Resultats globals: 377 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 242 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 9 registres trobats
Llibres i col·leccions, 7 registres trobats
Documents de recerca, 35 registres trobats
Materials acadèmics, 84 registres trobats
Articles 242 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
10 p, 616.4 KB Integrability and dynamics of a simplified class B laser system / Llibre, Jaume (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques) ; Pantazi, Chara (Universitat Politècnica de Catalunya. Departament de Matemàtiques)
A simplified class B laser system is a family of differential polynomial systems of degree two depending on the parameters a and b. Its rich dynamics has already been observed in 1980s, see Arecchi et al. [...]
2023 - 10.1063/5.0169342
Chaos, Vol. 33, Issue 10 (October 2023) , art. 103119  
2.
The limit cycles of a class of piecewise differential systems / Benabdallah, Imane (University Mohamed El Bachir. Department of Mathematics) ; Benterki, Rebiha (University Mohamed El Bachir. Department of Mathematics) ; Llibre, Jaume (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques)
In this century many papers have been published on the piecewise differential systems in the plane. The increasing interest for this class of differential systems is motivated by their many applications for modelling several natural phenomena. [...]
2023 - 10.1007/s40590-023-00535-x
Boletin de la Sociedad Matematica Mexicana, Vol. 29, Issue 3 (November 2023) , art. 62  
3.
11 p, 3.9 MB Analysis of the different subpeptidomes presented by the HLA class I molecules of the B7 supertype / Tirado-Herranz, Adrián (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Cel·lular, de Fisiologia i d'Immunologia) ; Guasp, Pablo (Memorial Sloan Kettering Cancer Center (Estats Units d'Amèrica)) ; Pastor-Moreno, Alba (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Cel·lular, de Fisiologia i d'Immunologia) ; Area Navarro, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Cel·lular, de Fisiologia i d'Immunologia) ; Álvarez Pérez, Iñaki (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Cel·lular, de Fisiologia i d'Immunologia)
MHC-I molecules of the HLA-B7 supertype preferentially bind peptides with proline at position 2. HLA-B*51:01 and B*51:08 present two predominant subpeptidomes, one with Pro2 and hydrophobic residues at P1, and another with Ala2 and Asp enriched at position 1. [...]
2023 - 10.1016/j.cellimm.2023.104707
Cellular Immunology, Vol. 387 (2023)  
4.
58 p, 6.6 MB Phase Portraits of a Class of Continuous Piecewise Linear Differential Systems / Li, Jie (Southwest Petroleum University. School of Sciences) ; Llibre, Jaume (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques)
The phase portraits of the planar linear differential systems are very well known. This is not the case for the phase portraits of the planar continuous piecewise linear differential systems. In this paper we classify the phase portraits of the class of planar continuous piecewise linear differential systems of the form x˙=a|x|+by+c,y˙=α|x|+βy+γ, in the Poincaré disc when aβ- bα≠ 0, and prove the existence and uniqueness of limit cycles. [...]
2023 - 10.1007/s12591-023-00666-7
Differential Equations and Dynamical Systems, (November 2023)  
5.
People like us, the ordinary people : culture-based approaches to middle class analysis / Maestripieri, Lara (Politecnico di Milano) ; Bellini, Andrea (Sapienza Università di Roma)
Since the beginning of the sociological debate on social classes, the middle class has been defined negatively for what it is not: lying in the middle between the bourgeoisie and the working class. This article aims to translate the terms of the problem positively, shifting the focus from determining «what is» or «who is in» the middle class to understanding the inherent meaning of «being» middle class. [...]
2022 - 10.1423/102594
Rassegna Italiana di Sociologia, Vol. 63 Núm. 1 (2022) , p. 211-234  
6.
22 p, 695.3 KB Cuando llevamos a clase la secuencia : L'aspecte lèxic a la carta. Una seqüència per al treball de la riquesa verbal en les produccions escrites / Rodríguez Pérez, Silvia (Institut Josep Tapiro)
Este artículo desarrolla la aplicación en el aula de una propuesta didáctica realizada por Isabel Crespí y Ares Llop en torno al estudio del aspecto léxico con el objetivo de mejorar el repertorio léxico del alumnado y la producción de textos descriptivos. [...]
Aquest article desenvolupa l'aplicació a l'aula d'una proposta didàctica realitzada per Isabel Crespí i Ares Llop al voltant de l'estudi de l'aspecte lèxic amb l'objectiu de millorar el repertori lèxic de lalumnat i la producció de textos descriptius. [...]
This paper presents the application in the classroom of a proposed sequence made by Isabel Crespí and Ares Llop about the study of lexical aspect in the second stage of Secondary School Studies as a tool to facilitate the enrichment of vocabulary and the dynamicity of learners' written descriptions. [...]

