Resultats globals: 50 registres trobats en 0.03 segons.
Articles, 33 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 1 registres trobats
Documents de recerca, 14 registres trobats
Materials didàctics, 1 registres trobats
Fons personals i institucionals, 1 registres trobats
Articles 33 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
6 p, 92.5 KB O admirável na Educação Ambiental e no Ensino de Biologia: o valor à vida é um summum bonum? / Ribeiro Ferreira, Adriana (Universidade Estadual de Londrina) ; Laburu, Carlos Eduardo (Universidade Estadual de Londrina)
Neste ensaio buscamos refletir acerca da admirabilidade do valor à vida das espécies animais não humanas no contexto do ensino de Biologia e educação ambiental. Decidir acerca do que é essencialmente importante ensinar dentro de uma área disciplinar num processo de ensino e aprendizagem não é algo simples. [...]
2017
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2017) , p. 3387-3392  
2.
2 p, 234.5 KB Ressenyes / Jané Lligé, Jordi
Obra ressenyada: Vicent SALVADOR, Heike van LAWICK (eds. ). Valoriana : estudis sobre l'obra d'Enric Valor. Castelló de la Plana : Universitat Jaume I, 1999.
2000
Zeitschrift für Katalanistik, Núm. 13 (2000) , p. 126-129  
3.
10 p, 98.0 KB Introducción : las relaciones interregionales en el orden mundial / Bacaria i Colom, Jordi, 1952- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada) ; Valle, Valeria Marina (Universidad Nacional Autónoma de México. Centro de Investigaciones sobre América del Norte (CISAN))
Este artículo reflexiona sobre los factores que han hecho que, desde finales del siglo pasado, el análisis de las relaciones interregionales sea fundamental para entender el orden geopolítico y geoeconómico mundial. [...]
This article will analyse factors which, since the end of last century, have made interregional relations very important to understand the world geopolitical and economic order. Interregional relations are defined as those which pertain to relations between regions or between a given state and a given region, or within a megaregion. [...]

2015
Revista CIDOB d'afers internacionals, N. 110 (2015) , p. 7-16  
4.
26 p, 947.4 KB Las industrias culturales y creativas en la Comunidad de Madrid : contexto y desarrollo económico 2008 - 2014 / Rodríguez Gómez, Eduardo Fco. (Universidad Carlos III de Madrid) ; Real Rodríguez, Elena (Universidad Complutense de Madrid) ; Rosique Cedillo, Gloria (Universidad Carlos III de Madrid)
El objetivo de este artículo es presentar un modelo, mediante una metodología armonizada y comparable entre CC. AA. , que explique la evolución de las ICC en la CAM para el actual contexto de crisis, con el fin de conocer en qué medida han contribuido a la generación de empleo y cuál ha sido su aportación a la riqueza de la región y al producto interior bruto nacional. [...]
The Community of Madrid is one of the main focuses of Cultural and Creative Industries in Spain (CCI), therefore it is necessary to measure their socioeconomic impact in the region in aspects such as competitiveness, investment, employment and social cohesion. [...]

2017 - 10.4185/RLCS-2017-1166
Revista Latina de Comunicación Social, Núm. 72 (2017) , p. 295-320  
5.
9 p, 242.0 KB El valor percibido y la satisfacción del cliente en actividades dirigidas virtuales y con técnico en centros de fitness / Baena Arroyo, Manuel Jesús (Universidad de Sevilla) ; García Fernández, Jerónimo (Universidad de Sevilla) ; Bernal García, Ainara (Centro Universitario San Isidoro) ; Lara Bocanegra, Alejandro (Universidad de Sevilla) ; Gálvez Ruíz, Pablo (Universidad Internacional de La Rioja)
En la actualidad la industria del fitness se encuentra en la senda del crecimiento. Uno de los servicios que mayor presencia está teniendo en los centros de fitness son las actividades dirigidas con técnico, las cuales han evolucionado hacia actividades dirigidas virtuales debido a la inclusión de la tecnología. [...]
At present, the fitness industry is on a growth path. One of the most prominent services in fitness centres is trainer-guided group fitness activities, which have evolved into virtual fitness activities with the inclusion of technology. [...]
Na actualidade a indústria do fitness encontra-se na senda do crescimento. Um dos serviços que maior presença está a ter nos centros de fitness são as actividades dirigidas com um técnico, as quais têm evoluído para actividades virtuais dirigidas devido à inclusão da tecnologia. [...]

