Resultats globals: 184 registres trobats en 0.05 segons.
Materials de curs, 174 registres trobats
Documents de recerca, 10 registres trobats
Materials de curs 174 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
4 p, 77.1 KB Orientació Professional [103526] / Martínez Muñoz, Màrius ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquesta assignatura, obligatòria de tercer curs del grau de pedagogia pretén formar orientadors i orientadores professionals que treballaran en col·laboració amb els docents dels centres de secundària i en el marc de serveis, centres o programes de formació i orientació per a l'ocupació. [...]
This subject, compulsory in the third course of Pedagogy aims at training vocational guidance practitioners working in collaboration with secondary school teachers and in local employment services. The subject covers the main resources that promote development processes towards professional selfrealisation. [...]
Esta asignatura, obligatoria de tercer curso del grado de pedagogía pretende formar orientadores y orientadoras profesionales que trabajarán en colaboración con los docentes de los centros de secundaria y en el marco de servicios o programas de formación y orientación para la ocupación. [...]

2016-17
Graduat o Graduada en Pedagogia [1211]
3 documents
2.
6 p, 85.3 KB Pràcticum II [103687] / Navío Gámez, Antoni ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Els objectius de l'assignatura de pràcticum II són els següents: 1. Analitzar l'entorn i la institució o centre on es realitza el pràcticum. 2. Detectar i prioritzar les necessitats del centre i els seus participants, tot implicant diferents processos i instruments de recollida d'informació com a procés justificatiu del disseny d'un projecte. [...]
The aims of the course "Internship II" are: 1. Analyse the social, economical and cultural environment of the institution 2. Identify and prioritize the needs of the centre and of the participants in order to design a tailored intervention 3. [...]
Los objetivos de las asignatura de Practicum II se concretan en: 1. Analizar el entorno y la institución o centro donde se realizan las prácticas 2. Detectar y priorizar las necesidades del centro y de los participantes, implicándoles en el proceso de recogida de información para el diseño de un proyecto de intervención. [...]

2016-17
Graduat o Graduada en Pedagogia [1211]
3 documents
3.
5 p, 84.7 KB Economia i Planificació de l'Educació [103528] / Pineda Herrero, Pilar ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'assignatura pretén desenvolupar en els futurs professionals les competències bàsiques per a comprendre, analitzar i gestionar els aspectes econòmics i la planificació dels processos educatius, amb la finalitat de possibilitar una intervenció eficaç en els diferents àmbits de l'educació des d'una òptica econòmica i de planificació. [...]
The course aims to develop future professionals basic competences to understand, analyze and manage the economic aspects and planning of educational processes; these competences will enable effective action in the different fields of education from an economic perspective and planning . [...]
La asignatura pretende desarrollar en los futuros profesionales las competencias básicas para comprender, analizar y gestionar los aspectos económicos y la planificación de los procesos educativos, con el fin de posibilitar una intervención eficaz en los diferentes ámbitos de la educación desde una óptica económica y de planificación. [...]

2016-17
Graduat o Graduada en Pedagogia [1211]
3 documents
4.
5 p, 82.7 KB Gestió i desenvolupament dels recursos humans en les organitzacions [101635] / Pineda Herrero, Pilar ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
La gestió i el desenvolupament dels recursos humans a les organitzacions representa un gran repte pels professionals de l'educació en tant que han de ser capaços d'integrar les necessitats i els interessos de les organitzacions amb els dels treballadors i treballadores. [...]
Management and development of human resources in organizations is a major challenge for education professionals as they must be able to integrate the needs and interests of organizations with those of workers. [...]
La gestión y el desarrollo de los recursos humanos en las organizaciones representa un gran reto para los profesionales de la educación ya que deben ser capaces de integrar las necesidades y los intereses de las organizaciones con los de los trabajadores y trabajadoras. [...]

2016-17
Graduat o Graduada en Pedagogia [1211]
3 documents
5.
5 p, 81.3 KB La organització i els grups [101642] / Duran Bellonch, Maria del Mar ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'assignatura contribueix a comprendre el funcionament de les organitzacions en general i les educatives en particular així com la dinàmica grupal que en elles s'esdevé. És per tant una assignatura fonamental per després cursar el practicum a 3er. [...]
This module aims to further understanding of how organizations in general and the educational ones in particular work and also the dynamic of their groups. In consequence, it is a fundamental module for coursing Practicum III on 3rd. [...]
La asignatura contribuye a la comprensión del funcionamiento de las organizaciones en general y de las educativas en particular, así como la dinámica grupal que en ellas se da. Es, por lo tanto, una asignatura fundamental para después cursar el Pràcticum en tercero. [...]