2023 - 10.5565/rev/regroc.99
ReGroc : revista de gramática orientada a las competencias, Vol. 6 Núm. 1 (2023) , p. 145-166 (Gramática en el aula)  
7.
9 p, 1.5 MB Deep machine learning for meteor monitoring : Advances with transfer learning and gradient-weighted class activation mapping / Peña-Asensio, Eloy (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química) ; Trigo Rodríguez, Josep Maria (Institut de Ciències de l'Espai) ; Grèbol-Tomàs, Pau (Institut de Ciències de l'Espai) ; Regordosa-Avellana, David (Spanish Meteor Network) ; Rimola, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química)
In recent decades, the use of optical detection systems for meteor studies has increased dramatically, resulting in huge amounts of data being analyzed. Automated meteor detection tools are essential for studying the continuous meteoroid incoming flux, recovering fresh meteorites, and achieving a better understanding of our Solar System. [...]
2023 - 10.1016/j.pss.2023.105802
Planetary and Space Science, Vol. 238 (November 2023) , art. 105802  
8.
10 p, 813.6 KB Rimeporide as a first- in-class NHE-1 inhibitor : Results of a phase Ib trial in young patients with Duchenne Muscular Dystrophy / Previtali, Stefano C. (IRCCS San Raffaele Scientific Institute (Milà, Itàlia)) ; Gidaro, Teresa (Hopital Trousseau) ; Diaz-Manera, Jordi (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Zambon, Alberto (IRCCS San Raffaele Scientific Institute (Milà, Itàlia)) ; Carnesecchi, Stephanie (Geneva University (UNIGE)) ; Roux-Lombard, Pascale (Geneva University Hospitals) ; Spitali, Pietro (Leiden University Medical Center) ; Signorelli, Mirko (Leiden University Medical Center) ; Szigyarto, Cristina Al-Khalili (Kungl. Tekniska högskolan (Estocolm (Suècia)) ; Johansson, Camilla (Science for Life Laboratory) ; Gray, Julian (EspeRare) ; Labolle, Delphine (EspeRare) ; Porte Thomé, Florence (EspeRare) ; Pitchforth, Jacqueline (UCL Great Ormond Street Institute of Child Health & Great Ormond Street Hospital Dubowitz Neuromuscular Centre) ; Domingos, Joana (UCL Great Ormond Street Institute of Child Health & Great Ormond Street Hospital Dubowitz Neuromuscular Centre) ; Muntoni, Francesco (University College London) ; Universitat Autònoma de Barcelona
Rimeporide, a first-in-class sodium/proton exchanger Type 1 inhibitor (NHE-1 inhibitor) is repositioned by EspeRare for patients with Duchenne Muscular Dystrophy (DMD). Historically, NHE-1 inhibitors were developed for cardiac therapeutic interventions. [...]
2020 - 10.1016/j.phrs.2020.104999
Pharmacological Research, Vol. 159 (september 2020) , p. 104999  
9.
5 p, 3.6 MB Prognostic role of NYHA class in heart failure patients undergoing primary prevention ICD therapy / Briongos-Figuero, S. (Hospital Universitario Infanta Leonor) ; Estévez, A. (Hospital Universitario Infanta Leonor) ; Pérez, M.L. (Complejo Hospitalario Universitario de A Coruña) ; Martínez-Ferrer, José Bautista (Arabako Unibertsitate Ospitalea (Vitoria, País Basc)) ; García, E. (Complexo Hospitalario Universitario de Vigo) ; Viñolas Prat, Xavier (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Arenal Maiz, Ángel (Hospital General Universitario Gregorio Marañón) ; Alzueta, J. (Hospital Universitario Virgen de la Victoria (Màlaga, Andalusia)) ; Muñoz-Aguilera, R. (Hospital Universitario Infanta Leonor) ; Universitat Autònoma de Barcelona
Concerns about the prognostic value of NYHA functional class (FC) in heart failure (HF) patients carrying a prophylactic implantable cardioverter defibrillator (ICD) are still present. We aimed to compare whether mortality and arrhythmic risk were different, in a cohort of HF patients undergoing ICD-only implant, according to their FC. [...]
2020 - 10.1002/ehf2.12548
ESC Heart Failure, Vol. 7 Núm. 1 (january 2020) , p. 279-283  
10.
Nonexistence and Uniqueness of Limit Cycles in a Class of Three-Dimensional Piecewise Linear Differential Systems / Chen, Ting (Guangdong University of Finance and Economics. School of Statistics and Mathematics) ; Huang, Lihong (Changsha University. College of Mathematics) ; Llibre, Jaume (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques)
During the last twenty years there has been increasing interest in studying the piecewise differential systems, mainly due to their many applications in natural science and technology. Up to now the most studied differential systems are in dimension two, here we study them in dimension three. [...]
2023 - 10.1142/S021812742350075X
International journal of bifurcation and chaos in applied sciences and engineering, Vol. 33, Issue 6 (May 2023) , art. 2350075  

