of his time, on one hand, as well as which fea-tures can be assigned to a broader linguistic rearrangement programme by a particular witness, and which causes this kind of behaviour, on the other. [...]

2018 (Studia aurea monográfica ; 7)
Studia aurea monográfica, Núm. 7 (2018) , p. 193-224  
6.
330 p, 18.1 MB Informe de la comunicació a Catalunya 2017-2018 / Civil i Serra, Marta, ed. ; López López, Bernat, ed. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de la Comunicació
L'Informe de la comunicació a Catalunya 2017-2018 està estructurat en tres apartats. La primera part es dedica al marc general de la comunicació a Catalunya, amb sis capítols sobre temes transversals (els espais comunicatius i la llengua; les polítiques de comunicació; l'economia i el finançament de la comunicació; l'entorn tecnològic; els drets audiovisuals i el servei públic, i la recerca en comunicació). [...]
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2019 (Lexikon Informes; 6)  
7.
286 p, 12.9 MB Informe de la comunicació a Catalunya 2015-2016 / Civil i Serra, Marta, ed. ; Corbella, Joan M., ed. ; Ferré Pavia, Carme, 1969-, ed. ; Sabaté i Salazar, Joan, ed. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de la Comunicació
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2015 (Lexikon Informes; 5)  
8.
303 p, 28.2 MB Informe de la comunicació a Catalunya 2013-2014 / Civil i Serra, Marta, ed. ; Corbella, Joan M., ed. ; Ferré Pavia, Carme, 1969-, ed. ; Sabaté i Salazar, Joan, ed. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de la Comunicació
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2013 (Lexikon Informes; 4)  
9.
380 p, 18.7 MB Informe de la comunicació a Catalunya 2011-2012 / Civil i Serra, Marta, ed. ; Blasco Gil, José Joaquín, ed. ; Guimerà Orts, Josep Àngel, ed. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de la Comunicació
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2011 (Lexikon Informes; 3)  
10.
409 p, 2.5 MB Informe de la comunicació a Catalunya 2009-2010 / Moragas Spà, Miquel de, 1943-, ed. ; Civil i Serra, Marta, ed. ; Fernández Alonso, Isabel, ed. ; Blasco Gil, José Joaquín, ed. ; López López, Bernat, ed.
Obra col·lectiva biennal, creada per l'Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), l'any 2000. La sisena edició, corresponent al bienni 2009-2010, va comptar amb el suport de la Generalitat de Catalunya, el patrocini de Gas Natural Fenosa; la col·laboració científica del Baròmetre de la Comunicació i la Cultura (Fundacc); la subscripció institucional de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA); i la col·laboració acadèmica de l'Observatori de Polítiques de Comunicació (OPC InCom-UAB); el Departament d'Estudis de Comunicació de la Universitat Rovira i Virgili (URV), l'Observatori de la Comunicació Local (OCL InCom-UAB)/URV/Diputació de Barcelona; i el Portal de la Comunicació (InCom-UAB).
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2011 (Lexikon Informes; 2)  

