Resultats globals: 57 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 4 registres trobats
Llibres i col·leccions, 1 registres trobats
Documents de recerca, 5 registres trobats
Materials acadèmics, 47 registres trobats
Articles 4 registres trobats  
1.
22 p, 806.6 KB Análisis de las estructuras textuales de los textos escolares de química en relación a su función docente / Marzábal Blancafort, Ainoa (Pontificia Universidad Católica de Chile) ; Izquierdo i Aymerich, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
En este trabajo de investigación analizamos una muestra de tres libros de texto considerando que contienen un discurso expositivo de Química con una intencionalidad didáctica que deseamos caracterizar. [...]
En aquest treball de recerca analitzem una mostra de tres llibres de text considerant que contenen un discurs expositiu de Química amb una intencionalitat didàctica que desitgem caracteritzar. L'objectiu és identificar el contingut conceptual i representar la xarxa informativa que es va construint al llarg del text, explorant les possibilitats de comprensió que ofereix al lector l'estructura expositiva d'aquests tres textos. [...]
In this research we analyze a sample of three textbooks containing a chemical discourse with a didactic intent that we want to characterize. The aim is to identify the conceptual content and to represent the information network to be built along the text, exploring the possibilities of comprehension that offers to readers this textual structure. [...]

2017 - 10.5565/rev/ensciencias.1951
Enseñanza de las ciencias, Vol. 35 Núm. 1 (2017) , p. 111-132 (Investigaciones Didácticas)  
2.
16 p, 285.1 KB El imaginario social de la energía atómica en los manuales escolares españoles de Física y Química : análisis de un lenguaje específico / Gonzalez Clouté, José Maria (Universidad Nacional de Educación a Distancia (Espanya)) ; González Gil, María Isabel (Universidad Complutense de Madrid) ; Somoza Rodríguez, Miguel (Universidad Nacional de Educación a Distancia (Espanya))
En este artículo se analiza el lenguaje específico utilizado en las lecciones nucleares y atómicas de los libros de texto españoles de Física y Química durante la segunda mitad del siglo xx. A lo largo de este periodo, el imaginario social de la energía nuclear experimentó una importante evolución. [...]
En aquest article s'analitza el llenguatge específic utilitzat en les lliçons nuclears i atòmiques dels llibres de text espanyols de Física i Química durant la segona meitat del segle xx. Al llarg d'aquest període, l'imaginari social de l'energia nuclear va experimentar una important evolució. [...]
This article analyzes the specific language used to impart nuclear and atomic lessons in Spanish Physics & Chemistry textbooks during the second half of the 20th century. The social imaginary of nuclear energy experienced a major evolution throughout this period. [...]

2016 - 10.5565/rev/ensciencias.1905
Enseñanza de las ciencias, Vol. 34 Núm. 2 (2016) , p. 151-166 (Historia y Epistemología)  
3.
4 p, 42.2 KB El Modelo de la función retórica en el análisi del contenido de Historia y Filosofía de las Ciencias en libros de texto de Química General / Farías Camero, Diana María (Universidad Nacional de Colombia Programa de Doctorat en Educació i Sociología) ; Castelló Escandell, Josep (Universitat de Barcelona) ; Molina Caballero, M. (Universidad Nacional de Colombia)
En este trabajo se valora el alcance del empleo del modelo de la función retórica para analizar la dimensión histórico epistemológica en los capítulos del tema de estructura atómica en cinco libros de texto de química general usados en primeros semestres de formación universitaria. [...]
2009
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2009) , p. 9-12  
4.
4 p, 184.7 KB Anàlisi química de diversos components de la Coca-Cola / Banús Martí, Jordi ; Núñez Burcio, Oscar ; Miquel Plana, Irene
En aquest treball de recerca s'han utilitzat tècniques analítiques senzilles que ens han permès trobar la quantitat de diversos components de la Coca-Cola. Mitjançant mesures de densitat s'ha determinat el contingut de sucre, a través d'una valoració àcid-base s'ha trobat la concentració d'àcid fosfòric, i la concentració de cafeïna s'ha determinat pel mètode d'extracció líquid-líquid.
2010 - 10.5565/rev/ciencies.155
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 16 (juny 2010) , p. 2-5  

