Resultats globals: 609 registres trobats en 0.05 segons.
Documents de recerca, 64 registres trobats
Materials acadèmics, 545 registres trobats
Documents de recerca 64 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
1 p, 597.4 KB Critical literacy in school : case Study / Caballol Oliva, Violeta ; Castellví, Jordi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
The present research is a case study that aims to inquire in the area of critical literacy as a potential tool to develop critical thinking. It is commonly agreed that one of the functions of school is enabling people to think. [...]
2019
Graduat o Graduada en Educació Primària [896]  
2.
34 p, 881.2 KB Interaccions mestra-alumnat i atenció a la diversitat educativa en un entorn multicultural . estudi de cas / Román Humanes,Patricia ; Alvarez Valdivia,Ibis M, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona.Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest és un Treball de Fi de Grau i un estudi de cas que té per objectiu detectar el desajustament socioemocional i escolar d'un grup d'infants en un entorn multicultural i analitzar quin tipus de suports dóna la mestra per afavorir-ne l'ajustament escolar. [...]
2019
Graduat o Graduada en Educació Primària [896]  
3.
1 p, 432.5 KB L'aferrament en el context educatiu del primer cicle d'Educació Infantil / Farrús Gómez,Gisela ; Forcadell Dragó,Xavier, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'expressió musical, plàstica i corporal) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'aferrament és la primera relació afectiva que estableix el nadó amb una persona propera per a ell i esdevé de gran rellevància per al seu desenvolupament integral des dels primers anys. Totes les experiències que el nen o la nena adquireixi a partir de les relacions amb les persones del seu voltant, marcaran el seu desenvolupament i personalitat. [...]
2019
Graduat o Graduada en Educació Primària [896]  
4.
1 p, 3.0 MB Una experiència de docència compartida a l'aula de música / García Millán, Clara ; González Martín, Cristina, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Les pràctiques de docència compartida, és a dir, de dos mestres treballant conjuntament amb un mateix grup d'alumnes, són cada cop més conegudes i implementades a favor de l'atenció a la diversitat i la innovació educativa. [...]
2019
Graduat o Graduada en Educació Primària [896]  
5.
79 p, 1.6 MB Sabem què hem de fer, com a docents, per assegurar l'accessibilitat digital dels materials educatius? / Casino, Cristina ; Valdivia, Paloma, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Els/les mestres saben dissenyar un material digital perquè sigui accessible a tots els infants? A partir de la recerca bibliogràfica i del contrast i anàlisi de guies i pautes sobre accessibilitat s'han establert els principis que haurien de guiar el disseny de materials digitals accessibles. [...]
Los/as maestros/as saben diseñar un material digital para que sea accesible a todos/as los/as niños/as? A partir de la investigación bibliográfica y del contraste y análisis de guías y pautas sobre accesibilidad se han establecido los principios que deberían guiar el diseño de materiales digitales accesibles. [...]
Do teachers know how to design a digital material so that it is accessible to all the children? Based on the bibliographic research and the contrast and analysis of guides and guidelines on accessibility, the principles that should guide the design of accessible digital materials have been established. [...]

2019
Graduat o Graduada en Educació Infantil i Graduat o Graduada en Educació Primària [1283]  
6.
56 p, 1.9 MB Nature as a mean of learning in schools : the creation of a Primary School with Forest School methodology in Spain / Rodríguez Bolzoni, Helena ; Agud Morell, Ingrid, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Forest School stands as one of the free learning approaches which has arrived to Spain during the last decade, only at preschool level. Differing from other methodologies, the daily contact with nature questions the need of a physical building commonly known as school, being optional in some Forest Schools around Europe. [...]
L'Escola del bosc s'erigeix com una de les propostes d'aprenentatge lliure que ha arribat a Espanya durant la darrera dècada, a nivell de preescolar. A diferència d'altres metodologies, el contacte diari amb la natura ens fa qüestionar la necessitat d'un edifici físic, comunament conegut com a escola, sent opcional en algunes Forest School arreu d'Europa. [...]
La Escuela del bosque se alza como una de las propuestas de aprendizaje libre que ha llegado a España en la última década, a nivel infantil. A diferencia de otras metodologías, el contacto diario con la naturaleza nos hace cuestionar la necesidad de un edificio físico, comúnmente conocido como escuela, siendo opcional en algunas Forest School alrededor de Europa. [...]

