Results overview: Found 506 records in 0.03 seconds.
Research literature, 6 records found
Course materials, 500 records found
Research literature 6 records found  
1.
30 p, 554.3 KB Acoustical analysis of hypernasal voice : towards a clinical prediction test / Bermúdez Cervantes, Eric ; Garcia Quintana, David, dir. (Departament de Bioquímica i de Biologia Molecular) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Hypernasalization of oral voice sounds results in a decrease of energy, due to nasal attenuation, and in loss of acoustical clues with the subsequent loss of intelligibility. Whereas severe and moderate hypernasality is easily perceived auditorily, mild cases are difficult to assess. [...]
La hipernasalitat en els sons orals es deu a una pèrdua d'energia degut a la pròpia atenuació nasal i la pèrdua de claus acústiques, amb una pèrdua d'intel·ligibilitat. Aquest fet és fàcil de mesurar en els casos severs però molt complicat en els casos moderats. [...]

2019
Grau en Logopèdia [889]  
2.
55 p, 2.2 MB Criteris d'anàlisi de cançons terapèutiques per a la rehabilitació de la disfonia infantil / Moreno Ruiz, Carla ; Presas Plaja, Immaculada ; Calaf, Neus, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
La cançó infantil és un recurs polivalent a partir del qual és possible treballar diferents objectius d'intervenció logopèdica. En aquest treball es proposen uns criteris d'anàlisi de cançons infantils per al seu ús en la rehabilitació de la disfonia infantil. [...]
2016
Grau en Logopèdia [828]
Grau en Logopèdia [889]  
3.
44 p, 10.5 MB La demència per Cossos de Lewy, comparació del seu perfil lingüístic respecte la malaltia d'Alzheimer i la malaltia de Parkinson amb demència / Sebastián Lázaro, Diana ; Deus Yela, Juan, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
La Demència per Cossos de Lewy (DCL), una malaltia neurodegenerativa, és considerada la segona causa de demència degenerativa. En el present treball s'estableix el perfil lingüístic de la DCL i es compara vers el de la Malaltia d'Alzheimer (MA) i el de la Malaltia de Parkinson amb Demència (MPD); s'explora el perfil lingüístic d'una dona amb DCL i es compara amb l'evidència empírica. [...]
2015
Grau en Logopèdia [828]  
4.
58 p, 4.9 MB Parlem? : Programa de formació en el desenvolupament del llenguatge infantil per a les mestres d'una escola bressol / Ibáñez Vega, Lara ; Llistosella Cogolludo, Clara ; Pérez i Ventayol, Montserrat, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
En aquest treball expliquem el programa de formació que hem elaborat, dirigit a les mestres d'escola bressol, per tal que disposin dels coneixements actualitzats, les eines i els recursos per a potenciar el llenguatge que els infants estan adquirint en aquestes etapes inicials. [...]
2015
Grau en Logopèdia [828]  
5.
82 p, 5.2 MB Incidència d'una capacitació específica a auxiliars de geriatria sobre l'alimentació dels pacients amb disfàgia orofaríngia i demència / Bardinet Canto, Mélanie ; García Cabezas, Olga ; Sacristán, Dèlia ; Sauca Balart, Andreu, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
La disfàgia orofaríngia (DOF) es defineix com la dificultat de transportar el bol alimentari des de la boca fins a l'esòfag degut a alteracions estructurals o funcionals, com és el cas d'algunes demències que apareixen a la 3ª edat. [...]
2015
Grau en Logopèdia [828]
3 documents
6.
108 p, 2.5 MB Hipoterapia y logopedia : ¿Una nueva forma de intervención? / Bruns, Wencke ; Carrión Castillo, Irati ; Viñals Gracia, Judit ; Brun i Gasca, Carme, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Este Trabajo de Final de Grado (TFG) trata sobre la hipoterapia y la logopedia planteando dos líneas de trabajo paralelas. Por un lado, se realiza un estudio de caso único de un niño con parálisis cerebral al que se realiza una intervención logopédica en sesiones de hipoterapia. [...]
Aquest Treball de Fi de Grau (TFG) tracta sobre la hipoterapia i la logopèdia plantejant dues línies de treball paral·leles. D'una banda, es realitza un estudi de cas únic d'un nen amb paràlisi cerebral al qual es realitza una intervenció logopèdica en sessions de hipoterapia. [...]

2014
Grau en Logopèdia [828]  

Course materials 500 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
5 p, 121.4 KB Trastorns i avaluació de l'adquisició del llenguatge oral i escrit [104146] / Jurado Viñuales, Elisabet ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Saber diferenciar i identificar un trastorn en l'adquisició del llenguatge d'una etapa evolutiva i de desenvolupament normal, aixi com fer el diagnòtic diferencial amb d'altres tipus de trastorns de tipus evolutiu. [...]
Know how to differentiate and identify a disorder in the acquisition of the language of an evolutionary stage and of normal deve Understand and know how to evaluate the appropriate objectives in the different oral and written language acquisition disorder Know and know how to select and use effectively the different general and specific assessment techniques in each area and th Learn to understand and extract conclusions from evaluation reports of acquisition disorders of oral and written language. [...]
Saber diferenciar e identificar un trastorno en la adquisición del lenguaje de una etapa evolutiva y de desarrollo normal, así como hacer el diagnòtic diferencial con otros tipos de trastornos de tipo evolutivo. [...]