2016-17
Graduat o Graduada en Educació Social [827]
Graduat o Graduada en Pedagogia [1211]
3 documents
6.
5 p, 76.0 KB Innovació Educativa [103522] / Tejada Fernández, José ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquesta assignatura és una de les bases fonamentadores de la menció de 4rt "Gestió de la formació i d'institucions socioeducatives" L'objetiu general és: Proporcionar coneixements i recursos d'acció professional en l'àmbit del disseny, desplegament i la innovació de propostes formatives. [...]
This subject is a main part of "Training and socio-educational Management" specialty, The main objective is provide professional expertise and resources of action in the field of design, development and innovation of training proposals. [...]
Esta asignatura es una de las bases fundamentadoras de la mención de 4º curso "Gestión de la formación y de instituciones socioeducativas". El objetivo general es: Proporcionar conocimientos y recursos de acción profesional en el ámbito del diseño, desarrollo y la innovación de propuestas formativas. [...]

2016-17
Graduat o Graduada en Pedagogia [1211]
3 documents
7.
4 p, 75.0 KB El procés d'ensenyament aprenentatge [101634] / Navío Gámez, Antoni ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
1) Analitzar aspectes que conformen realitats educatives i institucionals en contextos educatius formals i no formals 2) Analitzar necessitats educatives i formatives per tal de dissenyar processos d'ensenyament-aprenentatge. [...]
1) To analyze aspects that take part of the educational and institutional realities in formal and non-formal educational contexts 2) Analyze educational and training needs to design teaching and learning processes. [...]
1) Analizar aspectos que conforman realidades educativas e institucionales en contextos educativos formales y no formales 2) Analizar necesidades educativas y formativas para diseñar procesos de enseñanza-aprendizaje. [...]

2016-17
Graduat o Graduada en Educació Social [827]
Graduat o Graduada en Pedagogia [1211]
3 documents
8.
11 p, 108.6 KB Tecnologies per a l'aprenentatge i el coneixement (TAC) [101656] / Bosco Paniagua, María Alejandra ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Finalitats generals: • Oferir un entorn d'aprenentatge que fomenti la participació i la presa de decisions per part de l'alumnat. • Promoure una utilització dels recursos tecnològics en situacions d'ensenyament i aprenentatge, fundada en decisions educatives. [...]
General purposes: - Provide a learning environment that encourages participation and takes decision-making by students. - Promote the use of technological resources in teaching and learning situations, based on the educational decisions - Allow students to become familiar with the complexity of the processes of planning, development, application and evaluation of technological resources - Develop the professional criteria in order to facilitate decision making on the use , design and evaluation of textual and audiovisual digital media in a variety of contexts of teaching and learning Specific purposes: - Reflect on the concepts of Educational Technology and information and communication technologies in the service of learning, knowledge, and its social and educational impact. [...]
Propósitos generales: - Proporcionar un entorno de aprendizaje que fomenta la participación y toma de decisiones por parte de los estudiantes. -Promover el uso de recursos tecnológicos en situaciones de enseñanza y aprendizaje, fundado en las decisiones educativas -Permitir que los estudiantes se familiaricen con la complejidad de los procesos de planificación, desarrollo, uso y evaluación de recursos tecnológicos - Desarrollar el criterio profesional con el fin de facilitar la toma de decisiones sobre el uso, diseño y evaluación de medios textuales y audiovisuales digitales en una gran variedad de contextos dee enseñanza y aprendizaje Propósitos específicos: - Reflexionar sobre los conceptos de tecnología educativa y tecnologías de información y comunicación al servicio del aprendizaje, conocimiento y su impacto social y educativo. [...]

2016-17
Graduat o Graduada en Educació infantil [847]
Graduat o Graduada en Educació Social [827]
Graduat o Graduada en Pedagogia [1211]
Graduat o Graduada en Educació Primària [896]
3 documents
9.
3 p, 69.8 KB Assessorament pedagògic [101648] / Martínez Muñoz, Màrius ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquesta assignatura optativa de quart curs permetrà a l'estudiantat familiaritzar-se amb l'acció pedagògica indirecta, és a dir, el treball d'assessorament amb professionals de l'educació. Per això caldrà iniciar-se en el treball col·laboratiu i amb les dinàmiques de treball interprofessional que hauran de permetre impulsar la millora educativa als centres escolars a través de la dinamització i suport dels professionals que hi treballen. [...]
This optional subject will enable the student to get familiar with the indirect pedagogical action, that is to say, the consultancy work with other educational professionals. To do so, it'll become necessary to develop a colaborative work and interprofessional dynamics which will permit the practitioner to foster educational improvements in schools or other institutions. [...]
Esta asignatura optativa de cuarto curso permitirá al estudiante familiarizarse con la acción pedagógica inidirecta, es decir, con el trabajo de asesoramiento con profesionales de la educación. Para ello, se deberá iniciar en el trabajo colaborativo y con las dinámicas de trabajo interprofesional que deberán permitir impulsar la mejora educativa en los centros escolares a través de la dinamización y el soporte de los profesionales que trabajan en ellos. [...]

