Resultats globals: 194 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 164 registres trobats
Llibres i col·leccions, 5 registres trobats
Documents de recerca, 23 registres trobats
Materials didàctics, 1 registres trobats
Documents gràfics i multimèdia, 1 registres trobats
Articles 164 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
17 p, 348.3 KB Coach-athlete relationships and life skills development among Brazilian handball players : A prospective study / Freire, Gabriel Lucas Morais (Universidade Estadual de Maringá (Brasil)) ; Cronin, Lorcan Donal (Mary Immaculate College (Irlanda)) ; Jowett, Sophia (Loughborough University (Regne Unit)) ; Costa, Nathan Leonardo Gomes (Universidade Federal do Vale do São Francisco (Brasil)) ; Fiorese, Lenamar (Universidade Estadual de Maringá (Brasil)) ; do Nascimento Junior, José Roberto Andrade (Universidade Federal do Vale do São Francisco (Brasil))
This study was to examine the prospective associations between coach-athlete relationship (CAR) and life skills development in youth handball players. This study employed a longitudinal research design. [...]
Este estudio tuvo como objetivo examinar las posibles asociaciones entre la relación entrenador-atleta (CAR) y el desarrollo de habilidades para la vida en jugadores juveniles de balonmano. Este estudio empleó un diseño de investigación longitudinal. [...]

2024 - 10.5565/rev/qpsicologia.2051
Quaderns de psicologia, Vol. 26 Núm. 1 (2024) , p. e2051 (Artículos)  
2.
7 p, 519.1 KB Seminars as a useful tool of active learning : The study case of the Zoology in the Environmental Sciences / Soler Membrives, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Muñoz Muñoz, Francesc (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Carrassón López de Letona, Maite (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Constenla Matalobos, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Garcia-del-Pino, Fernando (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Morton Juaneda, Ana, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Valbuena Ureña, Emilio (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia)
En aquest treball es mostra com la incorporació de seminaris en la Zoologia de les Ciències Ambientals ajuda a millorar les qualificacions respecte a la mitja de les titulacions. Es conclou que la utilització de seminaris està molt ben valorat pels estudiants i n'augmenta la seva motivació. [...]
This paper shows how the incorporation of seminars in the Zoology of Environmental Sciences helps to improve the qualifications with regard to the average of the degree qualifications. We conclude that the use of seminars is highly valued by students and increases their motivation. [...]

2016
Revista del Congrés Internacional de Docència, Núm. 3 (2016)  
3.
10 p, 437.9 KB La transició de l'espai acadèmic al professional en l'àmbit del disseny : construcció d'un dispositiu de diagnosi per a determinar el grau d'ajustament de les competències acadèmiques i les professionals dels egressats del Grau disseny / Massaguer, Lluc (EINA Centre Universitari de Disseny i Art de Barcelona)
Estudi de cas a EINA Centre Universitari de Disseny i Art de Barcelona que es formalitza en la construcció d'un sistema de diagnosi que identifiqui el nivell d'ajustament entre les competències acadèmiques impartides en el centre universitari i les competències professionals requerides en l'àmbit professional del disseny gràfic. [...]
Case study EINA Centre Universitari de Disseny i Art, that is formalized on the construction of a system of diagnosis that identifies the level of adjustment between the implemented academic competences of the University and the required professional competences, in demand within the graphic design sector. [...]

2016
Revista del Congrés Internacional de Docència, Núm. 3 (2016)  
4.
9 p, 515.3 KB Una Experiència de Ludificació per Millorar el Rendiment de l'Alumnat d'Enginyeria a través de la Motivació / Sánchez-Carmona, Adrián (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ; Pons, Jordi, (Pons Aróztegui) dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ; Robles, Sergi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions)
La falta de motivació de l'alumnat és un problema recorrent. L'alumnat valora obtenir el títol per sobre d'assolir coneixements, habilitats i competències. Per combatre això, hem desenvolupat una experiència de ludificació que s'articula a través d'un sistema de mèrits i classificacions. [...]
The students' lack of motivation is a usual problem. The students value more the obtention of the degree than the developing of competences and skills. In order to fight this, we developed a gamification's experience based on merits and rankings. [...]

