UAB Digital Repository of Documents 188,243 records found  1 - 10nextend  jump to record: Search took 0.00 seconds. 
1.
Què ha passat aquí? Aprenentatges significatius a la SD Les nostres llengües / Valdivia Font, Miquel ; Femenia Pedrós, Pilar ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
En aquest treball hem valorat la potencialitat significativa de la seqüència didàctica (SD) Les nostres llengües, que fou experimentada amb un grup de 1r d’ESO de l’Institut La Pineda de Badalona. [...]
2019  
2.
L’ús del quadern individual i per parelles : anàlisi dels factors incidents en la seva rendibilitat / Rodríguez Pérez, Artur ; Santacruz Parrilla, Laura ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El present treball analitza la rendibilitat de dos quaderns de treball, un per parelles, l’altre individual, en el marc d’una seqüència didàctica que té com a producte final la redacció d’una notícia i que es va implementar en un institut d’alta complexitat. [...]
2019  
3.
El paper de la mediació en la discussió literària : evolució de les respostes lectores en un context d’alta complexitat / Roca Ferràndiz, Adriana ; Manresa Portrony, Mireia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El present treball analitza la intervenció del mediador en dues discussions literàries sobre àlbums il·lustrats en el marc de la Seqüència Didàctica “Fomentem la lectura a partir d’àlbums il·lustrats”, implementada aquest curs a l’institut Federica Montseny de Badia del Vallès, un centre educatiu de secundària d’alta complexitat. [...]
2019  
4.
Les potencialitats de l’escriptura col·laborativa en línia / Masdeu Cañellas, Pol ; Sanz, Jesús ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest treball d’investigació posa el focus en els beneficis que aporta l’escriptura col·laborativa, mitjançant l’eina Google Drive, tant per als alumnes com per al docent, qui pot observar el procés d’aprenentatge dels estudiants en tot moment. [...]
This research project focuses on the benefits of collaborative writing through Google Drive for students as well as for teachers, who can observe the learning process of their students. Data analysis is taken over the didactic unit “Mulla’t amb la dialectologia” in a 4th of ESO class, where students wrote an essay, in pairs or groups of three, about one controversial aspect of Catalan sociolinguistics. [...]

2019  
5.
Creences de professors i alumnes sobre la creativitat literària / Martí Soteras, Montserrat ; Fontich Vicens, Xavier ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest treball d'investigació-acció sorgeix a partir d'una seqüència didàctica basada en una tasca de reescriptura de textos que van dur a terme els alumnes de 2n d'ESO de l'Institut Llobregat de Sallent. [...]
2019  
6.
En grup o en equip? L’escriptura cooperativa a l’aula / González Rof, Maria Teresa ; Femenia Pedrós, Pilar ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El present treball analitza el procés d’escriptura cooperativa d’una llegenda urbana que van fer els estudiants de 2n d’ESO, per tal d’establir quin grau de treball cooperatiu hi va haver. L’objectiu és, un cop analitzades i interpretades les dades obtingudes del procés, i amb les aportacions teòriques més rellevants en l’àmbit de l’aprenentatge cooperatiu com a base, establir millores en la posada en pràctica de l’activitat per augmentar-ne el grau de cooperació entre els estudiants.
2019  
7.
Influencia de una secuencia didáctica sobre la violencia de género en las ideas sobre el feminismo del alumnado / Cort Compañó, Iris ; Margalló González, Ana María ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Este trabajo de investigación-acción analiza los productos resultantes de una secuencia didáctica sobre la violencia de género –implementada con alumnos de 2º de ESO– para observar en sus creaciones el grado de transformación y apropiación de las ideas sobre el feminismo tratadas en clase a lo largo de todo el proceso. [...]
Aquest treball d’investigació-acció analitza els productes resultants d’una seqüència didàctica sobre la violència de gènere –implementada amb alumnes de 2n d’ESO– per observar en les seves creacions el grau de transformació i apropiació de les idees sobre el feminisme tractades a classe al llarg de tot el procés. [...]

2019  
8.
Com optimitzar el treball col·laboratiu en un entorn d’aprenentatge per projectes / Blasco Paino, Natalia ; Femenia Pedrós, Pilar ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El present treball analitza el grau de treball col·laboratiu que va tenir lloc durant una seqüència didàctica a uns alumnes de segon d’ESO que consistia en la creació i redacció en grup d’un text narratiu seguint la tipologia de la llegenda urbana. [...]
2019  
9.
Ús de les presentacions en pissarra digital per afavorir una didàctica metacognitiva / García Pagán, Eva ; Femenia Pedrós, Pilar ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El present Treball de Fi de Màster (TFM) obre una línia d’investigació sobre la relació existent entre l’ús de les presentacions en pissarra digital i la creació d’un clima a les aules que propiciï la discussió, el pensament autoregulat i el raonament entre els alumnes i l’aplicació, doncs, d’una didàctica metacognitiva en l’àmbit de les llengües.
The present Master’s Degree Final Project opens a research line to find out if there is any relationship between the use of digital slate presentations and the creation of a climate in classrooms that fosters discussion, self-regulated thinking and reasoning between the students and the application, therefore, of a metacognitive teaching in the field of languages.

2019  
10.
7 p, 2.9 MB La muerte de la fotografía / Nöth, Winfried (Universidad de Kassel)
The "death of photography" is a metaphor of the advent of digital photography. It refers to the end of a medium whose messages were indexical signs of referential objects. Digital image making creates pictures which have lost their referent, but such loss of the photographic referent already existed in traditional photography. [...]
2006
Designis, Núm. 10 (Octubre 2006) , p. 105-116  

UAB Digital Repository of Documents : 188,243 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.