Results overview: Found 702 records in 0.02 seconds.
Research literature, 51 records found
Course materials, 651 records found
Research literature 51 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
34 p, 1.3 MB Indecisió : com decideixes el teu futur? els factors considerats pels estudiants de 3r d'ESO en la seva presa de decisions vocacional / Lamora Soto, David ; Martorell Soldevila, Núria, dir. (Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
La manca d'experiències d'autoconeixement i una escassa informació sobre les diferents trajectòries acadèmiques i professionals entre els estudiants de secundària posa de rellevància la necessitat d'aportar evidències a la comunitat educativa i les famílies per millorar els processos d'orientació vocacional. [...]
The lack of self-knowledge experiences and information on the different academic and professional trajectories among high school students highlights the need to provide evidence to the educational community and families to improve current vocational guidance processes. [...]

2019
Grau en Psicologia [954]  
2.
40 p, 411.3 KB Discapacitismo afectivo y discapacidad visual : negociando el oculocentrismo / Manuel Lladós, Izaskun ; Pujol Tarrés, Joan, dir. (Departament de Psicologia Social) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Este trabajo investiga las experiencias de discapacitismo afectivo de personas con discapacidad visual, así como el oculocentrismo que posibilita la existencia de dicho discapacitismo. Para ello, se explora el proceso de producción y subversión del sujeto "con discapacidad visual" en el seno de las situaciones de discapacitismo afectivo posibilitadas por el dispositivo de la discapacidad, así como la intersección de este dispositivo con el dispositivo de género. [...]
Drawing on a Foucauldian framework, we understand disability as an apparatus of power which produces "the disabled subject". In this article, we explore the process by which the "visually impaired" subject is produced and subverted when affective disablism is experienced. [...]

2018
Grau en Psicologia [954]  
3.
28 p, 748.9 KB Bases neurals del processament emocional de la música / Rodríguez Palau, Marta ; Borràs Hernández, Xavier, dir. (Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
La majoria de les persones escoltem música voluntàriament gairebé cada dia donada la seva capacitat per modificar els estats afectius. És capaç de fer-nos sentir tristos, alegres, relaxats o tensos. [...]
Most people listen to music almost every day owing to its ability to modify affective states. It can make us feel happy, sad, relaxed or uptight. Some studies have attempted to explain the psychological mechanisms underlying musical emotion. [...]

2019
Grau en Psicologia [954]  
4.
44 p, 6.2 MB Factors cognitius i afectius involucrats en l'estimació de la distància vertical. / Comendador Vazquez, Laura ; Sanz Ruiz, Antoni, dir. (Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
El present estudi de camp es va dur a terme en una via ferrada per tal de (1) constatar l'existència d'un biaix perceptiu universal en la percepció de distàncies verticals, (2) verificar la influència dels costos associats a l'acció en relació al sentit del biaix perceptiu universal i (3) determinar si els costos associats a l'acció influeixen en la resposta afectiva, la qual té impacte sobre la percepció de distàncies verticals. [...]
The present field study was performed in a via ferrata in order to (1) verify the existence of a universal perceptual bias in the perception of vertical distances, to (2) verify the influence of the costs associated with the action in relation to the sense of the universal perceptual bias, and to (3) determine whether the costs associated with the action influences the affective response, which in turn affects the perception of vertical distances. [...]

