Resultats globals: 1,027 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 42 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 2 registres trobats
Llibres i col·leccions, 2 registres trobats
Documents de recerca, 21 registres trobats
Materials didàctics, 1 registres trobats
Materials acadèmics, 869 registres trobats
Documents gràfics i multimèdia, 2 registres trobats
Fons personals i institucionals, 88 registres trobats
Articles 42 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
5 p, 217.5 KB De consumir a viure la ciència : un canvi en la mirada didàctica a l'aula de Física i Química / Arévalo Domingo, Laura ; Cano-Colino, Maira ; Corrons Usón, David ; Domènech, Núria ; García Larrosa, Aránzazu ; Janer Gual , Núria ; Juncà Ramon, Manel ; López Fernández, Adrià ; López Jornet, Alícia ; Padilla Muñoz, Miquel ; Parcerisas Brossa, Daniel ; Prieto Tapia, Mercè ; Ribera Vall, Dolors ; Solé Martín, Caterina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Aquest article presenta algunes de les contribucions d'en Jordi Domènech a l'ensenyament de la Física i la Química. Destaquem la manera com les seves propostes didàctiques i projectes representen una problematització autèntica i donen importància als processos científics. [...]
This article presents some of Jordi Domènech's contributions to the teaching of Physics and Chemistry. We highlight the way in which his projects represent an authentic problematization and give importance to scientific processes, as well as the value he has given to the language as a necessary tool for science learning. [...]
Este artículo presenta algunas de las contribuciones de Jordi Domènech a la enseñanza de la Física y la Química. Destacamos cómo sus propuestas didácticas y proyectos representan una problematización auténtica y dan importancia a los procesos científicos. [...]

2024 - 10.5565/rev/ciencies.509
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 47 (2024) , p. 14-18 (Articles)  
2.
27 p, 1.1 MB Educación física escolar durante la I Restauración (1875 1931) : aspectos curriculares / Galera Pérez, Antonio David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal)
Durante la I Restauración se produce en España una progresiva regulación normativa de los planes de estudios escolares, tanto en el nivel de Párvulos como en el de las Escuelas primarias. Destaca en ellos la presencia de aspectos relacionados con la educación física o sus paradigmas educacionales, con más frecuencia y elaboración en las Escuelas de párvulos y en las llamadas colonias escolares que en el propio nivel de las Escuelas primarias. [...]
During the Spanish 1st. Restoration (1875-1931) there is a progressive legal regulation of school curricula, both in the Preschool level and in the Elementary education. It highlights in them the presence of aspects related to physical education or its educational paradigms, with more frequency and elaboration in nursery schools and in the so-called school colonies than at the level of elementary schools. [...]

2020 - 10.35072/CABAS.2020.25.41.001
Cabás, Núm. 24 (diciembre 2020) , p. 24-50  
3.
27 p, 467.1 KB Els reptes de la didàctica de l'educació física al grau de primària en anglès : l'aprenentatge de continguts i el desenvolupament de la competència discursiva en llengua estrangera / Coral Mateu, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona)
L'article descriu l'estructura del programa d'Educació Física (EF) que s'ofereix en el «Grau d'Educació Primària-Docència Universitària en Anglès» (GEP-DUA). Es presenten les aportacions de l'EF als enfocaments AICLE i a la formació de mestres, i es descriu l'organització de l'assignatura d'EF en l'educació primària en el GEP-DUA. [...]
El artículo describe la estructura del programa de Educación Física (EF) que se ofrece en el «Grado de Educación Primaria-Docencia Universitaria en Inglés» (GEP-DUI). Se presentan las contribuciones de la EF a los enfoques AICLE y a la formación de maestros y se describe la organización de la asignatura de EF en la educación primaria en el GEP-DUI. [...]
L'article décrit la structure du programme d'Éducation physique (EP) proposé dans le « Grade d'Enseignement primaire - Cours universitaires en anglais » (GEP-DUA). Il présente notamment les contributions de l'EP aux approches EMILE et à la formation des enseignants du primaire, et décrit l'organisation de la matière d'EP du primaire dans le cadre du GEP-DUA. [...]
This paper describes the structure of the programme in Physical Education (PE) that is offered as part of the Bachelor's Degree in Primary Education - University Teaching in English (GEP-DUA). The paper presents the contributions of PE to the CLIL approach and to teacher education and it describes the organization of the PE subject area in primary education within the GEP-DUA. [...]

2017 - 10.1344/TE2017.52.7
Temps d'educació, Núm. 52 (2017) , p. 91-117  
4.
3 p, 488.2 KB QuaIL, un projecte per potenciar les comunicacions a molt llarga distància mitjançant física quàntica i aprenentatge automàtic / Rosati, Matteo (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Física)
A grans distàncies, com les que separen Mart de la Terra, els senyals de llum s'atenuen extremadament i resulta molt difícil transmetre informació òpticament. Matteo Rosati té una beca Marie Skłodowska Curie en el Grup d'Informació Quàntica de la UAB per investigar el potencial de l'aprenentatge automàtic a les tecnologies de comunicació quàntica, i poder millorar la transmissió de missatges a aquesta escala.
A grandes distancias, como las que separan Marte de la Tierra, las señales de luz se atenúan extremadamente y resulta muy difícil transmitir información ópticamente. Matteo Rosati tiene una beca Marie Skłodowska Curie en el Grupo de Información Cuántica de la UAB para investigar el potencial del aprendizaje automático en las tecnologías de comunicación cuántica, y poder mejorar la transmisión de mensajes a esta escala.
Over long distances, such as those that separate Mars from Earth, the light signals are extremely dimmed and it is very difficult to transmit information optically. Matteo Rosati has a Marie Skłodowska Curie fellow in the UAB Quantum Information Group to investigate the potential of Machine Learning in Quantum Communication technologies, and to improve the transmission of messages at this scale.

