1.
|
|
2.
|
19 p, 1.4 MB |
Over 40 years (1981-2023) assessing stigma with the Community Attitudes to Mental Illness (CAMI) scale : a systematic review of its psychometric properties
/
Sanabria-Mazo, Juan P.. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ;
Doval Dieguez, Eduardo (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ;
Bernadàs, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ;
Angarita-Osorio, Natalia (Institut Hospital del Mar d'Investigacions Mèdiques) ;
Colomer-Carbonell, Ariadna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ;
Evans-Lacko, Sara (London School of Economics and Political Science) ;
Thornicroft, Graham (King's College London. Centre for Global Mental Health) ;
Luciano, Juan V. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ;
Rubio-Valera, María (Centro de Investigación Biomédica en Red de Epidemiología y Salud Pública)
The Community Attitudes to Mental Illness (CAMI) scale measures social stigma towards people with mental illness. Although it has been used worldwide, the psychometric properties of the CAMI have not been systematically reviewed. [...]
2023 - 10.1186/s13643-023-02230-4
Systematic Reviews, Vol. 12 (april 2023)
|
|
3.
|
15 p, 357.2 KB |
El Camino de la Unión Europea hacia la neutralidad climática : retos de la transición energética y ecológica tras el Pacto Verde Europeo
/
Zambrano González, Karla (Universitat de València) ;
García-Aranda, César (Universidad Politécnica de Madrid)
La presentación del Pacto Verde Europeo, en diciembre de 2019, constituye uno de los planes estratégicos más ambiciosos de la Unión Europea (UE) en lo referente al desarrollo de su política climática que busca, a su vez, dar cumplimiento, de forma progresiva y evolutiva, a los compromisos asumidos en el Acuerdo de París. [...] La presentació del Pacte Verd Europeu, el desembre de 2019, constitueix un dels plans estratègics més ambiciosos de la Unió Europea (UE) pel que fa al desenvolupament de la seva política climàtica que cerca, alhora, donar compliment, de forma progressiva i evolutiva, als compromisos assumits a l'Acord de París. [...] The presentation of the European Green Deal, in December 2019, is one of the European Union's most ambitious strategic plans for the development of its climate policy, which, in turn, seeks to implement the commitments made in the Paris Agreement in a progressive and evolutionary manner. [...]
2022 - 10.5565/rev/quadernsiee.14
Quaderns IEE, Vol. 1 Núm. 1 (2022) , p. 199-213 (Notes d'actualitat)
|
|
4.
|
10 p, 525.5 KB |
Ciència escolar per als reptes actuals : esculls en el camí i estratègies per superar-los
/
Izquierdo Aymerich, Mercè ;
Calvo Lomero, Conxita ;
Guitart Mas, Fina ;
Garcia Cáceres, Gemma ;
Aliberas Maymí, Joan ;
Estaña Viver, Josep Lluís ;
Guerrero Sala, Mercè
Per lluitar contra la desafecció envers la ciència escolar i fer-la atractiva per a l'alumnat, la recerca educativa mostra que cal evitar de topar amb alguns esculls: el de tractar-la com a simple informació, el de confondre-la amb formació d'especialistes, el d'ignorar les idees intuïtives del sentit comú, o el de pre-tendre regular-la amb criteris purament científics. [...] To combat disaffection with school science and make it attractive to students, educational research shows that it is necessary to avoid collide with some obstacles: to treat it as mere information, to confuse it with specialist training, to ignore the intuitive ideas of common sense, or to try to regulate it with purely scientific criteria. [...] Para luchar contra la desafección hacia la ciencia escolar y hacerla atractiva para el alumnado, la investigación educativa muestra que es necesario evitar algunos escollos: el de tratarla como simple información, el de confundirla con la formación de especialistas, el de ignorar ideas intuitivas del sentido común o el de pretender regularla con criterios puramente científicos. [...]
2022 - 10.5565/rev/ciencies.443
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 43 (2022) , p. 38-47 (Reflexions i recerques sobre l'ensenyament de les ciències)
|
|
5.
|
8 p, 600.3 KB |
Construint el camí de la informació al cos humà per explicar la regulació de la temperatura corporal amb infants de primària
/
Dalmau Portulas, Fàtima (Escola Camins de Banyoles) ;
Amat, Arnau (Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya)
Es presenta una experiència feta amb infants de cicle mitjà de primària per investigar com el cos humà regula la temperatura corporal. La situació de pandèmia actual, amb la pràctica habitual de prendre la temperatura a les nenes i als nens abans d'entrar a l'escola és el context que inicia la investigació. [...] This paper presents an elementary school experience with 8-10 year-old children to inquiry on how the human body regulates body temperature. The current pandemic situation, with the usual practice of taking children's temperature before going into the school is the context that triggers the study. [...] Se presenta una experiencia llevada a cabo con alumnado de ciclo medio de primaria para investigar como el cuerpo humano regula la temperatura corporal. La situación de pandemia actual, con la práctica habitual de tomar la temperatura a las niñas y niños antes de entrar en la escuela es el contexto que inicia la investigación. [...]