2016
Revista del Congrés Internacional de Docència, Núm. 3 (2016)  
5.
20 p, 931.9 KB "I have learned a lot of things about other neighborhoods" : secondary students as Linguistic Landscapes ethnographers / Kruszynska, Klaudia Anna (Universitat Autònoma de Barcelona)
Linguistic Landscape (LL) has been recognized as a valuable tool by foreign language teachers that allows them to incorporate the "outside" world into the classroom (Kruszynska & Dolly, 2023). In this study, secondary school students, as ethnographers, investigated LL in their neighborhoods. [...]
El paisatge lingüístic (PL) és considerat com una eina valuosa pels docents de llengües estrangeres, permetent-los integrar el món "extern" a l'aula (Kruszynska i Dolly, 2023). En aquest estudi, els estudiants de secundària van investigar el PL als seus barris. [...]
El paisaje lingüístico (PL) destaca como una herramienta valiosa por los profesores de lenguas extranjeras, permitiéndoles incorporar el mundo "externo" al aula (Kruszynska y Dolly, 2023). En esta investigación, estudiantes de secundaria, actuando como etnógrafos, investigaron el PL en sus barrios. [...]
Le paysage linguistique (PL) se distingue comme un instrument précieux pour les enseignants de langues étrangères, leur permettant d'intégrer le monde "externe" en classe (Kruszynska et Dooly, 2023). [...]

2024 - 10.5565/rev/jtl3.1265
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 17 Núm. 1 (2024) , p. e1265 (Articles)  
6.
12 p, 262.5 KB La Formación del profesorado para la educación lingüística y culturalmente inclusiva : relato de una experiencia de Aprendizaje-servicio en un Trabajo de Fin de Grado / Llompart Esbert, Julia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Masats, Dolors (Universitat Autònoma de Barcelona)
Las políticas educativas actuales, con el objetivo de dar respuesta a la necesidad de gestionar aulas lingüística y culturalmente diversas, promueven un modelo de educación inclusiva que requiere docentes que sean lingüísticamente sensibles en sus creencias, actitudes y acciones en las aulas ordinarias. [...]
Current educational policies, with the aim of responding to the need to manage linguistically and culturally diverse classrooms, promote an inclusive education model that requires teachers who are linguistically sensitive in their beliefs, attitudes, and actions in ordinary classrooms. [...]

2023 - 10.6018/reifop.559471
Revista electrónica interuniversitaria de formación del profesorado, Vol. 26 Núm. 2 (2023) , p. 103-114  
7.
34 p, 133.4 KB El profesor universitario en el Espacio Europeo de Educación Superior : la autopercepción de sus competencias docentes actuales y de sus necesidades de formación pedagógica / Mas Torelló, Óscar (Universitat Autónoma de Barcelona. Departament de Pedagogía Aplicada) ; Olmos Rueda, Patricia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogía Aplicada)
Los cambios que se están produciendo en la universidad han provocado alteraciones en las funciones del profesorado, por lo que es necesario delimitar un nuevo perfil y conocer el dominio "actual" y el "necesario" de cada una de las competencias pedagógicas establecidas. [...]
The changes that are occurring in universities have caused alterations in faculty functions, making necessary the definition of new profiles and the determination of the "current" and "needed" mastery of each established pedagogical skill. [...]

