Resultats globals: 573 registres trobats en 0.03 segons.
Articles, 34 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 1 registres trobats
Llibres i col·leccions, 1 registres trobats
Documents de recerca, 13 registres trobats
Materials didàctics, 1 registres trobats
Materials acadèmics, 469 registres trobats
Fons personals i institucionals, 54 registres trobats
Articles 34 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
46 p, 928.5 KB Els textos sobre educación física i esport en llengua catalana des del 1880 fins al 1938 / Torrebadella Flix, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Brasó i Rius, Jordi (Universitat de Barcelona)
Presentem una discussió al voltant de les obres en matèria d’esport, gimnàstica i educació física que es van publicar en llengua catalana entre el període de 1880 i 1938. Aquest treball té com a referència les obres localitzades en estudis bibliogràfics, que ara són analitzades i contextualitzades des del punt de vista de la difusió de la llengua i la literatura catalana. [...]
The following article presents a debate on the literature on sports, gymnastics and physical education published between 1880 and 1938. This paper’s research is developed around works found in bibliographic studies which are analyzed and contextualized from the standpoint of the dissemination of Catalan literature and language. [...]

2018 - 10.2436/20.2502.01.83
Llengua & literatura, Núm. 28 (2018) , p. 7-52  
2.
29 p, 817.0 KB Inspección médico-escolar y educación física durante la I Restauración (1875-1931) : alcance y funciones / Galera, Antonio D. (Universitat Autònoma de Barcelona)
A semejanza de otros países, durante la I Restauración se crea y se desarrolla en España una inspección médico-escolar entre cuyas funciones se contemplaban algunas relacionadas con la educación física, tanto propiamente escolar como de las llamadas instituciones complementarias; sus correctos planteamientos iniciales encontraron diversas resistencias que condujeron a la progresiva eliminación de dichas funciones.
As done in another countries, during the Spanish 1st Restoration a medical school inspection was created and developed which among their functions some physical education related ones were provided, both in curricular as in the so-called complementary institutions; their initial correct approaches faced some resistances that leaded to the progressive removal of these functions.

2017
Cabás, Num. 18 (2017) , p. 24-52  
3.
5 p, 596.8 KB Relació entre activitat física i depressió : un estudi pilot / Carmona, Elena ; Grande Pérez, Imma ; Blasco, Tomás (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
L'activitat física podria ésser considerada com a mesura de la despesa d'energia que realitza un individu. Però, en aquesta demarcació entren en joc altres conceptes que no signifiquen necessàriament el mateix. [...]
La actividad física podría ser considerada como una medida del gasto de energía que realiza un individuo. Sin embargo, en esta demarcación entran en juego otros conceptos que no significan necesariamente lo mismo. [...]

1988
Apunts. Educació física, Núm. 14 (1988) , p. 58-62
2 documents
4.
11 p, 8.5 MB Els recursos i materials didàctics en educació física / Díaz Lucea, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona)
Els continguts que a continuació es desenvolupen tracten d'analitzar i classificar els materials i els recursos didàctics propis de l'àrea d'educació física i alhora pretenen establir-ne la funcionalitat a partir de les activitats físiques en què poden ser utilitzats. [...]
1996
Apunts. Educació física i esports, Núm. 43 (1996) , p. 42-52
2 documents
5.
10 p, 8.5 MB La psicologia de l'esport : definició, evolució i relació amb la resta de ciències de l'activitat física i l'esport / Cruz Feliu, Jaume (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
La psicologia de l'esport és encara una disciplina jove que, en la majoria de països, va obtenir el reconeixement oficial després de la celebració del I Congrés Mundial de Psicologia de l'Esport el 1965. [...]
La Psicología del Deporte es todavía una disciplina joven que, en la mayoría de países, obtuvo su reconocimiento oficial a partir de la celebración del I Congreso Mundial de Psicología del Deporte en 1965. [...]

1990
Apunts. Educació física i esports, Núm. 22 (1990) , p. 11-20
2 documents
6.
13 p, 116.9 KB Introducció a l’estudi dels marcadors musculoesquelètics d’activitat física i càrrega laboral en bioarqueologia / Rivas Llompart, Margalida
La bioarqueología se presenta como una disciplina imprescindible para el estudio de las formas de vida de las sociedades pasadas a partir de los restos esqueléticos encontrados en los yacimientos arqueológicos. [...]
La bioarqueologia es presenta com una disciplina imprescindible per a l'estudi de les formes de vida de les societats passades a partir de les restes esquelètiques que es troben als jaciments arqueològics. [...]
Bioarchaeology is presented as a very important discipline for reconstructing the lifestyle of past societies through human remains from archaeological contexts. We can know about diet and the daily activities for the social life production. [...]