Articles : 242 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 9 registres trobats  
1.
2 p, 59.2 KB Unemployment during the economic crisis. Class inequality trends in Europe / De Luca, Deborah (University of Milan) ; Centre d'Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball
2016 (IWPLMS 2016 Abstract book)
Annual Conference of the International Working Party on Labour Market Segmentation. Barcelona, Catalunya, 37è : 2016  
2.
1 p, 54.7 KB The erosion of the German middle class / Bosch, Gerhard (Universität Duisburg-Essen. Institut Arbeit und Qualifikation) ; Kalina, Thorsten (Universität Duisburg-Essen. Institut Arbeit und Qualifikation) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball
2016 (IWPLMS 2016 Abstract book)
Annual Conference of the International Working Party on Labour Market Segmentation. Barcelona, Catalunya, 37è : 2016  
3.
19 p, 354.3 KB The erosion of the German middle class / Bosch, Gerhard (University Duisburg-Essen) ; Kalina, Thorsten (University Duisburg-Essen) ; Centre d'Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball
2016
Annual Conference of the International Working Party on Labour Market Segmentation. Barcelona, Catalunya, 37a : 2016  
4.
20 p, 497.8 KB Approaches to imputation of income from the perspective of class analysis. A proposal using factor analysis techniques / Fernández Melián, María Clara (Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas) ; Rodríguez de la Fuente, José Javier (Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas)
The purpose of the paper is to analyze the implications of using different methods to imput missing income data from the perspective of structure and class analysis. In particular, the interest is to describe and apply different methods and to examine the similarities and differences between them. [...]
2016
ISA Forum of Sociology. Viena, Austria, : 2016  
5.
12 p, 465.1 KB Social class and academic performance: how do they influence expectations and strategies for choosing a degree program? / Troiano i Gomà, Helena (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Torrents Vilà, Dani (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball
2015
International Workshop at the University of Konstanz. Constança, Alemanya, : 2015  
6.
20 p, 702.3 KB Social class and study conditions in Catalonia / Sanchez-Gelabert, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Elias, Marina (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball
2011
International Workshop at the University of Konstanz: The Bologna Process as a Challenge for the Students. Constança, Alemanya, : 2011  
7.
5 p, 27.9 KB Más allá de la canción : propuestas musicales para la enseñanza-aprendizaje en clase de lengua extranjera / Viladot, Laia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Casals Ibañez, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Taula Rodona Internacional TRI-CLIL (2a : 2012 : Bellaterra, Catalunya)
2012
TRICLIL proceedings: Better CLIL: more opportunities in primary, secondary and higher education, 2012, p. 296-300  
8.
4 p, 21.2 KB From genotype to phenotype: a teacher-led explanation, whole-class experience in an upper-secondray CLIL science classroom / Simon Auerbach, Jill (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Taula Rodona Internacional TRI-CLIL (2a : 2012 : Bellaterra, Catalunya)
2012
TRICLIL proceedings: Better CLIL: more opportunities in primary, secondary and higher education, 2012, p. 279-282  
9.
5 p, 27.0 KB Class talk: recurs en línia per a l'ensenyament d'assignatures en anglès / Fortuny-Santos, Jordi (Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Organització d'Empreses) ; Alsina Aubach, Montserrat (Universitat Politècnica de Catalunya. Departament de Matemàtica Aplicada III) ; Taula Rodona Internacional TRI-CLIL (2a : 2012 : Bellaterra, Catalunya)
2012
TRICLIL proceedings: Better CLIL: more opportunities in primary, secondary and higher education, 2012, p. 201-205  

Llibres i col·leccions 7 registres trobats  
1.
14 p, 1.1 MB Exploring the impact of Covid19 school closures among working-class highschool students in Madrid and Barcelona by migration status and gender / Carrasco, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Pibernat Vila, Marina (Universitat Autònoma de Barcelona)
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona. CER-Migracions, Servei de Publicacions, 2023
Supporting migrant students through the pandemic and beyond, 2023, p. 30-43  
2.
18 p, 210.6 KB "Visca la terra!" : clase(s) y nación(es) en el antifranquismo campesino catalán / Ferrer González, Cristian (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis sobre Dictadures i Democràcies (CEDID))
El campesinado ha sido uno de los agentes sociopolíticos menos estudiados del antifranquismo. Cuando no ha sido así, han primado las investigaciones sobre regiones eminentemente agrícolas, dónde el trabajo asalariado era predominante, el nivel de industrialización bajo y la nación no estaba en disputa. [...]
The peasantry has been one of the socio-political agents less studied on researches about the opposition movement to Franco's dictatorship. So often, there has been a primacy of studies about rural regions where wage labour was predominant, the industrialization level was low and where the nation wasn't in dispute. [...]