Llibres i col·leccions 1 registres trobats  
1.
4 p, 32.1 KB Reglament del Servei d'Anàlisi Química / Universitat Autònoma de Barcelona. Servei d'Anàlisi Química
2010  

Documents de recerca 5 registres trobats  
1.
165 p, 3.4 MB Análisis de la representación de los trastornos mentales en las series televisivas españolas de carácter juvenil del 2009 al 2021. El caso de 'Física o química', 'Merlí' y 'Los espabilados' / Aguilera i Molina, Sara ; Blasco Gil, José Joaquín, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
L'estudi té per objectiu abordar la representació dels trastorns mentals en les sèries televisives juvenils produïdes a Espanya durant els últims dotze anys. Una mostra d'una temporada de 'Física o química' (2009), de 'Merlí' (2015) i de 'Los espabilados' (2021) permet observar l'evolució del grau de versemblança dels trastorns mentals en aquests productes de ficció seriada. [...]
El estudio tiene por objetivo abordar la representación de los trastornos mentales en las series televisivas juveniles producidas en España durante los últimos doce años. Una muestra de una temporada de 'Física o química' (2009), de 'Merlí' (2015) y de 'Los espabilados' (2021) permite observar la evolución del grado de verosimilitud de los trastornos mentales en estos productos de ficción seriada. [...]
The study aims to address the representation of mental disorders in youth television series produced in Spain over the last twelve years. A sample of one season of 'Física o química' (2009), 'Merlí' (2015) and 'Los espabilados' (2021) allows us to observe the evolution of the degree of plausibility of mental disorders in these serialised fiction products. [...]

2021
Grau en Periodisme [971]  
2.
217 p, 12.3 MB Anàlisi química de sediments arqueològics de fogars de jaciments de Terra del Foc (Argentina) / Lozano Ciruela, Joan Miquel ; Estévez Escalera, Jordi, dir. ; Grimalt, Joan, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Prehistòria
La hipòtesis principal plantejada en aquesta tesis doctoral és si les análisis de química orgánica ens dónen noves dades, amplíen i corroboren la informació que normalment obtenim durant l'excavació d'un jaciment arqueològic amb l'aplicació de les tècniques d'estudi tradicionals, entenen per aquestes les anàlisis de la industria lítica, de la fauna, de la vegetació, dels sediments amb la micromorfologia de sòls, etc. [...]
The main hipótesis raised in this doctoral thesis is whether the organic chemistry análisis can provide new data, expand and verify the information that we usually obtain during the excavation of an archaeological site with the application of traditional study techniques, like, the análisis of the lithic industry, archaeofauna, the paleovegetation, and the study of sediments with soil micromorphology, etc. [...]

[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2018.  
3.
296 p, 3.7 MB Anàlisi de l'explicació atòmica de la química escolar mitjançant una proposta didàctica basada en la Història de la Ciència / Libran Vicente, Antoni ; Izquierdo i Aymerich, Mercè, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
És molt corrent veure a les classes de ciències que els alumnes tenen dificultats per comprendre el model atòmic que se'ls hi presenta. Aquest model atòmic, basant-nos en els llibres de text, presenta un àtom "físic" suportat en les teories de Rutherford i altres científics que no es relacionen fàcilment amb les reaccions químiques. [...]
We can always see in science classes how pupils blame for the excessive difficulty to understand the atomic theory they've learnt in class. This atomic theory, textbook based, consists principally in a "physical" atom supported on Rutherford and other contemporary scientists. [...]

