Results overview: Found 1 records in 0.05 seconds.
Articles, 1 records found
Articles 1 records found  
1.
14 p, 293.1 KB La Agenda 21 y la huella ecológica como instrumentos para lograr una universidad sostenible / Vega Marcote, Pedro (Universidad da Coruña. Departamento de Pedagoxía e Didáctic) ; Álvarez Suárez, Pedro (Universidad de Granada. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales)
Para frenar el rápido deterioro ambiental, la universidad ha de formar a las nuevas generaciones en un modelo de sostenibilidad integral (solidaridad sincrónica y diacrónica) y, además, contribuir al cambio en los estilos de vida, en los conocimientos y conductas de la sociedad actual. [...]
In order to stop the quick environmental deterioration of the planet, University has to prepare the new generations following a model of integral sustainability (synchronic and diachronic solidarity) and it also has to contribute to a change in lifestyles, in knowledge and behaviours in our society. [...]

2011 - 10.5565/rev/ec/v29n2.491
Enseñanza de las ciencias, Vol. 29, Núm. 2 (2011) , p. 207-220  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.