Resultats globals: 7 registres trobats en 0.05 segons.
Articles, 6 registres trobats
Documents gràfics i multimèdia, 1 registres trobats
Articles 6 registres trobats  
1.
5 p, 134.1 KB Trazando caminos educativos : el legado de Jordi en la transformación de la enseñanza de las ciencias en Chile / Moraga Toledo, Sylvia (Universidad de Playa Ancha (Valparaíso, Xile)) ; Otárola Benavides, Fabianna (Universidad de Playa Ancha (Valparaíso, Xile)) ; Soto Martínez, Jessica ; Astudillo Leiva, Pía
La reforma educativa chilena de 2015 enfatizó el desarrollo de habilidades y procesos de investigación científica en los programas de Ciencias Naturales a través de la aplicación de metodologías activas como la indagación científica. [...]
La reforma educativa xilena del 2015 emfatitza el desenvolupament d'habilitats i processos de recerca científica als programes de Ciències Naturals. A través de l'aplicació de metodologies actives com la indagació científica a l'ensenyament de les ciències en països llatinoamericans. [...]
The Chilean educational reform of 2015 emphasizes the development of scientific research skills and processes in Natural Sciences programs. Through the application of active methodologies such as scientific inquiry in science teaching in Latin American countries. [...]

2024 - 10.5565/rev/ciencies.508
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 47 (2024) , p. 69-73 (Articles)
2 documents
2.
14 p, 115.2 KB Tesis sobre la traducció : un òrganon per al moment actual / Venuti, Lawrence (Temple University (Estats Units d'Amèrica)) ; Parcerisas, Francesc 1944- trad. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental)
Les tesis ofereixen una teoria general de la traducció que abasta la relació entre teoria i pràctica i els models de traducció, que generen conceptes teòrics com equivalència i ètica. L'article critica el model instrumental, que entén la traducció com una reproducció o transferència d'un text de partida invariable, mentre que abona l'hermenèutic, que l'entén com una interpretació que altera el text de partida. [...]
The theses offer a general theory of translation that encompasses the relation between theoryand practice and the different models of translation that generate theoretical concepts likeequivalence and ethics. [...]

2021 - 10.5565/rev/quaderns.38
Quaderns : revista de traducció, Vol. 28 (2021) , p. 151-162  
3.
12 p, 109.5 KB Theses on Translation : an organon for the current moment / Venuti, Lawrence (Temple University (Estats Units d'Amèrica))
The theses offer a general theory of translation that encompasses the relation between theory and practice and the different models of translation that generate theoretical concepts like equivalence and ethics. [...]
Les tesis ofereixen una teoria general de la traducció que abasta la relació entre teoria i pràctica i els models de traducció, que generen conceptes teòrics com equivalència i ètica. L'article critica el model instrumental, que entén la traducció com una reproducció o transferència d'un text de partida invariable, mentre que abona l'hermenèutic, que l'entén com una interpretació que altera el text de partida. [...]

2021 - 10.5565/rev/quaderns.39
Quaderns : revista de traducció, Vol. 28 (2021) , p. 163-173  
4.
17 p, 137.6 KB El Goethe de Maragall o com es pot suplir "la falta d'una tradició literària pròpia i seguida" / Murgades, Josep 1951- (Universitat de Barcelona. Facultat de Filologia)
La devoció de Maragall per Goethe s'explica primer de tot en el context germanitzant de la Catalunya del Modernisme. Per ell l'autor català s'inicia en l'aprenentatge de la llengua alemanya amb vista a traduir-ne diverses composicions i a suplir d'aquesta manera la falta d'una tradició literària autòctona de prestigi, secularment estroncada. [...]
Maragall's devotion for Goethe is to be explained in the historical German-friendly context of Catalan Modernisme. With regard to Goethe, Maragall made an effort to learn German in order to translate some compositions from him, and so to try to compensate the deficiency of an own prestigious literary tradition, interrupted for centuries. [...]

2019
Quaderns : revista de traducció, Núm. 26 (2019) , p. 33-49 (Dossier. La impaciència del cor: l'aspiració germànica, de Maragall a Fontcuberta)  
5.
11 p, 75.2 KB What is theory? / Nixon, Jon (University of Sheffield. School of Education)
Aquest article explora la relació entre teoria i pràctica a través d'una sèrie de qüestions relacionades entre si. Es planteja que la pràctica professional, el pensament humà i l'enteniment teòric es relacionen dinàmicament en cada intent seriós de desenvolupament professional. [...]
This paper explores the relation between theory and practice through a series of linked questions. It argues that professional practice, human thoughtfulness and theoretical understanding are in dynamic interplay in any serious attempt at professional development. [...]
Este artículo explora la relación entre teoría y práctica a través de una serie de cuestiones relacionadas entre sí. Se plantea que la práctica profesional, el pensamiento humano y el entendimiento teórico se relacionan dinámicamente en cada intento serio de desarrollo profesional. [...]

2004 - 10.5565/rev/educar.232
Educar, N. 34 (2004) , p. 27-37  
6.
16 p, 92.9 KB The struggle to redefine the relationship between «knowledge» and «action» in the academy : some reflections on action research / Elliott, John (School of Education and Professional Development. Centre for Applied Research in Education)
El present article intenta redefinir la relació entre teoria i pràctica a partir de la concepció de la investigació en l'acció. La investigació en l'acció (IA) no es troba només orientada cap a la millora de la pràctica, de la mateixa manera que la investigació no es troba només orientada cap a la producció del coneixement. [...]
This paper attempts to redefine the relationship between theory and practice in terms of the idea of action research. Action research is not only aimed at the improvement of practice, and research is not only aimed at the production of knowledge; practical knowledge, which stems from action research, can also be valued as theoretical. [...]
El presente artículo trata de redefinir la relación entre teoría y práctica a partir de la concepción de la investigación en la acción. La investigación en la acción (IA) no se halla sólo orientada hacia la mejora de la práctica, del mismo modo que la investigación no se halla sólo orientada a la producción del conocimiento. [...]

2004 - 10.5565/rev/educar.228
Educar, N. 34 (2004) , p. 11-24  

Documents gràfics i multimèdia 1 registres trobats  
1.
1 p, 472.3 KB Documental social / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General ; Bravo San José, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General) ; Calvet Renedo, Sergio (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General) ; Sierra Hinojosa, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General)
Exposició organitzada per la Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General entre l'1 de juny i el 31 de juliol de 2009 amb l'objectiu de donar a conèixer el gran nombre de documentals de temàtica social que formen part del seu fons. [...]
2009
11 documents

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.