Resultados globales: 229 registros encontrados en 0.06 segundos.
Documentos de investigación, Encontrados 2 registros
Materiales académicos, Encontrados 227 registros
Documentos de investigación Encontrados 2 registros  
1.
79 p, 1.5 MB Sabem què hem de fer, com a docents, per assegurar l'accessibilitat digital dels materials educatius? / Casino, Cristina ; Valdivia, Paloma, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Els/les mestres saben dissenyar un material digital perquè sigui accessible a tots els infants? A partir de la recerca bibliogràfica i del contrast i anàlisi de guies i pautes sobre accessibilitat s'han establert els principis que haurien de guiar el disseny de materials digitals accessibles. [...]
Los/as maestros/as saben diseñar un material digital para que sea accesible a todos/as los/as niños/as? A partir de la investigación bibliográfica y del contraste y análisis de guías y pautas sobre accesibilidad se han establecido los principios que deberían guiar el diseño de materiales digitales accesibles. [...]
Do teachers know how to design a digital material so that it is accessible to all the children? Based on the bibliographic research and the contrast and analysis of guides and guidelines on accessibility, the principles that should guide the design of accessible digital materials have been established. [...]

2019
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1283]  
2.
56 p, 2.0 MB Nature as a mean of learning in schools : the creation of a Primary School with Forest School methodology in Spain / Rodríguez Bolzoni, Helena ; Agud Morell, Ingrid, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Forest School stands as one of the free learning approaches which has arrived to Spain during the last decade, only at preschool level. Differing from other methodologies, the daily contact with nature questions the need of a physical building commonly known as school, being optional in some Forest Schools around Europe. [...]
L'Escola del bosc s'erigeix com una de les propostes d'aprenentatge lliure que ha arribat a Espanya durant la darrera dècada, a nivell de preescolar. A diferència d'altres metodologies, el contacte diari amb la natura ens fa qüestionar la necessitat d'un edifici físic, comunament conegut com a escola, sent opcional en algunes Forest School arreu d'Europa. [...]
La Escuela del bosque se alza como una de las propuestas de aprendizaje libre que ha llegado a España en la última década, a nivel infantil. A diferencia de otras metodologías, el contacto diario con la naturaleza nos hace cuestionar la necesidad de un edificio físico, comúnmente conocido como escuela, siendo opcional en algunas Forest School alrededor de Europa. [...]

2017
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1283]  

Materiales académicos Encontrados 227 registros  1 - 10siguientefinal  ir al registro:
1.
6 p, 111.2 KB Ensenyament i aprenentatge del coneixement del medi natural, social i cultural [102046] / Lopez Simo, Victor ; Espinet Blanch, Maria ; Gonzalez Valencia, Gustavo Alonso ; Canals i Cabau, Roser ; Cantero Riveros, Beatriz ; Anguera Cerarols, Carles ; Gil Carmona, Francisco ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Analitzar el currículum d'Educació Primària en relació al Coneixement del Medi Natural, Social i Cultural. Interpretar el currículum en funció dels diversos criteris que es poden tenir en compte per seleccionar, organitzar o seqüenciar els continguts escolars relatius a l'estudi de la natura i la societat. [...]
To analyse the Primary Education curriculum related to Natural, Social and Cultural Environment Education. To interpret the curriculum in terms of several criteria to select, organise or order school contents related to natural and social education. [...]
Analizar el currículo de Educación Primaria relacionado con el Conocimiento del Medio Natural, Social y Cultural. Interpretar el currículo en función de los diversos criterios que se deben considerar para seleccionar, organizar o secuenciar los contenidos escolares relativos al estudio de la naturaleza y la sociedad. [...]

