Dipòsit Digital de Documents de la UAB 23 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.01 segons. 
1.
4 p, 1.0 MB L'aprenentatge polític de la participació democràtica / Santisteban, Antoni
La participació política requereix una formació i una predisposició per intervenir en la vida pública. L’aprenentatge de la política es confon massa sovint amb l’adquisició de coneixements relatius als partits polítics, a les institucions o als sistemes de govern. [...]
1998 - 10.17345/comeduc199814-17
Comunicació educativa, Núm. 11 (1998) , p. 14-17  
2.
6 p, 1.0 MB Algunes consideracions sobre l'estat actual de l'ensenyament de la història, la geografia i la resta de les ciències socials / Santisteban, Antoni
Què ha significat de millora el debat sobre la Reforma Educativa per a l’ensenyament de les ciències socials? Quins són els aspectes fonamentals que preocupen a qui s’interessa pels estudis socials? Les respostes a totes aquestes preguntes assenyalen les problemàtiques essencials sobre l’ensenyament i l’aprenentatge de les ciències socials. [...]
1999 - 10.17345/comeduc199922-27
Comunicació educativa, Núm. 12 (1999) , p. 22-27  
3.
3 p, 1.3 MB Nivells de representació de l'atenció conjunta / Mas Parera, M. Teresa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Añaños, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)
L’atenció conjunta és una habilitat cognitiva inherent al desenvolupament de l’infant. L’adquisició i el desenvolupament de l’atenció conjunta reflecteixen una evolució a partir de la qual es poden crear una sèrie de nivells o formes d’atenció conjunta. [...]
2008 - 10.17345/comeduc200832-34
Comunicació educativa, Num. 21 (2008) , p. 32-34  
4.
6 p, 1.1 MB Història, matemàtiques i realitat / Figueiras Ocaña, Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Deulofeu Piquet, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
La matemàtica es una disciplina viva en la història dels pobles, al servei de les necessitats humanes i en estreta relació amb la cultura. D’on ve, doncs, la seva imatge popular en el sentit que és una ciència distant, que no té la calidesa que transmeten altres ciències humanes? Potser hi ha dues matemàtiques? Per què un llibre de text que a la seva introducció comença parlant d’homes i dones que mesuren un camp al pas dels bous continua immediatament amb abstraccions difícils de comprendre? Per a què serveixen, finalment, les matemàtiques que s’aprenen a l’escola?.
2007 - 10.17345/comeduc200718-23
Comunicació educativa, Núm. 20 (2007) , p. 18-23  
5.
7 p, 1.2 MB Joc i matemàtiques : recerca i implicacions didàctiques / Edo, Mequè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
La recerca de la millora de l’ensenyament i aprenentatge de les matemàtiques escolars condueix a l’estudi de situacions didàctiques concretes que poden ser referents de bones pràctiques. Seguint Van Oers (1994, 2003), considerem que les bones pràctiques escolars són aquelles que cerquen un aprenentatge efectiu, és a dir, aquelles que tenen en consideració tant l’augment de les capacitats cognitives dels alumnes com la millora de les habilitats i capacitats de relació social per participar efectivament en la vida sociocultural de la comunitat. [...]
2008 - 10.17345/comeduc200864-70
Comunicació educativa, Núm. 21 (2008) , p. 64-70  
6.
3 p, 1.1 MB Algunes qüestions sobre els diccionaris escolars / Garriga Escribano, Cecilio
El diccionari ha esdevingut una eina generalitzada de consulta per al parlant en la seva pròpia llengua. A més, el desenvolupament editorial ha portat a una gran oferta de diccionaris, però sobretot, ha fet veure el diccionari com un producte que ha de satisfer unes necessitats concretes diferents segons l’usuari. [...]
1994 - 10.17345/comeduc199439-41
Comunicació educativa, Núm. 7 (1994) , p. 39-41  
7.
5 p, 1.8 MB Una proposta de treball del lèxic a l'escola / Garriga Escribano, Cecilio
Les propostes didàctiques per treballar el lèxic solen ser bastant pobres, i no passen dels tradicionals exercicis sobre textos escrits i l'ús monòton del diccionari. El treball didàctic del lèxic necessita un tractament científic que oblidi els sistemes rutinaris dels exercicis que donen frases per buscar sinònims o antònims, o que proposen l'alumne de formar famílies de paraules a partir d'un lexema donat, sense cap altra motivació. [...]
1992 - 10.17345/comeduc199245-49
Comunicació educativa, Núm. 5 (1992) , p. 45-49  
8.
7 p, 1.1 MB La història de Catalunya al nou currículum / Pagès, Joan (Pagès Blanch) (Universitat Autònoma de Barcelona)
A partir d’una panoràmica de l’ensenyament de la Història en general, i de l’ensenyament de la Història a Catalunya en concret, es planteja la situació dels currículums d’ESO i Batxillerat després de la reforma realitzada pel govern del Partir Popular al desembre del 2000 i les modificacions que els Reals Decrets van provocar al currículum d’ESO de la Generalitat.
2003 - 10.17345/comeduc200333-39
Comunicació educativa, Núm. 16 (2003) , p. 33-39  
9.
4 p, 58.2 KB De l'educació viària a l'educació per a la mobilitat / Oller, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona)
En aquest article s’analitza la importància del tractament de la mobilitat en el currículum escolar per tal que els nois i les noies exercitin capacitats analítiques per relacionar els fets amb les causes que els originen, realitzant-ne una lectura interpretativa i personal.
2001 - 10.17345/comeduc200123-26
Comunicació educativa, Núm. 14 (2001) , p. 23-26  
10.
6 p, 1.7 MB El futur del professorat : tècnics, crítics o creatius? / Gavaldà i Torrents, Antoni (Universitat Rovira i Virgili) ; Santisteban, Antoni (Universitat Rovira i Virgili)
Hi ha diversos nivells d'anàlisi en referència a les concepcions que s'estan posant en joc sobre quin ha de ser el perfil del professorat en el futur. Volem reflexionar sobre aquests aspectes a partir de la nostra experiència en la formació inicial i permanent del professorat, en Didàctica de les Ciències Socials, sobretot des de la introducció de les expectatives de reforma i canvi educatiu al nostre país. [...]
1993 - 10.17345/comeduc199326-31
Comunicació educativa, Núm. 6 (1993) , p. 26-31  

Dipòsit Digital de Documents de la UAB : 23 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.