2019
Grau en Psicologia [954]  
5.
42 p, 6.6 MB Violència institucional, una forma de perpetuar la violència masclista per part de l'Estat, les institucions públiques i els seus professionals. / Sánchez Navazo, Laura ; Íñiguez, Lupicinio, dir. (Departament de Psicologia Social) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Un camí ple de pedres, un recorregut d'obstacles és el que es troben les dones que amb valentia i coratge decideixen denunciar la violència masclista. Un cop la dona posa la denúncia comença per a ella un procés lent, dur i dolorós en el qual es troba amb la violència institucional que duen a terme alguns professionals de diferents àmbits, com per exemple, metges, policies,advocats, jutges i treballadors socials. [...]
Un camino lleno de piedras, un recorrido de obstáculos es con lo que se encuentran las mujeres que con valentía y coraje deciden denunciar la violencia machista. Cuando la mujer pone la denuncia empieza para ella un proceso lento, duro y doloroso en el que se encuentra con la violencia institucional que llevan a cabo algunos profesionales de diferentes ámbitos como, por ejemplo, médicos, policías, abogados, jueces y trabajadores sociales. [...]
A stone in the road, a route full of obstacles is what women have to deal with when, with courage, they decide to denounce gender violence. When a woman notifies mistreatment, a slow, hard and painful process starts for her, and she usually has to face institutional violence carried out by some professionals from different fields such as doctors, policemen, lawyers, judges and social workers. [...]

2019
Grau en Psicologia [954]  
6.
58 p, 1.8 MB Les representacions culturals de la sexualitat de les persones discapacitades / Pelegrí Calvet, Lluís ; Pujol Tarrés, Joan , Montenegro Martínez, Marisela, dir. (Departament de Psicologia Social) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Les diferents nomenclatures referides a les persones discapacitades estan subjectes a certs models que impliquen posicions epistemològiques i polítiques diferents. La norma capacitista defineix un diferencial de poder que discrimina les persones fora d'aquesta norma i, en relació a la sexualitat heteronormativa, suggereix que les persones discapacitades construeixen identitats sexuals opressives arrelades culturalment que les exclouen de les pràctiques sexuals o les categoritzen com a desviació i perversió. [...]
Las diferentes nomenclaturas referidas a las personas discapacitadas están sujetas a ciertos modelos que implican posiciones epistemológicas y políticas diferentes. La norma capacitista define un diferencial de poder que discrimina a las personas fuera de esta norma y, en relación con la sexualidad heteronormativa, sugiere que las personas discapacitadas construyen identidades sexuales opresivas arraigadas culturalmente que las excluyen de las prácticas sexuales o las categorizan como desviación y perversión. [...]
The different nomenclatures referring to disabled people are subject to certain models that imply different epistemological and political positions. The ableist norm defines a differential power that discriminates against people outside this norm and, in relation to heteronormative sexuality, suggests that disabled people construct culturally entrenched oppressive sexual selves that exclude them from sexual practices or categorize them as deviant and perversion. [...]

2019
Grau en Psicologia [954]  
7.
32 p, 1.9 MB Relació funcional entre la por i efectes cognitius-emocionals en l'escalada esportiva : ús de la por com a eina terapèutica. / Bullich Vilarrubias, Raimon ; Sanz Ruíz, Antoni, dir. (Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Les emocions juguen un paper molt important en la cognició així com la cognició en les emocions. Aquesta relació bidireccional pot tenir un valor terapèutic molt important. En aquesta investigació, dins del marc del projecte Teràpia d'Activitats a la Natura (NAT), s'ha volgut estudiar la relació funcional entre la por induïda per l'escalada esportiva en roca i diversos efectes cognitius i afectius relacionats amb aquesta emoció (afectivitat positiva,atenció selectiva, fatiga, capacitat personal, control delegat i afectivitat negativa). [...]
Emotions play a very important role in cognition and vice versa. This bidirectional relationship may have a huge therapeutic value. In the context of the Therapy of Activities in Nature (NAT),this research aims to study the functional relationship between the fear induced by rock climbing and different cognitive and affective effects related to this emotion (positive affectivity, selective attention, fatigue, self-esteem, delegated control and negative affectivity). [...]

