Resultats globals: 25 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 17 registres trobats
Llibres i col·leccions, 1 registres trobats
Documents de recerca, 7 registres trobats
Articles 17 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
24 p, 336.9 KB ¿Escolarización o titulación? : análisis de la inserción laboral del alumnado de educación secundaria / Bayón-Calvo, Siro (Universidad de Valladolid) ; Fernández-Mellizo, María (Universidad Complutense de Madrid)
Las transiciones entre el sistema educativo y el mercado laboral son un proceso clave en la población joven. Este artículo investiga el efecto relativo del nivel educativo alcanzado y de la escolarización en edad postobligatoria en distintas medidas de inserción laboral en las cohortes de nacidos entre 1996 y 1998. [...]
Les transicions entre el sistema educatiu i el mercat laboral són un procés clau en la població jove. Aquest article investiga l'efecte relatiu del nivell educatiu aconseguit i de l'escolarització en edat postobligatòria en diferents mesures d'inserció laboral en les cohorts de nascuts entre 1996 i 1998. [...]
Transitions from the education system to the labour market are a key process in the lives of young people. This article explores the relative effect of educational attainment and post-compulsory schooling on various measures of labour market access in Spanish cohorts born between 1996 and 1998. [...]

2024 - 10.5565/rev/papers.3213
Papers : revista de sociologia, Vol. 109 Núm. 1 (2024) , p. e3213 (Artículos)
2 documents
2.
22 p, 496.4 KB Idees per a la millora de l'educació a la Catalunya d'avui i de demà / Tomàs i Folch, Marina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Muñoz Moreno, José Luis 1980- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
L'article presenta els principals resultats de la recerca que analitza la realitat política i educativa des d'una perspectiva sistèmica de l'educació. Parteix de la revisió de la legislació educativa, les propostes educatives de les formacions polítiques que van obtenir representació parlamentària als comicis electorals del 27 de setembre de 2015, les contribucions dels moviments socials i les aportacions d'experts, per a delimitar unes idees-eix que orientarien el paper de l'educació, l'Administració educativa, la inspecció educativa i el finançament de l'educació en un sistema educatiu propi a Catalunya. [...]
This article presents the main results of the research which analyzes the political and educational reality from a systemic perspective of education. The starting points of this study are the review of educational legislation, the educational proposals of the political parties that won parliamentary representation in the elections of 27 September 2015, the contributions of social movements and the contributions of experts, from which we delimit the fundamental ideas that should orient the role of education, educational administration, educational inspection and financing of education in a systemic perspective of education in Catalonia. [...]

2016
Revista Catalana de Pedagogia, Vol. 10 (2016) , p. 127-148  
3.
38 p, 255.8 KB Avances y retos en la promoción de la innovación en los centros educativos / Escudero Muñoz, Juan M. (Universidad de Murcia)
En las tres últimas décadas, el sistema educativo español ha experimentado múltiples cambios e innovaciones y ha logrado avances, aunque todavía quedan retos por conseguir en la provisión justa y democrática del derecho a la educación. [...]
Al llarg de les tres últimes dècades, el sistema educatiu espanyol ha experimentat múltiples canvis i innovacions i ha assolit avenços, tot i que encara queden reptes per aconseguir respecte a l'assoliment just i democràtic del dret a l'educació. [...]
In the last three decades, the Spanish educational system has seen numerous changes and innovations and made import advances, although many challenges have yet to be addressed to ensure the democratic right of all citizens to education. [...]

2014 - 10.5565/rev/educar.693
Educar, Núm. Especial (2014) , p. 101-138  
4.
21 p, 152.4 KB Les lleis d'educació després del franquisme : implicacions per a Catalunya / Sarramona, Jaume (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
Aquest article revisa les lleis orgàniques d'educació de l'Estat espanyol fins al dia d'avui, a més de la llei catalana. Ho fa analitzant aquells aspectes que incideixen especialment sobre la qualitat i l'estructura del sistema educatiu. [...]
Este artículo revisa las leyes orgánicas de educación del Estado hasta el día de hoy, además de la ley catalana. Lo hace analizando aquellos aspectos que inciden especialmente sobre la calidad y la estructura del sistema educativo. [...]
This article reviews national organic laws on education after the Franco regime until today, as well as the Catalonian laws, and analyzes particular aspects that affect the quality and structure of the educational system. [...]