2020
UAB divulga, Febrer 2020, p. 1-3
3 documents
5.
3 p, 753.5 KB Sedentarisme, pes i insatisfacció personal en l'adolescència, com es relacionen amb l'activitat física? / Añez, Elizabeth (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut)
Aquesta tesi té com objectiu investigar la interrelació de l'activitat física amb la insatisfacció corporal, el temps de pantalla i l'estat de pes en una mostra d'adolescents espanyols. Per això, es van fer dos estudis on es va demostrar que la prevalença de l'activitat física és baixa i que la insatisfacció corporal pot actuar com una barrera per participar en l'activitat física i no com un motivador. [...]
En esta tesis se tiene como objetivo investigar la interrelación de la actividad física con la insatisfacción corporal, el tiempo de pantalla y el estado de peso en una muestra de adolescentes españoles. [...]
This thesis aims to investigate the interrelationship of physical activity in early adolescence with body dissatisfaction, screen-time and weight status in a sample of Spanish adolescents. In order to do this, two studies were conducted. [...]

2019
UAB divulga, Febrer 2019, p. 1-3
3 documents
6.
18 p, 210.5 KB El profesorado de educación física y su visión sobre los conflictos en una escuela multicultural / Flores-Aguilar, Gonzalo (Universitat de Vic) ; Prat Grau, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Soler Prat, Susanna (Institut Nacional d'Educació Física de Catalunya)
Este trabajo revela las opiniones del profesorado de educación física sobre la imagen social de una escuela multicultural, a nivel de conflictividad, a partir de sus más de cinco años de experiencia laboral en escuelas con un índice superior al 50% de alumnado de origen extranjero. [...]
Aquest treball mostra les opinions del professorat d'educació física sobre la imatge social d'una escola multicultural quant a conflictivitat, a partir dels seus cinc anys d'experiència laboral en escoles amb més del 50% d'alumnat d'origen estranger. [...]
This paper examines the opinions of physical education teachers regarding the social image of a multicultural school in terms of level of conflict. The teachers, who have more than five years of experience in primary schools with over 50% of foreign students, identify the conflicts that occur in the classroom and justify the main causes for them. [...]

2019 - 10.5565/rev/educar.975
Educar, Vol. 55 Núm. 1 (2019) , p. 183-200 (Monográfico)  
7.
4 p, 589.0 KB "Em preocupa que Europa perdi el lideratge en física d'altes energies" / Tonelli, Guido (Università di Pisa)
Entrevista al físic italià Guido Tonelli, un dels protagonistes del descobriment del bosó de Higgs, que va impartir una conferència a la Facultat de Ciències. Professor de física de la Universitat de Pisa, Tonelli va ser portaveu de l'experiment CMS del CERN, una de les dues grans col·laboracions internacionals de científics, juntament amb l'ATLAS, que cercaven evidències experimentals de l'existència del bosó de Higgs.
Entrevista al físico italiano Guido Tonelli, uno de los protagonistas del descubrimiento del bosón de Higgs, que impartió una conferencia en la Facultad de Ciencias. Profesor de física de la Universidad de Pisa, Guido Tonelli fue portavoz del experimento CMS del CERN, una de las dos grandes colaboraciones internacionales de científicos, junto con el ATLAS, que buscaban evidencias experimentales de la existencia del bosón de Higgs.
Interview with Italian physicist Guido Tonelli, one of the persons responsible for the discovery of the Higgs boson, on his visit to the UAB to give a conference at the Faculty of Sciences. Professor of Physics at the University of Pisa, Tonelli served as spokesperson of the CMS experiment at CERN, one of the two large international scientific collaborations, together with ATLAS, searching for experimental proof of the existence of the Higgs boson.

2017
UAB divulga, Febrer 2017, p. 1-4 (Entrevistes)
3 documents
8.
11 p, 85.3 KB Gènere en els plans d'estudi del grau de Ciències de l'Activitat Fisica i l'Esport. Una assignatura pendent? / Prat Grau, Maria
2018
Quadern Dones i Esport, Vol. 11 (2018) , p. 46-55  
9.
46 p, 928.5 KB Els textos sobre educación física i esport en llengua catalana des del 1880 fins al 1938 / Torrebadella Flix, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Brasó i Rius, Jordi (Universitat de Barcelona)
Presentem una discussió al voltant de les obres en matèria d'esport, gimnàstica i educació física que es van publicar en llengua catalana entre el període de 1880 i 1938. Aquest treball té com a referència les obres localitzades en estudis bibliogràfics, que ara són analitzades i contextualitzades des del punt de vista de la difusió de la llengua i la literatura catalana. [...]
The following article presents a debate on the literature on sports, gymnastics and physical education published between 1880 and 1938. This paper's research is developed around works found in bibliographic studies which are analyzed and contextualized from the standpoint of the dissemination of Catalan literature and language. [...]