Bellaterra : Departament d'Història Moderna i Contemporània, Universitat Autònoma de Barcelona, 2017 (Encuentro de Jóvenes Investigadores en Historia Contemporánea ; 2)
Fronteras contemporáneas: identidades, pueblos, mujeres y poder: Actas del V Encuentro de Jóvenes Investigadores en Historia Contemporánea / coord. per Cristian Ferrer González, Joel Sans Molas, 2017, p. 233-250  
3.
5 p, 24.9 KB Video in the translation class / González Davies, María (Estudis Universitaris de Vic) ; Maudsley, Michael (Universitat de Barcelona)
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i Interpretació, 1997
II Congrés Internacional sobre Traducció : abril 1994, 1997, p. 83-87  
4.
9 p, 104.7 KB Clase y nación en la época contemporánea. ¿Identidades antinómicas o emparejables? / Díaz Alonso, Diego (Universidad de Oviedo) ; Forti, Steven, 1981- (Universidade Nova de Lisboa. Instituto de Historia Contemporánea)
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Història Moderna i Contemporània, 2017
Fronteras contemporáneas: identidades, pueblos, mujeres y poder: Actas del V Encuentro de Jóvenes Investigadores en Historia Contemporánea, 2017, p. 207-215  
5.
13 p, 82.5 KB Gendering the class struggle. Trade union feminism in Italy in the 1970s / Frisone, Anna (European University Institute)
Bellaterra: CEFID-UAB, 2016 (VI. Gender and conflict / Gènere i conflicte / Género y conflictividad)
III International Conference Strikes and Social Conflicts: combined historical approaches to conflict. Proceedings, 2016, p. 826-838  
6.
15 p, 93.7 KB War, economic crisis, and working-class political action : a comparative analysis of parliamentary socialism and political labour in Australia and Britain 1918-1921 / Byrne, Liam (University of Melbourne)
Bellaterra : CEFID-UAB, 2016 (IV. Identities and social conflicts / Identitats i conflictes socials / Identidades y conflictos sociales)
III International Conference Strikes and Social Conflicts: combined historical approaches to conflict. Proceedings, 2016, p. 578-592  
7.
9 p, 64.2 KB The great cowboy strike of 1883. Class war in the wild west and the reconstruction of power in the Texas panhandle / Lause, Mark (University of Cincinatti)
Bellaterra : CEFID-UAB, 2016 (III. Agrarian and rural conflict / El conflicte agro-rural / El conflicto agro-rural)
III International Conference Strikes and Social Conflicts: combined historical approaches to conflict. Proceedings, 2016, p. 486-494  

Documents de recerca 35 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
49 p, 1.1 MB Beyond the Flapper: Zelda Fitzgerald's Representation of Middle-Class Female Artistry in her 'Girls' Series' / Sanchis Campos, Vanessa ; Font Paz, Carme, 1972-, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística
This MA dissertation approaches the understudied short fiction of American modernist author Zelda Fitzgerald from a feminist perspective. By analyzing three stories from the author's 'Girls' Series,' I dissect how Fitzgerald's portrayal of working women and their quest for artistic realization exposes the difficulties working women encountered in the 1920s and 1930s. [...]
Aquest TFM estudia la ficció curta de l'autora americana modernista Zelda Fitzgerald des d'una perspectiva feminista. Mitjançant l'anàlisi de tres històries curtes de la 'Girls' Series' de l'autora, s'estudia com la seua representació de les dones treballadores que busquen realitzar-se artísticament exposa les dificultats de ser una dona treballadora als anys 20 i 30. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2023
Màster Universitari en Estudis Anglesos Avançats / Advanced English Studies [1099]  
2.
147 p, 1.8 MB La realitat social privilegiada. Una consciència de classe? / Godàs Pérez, Teresa ; Muntanyola-Saura, Dafne, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
El següent treball té la intenció de posar la mirada sobre els alts cercles socials i la construcció de la seva experiència en el món, alliberada de la urgència de la necessitat econòmica. A l'existir una distància amb la urgència material, la seva quotidianitat es construeix de manera particular i distinta a la de la classe treballadora, és així com es crea una disposició exclusiva que els porta a constituir una estilització de vida privilegiada. [...]
El siguiente trabajo tiene la intención de poner la mirada sobre los altos círculos sociales i la construción de su experiencia en el mundo, aliberada de la urgencia de la necesidad económica. Al existir una distancia amb la urgencia material, su cotidianidad se construye de manera particular y distinta a la de la classe trabajadora, es así como se crea una disposición exclusiva que les lleva a constituir una estilización de la vida privilegiada. [...]
The following paper intends to observe the high social circles and the construction of their experience in the world, freed from the urgency of the economic need. As there is a distance over material urgency, their daily life is constructed in a particular way and differently from the working class, this is how an exclusive disposition is created that leading them to constituted a stylization of privileged life. [...]

