UAB Digital Repository of Documents 13 records found  1 - 10next  jump to record: Search took 0.03 seconds. 
1.
31 p, 809.5 KB Análisis de las actividades propuestas por un libro de texto : el caso de la medida / Mengual, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Gorgorió Solà, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Albarracín i Gordo, Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona)
En este artículo estudiamos la propuesta de enseñanza de la medida presente en los libros de texto de matemáticas de la etapa de Educación Primaria (6-12 años) de una de las editoriales más utilizadas en España. [...]
In this paper we study activities proposed by a Elementary Education (6 to 12 years old) math textbook, this textbook belongs to one of the most used publishers in Spain. We conducted a qualitative analysis of measurement activities proposed by the textbook. [...]

2017 - 10.17583/redimat.2017.2415
REDIMAT : Revista de Investigación en Educación Matemática, Vol. 2 Núm. 6 (Junio 2017) , p. 136-163  
2.
33 p, 908.0 KB Agency as Inference : Toward a Critical Theory of Knowledge Objectification / Gutiérrez, José Francisco (University of California at Berkeley)
This article evaluates the plausibility of synthesizing theory of knowledge objectification (Radford, 2003) with equity research on mathematics education. I suggest the cognitive phenomenon of mathematical inference as a promising locus for investigating the types of agency that equity-driven scholars often care for. [...]
2013 - 10.4471/redimat.2013.20
REDIMAT : Revista de Investigación en Educación Matemática, Vol. 2 Núm. 1 (Febrero 2013) , p. 45-76  
3.
4 p, 612.5 KB Reseña / Vanegas, Yuly Marsela (Universitat de Barcelona)
Obra ressenyada: (eds. ) Ole SKOVSMOSE; Brian GREER: Opening the Cage. Critique and Politics of Mathematics education. Rotterdam – Boston – Taipei. Sense Publishers; 2012.
2012 - 10.4471/redimat.2012.17
REDIMAT : Revista de Investigación en Educación Matemática, Vol. 1 Núm. 3 (Octubre 2012) , p. 337-339  
4.
14 p, 561.1 KB Impacto de la Educación Musical : una revisión de la literatura científica / Carrillo Aguilera, Carmen (Universidad Internacional de Cataluña) ; Viladot, Laia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Pérez Moreno, Jèssica (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal)
Este artículo estudia el impacto de la educación musical cursada en las enseñanzas obligatorias a partir de una revisión de la literatura académica existente. La búsqueda en bases de datos especializadas proporcionó un total de 25 artículos publicados durante el periodo 2005 - 2016. [...]
This paper examines the impact of school music education through an academic literature review. The search in specialized databases provided a total of 25 papers published during 2005 - 2016. The analysis revealed two categories in relation to impact: IN, that included those issues within the discipline, and OUT, with implications beyond it. [...]

2017 - 10.5209/RECIEM.54828
Revista Electrónica Complutense de Investigación en Educación Musical, Vol. 14 (2017) , p. 61-74  
5.
12 p, 106.7 KB Análisis del discurso en un aula de música : introducción del concepto de notas con líneas adicionales / Viladot, Laia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Gómez Alemany, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Evolutiva, Bàsica i de l'Educació) ; Malagarriga i Rovira, M. Teresa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal)
En este trabajo se explora el estudio de la interacción en el aula a través del análisis del discurso como medio para comprender el proceso de enseñanza-aprendizaje de la música, concretamente la introducción del concepto notas con líneas adicionales. [...]
In this study, we explore classroom interaction through discourse analysis as a tool to understand music learning, in particular, the introduction of a particular musical concept. For this purpose, we analysed a conversation held within a twelve 9-10 years old students in relation to the concept of notes on ledger lines. [...]

2008
Revista Electrónica Complutense de Investigación en Educación Musical, Vol. 5 (2008) , p. 1-12  
6.
17 p, 125.2 KB La investigación-acción colaborativa : reflexiones metodológicas a partir de su aplicación en un proyecto de Música y Lengua / Casals Ibañez, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Vilar, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Ayats, Jaume, 1960- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia)
La investigación-acción colaborativa, que se sustenta en la co-construcción del conocimiento, fue el enfoque metodológico de un equipo investigador que asumió un proyecto interdisciplinar en una escuela de primaria. [...]
Collaborative action-research, which is based on the co-construction of knowledge, was the methodological approach of a research team that assumed an interdisciplinary project in a primary school. The essential aspects of the collaborative work between a researcher and two teachers are contrasted with main theoretical approaches to contribute with useful elements for further investigations. [...]