2023-24
Grau en Educació Primària [1140]
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1363]
Grau en Educació Primària [896]
3 documentos
2.
6 p, 110.8 KB Desenvolupament de la personalitat (0-6 anys) [102024] / Martinez Capon, Ines ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Que l'estudiant conegui els processos desenvolupament i aprenentatge que tenen lloc a la primera infància, que identifiqui la interacció i c subjecte capaç. Objectius: Concebre l'infant de 0 a 6 anys com un subjecte actiu, protagonista del seu procés de desenvolupament i aprenentatge, que cons activitats conjuntes, pautades per la cultura i capaç d'adquirir nivells significatius d'autonomia. [...]
That the student know the processes development and learning that take place to the first infancy, that identify the interaction and social communication how a factor determining and that it contemplate the child how an able subject. [...]
Que el estudiante conozca los procesos desarrollo y aprendizaje que tienen lugar en la primera infancia, que identifique la interacción y comunicación social como un factor determinante y que contemple al niño como un sujeto capaz. [...]

2023-24
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1363]
Grau en Educació Infantil [847]
3 documentos
3.
5 p, 105.4 KB Infància, salut i alimentació [102005] / Pujol Canadell, Monica ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'assignatura d'Infància, Salut i Alimentació és important per a la formació dels Graduats en Educació Infantil. Els objectius de l'assignatura són: • Conèixer els temes bàsics de la salut i de l'alimentació infantil • Conèixer com dur a terme una bona educació en la salut des dels primers anys de l'etapa en educació infantil • Conèixer els principis bàsics de nutrició i alimentació • Conèixer l'organització general del cos humà.
The subject of "Childhood Health and Food" is important for the training of graduates in Early Childhood Education, and their future professional activities The objectives of the course are: • To learn the basic issues on nutrition safety for children • To understand how to conduct a correct health education since the earliest years of the childhood • To understand the basic principles of nutrition and food safety • To improve understanding on general organization of the human body.
La asignatura de Infancia, Salud y Alimentación es importante para la formación de los graduados en Educación Infantil. Los objetivos de la asignatura son: • Conocer los temas básicos de la salud y de la alimentación infantil • Conocer cómo llevar a cabo una buena educación en la salud desde los primeros años de la etapa en eduación infantil • Conocer los principios básicos de nutrición y alimentación • Conocer la organización general del cuerpo humano.

2023-24
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1363]
Grau en Educació Infantil [847]
3 documentos
4.
11 p, 131.3 KB Mirem el Món: Projectes Transdisciplinaris [105045] / Saura Mas, Sandra ; Bach i Plaza, Joan ; Ramon Riba, Antoni ; Nociarová, Dominika ; Empain, Joanna Genevieve ; Zurita Soto, Juan Manuel ; Benages Campins, Ester ; Gari Barcelo, Bernat ; Cuesta Torralvo, Elisabeth ; Ortiz Guitart, Ana ; Poch Serra, Joan ; Serret Vidal, Carme ; Armentano Oller, Núria ; Rodriguez Marin, Melina ; Cánovas Hernández, Germán ; Furió Bruno, Marc ; Haas, Carlos ; Bordetas Jiménez, Ivan ; Luján Feliu, Oriol ; Mojica Gasol, Laia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
En primer lloc, assignatura ha de facilitar a l'estudiantat el coneixement, l'anàlisi i la comprensió del context sociocultural, científic i humanístic que està configurant el present, possibilitant-li la presa d'una postura crítica i constructiva davant la realitat actual i les transformacions que s'han produït en tots aquests àmbits en els darrers períodes. [...]
First, the subject must provide students with knowledge, analysis and understanding of the sociocultural, scientific and humani Secondly, the students of this subject will have to be involved into a learning system based on problems and challenges, which.
En primer lugar, la asignatura debe proporcionar a los estudiantes conocimiento, análisis y comprensión del contexto sociocultural, científico y humanista que está configurando el presente, permitiéndoles adoptar una postura crítica y constructiva de la realidad actual y las transformaciones que se han producido en todas estas áreas en las últimas épocas. [...]

