Resultats globals: 356 registres trobats en 0.02 segons.
Documents de recerca, 9 registres trobats
Materials acadèmics, 347 registres trobats
Documents de recerca 9 registres trobats  
1.
40 p, 1.1 MB Les relacions socieducatives i el reconeixement. Projeccions ètiques i morals de l'educació social des de la teoria d'Àxel Honneth / Fernández Sequi, Héctor ; Corbella Molina, Laura, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Es porta a terme una recerca teòrica respecte les implicacions ètiques i morals de la teoria del reconeixement d'Axel Honneth per a la pràctica des i les professionals de a l'Educació Social. Mitjançant l'anàlisi documental i la recerca sistematitzada de literatura científica s'identifiquen els punts claus a tenir en compte així com les limitacions d'aquesta aportació. [...]
Se lleva a cabo una investigación teórica con respecto a las implicaciones ético-morales de la teoría del reconocimiento de Axel Honneth para la práctica de los y las profesionales de la Educación Social. [...]
A theoretical investigation is carried out within the ethical-moral implications of Axel Honneth's recognition theory for the practice of Social Education professionals. Through the documentary analysis and the systematized search of scientific literature, the key points as well as the limitations of this contribution are identified. [...]

2019
Grau en Educació Social [827]  
2.
19 p, 506.5 KB L'educador en el nostre sistema educatiu. Bullying, convivència i valors / Majada Cuadrado, Francisco Javier ; Burriel Manzanares, Francesca, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El bullying o assetjament escolar no és un fenòmen modern; no obstant això, amb les noves tecnologies la seva preeminència i efectes semblen haver augmentat i traspassat fronteres. Amb l'objectiu d'aportar-ne una panoràmica global, aquest treball de final de grau defineix i caracteritza el bullying mitjançant l'anàlisi de diverses recerques -acadèmiques o lligades al món de les organitzacions no lucratives que hi lluiten en contra-. [...]
2017
Grau en Educació Social [827]  
3.
45 p, 739.7 KB Joves tutelats i transició cap a la vida independent des de la persepectiva de l'educador/a social / Garcia Bringué, Laia ; Jariot, Mercè, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquesta memòria és el resultat d'un treball d'investigació dut a terme envers els i les joves tutelats i la seva transició cap a la vida independent, des de la perspectiva de l'educador/a social. [...]
2016
Grau en Educació Social [827]  
4.
45 p, 650.1 KB Joves tutelats i transició cap a la vida independent / Vega Martínez, Antonio ; Jariot, Mercè, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El present document és el resultat de l'estudi centrat en l'aprofundiment teòric sobre els joves tutelats i la transició cap a la vida independent. D'aquesta forma es reuneix en ell totes aquelles variables que afecten a aquest col·lectiu dins dels àmbits polític, social, cultural i individual. [...]
2015
Grau en Educació Social [827]  
5.
114 p, 2.2 MB Participació i convivència ciutadana al Vendrell : construint la xarxa per la convivència del Vendrell / Lázaro Silva, Alba ; Pàmies Rovira, Jordi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquesta memòria proposa un seguit d'eixos transversals i línies de treball amb l'objectiu d'orientar el disseny d'un projecte de treball en xarxa al Vendrell. El projecte s'emmarca en l'àmbit d'apoderament comunitari i la promoció de la participació i convivència ciutadana, comptant amb el teixit associatiu com a motor per a endegar processos de canvi. [...]
Esta memoria propone una serie de ejes transversales y líneas de trabajo con el objetivo de orientar el diseño de un proyecto de trabajo en red en el municipio de El Vendrell. El proyecto se enmarca en el ámbito del empoderamiento comunitario y la promoción de la participación y convivencia ciudadana, contando con el tejido asociativo como motor para poner en marcha procesos de cambio. [...]
This report propounds transversal issues, work lines with different suggestions and a set of considerations with the target of guiding the design of a networking project. This project belongs to the community empowerment sphere in order to promote the citizen participation and peaceful coexistence with the help of associations as a motor to boost change processes. [...]

2015
Grau en Educació Social [827]  
6.
103 p, 3.9 MB Suport Socioeducatiu a les Unitats de Convivència / Florenciano Monroy, Noemí ; Castro Ceacero, Diego, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'objectiu és minvar les situacions de risc que pateixen infants i adolescents, actuant de forma preventiva, per tal de reduir a llarg termini les situacions de desemparament i separació del nucli. [...]
2014
Grau en Educació Social [827]  
7.
102 p, 2.9 MB Violència de gènere: les víctimes indirectes. Atenció socioeducativa a fills/es de dones víctimes de violència masclista / Egea Sánchez, Marta ; Jariot, Mercè, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
La violència de gènere també es pot produir dins el nucli familiar i els nens són partícips. Per tant és important definir-los com a víctimes i poder donar-los una atenció determinada per pal·liar els efectes i les conseqüències que aquesta situació comporta en el seu desenvolupament. [...]
2014
Grau en Educació Social [827]  
8.
54 p, 2.6 MB Generar actituds positives vers l'esport mitjançant l'acció grupal / Capella Salvans, Judit ; Duran Bellonch, Maria del Mar, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest document analitza les actituds d'un grup de dones de la tercera edat amb diferents graus de discapacitat, en relació a l'esport. A través d'un seguit d'activitats que es plantegen, es pretén generar un canvi d'actituds positives vers l'esport, de manera que cada participant vegi la pràctica esportiva de forma favorable. [...]
Este documento analiza las actitudes de un grupo de mujeres de la tercera edad con diferentes grados de discapacidad, en relación al deporte. A través de una serie de actividades que se plantean, se pretende generar un cambio de actitudes positivas hacia el deporte, de modo que cada participante vea la práctica deportiva de forma favorable. [...]
This paper examines the attitudes of a group of elderly women with different degrees of disability, in relation to sport. By suggesting a series of activities, it is intended to create a positive change in attitudes towards sport, so that each participant looks sport in a favorable way. [...]

