Results overview: Found 379 records in 0.02 seconds.
Research literature, 16 records found
Course materials, 363 records found
Research literature 16 records found  1 - 10next  jump to record:
1.
53 p, 1.4 MB Mirades coeducatives a Catalunya : concepcions i experiències de professorat i alumnat en centres d'educació secundària / Gavaldà Elias, Xènia ; Castejón, Alba, dir. ; Llos Casadellà, Berta, dir. ; Quilabert, Edgar, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
A partir d'un estudi de cas múltiple, aquest TFG analitza la coeducació de dos instituts públics de Catalunya que subverteixen la gramàtica escolar tradicional. Aquesta recerca es fonamenta en la Investigació Activista Feminista (IAF), que parteix del coneixement situat i una aproximació analítica interseccional. [...]
2021
Grau en Pedagogia [1211]  
2.
48 p, 2.0 MB Trajectòries desiguals d'accés a la universitat: un estudi qualitatiu de les decisions dels i les joves / Llos Casadellà, Berta ; Castejón, Alba, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Les desigualtats educatives són un motiu de preocupació en el camp de la investigació educativa, atesa la importància del seu estudi per al foment de la prosperitat social en general, i per a la cerca de qualitat del sistema educatiu en particular. [...]
En el campo de la investigación educativa, las desigualdades son una preocupación, por la importancia de su estudio en relación al fomento de la prosperidad social general, y por la investigación de la calidad educativa en particular. [...]
Educational inequalities are a matter of concern in the field of educational research, since the study of this topic can help to the promotion of social prosperity in general, and for the quality of the educational system in particular. [...]

2019
Grau en Pedagogia [825]  
3.
57 p, 1.4 MB Genderless? Les competències de gènere dels i les estudiants del grau d'Educació Primària de la UAB / Gómez Mayoral, Mireia ; Foradada Villar, Mireia, dir. (Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'educació és una de les bases per canviar les estructures socials. Per tant, un dels mètodes per erradicar la disparitat de gènere és incorporar la perspectiva de gènere al currículum acadèmic (Xarxa Vives, 2017) i, sobretot, formar als i les estudiants del grau universitari d'Educació Primària amb competències de gènere (AQU, 2018), per tal d'aplicar-ho a la seva pràctica professional. [...]
2019
Grau en Pedagogia [1211]  
4.
32 p, 982.8 KB Nova Filantropia a Catalunya? : el cas de l'Escola Nova 21 / Rius Miralles, Joan ; Puente Rodríguez, Sílvia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest treball pretén analitzar el cas de l'Escola Nova 21, i a partir d'una revisió bibliogràfica sobre les aspectes i característiques principals de les pràctiques de Nova Filantropia, establir si en el marc del programa Escola Nova 21 s'estan realitzant aquestes pràctiques. [...]
Este trabajo pretende analizar el caso de la Escola Nova 21, y a partir de una revisión bibliográfica sobre los aspectos i características principales de las prácticas de Nueva Filantropía, establecer si en el marco del programa Escola Nova 21 se están realizando estas prácticas. [...]
This work aims to analyze the case of the Escola Nova 21, and through a literature review on the practical aspects and main characteristic of New Philanthropy, pretends to establish if in the context of the Escola Nova 21 are these practices taking place. [...]

2017
Grau en Pedagogia [1211]  
5.
81 p, 1.3 MB El lideratge exercit per les investigadores que dirigeixen grups SGR de la Univeristat Autònoma de Barcelona. Estudi de casos múltiples / Zolle-Valero, Txell ; Tomàs i Folch, Marina, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Estudi de casos múltiples sobre l'exercici del lideratge de cinc dones investigadores de la UAB de diferents àmbits. Conèixer si han percebut limitacions o entrebancs a causa del gènere. I si les particularitats segons l'àmbit d'estudi han condicionat aquesta percepció. [...]
Multiple case study about the exercise of the leadership of five UAB researchers women from different fields. To know whether they have perceived limitations or obstacles due to the genre. And if the particularities according to the field of study have conditioned this perception. [...]

