Resultats globals: 1 registres trobats en 0.12 segons.
Articles, 1 registres trobats
Articles 1 registres trobats  
1.
14 p, 298.4 KB El contexto en la enseñanza de la química : Análisis de secuencias de enseñanza y aprendizaje diseñadas por profesores de ciencias de secundaria en formación inicial / Moraga Toledo, Sylvia (Universidad de Playa Ancha (Valparaíso, Xile). Facultad de Ciencias de la Educación) ; Espinet, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Merino Rubilar, Cristian (Pontificia Universidad Católica de Valparaíso)
Este trabajo pretende identificar las dificultades que tienen los estudiantes del Máster de Formación del Profesorado de Secundaria (MFPS) de Ciencias de las cinco universidades públicas catalanas en el diseño de secuencias de enseñanza y aprendizaje (SEA) de química contextualizadas. [...]
The research presented aims at identifying the difficulties pre-service secondary science teachers have in designing context-based chemistry teaching and learning sequences (TLS). The question guiding this study is the following: What function do contexts perform within chemistry TLS designed by pre-service secondary science teachers? A content analysis of five chemistry TLS written in 2015-16 by five pre-service secondary science teachers from the master program offered by the five public universities in the community of Catalonia, Spain was conducted. [...]

2019 - 10.25267/Rev_Eureka_ensen_divulg_cienc.2019.v16.i1.1604
Revista eureka sobre enseñanza y divulgación de las ciencias, Vol. 16 Núm. 1 (2019)  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.