Resultats globals: 17 registres trobats en 0.05 segons.
Articles, 15 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 1 registres trobats
Llibres i col·leccions, 1 registres trobats
Articles 15 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
11 p, 173.0 KB La práctica editorial y la memoria en cura(duría) : la construcción del archivo del Centro Editor de América Latina desde una perspectiva semiótica / Cáceres Barbosa, Andrés Manuel ; Voto, Cristina
En este trabajo se entiende la construcción del archivo del Centro Editor de América Latina (ceal) como una práctica social. Los materiales que lo conforman, los presentes y los ausentes, han ofrecido resistencia a la archivación llevada a cabo por la Biblioteca Nacional de la República Argentina, lo que obligó a llenar los vacíos de conocimiento y a pensar en una enunciación propia que pueda desempeñarse respecto del presente: curadurías y montajes de exposiciones sobre la buena praxis de la editorial acompañan las intervenciones en el medio urbano. [...]
In this paper the construction of the archive of the Centro Editor de América Latina is understood as a social practice. The materials that make up the archive of the Centro Editor of Latin America, the present ones and the absentees have offered resistance to the practice of archiving carried out by the National Library of the Argentine Republic, forcing it to fill the gaps in knowledge and to think of a proper enunciation that can perform with respect to the present: curatorships and montages of exhibitions on the good praxis of the editorial are accompanied by interventions in the urban environment. [...]

2023 - 10.35659/designis.i39p31-41
DeSignis, Núm. 39 (2023) , p. 31-41  
2.
39 p, 594.4 KB Diseño y validación de una rúbrica para evaluar acciones y proyectos educativos de empoderamiento juvenil / Corbella Molina, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ; Trull Oliva, Carme (Universitat de Girona) ; Rodrigo Moriche, María Pilar (Universidad Autónoma de Madrid) ; Úcar, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social)
En los últimos años ha habido un aumen­to significativo de los debates internacionales, las investigaciones y los programas socioe­ducativos centrados en el empoderamiento juvenil. Uno de los principales problemas de este concepto está relacionado con las formas de medirlo y evaluarlo. [...]
In recent years, there has been a significant increase in international debates, research and socio-educational programmes focusing on youth empowerment. One of the main issues with this concept is related to how it is measured and evaluated. [...]

2021 - 10.22550/REP79-3-2021-05
Revista española de pedagogía, Vol. 79 Núm. 280 (2021) , p. 537-555
2 documents
3.
33 p, 1.1 MB Theoretical and practical knowledge in social pedagogy : levels and agents of the pedagogical knowledge production / Úcar, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social)
This article will answer two questions: What are the characteristics of knowledge applied and produced within the framework of social pedagogy? And how are theory and practice articulated in the production and application of social pedagogical knowledge? To this end, the article first presents some of the different types of knowledge existing in the framework of the social sciences and the characteristics that define them. [...]
2021 - 10.1080/03054985.2021.2013794
Oxford Review of Education, Vol. 48 Num. 6 (2022), p. 767-785  
4.
26 p, 1.1 MB Una anàlisi comparativa internacional sobre la pràctica professional de la pedagogia social / Janer, Àngela ; Úcar, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social)
Aquest estudi presenta un anàlisi comparativa de la visió que tenen professionals de la pedagogia social de diferents països sobre la seva acció socioeducativa en el marc de la pedagogia social. Sorgeix de l'interès per construir una mirada global, actual i integrada sobre la pedagogia social. [...]
Este estudio presenta un análisis comparativo de la visión que tienen los profesionales de la pedagogía social de diferentes países sobre su acción socioeducativa en el marco de la pedagogía social. [...]
This paper presents a comparative analysis of the vision that social pedagogy professionals from different countries have regarding their socio-educational action in the framework of social pedagogy. [...]

2020 - 10.34810/EducacioSocialn76id362586
Educació social. Revista de intervenció socioeducativa., Núm. 76 (2020) , p. 5-105
2 documents
5.
19 p, 181.1 KB La sostenibilidad en los estudios de moda / Martínez Barreiro, Ana (Universidade da Coruña. Departamento de Socioloxía e Ciencias da Comunicación)
Este artículo tiene como objetivo teorizar sobre la moda sostenible y contextualizar los principales enfoques teóricos. Para alcanzar este objetivo, en primer lugar, vamos a indagar cuándo los estudios de moda emplazaron su interés por el tema de la sostenibilidad. [...]
This article aims to theorize about sustainable and fashion and contextualize the main theoretical approaches to fashion and sustainability. In the first place, we will investigate when the fashion studios placed their interest in the subject of sustainability. [...]

2021 - 10.5565/rev/athenea.2728
Athenea digital : revista de pensamiento e investigación social, Vol. 21 Núm. 1 (2021) , p. 2728 (Artículos)  
6.
17 p, 454.3 KB ¿Cómo utiliza el profesorado universitario las tecnologías digitales en sus aulas? / Mercader, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona)
En los últimos años, la integración de tecnologías digitales en la educación universitaria ha sido una prioridad de las organizaciones dedicadas a la formación. La sociedad del conocimiento está en constante adaptación en tecnologías, aunque la formación no sigue el mismo ritmo, lo que plantea la urgencia por conocer la situación actual en relación a su integración en las aulas. [...]
In recent years, integration of digital technologies in education is one of the priorities of education organizations. We live in a knowledge society that is constantly adapting to new digital tools. [...]