Llibres i col·leccions : 28 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Documents de recerca 151 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
2.3 MB Mercado de trabalho de interpretação e de tradução Libras-português e suas implicações para a formação / Vilaça-Cruz, Renata ; Henrique Rodrigues, Carlos, dir. ; Galán-Mañas, Anabel, dir.
2023  
2.
84 p, 4.3 MB Proceso de la traducción con la introducción de modelos de lengua : análisis y evaluación / Palenzuela Badiola, Leire ; Sánchez-Gijón, Pilar, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
Amb l'aparició dels grans models de llengua ens trobem en una nova tessitura en la qual la interacció humà-màquina es troba en un nou context. Aquest treball d'investigació consisteix en l'estudi de l'execució per part de ChatGPT de diverses tasques del procés de traducció des del punt de vista de Tradumàtica i es duu a terme mitjançant chain-of-thought prompts realitzats al model. [...]
Con la aparición de los grandes modelos de lengua nos encontramos en una nueva tesitura en la que la interacción humano-máquina se encuentra en un nuevo contexto. Este trabajo de investigación consiste en el estudio de la ejecución por parte de ChatGPT de diversas tareas del proceso de traducción desde el punto de vista de Tradumàtica y se lleva a cabo mediante chain-of-thought prompts realizados al modelo. [...]
With the emergence of large language models, we find ourselves in a new situation in which the human-machine interaction is in a new context. This research work consists of the study of the execution by ChatGPT of the different tasks of the translation process from the point of view of Tradumàtica and is carried out by prompting the model with chain-of-thought prompts. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2023
Tecnologies de la Traducció [4315970]  
3.
84 p, 2.2 MB La traducción audiovisual como herramienta para el aprendizaje de una lengua extranjera : la subtitulación y la audiodescripción / Del Río López, Raquel ; Orozco-Jutorán, Mariana, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental)
Tot i la poca aprovació amb què comptava la traducció en el passat com a eina per aprendre una llengua estrangera, el cert és que actualment aquest panorama ha canviat completament. Per això, aquest treball investiga els avantatges que aporta l'aplicació de la traducció audiovisual a les aules, més concretament les del subtitulat i l'audiodescripció. [...]
Pese a la poca aprobación con la que contaba la traducción en el pasado en tanto que herramienta para aprender una lengua extranjera, lo cierto es que en la actualidad este panorama ha cambiado por completo. [...]
Despite the little approval of translation in the past as a tool for learning a foreign language, the fact is that nowadays this situation has completely changed. For this reason, this paper investigates the advantages of applying audiovisual translation in the classroom, more specifically those of subtitling and audio description. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2023
Traducció Audiovisual [1349]  
4.
29 p, 1.1 MB Cómo la traducción puede salvar a una lengua. Alicia en el país de las maravillas al aragonés / Collada Hijes, Zilia ; López Guix, Juan Gabriel, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
El aragonés es una de las lenguas minorizadas de España. Durante los últimos años, se han intentado promulgar ciertas iniciativas de forma que la lengua aragonesa pueda llegar a tener un mayor uso entre la población de la comunidad de Aragón. [...]
L'aragonès és una de les llengües minoritzades d'Espanya. Durant els darrers anys, s'ha intentat promulgar certes iniciatives perquè la llengua aragonesa pugui aconseguir un ús més estès entre la població de la comunitat d'Aragó. [...]
Aragonese language is one of Spain's minority languages. In recent years, certain initiatives have been tried to be promoted so that the Aragonese language can become more widely used among the population of the community of Aragon. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2023
Grau en Traducció i Interpretació [1204]  
5.
63 p, 2.1 MB La Wikipedia com una font de dades per un corpus paral·lel ES-NL / Fernández Veloso, Ana María ; Gibert Bonet, Ona de, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
En plena era de la globalització, la comunicació internacional es fa indispensable en el procés d'evolució econòmica, política, social i cultural de cada país. En aquest cas concret, la barrera terrenal que hi ha entre Espanya, Bèlgica i els Països Baixos es veu ara difuminada pel creixent turisme entre aquestes àrees. [...]
En plena era de la globalización, la comunicación internacional se vuelve indispensable en el proceso de evolución económica, política, social y cultural de cada país. En este caso concreto, la barrera terrenal que existe entre España, Bélgica y Países Bajos se ve ahora difuminada por el creciente turismo entre dichas áreas. [...]
During these times of globalization, international communication is becoming indispensable in the process of economic, political, social and cultural evolution of each country. In this particular case, the barrier that exists between Spain, Belgium and the Netherlands is now blurred by the growing tourism between these areas. [...]

