Resultados globales: 18 registros encontrados en 0.03 segundos.
Libros y colecciones, Encontrados 2 registros
Documentos de investigación, Encontrados 6 registros
Materiales académicos, Encontrados 10 registros
Libros y colecciones Encontrados 2 registros  
1.
5 p, 327.8 KB L'Educació STEM és per a tothom i la igualtat de gènere és una perspectiva que ha de ser inclosa des dels primers anys / Lindner, Martin (Martin Luther University Halle-Wittenberg)
Barcelona : Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica (CRECIM), 2020
Punts clau per STEM a l'educació infantil i incloent-hi els pares : una guia per a educadors d'infantil, 2020, p. 34-38  
2.
52 p, 2.0 MB Educació i pedagogia : guies per a una docència universitària amb perspectiva de gènere / Rifà Valls, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Cabruja i Ubach, Teresa, coord. (Universitat de Girona) ; Rodríguez Jaume, M. José, coord. (Universitat d'Alacant) ; Verge Mestre, Tània, coord. (Universitat Pompeu Fabra)
L'autora recull en aquesta guia un ampli ventall de recomanacions per introduir la perspectiva de gènere en la docència de l'educació i de la pedagogia. A través de la docència oferim a l'alumnat una sèrie de coneixements per entendre el món i les relacions socials, proporcionem fonts de referència i autoritat acadèmica així com perseguim posar en pràctica la participació i l'esperit crític. [...]
Xarxa Vives d'Universitats 2018 (Guies per a una docència universitària amb perspectiva de gènere)  

Documentos de investigación Encontrados 6 registros  
1.
52 p, 6.5 MB La coeducació, una eina per abordar els estereotips de gènere i l'orientació sexual / Reyes Castillo, Àlex ; Empain, Joanna, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
El propòsit d'aquest treball de fi de grau no és un altre que donar a conèixer dos projectes coeducadors nascuts a la ciutat de Barcelona i com aquests treballen el desaprenentatge dels estereotips de gènere a partir d'una mirada crítica, reflexiva i feminista del món. [...]
El propósito de este trabajo de fin de grado no es otro que dar a conocer dos proyectos coeducadores nacidos en la ciudad de Barcelona y como estos trabajan el desaprendizaje de los estereotipos de género a partir de una mirada crítica, reflexiva y feminista del mundo. [...]
The purpose of this final degree project is none other than to present two co-educational projects born in the city of Barcelona and how they work the unlearning of gender stereotypes from a critical, reflective and feminist perspective of the world. [...]

2020
Grau en Educació Primària [896]  
2.
57 p, 1.4 MB Genderless? Les competències de gènere dels i les estudiants del grau d'Educació Primària de la UAB / Gómez Mayoral, Mireia ; Foradada Villar, Mireia, dir. (Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'educació és una de les bases per canviar les estructures socials. Per tant, un dels mètodes per erradicar la disparitat de gènere és incorporar la perspectiva de gènere al currículum acadèmic (Xarxa Vives, 2017) i, sobretot, formar als i les estudiants del grau universitari d'Educació Primària amb competències de gènere (AQU, 2018), per tal d'aplicar-ho a la seva pràctica professional. [...]
2019
Grau en Pedagogia [1211]  
3.
1 p, 771.2 KB Docència i educació sexual. Ideologia i creences sobre sexualitat, sexe, gènere i educació sexual dels mestres d'educació primària / Sala Caballol, Pau ; Kliczkowski Wladimirski, Florencia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El treball de final de grau procura analitzar les idees que tenen sis mestres de dues escoles públiques de primària dels conceptes de sexualitat, sexe i gènere. També s'analitzen les seves conviccions pedagògiques entorn de l'educació sexual al llarg de l'etapa de primària. [...]
2018
Grau en Educació Primària [896]
Grau en Educació Primària [1140]  
4.
77 p, 2.0 MB Els estereotips de gènere transmesos per les sèries televisives dels canals infantils i les seves conseqüències en els ideals dels infants / González Martínez, Cristina ; Flecha Fernández de Sanmamed, Ainhoa, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
"M'agradaria ser maquilladora, ser bomber és un treball per a homes" i altres afirmacions com l'anterior, són promogudes per una visió relacionada amb els estereotips de gènere. La present investigació, ha tingut com a objectiu principal analitzar com aquests estereotips de gènere transmesos pels mitjans de comunicació, en especial la televisió, influeixen en el públic més vulnerable, és a dir, en els infants. [...]
"Me gustaría ser maquilladora, ser bombero es un trabajo para chicos" i otras afirmaciones como la anterior, están promovidas por una visión relacionada con los estereotipos de género. La presente investigación, pretende como objetivo principal analizar cómo estos estereotipos de género transmitidos por los medios de comunicación, en especial la televisión, influyen en el público más vulnerable, los niños. [...]
"When I grow up, I want to be make-up artist because firefighter it's a men's work" and others similar statements are related with a stereotypical vision. The main objective of this investigation study was to analyze how representations of gender stereotypes appear in television, and its influence on children. [...]

