Results overview: Found 419 records in 0.03 seconds.
Research literature, 6 records found
Course materials, 413 records found
Research literature 6 records found  
1.
30 p, 432.1 KB Acoustical analysis of hypernasal voice : towards a clinical prediction test. / Bermúdez Cervantes, Eric ; García Quintana, David, dir. (Departament de Bioquímica i de Biologia Molecular) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Hypernasalization of oral voice sounds results in a decrease of energy, due to nasal attenuation, and in loss of acoustical clues with the subsequent loss of intelligibility. Whereas severe and moderate hypernasality is easily perceived auditorily, mild cases are difficult to assess. [...]
La hipernasalitat en els sons orals es deu a una pèrdua d'energia degut a la pròpia atenuació nasal i la pèrdua de claus acústiques, amb una pèrdua d'intel·ligibilitat. Aquest fet és fàcil de mesurar en els casos severs però molt complicat en els casos moderats. [...]

2019
Grau en Logopèdia [889]  
2.
55 p, 2.1 MB Criteris d'anàlisi de cançons terapèutiques per a la rehabilitació de la disfonia infantil / Moreno Ruiz, Carla ; Presas Plaja, Immaculada ; Calaf, Neus, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
La cançó infantil és un recurs polivalent a partir del qual és possible treballar diferents objectius d'intervenció logopèdica. En aquest treball es proposen uns criteris d'anàlisi de cançons infantils per al seu ús en la rehabilitació de la disfonia infantil. [...]
2016
Graduat o Graduada en Logopèdia [828]
Grau en Logopèdia [889]  
3.
44 p, 10.4 MB La demència per Cossos de Lewy, comparació del seu perfil lingüístic respecte la malaltia d'Alzheimer i la malaltia de Parkinson amb demència / Sebastián Lázaro, Diana ; Deus Yela, Juan, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
La Demència per Cossos de Lewy (DCL), una malaltia neurodegenerativa, és considerada la segona causa de demència degenerativa. En el present treball s'estableix el perfil lingüístic de la DCL i es compara vers el de la Malaltia d'Alzheimer (MA) i el de la Malaltia de Parkinson amb Demència (MPD); s'explora el perfil lingüístic d'una dona amb DCL i es compara amb l'evidència empírica. [...]
2015
Grau en Logopèdia [828]  
4.
58 p, 4.7 MB Parlem? : Programa de formació en el desenvolupament del llenguatge infantil per a les mestres d'una escola bressol / Ibáñez Vega, Lara ; Llistosella Cogolludo, Clara ; Pérez Ventayol, Montserrat, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
En aquest treball expliquem el programa de formació que hem elaborat, dirigit a les mestres d'escola bressol, per tal que disposin dels coneixements actualitzats, les eines i els recursos per a potenciar el llenguatge que els infants estan adquirint en aquestes etapes inicials. [...]
2015
Grau en Logopèdia [828]  
5.
82 p, 5.0 MB Incidència d'una capacitació específica a auxiliars de geriatria sobre l'alimentació dels pacients amb disfàgia orofaríngia i demència / Bardinet Canto, Mélanie ; García Cabezas, Olga ; Sacristán, Dèlia ; Sauca Balart, Andreu, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
La disfàgia orofaríngia (DOF) es defineix com la dificultat de transportar el bol alimentari des de la boca fins a l'esòfag degut a alteracions estructurals o funcionals, com és el cas d'algunes demències que apareixen a la 3ª edat. [...]
2015
Grau en Logopèdia [828]
3 documents
6.
108 p, 2.4 MB Hipoterapia y logopedia : ¿Una nueva forma de intervención? / Bruns, Wencke ; Carrión Castillo, Irati ; Viñals Gracia, Judit ; Brun i Gasca, Carme, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Este Trabajo de Final de Grado (TFG) trata sobre la hipoterapia y la logopedia planteando dos líneas de trabajo paralelas. Por un lado, se realiza un estudio de caso único de un niño con parálisis cerebral al que se realiza una intervención logopédica en sesiones de hipoterapia. [...]
Aquest Treball de Fi de Grau (TFG) tracta sobre la hipoterapia i la logopèdia plantejant dues línies de treball paral·leles. D'una banda, es realitza un estudi de cas únic d'un nen amb paràlisi cerebral al qual es realitza una intervenció logopèdica en sessions de hipoterapia. [...]

