Results overview: Found 2 records in 0.03 seconds.
Articles, 2 records found
Articles 2 records found  
1.
14 p, 376.4 KB La gestió del coneixement en les organitzacions educatives / Rodríguez-Gómez, David (Universitat Autònoma de Barcelona)
L'aparició i el desenvolupament de nous entorns de treball i aprenentatge són cada vegada més habituals en la societat del coneixement. En aquest context, la gestió del coneixement ha esdevingut ràpidament una estratègia fonamental per millorar els processos de desenvolupament professional en les organitzacions i, per tant, el desenvolupament organitzatiu. [...]
The advent and development of new working and learning environments is becoming increasingly common in the knowledge society. Knowledge management has rapidly become an essential strategy for improving professional development processes within organisations and, therefore, organisational development. [...]

2009-2010 - 10.2436/20.3007.01.65
Revista Catalana de Pedagogia, Vol. 7 (2009-2010) , p. 435-448  
2.
18 p, 194.4 KB Innovación, aprendizaje organizativo y gestión del conocimiento en las instituciones educativas / Rodríguez-Gómez, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona)
Las organizaciones educativas requieren de estrategias que les permitan responder lascontinuas y cambiantes exigencias y necesidades de su entorno. No se trata de que las organizaciones se adapten a los cambios sociales, sino de que también sean capaces de anticiparse a ellos y de buscar alternativas. [...]
Educational organisations call for strategies that allow them to meet the constant and changing demands of their environment. It is not a question of organisations adapting to social change, but of them also being able to anticipate change and to seek out alternatives. [...]
Organizações educativas exigem estratégias para atender às demandas e necessidades de seu ambiente de contínuo e em constante mudança. Não é que as organizações se adaptarem às mudanças sociais, mas também ser capaz de antecipá-los e encontrar alternativas. [...]

2015
Educación, Vol. 24, núm. 46 (2015) , p. 73-90  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.