2018
Grau en Pedagogia [825]  
6.
18 p, 713.1 KB Manifestacions del prejudici en estudiants universitaris / Hernández Aguilar, Cristina ; Sánchez Martí, Angelina, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
En la present investigació s'analitzen les escales de prejudici manifest i subtil creades pels autors Pettigrew i Meertens (1995) sobre estudiants universitaris de diferents universitats de la ciutat de Barcelona a fi d'estudiar el nivell de prejudici dels participants, així com les diferències existents entre estudiants de diferents disciplines. [...]
2018
Grau en Pedagogia [1211]  
7.
50 p, 1.3 MB Una aproximació als sistemes educatius inclusius. Estudi comparatiu entre Catalunya i Escòcia / Sanz Escutia, Clara ; Puente Rodríguez, Sílvia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
La inclusió educativa es pot concebre com un nou paradigma educatiu que posa al centre del debat el dret a una educació de qualitat de totes les persones i requereix un abordatge global per al conjunt del sistema educatiu. [...]
2016
Grau en Pedagogia [825]
Grau en Pedagogia [1211]  
8.
41 p, 1.7 MB El fracàs escolar a Catalunya / Díaz López, Rosa ; Jariot, Mercè, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El fracàs escolar és una de les problemàtiques que més preocupen als diferents sistemes educatius. Aquest treball pretén contribuir a la investigació realitzada sobre aquest tema i a més, conscienciar a les persones sobre la importància de combatre aquest problema. [...]
El fracaso escolar es una de las problemáticas que más preocupan a los diferentes sistemas educativos. Este trabajo pretende contribuir a la investigación realizada sobre este tema y además, concienciar a las personas sobre la importancia de combatir este problema. [...]
School failure is one of the challenges that concern the different educational systems. This work expects to contribute to the research carried out and also make aware people about the importance of combat this problem. [...]

2015
Grau en Pedagogia [825]  
9.
70 p, 1.1 MB Participació política i social activa dels joves de 15 - 16 anys / Sala Mas, Joan Ignasi ; Agud Morell, Ingrid, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
La participació activa, que és un dret fonamental que té la ciutadania, esdevé un factor clau en el desenvolupament comunitari responsable dels adolescents. És necessari incentivar la participació dels adolescents mitjançant òrgans de participació municipal que els permetin opinar i decidir sobre aquells aspectes que els impliquen. [...]
La participación activa, que es un derecho fundamental que tienen los ciudadanos, supone un factor clave en el desarrollo comunitario responsable de los adolescentes. Es necesario incentivar la participación de los adolescentes mediante órganos de participación municipal que les permitan opinar y decidir sobre los aspectos que los implican. [...]
Active participation, which is a fundamental right of the citizens, becomes a key factor in responsible community development of young people. It is necessary to encourage the participation on a local participatory body, which enables young people to be part of decision making processes about issues affecting their lifes. [...]

2015
Grau en Pedagogia [825]  
10.
53 p, 1.7 MB Come learning : emprenedoria i educació / Fuentes Silva, Belén ; Armengol Asparó, Carme, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El treball de fi de grau Come Learning ha estat un procés de creació d'una empresa creada a través de la vivència de les practiques universitàries. Com es podrà veure al llarg del treball, pretén combinar elements teòrics cursats en el grau de Pedagogia amb altres corresponents a un pla d'empresa, com poden ser el pla de màrqueting, el pla financer o el pla juridicofiscal, entre els més significatius. [...]
2015
Grau en Pedagogia [825]  

Research literature : 16 records found   1 - 10next  jump to record:
Course materials 363 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
7 p, 129.2 KB Pràcticum II [103687] / Olmos Rueda, Patricia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Els objectius de l'assignatura de pràcticum II són els següents: 1. Analitzar l'entorn i la institució o centre on es realitza el pràcticum. 2. Detectar i prioritzar les necessitats del centre i els seus participants, tot implicant diferents processos i instruments de recollida d'informació com a procés justificatiu del disseny d'un projecte. [...]
The aims of the course "Internship II" are: 1. Analyse the social, economical and cultural environment of the institution 2. Identify and prioritize the needs of the centre and of the participants in order to design a tailored intervention 3. [...]
Los objetivos de las asignatura de Practicum II se concretan en: 1. Analizar el entorno y la institución o centro donde se realizan las prácticas 2. Detectar y priorizar las necesidades del centro y de los participantes, implicándoles en el proceso de recogida de información para el diseño de un proyecto de intervención. [...]