2016
Revista mexicana de investigación educativa, Vol. 21 Núm. 69 (2016) , p. 437-470  
8.
24 p, 926.1 KB Estándares pedagógicos y su integración en los proyectos formativos de las carreras de pedagogía / Verdugo Peñaloza, Alejandro (Universidad de Playa Ancha (Valparaíso, Xile)) ; Tejada Fernández, José (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Navío Gámez, Antonio (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
El 2011 Chile declara estándares de egreso para carreras de Pedagogía. Sin embargo, la información sobre su integración en los procesos formativos es escasa. En este contexto se realiza un estudio sobre la opinión que se tiene de los estándares de egreso y su integración en el plan formativo según directivos de carrera, formadores de profesores y estudiantes de penúltimo año de Pedagogía de la Universidad de Playa Ancha el año 2017. [...]
Chile declared their standards on graduation for pedagogical programs in 2011. However, there is a lack of information of its integration in the formative processes. Based on this context, it is conducted a study on the opinion about the standards on graduation and their integration into the training plan standards, according to program managers, trainers of teachers and penultimate year students from the teaching program of Playa Ancha University, 2017. [...]

2021 - 10.4067/S0718-07052021000100133
Estudios pedagógicos (Valdivia), Vol. 47 Núm. 1 (2021) , p. 133-155  
9.
18 p, 362.2 KB Giving or receiving feedback : which is more beneficial to students' learning? / Ion, Georgeta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Sánchez Martí, Angelina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Agud Morell, Ingrid (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
Assessment is a key component of the education process and strategies involving peer-feedback are considered beneficial to student learning. This study aims to analyse the benefits giving and receiving feedback have for students' development of cognitive and metacognitive, affective and professional competences. [...]
2019 - 10.1080/02602938.2018.1484881
Assessment & Evaluation in Higher Education, Vol 44, Núm 1 pp. 124-138, (2019)  
10.
44 p, 748.6 KB Tackling cyclicity in causal models with cross-sectional data using a partial least squares approach : implications for the sequential model of Internet appropriation : implications for the sequential model of Internet appropriation / López Sintas, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa) ; Lamberti, Giuseppe (University of Naples Federico II) ; Pandolfo, Giuseppe (University of Naples Federico II)
Working with structural equation modelling and cross-sectional data, and depending on the studied phenomenon, assuming an acyclic model may mean that we obtain only a partial view of the mechanisms that explain causal relationships between a set of theoretical constructs, given that variables are treated as antecedents and consequences. [...]
Springer Netherlands, 2024
Social indicators research  

