Resultats globals: 539 registres trobats en 0.04 segons.
Materials de curs, 443 registres trobats
Llibres i col·leccions, 1 registres trobats
Documents de recerca, 12 registres trobats
Articles, 29 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 1 registres trobats
Fons personals i institucionals, 53 registres trobats
Materials de curs 443 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
3 p, 71.9 KB Estratègies de Recerca en Psicologia de l'Esport i de l'Activitat Física [43886] / Torregrossa Álvarez, Miquel ; Losilla Vidal, José María ; Ramis Laloux, Yago ; Vives Brosa, Jaume ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
L'objectiu d'aquest mòdul és que l'estudiant s'introdueixi en els aspectes fonamentals de la metodologia d'investigació en l'àmbit de la psicologia de l'esport i de l'activitat física. L'estudiant aprendrà a dissenyar i realitzar investigacions en psicologia de l'esport i de l'activitat física partint de la realitat a estudiar. [...]
El objetivo de este módulo es que el estudiante se introduzca en los aspectos fundamentales de la metodología de investigación en el ámbito de la Psicología del Deporte y de la Actividad Física. [...]

2017-18
Màster Universitari en Psicologia de l'Esport i de l'Activitat Física [1380]
2 documents
2.
4 p, 74.2 KB Aplicació d'Instruments d'Avaluació i Tècniques d'Intervenció en Psicologia de l'Esport i de l'Activitat Física [43891] / Palmí i Guerrero, Joan Emili ; Cruz Feliu, Jaume ; Chamarro Lusar, Andrés ; Ramis Laloux, Yago ; Parrado Romero, Eva ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Aquest mòdul té dos objectius: Que l'estudiant conegui i sàpigui aplicar els principals sistemes i metodologies d'avaluació utilitzats en la intervenció psicològica aplicada als àmbits de la iniciació esportiva, del rendiment i de l'activitat física saludable. [...]
Un objetivo de este módulo es que el estudiante conozca y sepa aplicar los principales sistemas y metodologías de evaluación utilizados en la intervención psicológica aplicada a los ámbitos de la iniciación deportiva, del rendimiento deportivos y de la actividad física saludable. [...]

2017-18
Màster Universitari en Psicologia de l'Esport i de l'Activitat Física [1380]
2 documents
3.
14 p, 120.3 KB Física i Química i la seva Didàctica [42087] / Márquez Bargalló, Conxita ; Bach Plaza, Joan ; Gené Torrabadella, Jordi ; Roqué Rodríguez, Xavier ; Barquinero Estruch, Joan Francesc ; Tabernero Holgado, Carlos ; Espunya Prat, Maria Carme ; García Viloca, Mireia ; Alvarez Calafell, Xavier ; Couso Lagaron, Digna Maria ; Marbà Tallada, Anna ; Oliveras Prat, Begoña ; Saura Mas, Sandra ; Lopez Simo, Victor ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'objectiu de l'assignatura és completar els coneixements de biologia, geologia, física i química dels llicenciats, enginyers o graduats futurs professors de ciències així com apropar-los al coneixement de la didàctica de les ciències, i a les didàctiques específiques de cada disciplina. [...]
2017-18
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [930]
3 documents
4.
4 p, 72.6 KB Bases Fisiològiques, Psicològiques, Pedagògiques i Socials de l'Activitat Física i l'Esport [43884] / Daza Sobrino, Gabriel ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
L'objectiu d'aquest mòdul és que l'estudiant aprofundeixi en l'estudi dels diferents aspectes fisiològics, psicològics, pedagògics i sociològics i de teoria de l'entrenament vinculat a l'activitat física i l'esport: Bases fisiològiques de l'activitat física i l'esport. [...]
El objetivo de este módulo es que el estudiante profundice en el estudio de los diferentes aspectos fisiológicos, psicológicos, pedagógicos y sociológicos y de teoría del entrenamiento vinculado a la actividad física y el deporte: Bases fisiológicas de la actividad física y el deporte. [...]

