1.
|
5 p, 217.5 KB |
De consumir a viure la ciència : un canvi en la mirada didàctica a l'aula de Física i Química
/
Arévalo Domingo, Laura ;
Cano-Colino, Maira ;
Corrons Usón, David ;
Domènech, Núria ;
García Larrosa, Aránzazu ;
Janer Gual , Núria ;
Juncà Ramon, Manel ;
López Fernández, Adrià ;
López Jornet, Alícia ;
Padilla Muñoz, Miquel ;
Parcerisas Brossa, Daniel ;
Prieto Tapia, Mercè ;
Ribera Vall, Dolors ;
Solé Martín, Caterina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Aquest article presenta algunes de les contribucions d'en Jordi Domènech a l'ensenyament de la Física i la Química. Destaquem la manera com les seves propostes didàctiques i projectes representen una problematització autèntica i donen importància als processos científics. [...] This article presents some of Jordi Domènech's contributions to the teaching of Physics and Chemistry. We highlight the way in which his projects represent an authentic problematization and give importance to scientific processes, as well as the value he has given to the language as a necessary tool for science learning. [...] Este artículo presenta algunas de las contribuciones de Jordi Domènech a la enseñanza de la Física y la Química. Destacamos cómo sus propuestas didácticas y proyectos representan una problematización auténtica y dan importancia a los procesos científicos. [...]
2024 - 10.5565/rev/ciencies.509
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 47 (2024) , p. 14-18 (Articles)
|
|
2.
|
27 p, 1.1 MB |
Educación física escolar durante la I Restauración (1875 1931) : aspectos curriculares
/
Galera Pérez, Antonio David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal)
Durante la I Restauración se produce en España una progresiva regulación normativa de los planes de estudios escolares, tanto en el nivel de Párvulos como en el de las Escuelas primarias. Destaca en ellos la presencia de aspectos relacionados con la educación física o sus paradigmas educacionales, con más frecuencia y elaboración en las Escuelas de párvulos y en las llamadas colonias escolares que en el propio nivel de las Escuelas primarias. [...] During the Spanish 1st. Restoration (1875-1931) there is a progressive legal regulation of school curricula, both in the Preschool level and in the Elementary education. It highlights in them the presence of aspects related to physical education or its educational paradigms, with more frequency and elaboration in nursery schools and in the so-called school colonies than at the level of elementary schools. [...]
2020 - 10.35072/CABAS.2020.25.41.001
Cabás, Núm. 24 (diciembre 2020) , p. 24-50
|
|
3.
|
27 p, 467.1 KB |
Els reptes de la didàctica de l'educació física al grau de primària en anglès : l'aprenentatge de continguts i el desenvolupament de la competència discursiva en llengua estrangera
/
Coral Mateu, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona)
L'article descriu l'estructura del programa d'Educació Física (EF) que s'ofereix en el «Grau d'Educació Primària-Docència Universitària en Anglès» (GEP-DUA). Es presenten les aportacions de l'EF als enfocaments AICLE i a la formació de mestres, i es descriu l'organització de l'assignatura d'EF en l'educació primària en el GEP-DUA. [...] El artículo describe la estructura del programa de Educación Física (EF) que se ofrece en el «Grado de Educación Primaria-Docencia Universitaria en Inglés» (GEP-DUI). Se presentan las contribuciones de la EF a los enfoques AICLE y a la formación de maestros y se describe la organización de la asignatura de EF en la educación primaria en el GEP-DUI. [...] L'article décrit la structure du programme d'Éducation physique (EP) proposé dans le « Grade d'Enseignement primaire - Cours universitaires en anglais » (GEP-DUA). Il présente notamment les contributions de l'EP aux approches EMILE et à la formation des enseignants du primaire, et décrit l'organisation de la matière d'EP du primaire dans le cadre du GEP-DUA. [...] This paper describes the structure of the programme in Physical Education (PE) that is offered as part of the Bachelor's Degree in Primary Education - University Teaching in English (GEP-DUA). The paper presents the contributions of PE to the CLIL approach and to teacher education and it describes the organization of the PE subject area in primary education within the GEP-DUA. [...]
2017 - 10.1344/TE2017.52.7
Temps d'educació, Núm. 52 (2017) , p. 91-117
|
|
4.
|
3 p, 488.2 KB |
QuaIL, un projecte per potenciar les comunicacions a molt llarga distància mitjançant física quàntica i aprenentatge automàtic
/
Rosati, Matteo (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Física)
A grans distàncies, com les que separen Mart de la Terra, els senyals de llum s'atenuen extremadament i resulta molt difícil transmetre informació òpticament. Matteo Rosati té una beca Marie Skłodowska Curie en el Grup d'Informació Quàntica de la UAB per investigar el potencial de l'aprenentatge automàtic a les tecnologies de comunicació quàntica, i poder millorar la transmissió de missatges a aquesta escala. A grandes distancias, como las que separan Marte de la Tierra, las señales de luz se atenúan extremadamente y resulta muy difícil transmitir información ópticamente. Matteo Rosati tiene una beca Marie Skłodowska Curie en el Grupo de Información Cuántica de la UAB para investigar el potencial del aprendizaje automático en las tecnologías de comunicación cuántica, y poder mejorar la transmisión de mensajes a esta escala. Over long distances, such as those that separate Mars from Earth, the light signals are extremely dimmed and it is very difficult to transmit information optically. Matteo Rosati has a Marie Skłodowska Curie fellow in the UAB Quantum Information Group to investigate the potential of Machine Learning in Quantum Communication technologies, and to improve the transmission of messages at this scale.