2014 - 10.5565/rev/educar.689
Educar, Núm. Especial (2014) , p. 33-53  
5.
18 p, 94.1 KB Com analitzar la justícia dels sistemes educatius? Una aproximació teòrica al concepte de justícia dins l'educació / Tarabini-Castellani, Aina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
Partiendo de la importancia de la escuela en la construcción de desigualdades sociales y entendiendo, al mismo tiempo, su rol como mecanismo e instrumento para la igualdad social, este artículo pretende reflexionar sobre el significado de justicia social en el ámbito educativo, aplicando los conceptos y propuestas de la teoría social normativa. [...]
En partant de l'importance de l'école dans la construction des inégalités sociales et en considérant, en même temps, son rôle comme mécanisme et instrument pour l'égalité sociale, cet article a pour but de réfléchir sur le sens de la justice sociale dans le domaine éducatif, en appliquant les concepts et les propositions de la théorie sociale normative. [...]
Taking as its starting point the importance of schools in the construction of social inequality and, at the same time, accepting their role as a mechanism and instrument of social equality, this paper uses the concepts and proposals of normative social theory to consider the meaning of social justice within the educational context. [...]

2006
Temps d'educació, Núm. 31 (2006) , p. 241-258  
6.
32 p, 174.9 KB La llibertat religiosa en l'àmbit de l'ensenyament / Tolosana i Cidón, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
L'aparició dels sistemes d'instrucció pública va lligada al naixement de l'Estat modern. Cal confiar en l'educació com a l'instrument fonamental per a la formació de la nova ciutadania L'educació és defensada pels il·lustrats i pels liberals, i també pel proletariat revolucionari com a mitjà de desenvolupament de la consciència de classe dels sectors socials més oprimits. [...]
La aparición de los sistemas de instrucción pública está ligada al nacimiento del Estado moderno. Se tiene confianza en la educación como instrumento fundamental para la formación de la nueva ciudadanía. [...]
The appearance of systems of public education is linked to the birth of the modern state. It was necessary to trust in education as the fundamental instrument for training a new class of citizenry. Education was defended by progressives and liberals, or by the revolutionary proletariat. [...]

2006
Revista catalana de dret públic, Núm. 33 (2006) , p. 209-239
2 documents
7.
16 p, 83.1 KB Equity Versus Excellence : an Anthropological Study of Neoliberal Reform in an Australian High School / Forsey, Martin (University of Western Australia)
Este texto se presentó como comunicación al II Congreso Internacional de Etnografía y Educación: Migraciones y Ciudadanías. Universidad Autónoma de Barcelona, Barcelona, 5-8 Septiembre 2008.
Based upon fifteen months of ethnographic study of school reform in a single school site, this paper takes seriously Appadurai's (1996) plea for those researching the 'global diaspora of ideas' to pay attention to the semantics and the pragmatics of specific situations, as well as the contextual conventions, governing the translation of global ideals. [...]

2007
EMIGRA working papers, Núm. 83 (2007) , p. 1-16  
8.
18 p, 108.6 KB Els fracassos escolars. Un acostament des de la pràctica docent / Castillo Carbonell, Miquel
Analitzant la bibliografia i els diversos estudis que es realitzen sobre el fracàs escolar, l'article planteja alguns aspectes de la complexitat que comporta, així com la polivalència de les causes que el provoquen. [...]
Analizando la bibliografía y los diversos estudios que se realizan sobre el fracaso escolar, el artículo plantea algunos aspectos de la complejidad que comporta, así como la polivalencia de las causas que lo provocan. [...]
Analysing the literature and the diverse analysis that are made on the scholarship failure, the article discusses the complexity of the situation and the polyvalence of its causes. From the great number of implications that affect this problematic, it revises the concept of failure to propose that of scholarship failures, having and effect on the collective responsibility. [...]

2008 - 10.5565/rev/educar.131
Educar, N. 42 (2008) p. 35-52  
9.
29 p, 538.4 KB Qué escuela, para qué inmigrantes. Zonas de procedencia y tipos de escolarización: el caso de Canarias / Zamora Fortuny, Begoña M.
La distribución de los inmigrantes en el sistema educativo muestra una realidad muy distinta en la geografía española. Las grandes características diferenciadoras serán las que dirijan el desarrollo de este trabajo, haciendo especial referencia en el análisis comparativo al archipiélago canario. [...]
The data on immigrants in the educational system show us a very different reality in the Spanish geography. The great differentiating characteristics will guide the development of this article, doing special reference to Canary Archipelago in the comparative analysis. [...]