2016
Revista de psicología del deporte, Vol. 25 Núm. 2 (2016) , p. 219-227 (Artículos)  
6.
4 p, 77.2 KB A loyalty model according to membership longevity of low-cost fitness center : quality, value, satisfaction, and behavioral intention / García Fernández, Jerónimo (Universidad de Sevilla) ; Gálvez Ruíz, Pablo (Universidad Internacional de La Rioja) ; Fernández Gavira, Jesús (Universidad de Sevilla) ; Vélez Colón, Luisa (West Virginia University. Sport Management Department)
Client loyalty is crucial to fitness centers. Studies have analyzed the relationship between different subjective variables and consumer behavior intentions in these types of sport services within fitness centers. [...]
Debido a que la fidelidad del cliente es un tema crucial en los centros de fitness, algunos trabajos han analizado la relación entre diferentes variables subjetivas y las intenciones de comportamiento del consumidor en estos servicios deportivos. [...]

2016
Revista de psicología del deporte, Vol. 25, Suplemento 1 (2016) , p. 107-110 (Monográfico "Economía, gestión y márketing en organizaciones deportivas")  
7.
6 p, 154.9 KB Measuring empathy feelings in football through media value / Garcia del Barrio, Pedro (Universitat Internacional de Catalunya)
This paper applies media value appraisals to measure the degree of identification that players and teams inspire in football supporters. Using a large data set of media value scores in season 2014/15, we rank the most popular football players and clubs worldwide; as well as the teams’ managers with the greatest media value exposure. [...]
En este artículo se emplean indicadores de valor mediático en el fútbol para estimar el grado de identificación que jugadores y clubs inspiran entre los aficionados. A partir de amplias bases de datos del valor mediático en la temporada 2014/15, se elaboran los rankings mundiales de jugadores y clubs, así como el ranking de los entrenadores con mayor visibilidad en los medios. [...]

2016
Revista de psicología del deporte, Vol. 25, Suplemento 1 (2016) , p. 37-42 (Monográfico "Economía, gestión y márketing en organizaciones deportivas")  
8.
5 p, 222.6 KB Análisis de la relación entre los beneficios y los costes percibidos y la satisfacción del residente con la celebración de un evento deportivo : efecto mediador del valor percibido / Parra Camacho, David (Universidad de Valencia. Departamento de Educación Física y Deportiva) ; Elasri Ejjaberi, Amal (Universitat de Barcelona. Departament d'Empresa) ; Triadó Ivern, Xavier María (Universitat de Barcelona. Departament d'Empresa) ; Aparicio Chueca, Pilar (Universitat de Barcelona. Departament d'Empresa)
El objetivo de este estudio fue comprobar las relaciones entre los beneficios y los costes percibidos por los residentes con el valor percibido y la satisfacción general sobre la celebración de la Barcelona World Race, así como contrastar el efecto mediador del valor percibido entre los beneficios y los costes y la satisfacción. [...]
The aim of this study was to determine the relationship between the perceived benefits and costs by residents with the perceived value and overall satisfaction with holding the Barcelona World Race (BWR) event, as well as to contrast the mediating effect of perceived value between the benefits and costs and satisfaction. [...]

2016
Revista de psicología del deporte, Vol. 25, Suplemento 1 (2016) , p. 59-63 (Monográfico "Economía, gestión y márketing en organizaciones deportivas")  
9.
4 p, 71.1 KB El efecto de la experiencia de servicio emocional en las intenciones futuras del usuario de centros deportivos / Molina García, Nuria (Universitat de València) ; Mundina Gómez, Javier (Universitat de València) ; García Pascual, Fernando (Universitat de València) ; Alejos, Estefanía (Universitat de València)
El presente trabajo analiza la influencia que tienen los aspectos emocionales en las intenciones futuras de los usuarios de centros deportivos. A través de una muestra compuesta por 512 usuarios de tres instalaciones deportivas privadas y diversas escalas adaptadas de valor percibido, satisfacción general, intenciones futuras y emociones, se realiza un análisis de consistencia interna de dichas escalas, un descriptivo de media y desviación estándar, análisis de correlación de Pearson y una regresión lineal múltiple. [...]
This paper analyses the influence of the emotional aspects in the future intentions of users of sport centers. The sample was made up of 512 customers of three private sports instalations and we used adapted scales of perceived value, general satisfaction, future intentions and emotions. [...]