2017
Graduat o Graduada en Educació Infantil i Graduat o Graduada en Educació Primària [1283]  
7.
1 p, 644.2 KB Docència i educació sexual. Ideologia i creences sobre sexualitat, sexe, gènere i educació sexual dels mestres d'educació primària / Sala Caballol, Pau ; Kliczkowski Wladimirski, Florencia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El treball de final de grau procura analitzar les idees que tenen sis mestres de dues escoles públiques de primària dels conceptes de sexualitat, sexe i gènere. També s'analitzen les seves conviccions pedagògiques entorn de l'educació sexual al llarg de l'etapa de primària. [...]
2018
Graduat o Graduada en Educació Primària [896]
Graduat o Graduada en Educació Primària [1140]  
8.
1 p, 849.7 KB L'ajustament psicològic de l'alumnat mitjançant els tallers de creació artística / Balihar Fernández, Marisol ; Álvarez Valdivia, Ibis Marlene, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Al present TFG es pretén cercar com afavorir la competència intercultural de l'alumnat, i avaluar com els tallers de creació artística poden repercutir en l'ajustament psicològic de l'alumnat. Per realitzar la investigació, s'ha fet una recopilació de dades i continguts clars i definits, dels aspectes clau, que han donat lloc al marc teòric del treball. [...]
2018
Graduat o Graduada en Educació Primària [896]
Graduat o Graduada en Educació Primària [1140]  
9.
1 p, 692.1 KB L'ús de les TIC a les aules de primària de Mollet del Vallès / Andrino Tapias, Maria ; Mercader Juan, Cristina, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest treball de fi de grau és el resultat d'un treball d'investigació envers l'ús de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació que es fa en els centres d'Educació Primària, concretament, en tres escoles de Mollet del Vallès mitjançant un qüestionari online. [...]
2018
Graduat o Graduada en Educació Primària [896]
Graduat o Graduada en Educació Primària [1140]  
10.
1 p, 1.6 MB Anàlisi de la innovació pedagògica en escoles catalanes / Pladevall Vilavendrell, Judit ; Donada Colomer, Susana, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'article exposa els principis bàsics de la innovació pedagògica en el Marc legal Català actual a partir de quatre eixos: la història i els precedents, el concepte d'innovació, les característiques de la innovació educativa i el procés d'innovar. [...]
2018
Graduat o Graduada en Educació Primària [896]
Graduat o Graduada en Educació Primària [1140]  

Documents de recerca : 64 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Materials acadèmics 545 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
8 p, 109.3 KB Disseny de Projectes STEM per a l'Àula de Primària [105055] / Couso Lagaron, Digna Maria ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El plantejament de l'assignatura dins el pla d'estudi dels mestres d'educació primària pretén introduir iaprofundir en les eines pel disseny i avaluació de seqüències d'ensenyament i aprenentatge, projectes, racons i sortides de l'àmbit matemàtic i/o científic (STEM). [...]
El planteamiento de la asignatura dentro del plan de estudio de los maestros de educación primaria pretende introducir iaprofu En la asignatura se utilizan las ideas científicas y matemáticas (lo que llamamos contenidos de la ciencia y la matemàtica esc 1 Desde una visión de la enseñanza y aprendizaje de las ciencias y las matemáticas como práctica científica y matemática esc Desde una visión del aprendizaje como progresión de conocimiento y competencia a lo largo de la escolarización, el diseño y Desde el punto de vista de la evaluación como regulación de los aprendizajes, la evaluación se plantea como integrada en el Finalmente, desde un marco competencial en el que se enseñan y aprenden ciencias y matemáticas para "actuar" en el mund Los objetivos de la asignatura son: 1) Profundizar en la indagación, la resolución de problemas, la modelización y la argu 2) Adaptar, diseñar y evaluar secuencias de actividades de enseñanza y aprendizaje, 3) Adaptar, proponer y evaluar actividades de evaluación desde la perspectivade la ev 4) Justificar y utilizar contextos de enseñanza y aprendizaje adecuados para la enseñ.