2019
Grau en Psicologia [954]  
8.
33 p, 708.0 KB Factores que favorecen el estrés parental durante el ingreso hospitalario del niño con patologia aguda. / Lorente Sánchez, Sonia ; Josep María Losilla Vidal, Jaume Vives Brosa, dir. (Departament de Psicobiologia i de Metodologia de les Ciències de la Salut) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Revisar la evidencia empírica primaria acumulada en relación a los factores que influyen en el estrés parental durante la hospitalización del niño por patología aguda Revisión sistemática en inglés y español, sin restricción de tiempo, incluyendo artículos, libros, capítulos de libro, informes y tesis en Cinalh, Cochrane Plus, Dialnet,Google&Google Scholar, Lilacs, Proquest Health&Medical Complete, Proquest Medline,Proquest Theses&Dissertations, PsycInfo, Psicodoc, Pubmed, ScienceDirect, Scopus, TDX,Web of Science. [...]
To review primary studies related to the factors influencing parental stress during the child's hospitalization for acute pathology. Methodology: A systematic review was performed in English and Spanish including articles, books, book chapters, reports and theses, published up to now, in Cinalh, Cochrane, Dialnet, Google&Google Scholar, Lilacs, Proquest Health&Medical Complete, ProQuest Medline, Proquest Theses&Dissertations, PsycInfo,Psicodoc, PubMed, ScienceDirect, Scopus, TDX, Web of Science. [...]

2015
Grau en Psicologia [954]  
9.
49 p, 1.2 MB El uso de la realidad virtual para el diagnóstico y tratamiento de Trastornos de la Conducta Alimentaria: Una Revisión Sistemática / Martín Garcés, Ana ; Castellano Tejedor, Carmina, dir. (Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Los trastornos de la conducta alimentaria (TCA) se caracterizan por miedo intenso a ganar peso y conductas de control del mismo, empeoran la calidad de vida y sus complicaciones generan elevados costes socio-sanitarios. [...]
2019
Grau en Psicologia [954]  
10.
30 p, 1.4 MB Sense Batec. Guía de actuación para casos de muerte perinatal intrauterina a partir de la semana 15 de gestación / López Arroyo, Alicia ; Gelabert, Estel, dir. (Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
La muerte perinatal afecta, aproximadamente, a 4 de cada 1000 nacimientos en España. Si bien es cierto que cada duelo es único, diferentes estudios a lo largo de los años han remarcado la importancia de recibir una atención sociosanitaria de apoyo en estas situaciones. [...]
Perinatal death is an issue that affects approximately 4 out of every 1,000 births in Spain. While it is true that each grief is unique, different studies over the years have highlighted the importance of receiving supportive healt care in these situations. [...]

2019
Grau en Psicologia [954]  

Research literature : 51 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Course materials 651 records found  1 - 10nextend  jump to record:
1.
4 p, 103.2 KB Psicopatologia de l'Edat Adulta [105775] / Subirà Álvarez, Susanna ; Marsellach Umbert, Gloria ; Vicens Vilanova, Jordi ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Contextualització La psicopatologia es l'àrea de coneixement que estudia els trastorns mentals en el humans. Tenim coneixement de que l'aparició d'aquests tenen a veure amb la biologia dels subjectes, el seu desenvolupament i la interacció amb els factors de l'ambient. [...]
Contextualización La psicopatología es el área de conocimiento que estudia los trastornos mentales en los humanos. Sabemos que la aparición de éstos tiene que ver con la biología de los sujetos, su desarrollo y la interacción con los factores ambientales. [...]

2020-21
Grau en Psicologia [954]
3 documents
2.
7 p, 112.2 KB Influència Social i Grups [102602] / Elejabarrieta Olabarri, Francisco Javier ; Muñoz Justicia, Juan Manuel ; Vázquez Sixto, Félix ; Rojas Arredondo, Jesus ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
En l'assignatura de primer curs "La dimensió social de la persona" s'han desenvolupat temàtiques com a identitat, actituds, atracció, agressió. . . En aquesta altra assignatura, la segona que cursarà l'estudiant vinculada a l'àrea de Psicologia social, es treballaran altres processos psicosocials vinculats a la temàtica de la influència i s'introduirà a l'estudiant en aspectes teòrics i pràctics de les dinàmiques grupals i les relacions intergrupals. [...]
En la asignatura de primero curso La dimensión social de la persona se han desarrollado temáticas como identidad, actitudes, atracción, agresión. . . En esta asignatura, la segunda que cursará la estudiante vinculada en el área de Psicología social, se trabajarán otros procesos psicosociales vinculados en la temática de la influencia y se introducirá al/a la estudiante en aspectos teóricos y prácticos de las dinámicas grupales y las relacionas intergrupales. [...]