2014
Grau en Educació Social [827]  
9.
42 p, 1.2 MB Dones mares i treballadores : anàlisi dels usos del temps i les estratègies de conciliació / Serrano Lara, Marta ; Bertrán Tarrés, Marta, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
La incorporació de la dona al món laboral planteja una problemática social associada, doncs l'aparició de la dona en l'espai públic no ha supòs una renuncia a l'espai domèstic, convertint-se com a conseqüència en una doble jornada. [...]
2013
Grau en Educació Social [827]  

Materials acadèmics 347 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
5 p, 146.9 KB Aspectes biopsicològics de la persona [105047] / Zárate Alva, Nair Elizabeth ; Borràs Hernández, F. Xavier ; Castellano Tejedor, Carmina ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquesta assignatura té com a finalitat apropar els i les estudiants a l'estudi de la realitat humana, tant des del punt de vist filogenètic com ontogenètic (vida, desenvolupament, processos mentals, gènere, cultura, societat, etc. [...]
Esta asignatura tiene por finalidad aproximar a los/as estudiantes al estudio de la realidad humana, tanto desde el punto de vista filogenético como del ontogenético (vida, desarrollo, procesos mentales, género, cultura, sociedad, etc. [...]

2020-21
Grau en Pedagogia [1211]
Grau en Educació Social [827]
3 documents
2.
9 p, 124.0 KB Mirem el Món: Projectes Transdisciplinaris [105045] / Saura Mas, Sandra ; Bach Plaza, Joan ; Ramón Riba, Antoni ; Barrera Fusté, Jaume ; Empain, Joanna Genevieve E. ; Ritondale, Elena ; Ferrer Gonzalez, Cristian ; Madí Besalú, Pol ; Estebaranz i Sanchez, Ferran ; Saura Clares, Alba ; Benages Campins, Ester ; Esparza Pagès, Mireia ; Álvarez Cobo, Iolanda ; Poch Serra, Joan ; Serret Vidal, Carme ; Lopez Garcia, Xavi ; Cánovas Hernández, Germán ; Furio Bruno, Marc ; Dot Jutgla, Esteve ; Haas, Carlos ; Bordetas Jimenez, Ivan ; Mojica Gasol, Laia ; del Rio Morillas, Miguel Angel ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
En primer lloc, assignatura ha de facilitar a l'estudiantat el coneixement, l'anàlisi i la comprensió del context sociocultural, científic i humanístic que està configurant el present, possibilitant-li la presa d'una postura crítica i constructiva davant la realitat actual i les transformacions que s'han produït en tots aquests àmbits en els darrers períodes. [...]
En primer lugar, la asignatura debe proporcionar a los estudiantes conocimiento, análisis y comprensión del contexto sociocultural, científico y humanista que está configurando el presente, permitiéndoles adoptar una postura crítica y constructiva de la realidad actual y las transformaciones que se han producido en todas estas áreas en las últimas épocas. [...]

2020-21
Grau en Pedagogia [1211]
Grau en Educació Social [827]
Grau en Educació infantil [847]
Grau en Educació Primària [896]
3 documents
3.
6 p, 107.5 KB Antropologia i Filosofia de l'Educació [103520] / Mèlich Sangrà, Joan-Carles ; Bertrán Tarrés, Marta ; Girós Calpe, Roser ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'assignatura "Antropologia i Filosofia de l'Educació" recull els àmbits d'antropologia i filosofia de l'educació necessaris en la formació de pedagogs i educadors socials. Es tracta, en primer lloc, de pensar diferents temes bàsics de pedagogia des d'una mirada filosòfica i antropològica i, en un segon moment, d'introduir-se en els principals autors i textos contemporanis que han reflexionat i fet recerca en educació. [...]
La asignatura "Antropología y Filosofía de la Educación" recoge los ámbitos de antropología y de filosofía de la educación necesarios en la formación de pedagogos y educadores sociales. Se trata, en primer lugar, de pensar diferentes temas básicos de pedagogía desde una mirada filosófica y antropológica y, en un segundo momento, de introducirse en los principales autores y textos contemporáneos que hayan reflexionado e investigado en educación. [...]