[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  
4.
443 p, 10.5 MB Anàlisi del llibre de text de química com a discurs didàctic multimodal / Marzábal Blancafort, Ainoa ; Izquierdo i Aymerich, Mercè, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
En aquesta tesi doctoral analitzem una mostra de tres llibres de text de Química per a tercer d'ESO considerant que es tracta d'un discurs multimodal que té una intenció didàctica. L'objectiu és identificar i caracteritzar els estils didàctics que presenten els llibres analitzats considerant els continguts que presenten en el seu discurs, i com aquests es materialitzen en una seqüència que inclou una part textual expositiva, imatges i activitats que, conjuntament, els autors desenvolupen orientats a l'aprenentatge dels lectors seguint una proposta didàctica que hauria de ser compatible amb el cicle d'aprenentatge constructivista. [...]
In this thesis we analyze a sample of three chemistry textbooks for the third course of secondary school, as a multimodal discourse that has a didactic intent. The objective is to identify and characterize the teaching styles that have the books analyzed considering the content presented in his speech, and how it is embodied in a sequence that includes expository text, images and activities together, developed by the authors following an educational proposal that should be compatible with the constructivist learning cycle. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2011  
5.
79 p, 3.5 MB Posada a punt i validació de l'anàlisi d'urea en llet crua mitjançant IR per transformada de Fourier / Cabrespina Abril, Anna ; Baeza Labat, Maria del Mar ; Jubert, Anna ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
L'objectiu principal d'aquest projecte és posar a punt el mètode d'anàlisi d'urea en llet crua de vaca mitjançant la tècnica d'Infraroig per Transformada de Fourier (Fourier Transform Infrared Spectroscopy, FTIR). [...]
2009  

Materials acadèmics 47 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
6 p, 110.0 KB Laboratori d'Anàlisi Cromatogràfica i Espectroscòpica [105044] / Boada, Roberto ; Palet Ballus, Cristina ; Palacios Ruiz, Oscar ; Villarroya Antillac, Ignacio ; Puy Marimon, Neus ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
L'objectiu final de l'assignatura és que l'alumnat assoleixi les competències que s'indiquen en el apartat corresponent. Els objectius generals són: 1. Aplicar les lleis fonamentals i el principis teòrics adquirits per l'alumnat en els cursos de les assignatures anomenades ens els prerequisits. [...]
The main objective of the subject is that the student reaches the competences indicated in the corresponding section. The general objectives are: 1. Apply the fundamental laws and the theoretical principles acquired by the student in the courses of the subjects referenced in Prerequisites section. [...]
El objetivo final de la asignatura es que el alumnado alcance las competencias que se indican en el apartado correspondiente. Los objetivos generales son: 1. Aplicar las leyes fundamentales y los principios teóricos adquiridos por el alumnado en los cursos de las asignaturas mencionadas en el apartado de Prerrequisitos. [...]

2023-24
Grau en Química [1431]
Grau en Física i Grau en Química [1434]
3 documents
2.
5 p, 106.9 KB Mètodes Espectroscòpics d'Anàlisi [102488] / Alonso Chamarro, Julian ; Boada, Roberto ; Lopez Mesas, Montserrat ; Villarroya Antillac, Ignacio ; Garcia Anton Aviño, Jordi ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
L'assignatura pretén complementar els coneixements bàsics dels alumnes en l'àmbit de la Química Analítica ampliant el conjunt de tècniques d'anàlisi instrumental, en particular els mètodes espectroscòpics d'anàlisi. [...]
The course aims to complement the students' basic knowledge of instrumental analysis techniques within Analytical Chemistry and, in particular, spectroscopic methods of analysis. The knowledge acquired in this course is fundamental in order to understand and approach the learning of subjects from other areas of knowledge, taking advantage of the multidisciplinary nature of the subject Analytical Chemistry. [...]
La asignatura pretende complementar los conocimientos básicos de los alumnos en las técnicas de análisis instrumental dentro de la Química Analítica y, en particular, los métodos espectroscópicos de análisis. [...]

