1.
|
7 p, 146.9 KB |
Epíleg
/
Crusafon Baqués, Carmina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
L'anàlisi dels anys 2017-2018 presenta una singularitat que s'explica per la combinació de la dinàmica pròpia de l'evolució del mercat i de les tendències internacionals que es repliquen en l'ecosistema mediàtic català; i alhora per l'impacte dels esdeveniments polítics, coneguts com a Procés, en l'espai català de comunicació. [...]
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2019 (Lexikon/Informes; 6)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2019, p. 319-325
|
|
2.
|
|
3.
|
12 p, 1.6 MB |
Polarització, espectacularització, tertúlies i periodisme. Una visió comunicativa del procés català
/
Montagut Calvo, Marta (Universitat Rovira i Virgili. Departament d'Estudis de Comunicació) ;
Moragas Fernández, Carlota M., 1988- (Universitat Rovira i Virgili. Departament d'Estudis de Comunicació)
La polarització discursiva, la mediatització i l'espectacularització de la política, el paper dels gèneres opinatius en la construcció de l'opinió pública catalana -amb especial rellevància el de la tertúlia o la crisi de legitimitat del sistema mediàtic del territori són algunes qüestions que han condicionat el context polític i social si posem el focus en els aspectes comunicatius del procés català. [...]
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2019 (Lexikon Informes; 6)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2019, p. 291-302
|
|
4.
|
22 p, 1.6 MB |
Recerca en comunicació i procés català
/
Moragas Fernández, Carlota M., 1988- (Universitat Rovira i Virgili. Departament d'Estudis de Comunicació) ;
Montagut Calvo, Marta (Universitat Rovira i Virgili. Departament d'Estudis de Comunicació)
Al present capítol es fa una revisió de la recerca en comunicació elaborada durant aquests anys convulsos, on el procés o conflicte català ha esdevingut un mirall excepcional per copsar dinàmiques discursives; relacions entre periodistes, mitjans de comunicació, polítics i ciutadania; característiques i mutacions del sistema mediàtic; l'impacte de les xarxes socials en l'articulació del conflicte; el rol de la premsa estrangera en la construcció mediàtica de la crisi, o la tendència a l'espectacularització de la política i les seves implicacions en termes de salut democràtica.
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2019 (Lexikon Informes; 6)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2019, p. 269-290
|
|
5.
|
10 p, 1.7 MB |
El videojoc
/
Contreras, Ruth S.. (Ruth Sofhía) (Universitat de Vic. Departament de Comunicació) ;
Ribes Guàrdia, Francesc Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
La indústria catalana del videojoc segueix, durant el període 2017-2018, una tendència de creixement sostingut que ja detectàvem en el bienni anterior. Cada vegada més desenvolupadors independents llancen títols en diverses plataformes i grans empreses (de la màxima categoria del sector) segueixen desembarcant a Barcelona. [...]
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2019 (Lexikon Informes; 6)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2019, p. 257-266
|
|
6.
|
|
7.
|
14 p, 1.3 MB |
El llibre
/
Cubeles, Xavier (Universitat Pompeu Fabra. Departament de Comunicació)
Les activitats relacionades amb el sector del llibre a Catalunya han mantingut una situació força estable del 2016 al 2018 en els seus aspectes més rellevants. Així, tot i la recuperació de la crisi experimentada aquests darrers anys, el 2017 no s'ha assolit el nivell de vendes de llibres en el mercat interior existent el 2010. [...]
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2019 (Lexikon Informes; 6)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2019, p. 227-240
|
|
8.
|
20 p, 1.4 MB |
El cinema
/
Caballero Molina, Juan José (Universitat de Barcelona. Departament de Filologia Hispànica, Teoria de la Literatura i Comunicació) ;
Jariod, Daniel (Universitat de Barcelona. Escola Superior de Cinema i Audiovisuals de Catalunya)
El cinema en català continua acreditant uns nivells esquifits de consum i presenta tan sols brots aïllats sense continuïtat clara com Estiu 1993 (2017). I l'actuació del Ministeri d'Hisenda reclamant a la CCMA, el novembre de 2017, el pagament de l'IVA corresponent a les aportacions efectuades per la Generalitat entre els exercicis 2015 i 2017, que ha frenat les aportacions de TV3 al desenvolupament de projectes audiovisuals, encara ha contri buït a enfosquir-ne més el panorama. [...]
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2019 (Lexikon Informes; 6)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2019, p. 207-226
|
|
9.
|
28 p, 2.5 MB |
La televisó
/
Besalú Casademont, Reinald, 1983- (Universitat Pompeu Fabra. Departament de Comunicació)
El bienni 2017-2018 ha suposat un punt d'inflexió pel que fa a l'eclosió de les noves formes de consum que van més enllà de la televisió lineal i, paradoxalment, al mateix temps també ha estat un bienni molt exitós per a TV3, que ha revertit la tendència dels darrers temps i ha ampliat el seu lideratge a Catalunya. [...]
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2019 (Lexikon Informes; 6)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2019, p. 179-206
|
|
10.
|
18 p, 1.4 MB |
La ràdio
/
Llorens Maluquer, Carles (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
El bienni radiofònic 2017-2018 a Catalunya es pot caracteritzar per una lenta davallada de l'audiència del mitjà, atribuïble a la crisi d'audiència de la ràdio musical pels canvis de consum musicals dels joves, mentre que la ràdio generalista augmenta els seus oients fins al punt d'arribar a superar per primer cop la ràdio temàtica musical durant els dies feiners. [...]
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2019 (Lexikon Informes; 6)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2019, p. 179-206
|
|