2017-18
Màster Universitari en Psicologia de l'Esport i de l'Activitat Física [1380]
2 documents
5.
4 p, 74.1 KB Activitat Física i Estil de Vida Saludable [43888] / Capdevila Ortis, Lluís ; Chamarro Lusar, Andrés ; Parrado Romero, Eva ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
L'objectiu d'aquest mòdul és oferir als estudiants un coneixement avançat dels models d'investigació en l'àmbit de l'activitat física i de l'exercici en relació amb la salut. Un altre objectiu és proporcionar coneixement sobre el procés d'estrès / recuperació de l'esforç físic que es relaciona amb la salut dels esportistes i amb una adequada adaptació als entrenaments i les competicions.
El objetivo de este módulo es ofrecer a los estudiantes un conocimiento avanzado de los modelos de investigación en el ámbito de la actividad física y del ejercicio en relación con la salud. Otro objetivo es proporcionar conocimiento sobre el proceso de estrés/recuperación del esfuerzo físico que se relaciona con la salud de los deportistas y con una adecuada adaptación a los entrenamientos y las competiciones.

2017-18
Màster Universitari en Psicologia de l'Esport i de l'Activitat Física [1380]
2 documents
6.
3 p, 1.9 MB Psicologia de l'activitat física i la salut [26950] / Capdevila, Lluís ; Pintanel, Mònica ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
2005-06
Llicenciat en Psicologia [444]  
7.
6 p, 85.4 KB Educació física i la seva didàctica II [102050] / Estrada Aguilar, Joan ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
En acabar l'assignatura, l'alumnat hauria de ser capaç de: 1. Identificar els processos d'interacció i de comunicació que es produeixen en les situacions d'aprenentatge d'activitats físiques en l'àmbit escolar. [...]
At the end of the unfulfilled, the students were able to handcrafts: 1. Identify the processes of Interaction and communication in situations that Producer Learning silage of activities in the school environment. [...]
Al finalizar la asignatura, el alumnado debería ser capaz de: 1. Identificar los procesos de interacción y de comunicación que se producen en las situaciones de aprendizaje de actividades físicas en el ámbito escolar. [...]

2017-18
Grau en Educació Primària [896]
3 documents
8.
96 p, 646.3 KB Máster universitario en Psicología del Deporte y de la Actividad Física / Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació ; Universitat de Barcelona ; Institut Nacional d'Educació Física de Catalunya (INEFC)
Aquest és un màster professional que pretén preparar al psicòleg per a actuar en l'àmbit de l'esport: des de l'assessorament d'entrenadors i tècnics de l'esport de base fins a la preparació psicològica per a l'alt rendiment, i també per a l'assessorament a professionals de la salut per tal de millorar les pautes d'activitat física de la població general.
Bellaterra 2016 (Màsters)  
9.
5 p, 76.6 KB Mecànica i Relativitat [100137] / Bagán Capella, Emili ; Crespo Vicente, José María ; Fernández Sánchez, Enrique ; Calsamiglia Costa, John ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
Ampliar els coneixements de Mecànica Clàssica, imprescindibles per a poder entendre assignatures més avançades. Introduir l'alumnat en el món de la Relativitat Especial, que és part essencial de la física moderna. [...]
2017-18
Grau en Física [1281]  
10.
4 p, 77.1 KB Física de les Radiacions i de la Matèria [102850] / García Orellana, Jordi ; Arias Ortiz, Ariane ; Paradis Vilar, Sarah ; Diego Feliu, Marc ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
La Física Moderna forma part dels fonaments bàsics que un estudiant de la Facultat de Ciències ha d'adquirir durant la seva formació. Representa una de les assignatures de formació bàsica i obligatòries per a tot estudiant que vulgui cursar el Grau. [...]
2017-18
Grau en Ciències Ambientals [959]  