2016
Revista de psicología del deporte, Vol. 25, Suplemento 1 (2016) , p. 97-100 (Monográfico "Economía, gestión y márketing en organizaciones deportivas")  
10.
4 p, 75.1 KB The relationship among service experience, perceived value and behavioural intentions of customers in a group fitness class / Baena Arroyo, Manuel Jesús (Universidad de Sevilla) ; Gálvez Ruiz, Pablo (Universidad Internacional de la Rioja) ; Sánchez Oliver, Antonio Jesús (Universidad de Sevilla) ; Bernal García, Ainara (Centro Universitario San Isidoro)
Comprender la percepción del consumidor durante su experiencia dentro de un centro de fitness resulta fundamental para que los gerentes puedan entender las intenciones de comportamiento futuras de sus abonados. [...]
Understanding the importance of the customer perception during the experience in the fitness centre is fundamental to comprehend behavioural intentions for fitness centre managers. This study attempts to understand how important and necessary is consumer’s assessment of service experience, perceived value, and behavioural intention, and the relationships among theses variables into group fitness class (GFC), and Virtual fitness class (VFC). [...]

2016
Revista de psicología del deporte, Vol. 25, Suplemento 1 (2016) , p. 89-92 (Monográfico "Economía, gestión y márketing en organizaciones deportivas")  

Articles : 33 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 1 registres trobats  
1.
8 p, 1.2 MB La Brecha Salarial. Un análisis de dinámicas sectoriales / Carrasquer Oto, Pilar ; Sánchez Mira, Núria ; López Andreu, Martí ; Institut d'Estudis del Treball ; Centre d'Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball
2017
Jornades IET "Bretxa salarial i desigualtats de gènere en el mercat de treball". Barcelona, Catalunya, 6es : 2017  

Documents de recerca 14 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
49 p, 590.8 KB ¿Lideramos en la era de las personas y el talento? : propuesta para la gestión del talento en la nueva era / Capdevila Portaspana, Elisabet ; Serrano González, Sergi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Dret
Las organizaciones de hoy se encuentran frente a un gran reto. El entorno empresarial a nivel mundial es hostil, incierto, ambiguo y volátil. Diversos autores apuntan como punto de partida, a este nuevo entorno, a los atentados del 11 de Septiembre de las Torres Gemelas. [...]
2017
Graduat o Graduada en Relacions Laborals [806]  
2.
55 p, 695.5 KB El Impuesto sobre el Incremento de Valor de Terrenos de Naturaleza Urbana (IIVTNU) / Manso Fernández, Juan Ramón ; Baena Aguilar, Ángel, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Dret Públic i de Ciències Historicojurídiques) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Dret
El hecho imponible del IIVTNU consiste en gravar el incremento de valor que experimenten los terrenos de naturaleza urbana y que se ponga de manifiesto con la transmisión o constitución de derechos reales sobre los mismos. [...]
2017
Graduat o Graduada en Dret [949]  
3.
269 p, 8.1 MB Characterisation and adding value to agro-forestry biomass products obtained from thermochemical processes / Artigues Agramunt, Anna ; Fàbregas i Martínez, Esteve, dir. ; Puy Marimón, Neus, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química ; Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals
L'aprofitament de biomassa per produir biocombustibles i bioproductes a partir de fonts renovables està despertant un gran interès en els últims anys motivat per la oportunitat de convertir un residu en una font primària d'energia fàcilment accessible a escala local i regional. [...]
Biomass use to produce biofuels and bio-products from a renewable source is raising a high interest in recent years motivated by the opportunity of converting biomass residues into a primary energy source easily available at local and regional scale. [...]

[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  
4.
73 p, 6.6 MB El uso del valor expresivo del color en el cine de Vittorio Storaro / Rateb Boulaich, Haitam ; Longhi, Ludovico, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
En una pel·lícula, el color es un element de la posada en escena, dotat d'un alt nivell expressiu. Per això, considerar i analitzar la seva figura és fonamental per a una comprensió més profunda de la història del cinema. [...]
En una película, el color es un elemento de la puesta de escena, dotado de alto nivel expresivo. Por ello, considerar y analizar su figura es esencial para una comprensión más profunda de la historia del cine. [...]
In a film, the use of colour is an element of the mise en scène with a highly expressive level. Therefore, to discuss and take into account its role is essential for a deeper understanding of cinema history. [...]