2022-23
Grau en Logopèdia [1383]
3 documents
2.
5 p, 122.1 KB Pràcticum I: Introducció a la pràctica logopèdica [104145] / Andrés Carrillo, Cristina ; Crespo Alonso, Santiago ; Fernandez Cano, Maria Isabel ; García Sánchez, Carmen ; Bataller Fernández, Marina ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
És una assignatura dividida en dos blocs. Objectius del Bloc I: Aspectes generals de la Logopèdia. 1. Conèixer els conceptes bàsics de les Ciències de la Salut, de les que la Logopèdia en forma part. [...]
The subject is divided into two blocks. Objectives of Part I: General Aspects of Speech Therapy. Know the basic concepts of the health sciences, of which speech therapy is a part. Describe the general aspects of the practice of speech therapy Know the professional aspects of speech therapy Objectives of Part II: Knowledge of the framework of the practice of speech therapy. [...]
Objetivos del Bloque I: Aspectos generales de la Logopedia. Conocer los conceptos básicos de las Ciencias de la Salud, de las que la Logopedia forma parte. Describir los aspectos generales de la práctica logopédica Conocer los aspectos profesionales de la Logopedia Objetivos del Bloque II: Conocimiento del marco de la práctica logopédica. [...]

2022-23
Grau en Logopèdia [1383]
3 documents
3.
6 p, 125.7 KB Recursos metodològics per a l'elaboració del treball de final de grau [104141] / Losilla Vidal, José María ; Doval Dieguez, Eduardo ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
L'objectiu general de l'assignatura és que l'estudiant adquereixi les competències necessàries per a dur a terme de forma metodològicament correcta un Treball de Fi de Grau orientat a la producció científica en logopèdia. [...]
The general objective of this course is to offer students the necessary skills to carry out in a methodologically correct way Bachelor's degree final project aimed at the scientific production in the field of communication and language. [...]
El objetivo generala de la asignatura es que el/la estudiante adquiera las competencias necesarias para llevar a cabo de forma metodológicamente correcta un Trabajo de Fin de Grado orientado a la producción científica en logopedia. [...]

2022-23
Grau en Logopèdia [1383]
3 documents
4.
5 p, 122.5 KB Lingüística aplicada a les patologies del llenguatge [101731] / Llisterri Boix, Joaquim ; Salmons Llussà, Io ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
En l'assignatura, que s'emmarca en l'àmbit de la lingüística clínica, es plantegen, principalment, dos objectius: (1) oferir les bases lingüístiques que permetin comparar les produccions lingüístiques típiques amb les alterades; i (2) identificar els trets lingüístics que caracteritzen les patologies de la parla i del llenguatge.
The goals of the course are mainly two: (1) to provide the basic knowledge needed to compare normal and impaired speech, and (2) to identify the linguistic features that characterize language and speech pathologies.
En la asignatura, que se enmarca en el ámbito de la lingüística clínica, se plantean, principalmente, dos objetivos: (1) proporcionar las bases lingüísticas que permitan comparar las producciones lingüísticas típicas con las alteradas; y (2) identificar los rasgos lingüísticos que caracterizan las patologías del habla y del lenguaje.

2022-23
Grau en Logopèdia [1383]
Grau en Logopèdia [828]
3 documents
5.
7 p, 128.3 KB Adquisició i processament del llenguatge [101730] / Soler Vilageliu, Olga ; Aparici Aznar, Melina ; Camus Torres, Alondra ; Caño Melero, María Inés ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Aquesta assignatura de primer curs preten donar eines als estudiants per a que assoleixin coneixements fonamentals sobre dos temes cabdals en la psicolingüística: com adquirim el llenguatge a la infància i com el processem. [...]
The aim of this course is to provide students with basic knowledge about two basic subjects in psycholinguistics: how we acquire language in infancy and how we process language. The main objectives of the subject are: - Know the main theoretical frameworks in psycholinguistics - Describe the features and functions of human language - Understand the different phases of human language processing and know the internal representations associated with it. [...]
Esta asignatura de primer curso pretende dar herramientas a los estudiantes para que alcancen conocimientos fundamentales sobre dos temas fundamentales en la psicolingüística: cómo adquirimos el lenguaje en la infancia y como lo procesamos. [...]