Materials de curs : 443 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Llibres i col·leccions 1 registres trobats  
1.
27 p, 553.7 KB L'esport i la pràctica de l'activitat física a la ciutat de Barcelona després de 1992 / Batlle, Albert ; Niubò, Martí ; Centre d'Estudis Olímpics
Article d’Albert Batlle i Martí Niubò sobre els hàbits esportius dels Barcelonins i sobre el Pla Estratègic de l’Esport de l’Ajuntament de Barcelona, acabat el 2002, on es suggereix enfortir el capital de l’experiència esportiva aconseguit en els Jocs Olímpics de 1992.
Artículo de Albert Batlle y Martí Niubò sobre los hábitos deportivos de los Barceloneses y sobre el Plan Estratégico del Deporte del Ayuntamiento de Barcelona, finalizado en 2002, donde se sugiere fortalecer el capital de la experiencia Deportiva conseguido en los Juegos Olímpicos de 1992.
Article by Albert Batlle and Martí Niubò about the sporting habits of the people of Barcelona and the Barcelona City Council’s Strategic Sport Plan, finalized in 2002, which actually suggests strengthening the sporting experience capital left by the 1992 Olympic Games.

Barcelona Centre d'Estudis Olímpics, Editorial Planeta S.A., Ajuntament de Barcelona 2002
Barcelona : l'herència dels Jocs (1992-2002), 2002, p. 197-218  

Documents de recerca 12 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
255 p, 4.6 MB Efectes d'un programa de rehabilitacio basat en l'exercici aeròbic (PREA) per la millora de la condició física i la qualitat de vida en persones que han patit un ictus / Grau i Pellicer, Montserrat ; Chamarro Lusar, Andrés, dir. ; Medina Casanovas, Josep, dir. ; Serdà, Bernat-Carles, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació
L'ictus és una de les principals causes de discapacitat física en adults. Aquest pot induir dèficits motors severs, generant una disminució progressiva de la condició física que augmenta la discapacitat i el risc cardiovascular. [...]
Stroke is a leading cause of disability in adults. This can lead to severe motor deficits generating a progressive decrease of physical fitness which increases disability and cardiovascular risk. This disability causes limitations in the ability to walk, to carry out basic daily living activities (ADLs) and in the quality of life (QOL) of stroke survivors. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  
2.
11 p, 1.2 MB Monitorització de l'activitat física i del moviment per a la seguretat de persones en situació de risc o vulnerabilitat / Manero Hernandez, Cristian ; Pujol Capdevila, Jaume, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
La societat ha anant canviant i evolucionant acompanyada de les noves tecnologies. Si mirem el comportament de les persones en l'actualitat i el seu model de vida, i la comparem amb èpoques no tan llunyanes podem apreciar com cada cop més es busquen formes d'ajuda pel desenvolupament quotidià per mitjà de les noves tecnologies, doncs s'han convertit en un element gairebé indispensable per a gran part de la població. [...]
Society has been changing and evolving accompanied by new technologies. Looking at the behavior of people today and their stylelife, and compared with times not so distant as we see increasingly look for ways to help the daily development through new technologies, as it has been became an almost indispensable element for a large part of the population. [...]
La sociedad ha ido cambiando y evolucionando acompañada de nuevas tecnologías. Si miramos el comportamiento de las personas en la actualidad y su modelo de vida, y la comparamos con épocas no tan lejanas podemos apreciar como cada vez más se buscan formas de ayuda para el desarrollo cotidiano por medio de las nuevas tecnologías, pues se han convertido en un elemento casi indispensable para gran parte de la población. [...]

