UAB Digital Repository of Documents 11 records found  1 - 10next  jump to record: Search took 0.02 seconds. 
1.
11 p, 969.4 KB De micos i japonesos : mimetisme i anàstrofe en la representació orientalista / Guarné Cabello, Blai (Universitat Pompeu Fabra. Departament d'Humanitats)
Es presenten algunes línies de treball d'un projecte en curs sobre les implicacions de l'orientalisme en la representació estereotípica del Japó per mitjà de l'anàlisi dels discursos de la paradoxa i de la civilització inversa, i la consideració de les estratègies d'animalització de l'Altre en la literatura de viatges de Pierre Loti i l'obra de ficció de Pierre Boulle.
Se presentan algunas líneas de trabajo de un proyecto en curso sobre las implicaciones del orientalismo en la representación estereotípica de Japón mediante el análisis de los discursos de la paradoja y de la civilización inversa, y la consideración de las estrategias de animalización del Otro en la literatura de viajes de Pierre Loti y la obra de ficción de Pierre Boulle.
A number of lines of investigation are presented from a current project into the implications of Orientalism in the stereotypical representation of Japan through the analysis of the discourses of the paradox and inverse civilisation, and the consideration of the animalisation strategies of the Other in the travel literature of Pierre Loti and the fiction of Pierre Boulle.

2008 - 10.7238/d.v0i10.513
Digit.HVM : Revista digital d'humanitats, Núm. 10 (2008) , p. 26-36
3 documents
2.
9 p, 74.4 KB Les Ciències de l'Antiguitat a la xarxa : algunes possibilitats / Gómez Pallarès, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de l'Antiguitat i de l'Edat Mitjana)
Heu de disculpar, els que ja sou experts en el tema de la navegació per la xarxa, que hi trobeu algunes obvietats. La meva idea primera de treball és que "internet" és igualment accessible per tothom que tingui els mitjans tècnics per entrar-hi i, per tant, no sé encara ara quin ha de ser el nivell d'informació adequat que pugui satisfer els potencials lectors d'aquestes pàgines. [...]
You must forgive those who are already experts in the field of web browsing, there you will find some platitudes. My first working idea is that "internet" is equally accessible to anyone with the technical means to log in and, therefore, I do not know even now which should be the level of literacy that potential readers must meet to read this article. [...]

1999 - 10.7238/d.v0i1.622
Digit.HVM : Revista digital d'humanitats, Núm. 1 (1999)  
3.
9 p, 1.1 MB Aplicacions de les tecnologies de la informació i la comunicació en arqueología : la prospecció geofísica / Carreras Monfort, César (Universitat Oberta de Catalunya)
Una de les primeres disciplines humanístiques que va incorporar les tecnologies de la informació va ser precisament l'arqueologia, que fa poc va celebrar el 25 aniversari dels Congressos Internacionals sobre el tema (Computer Applications in Archaeology, Birmingham 1972-1997). [...]
2000 - 10.7238/d.v0i2.611
Digit.HVM : Revista digital d'humanitats, Núm.2 (2000)  
4.
17 p, 423.6 KB Comunitats virtuals, ciborgs i xarxes sociotècniques : noves formes per a la interacció social / Tirado Serrano, Francisco Javier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social) ; Gálvez Mozo, Ana Mª (Universitat Autònoma de Barcelona. Departamento de Psicología de la Salud y Psicología Social)
En els darrers anys ha aparegut molta literatura sobre els canvis que l'extensió de la Xarxa provoca en els diferents àmbits de la nostra realitat quotidiana. En aquest sentit es parla de transformacions socials, econòmiques, culturals, polítiques, artístiques. [...]
En los últimos años ha aparecido mucha literatura sobre los cambios que la extensión de la Red está ocasionando en los diferentes ámbitos de nuestra realidad cotidiana. En este sentido se habla de transformaciones sociales, económicas, culturales, políticas, artísticas. [...]

2002 - 10.7238/d.v0i4.568
Digit.HVM : Revista digital d'humanitats, Núm. 4 (2002)
2 documents
5.
9 p, 122.8 KB Intercampus : administració i docència compartides entre universitats catalanes a través d'Internet / Cabrera Lanzo, Nati (Universitat Oberta de Catalunya) ; Añaños, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)
Intercampus és un projecte de vuit universitats catalanes que té el suport del Departament d'Universitats, Recerca i Societat de la Informació de la Generalitat de Catalunya. Forma part del projecte Universitat digital de la Secretaria de Telecomunicacions i Societat de la Informació. [...]
Intercampus is a project involving eight Catalan universities enjoying the backing of the Autonomous Government of Catalonia's Department of Universities, Research and the Information Society. It forms part of the Secretary for Telecommunications and Information Society's Digital University project. [...]