2014
Estrat crític, Núm. 7-8 (2014) , p. 170-182  
7.
24 p, 1.4 MB Educación física en los libros de texto escolares anteriores al franquismo (I) : Obras generales / Galera, Antonio D. (Universitat Autònoma de Barcelona)
Las obras de texto generales para la Primera enseñanza anteriores a 1939 coinciden en señalar mayoritariamente como principales contenidos de la educación física escolar la gimnasia educativa, los juegos infantiles y los paseos y excursiones, y están presentes en ellas ciertos aspectos de interdisciplinariedad que, desgraciadamente, no han llegado a prosperar mayoritariamente en nuestro sistema educativo, tales como la alternancia de esfuerzos considerada en el total de las actividades curriculares escolares para evitar la sobrecarga intelectual. [...]
Prior to 1939, most of Spanish textbooks for the whole Elementary education matters agree that main curricular contents for teaching physical education were to be gymnastics, games, and walks and outings; moreover, some interdisciplinary aspects were present that, unfortunately, did not succeed within the Spanish educational system, such as curricular efforts rotation in the whole scholar activity to avoid intellectual surmenage. [...]

2016
Cabás, Num. 16 (2016) , p. 24-47  
8.
18 p, 408.5 KB Dificultades conceptuales y epistemológicas de futuros profesores de Física y Química en las explicaciones energéticas de fenómenos físicos y químicos / Furió Gómez, Cristina (I.E.S. de Massamagrell (València)) ; Furió Más, Carlos (Universitat de Valencia. Departament de Didàctica de les Ciències Experimentals i Socials)
En este trabajo analizamos las dificultades conceptuales y epistemológicas que tienen sobre termoquímica estudiantes universitarios de los últimos cursos de Física, Química e Ingeniería Química. [...]
En aquest treball analitzem les dificultats conceptuals i epistemològiques que tenen sobre termoquímica estudiants universitaris dels últims cursos de Física, Química i Enginyeria Química. Per a això s'han aplicat a una mostra de 35 d'aquests futurs professors dos qüestionaris sobre efectes tèrmics en fenòmens físics i químics que han d'explicar i s'han categoritzat les seves respostes segons els raonaments usats. [...]
In this paper we analyze the conceptual and epistemological difficulties which have on thermochemical the physics, chemistry and chemical engineering students that they are preparing to be teachers of physics and chemistry. [...]

2016 - 10.5565/rev/ensciencias.1644
Enseñanza de las ciencias, Vol. 34 Núm. 3 (2016) , p. 7-24 (Investigaciones Didácticas)  
9.
16 p, 285.1 KB El imaginario social de la energía atómica en los manuales escolares españoles de Física y Química : análisis de un lenguaje específico / Gonzalez Clouté, José Maria (Universidad Nacional de Educación a Distancia (Espanya)) ; González Gil, María Isabel (Universidad Complutense de Madrid) ; Somoza Rodríguez, Miguel (Universidad Nacional de Educación a Distancia (Espanya))
En este artículo se analiza el lenguaje específico utilizado en las lecciones nucleares y atómicas de los libros de texto españoles de Física y Química durante la segunda mitad del siglo xx. A lo largo de este periodo, el imaginario social de la energía nuclear experimentó una importante evolución. [...]
En aquest article s'analitza el llenguatge específic utilitzat en les lliçons nuclears i atòmiques dels llibres de text espanyols de Física i Química durant la segona meitat del segle xx. Al llarg d'aquest període, l'imaginari social de l'energia nuclear va experimentar una important evolució. [...]
This article analyzes the specific language used to impart nuclear and atomic lessons in Spanish Physics & Chemistry textbooks during the second half of the 20th century. The social imaginary of nuclear energy experienced a major evolution throughout this period. [...]