2016-02-01
Enginyeria Informàtica [958]  
3.
111 p, 1.6 MB Estudi del dolor múscul-esquelètic en dos categories diferenciades de pacients amb lupus eritematós sistèmic sense signes inflamatoris a l'exploració física: artro-miàlgies generalitzades i artràlgies inflamatòries a mans / Torrente Segarra, Vicenç ; Carbonell Abelló, Jordi, dir. ; Selva O'Callaghan, Albert ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina
En aquesta Tesi Doctoral he analitzat diferents manifestacions múscul-esquelètiques que sovint manifesten els pacients amb Lupus Eritematós Sistèmic, en una àrea metropolitana Mediterrània. Per una banda hem estudiat als pacients amb símptomes de dolor osteoarticular generalitzat, i per una altra banda hem estudiat als pacients amb dolor articular a mans de ritme inflamatori. [...]
This Doctoral Thesis I have completed, I assessed several musculoskeletal manifestations that patients with Systemic Lupus Erythematosus patients from a metropolitan and Mediterranean region often complain. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  
4.
184 p, 2.0 MB Relació entre activitat física i índex turmell braç: Estudi epidemiològic poblacional a partir de la cohort artper / Ruiz Comellas, Anna ; Mundet i Tudurí, Xavier, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina
Objectius: Elaborar i validar una Versió Reduïda en Espanyol del qüestionari d'activitat física en el temps lliure de Minnesota (VREM). Posteriorment, s'examina la relació entre l'activitat física en el temps lliure (AFTL) i l'índex turmell braç (ITB) en població general. [...]
Goals: To develop and validate a shorter version (VREM) of the Spanish adaptation of the Minnesota leisure time Physical Activity Questionnaire (CAFM), and in the second phase, to examine the relation between physical activity in leisure time (PALT) and ankle-brachial index (ABI) in general population. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2014  
5.
209 p, 1.5 MB Efectos de una intervención con dosis altas de calcidiol y terapia física en la supervivencia y funcionalidad de pacientes con una fractura osteoporótica de fémur / Laiz Alonso, Ana María ; Casademont i Pou, Jordi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina
OBJETIVOS Demostrar la mejoría en la supervivencia al año y a los 4 años de haber padecido una fractura de fémur de origen osteoporótico, en pacientes a los que se realiza una intervención farmacológica con dosis altas de calcidiol y terapia física durante el primer año. [...]
OBJETIVES To demonstrate the improvement in survival to the first year and 4 years after having suffered one osteoporotic femur fracture, in patients to whom a pharmacological intervention is realized by high doses of calcidiol and physical therapy during the first year. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2013  
6.
207 p, 1.8 MB Efectos de la actividad física sobre la actividad cerebral y la variabilidad de la frecuencia cardiaca en mayores / Valero Herreros, Montse ; Pintanel i Bassets, Mònica, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Capdevila Ortís, Lluís, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia de l'Educació
La presente tesis doctoral se enmarca dentro de esta línea de investigación, que agrupa diferentes disciplinas como la psicología de la actividad física y la psicología de la salud, la neurociencia cognitiva y la psicología de la vejez. [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2011  
7.
198 p, 2.3 MB Indicadors psicològics i conductuals de la condició física saludable i de l'adaptació a la competició esportiva / Parrado Romero, Eva ; Capdevila Ortís, Lluís, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia de la Salut i Psicologia Social
Dins de l'àmbit d'estudi de la psicologia de l'esport i de l'activitat física s'ha constatat la necessitat de l'establiment d'indicadors, instruments i metodologies d'avaluació vàlids i fiables per a determinar i monitoritzar de manera senzilla i objectiva el nivell de salut tant en població general com en esportistes. [...]
It is desirable to develop and establish practical and reliable indicators, instruments and assessment methodologies to determine and monitor objectively the level of health, in both general population and in athletes. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2011  
8.
135 p, 1.1 MB Coeducació a l'etapa d'Educació Primària : estereotips de gènere, preferències i actituds a l'Educació Física i l'esport / Carbonero Sánchez, Laura ; Prat Grau, Maria, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Soler, Susana, dir. (INEFC Barcelona) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'objectiu d'aquest treball de recerca és detectar la presència d'estereotips de gènere en infants del Cicle Superior de Primària en relació amb l'Educació Física i l'esport. A més, també s'identifiquen les seves preferències en aquest àmbit, i s'analitza la representació que tenen del joc i l'esport (si és masculí o femení). [...]
2009  
9.
419 p, 2.9 MB Anatomia, química i física experimental al Reial Col·legi de Cirurgia de Barcelona (1760-1808) / Pérez Pérez, Núria ; Martínez Vidal, Àlvar, dir (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d’Estudis d’Història de les Ciències (CEHIC))
El desenvolupament de la cirurgia moderna va venir determinada per un increment en la demanda de personal sanitari per tal d'atendre els soldats dispersos en els diferents fronts oberts arreu d'Europa. [...]
The development of modern surgery was driven by the increasing demand for well-trained medical personnel able to attend the soldiers in the several fronts opened in Europe. The Royal Colleges of Surgery are seen as the more important enlightened medical institutions created by the Spanish Borbonic monarchy. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2007  
10.
141 p, 8.2 MB Creixement i aptitud física dels escolars de Barcelona : (cinturó industrial) / Carrió i Soldevila, Rosa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Font, Amparo, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia)
Pendent.
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2008
3 documents