2022-23
Grau en Pedagogia [1211]
3 documents
2.
6 p, 126.7 KB Pràcticum I [103686] / Olmos Rueda, Patricia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El pràcticum I és el primer contacte que tenen els alumnes amb la realitat professional i, per tant, configurarà l'espai per a la posada en pràctica de les competències fins ara desenvolupades i d'aquelles que s'aniran desenvolupant en els moments de la realització del mateix. [...]
Internships are the first contact that students have with the professional working world, and a unique space to develop and put into practice their competences. It also constitutes an interesting space to reflect and connect the practical intervention carried out in the centres with the courses of the degree. [...]
El prácticum I es el primer contacto que tienen los estudiantes con la realidad profesional, y un espacio oportuno para poder poner en práctica las competencias desarrolladas y las que se irán desarrollando durante su realización; también constituye un espacio idóneo para poder reflexionar y conectar la intervención en el centro con las asignaturas teóricas de la titulación. [...]

2022-23
Grau en Pedagogia [1211]
3 documents
3.
5 p, 121.7 KB Economia i Planificació de l'Educació [103528] / Merino Pareja, Rafael ; Moschetti, Mauro Carlos ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'assignatura pretén desenvolupar en els futurs professionals les competències bàsiques per a comprendre, analitzar i gestionar els aspectes econòmics i la planificació dels processos educatius, amb la finalitat de possibilitar una intervenció eficaç en els diferents àmbits de l'educació des d'una òptica econòmica i de planificació. [...]
The course aims to develop future professionals basic competences to understand, analyze and manage the economic aspects and planning of educational processes; these competences will enable effective action in the different fields of education from an economic perspective and planning . [...]
La asignatura pretende desarrollar en los futuros profesionales las competencias básicas para comprender, analizar y gestionar los aspectos económicos y la planificación de los procesos educativos, con el fin de posibilitar una intervención eficaz en los diferentes ámbitos de la educación desde una óptica económica y de planificación. [...]

2022-23
Grau en Pedagogia [1211]
3 documents
4.
6 p, 131.5 KB Educació Comparada [103527] / Moschetti, Mauro Carlos ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquesta assignatura s'imparteix en un nivell avançat del pla d'estudis de Pedagogia, i amb caràcter obligatori. Es considera imprescindible per a la formació de qualsevol pedagog/a el coneixement i la capacitat de comprensió dels sistemes educatius d'altres països, especialment de l'àmbit europeu. [...]
This is a compulsory course taught at an advanced level of the Pedagogy degree. The knowledge and the ability to understand the educational systems of other countries, especially in Europe, is considered essential for the training of any pedagogue. [...]
Esta asignatura se imparte en un nivel avanzado del plan de estudios de Pedagogía, y con carácter obligatorio. Se considera imprescindible para la formación de cualquier pedagogo/a el conocimiento y la capacidad de comprensión de los sistemas educativos de otros países, especialmente del ámbito europeo. [...]

2022-23
Grau en Pedagogia [1211]
3 documents
5.
7 p, 135.5 KB Orientació Professional [103526] / Jariot Garcia, Mercè ; Martínez Roca, Carme ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquesta assignatura, obligatòria de tercer curs del grau de pedagogia pretén formar orientadors i orientadores professionals que treballaran en col·laboració amb docents i en el marc de serveis, centres o programes de formació i orientació per a l'ocupació. [...]
This subject, compulsory in the third course of Pedagogy aims at training vocational guidance practitioners working in collaboration with secondary school teachers and in local employment services. The subject covers the main resources that promote development processes towards professional selfrealisation. [...]
Esta asignatura, obligatoria de tercer curso del grado de pedagogía pretende formar orientadores y orientadoras profesionales que trabajarán en colaboración con los docentes de los centros de secundaria y en el marco de servicios o programas de formación y orientación para la ocupación. [...]

2022-23
Grau en Pedagogia [1211]
3 documents
6.
6 p, 149.4 KB Orientació Escolar [103525] / Jariot Garcia, Mercè ; Olmos Rueda, Patricia ; Murillo Fontich, Yolanda ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquesta assignatura, obligatòria de tercer curs del Grau en Pedagogia, pretén formar orientadors i orientadores escolars que treballaran en col·laboració amb mestres, famílies i professionals vinculats al món escolar del territori des d'una visió inclusiva i no discriminatòria. [...]
This subject, compulsory in the third course of Pedagogy aims to train guidance practitioners working at schools in collaboration with teachers, families and other professionals linked with the school and the territory. [...]
Esta asignatura, obligatoria de tercer curso del Grado en Pedagogía, pretende sentar las bases de la orientación escolar y académica en las etapas obligatorias del sistema educativo desde una visión inclusica y no discriminatoria. [...]