2017 - 10.4995/redu.2017.7635
REDU : revista de docencia universitaria, Vol. 15 Núm. 2 (2017) , p. 257-273  
7.
31 p, 192.8 KB Mujeres profesionales del sexo : prácticas reflexivas y posiciones en el campo / Espinoza-Ibacache, Jaqueline (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Íñiguez Rueda, Lupicinio (Universitat Autònoma de Barcelona)
El artículo plantea la práctica reflexiva y posiciones en el campo de una investigación de tipo etnográfico con mujeres profesionales del sexo en Iquique y sus lideresas. Proponemos una práctica reflexiva como una acción social que define y constituye nuestras maneras de estar en este campo, que se generan desde el momento en el que nos insertamos en un asunto social -no yendo al territorio del colectivo investigado-, se modifica constantemente conforme nos relacionamos con las actrices sociales y sus escenarios sociales y cuyo efecto es la producción de un conocimiento colaborativo.
The article presents the reflective practice and positions in the field of an ethnographic study of women sex workers and their leaders in Iquique. We propose a reflective practice as a social action that defines and constitutes our ways of being on this subject, they are constantly generated, from the moment we begin the research, during your field work and, upon completion. [...]

2019 - 10.1590/18094449201900560013
Cadernos pagu, Vol. 2019, núm. 56 (2019) , p. e195613  
8.
24 p, 517.5 KB Towards a pedagogy of accessibility: The need for critical learning spaces in media accessibility education and training / Greco, Gian Maria (Universitat Autònoma de Barcelona)
Until now, the debate on education and training in accessibility has largely ignored the core competences of the accessibility expert, as it has tended to focus exclusively on context- and field-related skills. [...]
2019
Linguistica Antverpiensia, New Series - Themes in Translation Studies, Vol. 18 (2019) , p. 23-46  
9.
24 p, 121.2 KB La construcción de hechos en el discurso jurídico : análisis del caso de los 'robos en cajeros automáticos en la ciudad de Barcelona' / Cubells Serra, Jenny (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social) ; Íñiguez Rueda, Lupicinio (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social)
En este artículo mostraremos cómo los "hechos" considerados "brutos" por la institución jurídica adquieren materialidad y estatuto de "hecho jurídico" a partir de las prácticas que se desarrollan en el seno de la propia comunidad. [...]
This paper will show how the "facts" considered "raw" by the legal institution acquire materiality and status of "legal fact" from the practices that take place within the community itself. The analysis reveals that the 'raw facts' are the result of a process of discursive construction. [...]

2008
Revista española de investigación criminológica, Núm. 6 (2008) , p. 1  
10.
24 p, 186.6 KB Bases teóricas de la intervención socioeducativa de los técnicos de juventud / Monseny Martínez, Myrte (Universitat de Girona. Departament de Pedagogia) ; Úcar, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
Este artículo tiene como finalidad ahondar en la dimensión educativa de las políticas de juventud así como en la tarea pedagógica que desarrollan los profesionales que las aplican: los técnicos de juventud. [...]
This article aims to deepen in the educational dimension of youth policies as well as in pedagogical professionals who develop it: the youth technicians. That is why we present the findings of recent study developed in the doctoral program «Education and Society» at the UAB, which analyzes the application of these policies in the Girona area during the last legislature, through the prism innovative and integrative theoretical framework that combines different perspectives directly linked to youth policy and more specifically to the definition that makes them in the National Youth Plan of Catalonia. [...]
Cet article a pour finalité pénétrer dans la dimension éducative des politiques de jeunesse ainsi que dans le travail pédagogique que ses professionnels développent. C'est par cela qu'ici se présentent les conclusions de l'étude récemment développé dans le cadre du programme de doctorat «Éducation et Société» de l'UAB, dans laquelle est analysé l'application de ces politiques dans les comarques de Gérone pendant la législature passé, sous le prisme innovateur et intégrateur d'un cadre théorique qu'il ensemble les différentes perspectives directement liés aux politiques de jeunesse et plus concrètement -la définition qui est faite d'elles dans le Plan National de Jeunesse de la Catalogne. [...]

2012
Teoría de la educación, Vol. 24, Num. 1 (2012) , p. 57-80  

Articles : 15 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 1 registres trobats  
1.
5 p, 319.8 KB Analysis of social inequalities : teaching and investigative theory and practice / Collado Sevilla, Ana Antonia (Universitat de Barcelona) ; Fachelli, Sandra (Universitat de Barcelona)
The proposal of this communication is to present a living of teaching innovation in which the teaching of Sociology is linked to the research developed in the European project INCASI: International Network for Comparative Analysis of Social Inequalities, of which the teachers are part. [...]
2018
International Conference of Education, Research and Innovation : annual ICERI2018 Meeting the Challenges of 21st Century Learning. Sevilla, Andalusia, 11th : 2018
2 documents

Llibres i col·leccions 1 registres trobats  
1.
Social media influencers : a new hybrid professionalism in the age of platform capitalism? / Sedda, Paola (University of Lille. GERiiCO Lab) ; Husson, Oihana (University of Burgundy. CIMEOS Lab) ; Maestripieri, Lara, ed. (Universitat Autònoma de Barcelona)
This chapter analyses the way social media influencers, acting in the context of communities of practice, participate in redefining professionalism and professional practices in the marketing and communications fields while promoting social values or advocating for a cause of public interest. [...]
Palgrave Macmillan Cham, 2023 - 10.1007/978-3-031-31278-6_13
Professionalism and Social Change. Processes of Differentiation Within, Between and Beyond Professions, 2023, p. 281-304  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.