UAB Digital Repository of Documents 41 records found  1 - 10nextend  jump to record: Search took 0.02 seconds. 
1.
17 p, 1.5 MB What are political parties doing on TikTok? The Spanish case / Cervi, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Marín, Carles (Universidad Rey Juan Carlos)
TikTok, already widely used before the pandemic, boomed during the quarantine that locked down large parts of the world, reaching 2 billion downloads and 800 million monthly active users worldwide by the end of 2020. [...]
2021 - 10.3145/epi.2021.jul.03
El Profesional de la información, Vol. 30 Núm. 4 (2021) , p. e300403  
2.
13 p, 1.4 MB RAC 1 : análisis de un caso de éxito de emisora de radio / Espinosa-Mirabet, Sílvia (Universitat de Girona) ; Gutiérrez García, María (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Martí, Josep Maria, 1950- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
Se identifican y explican los factores que han contribuido a posicionar a RAC 1, emisora del Grupo Godó, como líder de audiencia en Cataluña a pesar de ser la última cadena incorporada al dial. El análisis pormenorizado de los datos de audiencia de la radiodifusión en catalán es una línea de investigación del Observatori de la Ràdio a Catalunya. [...]
The factors that have contributed to the position of RAC 1, a radio station belonging to the Godó Group, as the audience leader in Catalonia, despite being the most recent channel available, are defined and explained. [...]

2021 - 10.3145/epi.2021.may.03
El Profesional de la información, Vol. 30 Núm. 3 (2021)  
3.
7 p, 898.3 KB Situación del neuromarketing en España / Andreu Sánchez, Celia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Contreras Gracia, Aroa (Universitat de Girona) ; Martín-Pascual, Miguel Ángel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
El neuromarketing existe desde hace poco más de una década, y está despertando el interés de la investigación científica. En estos años se ha definido el marco teórico, las técnicas y los métodos de investigación. [...]
Neuromarketing has existed for just over a decade, and its theoretical framework, techniques and research methods have been defined during these years. The absence of legislation regulating neuromarketing experiments and the secrecy of the private sector due to its client agreements, it is difficult to know how brands use this discipline. [...]

2014 - 10.3145/epi.2014.mar.07
El Profesional de la información, Vol. 23 Núm. 2 (2014) , p. 151-157  
4.
10 p, 9.6 MB Fake images of the SARS-CoV-2 coronavirus in the communication of information at the beginning of the first Covid-19 pandemic / Andreu Sánchez, Celia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Martín-Pascual, Miguel Ángel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
The first real images of SARS-CoV-2, the coronavirus that causes Covid-19, were obtained between January 24 and March 5, 2020 using various electron microscopy techniques. However, since March 2020, it has been most common to see drawn, designed, or interpreted images in three dimensions, sometimes even representing different or directly invented viruses. [...]
Las primeras imágenes reales del SARS-CoV-2, el coronavirus causante del Covid-19, se obtuvieron entre el 24 de enero y el 5 de marzo de 2020 con diversas técnicas de microscopía electrónica. Sin embargo fue habitual desde marzo de 2020 ver imágenes dibujadas, diseñadas o interpretadas en 3 dimensiones, a veces incluso representando otros virus o directamente inventados. [...]

2020 - 10.3145/epi.2020.may.09
El Profesional de la información, Vol. 29 Núm. 3 (2020) , p. e290309
2 documents
5.
8 p, 1.2 MB Perception of cuts in different editing styles / Andreu Sánchez, Celia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Martín-Pascual, Miguel Ángel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
The goal of this work is to explain how the cuts and their insertion in different editing styles influence the attention of viewers. The starting hypothesis is that viewers' response to cuts varies depending on whether they watch a movie with a classical versus a messy or chaotic editing style. [...]
Se explica cómo influyen en la atención de los espectadores los cortes de plano y su inserción en distintos estilos de edición. La hipótesis de inicio es que la respuesta de los espectadores a los cortes de plano variará dependiendo de si estos están en un estilo de montaje clásico o en un estilo desordenado y caótico, tipo video clip. [...]

2021 - 10.3145/epi.2021.mar.06
El Profesional de la información, Vol. 30 Núm. 2 (2021) , e300206
2 documents
6.
16 p, 643.1 KB The strategic value of corporate social responsibility CSR : the present and future of its management / Barrio Fraile, Estrella (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Enrique, Ana Mª (Ana María) (Universitat Abat Oliba CEU)
Corporate social responsibility (CSR) has in recent years become the central theme of many debates on the role of organizations in society. The voluntary incorporation of strategies that influence economic profitability and in turn on social and environmental issues is already a reality in companies. [...]
La responsabilidad social corporativa (RSC) se ha convertido en los últimos años en el tema central de muchos debates que giran en torno al rol de las organizaciones en la sociedad. La incorporación voluntaria de estrategias que influyen en la rentabilidad económica y a su vez en cuestiones sociales y medioambientales es ya un hecho en las empresas. [...]