2020-21
Grau en Psicologia [954]
3 documents
3.
7 p, 115.0 KB Introducció al Tractament Psicològic [102573] / Sánchez Carracedo, David ; Mora Giral, María Soledad ; Gutiérrez Rosado, Teresa ; Torras Claraso, Joan ; Devi Bastida, Josep ; Noguer Carmona, Silvia ; Puntí Vidal, Joaquim ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Identificar el procés d'intervenció en la pràctica clínica i les principals habilitats terapèutiques implicades. Conèixer les principals tècniques d'intervenció i tractament psicològic, els seus fonaments teòrics i experimentals i el procediment i àrees d'aplicació. [...]
Identificar el proceso de intervención en la practica clínica y las principals habilides terapéuticas implicadas. Conocer las principales técnicas de intervención y tratamiento psicológico, sus fundamentos teóricos y experimentales y el procedimiento y áreas de aplicación. [...]

2020-21
Màster Universitari en Recerca en Psicologia Clínica i de la Salut [1379]
Grau en Psicologia [954]
3 documents
4.
6 p, 110.3 KB Psicologia Evolutiva II [102549] / Castelló Tarrida, Antoni ; Cladellas Pros, Ramón ; Arozarena Cañamares, Maria Esther ; Padros Castells, Marta ; Peralta Serrano, Alicia ; Martorell Soldevila, Nuria ; Cirera Amores, Maria Carme ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Contextualització L'objectiu principal de l'assignatura és el de proporcionar uns coneixements teòrics i pràctics sobre els processos cíclics (d'estabilització i de canvis) en els àmbits de socialització, de desenvolupament emocional, afectiu-sexual, d'identitat i de valors morals. [...]
Contextualización El objetivo principal de la asignatura es el de proporcionar unos conocimientos teóricos y prácticos sobre los procesos cíclicos (de estabilización y de cambios) en los ámbitos de socialización, de desarrollo emocional, afectivo-sexual, de identidad y de valores morales . [...]

2020-21
Grau en Psicologia [954]
3 documents
5.
10 p, 125.7 KB Trastorns de la Personalitat [102541] / Vidal Barrantes, Neus ; Monsonet Bardaji, Manel ; Torrecilla González, Pilar ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Aquesta assignatura és una de les optatives incloses en la formació que encamina cap a la Menció de Psicologia Clínica d'Adults, ubicada acadèmicament al quart curs del Grau de Psicologia. Els trastorns de la personalitat, en tots els seus graus i amplia varietat, constitueixen una enorme part de la feina diària del psicòleg clínic. [...]
Esta asignatura es una de las optativas incluidas en la formación que encamina hacia la Mención de Psicología Clínica de Adultos, ubicada académicamente en el cuarto curso del Grado de Psicología. [...]

2020-21
Grau en Psicologia [954]
3 documents
6.
6 p, 112.0 KB Investigació i Coneixement Psicosocial [102535] / Elejabarrieta Olabarri, Francisco Javier ; Vázquez Sixto, Félix ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
a) Contextualització Investigació i Coneixement Psicosocial és una assignatura que pretén introduir a l'estudiant a l'àmbit de la investigació, tant des d'una vessant teòrica com pràctica. El propòsit, és que l'estudiant s'endinsi i es familiaritzi amb el procés d'investigació mitjançant un procés reflexiu i analític, examinat críticament investigacions alienes, però, sobretot, mitjançant la pràctica de la investigació, involucrant-se i convertint-se en promotor d'una investigació. [...]
a) Contextualización Investigación y Conocimiento Psicosocial es una asignatura que pretende introducir al estudiante al ámbito de la investigación, tanto desde una vertiente teórica como práctica. [...]

