UAB Digital Repository of Documents 3 records found  Search took 0.02 seconds. 
1.
17 p, 315.7 KB Examining the impact of academic development in the Engineering faculties in Chile : Changes in teaching philosophy and teachers' competencies / Acosta Peña, Roxana (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Tomàs i Folch, Marina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Feixas i Condom, Mònica (Universitat Autònoma de Barcelona)
The Faculties of Engineering Sciences at Universidad Católica del Norte in Chile regard teacher training as a necessary tool for its academics' professional development and as a fundamental way to improve their teaching quality. [...]
2017 - 10.3926/jotse.258
Journal of Technology and Science Education, Vol. 7, Núm. 2 (2017) , p. 254-270  
2.
13 p, 869.0 KB The analysis of students' conceptions as a support for designing a teaching/learning sequence on the acoustic properties of materials / Hernández Rodríguez, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Pintó, R. (Roser) (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
We believe that finding out how students think about certain topics that are covered in science classes should not be “the end of the story” but the starting point for planning lessons and designing materials. [...]
2012 - 10.1007/s10956-011-9358-4
Journal of science education and technology, Vol. 21, núm. 6 (2012) , p. 702-712  
3.
25 p, 995.1 KB Analyzing students' learning progressions throughout a teaching sequence on Acoustic Properties of Materials with a model-based inquiry approach / Hernández Rodríguez, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Pintó, R. (Roser) (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
The study we have carried out aims to characterize 15- to 16-year-old students’ learning progressions throughout the implementation of a teaching–learning sequence on the acoustic properties of materials. [...]
2015 - 10.1007/s10956-014-9503-y
Journal of science education and technology, Vol. 24, núm. 2-3 (2015) , p. 356-377  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.