Resultats globals: 3 registres trobats en 0.04 segons.
Articles, 2 registres trobats
Materials acadèmics, 1 registres trobats
Articles 2 registres trobats  
1.
14 p, 215.1 KB La historia de la química en el currículo de ESO y de bachillerato (LOE) : una revisión interdisciplinar para la investigación didáctica / Moreno Martínez, Luis (Universidad Autónoma de Madrid. Departamento de Didácticas Específicas) ; Calvo Pascual, M. Araceli (Universidad Autónoma de Madrid. Departamento de Didácticas Específicas)
Actualmente la historia de la ciencia es considerada una potente herramienta en la enseñanza de las ciencias, al mismo tiempo que la enseñanza se ha revelado como un área de interés para los estudios históricos y sociales sobre ciencia. [...]
Actualment la història de la ciència és considerada una potent eina en l'ensenyament de les ciències, al mateix temps que l'ensenyament s'ha revelat com un àrea d'interès per als estudis històrics i socials sobre ciència. [...]
History of science is considered a powerful tool for science education nowadays. Both, historical and social studies of science have begun to consider education as an interesting area. In order to upgrade didactics-history dyad for science education, especially chemistry education, this paper will review the Secondary National Curriculum from a dual interdisciplinary perspective, deeming scientific and humanities subjects and incorporating new approaches from history of science as first step on didactics research.

2017 - 10.5565/rev/ensciencias.2006
Enseñanza de las ciencias, Vol. 35 Núm. 2 (2017) , p. 147-160 (Investigaciones Didácticas)  
2.
20 p, 172.5 KB Análisis del enfoque de historia y filosofía de la ciencia en libros de texto de química : el caso de la estructura atómica / Farías Camero, Diana María (Universidad Nacional de Colombia. Grupo de Investigación en Enseñanza de la Química) ; Molina, Manuel F. (Universitat de Barcelona. Departament de Didàctica de les Ciències Experimentals i la Matemàtica) ; Castelló Escandell, Josep (Universitat de Barcelona. Departament de Didàctica de les Ciències Experimentals i la Matemàtica)
Este trabajo analiza desde el enfoque de historia y filosofía de las ciencias (HFC) la forma como se presenta el tema de estructura atómica en cinco libros de texto (LT) de los cursos de química de primer año de la Universidad de Barcelona. [...]
History and Philosophy of Science approach (HPS) in atomic structure chapters was analyzed in five chemistry textbooks that are recommended in first year's courses the at University of Barcelona. A methodological framework composed by four heterogeneous methodologies was applied in this work trying to get a more accurate explanation about the topic studied. [...]

2013 - 10.5565/rev/ec/v31n1.489
Enseñanza de las ciencias, Vol. 31, Núm. 1 (2013) , p. 115-133  

Materials acadèmics 1 registres trobats  
1.
7 p, 88.1 KB Història de la Química [102494] / Nieto-Galan, Agustí ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
L'assignatura proporciona una reflexió humanística, en clau històrica, sobre els orígens i evolució continuada d'una de les branques fonamentals de la ciència moderna. Lluny de les velles històries que separaven la química en dues gran etapes ben diversificades (la precientífica dels alquimistes i els artesans, i la científica i moderna, la del progrés científic), es presenta aquí una química en constant recerca de la seva identitat, en crisi i evolució permanent (des de l'alquímia i la filosofia natural a la bioquímica dels nostres dies). [...]
This subject provides a historical, humanistic reflection on the origins and continuous evolution of one of the fundamental branches of modern science. Far from the old stories that separated chemistry into two very well-diversified stages (the pre-scientific period of alchemists and craftsmen, and the scientific, modern period of scientific progress), here chemistry appear in a constant search for its identity, in permanent evolution (from alchemy and natural philosophy to biochemistry). [...]
La asignatura proporciona una reflexión humanística, en clave histórica, sobre los orígenes y evolución continuada de una de las ramas fundamentales de la ciencia moderna. Lejos de las viejas historias que separaban la química en dos gran etapas bien diversificadas (la precientífica de los alquimistas y los artesanos, y la científica y moderna, la del progreso científico), se presenta aquí una química en constante búsqueda de su identidad, en crisis y evolución permanente (desde la alquimia y la filosofía natural a la bioquímica de nuestros días). [...]

2018-19
Grau en Química [953]
3 documents

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.