Articles : 164 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Llibres i col·leccions 5 registres trobats  
1.
46 p, 426.2 KB Supporting regions in the just transition : Role of social partners / Eurofound ; Allinger, Bernadette (Working Life Research Centre) ; Van Herreweghe, Dries (KU Leuven) ; Guisset, Anne (KU Leuven) ; Kirov, Vassil (Bulgarian Academy of Sciences) ; Bejakovic, Predrag (Institute of Public Finance) ; Klemenčić, Irena (Institute of Public Finance) ; Perdikes, Alexandros (Cyprus Labour Institute (INEK-PEO)) ; Kroupa, Aleš (Research Institute for Labour and Social Affairs) ; Kantner Bottrup, Magnus (Oxford Research Denmark) ; Boholm Schmidt, Line (Oxford Research Denmark) ; Burget, Mirjam (Praxis) ; Kadarik, Ingel (Praxis) ; Lindström, Vera (Oxford Research Finland) ; Turlan, Frédéric (IR Share) ; Janssen, Thilo (Institute of Economic and Social Research) ; Vogel, Sandra (German Economic Institute) ; Georgiadou, Penny (Labour Institute of the Greek General Confederation of Labour) ; Bogó, Rozália (Kopint-Tárki Institute) ; Krokovay, Nóra (Kopint-Tárki Institute) ; Higgins, Colman (IRN Publishing) ; Smilari, Alessandro (Fondazione Giacomo Brodolini) ; Karnīte, Raita (EPC Ltd) ; Blaziene, Inga (Lithuanian Centre for Social Sciences) ; Moskvina, Julija (Lithuanian Centre for Social Sciences) ; Thomas, Adrien (Panteia) ; Fiorini, Luke Anthony (University of Malta) ; Lis-Plesińska, Aleksandra (Adam Mickiewicz University) ; Perista, Heloísa (Centro de Estudos para a Intervenção Social) ; Carrilho, Paula (Centro de Estudos para a Intervenção Social) ; Brázia, Ana (Centro de Estudos para a Intervenção Social) ; Guga, Stefan (Syndex Romania) ; Bednárik, Rastislav (Institute for Labour and Family Research) ; Duvnjak, Barbara (Univerza V Ljubljani) ; Molina Romo, Óscar 1962- ; Brandsma, Nils (Oxford Research Sweden)
This report investigates the involvement of social partners in the just transition to a climate-neutral economy, with a particular focus on the territorial just transition plans. These plans aim to support the regions most negatively affected by the just transition by assisting workers to retrain, relocate and find other jobs, and also support industries that need to phase out fossil fuels or other greenhouse gas-intensive activities. [...]
Luxembourg Publications Office of the European Union 2023  
2.
25 p, 423.8 KB Skills and Qualifications at the Core of the Relationship between Resources and Employment / Perez, Coralie ; Verd Pericàs, Joan Miquel
This chapter examines the relations between training, skills, credentials and the wage in France, Spain and the United Kingdom. It focuses on recent changes in the different systems of vocational training and certification and their connections with the occupational classifications and remunerative systems of each country. [...]
P.I.E., Peter Lang 2004
Wage and Welfare, New Perspectives on Employment and Social Rights in Europe, 2004, p. 101-126  
3.
527 p, 10.5 MB Qualitative approaches to research on plurilingual education / Moore de Luca, Emilee, ed. ; Dooly Owenby, Melinda, ed. ; Antoniadou, Victoria ; Borràs, Eulàlia (Universitat Politécnica de Catalunya. Escola d'Enginyeria d'Igualada) ; Canals, Laia (Universitat Oberta de Catalunya) ; Corona, Victor (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Llompart Esbert, Julia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Masats, Dolors (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Nussbaum, Luci (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Pascual Calvo, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Patiño Santos, Adriana (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Unamuno, Virginia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Vallejo Rubinstein, Claudia (Universitat Autònoma de Barcelona)
This handbook is a guide for researchers in plurilingual education- It introduces notions of collaborative research, action-research, ethnography, conversation analysis and mediated discourse analysis. [...]
Aquest manual és una guia per a la recerca educació plurilingüe. S'hi introdueixen conceptes de recerca col·laborativa, recerca-acció, etnografia, anàlisi de la conversa i an'laisi del discurs mediat. [...]
Este manual es una guía para la investigación en educación plurilingüe. Se introduce conceptos de investigación colaborativa, investigación-acción, etnografía, análisis de la conversación y análisis del discurso mediado. [...]