2014
Grau en Logopèdia [828]  

Course materials 413 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
5 p, 122.2 KB Recursos metodològics per a l'elaboració del treball de final de grau [104141] / Losilla Vidal, José María ; Doval Diéguez, Eduardo ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
L'objectiu general de l'assignatura és que l'estudiant adquereixi les competències necessàries per a dur a terme de forma metodològicament correcta un Treball de Fi de Grau orientat a la producció científica en logopèdia. [...]
El objetivo generala de la asignatura es que el/la estudiante adquiera las competencias necesarias para llevar a cabo de forma metodológicamente correcta un Trabajo de Fin de Grado orientado a la producción científica en logopedia. [...]

2020-21
Grau en Logopèdia [1383]
3 documents
2.
4 p, 133.5 KB Psicologia evolutiva I: infància [101728] / Castelló Tarrida, Antoni ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
- Conèixer les línies generals del desenvolupament humà des del naixement fins a la pre-adolescència - Determinar les principals fites que s'assoleixen en les diferents etapes del desenvolupament. [...]
- Conocer las líneas generales de desarrollo humano desde el nacimiento hasta la pre-adolescencia. - Determinar los principales hitos que se alcanzan en las distintas etapas del desarrollo. - Conocer los procesos implicados en el desarrollo en distintos contextos socioculturales.

2020-21
Grau en Logopèdia [1383]
3 documents
3.
4 p, 115.4 KB Comunicació i llenguatge oral en l'escola inclusiva [101688] / Castelló Tarrida, Antoni ; Miranda Codina, Nuria ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
1. Conèixer les interaccions comunicatives que s'esdevenen en el sí d'una aula 2. Relacionar conceptes relatius a la comunicació en el context de l'aula inclusiva 3. Dissenyar estratègies per optimitzar les interaccions comunicatives a l'aula 4. [...]
1. Conocer las interacciones comunicativas que ocurren dentro del aula. 2. Relacionar los conceptos relativos a la comunicación con el contexto del aula inclusiva. 3. Diseñar estrategias para optimizar las interacciones comunicativas en el aula. [...]

2020-21
Grau en Logopèdia [1383]
3 documents
4.
6 p, 127.3 KB Disseny i adaptació curriculars [101685] / Laborda Molla, Cristina ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Els objectius metodològics d'aquesta assignatura es desenvolupen amb estratègies que se centren en el treball dirigit, el treball supervisat i el treball autònom. Els objectius a assolir són els següents: 1. [...]
Los objetivos de esta asignatura son los sigüientes: 1. Conocer el sistema educativo y la estructura del currículum para poder establecer el marco de actuación ante las necesidades específicas de aprendizaje de los alumnos. [...]

2020-21
Grau en Logopèdia [1383]
3 documents
5.
8 p, 120.9 KB Pràcticum III [104191] / Lorente Guerrero, Juan ; Auge Domenech, Laura ; Piña, Joan ; Fuentes Cabrera, Juan Fernando ; Naches Solsona, Silvia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
BLOC I: L'objectiu fonamental del Bloc I és completar la formació dels estudiants en situacions pràctiques donant una formació professional aplicada a l'alumne com a futur logopeda en pacients afectats de patologies del llenguatge, deglució i audició, en població infantil i adulta. [...]
BLOQUE I: El objetivo fundamental del Bloque I es completar la formación de los estudiantes en situaciones prácticas dando una formación profesional aplicada al alumno como futuro logopeda en pacientes afectados de patologías del lenguaje, deglución y audición, en población infantil y adulta. [...]