2022-23
Grau en Logopèdia [1383]
Grau en Logopèdia [828]
3 documents
6.
5 p, 121.4 KB Psicologia evolutiva I: infància [101728] / Castelló Tarrida, Antoni ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
- Conèixer les línies generals del desenvolupament humà des del naixement fins a la pre-adolescència - Determinar les principals fites que s'assoleixen en les diferents etapes del desenvolupament. [...]
- Knowing the general lines of human development from birth to pre-adolescence. - Determining the main milestones in the developmental process. - Knowing the processes involved in the development in a variety of sociocultural contexts.
- Conocer las líneas generales de desarrollo humano desde el nacimiento hasta la pre-adolescencia. - Determinar los principales hitos que se alcanzan en las distintas etapas del desarrollo. - Conocer los procesos implicados en el desarrollo en distintos contextos socioculturales.

2022-23
Grau en Logopèdia [1383]
Grau en Logopèdia [828]
3 documents
7.
5 p, 123.1 KB Lingüística [101725] / Salmons Llussà, Io ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
L'assignatura de Lingüística té per objectiu general introduir l'estudiant del Grau de Logopèdia en l'estudi científic del llenguatge. L'objectiu més específic és oferir les eines teòriques i conceptuals bàsiques de l'anàlisi lingüística per tal que l'estudiant pugui, més endavant, cursar amb garanties les assignatures més especialitzades on s'aprofundeix en els aspectes específics que caracteritzen la conducta lingüística dels parlants que pateixen alguna patologia associada al llenguatge.
This Linguistics course has the goal to introduce students to the scientific study of language. A more specific goal of the course is to offer some basic knowledge concerning the main theoretical and conceptual tools of linguistic analysis in order for students to be able to follow in the future more specialized courses within the program dealing with certain specific aspects concerning the linguistic behavior of speakers suffering from some pathology associated to language.
La asignatura de Lingüística tiene como objetivo general introducir al estudiante de Logopedia en el estudio científico del lenguaje. El objetivo más específico de esta asignatura de formación básica es ofrecer las herramientas teóricas y conceptuales básicas del análisis lingüístico con el fin de que el estudiante pueda, más adelante, cursar con garantías las asignaturas más especializadas del grado donde se profundiza en los aspectos específicos que caracterizan la conducta lingüística de los hablantes que sufren alguna patología asociada al lenguaje.

2022-23
Grau en Logopèdia [1383]
Grau en Logopèdia [828]
3 documents
8.
7 p, 133.8 KB Física acústica i audiologia [101708] / Barnadas Rodriguez, Ramón ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
L'objectiu general de l'assignatura és l'adquisició de competències bàsiques en anàlisi de la veu, de la parla i de l'audició, tres de les cinc branques de la Logopèdia. Els objectius específics inclouen: - Entendre què és la veu i com la generem. [...]
The general objective of this course is for the student to acquire basic competences in the analysis of voice, speech and hearing, three of the five areas of Speech-Language Therapy. The specific objectives are: - To understand what the voice is and how we generate it. [...]
El objetivo general de la asignatura es la adquisición de competencias básicas en el análisis de la voz, del habla y de la audición, tres de las cinco ramas de la Logopedia. Los objetivos específicos incluyen: - Entender qué es la voz y cómo la generamos. [...]

2022-23
Grau en Logopèdia [1383]
Grau en Logopèdia [828]
3 documents
9.
7 p, 139.0 KB Intervenció en alteracions del llenguatge oral i escrit [101706] / Pérez Pérez, Encarna ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Portar a terme la intervenció en un infant amb una dificultat evolutiva del llenguatge oral i escrit, requerirà que decideixis quins objectius treballar i com prioritzar-los i seqüenciar-los al llarg de tot el procés que desenvolupis. [...]
Carrying out the intervention in a child with an evolutionary difficulty in oral and written language, will require decisions on which objectives to work and how to prioritize them and sequence them throughout the entire development process. [...]
Desarrollar la intervención en un niño o niña con una dificultad evolutiva del lenguaje oral y escrito, requerirá que decidas qué objetivos trabajar y como prioritzarlos y secuenciarlos al largo de todo el proceso que desarrolles. [...]

2022-23
Grau en Logopèdia [1383]
Grau en Logopèdia [828]
3 documents
10.
6 p, 123.5 KB Mètodes d'investigació en logopèdia [101691] / Vives Brosa, Jaume ; Losilla Vidal, José María ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
S' espera que al finalitzar l'assignatura l'estudiant sigui capaç de: 1. Comprendre els supòsits en els que es basa la lògica de la investigació científica. 2. Diferenciar les alternatives metodològiques usades en la investigació en logopèdia. [...]
At the end of the course the student will be able to: 1. Understand the assumptions on which the logic of scientific research is based. 2. Differentiate the methodological alternatives used in speech therapy research. [...]
Se espera que al finalizar la asignatura el estudiante sea capaz de: 1. Comprender los supuestos en los que se basa la lógica de la investigación científica. 2. Diferenciar las alternativas metodológicas usadas en la investigación en logopedia. [...]

2022-23
Grau en Logopèdia [1383]
Grau en Logopèdia [828]
3 documents

Course materials : 500 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.