2016
Graduat o Graduada en Comunicació Audiovisual [968]  
5.
218 p, 1.1 MB Firm, stakeholders, value dynamics and social economic progress. The case of the Spanish pharmaceutical industry / Turon i Dols, Pau ; Grifell i Tatjé, Emili ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia d’Empresa
La manera en que l'empresa crea valor és la primera etapa d'un cicle de dues fases. La segona és la distribució (apropiació) del valor creat a mans dels stakeholders. Com a conseqüència, les dinàmiques de valor són un eix central per comprendre com canvien les relacions entre l'empresa i els stakeholders amb el pas del temps, i com aquestes relacions condicionen el progrés econòmic i social de la societat. [...]
Stakeholder theory has scarcely dealt with value dynamics. The way the firm creates value is the first step of a two phase cycle. The second step is the distribution (appropiation) of the created value to the stakeholders. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  
6.
47 p, 1.1 MB La recepció de l'obra de Jules Verne pels lectors de diferents èpoques : Anàlisi de traduccions i adaptacions en català, castellà i anglès / Capdevila Vinaja, Marta ; Hernández de Fuenmayor, Pau Joan, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
Anàlisi de l'obra de Jules Verne des del punt de vista educatiu. Exposició dels seu valor educatiu en el camp de la ciència, la geografia i la història, així com també dels seus valors morals. [...]
Análisis de la obra de Julio Verne des del punto de vista educativo. Exposición de su valor educativo en el campo de la ciencia, la geografía y la historia, así como también sus valores morales. [...]
Analysis of the works of Jules Verne from the point of view of education. Explanation of their educational values in the field of science, geography, history, as well as their moral values. Contradictions between the educational intention of the translations and adaptations of the works of Jules Verne for current young readers and the moral shock caused by racism, ethnocentrism and chauvinism of the 20th century, which can be found implicitly and explicitly in all the works of Jules Verne.

2015
Traducció i Interpretació [1202]  
7.
153 p, 27.0 MB Posicionament i reposicionament de marca : el cas de Sony / Borja Gutés, Ariadna ; Gutiérrez García, M., dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Davant els models de posicionament de marca elaborats per diversos autors durant els anys vuitanta, s'ha obert camí per investigar els possibles errors del posicionament i la necessitat d'establir un reposicionament de marca. [...]
Ante los modelos de posicionamiento de marca elaborados por diferentes autores durante los años ochenta, se abre camino a la investigación de posibles errores de posicionamiento y a la necesidad de establecer un reposicionamiento. [...]
In light of brand positioning models created by different authors during the 80's, a new investigation path is opened to possible errors in the positioning and the need of establishing a repositioning. [...]

2015
Graduat o Graduada en Publicitat i Relacions Públiques [972]  
8.
115 p, 3.3 MB Periodismo y literatura: el valor añadido del periodismo literario / Novo Ferrer, Adriana ; García Altadill, Elisabet, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Aquest treball de recerca es basa en la hipòtesi de que el Periodisme Literari té un gran valor afegit respecte al periodisme de caràcter més tradicional. Per comprovar aquesta afirmació analitzem alguns textos periodístics de caràcter literari i els comparem amb altres peces escrites segons les normes d'un periodisme més tradicional. [...]
Este trabajo de investigación se basa en la hipótesis de que el Periodismo Literario tiene un gran valor añadido respecto al periodismo de carácter más tradicional. Para comprobar esta afirmación analizamos algunos textos periodísticos de carácter literario y los comparamos con otros escritos según las normas de un periodismo más tradicional. [...]
This research is based on the following hypothesis: that Literary Journalism holds greater value in comparison to traditional Journalism. To verify this statement we have analyzed some journalistic literary texts and compared these with texts written in a more traditional journalistic manner. [...]

2014
Graduat o Graduada en Periodisme [971]  
9.
36 p, 222.8 KB Knowledge of Catalan, public/private sector choice and earnings: Evidence from a double sample selection model / Di Paolo, Antonio (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada) ; Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP)
This paper explores the earnings return to Catalan knowledge for public and private workers in Catalonia. In doing so, we allow for a double simultaneous selection process. We consider, on the one hand, the non-random allocation of workers into one sector or another, and on the other, the potential self-selection into Catalan proficiency. [...]
Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP) 2010 (XREAP ; 2010-9)  
10.
142 p, 2.9 MB Caracterización morfológica, composición química y valor nutritivo de distintas variedades de garrofa (Ceratonia siliqua L.) cultivadas en España / Albanell Trullas, Elena ; Caja López, Gerardo, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Animal i dels Aliments) ; Plaixats i Boixadera, Josefina, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Animal i dels Aliments) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina i Cirurgia Animals
Bellaterra: Universitat Autònoma de Barcelona, 2010
2 documents

Documents de recerca : 14 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Materials didàctics 1 registres trobats  
1.
1.0 KB Enric Valor : Castalla (l'Alcoià) 1911 - València (l'Horta) 2000 / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca d'Humanitats ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Exposició realitzada amb motiu de l'homenatge fet a Enric Valor el 10 de maig de 2000, i organitzat pel Departament de Filologia Catalana de la UAB.
2000  

Fons personals i institucionals 1 registres trobats  
1.
1 p, 1.6 MB Carta oberta dels Premis d’Honor de les Lletres Catalanes al president del govern espanyol / Calders, Pere
1989
El Temps, any VI, núm. 273 (de l’11 al 17 de setembre), 1989, p. 10-11  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.