2022
Grau en Sociologia [819]
3 documents
3.
34 p, 1.5 MB Els pagesos de la fruita : creació d'un joc de taula per a treballar la probabilitat a l'aula de P5 / Voltà Ollé, Berta ; Torregrosa, Alba, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El present treball té com a objectiu dissenyar, a partir de jocs existents al mercat, un joc per a treballar la probabilitat a l'aula de P5. Jugar és una de les formes més naturals d'aprenentatge que té l'ésser humà (Edo, 2002), per tant, es considera que és una bona eina per a treballar la probabilitat, una de les àrees de les matemàtiques que més es tendeixen a apartar dins de les aules (Alsina, 2012). [...]
El presente trabajo tiene como objetivo diseñar, a partir de juegos ya existentes en el mercado, un juego para trabajar la probabilidad en el aula de P5. Jugar es una de las formas más naturales de aprendizaje que tiene el ser humano (Edo, 2002), por lo tanto, se considera que es una buena manera de trabajar la probabilidad, una de las áreas de las matemáticas que se tienden a apartar dentro de las aulas (Alsina, 2012). [...]
The aim of this study is to design, from existing games, a game to work on probability in the 5-year-old class. Playing is one of the most natural forms of human learning (Edo, 2002), hence, it is considered a good form to work on probability, a mathematics area tended to be put aside in classroom (Alsina, 2012). [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2022
Grau en Educació Infantil [847]  
4.
40 p, 949.5 KB Working-Class Sissies : Analysing Class, Masculinity and Sexuality in "Pride and Billy Elliot" / Hernández González, Bàrbara ; Roig Mora, Arnau, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística
A 14-year-gap separates Billy Elliot (2000) from Pride (2014), which despite sharing many similarities, also maintain some core differences. The main aim of this paper is to analyse how class, masculinity, and sexuality intersect in the films. [...]
Un interval de 14 anys separa Billy Elliot (2000) de Pride (2014), pel·lícules que, malgrat compartir diverses similituds, també mantenen diferències crucials. L'objectiu principal d'aquesta tesi és analitzar com la classe, la masculinitat i la sexualitat s'interrelacionen en aquestes pel·lícules. [...]
Un espacio de 14 años separa Billy Elliot (2000) de Pride (2014), que aunque comparten diversas similitudes, también mantienen diferencias cruciales. El objetivo de esta tesis es analizar cómo la clase, la masculinidad y la sexualidad se interrelacionan en estas películas. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2022
Grau en Estudis Anglesos [1482]  
5.
55 p, 767.2 KB Analysing Students' Perspectives on a Collaborative Class Diary : A Universal Design for Learning Approach / Furriols Vilardell, Maria ; Dooly Owenby, Melinda, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
This dissertation aims at testing the use of a tool which was specially designed for this study but that can be used in a wide range of learning contexts: the collaborative class diary. The collaborative class diary is a space for learners and teachers to write down important information and new ideas at the end of each lesson using Google Jamboard. [...]
L'objectiu d'aquest treball de fi de màster és avaluar una eina especialment dissenyada per aquest estudi però que es pot emprar en nombrosos contextos educatius: el diari d'aula col·laboratiu. El diari d'aula col·laboratiu és un espai compartit per professors i alumnes on s'anota informació rellevant al final de cada classe a través de la plataforma Google Jamboard. [...]

2021
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [930]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [931]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [932]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [933]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [934]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [935]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [936]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [937]
Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [939]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [940]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [941]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [942]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1141]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1216]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1217]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1218]  
6.
54 p, 476.1 KB The Relief of Immorality : Upper-Class Victorian Men's Escape from the Patriarchy in The Picture of Dorian Gray / Castro Miranda, Ainhoa ; Owen, David, 1962-, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística
The aim of this TFG is to analyse upper-class society in the Victorian era and both the understanding of what was considered immoral and "sinful", and the two-faced reaction that a double life caused in members of this society. [...]
L'objectiu d'aquest TFG és analitzar la classe alta de l'època Victoriana i l'enteniment del que era considerat immoral, així com la duplicitat de reacció que una doble vida causava entre el membres d'aquesta societat. [...]
El objetivo de este TFG es el análisis de la clase alta de la época Victoriana y el entendimiento de lo que era considerado inmoral, así como la duplicidad de reacción que una doble vida causaba en los miembros de esta sociedad. [...]

2021
Grau en Estudis d'Anglès i Espanyol [836]  
7.
0 p, 3.6 MB The middle class in contemporary urban china : construction, practices and representations / Sánchez Romera, Alfonso ; Beltrán, Joaquín, dir. ; Sáiz López, Amelia, dir.
Aquesta investigació té com a objectiu analitzar el fenomen social de la classe mitjana xinesa, posant atenció especial en la construcció social de la identitat mitjançant l'anàlisi de les pràctiques i representacions socials a la Xina urbana contemporània. [...]
Esta investigación tiene como objetivo analizar el fenómeno de la clase media china, poniendo especial énfasis en la construcción social de la identidad mediante el análisis de las prácticas y representaciones sociales en China urbana contemporánea. [...]
This research aims to explore the social phenomenon of the Chinese middle class, with particular focus on the social construction of identity by analysing social practices and representations in contemporary urban China. [...]