Research-publishing.net, 2017 - 10.14705/rpnet.2017.emmd2016.9781908416476  
4.
46 p, 4.3 MB Network ASCENT : Joint publication and good practices for automotive engineering and sales management strategies / Castro Ceacero, Diego (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Díaz Vicario, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Barrera-Corominas, Aleix (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Suárez, Cecilia Inés (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Chiacchiarini, Héctor (Universidad Nacional del Sur (Argentina)) ; Pesce, Gabriela (Universidad Nacional del Sur (Argentina)) ; Maíz, Santiago (Universidad Nacional del Sur (Argentina)) ; Sarmoria, Claudia (Universidad Nacional del Sur (Argentina)) ; Defranco, Gabriel (Universidad Nacional de La Plata) ; Luna, Veronica (Universidad Nacional de La Plata) ; Pary, Gastón (Universidad Nacional de La Plata) ; Martins, Claudio (Universidad Nacional de La Plata) ; Ahuett Garza, Horacio (Instituto Tecnológico y de Estudios Superiores de Monterrey (Mèxic)) ; Castillo Gómez, Joel (Instituto Tecnológico y de Estudios Superiores de Monterrey (Mèxic)) ; Orta Castañón, Pedro Antonio (Instituto Tecnológico y de Estudios Superiores de Monterrey (Mèxic)) ; Avendaño Alcaraz, Jorge Abel (Instituto Tecnológico y de Estudios Superiores de Monterrey (Mèxic)) ; Martínez Alarcón, Jorge Andrés (Universidad Iberoamericana (Mèxic)) ; Martínez Ordaz, José Emiliano (Universidad Iberoamericana (Mèxic)) ; Castro Pinto, Fernando (Universidade Federal do Rio de Janeiro) ; Leal Alves, Marcelo Augusto (Universidade de São Paulo) ; Profito, Francisco José (Universidade de São Paulo) ; Kaminski, Paulo Carlos (Universidade de São Paulo) ; Massarani, Marcelo (Universidade de São Paulo) ; Fussenecker, Claudia (Hochschule Düsseldorf) ; Penz, Eva (FH JOANNEUM (Àustria)) ; Steiner, Kurt (FH JOANNEUM (Àustria)) ; Sprenger, Hanna (FH JOANNEUM (Àustria)) ; Wagenhofer, Verena (AVL List GmbH)
Graz (Austria) : FH JOANNEUM Gesellschaft mbH, 2021  
5.
30 p, 1.1 MB Resolving L2 written text production problems using reference sources / Kozlova, Inna ; Presas, Marisa
Little attention has been paid to reference skills in L2 written text production in comparison with L2 text comprehension. This may be explained by the fact that the relation between L2 text production and the process of consultation of external resources has not yet been the object of exhaustive research, largely because text production is viewed exclusively as an encoding activity. [...]
Granada : Comares, 2016 (Interlingua)
Traducción, Interpretación y Estudios interculturales, 2016, p. 87-108  

Documents de recerca 23 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
2.5 MB La simulación clínica como herramienta de aprendizaje en estudiantes de medicina / Martínez Lopez, Fernando ; Montmany Vioque, Sandra, dir. ; Navarro Soto, Salvador, dir.
Introducció Tot i els avenços en l'aprenentatge tradicional, aquest és insuficient per modificar el comportament de l'alumne. Amb l'aparició de la simulació, es produeixen canvis de comportament demostrables. [...]
Introducción A pesar de los avances en el aprendizaje tradicional, éste es insuficiente para modificar el comportamiento del alumno. Con la aparición de la simulación, se producen cambios de comportamiento demostrables. [...]
Introduction Despite the advances in traditional learning, it is insufficient to modify student behaviour. With the advent of malingering, demonstrable behavioural changes occur. The evaluation is essential in the learning process, there are several tools to evaluate medical competencies. [...]

2023  
2.
83 p, 2.8 MB Programa CrimiCEHa : prevención contra el acoso escolar / Amigó Trujillo, Sandra ; Encarnación Ordóñez, Esther de la, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Dret
El presente trabajo tiene el objetivo de diseñar y desarrollar un programa de intervención contra la problemática del acoso escolar a través de la metodología APS (Aprendizaje y servicio). La propuesta de programa parte de la premisa de que la mejora de las habilidades emocionales mejora el clima escolar y, todo ello, contribuye a reducir los casos de acoso escolar en un centro educativo. [...]
The present work has the objective of designing and developing an intervention program against the problem of bullying through the APS (Learning and Service) methodology. The program proposal is based on the premise that improving emotional skills improves the school climate and, all of this, contributes to reducing cases of bullying in an educational center. [...]

