Results overview: Found 21 records in 0.02 seconds.
Articles, 14 records found
Contributions to meetings and congresses, 1 records found
Research literature, 4 records found
Course materials, 2 records found
Articles 14 records found  1 - 10next  jump to record:
1.
5 p, 354.1 KB Evaluating the e-learning efficacy in Spain : a diagnosis of learning transfer factors affecting e-learning / Pineda i Herrero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Quesada Pallarès, Carla (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Stoian., Alexandra (Universitat Autònoma de Barcelona)
E-learning is an important component of Continuous Training and companies grant e-learning a growing role in HRD. Nonetheless, assessing the quality of e-learning is not a common enough practice. Evaluating the efficacy of training should be a critical step in training planning, yet it is an isolated practice (ASTD 2009). [...]
2011 - 10.1016/j.sbspro.2011.10.428
Procedia: social and behavioral sciences, Vol. 30 (2011) , p. 2199-2203  
2.
15 p, 694.4 KB Análisis de los indicadores de calidad en la modalidad e-learning desde la perspectiva pedagógica / Sánchez Morales, Pablo José (Universidad de Málaga) ; Vera Vila, Julio (Universidad de Málaga)
La expansión de internet en países desarrollados ha influido en muchos sectores. La educación, y en especial la formación, no ha quedado al margen. La modalidad e-learning, o teleformación, en apenas una década ha experimentado un crecimiento notable. [...]
The expansion of the Internet in developed countries has influenced many sectors. Education, and particularly training, has not been left out. E-learning format, or long distance learning, in just a decade has seen remarkable growth. [...]

2016
Didáctica, innovación y multimedia, Núm. 33 (Marzo 2016) , p. 1-15 (Articles)  
3.
9 p, 979.3 KB Visual perception of international traffic signs: influence of e-learning and culture on eye movements / Rakoczi, Gergely (Vienna University of Technology) ; Duchowski, Andrew (Clemson University) ; Casas-Tost, Helena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i Interpretació) ; Pohl, Margit (Vienna University of Technology)
Various eye movement metrics were recorded during the visual perception of international traffic signs embedded within an elearning course designed to familiarize participants with foreign signage. Goals of the were to gauge differences in task types,sign origin, and ethnicity (American, Chinese, and Austrian) as well as effectiveness of the e-learning teaching materials in terms of prior preparation. [...]
2013 - 10.1145/2509315.2509317
Proceedings of the 2013 Conference on Eye Tracking South Africa, Núm. (2013) , p. 8-16  
4.
8 p, 640.7 KB Desarrollo de contenidos para e-learning : el logro de la plusvalía / Mariel Grisolía, Carina
En el presente artículo trata el tema de la plusvalía en el desarrollo de contenidos para e-learning. La plusvalía entendida como el valor agregado que los contenidos pueden ofrecer para la satisfacción personal del estudiante. [...]
The present article is about the added value in e-learning content development. The added value in contents seen as such may offer personal satisfaction to students. In this way, the inclusion of interactive elements, multimedia, tasks and/or problems to be solved, communicative elements such as forums and chats, the feedback and the learning control tests promote the added value. [...]

2010
Didáctica, Innovación y Multimedia, Núm. 16 (2010) , p. 0-0  
5.
23 p, 305.5 KB E-learning y los 7 pecados capitales / Martínez Aldanondo, Javier
Internet y el e-learning han sido perjudiciales para la educación y la formación. Una inmensa mayoría ha visto en el e-learning el instrumento perfecto para hacer el menor esfuerzo posible, virtualizar los materiales que ya tenían, ponerlos en la web y hacerlos accesibles a sus empleados gastando lo mínimo y ahorrando lo máximo. [...]
2009
Didáctica, Innovación y Multimedia, N. 14 (2009) p. 0-0  
6.
18 p, 104.4 KB Aplicación de un modelo de calidad para evaluar experiencias e-learning en el Espacio Europeo Universitario / Ejarque González, Elena (Universidad Politécnica de Valencia) ; Buendía García, Félix (Universidad Politécnica de Valencia) ; Hervás Jorge, Antonio (Universidad Politécnica de Valencia)
Durante los últimos años, las comunidades universitarias han dedicado grandes esfuerzos para integrar nuevas tecnologías a fin de mejorar sus procesos de aprendizaje. En este sentido, la mayoría de las universidades europeas han incorporado plataformas de e-learning que sirven de apoyo y complementan el modelo clásico de enseñanza. [...]
Nowadays, Universities and other higher education institutions invest a lot of resources to integrate Information & Communications Technologies (ICT) in their learning processes. In particular, e-learning platforms have been incorporated to support the traditional campus-based activities. [...]
Durant els últims anys, les comunitats universitàries han dedicat grans esforços a integrar noves tecnologies per millorar els seus processos d’aprenentatge. En aquest sentit, la majoria de les universitats europees han incorporat plataformes d’e-learning que serveixen de suport i complementen el model clàssic d’ensenyament. [...]