2016 - 10.5565/rev/ensciencias.1905
Enseñanza de las ciencias, Vol. 34 Núm. 2 (2016) , p. 151-166 (Historia y Epistemología)  
10.
17 p, 553.9 KB De la Asociación de Profesores y Profesoras Oficiales de Gimnástica (1891) al Colegio Nacional de Profesores de Educación Física (1948). Un análisis histórico para una crítica del presente. I parte (1891-1900) / Torrebadella Flix, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona)
En el proceso de institucionalización de la educación física escolar en España, el impulso y las movilizaciones de la Asociación de Profesores y Profesoras Oficialesde Gimnástica creada en 1891 fue connatural al contexto social de la época. [...]
In the process of the institutionalisation of physical education in schools within Spain, the impulse provided by the Asociación de Profesores y Profesoras Oficiales de Gimnástica (Association of Official Gymnastics Teachers) created in 1891, and through its mobilisations, was closely linked to the social context of the period. [...]

2016
Revista Española de Educación Física y Deportes, Núm. 413 (2016) , p. 79-95  

Articles : 34 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 1 registres trobats  
1.
32 p, 2.6 MB Recerca sobre l'educació física i l'esport / Galera, Antonio D. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Peire Fernández, Tomás (Universitat Autònoma de Barcelona)
Fonaments doctrinals i proposta d'organització de serveis d'investigació i de documentació universitaris sobre educació física.
1982
Jornades sobre l'esport a la Universitat. Esplugues de Llobregat, : 1982  

Llibres i col·leccions 1 registres trobats  
1.
27 p, 553.7 KB L'esport i la pràctica de l'activitat física a la ciutat de Barcelona després de 1992 / Batlle, Albert ; Niubò, Martí ; Centre d'Estudis Olímpics
Article d’Albert Batlle i Martí Niubò sobre els hàbits esportius dels Barcelonins i sobre el Pla Estratègic de l’Esport de l’Ajuntament de Barcelona, acabat el 2002, on es suggereix enfortir el capital de l’experiència esportiva aconseguit en els Jocs Olímpics de 1992.
Artículo de Albert Batlle y Martí Niubò sobre los hábitos deportivos de los Barceloneses y sobre el Plan Estratégico del Deporte del Ayuntamiento de Barcelona, finalizado en 2002, donde se sugiere fortalecer el capital de la experiencia Deportiva conseguido en los Juegos Olímpicos de 1992.
Article by Albert Batlle and Martí Niubò about the sporting habits of the people of Barcelona and the Barcelona City Council’s Strategic Sport Plan, finalized in 2002, which actually suggests strengthening the sporting experience capital left by the 1992 Olympic Games.

Barcelona Centre d'Estudis Olímpics, Editorial Planeta S.A., Ajuntament de Barcelona 2002
Barcelona : l'herència dels Jocs (1992-2002), 2002, p. 197-218  

Documents de recerca 13 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
116 p, 1.6 MB Efectivitat d'un programa d'activitat física i dieta coordinat entre Atenció Primària i Salut Mental, per a modificar els factors de risc cardiovascular en pacients amb esquizofrènia, trastorn bipolar o trastorn esquizoafectiu / Masa Font, Roser, autor. ; Fernández San Martín, Mª Isabel , supervisor acadèmic. ; Mundet i Tudurí, Xavier, supervisor acadèmic. ; Selva O'Callaghan, Albert, supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina.
Els pacients amb trastorn mental sever tenen una major prevalença de factors de risc cardiovascular i una menor esperança de vida. El control de l'obesitat i el sedentarisme en pot reduir la morbi-mortalitat. [...]
Patients with a severe mental disorder have a high prevalence of cardiovascular risk factors and a decreased life expectancy. Control of obesity and sedentary lifestyle can reduce the morbidity and mortality. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017.  
2.
255 p, 4.6 MB Efectes d'un programa de rehabilitacio basat en l'exercici aeròbic (PREA) per la millora de la condició física i la qualitat de vida en persones que han patit un ictus / Grau i Pellicer, Montserrat ; Chamarro Lusar, Andrés, dir. ; Medina Casanovas, Josep, dir. ; Serdà, Bernat-Carles, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació
L'ictus és una de les principals causes de discapacitat física en adults. Aquest pot induir dèficits motors severs, generant una disminució progressiva de la condició física que augmenta la discapacitat i el risc cardiovascular. [...]
Stroke is a leading cause of disability in adults. This can lead to severe motor deficits generating a progressive decrease of physical fitness which increases disability and cardiovascular risk. This disability causes limitations in the ability to walk, to carry out basic daily living activities (ADLs) and in the quality of life (QOL) of stroke survivors. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  
3.
11 p, 1.2 MB Monitorització de l'activitat física i del moviment per a la seguretat de persones en situació de risc o vulnerabilitat / Manero Hernandez, Cristian ; Pujol Capdevila, Jaume, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
La societat ha anant canviant i evolucionant acompanyada de les noves tecnologies. Si mirem el comportament de les persones en l'actualitat i el seu model de vida, i la comparem amb èpoques no tan llunyanes podem apreciar com cada cop més es busquen formes d'ajuda pel desenvolupament quotidià per mitjà de les noves tecnologies, doncs s'han convertit en un element gairebé indispensable per a gran part de la població. [...]
Society has been changing and evolving accompanied by new technologies. Looking at the behavior of people today and their stylelife, and compared with times not so distant as we see increasingly look for ways to help the daily development through new technologies, as it has been became an almost indispensable element for a large part of the population. [...]
La sociedad ha ido cambiando y evolucionando acompañada de nuevas tecnologías. Si miramos el comportamiento de las personas en la actualidad y su modelo de vida, y la comparamos con épocas no tan lejanas podemos apreciar como cada vez más se buscan formas de ayuda para el desarrollo cotidiano por medio de las nuevas tecnologías, pues se han convertido en un elemento casi indispensable para gran parte de la población. [...]