2016-17
Graduat o Graduada en Pedagogia [1211]
3 documents
10.
6 p, 86.5 KB Educació per a la ciutadania [101661] / Santisteban Fernández, Antoni ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
1. Avaluar des dels estudis socials els moviments polítics actuals que reivindiquen la revitalització de la democràcia. 2. Analitzar i valorar la concepció de l'educació per a una ciutadania democràtica a la majoria de països d'Europa i del món. [...]
1. To assess political movements for new democracy from social studies education. 2. To analyze citizenship democratic education in most of European countries and the world. 3. To interpret the role of mass media in citizenship democratic and critical thinking education. [...]
1. Evaluar desde los estudios sociales los movimientos políticos actuales que reivindican la revitalización de la democracia. 2. Analizar y valorar la concepción de la educación para una ciudadanía democrática en la mayoría de países de Europa y del mundo. [...]

2016-17
Graduat o Graduada en Educació infantil [847]
Graduat o Graduada en Educació Social [827]
Graduat o Graduada en Pedagogia [1211]
Graduat o Graduada en Educació Primària [896]
3 documents

Materials de curs : 174 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Documents de recerca 10 registres trobats  
1.
50 p, 1.5 MB Una aproximació als sistemes educatius inclusius. Estudi comparatiu entre Catalunya i Escòcia / Sanz Escutia, Clara ; Puente Rodríguez, Sílvia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
La inclusió educativa es pot concebre com un nou paradigma educatiu que posa al centre del debat el dret a una educació de qualitat de totes les persones i requereix un abordatge global per al conjunt del sistema educatiu. [...]
2016
Graduat o Graduada en Pedagogia [825]
Graduat o Graduada en Pedagogia [1211]  
2.
39 p, 1.7 MB El fracàs escolar a Catalunya / Díaz López, Rosa ; Jariot, Mercè, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El fracàs escolar és una de les problemàtiques que més preocupen als diferents sistemes educatius. Aquest treball pretén contribuir a la investigació realitzada sobre aquest tema i a més, conscienciar a les persones sobre la importància de combatre aquest problema. [...]
El fracaso escolar es una de las problemáticas que más preocupan a los diferentes sistemas educativos. Este trabajo pretende contribuir a la investigación realizada sobre este tema y además, concienciar a las personas sobre la importancia de combatir este problema. [...]
School failure is one of the challenges that concern the different educational systems. This work expects to contribute to the research carried out and also make aware people about the importance of combat this problem. [...]

2015
Graduat o Graduada en Pedagogia [825]  
3.
70 p, 1.1 MB Participació política i social activa dels joves de 15 - 16 anys / Sala Mas, Joan Ignasi ; Agud Morell, Ingrid, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
La participació activa, que és un dret fonamental que té la ciutadania, esdevé un factor clau en el desenvolupament comunitari responsable dels adolescents. És necessari incentivar la participació dels adolescents mitjançant òrgans de participació municipal que els permetin opinar i decidir sobre aquells aspectes que els impliquen. [...]
La participación activa, que es un derecho fundamental que tienen los ciudadanos, supone un factor clave en el desarrollo comunitario responsable de los adolescentes. Es necesario incentivar la participación de los adolescentes mediante órganos de participación municipal que les permitan opinar y decidir sobre los aspectos que los implican. [...]
Active participation, which is a fundamental right of the citizens, becomes a key factor in responsible community development of young people. It is necessary to encourage the participation on a local participatory body, which enables young people to be part of decision making processes about issues affecting their lifes. [...]