2023-24
Grau en Física i Grau en Química [1287]
Grau en Química [1431]
Grau en Física i Grau en Química [1434]
Grau en Química [953]
3 documents
3.
7 p, 111.7 KB Anàlisi i Gestió de la Qualitat [102501] / Alcalà Bernàrdez, Manel ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
L'objectiu de l'assignatura és introduir a l'estudiant al concepte de qualitat com recurs estratègic per a la competitivitat i donar-li les eines necessàries per a desenvolupar l'activitat del laboratori en el marc d'un sistema de qualitat basat en els estàndards i normes vigents. [...]
The objective of the subject is to introduce the student to the concept of quality as a strategic resource for competitiveness and to provide the necessary tools to develop the laboratory's activity in the framework of a quality system based on the standards and current regulations. [...]
El objetivo de la asignatura es introducir al estudiante al concepto de calidad como recurso estratégico para la competitividad y darle las herramientas necesarias para desarrollar la actividad del laboratorio en el marco de un sistema de calidad basado en los estándares y normas vigentes. [...]

2023-24
Grau en Física i Grau en Química [1287]
Grau en Química [1431]
Grau en Física i Grau en Química [1434]
Grau en Química [953]
3 documents
4.
5 p, 108.5 KB Laboratori d'Anàlisi Cromatogràfica i Espectroscòpica [105044] / Lopez Mesas, Montserrat ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
L'objectiu final de l'assignatura és que l'alumnat assoleixi les competències que s'indiquen en el apartat corresponent. Els objectius generals són: 1. Aplicar les lleis fonamentals i el principis teòrics adquirits per l'alumnat en els cursos de les assignatures anomenades ens els prerequisits. [...]
The main objective of the subject is that the student reaches the competences indicated in the corresponding section. The general objectives are: 1. Apply the fundamental laws and the theoretical principles acquired by the student in the courses of the subjects referenced in Prerequisites section. [...]
El objetivo final de la asignatura es que el alumnado alcance las competencias que se indican en el apartado correspondiente. Los objetivos generales son: 1. Aplicar las leyes fundamentales y los principios teóricos adquiridos por el alumnado en los cursos de las asignaturas mencionadas en el apartado de Prerrequisitos. [...]

2022-23
Grau en Química [1431]
Grau en Física i Grau en Química [1434]
3 documents
5.
6 p, 109.7 KB Anàlisi i Gestió de la Qualitat [102501] / Coello Bonilla, Jordi ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
L'objectiu de l'assignatura és introduir a l'estudiant al concepte de qualitat com recurs estratègic per a la competitivitat i donar-li les eines necessàries per a desenvolupar l'activitat del laboratori en el marc d'un sistema de qualitat basat en els estàndards i normes vigents. [...]
The objective of the subject is to introduce the student to the concept of quality as a strategic resource for competitiveness and to provide the necessary tools to develop the laboratory's activity in the framework of a quality system based on the standards and current regulations. [...]
El objetivo de la asignatura es introducir al estudiante al concepto de calidad como recurso estratégico para la competitividad y darle las herramientas necesarias para desarrollar la actividad del laboratorio en el marco de un sistema de calidad basado en los estándares y normas vigentes. [...]

2022-23
Grau en Física i Grau en Química [1287]
Grau en Química [1431]
Grau en Física i Grau en Química [1434]
Grau en Química [953]
3 documents
6.
5 p, 105.7 KB Mètodes Espectroscòpics d'Anàlisi [102488] / Alonso Chamarro, Julián ; Boada, Roberto ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
L'assignatura pretén complementar els coneixements bàsics dels alumnes en l'àmbit de la Química Analítica ampliant el conjunt de tècniques d'anàlisi instrumental, en particular els mètodes espectroscòpics d'anàlisi. [...]
The course aims to complement the students' basic knowledge of instrumental analysis techniques within Analytical Chemistry and, in particular, spectroscopic methods of analysis. The knowledge acquired in this course is fundamental in order to understand and approach the learning of subjects from other areas of knowledge, taking advantage of the multidisciplinary nature of the subject Analytical Chemistry. [...]
La asignatura pretende complementar los conocimientos básicos de los alumnos en las técnicas de análisis instrumental dentro de la Química Analítica y, en particular, los métodos espectroscópicos de análisis. [...]