2023
Grau en Criminologia [805]  
3.
84 p, 3.2 MB El desenvolupament de les Competències Bàsiques d'Ocupabilitat de l'alumnat de l'ESO. Estudi de cas del Col·legi Montserrat / Barrios Pérez, Maria ; Jariot, Mercè, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada
La recerca gira al voltant de les competències bàsiques d'ocupabilitat de l'alumnat que cursa l'etapa educativa de secundària obligatòria, l'ESO. En concret, el que es pretén és conèixer la importància que li atorga una escola concreta, el Col·legi Montserrat, a les competències bàsiques d'ocupabilitat. [...]
La investigación gira en torno a las competencias básicas de empleabilidad del alumnado que cursa la etapa educativa de secundaria obligatoria, la ESO. En concreto, lo que pretende es conocer la importancia que le otorga una escuela concreta, el Colegio Montserrat, a las competencias básicas de empleabilidad. [...]
The research revolves around the basic employability skills of pupils attending the compulsory secondary education stage, CSE. Specifically, the aim is to find out the importance given by a specific school, Montserrat School, to the basic employability skills. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2022
Grau en Pedagogia [1211]  
4.
74 p, 682.4 KB El potencial de desarrollo de competencias en ISP en ámbito educativo a partir de una formación exprés : una colaboración a tres bandas / Cimas Pita, Nuria ; Vargas-Urpi, Mireia, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació ; Universitat Autònoma de Barcelona. Máster Oficial en Interpretación de Conferencias
El presente proyecto nace en el marco de una colaboración a tres bandas con el objetivo de desarrollar un programa de acercamiento de jóvenes inmigrantes en situación de vulnerabilidad a la ISP en ámbito educativo. [...]
El present projecte neix en el context d'una col·laboració a tres bandes entre el grup MIRAS de la UAB i dos ONG, Prollema i Fundació Germina, amb l'objectiu de desenvolupar un programa d'introducció de joventut immigrant en situació de vulnerabilitat a la interpretació als serveis públics (ISP) en àmbit educatiu. [...]
This project is the result of the three-way partnership developed by UAB's group MIRAS, and two NGOs, Prollema and Fundació Germina, in order to develop a program to introduce vulnerable immigrant youth to community interpreting in the education sector. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2022
Màster Universitari en Interpretació de Conferències [1465]  
5.
45 p, 2.4 MB Gestió del consum de tòxics en joves amb trastorn de conducta i comorbiditats per part de les seves famílies. Com la família pot fer front a l'addicció / Vallbona Saurí, Raimon ; Urrea Monclús, Aida, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teoria de l'Educació i Pedagogia Social
Els trastorns de conducta no només incideixen en la persona que els presenta, sinó també en el seu entorn. La situació encara és més complexa si el subjecte consumeix tòxics. El present estudi té com a objectiu analitzar les situacions familiars que se'n deriven del consum de substàncies dels fills i filles amb trastorn de conducta i comorbiditats, així com la identificació de les habilitats socials i comunicatives per fer front a aquestes situacions. [...]
Los trastornos de conducta no solo inciden en la persona que los presenta, sino también en su entorno. La situación es aún más compleja si el sujeto consume tóxicos. El presente estudio tiene como objetivo analizar las situaciones familiares que se derivan del consumo de sustancias de los hijos e hijas con trastorno de conducta y comorbilidades, así como la identificación de las habilidades sociales y comunicativas para hacer frente a estas situaciones. [...]
Behavioural disorders affect not only the person presenting them, but also their environment. The situation is even more complex if the subject consumes toxic. This study aims to analyze the family situations that arise from the consumption of substances of sons and daughters with behaviour disorder and comorbidities, as well as the identification of social and communicative skills to cope with these situations. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2021
Grau en Educació Social [827]
2 documents
6.
52 p, 741.0 KB Working with ESO Students in a Successful and Innovative Complex Environment : Can Guided Tasks Improve their Writing Skills? / Magrané Batet, Neus ; Lorenzo Galés, Maria Nieves, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
The educational reform that is currently being carried out is changing the way learning takes place. It is our duty as educators to consider these changes and adapt our teaching methods to make the most out of our students. [...]
La reforma educativa que s'està duent a terme actualment està canviant la manera en què l'aprenentatge es duu a terme. El nostre deure com a educadors és tenir en compte aquests canvis i adaptar els nostres mètodes d'ensenyament per treure el màxim profit dels nostres estudiants. [...]
La reforma educativa que se está llevando a cabo actualmente está cambiando la forma de aprender. Es nuestro deber como educadores considerar estos cambios y adaptar nuestros métodos de enseñanza para sacar todo lo posible de nuestros estudiantes. [...]