2020  
8.
91 p, 584.1 KB Approximation in the Zygmund Class and Distortion under Inner Functions / Soler i Gibert, Odí ; Nicolau, Artur, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques
En aquest treball es tracten dos problemes. El primer és un problema d'aproximació en la classe de Zygmund per funcions del subespai I_1(BMO), que és l'espai de funcions contínues amb derivada a BMO en el sentit de les distribucions. [...]
En este trabajo se tratan dos problemas. El primero es un problema de aproximación en la clase de Zygmund por funciones del subespacio I_1(BMO), que es el espacio de funciones continuas con derivada en BMO en el sentido de las distribuciones. [...]
In this work we deal with two different problems. The first one is an approximation problem in the Zygmund class by functions in the subspace I_1(BMO), which is the space of continuous functions with derivative in BMO in the sense of distributions. [...]

2020  
9.
33 p, 485.6 KB Time for change : technological and soft skills in the EFL class / Miras Lima, Alba ; Dooly Owenby, Melinda ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials
This master's dissertation analyses the ways in which tasks carried out during an international telecollaborative project helped students develop and improve their competencies in English as a Foreign Language as well as their competencies in technological and "soft" skills. [...]
Este trabajo de fin de máster analiza de qué manera las actividades realizadas durante un proyecto telecolaborativo internacional ayudaron a que los alumnos desarrollaran competencias en inglés como lengua extranjera, habilidades tecnológicas y habilidades blandas. [...]

Juny 2020  
10.
108 p, 8.0 MB Developing Classroom Interactional Competence (CIC) : an innovation project to promote group-work and whole class interactional skills in Grade 11 EFL students / Ortiz Carrillo, Irene ; Simon Auerbach, Jill, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
The objective of this master's dissertation is to present an innovation project in order to develop Classroom Interactional Competence (CIC) in Grade 11 EFL students. According to the students' needs and a literature review based on Classroom Interactional Competence (CIC) models, an action plan to promote CIC has been designed. [...]
Aquest treball de màster té com a objectiu presentar un projecte d'innovació per a desenvolupar la Competència Interactiva Escolar (CIE) dintre de l'aula d'anglès de primer de batxillerat. A partir de les necessitats de l'alumnat i d'una anàlisi literària basada en models de la Competència Interactiva Escolar (CIE), s'ha dissenyat un pla d'acció que promou la CIE. [...]

Juny 2020  

Documents de recerca : 35 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Materials acadèmics 84 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
7 p, 113.8 KB Laboratori integrat 2 [100927] / Gunse Forcadell, Benet ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Biociències
El Laboratori Integrat 2 és la segona assignatura d'un conjunt de 6 que es distribueixen al llarg del 6 semestres corresponents als tres primers cursos del Grau en Biotecnologia. Els objectius formatius d'aquestes assignatures es centren en l'adquisició de competències en el marc de la formació pràctica de l'alumne. [...]
The Integrated Laboratory 2 is the second subject of a group of 6 that are distributed over the 6 semesters corresponding to the first three years of the Degree in Biotechnology. The training objectives of these subjects focus on the acquisition of competences within the framework of the practical training of the student. [...]
El Laboratorio Integrado 2 es la segunda asignatura de un conjunto de 6 que se distribuyen a lo largo del 6 semestres correspondientes a los tres primeros cursos del Grado en Biotecnología. Los objetivos formativos de estas asignaturas se centran en la adquisición de competencias en el marco de la formación práctica del alumno. [...]

2023-24
Grau en Biotecnologia [815]
3 documents
2.
8 p, 118.6 KB Laboratori integrat 1 [100928] / Ibañez de Sans, Maria Elena ; Coll Guerrero, Jaume ; Roé Vellvé, Joaquim ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Biociències
El Laboratori Integrat 1 és la primera assignatura d'un conjunt de 6 que es distribueixen a llarg del 6 semestres corresponents als tres primers cursos del Grau en Biotecnologia. Els objectius formatius d'aquestes assignatures es centren en l'adquisició de competències en el marc de la formació pràctica de l'alumnat. [...]
The Integrated Laboratory 1 is the first subject of a group of 6 that are distributed over the 6 semesters corresponding to the first three years of the Degree in Biotechnology. The learning objectives of these subjects focus on the acquisition of skills related to the practical training of the students. [...]
El Laboratorio Integrado 1 es la primera asignatura de un conjunto de 6 que se distribuyen a lo largo de los 6 semestres correspondientes a los tres primeros cursos del Grado en Biotecnología. Los objetivos formativos de estas asignaturas se centran en la adquisición de competencias en el marco de la formación práctica del alumnado. [...]