2003 - 10.7238/d.v0i5.562
Digit.HVM : Revista digital d'humanitats, Núm. 5 (2003) , p.1-9  
6.
11 p, 67.1 KB Difusió del patrimoni cultural a través de les TIC : el cas del portal de la vall de Boí / Carreras Monfort, César (Universitat Oberta de Catalunya) ; Berni Millet, Piero (Universitat Oberta de Catalunya)
El portal de la vall de Boí és un projecte de col·laboració entre diferents museus, institucions i universitats de Catalunya amb l'objectiu de crear un entorn virtual per a incloure-hi tot el patrimoni cultural d'aquesta petita vall pirinenca. [...]
The Boí valley portal is a joint project involving different museums, institutions and universities in Catalonia with the aim of creating a virtual environment to include all of the cultural heritage of this small valley in the Pyrenees. [...]

2003 - 10.7238/d.v0i5.563
Digit.HVM : Revista digital d'humanitats, Núm. 5 (2003) , p.1-11  
7.
9 p, 241.0 KB Difusió selectiva de portals virtuals culturals: els casos del Jardí Botànic de Barcelona i la Vall de Boí / Carreras Monfort, César (Universitat Oberta de Catalunya)
Aquest article mira d'explicar les raons que hi ha al darrere de l'èxit d'un recurs cultural a Internet. No sempre el volum d'accessos resulta determinant en aquest èxit, sinó que calen col·lectius especialitzats que el facin servir i contextos de difusió cultural, educació i recerca. [...]
This article aims to explain the reasons behind the success of a cultural resource on the internet. It is not always the number of hits that determines this success, instead they need to be used by specialist groups and in the context of cultural dissemination, education and research. [...]

2005 - 10.7238/d.v0i7.541
Digit.HVM : Revista digital d'humanitats, Núm. 7 (Maig 2005) , p.31-39
2 documents
8.
3 p, 70.6 KB Dossier 'TIC i patrimoni'. Presentació / Carreras Monfort, César (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de l'Antiguitat i de l'Edat Mitjana)
For some years now, information and communication technologies (ICT) have formed part of our lives, and, for this reason, the "new technologies" tag has fallen out of use to be replaced by ICT. These technologies have slowly been introduced, with greater or lesser success, into a range of professional fields and our lives in general. [...]
Ja fa uns quants anys que les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) formen part de la nostra vida, i per aquest motiu han anat perdent l'apel·latiu de noves tecnologies per a convertir-se senzillament en TIC. [...]

2005 - 10.7238/d.v0i7.538
Digit.HVM : Revista digital d'humanitats, Núm. 7 (Maig 2005) , p.1-2
2 documents
9.
8 p, 964.7 KB L'ús de les noves tecnologies en l'ensenyament de la geografia dins l'EEES. Les assignatures de Geografia econòmica i social, Cartografia i fotointerpretació, i SIG / Badia i Perpinyà, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia) ; Pallares-Barbera, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia) ; Llurdés Coit, Joan Carles (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia)
En els darrers cinc anys, el Departament de Geografia de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) s'ha vist immers en un seguit de canvis en l'estructura dels estudis. D'una banda, l'adaptació a la modalitat xarxa ha representat un canvi estructural en la forma de transmetre coneixements i en l'elaboració dels materials, i de l'altra, l'aplicació de l'anomenat Pla Bolonya (l'adaptació a l'espai europeu d'ensenyament superior, EEES) comporta canviar d'hàbits en la forma de transmetre els coneixements, amb un nou còmput de crèdits (ECTS) i una formació basada en competències. [...]
Over the last five years, the Autonomous University of Barcelona's Geography Department studies have undergone a series of structural changes. Adaptation to an online system has led to a structural change in the way in which knowledge is disseminated and materials produced, and the application of the so-called Bologna Process (adaptation to the European Higher Education Area, EHEA) has brought with it the need to change certain habits in the way knowledge is disseminated, a new credit transfer system (ECTS) and skills-based training. [...]

2006 - 10.7238/d.v0i8.526
Digit.HVM : Revista digital d'humanitats, Núm. 8 (Maig 2006) , p.1-8
2 documents
10.
10 p, 267.8 KB Introducció de l'ensenyament en línia en Humanitats : estudis de cas sobre l'acceptació d'activitats en línia per part del professorat de llengües clàssiques / Vlachopoulos, Dimitrios (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
L'objectiu d'aquest article és mostrar les percepcions del professorat de llengües clàssiques (grec antic i llatí) amb relació a les activitats en línia fetes durant els cursos. L'estudi es va fer a tres països: Grècia (a tres universitats importants), Espanya (a la Universitat de Barcelona) i els Estats Units (a la Universitat de Califòrnia a Berkeley) amb la participació de trenta-tres professors. [...]
The purpose of this paper is to show the perceptions of the academic staff of classical languages (ancient Greek and Latin) concerning use of online activities during their courses. The study was carried out in three countries: Greece (three major Universities), Spain (University of Barcelona) and the United States (University of California, Berkeley) with the participation of thirty-three academic instructors. [...]

2009 - 10.7238/d.v0i11.83
Digit.HVM : Revista digital d'humanitats, Núm. 11 (Maig 2009) , p.1-10
2 documents

UAB Digital Repository of Documents : 11 records found   1 - 10next  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.