2016-02-01
Enginyeria Informàtica [958]  
4.
111 p, 1.6 MB Estudi del dolor múscul-esquelètic en dos categories diferenciades de pacients amb lupus eritematós sistèmic sense signes inflamatoris a l'exploració física: artro-miàlgies generalitzades i artràlgies inflamatòries a mans / Torrente Segarra, Vicenç ; Carbonell Abelló, Jordi, dir. ; Selva O'Callaghan, Albert ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina
En aquesta Tesi Doctoral he analitzat diferents manifestacions múscul-esquelètiques que sovint manifesten els pacients amb Lupus Eritematós Sistèmic, en una àrea metropolitana Mediterrània. Per una banda hem estudiat als pacients amb símptomes de dolor osteoarticular generalitzat, i per una altra banda hem estudiat als pacients amb dolor articular a mans de ritme inflamatori. [...]
This Doctoral Thesis I have completed, I assessed several musculoskeletal manifestations that patients with Systemic Lupus Erythematosus patients from a metropolitan and Mediterranean region often complain. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  
5.
184 p, 2.0 MB Relació entre activitat física i índex turmell braç: Estudi epidemiològic poblacional a partir de la cohort artper / Ruiz Comellas, Anna ; Mundet i Tudurí, Xavier, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina
Objectius: Elaborar i validar una Versió Reduïda en Espanyol del qüestionari d'activitat física en el temps lliure de Minnesota (VREM). Posteriorment, s'examina la relació entre l'activitat física en el temps lliure (AFTL) i l'índex turmell braç (ITB) en població general. [...]
Goals: To develop and validate a shorter version (VREM) of the Spanish adaptation of the Minnesota leisure time Physical Activity Questionnaire (CAFM), and in the second phase, to examine the relation between physical activity in leisure time (PALT) and ankle-brachial index (ABI) in general population. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2014  
6.
209 p, 1.5 MB Efectos de una intervención con dosis altas de calcidiol y terapia física en la supervivencia y funcionalidad de pacientes con una fractura osteoporótica de fémur / Laiz Alonso, Ana María ; Casademont i Pou, Jordi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina) ; Farrerons Minguella, Jordi, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina
OBJETIVOS Demostrar la mejoría en la supervivencia al año y a los 4 años de haber padecido una fractura de fémur de origen osteoporótico, en pacientes a los que se realiza una intervención farmacológica con dosis altas de calcidiol y terapia física durante el primer año. [...]
OBJETIVES To demonstrate the improvement in survival to the first year and 4 years after having suffered one osteoporotic femur fracture, in patients to whom a pharmacological intervention is realized by high doses of calcidiol and physical therapy during the first year. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2013  
7.
207 p, 1.8 MB Efectos de la actividad física sobre la actividad cerebral y la variabilidad de la frecuencia cardiaca en mayores / Valero Herreros, Montse ; Pintanel i Bassets, Mònica, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Capdevila Ortís, Lluís, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia de l'Educació
La presente tesis doctoral se enmarca dentro de esta línea de investigación, que agrupa diferentes disciplinas como la psicología de la actividad física y la psicología de la salud, la neurociencia cognitiva y la psicología de la vejez. [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2011  
8.
198 p, 2.3 MB Indicadors psicològics i conductuals de la condició física saludable i de l'adaptació a la competició esportiva / Parrado Romero, Eva ; Capdevila Ortís, Lluís, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia de la Salut i Psicologia Social
Dins de l'àmbit d'estudi de la psicologia de l'esport i de l'activitat física s'ha constatat la necessitat de l'establiment d'indicadors, instruments i metodologies d'avaluació vàlids i fiables per a determinar i monitoritzar de manera senzilla i objectiva el nivell de salut tant en població general com en esportistes. [...]
It is desirable to develop and establish practical and reliable indicators, instruments and assessment methodologies to determine and monitor objectively the level of health, in both general population and in athletes. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2011  
9.
135 p, 1.1 MB Coeducació a l'etapa d'Educació Primària : estereotips de gènere, preferències i actituds a l'Educació Física i l'esport / Carbonero Sánchez, Laura ; Prat Grau, Maria, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Soler, Susana, dir. (INEFC Barcelona) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'objectiu d'aquest treball de recerca és detectar la presència d'estereotips de gènere en infants del Cicle Superior de Primària en relació amb l'Educació Física i l'esport. A més, també s'identifiquen les seves preferències en aquest àmbit, i s'analitza la representació que tenen del joc i l'esport (si és masculí o femení). [...]
2009  
10.
419 p, 2.9 MB Anatomia, química i física experimental al Reial Col·legi de Cirurgia de Barcelona (1760-1808) / Pérez Pérez, Núria ; Martínez Vidal, Àlvar, dir (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d’Estudis d’Història de les Ciències (CEHIC))
El desenvolupament de la cirurgia moderna va venir determinada per un increment en la demanda de personal sanitari per tal d'atendre els soldats dispersos en els diferents fronts oberts arreu d'Europa. [...]
The development of modern surgery was driven by the increasing demand for well-trained medical personnel able to attend the soldiers in the several fronts opened in Europe. The Royal Colleges of Surgery are seen as the more important enlightened medical institutions created by the Spanish Borbonic monarchy. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2007  