2018 - 10.2436/20.2502.01.83
Llengua & literatura, Núm. 28 (2018) , p. 7-52  
10.
29 p, 817.0 KB Inspección médico-escolar y educación física durante la I Restauración (1875-1931) : alcance y funciones / Galera Pérez, Antonio David. (Universitat Autònoma de Barcelona)
A semejanza de otros países, durante la I Restauración se crea y se desarrolla en España una inspección médico-escolar entre cuyas funciones se contemplaban algunas relacionadas con la educación física, tanto propiamente escolar como de las llamadas instituciones complementarias; sus correctos planteamientos iniciales encontraron diversas resistencias que condujeron a la progresiva eliminación de dichas funciones.
As done in another countries, during the Spanish 1st Restoration a medical school inspection was created and developed which among their functions some physical education related ones were provided, both in curricular as in the so-called complementary institutions; their initial correct approaches faced some resistances that leaded to the progressive removal of these functions.

2017
Cabás, Num. 18 (2017) , p. 24-52  

Articles : 42 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 2 registres trobats  
1.
2 p, 797.0 KB Dissabtes de la Física : cartells i tríptics / Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Física
Cartells i tríptics de les diferents conferències celebrades en el marc dels Dissabtes de la Física, organitzats pel Departament de Física de la Universitat Autònoma de Barcelona.
2013 (Dissabtes de la Física)
Dissabtes de la Física. Bellaterra (Cerdanyola del Vallès), : 2013 -
18 documents
2.
32 p, 2.6 MB Recerca sobre l'educació física i l'esport / Galera Pérez, Antonio David. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Peire Fernández, Tomás (Universitat Autònoma de Barcelona)
Fonaments doctrinals i proposta d'organització de serveis d'investigació i de documentació universitaris sobre educació física.
1982
Jornades sobre l'esport a la Universitat. Esplugues de Llobregat, : 1982  

Llibres i col·leccions 2 registres trobats  
1.
12 p, 898.0 KB "Mou-te i aprèn". Aprenentatge integrat de continguts d'educació física, salut i llengua anglesa : "CLIL in Physical Education" / Coral Mateu, Josep (Universitat de Barcelona)
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Publicacions, 2011
AICLE - CLIL - EMILE : educació plurilingüe. Experiencias, research & polítiques, 2011, p. 181-192  
2.
27 p, 553.7 KB L'esport i la pràctica de l'activitat física a la ciutat de Barcelona després de 1992 / Batlle, Albert ; Niubò, Martí ; Centre d'Estudis Olímpics
Article d'Albert Batlle i Martí Niubò sobre els hàbits esportius dels Barcelonins i sobre el Pla Estratègic de l'Esport de l'Ajuntament de Barcelona, acabat el 2002, on es suggereix enfortir el capital de l'experiència esportiva aconseguit en els Jocs Olímpics de 1992.
Artículo de Albert Batlle y Martí Niubò sobre los hábitos deportivos de los Barceloneses y sobre el Plan Estratégico del Deporte del Ayuntamiento de Barcelona, finalizado en 2002, donde se sugiere fortalecer el capital de la experiencia Deportiva conseguido en los Juegos Olímpicos de 1992.
Article by Albert Batlle and Martí Niubò about the sporting habits of the people of Barcelona and the Barcelona City Council's Strategic Sport Plan, finalized in 2002, which actually suggests strengthening the sporting experience capital left by the 1992 Olympic Games.

Barcelona Centre d'Estudis Olímpics, Editorial Planeta S.A., Ajuntament de Barcelona 2002
Barcelona : l'herència dels Jocs (1992-2002), 2002, p. 197-218  

Documents de recerca 21 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
83 p, 6.4 MB Síntesi lògica i física d'un processador RISC-V en la tecnologia TSMC 65 nm / Amat Huerta, Manel ; Casanova Mohr, Raimon, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Microelectrònica i Sistemes Electrònics) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Aquest treball té l'objectiu de dur a terme una implementació física del processador CVA6 compatible amb el set d'instruccions RISC V mitjançant la tecnologia TSMC de 65nm. Per fer-ho, l'alumne ha realitzat una formació bàsica en l'especialitat de disseny VLSI i ha aplicat els coneixements assolits en desenvolupar aquest projecte, realitzant els processos de síntesi lògica i física a partir de la descripció RTL del core CV32A60X amb la finalitat d'obtenir un layout funcional a una freqüència de treball raonable. [...]
2024
Grau en Enginyeria Electrònica de Telecomunicació [957]  
2.
245 p, 8.7 MB Análisis del aprendizaje de conceptos de Electrostática en la formación del profesorado de Física Doctorat en Educació : Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències (Àmbit I) / Garrido Sánchez, Nicolás ; López, Víctor (López Simó), dir. ; Pintó Casulleras, Roser, dir. ; Couso, Digna, dir.
L'objectiu d'aquest treball és analitzar les explicacions de professors de física en formació quan experimenten amb diferents fenòmens electrostàtics inclosos en una seqüència d'ensenyament i aprenentatge (SEA). [...]
El objetivo de este trabajo es analizar las explicaciones de profesores de física en formación cuando experimentan con distintos fenómenos electrostáticos incluidos en una secuencia de enseñanza y aprendizaje (SEA). [...]
The objective of this work is to analyze the explanations of preservice physics teachers when experimenting with different electrostatic phenomena included in a teaching and learning sequence (TLS). The participants were 67 students of Pedagogy in Physics and Mathematics at Universidad de Santiago de Chile. [...]