2023-24
Grau en Biotecnologia [815]
3 documents
3.
9 p, 119.9 KB Laboratori integrat 3 [100926] / Villegas Hernández, Sandra ; Perez Pons, Josep Antoni ; Rodriguez Carmona, Escarlata ; Antoine Riolobos, Ramon ; Moral Vico, Antonio Javier ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Biociències
El Laboratori Integrat 3 és la tercera assignatura d'un conjunt de 6 que es distribueixen a llarg del 6 semestres corresponents als tres primers cursos del Grau en Biotecnologia. Els objectius formatius d'aquestes assignatures es centren en l'adquisició de competències en el marc de la formació pràctica de l'alumne/a. [...]
The Integrated Laboratory 3 is the third subject of a group of 6 that are distributed over the 6 semesters corresponding to the first three years of the Degree in Biotechnology. The training objectives of these subjects focus on the acquisition of competences within the framework of the practical training of the student. [...]
El Laboratorio Integrado 3 es la tercera asignatura de un conjunto de 6 que se distribuyen a lo largo del 6 semestres correspondientes a los tres primeros cursos del Grado en Biotecnología. Los objetivos formativos de estas asignaturas se centran en la adquisición de competencias en el marco de la formación práctica de el/la alumno/a. [...]

2023-24
Grau en Biotecnologia [815]
3 documents
4.
8 p, 118.8 KB Laboratori integrat 4 [100925] / Moral Vico, Antonio Javier ; Martí Sistac, Octavi ; Vazquez Lima, Felicitas ; Barril, Carles ; Aranda Rodríguez, Jesús ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Biociències
El Laboratori Integrat 4 és la quarta assignatura d'un conjunt de 6 que es distribueixen a llarg del 6 semestres corresponents als tres primers cursos del Grau en Biotecnologia. Els objectius formatius d'aquestes assignatures es centren en l'adquisició de competències en el marc de la formació pràctica de l'alumne. [...]
The Integrated Laboratory 4 is the fourth subject of a set of 6 that are distributed over the 6 semesters corresponding to the first three years of the Degree in Biotechnology. The training objectives of these subjects focus on the acquisition of competences within the framework of the practical training of the student. [...]
El Laboratorio Integrado 4 es la cuarta asignatura de un conjunto de 6 que se distribuyen a lo largo del 6 semestres correspondientes a los tres primeros cursos del Grado en Biotecnología. Los objetivos formativos de estas asignaturas se centran en la adquisición de competencias en el marco de la formación práctica del alumno. [...]

2023-24
Grau en Biotecnologia [815]
3 documents
5.
7 p, 115.1 KB Laboratori integrat 5 [100924] / Piñol Ribas, Jaume ; Ferrer Alegre, Pau ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Biociències
En aquesta assignatura es porta a terme una experimentació de laboratori en la qual s'utilitzen de forma integrada conceptes i tècniques de diferents camps que intervenen en la Biotecnologia. Concretament, es contempla la combinació de la Tecnologia del DNA recombinant, la Química de proteïnes i la Bioenginyeria (incloent els processos de cultiu d'organismes en bioreactors, recuperació i purificació de proteïnes) en el desenvolupament de processos biotecnològics. [...]
This practical course integrates key concepts and techniques from different fields of biotechnology. In particular, this practical course combines topics from the recombinant DNA technology, protein chemistry and bioengineering (including the growth of microorganisms in bioreactors, and recovery and purification of proteins) in the designing and development of a biotechnological process. [...]
En esta asignatura se lleva a cabo una experimentación de laboratorio en la que se utilizan de forma integrada conceptos y técnicas de diferentes campos que intervienen en la Biotecnología. Concretamente, se contempla la combinación de la Tecnología del DNA recombinante, la Química de proteínas y la Bioingeniería (incluyendo los procesos de cultivo de organismos en biorreactores, recuperación y purificación de proteínas) en el desarrollo de procesos biotecnológicos. [...]

2023-24
Grau en Biotecnologia [815]
3 documents
6.
8 p, 115.9 KB Laboratori integrat 6 [100923] / Plana Coll, Maria ; Julià Sapé, Maria Margarita ; Rodriguez Carmona, Escarlata ; Roura Mir, Carme ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Biociències
El Laboratori Integrat 6 és l'última assignatura d'un conjunt de 6 que es distribueixen a llarg del 6 semestres corresponents als tres primers cursos del Grau en Biotecnologia. Els objectius formatius d'aquestes assignatures es centren en l'adquisició de competències en el marc de la 1 Els objectius formatius d'aquestes assignatures es centren en l'adquisició de competències en el marc de la formació pràctica de l'alumne. [...]
The Integrated Laboratory 6 is the last subject of a group of 6 that are distributed over the 6 semesters corresponding to the first three years of the Degree in Biotechnology. 1 The training objectives of these subjects focus on the acquisition of competences within the framework of the practical training of the student. [...]
El Laboratorio Integrado 6 es la última asignatura de un conjunto de 6 que se distribuyen a lo largo del 6 semestres correspondientes a los tres primeros cursos del Grado en Biotecnología. Los objetivos formativos de estas asignaturas se centran en la adquisición de competencias en el marco de la 1 Los objetivos formativos de estas asignaturas se centran en la adquisición de competencias en el marco de la formación práctica del alumno. [...]