Documents de recerca : 12 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Articles 29 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
13 p, 116.9 KB Introducció a l’estudi dels marcadors musculoesquelètics d’activitat física i càrrega laboral en bioarqueologia / Rivas Llompart, Margalida
La bioarqueología se presenta como una disciplina imprescindible para el estudio de las formas de vida de las sociedades pasadas a partir de los restos esqueléticos encontrados en los yacimientos arqueológicos. [...]
La bioarqueologia es presenta com una disciplina imprescindible per a l'estudi de les formes de vida de les societats passades a partir de les restes esquelètiques que es troben als jaciments arqueològics. [...]
Bioarchaeology is presented as a very important discipline for reconstructing the lifestyle of past societies through human remains from archaeological contexts. We can know about diet and the daily activities for the social life production. [...]

2014
Estrat crític, Núm. 7-8 (2014) , p. 170-182  
2.
24 p, 1.4 MB Educación física en los libros de texto escolares anteriores al franquismo (I) : Obras generales / Galera, Antonio D. (Universitat Autònoma de Barcelona)
Las obras de texto generales para la Primera enseñanza anteriores a 1939 coinciden en señalar mayoritariamente como principales contenidos de la educación física escolar la gimnasia educativa, los juegos infantiles y los paseos y excursiones, y están presentes en ellas ciertos aspectos de interdisciplinariedad que, desgraciadamente, no han llegado a prosperar mayoritariamente en nuestro sistema educativo, tales como la alternancia de esfuerzos considerada en el total de las actividades curriculares escolares para evitar la sobrecarga intelectual. [...]
Prior to 1939, most of Spanish textbooks for the whole Elementary education matters agree that main curricular contents for teaching physical education were to be gymnastics, games, and walks and outings; moreover, some interdisciplinary aspects were present that, unfortunately, did not succeed within the Spanish educational system, such as curricular efforts rotation in the whole scholar activity to avoid intellectual surmenage. [...]

2016
Cabás, Num. 16 (2016) , p. 24-47  
3.
18 p, 408.5 KB Dificultades conceptuales y epistemológicas de futuros profesores de Física y Química en las explicaciones energéticas de fenómenos físicos y químicos / Furió Gómez, Cristina (I.E.S. de Massamagrell (València)) ; Furió Más, Carlos (Universitat de Valencia. Departament de Didàctica de les Ciències Experimentals i Socials)
En este trabajo analizamos las dificultades conceptuales y epistemológicas que tienen sobre termoquímica estudiantes universitarios de los últimos cursos de Física, Química e Ingeniería Química. [...]
En aquest treball analitzem les dificultats conceptuals i epistemològiques que tenen sobre termoquímica estudiants universitaris dels últims cursos de Física, Química i Enginyeria Química. Per a això s'han aplicat a una mostra de 35 d'aquests futurs professors dos qüestionaris sobre efectes tèrmics en fenòmens físics i químics que han d'explicar i s'han categoritzat les seves respostes segons els raonaments usats. [...]
In this paper we analyze the conceptual and epistemological difficulties which have on thermochemical the physics, chemistry and chemical engineering students that they are preparing to be teachers of physics and chemistry. [...]