2015
Grau en Educació Primària [896]  
5.
40 p, 633.4 KB Programa de prevenció de les agressions sexuals des d'una perspectiva de gènere i d'educació sexual / Espinosa Lafuente, Andreu ; Tejada Fernández, José, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Dret
Es una proposta de programa de prevenció primària de les agressions sexuals a partir de l'adquisició de coneixements de gènere i l'educació sexual. L'anàlisi teòric s'ha fonamentat, principalment, en l'estudi de la teoria de W. [...]
2014
Grau en Criminologia [805]
3 documentos
6.
135 p, 1.2 MB Coeducació a l'etapa d'Educació Primària : estereotips de gènere, preferències i actituds a l'Educació Física i l'esport / Carbonero Sánchez, Laura ; Prat Grau, Maria, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Soler, Susana, dir. (INEFC Barcelona) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'objectiu d'aquest treball de recerca és detectar la presència d'estereotips de gènere en infants del Cicle Superior de Primària en relació amb l'Educació Física i l'esport. A més, també s'identifiquen les seves preferències en aquest àmbit, i s'analitza la representació que tenen del joc i l'esport (si és masculí o femení). [...]
2009  

Materiales académicos Encontrados 10 registros  
1.
7 p, 113.5 KB Cartografies del Gènere: Transicions i Identitats en la Recerca [43218] / Rifà Valls, Maria Montserrat ; Mèlich Sangrà, Joan-Carles ; Olmos Rueda, Patricia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest mòdul planteja una mirada transdisciplinar cap als problemes, epistemologies i metodologies de la investigació en educació des dels estudis de gènere, els estudis postcolonials i la teoria crítica. [...]
Este módulo plantea una mirada transdisciplinar hacia los problemas, epistemologías y metodologías de la investigación en educación desde los estudios de género, los estudios poscoloniales y la teoría crítica. [...]

2020-21
Màster Universitari en Recerca en Educació [1169]
3 documentos
2.
8 p, 123.7 KB Educació i Gènere [105791] / Foradada Villar, Mireia ; López Ruiz, Sara ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Aquesta assignatura es proposa repassar les principals teories de l'educació per comprendre els significats que se li ha atribuït, i des de quina perspectiva s'aborden les posiciones educatives per raons de gènere, entre d'altres interseccions.
Esta asignatura se propone repasar las principales teorías de la educación para comprender qué trato se le ha dado y des de qué perspectiva se abordan las posiciones educativas por razones de género, entre otras.

2020-21
Grau en Estudis Socioculturals de Gènere [1444]
3 documentos
3.
7 p, 121.0 KB Prácticas Externas [44068] / Kirchner Granell, Helena ; Saña Seguí, Maria ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
La finalidad del módulo és realizar tareas prácticas en una intitución o grupo de investigación vinculados a proyectos de investigadicón así como a su difusión. Por este motivo, se han seleccionado una serie de instituciones, principalmente museos y archivos, pero también centros de investigación y servicios públicos relacionados con la investigación en Prehistoria, Antigüedad y Edad Media, y con la gestión del patrimonio arqueológico, arquitectónico y documental. [...]
2019-20
Màster Universitari en Prehistòria, Antiguitat i Edat Mitjana [1406]  
4.
6 p, 109.5 KB Cartografies del Gènere: Transicions i Identitats en la Recerca [43218] / Rifà Valls, Maria Montserrat ; Mèlich Sangrà, Joan-Carles ; Duran Bellonch, Maria del Mar ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest mòdul planteja una mirada transdisciplinar cap als problemes, epistemologies i metodologies de la investigació en educació des dels estudis de gènere, els estudis postcolonials i la teoria crítica. [...]
Este módulo plantea una mirada transdisciplinar hacia los problemas, epistemologías y metodologías de la investigación en educación desde los estudios de género, los estudios poscoloniales y la teoría crítica. [...]