2021
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1218]
Màster Universitari en Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [1459]  
7.
82 p, 1.0 MB Tackling labour shortages in EU Member States / Weber, Tina (Eurofound) ; Adăscăliței, Dragoș (Eurofound) ; Allinger, Bernadette (Forschungs- und Beratungsstelle Arbeitswelt (FORBA)) ; Van Herreweghe, Dries (KU Leuven) ; Gospodinova, Zlatka Ivanova (Balkan Institute for Labour and Social Policy) ; Bejakovic, Predrag (Institute of Public Finance) ; Antoniou, Loucas (Cyprus Labour Institute (INEK-PEO)) ; Veverkova, Soña (Research Institute for Labour and Social Affairs) ; Randrup, Anders (Oxford Research) ; Kadarik, Ingel (Praxis Centre for Policy Studies) ; Kinnunen, Amanda (Oxford Research) ; Turlan, Frédéric (IR Share) ; Vogel, Sandra (Institut der Deutschen Wirtschaft Köln (IW)) ; Georgiadou, Penny (Institouto Ergasias GSEE) ; Krokovay, Nóra (Consortium Kopint-Tárki Institute for Economic Research Ltd, and Kopint Foundation for Economic Research) ; Prendergast, Andy (Industrial Relations News) ; Mori, Anna (Universitá degli Studi di Milano) ; Karnitis, Kriss (EPC Ltd (Economic Prognosis Centre)) ; Blaziene, Inga (Lithuanian Social Research Centre) ; Leduc, Kristell (Luxemboug Institute of Socio-Economic Research (LISER)) ; Garzia, Christine (University of Malta. Centre for Labour Studies) ; Van der Graaf, Amber (Panteia B.V.) ; Panków, Maciej (Foundation Institute of Public Affairs) ; Carrilho, Paula (Centre de Estudos para a Intervençao Social (CESIS)) ; Boboc, Cristina (European Institute of Romania) ; Bednárik, Rastislav (Institute for Labour and Family Research) ; Mocnik, Maja Breznik (Univerza V Ljubljani) ; Kara, Sirin (Oxford Research) ; Godino Pons, Alejandro (Universitat Autònoma de Barcelona)
While unemployment is still a huge challenge in Europe, some countries, sectors and occupations are experiencing labour shortages. This report explores various approaches to identifying labour shortages and maps national policy debates around the issue. [...]
Luxemburg European Foundation for the Improvement of Living and Working Conditions 2021 (Employment and labour markets - Research Report) - 10.2806/363602  
8.
316 p, 2.8 MB Prácticas pedagógicas en el proceso de adquisición y desarrollo de competencias básicas en estudiantes de la provincia de Concepción / Caro Quintana, Pamela Andrea ; Navío Gámez, Antonio, dir.
La pràctica pedagògica es constitueix en un espai central de la tasca docent, atès que promou la concreció material de les possibilitats de millora de sistema escolar. En el cas de Xile, la normativa educacional de llarg termini ha estat progressivament modificada; en primer lloc, es va canviar la LOCE per la Llei General d'Educació que va obrir la porta a diversos cossos legals, com, per exemple: Sistema d'Assegurament de la Qualitat, Reforma Curricular, Sistema de Desenvolupament Professional Docent, Llei d'Inclusió, Nova Educació Pública, entre d'altres. [...]
La práctica pedagógica se constituye en un espacio central del quehacer docente, dado que promueve la concreción material de las posibilidades de mejora del sistema escolar. En el caso de Chile, la normativa educacional de largo plazo ha sido progresivamente modificada; en primer lugar, se cambió la LOCE por la Ley General de Educación que abrió la puerta a diversos cuerpos legales, como, por ejemplo: Sistema de Aseguramiento de la Calidad, Reforma Curricular, Sistema de Desarrollo Profesional Docente, Ley de Inclusión, Nueva Educación Pública, entre otros. [...]
Pedagogical practice is a central part of teaching, since it promotes the material realization of the possibilities of improvement of the school system. In the case of Chile, long-term educational regulations have been progressively modified; firstly, the LOCE was changed to the General Education Law, which opened the door to various legal bodies, such as: the Quality Assurance System, Curricular Reform, the Teacher Professional Development System, the Inclusion Law, and the New Public Education, among others. [...]