Documents de recerca : 13 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Materials didàctics 1 registres trobats  
1.
63 p, 2.1 MB Cerca i gestió de la informació : les principals fonts d'informació en física geologia, matemàtiques i química / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciència i Tecnologia
Presentació dels diferents recursos d'informació i eines documentals adreçades als alumnes del doctorat de Ciències (física, geologia, matemàtiques i química).
2016 (Fonts d'informació)  

Materials acadèmics 469 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
8 p, 98.1 KB Temes de Ciència Actual [100092] / Muñoz Tapia, Ramón ; Baig Aleu, Mariano ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Biociències
Aquesta assignatura s'imparteix simultàniament com a assignatura de primer curs (obligatòria) en els graus de Matemàtiques, Física i Estadística Aplicada i com assignatura de quart curs (optativa) en els graus de Química, Ciències Ambientals, Nanociència i Nantecnologia (de la facultat de Ciències) i en els graus de Biologia, Microbiologia i Genètica (de la facultat de Biociències) . [...]
2018-19
Grau en Física [1281]
Grau en Matemàtiques [777]
Grau en Biologia [812]
Grau en Microbiologia [816]
Grau en Genètica [833]
Grau en Ciències Ambientals [959]
Grau en Nanociència i Nanotecnologia [983]  
2.
5 p, 81.7 KB Educació física i la seva didàctica I [102051] / Estrada Aguilar, Joan ; Galera Pérez, Antonio David ; Lopez Cancho, Judith ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquesta assignatura es desenvolupa a tercer curs i dóna continuïtat a l'assignatura d'Educació Física en l'Etapa Primària de 5 crèdits que es va realitzar a segon curs del Grau de Magisteri d'Educació Primària. [...]
This module takes place in the third year and is a continuation to the 5-credit module Physical Education in the Primary Stage, which the students took in the second year of their programmein teaching in primary education. [...]
Esta asignatura se desarrolla en el tercer curso y da continuidad a la asignatura de Educación Física en la Etapa Primaria de 5 créditos que se realizó en segundo curso del Grado de Magisterio de Educación Primaria. [...]