2008 - 10.5565/rev/papers/v89n0.746
Papers : revista de sociologia, N. 89 (2008) p. 11-39  
10.
4 p, 194.3 KB El verdadero problema del sistema educativo español / Torre, Aníbal de la
Aníbal de la Torre hace un acertado análisis de la situación del sistema educativo español desglosando el problema como si fuera una enfermedad. Comienza por hablar de los síntomas que todos reconocemos, falta de conocimientos en mates, lengua, idiomas, etc. [...]
2006
Didáctica, innovación y multimedia, N. 8 (2006) p. 0-0  

Articles : 17 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Llibres i col·leccions 1 registres trobats  
1.
401 p, 2.6 MB L'Estat de l'educació a Catalunya : anuari 2005 / Bonal, Xavier ; Fundació Jaume Bofill
Barcelona : Fundació Jaume Bofill, 2006 (Polítiques (Fundació Jaume Bofill) ; 53)  

Documents de recerca 7 registres trobats  
1.
74 p, 2.9 MB L'abandonament escolar. Una anàlisi sociològica a partir de la ETEFIL 2019 / Garcia Perez, Emma ; Merino Pareja, Rafael, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
La següent recerca és una aproximació sociològica als processos d'abandonament escolar. A través d'una revisió teòrica i una anàlisi exploratòria a partir de l'Enquesta de Transició Educativa-Formativa i Inserció Laboral 2019 (ETEFIL - 2019) del Institut Nacional de Estadística (INE), s'ha pogut veure de quina manera els factors demogràfics influeixen en l'abandonament escolar, els motius d'abandonament del sistema educatiu i també els itineraris formatius més comuns els 6 anys posteriors dels i les joves que abandonen la secundària el curs 2013-2014.
La siguiente investigación es una aproximación sociológica a los procesos de abandono escolar. A través de una revisión teórica y un análisis exploratorio a partir de la Encuesta de Transición Educativa-Formativa e Inserción Laboral 2019 (ETEFIL - 2019) del Instituto Nacional de Estadística (INE), se ha podido ver cómo los factores demográficos influyen en el abandono escolar, los motivos de abandono del sistema educativo y también los itinerarios formativos más comunes en los 6 años posteriores de los y las jóvenes que abandonan la secundaria en el curso 2013-2014.
The following research is a sociological approach to the processes of school dropout. Through a theoretical review and an exploratory analysis based on the Educational-Training Transition and Labor Insertion Survey 2019 (ETEFIL - 2019) of the National Institute of Statistics (INE), it has been possible to see how demographic factors influence dropout school, the reasons for dropping out of the education system and also the most common training itineraries in the 6 subsequent years of the young people who drop out of secondary school in the 2013-2014 academic year.

2022
Grau en Sociologia [819]
3 documents
2.
322 p, 7.7 MB Experiències de qualitat estètica : una aproximació multimodal a la lectoescriptura / Pons i Bartrolí, Bàrbara ; Álvarez Cánovas, Isabel, 1971-, dir.
L'aprenentatge multimodal de la lectoescriptura és un tema cabdal per a la societat actual. L'aportació, que, entre d'altres, ofereixen les il·lustracions o els dibuixos dels mateixos infants, són una font de riquesa per poder estudiar i arribar a entendre les dificultats que puguin arribar a tenir en aquest procés complex d'aprenentatge. [...]
El aprendizaje multimodal de la lectoescritura es un tema rellevant para la sociedad actual. La aportación, que, entre otros, ofrecen las ilustraciones o los dibujos de los mismos niños/as, son una fuente de riqueza para poder estudiar y llegar a entender las dificultades que pueden llegar a tener en este complejo proceso de aprendizaje. [...]
Multimodal literacy learning is a key issue for today's society. The contribution, which, among others, is offered by the illustrations or drawings of the children themselves, is a source of wealth to be able to study and come to understand the difficulties they may have in this complex learning process. [...]