2021
Tecnologies de la Traducció [4315970]  
6.
70 p, 2.5 MB La traducció pedagògica i l'ús de ChatGPT-3 a classes d'anglès com a segona llengua per a nens i nenes / Salguero Romero, Paula ; Sánchez-Gijón, Pilar, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
Aquest treball tracta sobre la traducció pedagògica, és a dir, ensenyar un idioma estranger amb l'ajuda de la traducció. També tracta sobre les tecnologies, concretament sobre la intel·ligència artificial. [...]
Este trabajo trata sobre la traducción pedagógica, es decir, enseñar un idioma extranjero mediante la traducción. También trata sobre las tecnologías, concretamente sobre la inteligencia artificial. [...]
This dissertation is about pedagogical translation, i. e. , teaching a foreign language with translation. It is also about technologies, specifically about artificial intelligence. Moreover, this dissertation aims to bring together these two very interesting topics. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2023
Grau en Traducció i Interpretació [1204]  
7.
40 p, 492.0 KB Language use and ideologies of english among future english professionals / Alomar Llompart, Antonina Maria ; Garrido, Maria Rosa, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística
This thesis tries to investigate attitudes towards English varieties, English as a Lingua Fraca, and Standard English, as well as their reported language use in a multilingual setting. A qualitative questionnaire targeted to third- and fourth- year English undergraduates at the Univeristat Autònoma de Barcelona has been developed and piloted. [...]
Aquesta tesi investiga les actituds envers les variacions de l'anglès, anglès com a llengua franca i l'anglès estàndard, així com l'ús lingüístic reportat en un entorn multilingüe. S'ha desenvolupat un qüestionari qualitatiu i se n'ha fet una prova pilot, dirigit als estudiants d'anglès de tercer i quart any, a la Universitat Autònoma de Barcelona. [...]
Esta tesis investiga las actitudes hacia las variedades del inglés, inglés como lengua franca y el inglés estándar, así como su uso lingüístico reportado en un entorno multilingüe. Se ha desarrollado y probado un cuestionario cualitativo dirigido a estudiantes de inglés de tercer y cuarto año en la Universitat Autònoma de Barcelona. [...]

Bellaterra: Universitat Autònoma de Barcelona, 2023
Grau en Estudis Anglesos [1482]  
8.
113 p, 711.9 KB The Native/Non-Native Dichotomy in the Teaching of Foreign Languages : a Study of EFL Students' Perceptions / Prats Carreras, Sònia ; Nussbaum, Luci, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua
This master's dissertation reviews the bibliography on the matter of native and non-native teachers of languages and provides details of an exploratory study carried out on students' perceptions of the native/non-native teacher distinction through a questionnaire.
Aquesta tesina revisa la bibliografia existent sobre el tema de professorat nadiu i no nadiu de llengües i proporciona detalls d'un estudi fet a través d'un qüestionari sobre les percepcions dels estudiants entorn a les diferències entre el professorat nadiu i no nadiu.

Bellaterra (Cerdanyola del Vallès) : Universitat Autònoma de Barcelona, 2002  
9.
21 p, 484.1 KB Usos de la llengua catalana en el registre formal i informal dintre l'àmbit escolar / Benito Arilla, Irene ; Cardús i Ros, Salvador, 1954-, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
En aquest treball s'ha elaborat una significant anàlisi per entendre l'evolució que ha patit, i encara continua patint, l'ús del català en la nostra societat, centrant la mostra en un institut del districte de Nou Barris de Barcelona. [...]
En este trabajo se ha elaborado un significante análisis para entender la evolución que ha sufrido, y todavía sigue sufriendo, el uso del catalán en nuestra sociedad, centrando la muestra en un instituto del distrito de Nou Barris de Barcelona. [...]
In this work, a significant analysis has been made to understand the evolution that the use of Catalan has suffered, and continues to suffer, in our society, focusing the sample on an institute in the Nou Barris district of Barcelona. [...]

2022
Grau en Sociologia [819]  
10.
280 p, 3.9 MB Tratamiento del ejemplo lexicográfico en los diccionarios monolingües de español como lengua extranjera / Liu, Jiani ; Garriga Escribano, Cecilio, dir.
Aquesta tesi aborda el tema de l'exemple lexicogràfic als diccionaris d'ELE. Té com a objectiu determinar el model d'exemplificació de quatre diccionaris monolingües d'aprenentatge per a estrangers i verificar si els exemples registrats en aquests repertoris compleixen les funcions que han de tenir per ser eficaços. [...]
La presente tesis aborda el tema del ejemplo lexicográfico en los diccionarios de ELE. Tiene como objetivo determinar el modelo de ejemplificación de cuatro diccionarios monolingües de aprendizaje para extranjeros y verificar si los ejemplos registrados en estos repertorios cumplen con las funciones que deben tener para ser eficaces. [...]
This thesis analyzes the lexicographical example in the ELE dictionaries. The goals are to determine the exemplification model of four monolingual learning dictionaries for foreigners and to check the validity of examples registered in these wordbooks. [...]