2016 - 10.5565/rev/ensciencias.1644
Enseñanza de las ciencias, Vol. 34 Núm. 3 (2016) , p. 7-24 (Investigaciones Didácticas)  
4.
16 p, 285.1 KB El imaginario social de la energía atómica en los manuales escolares españoles de Física y Química : análisis de un lenguaje específico / Gonzalez Clouté, José Maria (Universidad Nacional de Educación a Distancia (Espanya)) ; González Gil, María Isabel (Universidad Complutense de Madrid) ; Somoza Rodríguez, Miguel (Universidad Nacional de Educación a Distancia (Espanya))
En este artículo se analiza el lenguaje específico utilizado en las lecciones nucleares y atómicas de los libros de texto españoles de Física y Química durante la segunda mitad del siglo xx. A lo largo de este periodo, el imaginario social de la energía nuclear experimentó una importante evolución. [...]
En aquest article s'analitza el llenguatge específic utilitzat en les lliçons nuclears i atòmiques dels llibres de text espanyols de Física i Química durant la segona meitat del segle xx. Al llarg d'aquest període, l'imaginari social de l'energia nuclear va experimentar una important evolució. [...]
This article analyzes the specific language used to impart nuclear and atomic lessons in Spanish Physics & Chemistry textbooks during the second half of the 20th century. The social imaginary of nuclear energy experienced a major evolution throughout this period. [...]

2016 - 10.5565/rev/ensciencias.1905
Enseñanza de las ciencias, Vol. 34 Núm. 2 (2016) , p. 151-166 (Historia y Epistemología)  
5.
17 p, 553.9 KB De la Asociación de Profesores y Profesoras Oficiales de Gimnástica (1891) al Colegio Nacional de Profesores de Educación Física (1948). Un análisis histórico para una crítica del presente. I parte (1891-1900) / Torrebadella Flix, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona)
En el proceso de institucionalización de la educación física escolar en España, el impulso y las movilizaciones de la Asociación de Profesores y Profesoras Oficialesde Gimnástica creada en 1891 fue connatural al contexto social de la época. [...]
In the process of the institutionalisation of physical education in schools within Spain, the impulse provided by the Asociación de Profesores y Profesoras Oficiales de Gimnástica (Association of Official Gymnastics Teachers) created in 1891, and through its mobilisations, was closely linked to the social context of the period. [...]

2016
Revista Española de Educación Física y Deportes, Núm. 413 (2016) , p. 79-95  
6.
23 p, 156.3 KB Francisco Ferrer Guardia, postmoderno avanzado y precursor de la educación física crítica. Análisis y reflexión para un giro didáctico / Torrebadella Flix, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal)
La ocultación de la Escuela Moderna de Francisco Ferrer Guardia sigue siendo hoy una constatación de los civilizados hechos punibles en la institucionalización simbólica de los poderes pedagógicos. [...]
L’ocultació de l’Escola Moderna de Francesc Ferrer i Guàrdia continua essent, avui dia, una constatació dels civilitzats fets punibles en la institucionalització simbòlica dels poders pedagògics. [...]
The suppression of Francesc Ferrer i Guàrdia’s Modern School continues even today to be the confirmation of what is civilised yet also punishable within the symbolic institutionalisation of educational powers. [...]