2021  
9.
42 p, 1.4 MB IO4 Report: Assesment of LTA Course Materials / Oncins Noguer, Estel·la (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental)
This is a report of the work conducted for Intellectual Output (IO) 4 named: Assessment of the LTA course materials. First it explains the objectives of this Intellectual Output, timeline and methodology. [...]
2021 (Live Text Access (LTA))  
10.
33 p, 485.6 KB Time for change : technological and soft skills in the EFL class / Miras Lima, Alba ; Dooly Owenby, Melinda ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials
This master's dissertation analyses the ways in which tasks carried out during an international telecollaborative project helped students develop and improve their competencies in English as a Foreign Language as well as their competencies in technological and "soft" skills. [...]
Este trabajo de fin de máster analiza de qué manera las actividades realizadas durante un proyecto telecolaborativo internacional ayudaron a que los alumnos desarrollaran competencias en inglés como lengua extranjera, habilidades tecnológicas y habilidades blandas. [...]

Juny 2020  

Documents de recerca : 23 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Materials didàctics 1 registres trobats  
1.
86 p, 1.1 MB Lernziele Deutsch B. Adaptierung und Skalierung nach dem Gemeinsamen europäischen Referenzrahmen für Sprachen: Deutsch als 1. Fremdsprache der Übersetzung. Fächer Deutsch B1, B2, B3, B4 / Doerr, Emmanuel Jean André (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
This catalogue of learning objectives for German as 1st foreign and working language of translation focuses on the description of the general, language and communicative-linguistic competences and learning objectives necessary and achievable within the framework of the subject series. [...]
Este catálogo de objetivos de aprendizaje para el alemán como primera lengua extranjera y de trabajo de la traducción se centra en la descripción de las competencias generales, de lengua y comunicativas-lingüísticas y los objetivos de aprendizaje necesarios y alcanzables en el marco de la serie de asignaturas. [...]
Dieser Katalog der Lernziele für Deutsch als 1. Fremd- und Arbeitssprache der Übersetzung konzentriert sich auf die Beschreibung der im Rahmen der Fachreihe notwendigen und erreichbaren allgemeinen, sprachlichen und kommunikativ-linguistischen Kompetenzen und Lernziele. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2020 (Idioma B per a traductors i intèrprets (alemany). Materials docents)  

Documents gràfics i multimèdia 1 registres trobats  
1.
UrBIOfuture webinar 2 : Educational gaps and skills mismatch in the European Bioeconomy / Martínez, Ana (SIE) ; Barrera-Corominas, Aleix (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Cuypers, Dieter (VITO) ; Härkönen, Mika (VTT) ; Girón Domínguez, Carmen (CTA)
The webinar 'Educational gaps and skills mismatch in the European Bioeconomy' was held on January 22nd, from 11:00 to 12:00 CET. It was coordinated by SIE and all the partners contributed with feedback and/or content. [...]
2020  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.