UAB Digital Repository of Documents 5 records found  Search took 0.01 seconds. 
1.
25 p, 377.4 KB Training in Spanish organizations : trends and future perspectives / Rubio Hurtado, María José (Universitat de Barcelona) ; Millan i Guasch, M. Dolors (Universitat de Barcelona) ; Cabrera, Flor (Universitat de Barcelona) ; Navío Gámez, Antonio (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Pineda i Herrero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona)
Purpose: This study aims to identify training trends in Spanish organizations. Design/methodology/approach: A survey methodology is conducted and the questionnaire is the strategy to collect information. [...]
2011 - 10.3926/ic.2011.v7n2.p236-260
Intangible Capital, Vol. 7, Núm. 2 (2011) , p. 236-260  
2.
17 p, 213.0 KB Percepción del aprendizaje, procedimientos de evaluación y uso de la tecnología PowerPoint en la formación universitaria de medicina / Cladellas i Pros, Ramon (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Castelló i Tarrida, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona)
Objeto: Verificar si la percepción del proceso de aprendizaje, según se oriente a la comprensión o al recuerdo, está asociada a los procedimientos de tecnología docente empleados y de evaluación del mismo. [...]
Purpose: Test whether how professors represent the learning process (understanding-oriented or recall-oriented) is connected to the evaluation procedures and to the use of teaching technology. Design/methodology: 63 students produced 315 records referred to the compulsory courses belonging to the second year of the Medicine grade. [...]

2017 - 10.3926/ic.814
Intangible Capital, Vol. 13, núm. 2 (2017) , p. 302-318  
3.
14 p, 169.3 KB La nueva pobreza en el mercado de trabajo / Climent, Victor (Universitat de Barcelona)
Objeto: El presente trabajo tiene por objeto analizar una nueva realidad laboral, distante de las propias de los años 80 y 90 del siglo pasado, que está configurando un nuevo modelo de pobreza dentro del mercado de trabajo. [...]
Purpose: This paper aims to analize the new situation of labour different from the one of the eighties and nineties of the 20th century, that is configuring a new model of poverty within the labour market. [...]

2015
Intangible Capital, Vol. 11 Núm. 2 (2015) , p. 270-283  
4.
15 p, 202.0 KB Effects of the PowerPoint methodology on content learning / Cladellas i Pros, Ramon (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Castelló i Tarrida, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Badia Martín, M. del Mar (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Cirera Amores, Maria del Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona)
Purpose: This study focuses on whether the use of PowerPoint technology as the main resource to convey information has an effect on students' learning compared with classes taught without this technology. [...]
Diseño/metodología/enfoque: Se utilizó una muestra de 205 estudiantes de Psicología, repartidos en cuatro grupos, tomando como situación de aprendizaje una de las clases ordinarias de la materia de Psicología de la Educación. [...]

2013 - 10.3926/ic.370
Intangible Capital, Vol. 9, núm. 1 (2013) , p. 184-198  
5.
11 p, 124.6 KB El efecto de la imagen de marca país en el proceso de decisión de compra del consumidor / Lopes Da Silva, Elaine (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Bravo, Edna (Universitat Politècnica de Catalunya) ; Oliveira, Heloísa (Universitat Politècnica de Catalunya) ; Guzman Pedraza, Tulia (Universitat Politècnica de Catalunya)
El objetivo principal de esta investigación consiste en determinar el efecto de la imagen de las empresas de España en Brasil. Para tal efecto, se ha realizado un análisis comparativo de la imagen de las empresas de España, y de las empresas de sus principales competidores en Brasil (EEUU y Alemania), en una muestra de 346 empresarios brasileños. [...]
The main objective of this research will be to determine the effect of national brand image of Spanish Firms in Brazil. For this purpose, a comparative analysis of the image of the Spanish companies and of their main competitors in Brazil (USA and Germany) has been made, from a sample of 346 Brazilian entrepreneurs. [...]

2010 - 10.3926/ic.2010.v6n2.p334-344
Intangible Capital, Vol. 6, Núm. 2 (2010) , p. 334-344  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.