2022  
3.
38 p, 675.8 KB Grete Hermann i els fonaments de la mecànica quàntica / Mora i Abelaira, Gal·la ; De Bianchi, Silvia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut d'Història de la Ciència) ; Roqué, Xavier, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut d'Història de la Ciència) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
Grete Hermann (1901-1984) va ser una matemàtica, física i filòsofa alemanya que ha estat reconeguda recentment per la seva contribució a la fonamentació de la mecànica quàntica. Hermann va trobar un error a la demostració de John von Neumann sobre la no-existència de variables ocultes, però la seva remarca va passar desapercebuda. [...]
2021
Grau en Física [1281]  
4.
165 p, 3.4 MB Análisis de la representación de los trastornos mentales en las series televisivas españolas de carácter juvenil del 2009 al 2021. El caso de 'Física o química', 'Merlí' y 'Los espabilados' / Aguilera i Molina, Sara ; Blasco Gil, José Joaquín, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
L'estudi té per objectiu abordar la representació dels trastorns mentals en les sèries televisives juvenils produïdes a Espanya durant els últims dotze anys. Una mostra d'una temporada de 'Física o química' (2009), de 'Merlí' (2015) i de 'Los espabilados' (2021) permet observar l'evolució del grau de versemblança dels trastorns mentals en aquests productes de ficció seriada. [...]
El estudio tiene por objetivo abordar la representación de los trastornos mentales en las series televisivas juveniles producidas en España durante los últimos doce años. Una muestra de una temporada de 'Física o química' (2009), de 'Merlí' (2015) y de 'Los espabilados' (2021) permite observar la evolución del grado de verosimilitud de los trastornos mentales en estos productos de ficción seriada. [...]
The study aims to address the representation of mental disorders in youth television series produced in Spain over the last twelve years. A sample of one season of 'Física o química' (2009), 'Merlí' (2015) and 'Los espabilados' (2021) allows us to observe the evolution of the degree of plausibility of mental disorders in these serialised fiction products. [...]

2021
Grau en Periodisme [971]  
5.
53 p, 7.2 MB Entorns alimentaris, activitat física i obesitat infantil : anàlisi socioespacial de l'entorn de les escoles de Barcelona / Borràs Llarch, Marina ; Domene Gómez, Elena, dir. ; Garcia-Sierra, Marta, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Institut d'Estudis Regionals i Metropolitans de Barcelona
L'obesitat infantil presenta un gradient socioeconòmic invers, explicat per les dietes pobres en nutrients i la falta d'activitat física. El principal objectiu d'aquest estudi és buscar la relació entre l'obesitat infantil, els entorns alimentaris no saludables i l'accés a espais d'activitat física a l'aire lliure al voltant de les escoles de Barcelona, així com les desigualtats espacials modelades pel nivell socioeconòmic del barri. [...]
Childhood obesity is showing a high inverse socioeconomic gradient explained by poor diets and a lack of physical activity. The main objective of this study is to explore the relationship between childhood obesity, unhealthy food environments, and access to outdoor public green spaces around schools in Barcelona, and how the socioeconomic status of the neighbourhood is shaping spatial inequalities. [...]

2020 (Institut d'Estudis Regionals i Metropolitans de Barcelona. Treballs de fi de màster. Màster Metròpoli)  
6.
63 p, 8.9 MB Estudi i caracterització d'una bateria de flux per evaporació / Tortosa Valdés, Carles ; Navarro, Marina, dir. ; Esquivel Bojorquez, Juan Pablo, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
La magnitud dels residus d'aparells elèctrics i electrònics s'ha disparat de forma alarmant en les últimes dècades. Es necessari canviar urgentment el model d'economia lineal actual a un d'economia circular. [...]
2020
Grau en Física [1281]  
7.
67 p, 8.1 MB Educació Física i esport com a eines preventives del bullying escolar. Un banc de recursos per al professorat d'Educació Primària / Vercher Gómez, Marta ; Prat Grau, Maria, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal
L'objectiu d'aquest treball és aportar una visió general de l'assetjament entre iguals a través de la recerca sistemàtica de recursos sobre el tractament, el coneixement i la prevenció del bullying escolar. [...]
El objetivo de este trabajo es aportar una visión general del acoso entre iguales a través de la búsqueda sistemàtica de recursos sobre el tratamiento, el conocimiento y la prevención del bullying escolar. [...]
The aim of the project is to provide an overview of bullying among equals through the systematic search for resources on the treatment, knowledge and prevention of school bullying. In order to offer proposals for the improvement of the problem, a bank of resources for preventive intervention has been developed for teachers to act from physical-sports activities and transversely in the prevention of bullying in schools.