2020-21
Grau en Pedagogia [1211]
Grau en Educació Social [827]
3 documents
4.
5 p, 111.3 KB Infància i adolescència en risc [101682] / Sala Roca, Josefina ; Pagès Mimó, Adrià ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquesta assignatura, es una assignatura optativa de tercer curs que pretén aprofundir en un dels àmbits professionals més importants dels educadors socials, l'atenció de la infància i adolescència en risc. [...]
Esta asignatura pretende profundizar en uno de los ámbitos profesionales más importantes de los educadores sociales, la atención a la infancia y adolescencia en riesgo. Previamente los alumnos han realizado una asignatura obligatoria que fundamenta la intervención del educador social con niños y adolescentes. [...]

2020-21
Grau en Educació Social [827]
3 documents
5.
7 p, 111.4 KB Educació amb les persones adultes [101673] / Fajardo Martínez, Sonia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
1. L'adquirir un marc teòric específic i ampli que permeti analitzar el context en el que l'educador/a social realitzarà la seva activitat professional així com entendre, interpretar i valorar críticament les relacions existents entre l'educació de les persones adultes i la societat actual des d'una perspectiva social. [...]
1. Adquirir un marco teórico específico y amplio que permita analizar el contexto en el que el educador/a realizará su actividad profesional así como atender, interpretar y valorar críticamente las relaciones existentes entre la educación de las personas adultas, la sociedad actual des de una perspectiva social. [...]

2020-21
Grau en Educació Social [827]
3 documents
6.
6 p, 134.7 KB Acollida i inclusió de les persones immigrants [101671] / Girós Calpe, Roser ; Essomba Gelabert, Miquel Àngel ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'assignatura contribueix a conèixer les dinàmiques pròpies dels processos migratoris al nostre país i a Europa, comprendre'n la seva complexitat i adquirir una mirada estratègica sobre com gestionar la diversitat cultural en l'acollida i la inclusió de persones immigrades en les societats multiculturals, amb una atenció preferent a l'àmbit educatiu. [...]
La asignatura contribuye a conocer las dinámicas propias de los procesos migratórias dentro de nuestro país y en Europa, comprender su complejidad y adquirir una mirada estratégica sobre como gestionar la diversidad cultural en la acogida e inclusión de personas migrantes en sociedades multiculturales, con una atención preferente al ámbito educativo. [...]

2020-21
Grau en Educació Social [827]
3 documents
7.
5 p, 108.0 KB Institucions de justícia i reeducació [101669] / Diaz Fuentes, Alejandro ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
1. Conèixer les institucions totals i obertes en l'àmbit de justícia: centres penitenciaris i centres de justícia juvenil. 2. Analitzar el marc conceptual i normatiu bàsic que regula les institucions de justícia. [...]
1. Conocer las instituciones totales y abiertas en el ámbito de justicia: centros penitenciarios y centros de juticia juvenil. 2. Analizar el marco conceptual y normativo básico que regula las instituciones de justicia. [...]

2020-21
Grau en Educació Social [827]
3 documents
8.
5 p, 104.2 KB Treball social i discriminació [101667] / Martínez Ortiz, Sergi ; Sala Lorda, Guillem ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquesta assignatura no està agrupada a cap dels tres itineraris de la titulació perquè té un caràcter transversal. L'objectiu principal de l'assignatura és oferir a l'alumnat d'educació social un panorama ampli, teòric i pràctic, del treball social a Catalunya. [...]
Esta asignatura no está agrupada en ninguno de los tres itinerarios de la titulación porque es de carácter transversal. El objetivo principal de la asignatura es ofrecer al alumnado de educación social un panorama ámplio , teórico y práctico del trabajo social en Catalunya. [...]

2020-21
Grau en Educació Social [827]
3 documents
9.
6 p, 150.5 KB Teories i història de l'educació [101662] / Jordán Sierra, José Antonio ; Mèlich Sangrà, Joan-Carles ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'objectiu d'aquesta assignatura és introduir als estudiants a l'estudi de les principals teories de l'educació que tenen vigència en el món contemporani, així com mostrar l'evolució històrica d'aquestes teories i de la seva implementació. [...]
El objetivo de esta asignatura es introducir a los estudiantes en el estudio de las principales teorías de la educación que tienen vigencia en el mundo contemporáneo, así como mostrar la evolución histórica de estas teorías y de su implementación. [...]

2020-21
Grau en Pedagogia [1211]
Grau en Educació Social [827]
3 documents
10.
6 p, 111.4 KB Estratègies didàctiques per a la formació de les persones adultes [101659] / Mas Torelló, Oscar ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Les estratègies didàctiques per a la formació de persones adultes s'emmarquen dins un procés més general que s'ubica específicament en els processos d'ensenyament i d'aprenentatge; determinant, des de la didàctica diferencial, els eixos d'actuació en programes de formació continua. [...]
Las estrategias didácticas para la formación de personas adultas se enmarcan dentro de un proceso más general que se ubica específicamente en los procesos de enseñanza y de aprendizaje; determinando, desde la didáctica diferencial, los ejes de actuación en programas de formación continúa. [...]

2020-21
Grau en Pedagogia [1211]
Grau en Educació Social [827]
Grau en Educació Primària [896]
3 documents

Materials acadèmics : 347 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.