2008 - 10.5565/rev/educar.138
Educar, N. 41 (2008) p. 11-28  
7.
4 p, 58.4 KB ¿Por qué e-learning? / Dorado Perea, Carles (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
2008 - 10.5565/rev/educar.137
Educar, N. 41 (2008) p. 5-8  
8.
8 p, 840.5 KB Índex. El desenvolupament del e-learning. El desarrollo del e-learning
2008
Educar, N. 41 (2008) p. 1-4  
9.
14 p, 66.5 KB E-learning en Blanco y Negro / Martínez Aldanondo, Javier
En este artículo el autor aborda fundamentalmente las razones por las que aún no ha habido un éxito rotundo del e-learning, y que serían las siguientes: Una primera revolución que es un cambio relacionado con Aprender con Tecnología. [...]
2006
Didáctica, Innovación y Multimedia, N. 7 (2006) p. 0-0  
10.
13 p, 123.4 KB Sistemas e-learning inteligentes / Soler Gordils, Pilar
El artículo pretende hacer una revisión de diferentes aspectos relativos a la cognición humana y las aplicaciones del e-Learning, se realiza un análisis de Internet y los espacios virtuales de aprendizaje que permiten enfocar una extensa gama de alternativas de enseñanza/aprendizaje, cuyas propuestas de soluciones van más allá de los paradigmas tradicionales de entrenamiento e instrucción. [...]
2005
Didáctica, Innovación y Multimedia, N. 0 (2005) p. 1-13  

Articles : 14 records found   1 - 10next  jump to record:
Contributions to meetings and congresses 1 records found  
1.
6 p, 44.5 KB Guia didàctica pel disseny virtual de cursos de postgrau en modalitat e-learning / Feixas i Condom, Mònica (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Monereo i Font, Carles (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l’Educació)
L’interès general de la Universitat Autònoma de Barcelona –UAB- per adequar els seus estudis i metodologies als reptes i exigències que planteja l’Espai Europeu d’Educació Superior és una inquietud persistent des de l’aprovació de la Declaració de Bolònia. [...]
2006
Jornada de Campus d’Innovació Docent, 3a : 2006  

Research literature 4 records found  
1.
12 p, 2.4 MB Deliverable D 7.3 E-learning platform / WaterInnEU
This deliverable describes the way the e-learning platform was structured and developed. This deliverable in then constituted by this report and by the e-learning platform software.
2017  
2.
14 p, 19.7 MB CursosClic : Realització d'una plataforma web d'aprenentatge electrònic per a Instituts / Martos Robles, Elies ; López Peña, Antonio M., (Antonio Manuel), dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Aquest projecte sorgeix de l’interès per entendre els canvis que s’estan produint en l’ús de les tecnologies de la informació i comunicació (TIC) en la docència dels centres d’educació de secundària i batxillerat. [...]
This project arises from the interest to understand the changes that are taking place in the use of information and communication technologies (ICT) in teaching at secondary education centers. With the appearance of ICT, distance learning has become a digital tool present in many schools and there has been an evolution from classical education to distance learning (or a combination of both) in many cases. [...]
Este proyecto surge del interés por entender los cambios que se están produciendo en el uso de las tecnologías de la información y comunicación (TIC) en la docencia de los centros de educación de secundaria y bachillerato. [...]

2016-02-11
Enginyeria Informàtica [958]  
3.
91 p, 754.4 KB Desarrollo de un sistema de e-Learning para Nintendo DS / Mena Galindo, Javier ; Lumbreras Ruiz, Felipe, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Universitària d'Informàtica
El proyecto trata de crear un software que dinámicamente nos proporcione exámenes o pruebas dependiendo de nuestro nivel de conocimientos actual. Estos exámenes se cargarán a través de un fichero XML configurable, lo que nos permitirá poner a prueba nuestros conocimientos en el tema que deseemos. [...]
El projecte vol crear un software que dinàmicament ens proporcioni exàmens o proves depenent del nostre nivell de coneixements actual. Aquests exàmens es carregaran a través d'un fitxer XML configurable, de manera que ens permeti posar a prova els nostres coneixements en el tema que desitgem. [...]

2011  
4.
299 p, 5.1 MB Modelo de comunicación para la enseñanza a distancia en Internet : análisis experimental de una plataforma de e-learning / Aliste Fuentes, Clawrence ; Soler Pujals, Pere, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat
El objetivo de la investigación de tesis es determinar qué efectos tiene la aplicación de un único sistema de comunicación destinado a la enseñanza a distancia en su modalidad de e - learning. La investigación establece como base, que la aplicación un modelo de comunicación específico para la elaboración e impartición de un curso de e - learning, mejora el rendimiento de los alumnos que lo realizan. [...]
The objective of the thesis investigation is to determine what effects have the application of an only system of communication destined to remote education in their modality of and - learning. The investigation establishes as base the application of the specific model of communication for the elaboration and teaching of a course of e - learning, improves the results of the students who make it. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2007
2 documents

Course materials 2 records found  
1.
4 p, 72.8 KB Educació en entorns virtuals (e-learning) [101629] / Alvarez Canovas, Isabel ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquesta assignatura pretén apropar als/les estudiants als diferents contextos virtuals que tot professional de l'Educació ha de conèixer per tal de poder exercir, amb esperit crític, valoracions i aplicacions finals. [...]
This subject seeks to make sure students understand and know from diferent virtual world settings that any Educator should know how to implement in their future with critical reflection, serious thinking and final applicability. [...]
Esta asignatura pretende acercar a los estudiantes a los diferentes contextos virtuales que todo profesional de la Educación tiene que conocer para poder ejercer con espíritu crítico, valoraciones y apliaciones finales. [...]

2018-19
Grau en Pedagogia [1211]
3 documents
2.
4 p, 72.7 KB Educació en entorns virtuals (e-learning) [101629] / Alvarez Canovas, Isabel ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquesta assignatura pretén apropar als/les estudiants als diferents contextos virtuals que tot professional de l'Educació ha de conèixer per tal de poder exercir, amb esperit crític, valoracions i aplicacions finals. [...]
This subject seeks to make sure students understand and know from diferent virtual world settings that any Educator should know how to implement in their future with critical reflection, serious thinking and final applicability. [...]
Esta asignatura pretende acercar a los estudiantes a los diferentes contextos virtuales que todo profesional de la Educación tiene que conocer para poder ejercer con espíritu crítico, valoraciones y apliaciones finales. [...]

2017-18
Grau en Pedagogia [1211]
3 documents

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.