Universitat Autònoma de Barcelona, maig 2020
Grau en Educació Primària [896]  
8.
37 p, 1.4 MB Opciones de tributación de un empresario individual como persona física o como persona jurídica / Giménez Alfonso, Olga Montserrat ; Berdor Abad, Carlos, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat d'Economia i Empresa
Hoy en día resultaría impensable que un estado no ofreciera un mínimo de servicios públicos a la ciudadanía. Para ello es necesario tener en cuenta, y muchas veces lo olvidamos, que eso supone un coste y que el estado debe buscar sistemas para obtener la financiación necesaria que le permita ofrecer los servicios a sus ciudadanos. [...]
2020
Pla d' Estudis de Comptabilitat i Finances [947]
2 documents
9.
426 p, 19.0 MB Ensenyar i aprendre l'esport a través de l'aprenentatge cooperatiu : un estudi de cas en l'educació física escolar / Carbonero Sánchez, Laura ; Prat Grau, Maria, dir. ; Ventura Vall·llovera, Carles, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal
Aquesta tesi doctoral analitza un cas d'ús de l'aprenentatge cooperatiu en el procés d'ensenyament i aprenentatge dels continguts d'iniciació esportiva a l'escola primària. Està formada per quatre parts principals: (a) Fonamentació teòrica de la recerca, (b) Metodologia de la recerca, (c) Anàlisi, interpretació i discussió dels resultats, i (d) Conclusions, limitacions i aportacions de l'estudi i línies futures de recerca. [...]
This thesis analyses a case of applying Cooperative Learning in a teaching and learning process of sports initiation contents in Physical Education at primary school. The study is made up of four main parts: (a) research theoretical basis, (b) research methodology, (c) results and (4) conclusions and future research lines. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2019.  
10.
49 p, 7.3 MB Recerca de noves aplicacions de dades satel·litals. Anàlisi i projecció de dades en una plataforma física de gestió de riscos (HAToM). En l'àmbit de la Vall de Ruda / Ferràndiz Ensesa, Arnau ; Corbera Simón, Jordi, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Aquest treball acadèmic de final de màster descriu els processos i resultats, dins del camp de la teledetecció i prevenció de riscs, desenvolupats en el projecte HAToM, durant l'estada de pràctiques a l'empresa Tinkerers Lab S. [...]
Este trabajo académico de final de máster describe los procesos y resultados, dentro del campo de la teledetección y prevención de riesgos, desarrollados en el proyecto HAToM, durante la estada de prácticas en la empresa Tinkerers Lab S. [...]
This academic Master's thesis describes the processes and results within the field of remote sensing and risk prevention, and was developed in the HAToM project during the course of an internship at Tinkerers Lab S. [...]

2019  

Documents de recerca : 21 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Materials didàctics 1 registres trobats  
1.
49 p, 1.7 MB Cerca i gestió de la informació : les principals fonts d'informació en física geologia, matemàtiques i química / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciència i Tecnologia
Presentació dels diferents recursos d'informació i eines documentals adreçades als alumnes del doctorat de Ciències (física, geologia, matemàtiques i química).
2019 (Fonts d'informació)  

Materials acadèmics 869 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
9 p, 120.9 KB Didàctica de la Física i la Química [44313] / Marbà Tallada, Anna ; Grimalt Alvaro, Carme ; Couso, Digna ; Oliveras Prat, Begoña ; Lopez Simo, Victor ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'objectiu de l'assignatura és apropar als futurs professors de ciències al coneixement de la didàctica de les ciències, i a les didàctiques específiques de cada disciplina. Per tal que puguin ensenyar els continguts de les àrees de coneixement de la física i la química integrant els coneixements disciplinaris i els de la didàctica de les ciències tot tenint en compte els coneixements d'altres àrees com són l'epistemologia, el llenguatge i la comunicació, la psicologia i la pedagogia. [...]
The aim of the subject is to bring future science teachers closer to the knowledge of science teaching, and to the specific didactics of each discipline. So that they can teach the contents of the areas of knowledge of biology and geology and physics and chemistry, integrating disciplinary knowledge and those of science teaching taking into account the knowledge of other areas such as the 'epistemology, language and communication, psychology and pedagogy. [...]
El objetivo de la asignatura es acercar a los futuros profesores de ciencias al conocimiento de la didáctica de las ciencias, y a las didácticas específicas de cada disciplina. Para que puedan enseñar los contenidos de las áreas de conocimiento de la física y la química integrando los conocimientos disciplinarios y los de la didáctica de las ciencias teniendo en cuenta los conocimientos de otras áreas como son la epistemología, el lenguaje y la comunicación, la psicología y la pedagogía. [...]