2022 - 10.5565/rev/ciencies.446
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 43 (2022) , p. 2-9 (Experiències didàctiques i treballs pràctics)
|
|
6.
|
11 p, 357.7 KB |
Camí Batut : un procés de formació i innovació docent per afavorir l'ambientalització curricular a l'Educació Secundària
/
Gual Oliva, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ;
Olmos Casado, Úrsula (Museu de la Mediterrània)
Es presenta la descripció d'un projecte de formació i innovació docent dut a terme durant el curs 2019-2020 entre diferents institucions educatives -el Museu de la Mediterrània de Torroella de Montgrí, el Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya i la Universitat de Girona- que té com a objecte el disseny, la implementació i l'avaluació d'un material didàctic que permeti abordar l'educació ambiental en l'àrea del Parc Natural del Montgrí, les Illes Medes i el Baix Ter a l'Educació Secundària Obligatòria. [...] The description of a teaching training and innovation project carried out during 2019-2020 between different educational institutions - the Museum of the Mediterranean of Torroella de Montgrí, the Department of Education of the Generalitat de Catalunya and the University de Girona- is presented. [...] Se presenta la descripción de un proyecto de formación e innovación docente llevado a cabo durante el curso 2019-2020 entre diferentes instituciones educativas -el Museu de la Mediterrànea de Torroella de Montgrí, el Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya y la Universitat de Girona- que tiene como objetivo el diseño, la implementación y la evaluación de un material didáctico que permita abordar la educación ambiental en el área del Parc Natural del Montgrí, las Illes Medes y el Baix Ter en la Educación Secundaria Obligatoria. [...]
2022 - 10.5565/rev/ciencies.448
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 43 (2022) , p. 10-20 (Experiències didàctiques i treballs pràctics)
|
|
7.
|
|
8.
|
20 p, 993.5 KB |
El principio del camino a la igualdad : una comparativa de textos medievales femeninos y masculinos sobre la mujer en la Edad Media
/
Adán Lledín, Sheila (Universidad Complutense de Madrid)
Estamos acostumbrados a leer textos medievales de hombres, pero no solo hubo plumas masculinas, también hubo muchos escritos de mujeres y de las que hoy en día sigue sin hablarse, que defendieron a las mujeres, que hablaron de ellas mismas, de sus circunstancias, de sus vidas, sus sentimientos, su idea del sexo y sus opiniones, pese a las prohibiciones e impedimentos que las impusieron. [...] We are used to read medieval texts created by men, but there were not only male's quills. There were also many documents written by women that have not been discussed so far, where they stand up for other women, speaking of their selves, their circumstances, their lives, their feelings, their sex's conception, and their opinions, despite the prohibitions and impediments that were imposed to them. [...]
2020
Mirabilia, Núm. 31 (2020) , p. 788-807
|
|
9.
|
|
10.
|
20 p, 614.1 KB |
L'heterodòxia de Maria Antònia Ortolà : el camí del relat autobiogràfic al procés inquisitorial (1717-1727)
/
Zaragoza Gómez, Verónica (Universidad Nacional de Educación a Distancia (Espanya))
El 1717, la valenciana Maria Antònia Ortolà va començar a ser investigada pel tribunal de la Inquisició de València per exterioritzar una religiositat sospitosa, que calia reconduir; en va resultar absolta però al cap dels anys, en la condició de beata, va resultar víctima d'un nou procés que va culminar amb la sentència de reclusió i de silenci absolut. [...] In 1717, the Valencian Maria Antònia Ortolà was interrogated by the Valencian Inquisition because of a suspicious religiosity that she had to reorient. She was absolved in the first trial, but a few years later, in her condition of beata, she was victim of a new process that culminated in the sentence of reclusion and of absolute silence. [...] En 1717, la valenciana Maria Antònia Ortolà empezó a ser investigada por el tribunal de la Inquisición de Valencia por exteriorizar una religiosidad sospechosa, que debía ser reorientada; resultó absuelta en este primer caso, pero años más tarde, en su condición de beata, fue víctima de un nuevo proceso que culminó con la sentencia de reclusión y de silencio absoluto. [...]
2018 - 10.5565/rev/manuscrits.215
Manuscrits, Núm. 37 (2018) , p. 117-136 (Articles)
|
|