2020
UAB divulga, Febrer 2020, p. 1-3
3 documents
|
|
5.
|
3 p, 753.5 KB |
Sedentarisme, pes i insatisfacció personal en l'adolescència, com es relacionen amb l'activitat física?
/
Añez, Elizabeth (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut)
Aquesta tesi té com objectiu investigar la interrelació de l'activitat física amb la insatisfacció corporal, el temps de pantalla i l'estat de pes en una mostra d'adolescents espanyols. Per això, es van fer dos estudis on es va demostrar que la prevalença de l'activitat física és baixa i que la insatisfacció corporal pot actuar com una barrera per participar en l'activitat física i no com un motivador. [...] En esta tesis se tiene como objetivo investigar la interrelación de la actividad física con la insatisfacción corporal, el tiempo de pantalla y el estado de peso en una muestra de adolescentes españoles. [...] This thesis aims to investigate the interrelationship of physical activity in early adolescence with body dissatisfaction, screen-time and weight status in a sample of Spanish adolescents. In order to do this, two studies were conducted. [...]
2019
UAB divulga, Febrer 2019, p. 1-3
3 documents
|
|
6.
|
18 p, 210.5 KB |
El profesorado de educación física y su visión sobre los conflictos en una escuela multicultural
/
Flores-Aguilar, Gonzalo (Universitat de Vic) ;
Prat Grau, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ;
Soler Prat, Susanna (Institut Nacional d'Educació Física de Catalunya)
Este trabajo revela las opiniones del profesorado de educación física sobre la imagen social de una escuela multicultural, a nivel de conflictividad, a partir de sus más de cinco años de experiencia laboral en escuelas con un índice superior al 50% de alumnado de origen extranjero. [...] Aquest treball mostra les opinions del professorat d'educació física sobre la imatge social d'una escola multicultural quant a conflictivitat, a partir dels seus cinc anys d'experiència laboral en escoles amb més del 50% d'alumnat d'origen estranger. [...] This paper examines the opinions of physical education teachers regarding the social image of a multicultural school in terms of level of conflict. The teachers, who have more than five years of experience in primary schools with over 50% of foreign students, identify the conflicts that occur in the classroom and justify the main causes for them. [...]
2019 - 10.5565/rev/educar.975
Educar, Vol. 55 Núm. 1 (2019) , p. 183-200 (Monográfico)
|
|
7.
|
4 p, 589.0 KB |
"Em preocupa que Europa perdi el lideratge en física d'altes energies"
/
Tonelli, Guido (Università di Pisa)
Entrevista al físic italià Guido Tonelli, un dels protagonistes del descobriment del bosó de Higgs, que va impartir una conferència a la Facultat de Ciències. Professor de física de la Universitat de Pisa, Tonelli va ser portaveu de l'experiment CMS del CERN, una de les dues grans col·laboracions internacionals de científics, juntament amb l'ATLAS, que cercaven evidències experimentals de l'existència del bosó de Higgs. Entrevista al físico italiano Guido Tonelli, uno de los protagonistas del descubrimiento del bosón de Higgs, que impartió una conferencia en la Facultad de Ciencias. Profesor de física de la Universidad de Pisa, Guido Tonelli fue portavoz del experimento CMS del CERN, una de las dos grandes colaboraciones internacionales de científicos, junto con el ATLAS, que buscaban evidencias experimentales de la existencia del bosón de Higgs. Interview with Italian physicist Guido Tonelli, one of the persons responsible for the discovery of the Higgs boson, on his visit to the UAB to give a conference at the Faculty of Sciences. Professor of Physics at the University of Pisa, Tonelli served as spokesperson of the CMS experiment at CERN, one of the two large international scientific collaborations, together with ATLAS, searching for experimental proof of the existence of the Higgs boson.
2017
UAB divulga, Febrer 2017, p. 1-4 (Entrevistes)
3 documents
|
|
8.
|
|
9.
|
46 p, 928.5 KB |
Els textos sobre educación física i esport en llengua catalana des del 1880 fins al 1938
/
Torrebadella Flix, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ;
Brasó i Rius, Jordi (Universitat de Barcelona)
Presentem una discussió al voltant de les obres en matèria d'esport, gimnàstica i educació física que es van publicar en llengua catalana entre el període de 1880 i 1938. Aquest treball té com a referència les obres localitzades en estudis bibliogràfics, que ara són analitzades i contextualitzades des del punt de vista de la difusió de la llengua i la literatura catalana. [...] The following article presents a debate on the literature on sports, gymnastics and physical education published between 1880 and 1938. This paper's research is developed around works found in bibliographic studies which are analyzed and contextualized from the standpoint of the dissemination of Catalan literature and language. [...]
2018 - 10.2436/20.2502.01.83
Llengua & literatura, Núm. 28 (2018) , p. 7-52
|
|
10.
|
29 p, 817.0 KB |
Inspección médico-escolar y educación física durante la I Restauración (1875-1931) : alcance y funciones
/
Galera Pérez, Antonio David. (Universitat Autònoma de Barcelona)
A semejanza de otros países, durante la I Restauración se crea y se desarrolla en España una inspección médico-escolar entre cuyas funciones se contemplaban algunas relacionadas con la educación física, tanto propiamente escolar como de las llamadas instituciones complementarias; sus correctos planteamientos iniciales encontraron diversas resistencias que condujeron a la progresiva eliminación de dichas funciones. As done in another countries, during the Spanish 1st Restoration a medical school inspection was created and developed which among their functions some physical education related ones were provided, both in curricular as in the so-called complementary institutions; their initial correct approaches faced some resistances that leaded to the progressive removal of these functions.
2017
Cabás, Num. 18 (2017) , p. 24-52
|
|