2016 - 10.5565/rev/educar.756
Educar, Vol. 52 Núm. 1 (2016) , p. 169-191 (Temas de investigación)  
7.
37 p, 1.1 MB Educación física y protección a la infancia en la I Restauración (1875-1931). Regulaciones laborales e instituciones complementarias escolares / Galera, Antonio D. (Universitat Autònoma de Barcelona)
Entre 1875 y 1931 se adoptaron en España una serie de regulaciones administrativas cuya finalidad conjunta era la de proteger la salud y la integridad física y moral de los menores de edad de origen humilde, tanto en el ámbito laboral, al que podían acceder desde los 10 años cumplidos, como en el ámbito familiar o social; muchas de estas regulaciones se concretaron en organizaciones y actividades de apoyo escolar, pues era en la Escuela donde los maestros observaban graves deficiencias carenciales de los escolares que afectaban a su asistencia y aprovechamiento. [...]
Between 1875 and 1931 a series of administrative regulations were issued in Spain whose combined aim was to protect the health and the physical and moral wellfare of poor children, so much in working field, where they could access since 10 years, as in family or social ones; a lot of these regulations resulted in organizations and activities of school support, as it was in school where teachers observed severe handicaps in pupils that affected their attendance and improvement. [...]

2015
Cabás, Núm. 13 (Junio 2015) , p. 1-37  
8.
16 p, 255.7 KB ¿Qué enseñar en la educación obligatoria acerca de la alimentación y la actividad física? Un estudio con expertos / Pérez de Eulate González, Lourdes (Universidad del País Vasco) ; Llorente Cámara, Enrique (Universidad del País Vasco) ; Gavidia Catalán, Valentín (Universitat de València. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Sociales) ; Caurín, Carlos (Universitat de València) ; Martínez, Mª José (Universitat de València)
Este trabajo pretende identificar los problemas más relevantes para la educación obligatoria en el campo de la alimentación y la actividad física desde el punto de vista de la educación para la salud. [...]
Aquest treball pretén identificar els problemes més rellevants per a l'educació obligatòria en el camp de l'alimentació i l'activitat física des del punt de vista de l'educació per a la salut. [...]
During the secondary school years students tend to reduce their physical activity and they modify their eating habits in a negative way. The objectives of this study are to identify the most relevant health problems for the education in the fields of nutrition and physical activity, and the competencies needed to solve these problems. [...]

2015 - 10.5565/rev/ensciencias.1355
Enseñanza de las ciencias, Vol. 33 Núm. 1 (2015) , p. 85-100 (Investigaciones Didácticas)  
9.
6 p, 45.1 KB Transversalitat i coeducació a l'àrea de Física i Química en l'ESO : la classificació dels elements químics / Mira Tornadijo, I. (Universitat de València) ; Cantero Riveros, B. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Mira Tornadijo, C. (Universitat de València)
Amb esta comunicació es posa de manifest que a l’any 2009 encara cal eixir al pas de les visions deformades de la ciència que ofereixen gran part dels materials curriculars. Planteja una proposta didàctica per a - contribuir a llevar les visions deformades que, de la ciència té el nostre alumnat: descontextualitzada, individualista i elitista, empiro-inductivista i ateòrica, rígida, algorítmica i infalible, aproblemàtica i ahistòrica, exclusivament analítica, visió acumulativa i de creixement lineal (GIL PÉREZ, Daniel; et al 2001). [...]
2009
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2009) , p. 3321-3325  
10.
5 p, 43.6 KB Els sistemes de captació de dades i la seva utilitat en el desenvolupament del currículum de física del batxillerat / Oro Sancho, J. (Catalunya. IES La Llauna)
Durant el curs 2001-02, a Catalunya es va començar a dotar als centres públics de secundària amb equips de captació de dades (MBL) i d’anàlisi de vídeo digital (VBL). Es van fer cursos de formació en l’ús d’aquestes eines pels quals han passat aproximadament la meitat del professorat de Ciències. [...]
2009
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2009) , p. 2019-2023  

