UAB Digital Repository of Documents 6 records found  Search took 0.02 seconds. 
1.
10 p, 426.4 KB Frequency of family meals and risk of eating disorders in adolescent in Spain and Peru / Valero Solis, Susana (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Granero, Roser (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de les Ciències de la Salut) ; Sánchez Carracedo, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut)
The prevalence of eating disorders is between 0. 27% and 6. 41% in Spain and between 7. 3% and 11. 4% in Peru. Much research has been focused on the study of the main risk factors for eating disorders, but little is known about the potential protective factors (such as family meals) in samples of young people that include participants from different countries. [...]
La prevalencia de los trastornos de la conducta alimentaria en España se encuentra entre 0. 27 % y 6. 41% y en Perú entre el 7. 3% y el 11. 4%. Se dispone de numerosas investigaciones sobre los factores de riesgo para estos trastornos, pero escasos estudios han analizado posibles factores protectores, como las comidas familiares, en muestras jóvenes que incluyan participantes de diferentes países. [...]

2019 - 10.14349/rlp.2019.v51.n1.6
Revista Latinoamericana de Psicología, Vol. 51, núm. 1 (2019) , p. 48-57  
2.
12 p, 39.0 KB La influencia de padres y madres en el compromiso deportivo de futbolistas jóvenes / Torregrosa, Miquel (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Viladrich, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Villamarín Cid, Francisco (Universitat Autònoma de Barcelona) ; García-Mas, Alejandro (Universitat de les Illes Balears) ; Palou Sampol, Pere (Universitat de les Illes Balears) ; Cruz Feliu, Jaume (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sousa, Catarina Dinis Pereira de (Universitat Autònoma de Barcelona)
En el presente estudio se ha evaluado la relación entre la actitud de los padres y madres y el compromiso deportivo de futbolistas cadetes. 893 jugadores de fútbol han contestado versiones españolas del Parental Involvement Sport Questionaire –PISQ– (Lee y Maclean, 1997) y el Sport Commitment Questionaire -SCQ- (Scanlan et al. [...]
The current study assessed the influence of parents' involvement on youth soccer players' commitment. 893 soccer players answered the Parental Involvement Sport Questionnaire –PISQ– (Lee & Maclean, 1997) and the Sport Commitment Questionnaire –SCQ– (Scanlan et al. [...]

2007 - 10.14349/rlp.v39i2.326
Revista Latinoamericana de Psicología, Vol. 39, Núm. 2 (2007) , p. 227-237  
3.
8 p, 441.2 KB Prevalencia de la sintomatología del Síndrome de Asperger y variables asociadas en preescolares españoles / Araujo Jiménez, Eva Angelina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Jané i Ballabriga, Maria del Claustre (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Bonillo Martín, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Canals, Josefa (Universitat Rovira i Virgili) ; Viñas i Poch, Ferran (Universitat de Girona) ; Domènech Llaberia, Edelmira (Universitat Autònoma de Barcelona)
El Síndrome de Asperger (AS) forma parte del espectro de trastornos autistas, su estudio es reciente para el caso de edades tempranas. El objetivo de esta investigación es determinar la prevalencia de los síntomas del AS en población preescolar general, rural y urbana en preescolares de España. [...]
Asperger's Syndrome (AS) forms part of the whole spectrum of autistic disorders. Until recently it has not been studied in early ages. The aim of this study is to determine the AS's prevalence of symptoms in general preschool, rural and urban population. [...]

2012 - 10.14349/rlp.v44i2.1032
Revista Latinoamericana de Psicología, Vol. 44, Núm. 2 (2012) , p. 67-74  
4.
18 p, 479.3 KB El conocimiento estratégico durante el estudio de textos en la enseñanza secundaria / Castelló, Montserrat (Universitat Ramon Llull) ; Liesa, Eva (Universitat Ramon Llull) ; Monereo i Font, Carles 1957- (Universitat Autònoma de Barcelona)
Una de las actividades habituales de los alumnos de educación secundaria obligatoria es la que genéricamente denominamos "estudio" que, casi siempre, es un requisito indispensable para superar la evaluación de una materia o un curso. [...]
Studying is one of the most usual tasks in Secondary Education and almost always it is a requirement for students to be assessed. Research has shown that the strategic and efficient ways to study are characterised by a flexible use of the students' learning procedures, not only on the basis on previous knowledge, but also on the basis of the activities demands and learning objectives in situated contexts. [...]

2012 - 10.14349/rlp.v44i2.1037
Revista Latinoamericana de Psicología, Vol. 44, Núm. 2 (2012) , p. 125-141  
5.
16 p, 778.8 KB Identidad de lugar en usuarios de teleasistencia : un análisis conversacional / Aceros Gualdrón, Juan Carlos (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Leal Cavalcante, Maria Tereza (Universitat Ramon Llull) ; Domènech i Argemí, Miquel (Universitat Autònoma de Barcelona)
Este artículo presenta un análisis discursivo de la identidad de lugar en usuarios de teleasistencia domiciliaria. Dicho análisis es parte de los resultados de dos proyectos de investigación interesados por el cuidado de las personas mayores y dependientes en España. [...]
This article presents a discourse analysis of place-identity in home telecare users. This analysis is part of the results of two research projects concerned with the care of old and dependent people in Spain. [...]
explanatory and rhetoric resource.

2013 - 10.14349/rlp.v45i1.1316
Revista Latinoamericana de Psicología, Vol. 45, Núm. 1 (2013) , p. 81-95  
6.
11 p, 347.7 KB Formas de interacción implicadas en la promoción de estrategias de comprensión lectora a través de un programa de tutoría entre iguales / Valdebenito Zambrano, Vanessa Haydeé (Universidad Católica de Temuco) ; Duran, David (Universitat Autònoma de Barcelona)
La investigación se centra en conocer el efecto de un programa de tutoría entre iguales en el desarrollo de la comprensión lectora. Integraron la población de estudio 127 alumnos del grupo de intervención y 75 del grupo de comparación, pertenecientes a cuatro centros educativos de primaria. [...]
This study focuses on learning about the effect of a peer tutoring program on the development of reading comprehension. The study comprised 127 students in the intervention group, along with 75 students in the comparison group, all of them enrolled in 4 primary schools. [...]

2015 - 10.1016/j.rlp.2014.07.001
Revista Latinoamericana de Psicología, Vol. 47, Núm. 2 (Mayo-Agosto 2015) , p. 75-85  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.