2019-20
Graduat o Graduada en Educació Primària [896]
3 documents
2.
5 p, 105.0 KB Bases Lingüístiques per a Mestres d'Educació Primària [104079] / Comellas García, Salvador ; Panyella Ferreres, Ramon ; Quintana Trias, Lluís ; Vilà Santasusana, Montserrat ; Colomina Samitier, Maria Pilar ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
a) Aprofundir en els coneixements lingüístics que fonamenten la pràctica dels mestres d'Educació Primària b) Augmentar la capacitat de reflexió sobre el sistema lingüístic. c) Consolidar el domini de la comunicació oral i escrita dels futurs mestres a partir d'activitats vinculades al seu àmbit professional.
a) Profundizar en los conocimientos lingüísticos que fundamentan la práctica de los docentes de Educación Primaria b) Aumentar la capacitad de reflexión sobre el sistema lingüístico. c) Consolidar el dominio de la comunicación oralyi escrita de los futuros docentes a partir de actividades vinculada a su ámbito profesional.

2019-20
Graduat o Graduada en Educació Primària [896]
3 documents
3.
7 p, 117.9 KB Aprenentatge i desenvolupament II [102084] / Morodo Horrillo, Andy ; Flores Coll, Marta ; Donada Colomer, Susana ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'assignatura Aprenentatge i Desenvolupament II forma part de la matèria Formació Bàsica: Aprenentatge i desenvolupament de la personalitat (Ordre Ministerial ECI/3857/2007). Es tracta d'una formació bàsica, de caràcter obligatori, relacionada amb les matèries bàsiques de l'àrea del coneixement de Ciències Socials i Jurídiques: Educació i Psicologia. [...]
La asignatura Aprendizaje y Desarrollo II forma parte de la materia Formación Básica: Aprendizaje y desarrollo de la personalidad (Orden MinisterialECI/3857/2007). Se trata de una formación básica, de carácter obligatorio, relacionada con las materias básicas del área de conocimiento de Ciencias Sociales y Jurídicas: Educación y Psicología. [...]

2019-20
Graduat o Graduada en Educació Primària [896]
3 documents
4.
6 p, 116.3 KB Pràcticum I [102065] / Troiano Gomà, Helena ; Flecha Fernandez Sanmamed, Ainhoa ; Scandurra, Rosario ; Salat Llorente, Esther ; Rodríguez Gómez, David ; Armengol Asparo, Maria Carme ; González Motos, Sheila ; Muñoz Moreno, José Luís ; Verger Planells, Antoni ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Les pràctiques de segon tenen per objectiu fonamental que els estudiants, en grup, prenguin un primer contacte com a futurs professionals amb un centre escolar i facin una observació de caràcter global de tres aspectes fonamentals: l'entorn social de l'escola, una aproximació rigorosa i sistemàtica a l'observació i anàlisi a la realitat educativa i organitzativa d'un centre escolar i del funcionament i dinàmiques de l'aula. [...]
Objetivos generales: 1. Analizar la relación entre el entorno social y el escolar y las relaciones sociales que se dan en el seno de la escuela, con especial referencia a las desigualdades de género. [...]

2019-20
Graduat o Graduada en Educació Primària [896]
3 documents
5.
5 p, 107.1 KB Joc i activitats matemàtiques en l'educació primària [102058] / Deulofeu Piquet, Jordi ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
OBJECTIUS - Conèixer, contextualitzar, practicar i classificar els principals jocs abstractes d'arreu del món i de tots els temps. - Descobrir les relacions entre els jocs i les matemàtiques, per tal que aquells proporcionin un context adequat i constitueixin unrecurs significatiu per a l'ensenyament de les matemàtiques a l'Educació Primària. [...]
OBJETIVOS - Conocer, contextualizar, practicar y clasificar los principales juegos abstractos de todo el mundo y de todos los tiempos. - Descubrir las relaciones entre los juegos y las matemáticas, para que aquellos proporcionen un contexto adecuado y constituyan unrecurs significativo para la enseñanza de las matemáticas en la Educación Primaria. [...]