2019-20
Grau en Logopèdia [1383]
3 documents
6.
4 p, 101.9 KB Alteracions de l'audició: valoració i intervenció [104144] / Serrano Pau, Carrasumada ; Miranda Codina, Nuria ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Havent adquirit els coneixements relatius a l'anatomia i fisiologia de l'oïda així com la patologia de l'audició, aquesta assignatura té un enfocament clarament educatiu d'aplicació logopèdica. [...]
Habiendo adquirido los conocimientos relativos a la anatomía y fisiología del oído así como la patología de la audición, esta a El estudiante podrá ampliar y profundizar sus conocimientos sobre la intervención log.

2019-20
Grau en Logopèdia [1383]
3 documents
7.
5 p, 107.8 KB Alteracions de la veu: valoració i intervenció [101718] / Bataller Prim, Marina ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
En finalitzar aquesta assignatura, l'estudiant serà capaç de: 1. Dissenyar, implementar i avaluar accions de prevenció de les alteracions de la veu adaptades a diferents poblacions. 2. Portar a terme processos continuats d'avaluació logopèdica de la veu des d'una perspectiva interdisciplinària. [...]
Al finalizar esta asignatura el alumnado será capaz de: 1. Diseñar, implementar y avaluar acciones de prevención de las alteraciones de la voz adaptadas a las distintas poblaciones. 2. Llevar a cabo procesos continuados de avaluación logopédica de la voz des de una perspectiva interdisciplinaria. [...]

2019-20
Grau en Logopèdia [1383]
3 documents
8.
9 p, 123.9 KB Canvis biològics durant el cicle vital: implicacions per a la logopèdia [101703] / Delgado Martinez, Ignacio ; Mirapeix Lucas, Rosa ; Bellmunt Fontanet, Angela Maria ; Oliver Bonet, Maria ; Serra Le Cheualier, Christelle ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Aquesta assignatura s'imparteix en el primer semestre del segon any, després d'haver cursat en el primer curs del grau de Logopèdia, les assignatures "Anatomia i fisiologia de l'òrgan de veu i de parla" i "Anatomia i fisiologia del sistema nerviós" que cobreixen els diferents aparells i sistemes en situacions de normalitat. [...]
Este curso se imparte durante el primer semestre del segundo año, después de haber estudiado en el primer año las asignaturas "Anatomía y fisiología de los órganos de la voz y del habla (101701) " y "Anatomía y fisiología del sistema nervioso (101700)" que cubren los diferentes sistemas relevantes en situación de normalidad. [...]

2019-20
Grau en Logopèdia [1383]
3 documents
9.
4 p, 99.4 KB Comunicació i llenguatge oral en l'escola inclusiva [101688] / Castelló Tarrida, Antoni ; Miranda Codina, Nuria ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
1. Conèixer les interaccions comunicatives que s'esdevenen en el sí d'una aula 2. Relacionar conceptes relatius a la comunicació en el context de l'aula inclusiva 3. Dissenyar estratègies per optimitzar les interaccions comunicatives a l'aula 4. [...]
1. Conocer las interacciones comunicativas que ocurren dentro del aula. 2. Relacionar los conceptos relativos a la comunicación con el contexto del aula inclusiva. 3. Diseñar estrategias para optimizar las interacciones comunicativas en el aula. [...]

2019-20
Grau en Logopèdia [1383]
3 documents
10.
8 p, 129.9 KB Intervenció en alteracions del llenguatge associades a altres patologies: factors d'interacció i comunicació alternativa i augmentativa [104148] / Andrés Carrillo, Cristina ; Noguera Llopart, Eulàlia ; Vilaltella Verdes, Sonia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Bloc A: Aprofundir en el coneixement del mètode d'observació directa i sistemàtica en nens entre 0 i 6 anys. Saber com s'elabora un pla terapèutic, aprendre estratègies i procediments d'intervenció, i finalment, conèixer com finalitza el procés assistencial en un CDIAP. [...]
Bloc A: Profundizar en el conocimiento del método de observación directa y sistemática en niños de 0 a 6 años. Saber cómo se elabora un plan terapéutico, aprender estrategias y procedimientos de intervención y finalmente, conocer como finaliza el proceso asistencial. [...]

2019-20
Grau en Logopèdia [1383]
3 documents

Course materials : 413 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.