Dipòsit Digital de Documents de la UAB 14 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.02 segons. 
1.
28 p, 1.2 MB Aprendre ensenyant : poden aprendre els docents ensenyant els seus alumnes? Quines evidències en tenim? / Duran Gisbert, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
L’article revisa les investigacions que permeten fer una primera aproximació a un marc explicatiu que ajuda a entendre la potencialitat d’aprenentatge de l’activitat d’ensenyar per a qui la fa. [...]
This article gathers evidence to build a preliminary approach to a framework capable of explaining the possibilities of learning by teaching for the person who teaches. Results show that the greater the complexity of teaching activity, the more opportunities there are to learn by teaching. [...]

2017 - 10.2436/20.3007.01.87
Revista catalana de pedagogia, Vol. 11 (2017) , p. 79-106  
2.
22 p, 496.4 KB Idees per a la millora de l’educació a la Catalunya d’avui i de demà / Tomàs i Folch, Marina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Muñoz Moreno, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
L’article presenta els principals resultats de la recerca que analitza la realitat política i educativa des d’una perspectiva sistèmica de l’educació. Parteix de la revisió de la legislació educativa, les propostes educatives de les formacions polítiques que van obtenir representació parlamentària als comicis electorals del 27 de setembre de 2015, les contribucions dels moviments socials i les aportacions d’experts, per a delimitar unes idees-eix que orientarien el paper de l’educació, l’Administració educativa, la inspecció educativa i el finançament de l’educació en un sistema educatiu propi a Catalunya. [...]
This article presents the main results of the research which analyzes the political and educational reality from a systemic perspective of education. The starting points of this study are the review of educational legislation, the educational proposals of the political parties that won parliamentary representation in the elections of 27 September 2015, the contributions of social movements and the contributions of experts, from which we delimit the fundamental ideas that should orient the role of education, educational administration, educational inspection and financing of education in a systemic perspective of education in Catalonia. [...]

2016
Revista catalana de pedagogia, Vol. 10 (2016) , p. 127-148  
3.
10 p, 300.7 KB Primeres passes vers l'Avaluació de la Transferència de la formació : reflexions per a iniciar la recerca / Barrera-Corominas, Aleix (Universitat Autònoma de Barcelona)
En aquest treball es presenten les primeres passes d’una investigació l’objectiu de la qual és analitzar i valorar les oportunitats i les dificultats d’aplicar un model d’avaluació de la transferència de la formació en el context de l’Administració pública local. [...]
The aim of the paper was to present the first steps of a research project with the aim of analysing and assessing the opportunities and difficulties of introducing a training transfer assessment model within the context of local public administration. [...]

2009-2010 - 10.2436/20.3007.01.66
Revista catalana de pedagogia, Vol. 7 (2009-2010) , p. 449-458  
4.
13 p, 238.5 KB La Llei d'Educació de Catalunya : dimensió política i oportunitat pedagògica / Sarramona, Jaume (Universitat Autònoma de Barcelona)
Aquest text correspon a la conferència pronunciada per l’autor en la sessió inaugural del curs 2008-2009 de la Societat Catalana de Pedagogia. En aquell moment la discussió de la futura Llei d’educació de Catalunya es trobava en un dels punts més àlgids. [...]
This paper corresponds to a presentation given by the author at the opening session of the 2008/2009 academic year of the Catalan Society of Pedagogy. At that time, debate on the future Catalan Education Act was at its most heated. [...]

2009-2010 - 10.2436/20.3007.01.60
Revista catalana de pedagogia, Vol. 7 (2009-2010) , p. 349-361  
5.
14 p, 376.4 KB La gestió del coneixement en les organitzacions educatives / Rodríguez Gómez, David (Universitat Autònoma de Barcelona)
L’aparició i el desenvolupament de nous entorns de treball i aprenentatge són cada vegada més habituals en la societat del coneixement. En aquest context, la gestió del coneixement ha esdevingut ràpidament una estratègia fonamental per millorar els processos de desenvolupament professional en les organitzacions i, per tant, el desenvolupament organitzatiu. [...]
The advent and development of new working and learning environments is becoming increasingly common in the knowledge society. Knowledge management has rapidly become an essential strategy for improving professional development processes within organisations and, therefore, organisational development. [...]