Articles : 29 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 1 registres trobats  
1.
32 p, 2.6 MB Recerca sobre l'educació física i l'esport / Galera, Antonio D. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Peire Fernández, Tomás (Universitat Autònoma de Barcelona)
Fonaments doctrinals i proposta d'organització de serveis d'investigació i de documentació universitaris sobre educació física.
1982
Jornades sobre l'esport a la Universitat. Esplugues de Llobregat, : 1982  

Fons personals i institucionals 53 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
17 p, 9.8 MB Nota de l'Ambaixada de França a Espanya sobre la col·laboració franco-espanyola en física d'Altes i Baixes Energies després de la retirada d'Espanya del CERN / Ambaixada de França
Nota sobre una reunió celebrada a Madrid entre els representants de diversos grups de física teòrica i d'Altes Energies, sota la presidència d'Otero Navascués. Descriu la situació dels grups i revisa les causes de la retirada. [...]
1069  
2.
1 p, 237.0 KB Carta de Manuel Puigcerver i Zanón, Secretari General de la Reial Acadèmia de Ciències i Arts de Barcelona, a Pere Pascual sobre l'escisió de la secció de Física i Química en dues seccions separades. / Reial Acadèmia de Ciències i Arts de Barcelona
4 octubre 1999.  
3.
2 p, 524.1 KB Carta d'Anna Pellániz (Departament d'Administració, Fundació Bosch i Gimpera) adjuntant per a la seva revisió factura de DECOM (València) pel lloguer d'equipament informàtic per al Centre de Física de Benasc. / Fundació Bosch i Gimpera
22 setembre 1999.  
4.
1 p, 274.9 KB Carta de Pere Pascual a Javier Cisneros (Servicios PYMES Aragón de Telefónica, Saragossa) sobre la instal·lació d'una línia punt a punt de 64 Kbit entre el Centre de Física de Benasc i el CESCA. / Pascual, Pedro, 1934-2006
25 maig 1999.  
5.
1 p, 271.0 KB Carta de Pere Pascual a Begoña González (Telefónica, Osca) sobre la instal·lació d'una línia punt a punt de 64 Kbit entre el Centre de Física de Benasc i el Centre de Supercomputació de Barcelona, CESCA. / Pascual, Pedro, 1934-2006
2 abril 1998.  
6.
1 p, 211.2 KB Carta del professor Mateo Valero (Centre de Computació i Comunicacions de Catalunya) a Pere Pascual acceptant connectar el Centre de Física de Benasc amb el Centre de Supercomputació de Catalunya. / Centre de Computació i Comunicacions de Catalunya
13 maig 1997.  
7.
1 p, 244.5 KB Carta de Pere Pascual a Begoña González (Telefónica, Osca) sobre la instal·lació d'una línia punt a punt de 64 Kbit entre el Centre de Física de Benasc i Barcelona. / Pascual, Pedro, 1934-2006
6 maig 1997.  
8.
3 p, 681.4 KB Fax de Pere Pascual a Miguel Fabregat amb còpia del pòster del Centre de Física de Benasc del 1996 i programa del de 1997. / Pascual, Pedro, 1934-2006
8 gener 1997.  
9.
3 p, 548.0 KB Carta de Pedro J. Justes (Universidad de Zaragoza) a Pere Pascual confirmant la inscripció d'aquest al Encuentro de Física Teórica 96 i adjuntant-li el programa. / Universidad de Zaragoza
30 agost 1996.  
10.
2 p, 516.9 KB Carta de María Asunción Sanmartín Mora (Secretaría General, Diputación General de Aragón) a Pere Pascual adjuntant còpia de carta a la Fundació Bosch i Gimpera concedint subvenció a la dita Fundació per a la organització del Centre de Física de Benasc. / Aragó.Diputación General
31 maig 1996.  

Fons personals i institucionals : 53 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.