2022-23
Grau en Pedagogia [1211]
3 documents
7.
7 p, 128.9 KB Direcció i Lideratge d'Institucions Educatives [103524] / Duran Bellonch, Maria del Mar ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'assignatura que es presenta, de tercer de la titulació de Pedagogia, és la segona part de la matèria "Coordinació i Gestió d'Institucions Educatives" i es complementa amb l'assignatura de "Desenvolupament Organitzacional d'Institucions Educatives". [...]
Its objectives are: 1. To analyze the nature and functions of management education. 2. Characterize the leadership and relationships with management education. 3. Apply strategies and tools related to the activity of educational administrators. [...]
Los objectivoss son: 1. Analizar la naturaleza y funciones de la dirección educativa. 2. Caracterizar el liderazgo y sus relaciones con la dirección educativa. 3. Aplicar estrategias e instrumentos vinculados a la actividad de directivos/as en contextos educativos. [...]

2022-23
Grau en Pedagogia [1211]
3 documents
8.
9 p, 138.7 KB Desenvolupament Organitzacional d'Institucions Educatives [103523] / Rodriguez Gomez, David ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquesta assignatura de tercer de la titulació de Pedagogia és la primera part de la Matèria de "Coordinació i gestió d'institucions educatives", i es complementa amb l'assignatura de "Direcció i lideratge d'institucions educatives". [...]
This course, located at the fifth semester (3rd year) of the Education Studies degree, part of the subject "Coordination and management of educational institutions", and is complemented by the course " Direction and Leadership in Educational Institutions ". [...]
Esta asignatura de tercero de la titulación de Pedagogía es la primera parte de la Materia de "Coordinación y gestión de instituciones educativas", y se complementa con la asignatura de "Dirección y liderazgo de instituciones educativas". [...]

2022-23
Grau en Pedagogia [1211]
3 documents
9.
5 p, 140.4 KB Innovació Educativa [103522] / Ion, Georgeta ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquesta assignatura és una de les bases fonamentadores de la menció de 4rt "Gestió de la formació i d'institucions socioeducatives" L'objetiu general és: Proporcionar coneixements i recursos d'acció professional en l'àmbit del disseny, desplegament i la innovació de propostes formatives. [...]
This subject is one of the subjects contributing to set the basis for the minor in "Training Management and socio-educational institutions" The general objective is: To provide knowledge and resources for professional action in the field of design, development and implementation of innovative educational practices. [...]
Esta asignatura es una de las que contribuyen a la fundamentación de la mención de 4º "Gestión de la formación y de instituciones socioeducativas" El objetivo general es: Proporcionar conocimientos y recursos de acción profesional en el ámbito del diseño, desarrollo e implementación de propuestas educativas innovadoras. [...]

2022-23
Grau en Pedagogia [1211]
3 documents
10.
7 p, 130.6 KB Antropologia i Filosofia de l'Educació [103520] / Melich Sangra, Joan-Carles ; Bertrán Tarrés, Marta ; Girós Calpe, Roser ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'assignatura "Antropologia i Filosofia de l'Educació" recull els àmbits d'antropologia i filosofia de l'educació necessaris en la formació de pedagogs i educadors socials. Es tracta, en primer lloc, de pensar diferents temes bàsics de pedagogia des d'una mirada filosòfica i antropològica i, en un segon moment, d'introduir-se en els principals autors i textos contemporanis que han reflexionat i fet recerca en educació. [...]
"Anthropology and Philosophy of Education" includes the fields of anthropology and philosophy of education needed on the training of pedagogues and social workers. First, we will discuss basic topics of pedagogy from a philosophical and anthropological perspective and, second, we study contemporary authors and papers about thought and research in education. [...]
La asignatura "Antropología y Filosofía de la Educación" recoge los ámbitos de antropología y de filosofía de la educación necesarios en la formación de pedagogos y educadores sociales. Se trata, en primer lugar, de pensar diferentes temas básicos de pedagogía desde una mirada filosófica y antropológica y, en un segundo momento, de introducirse en los principales autores y textos contemporáneos que hayan reflexionado e investigado en educación. [...]

2022-23
Grau en Pedagogia [1211]
Grau en Educació Social [827]
3 documents

Course materials : 363 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.