2022  

Documents de recerca : 151 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Materials didàctics 5 registres trobats  
1.
18 p, 1.0 MB Fonts d'informació en llengua catalana i comunicació audiovisual / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General
Materials del curs d'autoaprenentatge MO66090 adreçat als estudiants de l'assignatura Llengua Catalana per a Comunicació Audiovisual (105000) del grau de Comunicació Audiovisual de la Facultat de Ciències de la Comunicació UAB, que va tenir lloc entre el 8 i el 22 de març de 2024 al Campus Virtual de la UAB.
2024 (Fonts d'informació)
5 documents
2.
18 p, 1.0 MB Fonts d'informació en llengua catalana i publicitat i relacions públiques / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General
Materials del curs d'autoaprenentatge MO66097 adreçat als estudiants de l'assignatura Llengua Catalana Estàndard en els Mitjans de Comunicació (103867) del grau de Publicitat i Relacions Públiques de la Facultat de Ciències de la Comunicació UAB, que va tenir lloc entre el 6 i el 20 de març de 2024 al Campus Virtual de la UAB.
2024 (Fonts d'informació)
5 documents
3.
18 p, 1.0 MB Fonts d'informació en llengua catalana i periodisme / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General
Materials del curs d'autoaprenentatge MO62945 adreçat als estudiants de l'assignatura Expressió i Argumentació en Català (104970) del grau de Periodisme de la Facultat de Ciències de la Comunicació UAB, que va tenir lloc entre el 2 i el 27 d'octubre de 2023 al Campus Virtual de la UAB.
2023 (Fonts d'informació)
5 documents
4.
238.1 KB e·Chinese Tools / Rovira-Esteva, Sara (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Vargas-Urpi, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Casas-Tost, Helena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Paoliello, Antonio
En els darrers anys l'interès per aprendre xinès ha crescut exponencialment arreu. Paral·lelament, a Internet s'han anat acumulant una gran quantitat de recursos per a l'ensenyament i l'aprenentatge de llengües en general i del xinès en concret. [...]
En los últimos años el interés por aprender chino ha crecido exponencialmente en todo el mundo. Paralelamente, en Internet se ha ido acumulando una gran cantidad de recursos para la enseñanza y el aprendizaje de lenguas, en general, y del chino, en particular. [...]
In recent years, the interest in learning Chinese has surged globally. Concurrently, the Internet has been accumulating an abundance of resources for the teaching and learning of foreign languages, including Chinese. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2021 - 10.5565/ddd.uab.cat/259978
3 documents
5.
24 p, 3.2 MB Recomanacions lingüístiques per a les xarxes socials a les universitats : criteris lingüístics i recomanacions per als comptes institucionals universitaris a les xarxes socials / de Bofarull, Jordi (Universitat Rovira i Virgili. Servei Lingüístic) ; Drou, Pere, coord. (Universitat de Girona. Servei de Llengües Modernes) ; Giner Ros, Jordi (Universitat Politècnica de Catalunya. Servei de Llengües i Terminologia) ; Juncadella, Marta (Universitat de Barcelona. Serveis Lingüístics) ; Marçal, Heura (Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Llengües) ; Marzal, Xavier (Universitat Oberta de Catalunya. Servei Lingüístic) ; Portell, Oriol (Universitat de Vic. Serveis Lingüístics) ; Salvatierra, Míriam, coord. (Universitat de Girona. Servei de Llengües Modernes) ; Teixidó, Josep-Enric (Universitat de Lleida. Servei Lingüístic) ; Xarxa Vives d'Universitats . Grup de Treball de Qualitat Lingüística
Criteris lingüístics i recomanacions per als comptes institucionals universitaris a les xarxes socials (Facebook, Twitter i Instagram, principalment). En concret, s'adreça especialment a les persones que gestionen i escriuen les publicacions de comptes oficials de les universitats; de facultats, departaments i centres de recerca; d'estudis (graus, màsters i postgraus), i de serveis (lingüístics, d'esports, biblioteques, etc. [...]
2019  