2018-19
Grau en Educació Primària [896]
3 documents
3.
6 p, 84.5 KB Educació física i la seva didàctica II [102050] / Peire Fernández, Tomas ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
En acabar l'assignatura, l'alumnat hauria de ser capaç de: 1. Identificar els processos d'interacció i de comunicació que es produeixen en les situacions d'aprenentatge d'activitats físiques en l'àmbit escolar. [...]
At the end of the unfulfilled, the students were able to handcrafts: 1. Identify the processes of Interaction and communication in situations that Producer Learning silage of activities in the school environment. [...]
Al finalizar la asignatura, el alumnado debería ser capaz de: 1. Identificar los procesos de interacción y de comunicación que se producen en las situaciones de aprendizaje de actividades físicas en el ámbito escolar. [...]

2018-19
Grau en Educació Primària [896]
3 documents
4.
4 p, 78.9 KB Física [103250] / Alvarez Calafell, Xavier ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Veterinària
L'objectiu primordial de l'assignatura és explicar clarament que la física és un instrument útil per a l'anàlisi aprofundida de diversos problemes relacionats amb la Ciència i Tecnologia dels aliments. [...]
2018-19
Grau en Ciència i Tecnologia dels Aliments [974]  
5.
5 p, 82.5 KB Ampliació de Física Clàssica [103286] / Mompart Penina, Jordi ; Casado Lechuga, María del Pilar ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
L'objectiu d'aquesta assignatura és proporcionar a l'estudiant els conceptes fonamentals de la física clàssica centrant-nos en la mecànica clàssica, la llum, i la interacció llum matèria. En concret, analitzarem la mecànica de sistemes de partícules, revisarem el comportament del sòlid rígid amb diferents condicions externes i es farà una introducció a mecànica analítica, tant conceptual com formal. [...]
2018-19
Grau en Nanociència i Nanotecnologia [983]  
6.
5 p, 79.2 KB Activitat física, diversitat i salut [102054] / Estrada Aguilar, Joan ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquesta assignatura es desenvolupa a quart curs i dóna dret a la menció d' Educació Física si es superen també les assignatures optatives següents: Joc i Iniciació Esportiva, Expressió i Comunicació Corporal, Educació Física i la seva Didàctica II, Aprenentatge i Desenvolupament Motor. [...]
This subject is developed in the fourth year and gives the right to mention Physical Education if the following elective subjects are also passed: Sports Play and Initiation, Expression and Body Communication, Physical Education and its Didactic II, Learning and Motor Development. [...]
Esta asignatura se desarrolla en el cuarto curso y da derecho a la mención de Educación Física si se superan también las asignaturas optativas siguientes: Juego e Iniciación Deportiva, Expresión y Comunicación Corporal, Educación Física y su Didáctica II, Aprendizaje y Desarrollo Motor. [...]

2018-19
Grau en Educació Primària [896]
3 documents
7.
4 p, 83.4 KB Geografia física [101590] / Soriano López, Joan Manuel ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
L'objectiu general de l'assignatura és una introducció a l'estudi dels diferents elements que composen el medi físic i dels processos i interaccions que es produeixen entre ells. S'estudia el planeta Terra com a integrant del sistema solar i com a globus terraqüi i dins del planeta, l'atmosfera, la hidrosfera, la litosfera i la biosfera. [...]
2018-19
Grau en Geografia i Ordenació del Territori [824]  
8.
4 p, 77.9 KB Física de les Radiacions i de la Matèria [102850] / García Orellana, Jordi ; Paradis Vilar, Sarah ; Diego Feliu, Marc ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
La Física Moderna forma part dels fonaments bàsics que un estudiant de la Facultat de Ciències ha d'adquirir durant la seva formació. Representa una de les assignatures de formació bàsica i obligatòries per a tot estudiant que vulgui cursar el Grau. [...]
2018-19
Grau en Ciències Ambientals [959]  
9.
5 p, 80.6 KB Estructura de la Matèria i Termodinàmica [100139] / Camacho Castro, Juan ; Mendez Lopez, Vicenç ; Font Guiteras, Lluís ; Campos Moreno, Daniel ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
Aquesta assignatura proporciona una introducció a la visió microscòpica i macroscòpica de la matèria. Comença per la descripció microscòpica, des de les partícules elementals fins als superconductors, passant per nuclis atòmics, àtoms, molècules i sòlids. [...]
This course provides an introduction to the microscopic and macroscopic view of matter. It starts with a microscopic description, from elementary particles to superconductors, passing from atomic nuclei, atoms, molecules and solids. [...]