2019-20
Graduat o Graduada en Educació Primària [896]
3 documents
6.
5 p, 105.5 KB Matemàtiques en el centre escolar [102057] / Morera Ubeda, Laura ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquesta assignatura està centrada en el desenvolupament de competències professionals d'anàlisi didàctic i matemàtic, a partir de l'anàlisi de situacions reals del centre educatiu de primària, que permeti als estudiants reflexionar sobre la gestió i dinamització d'activitats matemàtiques innovadores, interdisciplinàries i diversificades en la seva futura tasca docent. [...]
Esta asignatura está centrada en el desarrollo de competencias profesionales de análisis didáctico y matemático, a partir del a Se imparte cuando el alumnado ya ha cursado las tres asignaturas obligatorias de la m En la asignatura se pone en situación al alumno de la visión que debe tener en relació Los objetivos específicos serán: 1 Los objetivos específicos serán: Tener una visión general que permetiguiar y organizar la enseñanza de las matemá Saber organizar un banco de datos que permita aglutinar acuerdos, líneas y activid Disponer de los elementos necesarios para crear en el equipo de profesorado una 2.

2019-20
Graduat o Graduada en Educació Primària [896]
3 documents
7.
5 p, 106.1 KB Llenguatge musical [102032] / Gimeno Abad, Ricard ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
- Desenvolupar el sentit musical i la comprensió interna de la música. - Conèixer i dominar amb fluidesa el llenguatge musical a nivell rítmic, melòdic, harmònic i formal. - Adquirir autonomia en l'acompanyament harmònic i en la creació i improvització musical. [...]
- Desenvolupar el sentit musical i la comprensió interna de la música. - Conèixer i dominar amb fluidesa el llenguatge musical a nivell rítmic, melòdic, harmònic i forma. - Adquirir autonomia en l'acompanyament harmònic i en la creació i improvització musical. [...]

2019-20
Grau en Educació infantil [847]
Graduat o Graduada en Educació Primària [896]
3 documents
8.
4 p, 102.3 KB Llenguatges audiovisuals i expressió artística [102031] / Paris Romia, Gemma ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
1- Utilitzar els llenguatges audiovisuals com element de comunicació fonamental en el decurs de l'assignatura. 2- Lligar la pràctica artística, la pràctica instrumental, la pràctica didàctica i la teoria. [...]
1- Utilizar los lenguajes audiovisuales como elemento de comunicación fundamental en el transcurso de la asignatura. 2- Ligar la práctica artística, la práctica instrumental, la práctica didáctica y la teoría. [...]

2019-20
Graduat o Graduada en Educació Primària [896]
3 documents
9.
5 p, 121.5 KB Religió, cultura i valors [102017] / Montserrat Pulido, Juan ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
OBJECTIUS 1º Presentar el fet religiós des de la visio més àmplia en relació a la cultura i els valors . Capacitar i preparar futurs professors d'ensenyament religiós escolar, en l'àmbit de la EI I EP, que garanteixin una formació religiosa i moral catòlica de qualitat, ofertada als alumnes des del respecte a la pròpia llibertat i en el àmbit acadèmic. [...]
OBJECTIVOS 1. Capacitar y preparar futuros profesores de enseñanza religiosa en la escuela en el ámbito de Educación Infantil o Primaria, que garanticen una formación religiosa y moral católicas, ofertadas a los alumnos desde el respeto a la propia libertad de conciencia y en un ámbito académico. [...]

2019-20
Grau en Educació infantil [847]
Graduat o Graduada en Educació Primària [896]
3 documents
10.
6 p, 112.0 KB Acollida lingüística a l'escola [101999] / Moore, Emilee ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquesta assignatura és compartida per les titulacions de Grau en Educació Infantil i de Grau en Educació Primària, i per les mencions de Necessitats Educatives Específiques. Aporta els coneixements bàsics necessaris per a la comprensió de les circumstàncies que conformen l'acolliment de l'alumnat nouvingut, i d'altre alumnat plurilingüe i pluricultural, als centres educatius i per a la planificació de l'ensenyament de les llengües curriculars i la implementació d'aquest ensenyament a les aules. [...]
Esta asignatura es compartida por las titulaciones de Grado en Educación Infantil y de Grado en Educación Primaria, y por las menciones de Necesidades Educativas Específicas. Aporta los conocimientos básicos necesarios para la comprensión de las circunstancias que conforman la acogida del alumnado recién llegado, y de otro alumnado plurilingüe y pluricultural, en los centros educativos, y para la planificación de la enseñanza de las lenguas curriculares y la implementación de esta enseñanza en las aulas. [...]

2019-20
Grau en Educació infantil [847]
Graduat o Graduada en Educació Primària [896]
3 documents

Materials acadèmics : 545 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.