2021  
3.
65 p, 1.9 MB Les relacions laborals al sistema educatiu : proposta educativa per la inserció al món laboral / Antuña García, Alexandra ; Arqueros Wood, Marcela, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Dret
El present treball s'incentiva en la creació i aplicació d'una matèria educativa vinculada al món del treball del segle XXI. L'objectiu és analitzar, justificar, motivar i promoure una assignatura en l'etapa de l'ensenyament secundari obligatori que proporcioni als alumnes un coneixement ampli, legítim i aplicable a partir de la normativa estatal i autonòmica en matèria laboral. [...]
2021
Grau en Relacions Laborals [806]  
4.
1 p, 173.8 KB Quin és el discurs sobre les relacions sexo-afectives i l'amor? : recerca qualitativa en l'etapa adolescent / Torrents Teixidor, Judit ; Tarrés Vallespí, Anna, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
El Treball de Fi de Grau tracta de la sexualitat, de l'afectivitat i de l'imaginari social de l'amor com a aspectes no aïllats de l'estructura social i on l'objectiu central de la recerca és veure el discurs que tenen els i les adolescents sobre la sexualitat, l'afectivitat i l'amor, i des d'on han rebut el coneixement que tenen i quins efectes té. [...]
2019
Grau en Sociologia [819]
3 documents
5.
85 p, 1.6 MB Apolítics o ignorants? Estudi sobre el coneixement polític dels i les joves de Badalona / Pérez Díaz, Blanca ; Cara Ibar, Jordi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
L'objecte d'aquesta investigació és el coneixement polític dels i les joves d'entre 20 i 24 anys de Badalona, a través de l'estudi de tres sistemes: polític, educatiu i mitjans de comunicació. Es realitza una aproximació a la teoria funcionalista de manera teòrica, a partir de l'estudi de diversos/es autors/es, i de manera pràctica mitjançant la hibridació d'entrevistes a caps de comunicació política i enquestes a professors/es i a joves.
El objeto de esta investigación es el conocimiento político de los y las jóvenes de entre 20 y 24 años de Badalona, a través del estudio de tres sistemas: político, educativo y medios de comunicación. [...]
The object of this research is the political knowledge of young people from Badalona aged between 20 and 24, through the study of three systems: the political system, the educational and the media. An approximation to the functionalist theory is carried out theoretically through the study of several authors, and in a practical way through the hybridization of interviews with heads of political communication and surveys to teachers and young people.

2019
Grau en Publicitat i Relacions Públiques [972]
2 documents
6.
82 p, 1.7 MB El sexismo en el léxico español / Barrachina Buxonat, Maria ; Falconí Trávez, Diego, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
El treball de final de grau titulat "El sexisme en el lèxic espanyol" respon a la necessitat acadèmica de repensar l'ús que fem de la llengua espanyola en una societat absolutament patriarcal. El treball de final de grau titulat "El sexisme en el lèxic espanyol" respon a la necessitat acadèmica de repensar l'ús que fem de la llengua espanyola en una societat absolutament patriarcal. [...]
El trabajo de final de grado titulado "El sexismo en el léxico español" responde a la necesidad académica de repensar el uso que hacemos de la lengua española en una sociedad patriarcal. El trabajo de final de grado titulado "El sexismo en el léxico español" responde a la necesidad académica de repensar el uso que hacemos de la lengua española en una sociedad patriarcal. [...]
The final degree's project titled "The sexism in the Spanish lexicon" meets the academic needs of thinking about the use of the Spanish language in an absolutely patriachal society. The final degree's project titled "The sexism in the Spanish lexicon" meets the academic needs of thinking about the use of the Spanish language in an absolutely patriachal society. [...]

2019-06-13
Grau en Humanitats [1139]  
7.
18 p, 11.0 MB El movimiento estudiantil chileno : análisis de las demandas de los estudiantes y del impacto político de las movilizaciones / Pedreira Elizalde, María Paloma ; Martínez Rosón, María del Mar, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
Durante la última década la sociedad chilena ha visto el resurgir de una juventud que, a priori considerada apática a la política, y contra todo pronóstico, tomó las calles en diferentes olas de protestas. [...]
Durant la passada dècada la societat xilena ha vist el ressorgir d'una joventut que, considerada apàtica a la política, i contra tot pronòstic, va prendre els carrers en diverses onades de protestes. [...]

2014
Grau en Sociologia [819]  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.