2020-21
Grau en Psicologia [954]
3 documents
7.
5 p, 126.3 KB Psicologia Social per a l'Anàlisi i la Intervenció [102534] / Montenegro Martinez, Marisela Montenegro ; Padros Castells, Marta ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Fins ara, l'estudiant haurà entrat en contacte amb la Psicologia Social des d'un punt de vista general, coneixerà les seves perspectives teòriques i metodològiques més habituals a l'anàlisi dels processos psicosocials, així com les aproximacions i eines de treball de la intervenció social i educativa. [...]
Hasta ahora, el estudiantado habrá entrado en contacto con la Psicología Social desde un punto de vista general, conocerá sus perspectivas teóricas y metodológicas más habituales en el análisis de los procesos psicosociales, así como las aproximaciones y herramientas de trabajo de la intervención social y educativa. [...]

2020-21
Grau en Psicologia [954]
3 documents
8.
5 p, 107.3 KB Pràctica de la Intervenció Educativa i Psicosocial [106165] / Padros Castells, Marta ; Montenegro Martinez, Marisela Montenegro ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
L'objectiu de l'assignatura és el disseny, programació, anàlisi i avaluació de processos d'intervenció psicosocial i educativa, a partir de la participació en contextos de pràctica. Es reflexionarà sobre els processos de detecció de necessitats, planificació, execució i avaluació d'un projecte elaborat grupalment. [...]
El objetivo de la asignatura es el diseño, programación, análisis y evaluación de procesos de intervención psicosocial y educativa, a partir de la participación en contextos de práctica. Se reflexionará sobre los procesos de detección de necesidades, planificación, ejecución y evaluación de un proyecto elaborado grupalmente. [...]

2020-21
Grau en Psicologia [954]
3 documents
9.
5 p, 107.7 KB Psicologia Forense: Processos Cognitius [106164] / Mora Montserrat, Sergio ; Granados Bartrons, Oriol ; Garrido Gaitan, Elena ; Pina Rios, Rocio ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Aquesta assignatura té la pretensió de suposar una introducció a la Psicologia Forense, una de les disciplines més rellevants de la Psicologia Jurídica, i que consisteix en l'aplicació de la ciència psicològica en la resolució d'aspectes controvertits sobre els quals els organismes judicials precisen d'auxili o assessorament. [...]
Esta asignatura tiene la pretensión de suponer una introducción a la Psicología Forense, una de las disciplinas más relevantes de la Psicología Jurídica, y que consiste en la aplicación de la ciencia psicológica en la resolución de aspectos controvertidos sobre los cuales los organismos judiciales precisan de auxilio o asesoramiento. [...]

2020-21
Grau en Psicologia [954]
3 documents
10.
5 p, 107.4 KB Tractaments Cognitivoconductuals en l'Edat Adulta [105776] / Mora Giral, María Soledad ; Torras Claraso, Joan ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Aquesta assignatura pertany a la Menció de Psicologia Clínica de l'Edat Adulta Bloq A. A l'assignatura de Introducció al tractament Psicològic el/les estudiants hauran aprofundit en en el procés terapèutic i en les diferents tècniques terapèutiques d'una manera monogràfica i relativament independent. [...]
Esta asignatura pertenece a la Mención de Psicología Clínica de la Edad Adulta Bloq A. En la asignatura de Introducción al tratamiento Psicológico los / las estudiantes habrán profundizado en el proceso terapéutico y en las diferentes técnicas terapéuticas de una manera monográfica y relativamente independiente. [...]

2020-21
Grau en Psicologia [954]
3 documents

Course materials : 651 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.