2009-2010 - 10.2436/20.3007.01.65
Revista catalana de pedagogia, Vol. 7 (2009-2010) , p. 435-448  
6.
10 p, 125.2 KB L'Any Internacional de les Llengües 2008 : per la diversitat lingüística i el multilingüisme / Argenter, Joan A. 1947- (Joan Albert), (Càtedra UNESCO de Llengües i Educació, Institut d’Estudis Catalans)
A propòsit de la declaració de l’Any Internacional de les Llengües 2008 per l’ONU, es fa una presentació succinta de les motivacions i de la significació d’aquesta iniciativa i es fa una recensió de les iniciatives de caràcter polític, de recerca i de sensibilització dutes a terme per organismes internacionals (UNESCO) i supranacionals (UE) en relació amb la promoció de la diversitat lingüística i el multilingüisme. [...]
Apropos the declaration of the International Year of the Languages 2008 by the UNO, the author briefly presents the motivation and meaning of this initiative. Also, a series of UNO’s and the EU’s political measures, research programs, actions oriented to sensitize governments and public opinion to language diversity and multilingualism are reviewed. [...]

2007-2008 - 10.2436/20.3007.01.20
Revista catalana de pedagogia, Vol. 6 (2007-2008) , p. 15-23  
7.
12 p, 137.2 KB Repensar la institució escolar i les pràctiques pedagògiques a la Catalunya d'avui / Llansana González, Joan Josep (Universitat de Barcelona, Inspecció educativa)
2007-2008 - 10.2436/20.3007.01.33
Revista catalana de pedagogia, Vol. 6 (2007-2008) , p. 231-241  
8.
12 p, 147.9 KB Formació Inicial en Noves Tecnologies. El treball amb webs per a l'aprenentatge : una experiència / Álvarez, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Kilbourn, Brent (Universitat de Toronto)
L’article planteja l’experiència d’un grup d’estudiants de l’ensenyament de mestre (infantil i primària) que treballen el concepte de web per a l’aprenentatge al llarg de l’assignatura de primer curs de noves tecnologies aplicades a l’educació. [...]
This paper discusses the construction of websites as a vehicle for helping pre-service teachers to learn information technology skills and to think about the integration of technology in the classroom. [...]

2006
Revista catalana de pedagogia, Vol. 4 (2006) , p. 101-112  
9.
16 p, 92.5 KB El paradigma de la complexitat : un marc per a orientar l'activitat científica escolar / Bonil Gargallo, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Pujol Villalonga, Rosa Maria (Universitat Autònoma de Barcelona)
Aquest article pren com a punt de partida la rellevància de la complexitat com un emergent dins del coneixement contemporani. Seguidament es presenta el paradigma de la complexitat com un marc que possibilita orientar els processos d’ensenyament-aprenentatge des del diàleg entre pensament, valors i acció. [...]
This article takes the relevance of complexity as an emergent in contemporary knowledge as its departure point. It goes on to present the paradigm of complexity as a framework that renders it possible to guide teaching-learning processes driven by the dialogue between thought, values and action. [...]

2005
Revista catalana de pedagogia, Vol. 4 (2005) , p. 43-58  
10.
34 p, 138.0 KB Tendències de la formació contínua a les empreses catalanes / Cabrera, Flor (Universitat de Barcelona) ; Millán, Maria Dolors (Universitat de Barcelona) ; Navío, Antonio (Universitat de Barcelona) ; Romans, Maria Mercè (Universitat de Barcelona) ; Rubio, María José (Universitat de Barcelona) ; Viladot, Guillem (Universitat de Barcelona)
Aquest article exposa els resultats d’un estudi descriptiu, realitzat el 2003, sobre els canvis que presenten els plantejaments actuals de la formació en les organitzacions. L’anàlisi dels treballs nacionals i estrangers significatius en el camp va permetre identificar les àrees d’interès sobre les quals se centra l’estudi. [...]
This article shows the results of a descriptive study, conducted during 2003, about the changes appearing in the present approach to Organisational Training. The analysis of national and foreign significant studies in the field makes it possible to identify the areas of interest addressed in our study. [...]

2005
Revista catalana de pedagogia, Vol. 4 (2006) , p. 291-323  

Dipòsit Digital de Documents de la UAB : 14 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.