1.
|
55 p, 1.1 MB |
From Policies to Practices. Intercultural Education in Schools in Barcelona
/
Rodriguez i Moner, Helena ;
Levatino, Antonina, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de l'Educació
El punt de partida d'aquest projecte és l'existència i la creixent prevalença d'una societat culturalment i ètnicament diversa, que requereix, entre altres coses, un enfocament educatiu adequat. Dins el marc legislatiu, l'educació intercultural és reconeguda com el model pedagògic més adequat per promoure la inclusió, la convivència i la cohesió social. [...] El punto de partida de este trabajo es la existencia y creciente prevalencia de una sociedad cultural y étnicamente diversa, lo que requiere, entre otras cosas, de una respuesta educativa adecuada. En el marco legislativo, la educación intercultural es reconocida como el modelo pedagógico más adecuado para promover la inclusión, la convivencia y la cohesión social. [...] The starting point of this project is the existence and growing prevalence of a culturally and ethnically diverse society, which requires, among other things, an appropriate educational approach. Within the legislative framework, intercultural education is recognized as the pedagogical model best suited to promote inclusion, coexistence, and social cohesion. [...]
Bellaterra: Universitat Autònoma de Barcelona, 2023 Grau en Educació Primària [1140]
|
|
2.
|
|
3.
|
56 p, 932.4 KB |
Noves masculinitats : una proposta didàctica per trencar amb els estereotips de la masculinitat hegemònica
/
Pérez Urbano, Irene ;
Muzzi, Sandra, dir. (Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de l'Educació
Els adolescents continuen associant la masculinitat a una visió hegemònica (Pescador, 2018) i, per tant, és essencial poder fer actuacions educatives que considerin la masculinitat com a eix vertebral (Ríos, 2013). [...] Los adolescentes continúan asociando la masculinidad a una visión hegemónica (Pescador, 2018) y, por lo tanto, es esencial poder hacer actuaciones educativas que consideren la masculinidad como eje vertebrador (Ríos, 2013). [...] Nowadays, teenagers still associate masculinity to an hegemonic vision (Pescador, 2018) and, so it is essential to be able to carry out educational activities that consider this topic the backbone of the didactic proposal (Ríos, 2013). [...]
Bellaterra: Universitat Autònoma de Barcelona, 2023 Grau en Educació Primària [1140]
|
|
4.
|
109 p, 5.7 MB |
El procés educatiu en els centres de justícia juvenil
/
Jiménez Marcè, Paula ;
Tello Sánchez, Jose, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de l'Educació
Aquesta recerca mostra una anàlisi sobre el procés educatiu dut a terme en el centre educatiu l'Alzina, un centre de justícia juvenil de règim tancat. La importància de la present investigació rau en el fet que l'educació en els centres de justícia juvenil és un vessant educatiu sovint desconeguda i és essencial fomentar la recerca en aquest àmbit per tal de millorar les oportunitats de reinserció. [...] Esta investigación muestra un análisis sobre el proceso educativo llevado a cabo en el centro educativo de la Alzina, un centro de justicia juvenil de régimen cerrado. La importancia de la presente investigación radica en el hecho que la educación en los centros de justicia juvenil es una vertiente educativa a menudo desconocida y es esencial fomentar la indagación en este ámbito para mejorar las oportunidades de reinserción. [...] This research presents an analysis of the educational process carried out at Alzina School, a closed juvenile justice center. The significance of this investigation lies in the fact that education in juvenile justice centers is often an overlooked aspect and it is crucial to promote inquiry in this field to enhance reintegration opportunities. [...]
Bellaterra: Universitat Autònoma de Barcelona, 2023 Grau en Educació Primària [1140]
|
|
5.
|
79 p, 3.9 MB |
La incidència de la tutoria entre iguals sobre l'ús oral del Català. El cas del programa "llegim i escrivim en parella"
/
Sánchez Poyato, Laura ;
Duran Gisbert, David, 1963-, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de l'Educació
La recerca que es presenta neix d'una preocupació real i actual en el context educatiu de Catalunya, basada en una considerable disminució de l'ús social del català per part d'infants i joves que han estat escolaritzats sota el model d'Immersió Lingüística. [...] La investigación que se presenta nace de una preocupación real y actual en el contexto educativo de Cataluña, basada en una considerable disminución del uso social del catalán por parte de niños y jóvenes que han sido escolarizados bajo el modelo de Inmersión Lingüística. [...] The research presented here arises from a real and current concern in the educational context of Catalonia, based on a significant decrease in the social use of Catalan by children and young people who have been educated under the Language Immersion model. [...]