2018-19
Grau en Física [1281]
2 documents
10.
6 p, 80.5 KB Electricitat i Magnetisme [100138] / Rodríguez Viejo, Javier ; González Silveira, Marta ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
En aquesta assignatura pretenem ensenyar de forma qualitativa i quantitativa la manera de raonar per comprendre aspectes del món que ens envolta i desenvolupar habilitats en la resolució de problemes. [...]
2018-19
Grau en Física [1281]  

Materials acadèmics : 469 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Fons personals i institucionals 54 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
5 p, 877.0 KB Manuscrit i mecanoscrit sobre física
Manuscrit i mecanoscrit sobre física. Concretament sobre les interaccions (gravitacional, electromagnètica, dèbil i forta).
196?  
2.
17 p, 9.8 MB Nota de l'Ambaixada de França a Espanya sobre la col·laboració franco-espanyola en física d'Altes i Baixes Energies després de la retirada d'Espanya del CERN / Ambaixada de França
Nota sobre una reunió celebrada a Madrid entre els representants de diversos grups de física teòrica i d'Altes Energies, sota la presidència d'Otero Navascués. Descriu la situació dels grups i revisa les causes de la retirada. [...]
1069  
3.
1 p, 237.0 KB Carta de Manuel Puigcerver i Zanón, Secretari General de la Reial Acadèmia de Ciències i Arts de Barcelona, a Pere Pascual sobre l'escisió de la secció de Física i Química en dues seccions separades. / Reial Acadèmia de Ciències i Arts de Barcelona
4 octubre 1999.  
4.
2 p, 524.1 KB Carta d'Anna Pellániz (Departament d'Administració, Fundació Bosch i Gimpera) adjuntant per a la seva revisió factura de DECOM (València) pel lloguer d'equipament informàtic per al Centre de Física de Benasc. / Fundació Bosch i Gimpera
22 setembre 1999.  
5.
1 p, 274.9 KB Carta de Pere Pascual a Javier Cisneros (Servicios PYMES Aragón de Telefónica, Saragossa) sobre la instal·lació d'una línia punt a punt de 64 Kbit entre el Centre de Física de Benasc i el CESCA. / Pascual, Pedro, 1934-2006
25 maig 1999.  
6.
1 p, 271.0 KB Carta de Pere Pascual a Begoña González (Telefónica, Osca) sobre la instal·lació d'una línia punt a punt de 64 Kbit entre el Centre de Física de Benasc i el Centre de Supercomputació de Barcelona, CESCA. / Pascual, Pedro, 1934-2006
2 abril 1998.  
7.
1 p, 211.2 KB Carta del professor Mateo Valero (Centre de Computació i Comunicacions de Catalunya) a Pere Pascual acceptant connectar el Centre de Física de Benasc amb el Centre de Supercomputació de Catalunya. / Centre de Computació i Comunicacions de Catalunya
13 maig 1997.  
8.
1 p, 244.5 KB Carta de Pere Pascual a Begoña González (Telefónica, Osca) sobre la instal·lació d'una línia punt a punt de 64 Kbit entre el Centre de Física de Benasc i Barcelona. / Pascual, Pedro, 1934-2006
6 maig 1997.  
9.
3 p, 681.4 KB Fax de Pere Pascual a Miguel Fabregat amb còpia del pòster del Centre de Física de Benasc del 1996 i programa del de 1997. / Pascual, Pedro, 1934-2006
8 gener 1997.  
10.
3 p, 548.0 KB Carta de Pedro J. Justes (Universidad de Zaragoza) a Pere Pascual confirmant la inscripció d'aquest al Encuentro de Física Teórica 96 i adjuntant-li el programa. / Universidad de Zaragoza
30 agost 1996.  

Fons personals i institucionals : 54 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.