2019-20
3 documentos
5.
5 p, 106.3 KB Fisiologia de sistemes [101905] / Molinero Egea, Maria Amalia ; Hidalgo Pareja, Juan ; Martínez Perea, Vicente ; Roher Armentia, Nerea ; Sanz Iglesias, Elisenda ; Quintana Romero, Albert ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Biociències
La asignatura Fisiología de Sistemas se programa durante el segundo curso del Grado de Ciencias Biomédicas y desarrolla el conocimiento del funcionamiento normal de los siguientes sistemas del organismo humano: sangre y órganos hematopoyéticos, sistema cardiovascular, sistema respiratorio, sistema excretor y 1 humano: sangre y órganos hematopoyéticos, sistema cardiovascular, sistema respiratorio, sistema excretor y líquidos corporales, sistema digestivo, sistema endocrino y sistema reproductor. [...]
2019-20
Grau en Ciències Biomèdiques [832]
2 documentos
6.
7 p, 121.1 KB Educació i Gènere [105791] / Foradada Villar, Mireia ; López Ruiz, Sara ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Aquesta assignatura es proposa repassar les principals teories de l'educació per comprendre els significats que se li ha atribuït, i des de quina perspectiva s'aborden les posiciones educatives per raons de gènere, entre d'altres interseccions.
Esta asignatura se propone repasar las principales teorías de la educación para comprender qué trato se le ha dado y des de qué perspectiva se abordan las posiciones educativas por razones de género, entre otras.

2019-20
Grau en Estudis Socioculturals de Gènere [1444]
3 documentos
7.
6 p, 84.5 KB Cartografies del Gènere: Transicions i Identitats en la Recerca [43218] / Rifà Valls, Maria Montserrat ; Tomás Folch, Marina ; Bertrán Tarrés, Marta ; Ion, Georgeta ; Duran Bellonch, Maria del Mar ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest mòdul planteja una mirada transdisciplinar cap als problemes, epistemologies i metodologies de la investigació en educació des dels estudis de gènere, els estudis postcolonials i la teoria crítica. [...]
This module introduces a view into the problems, epistemologies and methodologies of research in education from gender studies, postcolonial studies and critical theory. Currently, the research about the construction of identity is being developed in different disciplines that can interact: education, psychology, anthropology, sociology and art, among others. [...]
Este módulo plantea una mirada transdisciplinar hacia los problemas, epistemologías y metodologías de la investigación en educación desde los estudios de género, los estudios poscoloniales y la teoría crítica. [...]

2018-19
3 documentos
8.
5 p, 83.0 KB Cartografies del Gènere: Transicions i Identitats en la Recerca [43218] / Rifà Valls, Maria Montserrat ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest mòdul planteja una mirada transdisciplinar cap als problemes, epistemologies i metodologies de la investigació en educació des dels estudis de gènere, els estudis postcolonials i la teoria crítica. [...]
Este módulo plantea una mirada transdisciplinar hacia los problemas, epistemologías y metodologías de la investigación en educación desde los estudios de género, los estudios poscoloniales y la teoría crítica. [...]

2016-17
3 documentos
9.
5 p, 31.6 KB Cartografies del Gènere: Transicions i Identitats en la Recerca [43218] / Rifà Valls, Maria Montserrat ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest mòdul planteja una mirada transdisciplinar cap als problemes, epistemologies i metodologies de la investigació en educació des dels estudis de gènere, els estudis postcolonials i la teoria crítica. [...]
2015-16
Màster Universitari en Recerca en Educació [1169]  
10.
5 p, 108.9 KB Cartografies del Gènere: Transicions i Identitats en la Recerca [43218] / Rifà Valls, Maria Montserrat ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest mòdul planteja una mirada transdisciplinar cap als problemes, epistemologies i metodologies de la investigació en educació des dels estudis de gènere, els estudis postcolonials i la teoria crítica. [...]
2014-15
Màster Universitari en Recerca en Educació [1169]  

¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.