2023-24
Grau en Biotecnologia [815]
3 documents
7.
7 p, 112.5 KB Laboratori integrat 1 [100886] / Plana Coll, Maria ; Martínez Barchino, Regina ; Ibañez de Sans, Maria Elena ; Vilalta Vila, Eduard ; Alvarez Calafell, Francesc Xavier ; Sanchez Aparicio, Jose Emilio ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Biociències
L'assignatura de Laboratori Integrat 1 forma part d'un conjunt de sis assignatures que es distribueixen al llarg dels sis primers semestres del Grau en Bioquímica. 1 L'objectiu formatiu d'aquestes assignatures és l'adquisició de competències pràctiques de l'estudiant. [...]
The subject Integrated Laboratory 1 is part of a set of six subjects that are distributed throughout the first six semesters of the Degree in Biochemistry. The training objective of these subjects is the acquisition of practical skills by the student. [...]
1 La asignatura de Laboratorio Integrado 1 forma parte de un conjunto de seis asignaturas que se distribuyen a lo largo de los seis primeros semestres del Grado en Bioquímica. El objetivo formativo de estas asignaturas es la adquisición de competencias prácticas del estudiante. [...]

2023-24
Grau en Bioquímica [814]
3 documents
8.
8 p, 115.2 KB Laboratori integrat 2 [100885] / Plana Coll, Maria ; Bourdelande, J. L ; Gómez Camacho, Andromeda Celeste ; Solans Monfort, Xavier ; Roig Navarro, Ignasi ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Biociències
L'assignatura de Laboratori Integrat 2 forma part d'un conjunt de sis assignatures que es distribueixen al llarg dels sis primers semestres del Grau en Bioquímica. L'objectiu formatiu d'aquestes assignatures és l'adquisició de competències pràctiques de l'estudiant. [...]
The subject of Integrated Laboratory 2 is part of a set of six subjects that are distributed throughout the first six semesters of the Degree in Biochemistry. 1 The educational objective of these subjects is the acquisition of practical skills of the student. [...]
La asignatura de Laboratorio Integrado 2 forma parte de un conjunto de seis asignaturas que se distribuyen a lo largo de los seis primeros semestres del Grado en Bioquímica. El objetivo formativo de estas asignaturas es la adquisición de competencias prácticas del estudiante. [...]

2023-24
Grau en Bioquímica [814]
3 documents
9.
7 p, 110.4 KB Laboratori integrat 3 [100884] / Ventura Zamora, Salvador ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Biociències
L'assignatura de Laboratori Integrat III forma part d'un conjunt de set assignatures que es distribueixen al llarg dels sis primers semestres del Grau en Bioquímica. L'objectiu formatiu d'aquestes assignatures és l'adquisició de competències pràctiques de l'estudiant. [...]
The subject of the Integrated Laboratory III is part of a set of seven subjects that are distributed throughout the first six semesters of the Degree in Biochemistry. The educational objective of these subjects is the acquisition by the student of practical skills. [...]
La asignatura de Laboratorio Integrado III forma parte de un conjunto de siete asignaturas que se distribuyen a lo largo de los seis primeros semestres del Grado en Bioquímica. El objetivo formativo de estas asignaturas es la adquisición de competencias prácticas del estudiante. [...]

2023-24
Grau en Bioquímica [814]
3 documents
10.
7 p, 108.8 KB Laboratori integrat 4 [100883] / Roque Cordova, Alicia ; Biosca Vaqué, José Antonio ; Giralt Carbonell, Merce ; Jimenez Lopez, Maria Angeles ; Unzueta Elorza, Ugutz ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Biociències
L'assignatura de Laboratori Integrat IV forma part d'un conjunt de sis assignatures que es distribueixen al llarg dels sis primers semestres del Grau en Bioquímica. L'objectiu formatiu d'aquestes assignatures és l'adquisició de competències pràctiques de l'estudiant. [...]
The subject "Laboratori integrat 4" is part of a set of practical subjects, which are distributed throughout the first six semesters of the Degree in Biochemistry. The objective of these subjects is the training and acquisition of practical skills by the students. [...]
La asignatura de Laboratorio Integrado 4 forma parte de un conjunto de asignaturas que se distribuyen a lo largo de los seis primeros semestres del Grado de Bioquímica. El objetivo formativo de estas asignaturas es la adquisición de competencias prácticas del estudiante. [...]

2023-24
Grau en Bioquímica [814]
3 documents

Materials acadèmics : 84 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.