2023-24
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1517]
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [933]
3 documents
2.
4 p, 103.5 KB Treball de Final de Màster [43894] / Ramis Laloux, Yago ; Parrado Romero, Eva ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
El Treball Final de Màster (TFM) té com a objectiu principal confrontar a l'estudiant amb un cas pràctic de recerca, avaluació i/o intervenció que tingui relació amb les activitats desenvolupades en els mòduls previs del pla d'estudis, amb els mòduls propis de pràctiques externes i amb les línies pròpies de recerca del professorat del màster. [...]
The Master's Degree Dissertation (MDD) aims at confronting the student with a practical case of research, evaluation and/or intervention related to the activities developed in the previous modules of the Master Program, to the external practices and to the lines of research of the supervisors of the master's degree. [...]
El Trabajo de Fin de Máster (TFM) tiene como objetivo principal confrontar al estudiante con un caso práctico de investigación, evaluación y/o intervención que esté relacionado con las actividades desarrolladas en los módulos previos del plan de estudio, con los módulos propios de las prácticas externas, y/o con las líneas propias de investigación del profesorado del máster. [...]

2023-24
Màster Universitari en Psicologia de l'Esport i de l'Activitat Física [1380]
3 documents
3.
5 p, 104.1 KB Pràctiques Externes en Psicologia de l'Esport i de l'Activitat Física [43893] / Parrado Romero, Eva ; Capdevila Ortís, Lluís ; Cladellas, Ramon ; Chamarro Lusar, Andrés ; Bonilla, Iván ; Amblar Burgos, Eduardo ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
El mòdul té com a objectiu general que l'estudiantat adquireixi experiència professional a partir de pràctiques supervisades per professionals de la psicologia de l'esport, a través de la participació en activitats preparatòries per a la pràctica professional com a psicòleg o piscòloga de l'esport i de l'activitat física; la relació i aplicació dels coneixements teòrics previs i els adquirits en el màster en el context de pràctica aplicada; la utilització dels coneixements de metodologia i intervenció per a la col·laboració en projectes de recerca del centre, en el cas que sigui convenient. [...]
The general objective is that the student acquires professional experience from supervised practices by sports psychology professionals, through participation in preparatory activities for professional practice as a psychologist of sport and physical activity; the application of previous theoretical knowledge acquired in the master's degree to the context of applied practice; the use of knowledge of methodology and intervention for collaboration in research projects of the center, if appropriate. [...]
El módulo tiene como objetivo general que el estudiante adquiera experiencia profesional a partir de prácticas supervisadas por profesionales de la psicología del deporte, a través de la participación en actividades preparatorias para la práctica profesional como psicólogo del deporte y de la actividad física; la relación y aplicación de los conocimientos teóricos previos y los adquiridos en el máster en el contexto de práctica aplicada; la utilización de los conocimientos de metodología e intervención para la colaboración en proyectos de investigación del centro, en el caso que sea conveniente. [...]

2023-24
Màster Universitari en Psicologia de l'Esport i de l'Activitat Física [1380]
3 documents
4.
4 p, 102.3 KB Experiències Professionals en Psicologia de l'Esport i de l'Activitat Física [43892] / Capdevila Ortís, Lluís ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
L'objectiu d'aquest mòdul és que l'estudiant conozca diferents experiències professionals en l'àmbit de la 1 L'objectiu d'aquest mòdul és que l'estudiant conozca diferents experiències professionals en l'àmbit de la psicologia de l'esport i de l'activitat física. [...]
The objective of this module is that the student knows different professional experiences in the field of 1 The objective of this module is that the student knows different professional experiences in the field of Psychology of Sport and Physical Activity. [...]
El Objetivo de este módulo es que el estudiante Conozca diferentes experiencias profesionales en el ámbito 1 El Objetivo de este módulo es que el estudiante Conozca diferentes experiencias profesionales en el ámbito de la Psicología del Deporte y de la Actividad Física. [...]

2023-24
Màster Universitari en Psicologia de l'Esport i de l'Activitat Física [1380]
3 documents
5.
4 p, 101.5 KB Aplicació d'Instruments d'Avaluació i Tècniques d'Intervenció en Psicologia de l'Esport i de l'Activitat Física [43891] / Ventura Vall-Llovera, Carles ; Ramis Laloux, Yago ; Amblar Burgos, Eduardo ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Aquest mòdul pretén que l'alumnat sigui capaç de: - Conèixer i aplicar els instruments d'avaluació per a la intervenció psicològica aplicada en els àmbits de la iniciació esportiva, del rendiment i de l'activitat física saludable. [...]
This model may seem that students are able to: - Know and apply the assessment tools for psychological intervention applied to the areas of sports initiation, performance and healthy physical activity. [...]
Este módulo pretende que el alumnado sea capaz de: - Conocer y aplicar los instrumentos de evaluación para la intervención psicológica aplicada en los ámbitos de la iniciación deportiva, del rendimiento y de la actividad física saludable. [...]