2015
Graduat o Graduada en Pedagogia [825]  
4.
53 p, 1.7 MB Come learning : emprenedoria i educació / Fuentes Silva, Belén ; Armengol Asparó, Carme, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El treball de fi de grau Come Learning ha estat un procés de creació d’una empresa creada a través de la vivència de les practiques universitàries. Com es podrà veure al llarg del treball, pretén combinar elements teòrics cursats en el grau de Pedagogia amb altres corresponents a un pla d’empresa, com poden ser el pla de màrqueting, el pla financer o el pla juridicofiscal, entre els més significatius. [...]
2015
Graduat o Graduada en Pedagogia [825]  
5.
135 p, 1.3 MB La inspecció d’educació de Catalunya : situació actual i reptes de futur en el marc de l’autonomia dels centres / Ortiz Figuerola, Adrià ; Garcia Lopez, Empar, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
La finalitat del present projecte d’investigació és analitzar amb precisió i rigor la inspecció d’educació en l’àmbit autonòmic de Catalunya. En concret, l’estudi pretén focalitzar i reflexionar sobre quin és l’estat actual i quins són els reptes i horitzons de futur que aquesta ha de tenir en consideració. [...]
La finalidad del presente proyecto de investigación es analizar con precisión y rigor la inspección de educación en el ámbito autonómico de Cataluña. En concreto, el estudio pretende focalizar y reflexionar sobre cuál es el estado actual y cuáles son los retos y horizontes de futuro que esta ha de tener en consideración. [...]
The purpose of this research project is to analyze with precision and rigor the inspection of education in the autonomous region of Catalonia. Specifically, the study aims to focus and reflect on what the current state is and what the challenges and future horizons that have to be considered are. [...]

2015
Graduat o Graduada en Pedagogia [825]  
6.
40 p, 969.6 KB Els entorns virtuals d'aprenentatge com a àmbit d'actuació del pedagog a les organitzacions / Moreno Ruiz, Esperanza ; Navío Gámez, Antonio, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
En aquest treball s'aprofundeix en el paper del professional de la pedagogia vinculat a la concepció, disseny, gestió i avaluació d'accions formatives dins els Entorns Virtuals d'Aprenentatge a les organitzacions, elaborant una reflexió sobre el seu horitzó professional davant la formació online a partir dels resultats obtinguts en les entrevistes realitzades. [...]
2014
Graduat o Graduada en Pedagogia [825]  
7.
55 p, 1.6 MB La inserció laboral dels joves immigrants. Estudi de cas d'un jove marroquí / Becerra Salvador, Ariadna ; Jariot, Mercè, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Tenint present la situació de desocupació que hi ha a hores d'ara a Catalunya i al conjunt de l'Estat espanyol, és important fer una reflexió i un anàlisi de les variables que afecten en aquest fenomen. [...]
Teniendo presente la situación de desempleo que hay en estos momentos en Catalunya y en el conjunto del Estado español, es importante hacer una reflexión y un análisis de las variables que afectan a este fenómeno. [...]
Regarding the situation of unemployment in these moments in Catalonia and in general in Spain, it is important to make a reflection and analysis of the concepts which affect this phenomenon. Keep in mind that sex, age, education, economic and family status, origin and other factors are vital concepts in the access to employment. [...]

2014
Graduat o Graduada en Pedagogia [825]  
8.
52 p, 1004.3 KB L'èxit escolar : un repte a compartir / López Crespo, Saida ; Jariot, Mercè, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest treball consta dos grans apartats, un primer marc teòric on es presenten les diverses posicions i opinions dels experts en la matèria entorn les diferents perspectives i variables d'anàlisi del fracàs escolar, i seguidament es donen a conèixer les principals actuacions per assolir l'èxit acadèmic. [...]
2013
Graduat o Graduada en Pedagogia [825]  
9.
24 p, 1.0 MB La vulnerabilitat a l'estrès en relació al Locus de Control individual en el personal docent dels centres públics d'educació secundària de Castellar del Vallès / Pujadas Besora, Silvia ; Tomàs i Folch, Marina, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
En aquest estudi es pretén conèixer si existeix una relació directa entre la vulnerabilitat a patir estrès en els docents dels centres d'educació secundària a Castellar del Vallès amb el seu Locus de Control individual. [...]
2013
Graduat o Graduada en Pedagogia [825]  
10.
15 p, 404.7 KB Infants adoptats internacionalment: aproximació a les trajectòries educatives i socials / Mercado Mercado, Nereida ; Bertran Tarrés, Marta, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Tot i que l'adopció internacional no és un fenomen nou entre nosaltres, l'increment en l'arribada d'infants adoptats al nostre territori durant l'última dècada ha plantejat la necessitat de nous àmbits d'investigació i intervenció professional. [...]
2013
Graduat o Graduada en Pedagogia [825]  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.