2023-24
Grau en Educació Primària [1140]
Grau en Pedagogia [1211]
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1363]
Grau en Educació Social [827]
Grau en Educació Infantil [847]
Grau en Educació Primària [896]
3 documentos
5.
6 p, 109.1 KB Didàctica de la Música en l'Etapa d'Educació Infantil II [104076] / Viladot Vallverdu, Laia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Contextualització: L'assignatura mostrarà el destacat paper que la música hauria de desenvolupar en l'etapa d'educació infantil, així com l'aportació de models i recursos per a aquesta etapa. L'assignatura, tot i posar l'accent en la formació didàctica, contempla també la formació musical i cultural dels estudiants com a base necessària per a la pràctica docent de qualitat. [...]
Presentation: The aim of this subject is to show the importance of music education in early childhood while giving adequate resources and models. Although emphasising the didactic training, the musical and cultural training of the students will be taken into account as a foundation of a good teacher's training. [...]
Contextualitzación: La asignatura mostrará el destacado papel que la música tendría que tener en la etapa de educación infantil, así cómo la aportación de modelos y recursos para esta etapa. La asignatura, a pesar de poner el acento en la formación didáctica, contempla también la formación musical y cultural de los estudiantes como base necesaria para la práctica docente de calidad. [...]

2023-24
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1363]
Grau en Educació Infantil [847]
3 documentos
6.
9 p, 128.8 KB Pràcticum II [103701] / Fontich Vicens, Xavier ; Edo Baste, Maria Merce ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Sense perdre de vista el conjunt de tota l'etapa de l'Educació Primària, l'alumne/a farà el seguiment d'un grup-classe en un cicle determinat. Per tal d'aprofundir en el coneixement dels processos d'ensenyament-aprenentatge, aquesta assignatura està impartida per professorat de tres departaments que treballaran de forma coordinada: 1 Departament de Psicologia Evolutiva i de l'Educació Unitat de Didàctica de la Llengua i la Literatura Unitat de Didàctica de la Matemàtica La finalitat principal d'aquestes pràctiques consisteix a adquirir les competències professionals que com a futurs mestres els possibilitaran l'anàlisi, el disseny i el desenvolupament dels processos d'ensenyament-aprenentatge en dues àrees fonamentals del currículum d'Educació Primària: llengües i matemàtiques.
Without losing sight of the whole of the Primary Education stage, students will follow a class group in a specific cycle. In order to deepen the knowledge of the teaching-learning processes, this subject is taught by teachers from three departments who will work in a coordinated way: Department of Developmental and Educational Psychology. [...]
1 Sin perder de vista el conjunto de toda la etapa de la Educación Primaria, el estudiantes seguirá un grupo clase en un ciclo determinado. Para poder profundizar en el conocimiento de los procesos de enseñanza-aprendizaje, esta asignatura está impartida por profesorado de tres departamentos que trabajarán de manera coordinada: Departamento de Psicología Evolutiva y de la Educación Unidad de Didáctica de La Lengua y de la Literatura Unidad de Didáctica de la Matemática La finalidad principal de estas prácticas consiste en adquirir las competencias profesionales que, como futuros maestros y maestras, les posibilitarán el análisis, el diseño y el desarrollo de los procesos de enseñanza-aprendizaje en dos áreas fundamentales del currículum de Educación Primaria: lenguas y matemáticas.

2023-24
Grau en Educació Primària [1140]
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1363]
Grau en Educació Primària [896]
3 documentos
7.
8 p, 119.6 KB Pràcticum V [103505] / Fontich Vicens, Xavier ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El Pràcticum V té com a objectiu principal que l'alumnat es vinculi a un projecte educatiu determinat. L'alumnat ampliarà la seva competència per dissenyar una intervenció educativa i portar-la a la pràctica. [...]
The main objective of the Practicum V is to get the students engaged in a particular educational project. Students would work further on designing and implementing an educational intervention. This intervention would be either linked to a chosen curricular area (different from that already chosen for the Practicum IV) or to any other aspect of school life. [...]
El Prácticum V tiene como objetivo que el alumnado se vincule a un proyecto educativo determinado. El alumnado ampliará su competencia para diseñar una intervención educativa y llevarla a la práctica. [...]