2023-24
Màster Universitari en Psicologia de l'Esport i de l'Activitat Física [1380]
3 documents
6.
5 p, 105.6 KB Entrenament Psicològic en Esports Específics [43890] / Palmí i Guerrero, Joan Emili ; Amblar Burgos, Eduardo ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
L'objectiu d'aquest mòdul és que l'estudiant conegui les característiques bàsiques de diferents esports i les 1 L'objectiu d'aquest mòdul és que l'estudiant conegui les característiques bàsiques de diferents esports i les propostes d'intervenció psicològica per a cadascun d'ells. [...]
1 The objective of this module is that the student knows the basic characteristics of different sports and the proposals for psycho First of all, a sports classification is performed according to the different levels of relationship (type of track, number of particip Secondly, the most common psychological assessment systems applied to different sports are valued, and finally different pro.
El objetivo de este módulo es que el estudiante conozca las características básicas de diferentes deportes y 1 El objetivo de este módulo es que el estudiante conozca las características básicas de diferentes deportes y las propuestas de intervención psicológica para cada uno de ellos. [...]

2023-24
Màster Universitari en Psicologia de l'Esport i de l'Activitat Física [1380]
3 documents
7.
4 p, 102.5 KB Assessorament i Tècniques d'Entrenament Psicològic per a Esportistes [43889] / Torregrossa Alvarez, Miquel ; Borrueco, Marta ; Amblar Burgos, Eduardo ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Els objectius generals d'aquest modul son: descriure i analitzar la carrera de l'esportista des d'una perspectiva global i de desenvolupament treballar les transicions esportives i la carrera dual (combinació d'esport i estduis o treball) treballar el rol de l'entorn de l'esportista en el seu desenvolupament (entrenadors, famílies, ambients) descriure i analitzar temes d'actualitat en psicologia de l'esport (e. [...]
The general objectives of this course are: To describe and analyse the athletic career from a holistic and developmental perspective To work on the career transitions and dual career (combination of sport and studies or work) To work on the athletes' environment role in their development (coaches, families, environments) To describe and analyse the latest trends in sport psychology (e. [...]
Los objetivos generales de este módulo son: describir y analizar la carrera del deportista desde una perspectiva global y de desarrollo trabajar las transiciones deportivas y la carrera dual (combinación de deporte y estudios o trabajo) trabajar el rol del entorno del deportista en su desarrollo (entrenadores, familias, ambientes) describir y analizar temas de actualidad en psicología del deporte (e. [...]

2023-24
Màster Universitari en Psicologia de l'Esport i de l'Activitat Física [1380]
3 documents
8.
4 p, 102.5 KB Activitat Física i Estil de Vida Saludable [43888] / Capdevila Ortís, Lluís ; Sanz Ruíz, Antonio ; Escorihuela Agullo, Rosa Maria ; Chamarro Lusar, Andrés ; Parrado Romero, Eva ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
L'objectiu d'aquest mòdul és oferir als estudiants un coneixement avançat dels models d'investigació en l'àmbit de l'activitat física i de l'exercici en relació amb la salut. Un altre objectiu és proporcionar coneixement sobre el procés d'estrès / recuperació de l'esforç físic que es relaciona amb la salut dels esportistes i amb una adequada adaptació als entrenaments i les competicions.
The objective of this module is to offer students an advanced knowledge of the research models in the field of physical activity and exercise in relation to health. Another objective is to provide knowledge about the stress / recovery process of the physical effort that is related to the health of the athletes and with an adequate adaptation to the workouts and competitions.
El objetivo de este módulo es ofrecer a los estudiantes un conocimiento avanzado de los modelos de investigación en el ámbito de la actividad física y del ejercicio en relación con la salud. Otro objetivo es proporcionar conocimiento sobre el proceso de estrés/recuperación del esfuerzo físico que se relaciona con la salud de los deportistas y con una adecuada adaptación a los entrenamientos y las competiciones. [...]

2023-24
Màster Universitari en Psicologia de l'Esport i de l'Activitat Física [1380]
3 documents
9.
6 p, 109.5 KB Iniciació Esportiva: Assessorament a Famílies i Entrenadors [43887] / Ramis Laloux, Yago ; Jordana, Anna ; Borrueco, Marta ; Amblar Burgos, Eduardo ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
L'objectiu d'aquest mòdul és que l'estudiant comprengui el paper dels diferents agents que intervenen en la iniciació esportiva (e. g. , famílies, entrenadors, companys, agents esportius) des de l'anàlisi i la comprensió dels processos psicològics implicats en aquesta etapa de carrera. [...]
The objective of this module is to help the student understand the role of the different agents involved in youth sport (e. g. , families, coaches, peers) from the analysis and comprehension of the psychological processes involved in this stage of the athletic career. [...]
El objetivo de este módulo es que el estudiante comprenda el papel de los diferentes agentes que intervienen en la iniciación deportiva (e. g. , familias, entrenadores, compañeros, agentes deportivos) desde el análisis y la comprensión de los procesos psicológicos implicados en la misma. [...]