2021 - 10.3145/epi.2021.may.12
El Profesional de la información, Vol. 30 Núm. 3 (Maig 2021) , p. e300312
2 documents
7.
15 p, 2.6 MB Memoria de la ciudadania : preservación de archivos de movimientos sociales y movilizaciones ciudadanas / Perpinyà i Morera, Remei (Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Superior d'Arxivística i Gestió de Documents) ; Cid-Leal, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana)
Se analizan las estrategias de archivado de cinco movilizaciones ciudadanas relevantes acaecidas en España desde 2004. Estas comparten la voluntad explícita de los protagonistas de archivar los documentos generados durante los acontecimientos, para construir así un relato de lo sucedido "desde abajo" y de esta manera ejercer el reconocimiento de sus intereses y derechos. [...]
We analyzed the archiving strategies of five citizen mobilizations that have taken place in Spain since 2004. All of them have in common an explicit will of the protagonists to keep the records generated during the events, in order to build an account of what happened "from below" and to achieve recognition of their interests and rights. [...]

2020
El Profesional de la información, Vol. 29 Núm. 6 (2020) , p. 1-15  
8.
15 p, 414.8 KB Memoria de la ciudadanía : preservación de archivos de movimientos sociales y movilizaciones ciudadanas / Perpinyà i Morera, Remei (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Cid-Leal, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona)
Se analizan las estrategias de archivado de cinco movilizaciones ciudadanas relevantes acaecidas en España desde 2004. Estas comparten la voluntad explícita de los protagonistas de archivar los documentos generados durante los acontecimientos, para construir así un relato de lo sucedido "desde abajo" y de esta manera ejercer el reconocimiento de sus intereses y derechos. [...]
We analyzed the archiving strategies of five citizen mobilizations that have taken place in Spain since 2004. All of them have in common an explicit will of the protagonists to keep the records generated during the events, in order to build an account of what happened "from below" and to achieve recognition of their interests and rights. [...]

2020 - 10.3145/epi.2020.nov.10
El Profesional de la información, Vol. 29 Núm. 6 (noviembre-diciembre 2020)  
9.
13 p, 5.9 MB 3D display interfaces in e-commerce web applications : an exploratory study / Chistyakov, Alexey (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Soto Sanfiel, María Teresa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Igarashi, Takeo (University of Tokyo. Department of Information Engineering (Japan)) ; Sakamoto, Daisuke (Hokkaido University. Division of Computer Science and Information Technology (Japan)) ; Carrabina Bordoll, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Microelectrònica i Sistemes Electrònics)
The objective of the present research is to observe to what extent the stereoscopic effect presents a solution for enhancement of user interactions in the Web context. This paper describes an experiment conducted to detect differences in perception between 2D and 3D graphical user interfaces of an e-Commerce web application. [...]
El objetivo de la presente investigación es observar hasta qué punto el efecto estereoscópico es una solución para mejorar la interacción del usuario en el contexto Web. Se describe un experimento llevado a cabo para detectar diferencias de percepción entre las interfaces gráficas de usuario 2D y 3D de una aplicación web de comercio electrónico. [...]

2018 - 10.3145/epi.2018.sep.15
El Profesional de la información, Vol. 27, Num. 5 (Septiembre-Octubre 2018) , p. 1116-1127  
10.
8 p, 1.5 MB Del consumidor al prosumidor : responsabilidades legales de los informers / Sabés Turmo, Fernando (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Parra Valcarce, David (Universidad Complutense de Madrid)
El emergente contexto web 2. 0 se caracteriza, entre otras circunstancias, por el creciente peso específico de los internautas quienes, de meros consumidores de contenidos se han erigido adicionalmente en productores de los mismos, dando lugar a la noción de prosumidores. [...]
The emerging web 2. 0 context is characterized by, among other things, the increasing importance of internet users, who have progressed from being mere consumers of content to become producers, i. e. [...]

2014 - 10.3145/epi.2014.sep.08
El Profesional de la información, Vol. 23 Núm. 5 (2014) , p. 511-518  

UAB Digital Repository of Documents : 41 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.