Documents gràfics i multimèdia 32 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
Testimoni de com van aprendre el francès a l'escola / Macip, Ferriol ; Zabala, Manèl ; Associacion entara Difusion d'Occitània en Catalonha ; Betevé
Barcelona : Betevé, 2021 (Fons Macip - Zabala)  
2.
La precària situació de l'ensenyament públic de l'occità a l'estat francès / Macip, Ferriol ; Zabala, Manèl ; Associacion entara Difusion d'Occitània en Catalonha ; Betevé
Barcelona : Betevé, 2019 (Fons Macip - Zabala)  
3.
El centre cívic Casa Golferichs organitza per primera vegada un taller sobre llengua i cultura occitanes / Macip, Ferriol ; Zabala, Manèl ; Mori, Thiago ; Associacion entara Difusion d'Occitània en Catalonha ; Betevé
Barcelona : Betevé, 2019 (Fons Macip - Zabala)  
4.
Segona part del reportatge sobre la manifestació a Tolosa de Llenguadoc en defensa de l'ensenyament en occità / Macip, Ferriol ; Zabala, Manèl ; Associacion entara Difusion d'Occitània en Catalonha ; Betevé
Barcelona : Betevé, 2019 (Fons Macip - Zabala)  
5.
Manifestació a Tolosa de Llenguadoc en defensa de l'ensenyament en occità / Macip, Ferriol ; Zabala, Manèl ; Associacion entara Difusion d'Occitània en Catalonha ; Betevé
Barcelona : Betevé, 2019 (Fons Macip - Zabala)  
6.
Entrevista a Rafèu Sichel, veu llenguadociana de les Dictades en Linha / Macip, Ferriol ; Zabala, Manèl ; Sichel, Ràfeu ; Associacion entara Difusion d'Occitània en Catalonha ; Betevé
Barcelona : Betevé, 2019 (Fons Macip - Zabala)  
7.
Es presenta una nova eina digital per a l'aprentatge de l'occità: Dictades en Linha / Macip, Ferriol ; Zabala, Manèl ; Associacion entara Difusion d'Occitània en Catalonha ; Betevé
Barcelona : Betevé, 2019 (Fons Macip - Zabala)  
8.
Entrevista a un professor i un alumne dels cursos d'occità del CAOC / Macip, Ferriol ; Zabala, Manèl ; Associacion entara Difusion d'Occitània en Catalonha ; Betevé ; Cercle d'Agermanament Occitano-Català
Barcelona : Betevé, 2018 (Fons Macip - Zabala)  
9.
Visita als alumnes d'aranès de Barcelona / Macip, Ferriol ; Zabala, Manèl ; Associacion entara Difusion d'Occitània en Catalonha ; Betevé
Barcelona : Betevé, 2018 (Fons Macip - Zabala)  
10.
Aranésòc entrevista a Jaume Figueras / Macip, Ferriol ; Zabala, Manèl ; Figueras, Jaume ; Vernet, Florian ; Associacion entara Difusion d'Occitània en Catalonha ; Betevé
Barcelona : Betevé, 2017 (Fons Macip - Zabala)  

Documents gràfics i multimèdia : 32 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Fons personals i institucionals 2 registres trobats  
1.
4 p, 14.8 MB Racó i altres coses (notes sobre la llengua literaria) / Tasis, Rafael ; Fabra, Pompeu 1868-1948
1956  
2.
40 p, 410.1 KB "El Signe de l'esclau" : Valentí Almirall i la reivindicació de la llengua catalana (1879-1902) / Figueres, Josep M. 1950- (Josep Maria), (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
L'article ofereix un recorregut panoràmic sobre la concepció de la llengua del polític i periodista Valentí Almirall, i que exposa al llarg de la seva obra. Aportació sobre els principals textos de la temàtica que és prioritària en el pensament d'Almirall atès que considera l'ús social de la llengua, i la seva normativització, fonamental en els aspectes de caràcter social, atesa la situació de penúria que es viu, amb una marginació absoluta en el terreny oficial mentre al carrer és la llengua d'ús ple. [...]
The article provides a global view of the conception of language that the politician and journalist Valentí Almirall developed and which he explained throughout his work. It comments on the main texts on the subject that were key to Almirall's philosophy. [...]

2010 - 10.2436/20.1001.01.59
Butlletí de la Societat Catalana d'Estudis Històrics, Vol. 21, Núm. (2010) , p. 177-216  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.