Results overview: Found 3 records in 0.03 seconds.
Articles, 3 records found
Articles 3 records found  
1.
24 p, 1.5 MB Historia, filosofía y enseñanza de las ciencias : la aproximación actual / Matthews, M. R.
This paper traces the use of, and arguments for, the history and philosophy of science in school science courses. Specific attention is paid to the British National Curriculum proposals and to the recommendations of the US Project 2061 curriculum guidelines. [...]
1994 - 10.5565/rev/ensciencias.4447
Enseñanza de las ciencias, V. 12 n. 2 (1994) p. 255-277  
2.
16 p, 972.1 KB Contribución de la historia y de la filosofía de las ciencias al desarrollo de un modelo de enseñanza/aprendizaje como investigación / Gil Pérez, Daniel
After the fiasco of the alearning by discovery» orientation and the serious limitations of the areception learningn paradigm, a new consensus is emerging on the nature of mathematics and science learning as a construction of knowledge. [...]
1993 - 10.5565/rev/ensciencias.4537
Enseñanza de las ciencias, V. 11 n. 2 (1993) p. 197-212  
3.
7 p, 471.7 KB Enseñanza de las ciencias y filosofía / Paruelo, Jorge (Universidad de Buenos Aires)
La epistemología es una de las herramientas necesarias para el desarrollo de nuevas estrategias para la enseñanza de las ciencias. Sin embargo, no está claro el rol que esta disciplina juega en este proceso. [...]
Epistemology is a valuable tool for the design of new strategies in science teaching. However, the role the discipline plays in this process is not generally clear. In this paper I present several examples taken from standard science books that show lack of a correct epistemological analysis. [...]

2003 - 10.5565/rev/ensciencias.3935
Enseñanza de las ciencias, V. 21 N. 2 (2003) , p. 329-335  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.