2022-23
Grau en Física i Grau en Química [1287]
Grau en Química [1431]
Grau en Física i Grau en Química [1434]
Grau en Química [953]
3 documents
7.
5 p, 108.4 KB Laboratori d'Anàlisi Cromatogràfica i Espectroscòpica [105044] / Coello Bonilla, Jordi ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
L'objectiu final de l'assignatura és que l'alumne assoleixi les competències que s'indiquen en el apartat corresponent. Els objectius generals son: 1. Aplicar les lleis fonamentals i el principis teòrics adquirits per l'alumne en els cursos de les assignatures anomenades ens els prerequisits. [...]
The main objective of the subject is that the student reaches the competences indicated in the corresponding section. The general objectives are: 1. Apply the fundamental laws and the theoretical principles acquired by the student in the courses of the subjects referenced in Prerequisites section. [...]
El objetivo final de la asignatura es que el alumno alcance las competencias que se indican en el apartado correspondiente. Los objetivos generales son: 1. Aplicar las leyes fundamentales y los principios teóricos adquiridos por el alumno en los cursos de las asignaturas mencionadas en el apartado de Prerrequisitos. [...]

2021-22
Grau en Química [1431]
Grau en Física i Grau en Química [1434]
3 documents
8.
6 p, 109.8 KB Anàlisi i Gestió de la Qualitat [102501] / Coello Bonilla, Jordi ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
L'objectiu de l'assignatura és introduir a l'estudiant al concepte de qualitat com recurs estratègic per a la competitivitat i donar-li les eines necessàries per a desenvolupar l'activitat del laboratori en el marc d'un sistema de qualitat basat en els estàndards i normes vigents. [...]
The objective of the subject is to introduce the student to the concept of quality as a strategic resource for competitiveness and to provide the necessary tools to develop the laboratory's activity in the framework of a quality system based on the standards and current regulations. [...]
El objetivo de la asignatura es introducir al estudiante al concepto de calidad como recurso estratégico para la competitividad y darle las herramientas necesarias para desarrollar la actividad del laboratorio en el marco de un sistema de calidad basado en los estándares y normas vigentes. [...]

2021-22
Grau en Física i Grau en Química [1287]
Grau en Química [1431]
Grau en Física i Grau en Química [1434]
Grau en Química [953]
3 documents
9.
5 p, 106.5 KB Mètodes Espectroscòpics d'Anàlisi [102488] / Alonso Chamarro, Julián ; Valiente Malmagro, Manuel ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
L'assignatura pretén complementar els coneixements bàsics dels alumnes en l'àmbit de la Química Analítica ampliant el conjunt de tècniques d'anàlisi instrumental, en particular els mètodes espectroscòpics d'anàlisi. [...]
The course aims to complement the students' basic knowledge of instrumental analysis techniques within Analytical Chemistry and, in particular, spectroscopic methods of analysis. The knowledge acquired in this course is fundamental in order to understand and approach the learning of subjects from other areas of knowledge, taking advantage of the multidisciplinary nature of the subject Analytical Chemistry. [...]
La asignatura pretende complementar los conocimientos básicos de los alumnos en las técnicas de análisis instrumental dentro de la Química Analítica y, en particular, los métodos espectroscópicos de análisis. [...]

2021-22
Grau en Física i Grau en Química [1287]
Grau en Química [1431]
Grau en Física i Grau en Química [1434]
Grau en Química [953]
3 documents
10.
6 p, 109.6 KB Laboratori d'Anàlisi Cromatogràfica i Espectroscòpica [105044] / Coello Bonilla, Jordi ; Alonso Chamarro, Julián ; Valiente Malmagro, Manuel ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
L'objectiu final de l'assignatura és que l'alumne assoleixi les competències que s'indiquen en el apartat corresponent. Els objectius generals son: 1. Aplicar les lleis fonamentals i el principis teòrics adquirits per l'alumne en els cursos de les assignatures anomenades ens els prerequisits. [...]
El objetivo final de la asignatura es que el alumno alcance las competencias que se indican en el apartado correspondiente. Los objetivos generales son: 1. Aplicar las leyes fundamentales y los principios teóricos adquiridos por el alumno en los cursos de las asignaturas mencionadas en el apartado de Prerrequisitos. [...]

2020-21
Grau en Química [1431]
Grau en Física i Grau en Química [1434]
3 documents

Materials acadèmics : 47 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.