Resultados globales: 45 registros encontrados en 0.05 segundos.
Documentos de investigación, Encontrados 45 registros
Documentos de investigación Encontrados 45 registros  1 - 10siguientefinal  ir al registro:
1.
129 p, 972.9 KB El juego como motor en el proceso teatral : proximidades en los discursos de Huizinga, Caillois, Lecoq, Gaulier y Théâtre de Complicité / Cuesta Dueñas, Juan José ; Saumell i Vergés, Mercè, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Esta investigación pretende abordar el estudio del juego en el ámbito teatral, intentando reconocer los vínculos que pudiera haber entre el universo de la escena y el lúdico. La base teórica estudiada sobre el juego serán las fuentes primarias de la construcción lúdica: Johan Huizinga, y Roger Caillois y como referente principal del análisis del signo teatral tomaré a Tadeusz Kowzan, historiador y semiólogo del teatro. [...]
2011  
2.
84 p, 709.5 KB De la cuina a l'escenari : el teatre gastronòmic en la postmodernitat / Saumell, Eva ; Foguet i Boreu, Francesc, 1971-, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
S'ha evidenciat l'existència d'una nova tendència artística batejada com a gastrodramatúrgia, en la que s'hi insereixen dos tipus de teatre: el teatre culinari, que incorpora en els seus espectacles les tres instàncies del menjar: preparar, servir i consumir un menjar real que serà mastegat, empassat i/o digerit, i el teatre gastronòmic, que podríem definir-lo com aquell teatre que es pot classificar "selon la franchise de leur allusion alimentaire" i, per extensió, "de ce que mangent les personnages" (Barthes 1971: 128). [...]
2011  
3.
164 p, 2.0 MB Esphera Teatro : compañía de teatro infantil andaluz, dicotomía entre lo empresarial y lo artesanal / Barragán Alcántara, María ; Santamaria, Núria, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
2011  
4.
274 p, 43.8 MB La importància del moviment rotatori en la coreografia occidental del s. XX / Ros Vilanova, Agustí ; Molina, Víctor, (Molina i Escobar) dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
2011  
5.
136 p, 2.7 MB Escrituras performativas de autora en la escena catalana contemporánea : nuevas dramaturgias no convencionales en la primera década del siglo XXI / Gázquez Pérez, Ricard ; Saumell i Vergés, Mercè ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
En la primera década del siglo XXI, en Cataluña se han desarrollado gran variedad de prácticas escénicas performáticas, que han intentado conectar con la realidad contemporánea del público, como espejo social. [...]
En la primera dècada del segle XXI, a Catalunya s'han desenvolupat una gran varietat de pràctiques escèniques performàtiques, que volen connectar amb la realitat contemporània del públic, com a mirall social. [...]

2011  
6.
128 p, 8.4 MB Estudi sobre les causes històriques que han determinat la percepció social actual de la dansa espanyola i el flamenc a Barcelona / Lloret Roca, Montserrat ; Riera i Asensio, Anna ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Anàlisi dels canvis que ha patit el Flamenc i la Dansa Espanyola (escola bolera, dansa estilitzada) a la ciutat de Barcelona des de finals del segle XIX fins a l'actualitat així com la percepció social. [...]
2011  
7.
64 p, 553.7 KB Estructures diferents, interpretacions convergents : estudi bascoromànic de les alternances acusatiu / datiu / Pineda i Cirera, Anna ; Rigau, Gemma, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Lletres ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
L'objectiu d'aquest treball és donar compte d'un fenomen de microvariació sintàctica present en l'àmbit romànic i en basc. Es tracta de l'alternança de dues estructures sintàctiques diferents amb un significat paral·lel. [...]
2010  
8.
175 p, 65.7 MB Titayna, d'Àngel Guimerà / López i Bas, Narcís ; Vall, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Aquest treball consisteix en l'estudi de Titayna, drama líric d'Àngel Guimerà amb música d'Enric Morera, editat el 1910 per La Renaixença i estrenat en italià al Liceu el 17 de gener de 1912. Recull la recepció de la premsa de Barcelona i de Madrid, a més de la d'una revista especialitzada de Bilbao i una altra de França. [...]
2010  
9.
141 p, 4.6 MB Teatre de màscares a Catalunya a la segona meitat del segle XX : vinculació entre creació i formació / Codinachs Parés, Maria ; Saumell i Vergés, Mercè ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Quin sentit han donat a la màscara espectacles de Els Joglars i Comediants? Al segle XX hi ha un teatre de màscares vinculat a la commedia dell'arte, un altre a rituals i tradicions de carrer amb cap-grossos i gegants, un que s'inspira en les arts plàstiques, un altre en el psicodrama. [...]
2010  
10.
46 p, 413.8 KB Hacia un entrenamiento del actor / Urieta Lago, Amparo ; Mascaró Pons, Jaume, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Esta investigación está basada en la intención de crear una guía de entrenamiento para el actor, que busca asumir un compromiso con su cuerpo, como instrumento para la creación escénica. El trabajo del actor-actriz está irremediablemente vinculado a su cuerpo, todo lo humano se enmarca en un cuerpo vivido, en el espacio y en el tiempo, no es algo neutral. [...]
Aquesta investigació està basada en la intenció de crear una guia d'entrenament per a l'actor, que busca assumir un compromís amb el seu cos, com a instrument per a la creació escènica. El treball de l'actor-actriu està irremeiablement vinculat al seu cos, tot l'humà s'emmarca en un cos viscut, en l'espai i en el temps, no és alguna cosa neutral. [...]

2010  

Documentos de investigación : Encontrados 45 registros   1 - 10siguientefinal  ir al registro:
¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.