2008
Revista Electrónica Complutense de Investigación en Educación Musical, Vol. 5 (2008) , p. 1-17  
7.
21 p, 414.2 KB La gimnástica o escuela de la juventud (1807) : primer libro de educación física escolar y génesis de un discurso pedagógico / Llorens Campins, Marc (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Torrebadella Flix, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona)
A partir del primer libro que llegó a España de Educación Física La gimnástica o escuela de la juventud (1807), traducción de la versión francesa realizada en 1803 por A. Amar Durivier y L. F. [...]
From the first book on Physical Education to arrive in Spain, La gimnástica o escuela de la juventud (1807), translated from the French version written in 1803 by A. Amar Durivier and L. F. Jauffret, this article presents an analsis of the deconstructive content in order to recognise the ideological discourse on which it rests. [...]

2017
Revista de investigación en educación, Núm. 15, vol. 2 (2017) , p. 122-139  
8.
24 p, 960.4 KB El practicum en la formación de maestros : percepciones de los protagonistas / Tejada Fernández, José (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Carvalho-Dias, Maria Lurdes (Universidad del Miño. Portugal) ; Ruiz Bueno, Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona)
El objetivo del artículo es analizar las percepciones sobre el Prácticum en los procesos de adquisición de competencias y de construcción de la identidad profesional en la formación inicial de maestros de educación infantil y primaria de la Universidad Autónoma de Barcelona, UAB. [...]
The aim of the article is to analyze the perceptions about the Practicum in the process of acquiring professional competences and in the construction of a professional identity within the initial teacher education program of pre-primary and primary teachers of Universidad Autónoma of Barcelona, UAB. [...]

2017 - 10.11144/Javeriana.m9-19.pfmp
MAGIS. Revista Internacionsl de Investigación en Educación, Vol. 9, Num. 19 (2017) , p. 91-114  
9.
20 p, 90.6 KB El efecto de la clase social en la decisiones educativas : un análisis de las oportunidades, creencias y deseos educativos de los jóvenes / Tarabini-Castellani, Aina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Curran Fàbregas, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
El abandono escolar prematuro es uno de los principales retos contemporáneos con que se enfrentan los países europeos en general y España en particular. El objetivo del artículo es adentrarse en la comprensión de este fenómeno a partir de un análisis cualitativo de las decisiones, prácticas y estrategias educativas de jóvenes que han abandonado los estudios recientemente. [...]
ESL represents one of the most challenges that great part of the European countries and especially Spain are facing. The main objective of this paper is to analyze this phenomenon from a qualitative perspective of the educational decisions, strategies and practices made by young people who have recently dropped out school. [...]

2015
Revista de investigación en educación, Vol. 13, Núm. 1 (2015) , p. 7-26  
10.
13 p, 95.0 KB La percepción de las investigadoras que dirigen equipos en Ciencias Sociales : estudio de dos universidades / Castro Ceacero, Diego (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Tomàs i Folch, Marina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Presentamos una investigación que tiene por objetivo conocer la percepción de las investigadoras en Ciencias Sociales que dirigen grupos de investigación en la Universidad. Más concretamente, nos centramos en las cualidades que las caracterizan como líderes, la manera en la que conforman sus relaciones dentro y fuera del grupo, y cómo les afectan las características del modelo de gestión de la investigación de la Universidad española actual. [...]
We present research that aims to understand the perception of the women researchers in the social sciences who lead research groups in the university. More specifically, we focus on the qualities that characterize them as women leaders, the way they make their relationships within and outside the group and how they affect the characteristics of model management research in the current Spanish university. [...]

2015
Revista de investigación en educación, Núm. 13, vol. 1 (2015) , p. 138-150  

UAB Digital Repository of Documents : 13 records found   1 - 10next  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.