Resultats globals: 11 registres trobats en 0.03 segons.
Articles, 8 registres trobats
Documents de recerca, 3 registres trobats
Articles 8 registres trobats  
1.
7 p, 589.8 KB Eyeblink rate watching classical Hollywood and post-classical MTV editing styles, in media and non-media professionals / Andreu Sánchez, Celia (Neuro-Com Research Group) ; Martín-Pascual, Miguel Ángel (Neuro-Com Research Group) ; Gruart i Massó, Agnès (Universidad Pablo de Olavide. División de Neurociencias) ; Delgado-García, José María (Universidad Pablo de Olavide. División de Neurociencias)
While movie edition creates a discontinuity in audio-visual works for narrative and economy-ofstorytelling reasons, eyeblink creates a discontinuity in visual perception for protective and cognitive reasons. [...]
2017 - 10.1038/srep43267
Scientific reports, Vol. 7 (2017) , art. 43267  
2.
2 p, 473.8 KB Late Lunch in Hollywood / Prosak, Frank
1974
Wormwood Review, Vol. 14 Núm. 2, Issue 54 (1974) , p. 71  
3.
1 p, 273.0 KB In The Hollywood Deli / Koertge, Ron
1971
Wormwood Review, Vol. 11 Núm. 1, Issue 41 (1971) , p. 8  
4.
1 p, 276.6 KB In The Hollywood Deli / Koertge, Ron
1970
Wormwood Review, Vol. 10 Núm. 4, Issue 40 (1970) , p. 125  
5.
1 p, 198.1 KB We All Lived in Hollywood / Penfold, Gerda
1969
Wormwood Review, Vol. 9 Núm. 3, Issue 35 (1969) , p. 1  
6.
2 p, 413.9 KB In Hollywood / Plymell, Charles
1969
Wormwood Review, Vol. 9 Núm. 1, Issue 33 (1969) , p. 29-30  
7.
20 p, 1.4 MB Sociología del cine y teoría de redes sociales : análisis estructural de los "Europeos de Hollywood" / Delaporte, Chloé (Université Sorbonne Nouvelle Paris 3 - IRCAV)
La teoría de las redes sociales ofrece una serie de herramientas que pueden aclararel estudio de las sociabilidades artísticas; la formación de sociogramas, principalmente, es de gran utilidad en el marco de las investigaciones en la sociología del cine. [...]
Network theory offers a lot of tools that can provide additional insight to the study on artistic sociabilities; using sociograms, for example, proves very useful in the field of sociology of cinema. [...]

2014 - 10.5565/rev/redes.507
Redes : revista hispana para el análisis de redes sociales, Vol. 25 Núm. 2 (Diciembre 2014) , p. 23-42  
8.
14 p, 368.6 KB Hollywood, amenaça ciutadana i creadors de tendències narratives. Ficcions populars i discurs polític després de l'11-S / Sánchez-Escalonilla, Antonio (Universidad Rey Juan Carlos. Departamento de Ciencias de la Comunicación y Sociología)
Després dels atemptats de l'11 de setembre, en el cinema de Hollywood s'ha advertit una renovació de tendències en els gèneres populars de ficció, en especial en les premisses tradicionals d'invasió i catàstrofe. [...]
After the 9/11 attacks, Hollywood has experienced a renewal of trends in popular genres of drama, especially in the traditional master plots of invasion and catastrophe. This phenomenon has allowed directors and screenwriters to propose reflections on latent fear in a society that tends to fuel the danger of civil psychosis. [...]

2011 - 10.7238/a.v0i41.1193
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. 41 (2011) , p. 87-100  

Documents de recerca 3 registres trobats  
1.
83 p, 1.3 MB El periodista y la exclusiva : La representación del rol del periodista en comedias de la era dorada de Hollywood (1930-1959) / Martín de Haro, Pol ; Martínez García, Luisa del Carmen, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Aquest treball vol analitzar com la ficció cinematogràfica mostra la representació del paper del periodista en comèdies de l'era daurada de Hollywood (1930-1959) que tenen una trama que explica el descobriment d'una exclusiva mediàtica. [...]
Este trabajo quiere analizar cómo la ficción cinematográfica muestra la representación del rol del periodista en comedias de la era dorada de Hollywood (1930-1959) cuya trama parte del destape de una exclusiva mediática. [...]
This work wants to analyze how cinematographic fiction shows the representation of the role of the journalist in comedies of the golden age of Hollywood (1930-1959) whose plot starts from the uncovering of an scoop. [...]

2021
Grau en Periodisme [971]  
2.
80 p, 1.4 MB Las influencias del New Hollywood en las series de televisión actual. El caso de The get down / Masachs Villarino, Manel ; Longhi, Ludovico, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
En aquest treball ens hem proposat trobar les possibles influències que la sèrie de televisió de Netflix The get down pot tenir del període de la història del cinema anomenat New Hollywood. Aquesta etapa es caracteritza fer fer pel·lícules amb presència de crítica social i política, pel tractament de temes tabú com el sexe i la violència, per la defensa de la llibertat personal, per reflectir a les minories, per denunciar les injustícies. [...]
En este trabajo nos hemos propuesto encontrar las posibles influencias que la serie de televisión de Netflix The get down puede tener del período de la historia del cine llamado New Hollywood. Esta etapa se caracteriza hacer hacer películas con presencia de crítica social y política, para el tratamiento de temas tabú como el sexo y la violencia, por la defensa de la libertad personal, para reflejar a las minorías, para denunciar las injusticias . [...]
In this work we intend to find possible influences of the television series The Netflix get down may be the period of history called New Hollywood cinema. This stage is characterized do make films in the presence of social and political criticism, for the treatment of taboo subjects like sex and violence, the defense of personal freedom, to reflect the minorities, to denounce injustice . [...]

2017
Grau en Comunicació Audiovisual [968]  
3.
109 p, 15.2 MB Hollywood and film critics : Is journalistic criticism about cinema now a part of the culture industry helping economy more than art?. Argo, a case study of the movie and film reviews published in the printed media in United States / Rasooli, Seyedjavad ; Soriano Clemente, Jaume, 1965- , dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
The term "Culture industry" coined by Adorno and Horkheimer in 1944, is now a very fundamental concept to analyse social and cultural problems in social sciences. When it comes to media studies, it is more useful to investigate problematics in this field. [...]
2015  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.