Depósito Digital de Documentos de la UAB Encontrados 8 registros  La búsqueda tardó 0.03 segundos. 
1.
33 p, 217.2 KB Quan l'educació física arriba a l'escola primària. Notes per a la història de l'educació a Lleida (1901-1931) / Torrebadella Flix, Xavier
En l’ensenyança primària del sistema educatiu espanyol, la incorporació oficial de l’educació física va ser tardana. Tot i que la Llei de 1901 preveia l’ensenyança de l’assignatura d’Exercicis Corporals, a les escoles públiques de Lleida l’educació física escolar no arribà fins a 1909. [...]
2016
Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació, Num. 28 (2016) , p. 255-287  
2.
13 p, 3.4 MB Una Excursió en la història de la cultura i de l'educació d'Alexandre Galí / Solà i Gussinyer, Pere (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
1995
Educació i història: revista d'història de l'educació, Núm. 2 (1995) , p. 138-150  
3.
5 p, 616.1 KB El Planificador proposa i la realitat disposa : algunes consideracions entorn de la reforma de l'any 70 i de les previsions de l'actual / Planas, Jordi, 1950- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Tatjer, Josep Mª (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciències de l’Educació)
1995
Educació i història: revista d'història de l'educació, Núm. 2 (1995) , p. 99-103  
4.
4 p, 1008.2 KB Breu història del Consell Escolar de Catalunya / Sarramona, Jaume (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
1995
Educació i història: revista d'història de l'educació, Núm. 2 (1995) , p. 182-185  
5.
20 p, 119.6 KB Reforma i contrareforma de la formació professional a la LGE i a la LOGSE : alguna lliçó de la història recent per a la situació actual? / Merino Pareja, Rafael (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
L'objectiu de l'article és fer un breu resum de la història recent de la formació professional reglada a Catalunya i a Espanya, per entendre millor els canvis recents i donar llum a les discussions actuals sobre l'ensenyament secundari en general i la formació professional en particular. [...]
This article is a short summary of vocational educational training (inside the educational system) in Catalonia and Spain over the last few decades. The objectives are to understand the recent changes and to shed some light on the current discussion on the secondary school, particularly the vocational training track. [...]

2005
Educació i història: revista d'història de l'educació, Núm. 8 (2005) , p. 263-282  
6.
24 p, 116.7 KB El Paper del Banc Mundial en educació: la història d'una creixent hegemonia / Tarabini-Castellani, Aina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
El Banc Mundial (BM) és un agent central en el camp del desenvolupament educatiu internacional. No només és el principal finançador de l'educació en l'àmbit internacional, sinó que, paral·lelament, és un dels organismes amb més poder per configurar les prioritats educatives a escala global. [...]
El Banco Mundial (BM) es un agente central en el campo del desarrollo educativo internacional. No sólo es el principal financiador de la educación a nivel internacional, sino que paralelamente es uno de los organismos con más poder para configurar las prioridades educativas a escala global. [...]
The World Bank (WB) is a key agent in the field of the international educational development. It is one of the main funders of education at international level and at the same time it is one of the organisms with more power for setting the educational priorities in a global scale. [...]

2009 - 10.2436/20.3009.01.36
Educació i història: revista d'història de l'educació, Núm. 13 (gener-juny 2009) , p. 71-94  
7.
12 p, 204.3 KB L'educació incessant : les idées pedagogiques de Guyau / Riba Miralles, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filosofia)
Qui fou aquest filòsof de qui Sol Ferrer diu que el seu pare, Ferrer i Guàrdia, considerava l'autor que més l'havia influenciat? Jean-Marie Guyau, no obstant la seva curta vida, és un autor a la cruïlla de diverses èpoques. [...]
¿Quién fue este filósofo, de quien Sol Ferrer dice que su padre Ferrer y Guardia consideraba el autor que más le había influenciado? Jean-Marie Guyau, no obstante su corta vida, es un autor en el cruce de varias épocas. [...]
Who was this philosopher? Sol Ferrer says that his father considered him the author who had most influenced him. Jean-Marie Guyau, despite its short life, is an author at the crossroads of several eras. [...]

2010 - 10.2436/20.3009.01.64
Educació i història: revista d'història de l'educació, Núm. 16 (juliol-desembre 2010) , p. 31-42  
8.
38 p, 824.0 KB Una Educació pròpia : el compromís de les escriptores amb el públic femení / Real Mercadal, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
Aquest article se centra en la voluntat indubtable de les escriptores catalanes contemporànies de contribuir a l'educació de les dones. S'hi expliquen tant la seva consciència del potencial de la literatura i de la cultura en aquest sentit com les maneres en què compaginen la producció literària amb l'acció cultural per proporcionar al públic femení mitjans i espais formatius prou diversos en les formes i els continguts. [...]
Este artículo se centra en la indudable voluntad de las escritoras catalanas contemporáneas de contribuir a la educación de las mujeres. En él se exponen tanto su consciencia del potencial de la literatura y de la cultura en este sentido como las maneras en que compaginan la producción literaria con la acción cultural para proporcionar al público femenino medios y espacios formativos variados en las formas y los contenidos. [...]
This article focuses on Catalan contemporary women writers’ undeniable wish to contribute to female education. It points out their awareness of literature’s and culture’s potential in this sense and the several ways in which these writers combined literary writing and cultural action to provide women with different formative means and spaces (from the psychological novel to the sports club, without forgetting journalism, teaching, public talks, etc. [...]

2011 - 10.2436/20.3009.01.72
Educació i història: revista d'història de l'educació, Núm. 17 (gener-juny 2011) , p. 9-46  

¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.