2023-24
Grau en Educació Primària [1140]
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1363]
Grau en Educació Primària [896]
3 documentos
8.
9 p, 125.4 KB Llenguatges i currículums [102076] / Margallo Gonzalez, Ana Maria ; Aliagas, Cristina ; Juan Cantavella, Anna ; Duran Pasola, Mireia ; Simancas Genicio, Maria Manuela ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
La finalitat d'aquesta assignatura és l'adquisició de les bases per a l'ensenyament i l'aprenentatge de les llengües i el coneixement del currículum de llengües a l'Educació Primària, així com de coneixements i pràctiques educatives sobre els següents àmbits específics de didàctica de la llengua i la literatura: L'ensenyament i l'aprenentatge inicial de la llengua escrita. [...]
This course provides future primary school teachers with background knowledge on the processes of teaching and learning languages in formal settings. Participants will also become familiar with the Language Curriculum for Primary Education and with examples of good practices related to language and literature education, especially in the following areas: Teaching early writers. [...]
La finalidad de esta asignatura es la adquisición de las bases para la enseñanza y el aprendizaje de las lenguas y el conocimiento del currículo de lenguas en la Educación Primaria, así como de los conocimientos y prácticas educativas sobre los siguientes ámbitos específicos de didáctica de la lengua y la literatura: • La enseñanza y el aprendizaje inicial de la lengua escrita. [...]

2023-24
Grau en Educació Primària [1140]
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1363]
Grau en Educació Primària [896]
3 documentos
9.
9 p, 123.0 KB Llengües i aprenentatge [102075] / Birello, Marilisa ; Cros Alavedra, Ana María ; Sans Bertran, Maria Teresa ; Vidal Sape, Artur ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquesta assignatura aporta coneixements bàsics necessaris per a tots el futur professorat de primària. En concret dona eines per a la fonamentació i actuació en l'ensenyament de la llengua escrita i oral a totes les matèries dels cicles mitjà i superior, en l'ensenyament de la reflexió sobre els continguts lingüístics amb els nens i nenes, i en les formes d'organitzar les propostes de treball lingüístic a l'aula. [...]
This course provides the basic knowledge necessary for all future primary school teachers. In particular, it provides participants with theoretical and practical tools to teach 8 to 12-year-old students written and oral skills in all content areas, to engage their future pupils in activities that promote metalinguistic awareness, and to organize language learning activities in the classroom. [...]
Esta asignatura aporta los conocimientos básicos necesarios para todos el futuro profesorado de primaria. En concreto proporciona instrumentos para la fundamentación y la actuación en la enseñanza de la lengua escrita y oral en todas las materias de los ciclos medio y superior, en la enseñanza de la reflexión sobre los contenidos lingüísticos con los niños y niñas, y en las formas de organizar las propuestas de trabajo lingüístico en el aula. [...]

2023-24
Grau en Educació Primària [1140]
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1363]
Grau en Educació Primària [896]
3 documentos
10.
8 p, 116.6 KB Pràcticum IV [102062] / Fontich Vicens, Xavier ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El Pràcticum IV té un caràcter generalista i es vincula a un àrea curricular determinada. Un dels seus objectius més importants és que el/la futur/a mestre/a aprengui a dissenyar una proposta didàctica (unitat didàctica, projecte interdisciplinari, tallers, APS, racons, ambients, etc. [...]
Practicum IV has a general nature and it is linked to a specific curriculum area. One of its most important objectives is that the future teacher learns to design a didactic proposal (unit plan, interdisciplinary project, workshops, APS, corners, environments, etc. [...]
El Prácticum IV tiene un carácter generalista y se vincula a un área curricular determinada. Uno de sus objetivos más importantes es que el futuro maestro/a aprenda a diseñar una propuesta didáctica (unidad didáctica, proyecto interdisciplinario, talleres, APS, rincones, ambientes, etc. [...]

2023-24
Grau en Educació Primària [1140]
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1363]
Grau en Educació Primària [896]
3 documentos

Materiales académicos : Encontrados 227 registros   1 - 10siguientefinal  ir al registro:
¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.