Bellaterra: Universitat Autònoma de Barcelona, 2023 Grau en Educació Primària [1140]
|
|
6.
|
|
7.
|
91 p, 1.0 MB |
Assaig general d'una millor interpretació de l'educació musical a l'escola primària en col·laboració amb l'escola de música : una proposa en el marc del projecte Superfilharmònics
/
Flores Freire, Alba ;
Casals Ibañez, Albert, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest treball pretén ser l'assaig general d'una proposta de millora per al projecte dels Superfilharmònics, l'escenari del qual se situa a l'aula de tercer de l'escola Santa Eulàlia de Berga. Així doncs, tot el que s'exposa en el següent document neix amb la voluntat d'esdevenir agent de transformació en un context educatiu pràctic real. [...] Este trabajo pretende ser el ensayo general de una propuesta de mejora para el proyecto "Superfilharmònics", cuyo escenario se sitúa en el aula de tercero de la escuela Santa Eulàlia de Berga. Asimismo, todo lo que se expone en el siguiente documento nace con la voluntad de convertirse en agente trasformador en un contexto educativo práctico real. [...] This work aims to be a dress rehearsal of a improvement plan for the "Superfilharmònics" project, which stage is the third grade classroom of Santa Eulàlia school, from Berga. Furthermore, everything set out in the following document was born with the desire to help in the growth of the project in a real practical educative surrounding. [...] professionals involved. All this with the purpose of guaranteeing the participation of all the students, always starting off from a Universal Design for Learning. In short, the data analyzed, because of an implementation of five sessions, show positive results, which reveal a growing desire to provide a future perspective to this work.
2022 Grau en Educació Primària [1140]
|
|
8.
|
43 p, 1.2 MB |
El model alimentari del demà segons l'alumnat d'educació primària : la necessitat urgent d'educar pel futur
/
González Portero, Marta ;
Anguera Cerarols, Carles, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de l'Educació
Educar pel futur és una condició indispensable per a formar persones crítiques i responsables amb la societat del demà. La present investigació indaga en les imatges del futur de l'alumnat d'Educació Primària en referència al model alimentari, així com en la presència de l'educació pel futur a les aules i al currículum català. [...] Educar para el futuro es una condición indispensable para formar personas críticas y responsables con la sociedad del mañana. La presente investigación indaga en las imágenes del futuro del alumnado de Educación Primaria en relación con el modelo alimentario, así como en la presencia de la educación para el futuro en las aulas i en el currículo catalán. [...] Educating for the future is an indispensable condition to train critical and responsible persons centered on tomorrow's society. The inquest looks into the future images of Primary School students regarding the food choice model, as the presence of education for the future in classrooms and in the Catalan curriculum. [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2022 Grau en Educació Primària [1140]
|
|
9.
|
101 p, 2.7 MB |
La Incorporació de la dansa dins l'aula ordinària la manera d'integrar la dansa i el moviment a l'aula a través de les mestres tutores
/
Aparicio Vílchez, Anna ;
González-Martín, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ;
Farrés Llobet, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de l'Educació
L'escola Pereanton de Granollers és un centre públic que compta amb un projecte educatiu, anomenat "Música per a créixer", en el qual la música és l'eix vertebrador dels diferents aprenentatges. [...] La escuela Pereanton de Granollers es un centro público que cuenta con un proyecto educativo, llamado "Música per a créixer", en el cual la música es el eje vertebrador de los distintos aprendizajes. [...] The school Pereanton in Granollers is a public centre that has got an educative project, called "Música per a créixer", in which the music is the vertebral axis of the different learnings. Currently, the leadership team has the aim of placing value on the other artistic disciplines. [...]
2022 Grau en Educació Primària [1140]
|
|
10.
|
44 p, 614.2 KB |
El Supervisor educatiu : una figura per a la millora professional del docent
/
Arnijas Fàbregas, Joan ;
Puente, Sílvia, dir. ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de l'Educació
Com a futur mestre que està acabant la seva formació inicial universitària, em pregunto quines opcions tinc per continuar aprenent i instruint-me. Aquest treball parteix de la pràctica reflexiva, que és una metodologia formativa útil pels docents. [...] Como futuro maestro que está terminando su formación inicial universitaria, me pregunto qué opciones tengo para seguir aprendiendo e instruyéndome. Este trabajo parte de la práctica reflexiva, que es una metodología formativa útil para los docentes. [...] As a future teacher who is finishing his initial college education, I wonder which continuous-learning and instructing options I have. This paper is based on reflective practice, which is a useful formative methodology for teachers. [...]
2022 Grau en Educació Primària [1140]
|
|