2023-24
Màster Universitari en Psicologia de l'Esport i de l'Activitat Física [1380]
3 documents
10.
4 p, 100.2 KB Estratègies de Recerca en Psicologia de l'Esport i de l'Activitat Física [43886] / Torregrossa Alvarez, Miquel ; Losilla Vidal, Jose Maria ; Ramis Laloux, Yago ; Jordana, Anna ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Els objectius d'aquest modul son: Familaritzar l'estudiant amb el Treball de Fi de Master i començar a definir-ne la temàtica Treballar la cerca d'informació científica en bases de dades especialitzades Analitzar i descriure les diferents parts d'un treball acadèmic o un artícle científic Aspectes formals Introducció Mètode Resultats Discussió Referències Discutir sobre la originalitat i les contribucions dels treballs científics 1.
The objectives of this course are: To familiarize the student with the Master Project and start to define the demand To work on the scientific research in specialized data bases To analyze and describe the different sections of an academic work or a scientific article Formal aspects Introduction Method Results Discussion References To discuss about the originality and the contributions of the scientific literature 1.
Los objetivos de este módulo son: Familiarizar el estudiante con el Trabajo Final de Máster y empezar a definir la temática Trabajar la búsqueda de información científica en bases de datos especializadas Analizar y describir las diferentes partes de un trabajo académico o de un artículo científico Aspectos formales Introducción Método Resultados Discusión Referencias Discutir sobre la originalidad y las contribuciones de los trabajos científicos 1.

2023-24
Màster Universitari en Psicologia de l'Esport i de l'Activitat Física [1380]
3 documents

Materials acadèmics : 869 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Documents gràfics i multimèdia 2 registres trobats  
1.
Col·loqui sobre els estudis de Física i tot el que els envolta / Crespo, José Luís ; Bueno, Pablo ; García Garrido, Francisco Javier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Física)
2021 (Dissabtes de la Física)  
2.
Estadística i Física dels Desastres Naturals / Corral, Álvaro (Centre de Recerca Matemàtica)
L'estadística dels desastres naturals conté molts resultats antiintuïtius. Fent servir els terratrèmols com a exemple, mostrarem que l'energia radiada per aquests esdeveniments segueix una distribució de tipus Pareto, és a dir, una llei de potències. [...]
2020 (Dissabtes de la Física)
2 documents

Fons personals i institucionals 88 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
2 p, 1.1 MB Sol·licitud-manament de pagament de la Fundació Bosch i Gimpera a El Corte Inglés; adjunta carta, en castellà, de la División Comercial de El Corte Inglés, S.A. a Eloisa (Facultat de Física de la UB) reclamant el dit pagament / Fundació Bosch i Gimpera ; El Corte Inglés (Firma Comercial)
1993  
 Accés restringit a la UAB
2.
4 p, 2.9 MB Quadres de Projectes de Recerca amb Subvenció Específica, de Pere Pascual (asessora i Física) i Nuria Barberán
1982  
 Accés restringit a la UAB
3.
46 p, 24.3 MB Plan Movilizador de la Física de Altas Energías; elaborado por M. Aguilar, A. Ferrer, C. Pajares, Pascual, A. Rodrigo i J. A. Rubio / Aguilar Rico, Mariano ; Ferrer Soria, Antonio
1983  
 Accés restringit a la UAB
4.
14 p, 17.5 MB Llibre d'actes, Actas de las Asambleas de la Sección Local del Grupo Interuniversitario de Física Teórica (GIFT) en la Universidad de Barcelona (UB), manuscrites i signades per G. Madurga (10/10/1972 a 17/06/1974) / Madurga Lacalle, Gonzalo
1972  
 Accés restringit a la UAB
5.
2 p, 798.7 KB Fax de Pere Pascual a Pedro Vallejo (Telefónica, Barcelona) sobre la instal·lació d'una línia punt a punt de 64 Kbit entre el Centre de Física de Benasc i Barcelona / Pascual, Pedro, 1934-2006 ; Compañía Telefónica Nacional de España
2000  
 Accés restringit a la UAB
6.
1 p, 481.7 KB Fax de Pere Pascual a Javier Faci (Universitat Rovira i Virgili) sobre les possibilitats de publicar els resultats d'una reunió internacional de Geografia Física / Pascual, Pedro, 1934-2006 ; Faci, Javier
2000  
 Accés restringit a la UAB
7.
4 p, 3.1 MB Fax de Javier Faci (Universitat Rovira i Virgili) a Pere Pascual sobre les possibilitats de publicar els resultats d'una reunió internacional de Geografia Física / Faci, Javier ; Pascual, Pedro, 1934-2006
2000  
 Accés restringit a la UAB
8.
1 p, 777.7 KB Carta del Rector de la UB al Decano de Física comunicant-li el nomenament de Pere Pascual, Juan José de Orús i José María Codina en la Comissió que ha d'estudiar la convalidació de Doctorat cursat per Eduardo Salvador Solé / Universitat de Barcelona. Rectorat ; Universitat de Barcelona. Facultat de Física
1980  
 Accés restringit a la UAB
9.
1 p, 685.2 KB Carta del Rector de la UB al Decano de Física comunicant-li el nomenament de Luis M. Garrido, Pere Pascual i José R. de Francisco en la Comissió que ha d'estudiar la convalidació de Doctorat cursat per Rafael Pons Jaulin Su Seutre / Universitat de Barcelona. Rectorat ; Universitat de Barcelona. Facultat de Física
1979  
 Accés restringit a la UAB
10.
4 p, 1.9 MB Document "carjunio99.doc": Carta escrita per Domènec Espriu a Pere Pascual sobre el Centre de Física de Benasc i altres / Espriu, D. (Domènec) ; Pascual, Pedro, 1934-2006
1999  
 Accés restringit a la UAB

Fons personals i institucionals : 88 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.