Resultados globales: 3,410 registros encontrados en 0.02 segundos.
Artículos, Encontrados 117 registros
Contribuciones a jornadas y congresos, Encontrados 16 registros
Publicaciones periódicas, Encontrados 1 registros
Libros y colecciones, Encontrados 19 registros
Documentos de investigación, Encontrados 165 registros
Materiales didàcticos, Encontrados 5 registros
Materiales académicos, Encontrados 3,055 registros
Documentos gráficos y multimedia, Encontrados 21 registros
Fondos personales e institucionales, Encontrados 11 registros
Artículos Encontrados 117 registros  1 - 10siguientefinal  ir al registro:
1.
23 p, 1.0 MB From Japanese to Spanish, from Spanish to Catalan, but no English?: a case study of language use and knowledge of Japanese residents in Catalonia / Fukuda, Makiko (Universitat Autònoma de Barcelona, Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental)
Aquest estudi explora l'ús i els coneixements de la llengua de la població japonesa a Catalunya. Catalunya, on aquests dos idiomes, d'estatus socials diferents, estan en contacte, planteja algunes preguntes sobre les pràctiques lingüístiques dels migrants i també posa en dubte el pretès paper de l'anglès com a llengua franca internacional. [...]
This study explores the language use and knowledge of the Japanese population in Catalonia. Catalonia, where two languages of different social statuses are in contact, raises some questions about migrants' language practice and also questions the supposed role of English as an international lingua franca. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016 - 10.2436/rld.i66.2016.2816
Revista de llengua i dret, Núm. 66 (2016) , p. 15-37  
2.
27 p, 467.1 KB Els reptes de la didàctica de l'educació física al grau de primària en anglès : l'aprenentatge de continguts i el desenvolupament de la competència discursiva en llengua estrangera / Coral, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona)
L'article descriu l'estructura del programa d'Educació Física (EF) que s'ofereix en el «Grau d'Educació Primària-Docència Universitària en Anglès» (GEP-DUA). Es presenten les aportacions de l'EF als enfocaments AICLE i a la formació de mestres, i es descriu l'organització de l'assignatura d'EF en l'educació primària en el GEP-DUA. [...]
El artículo describe la estructura del programa de Educación Física (EF) que se ofrece en el «Grado de Educación Primaria-Docencia Universitaria en Inglés» (GEP-DUI). Se presentan las contribuciones de la EF a los enfoques AICLE y a la formación de maestros y se describe la organización de la asignatura de EF en la educación primaria en el GEP-DUI. [...]
L'article décrit la structure du programme d'Éducation physique (EP) proposé dans le « Grade d'Enseignement primaire - Cours universitaires en anglais » (GEP-DUA). Il présente notamment les contributions de l'EP aux approches EMILE et à la formation des enseignants du primaire, et décrit l'organisation de la matière d'EP du primaire dans le cadre du GEP-DUA. [...]
This paper describes the structure of the programme in Physical Education (PE) that is offered as part of the Bachelor's Degree in Primary Education - University Teaching in English (GEP-DUA). The paper presents the contributions of PE to the CLIL approach and to teacher education and it describes the organization of the PE subject area in primary education within the GEP-DUA. [...]

2017 - 10.1344/TE2017.52.7
Temps d'educació, Núm. 52 (2017) , p. 91-117  
3.
11 p, 451.1 KB Presència de la llengua amaziga (o berber) / Castellanos Llorenç, Carles (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Akioud, Hassan ; El Molghy, Abdelghani
2000
Treballs de sociolingüística catalana, Núm. 14-15 (2000) , p. 77-87  
4.
27 p, 1.5 MB Experiències d'utilització de la informàtica en l'aprenentatge i la traducció en la llengua catalana (1978-1993) / Castellanos i Llorenç, Carles (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental)
En aquesta ponència exposarem les experiències de treball desenvolupades a partir de 1978 en dos àmbits diferents: entre 1978 i 1983 al Centre de Càlcul de la Universitat Politècnica de Catalunya; i a partir de 1984 a la Facultat de Traducció i d'Interpretació (fins a 1991, Escola de Traductors i d'Intèrprets -EUTI-) de la Universitat Autònoma de Barcelona. [...]
Liverpool : Liverpool University Press, 1994
Catalan review, Vol. 8 Núm. 1-2 (1994) , p. 65-89  
5.
22 p, 414.7 KB Intersubjective Impersonals in Context : a Multivariate Analysis of Spanish "Uno" and "Se" in Spoken Language / De Cock, Barbara (Université catholique de Louvain)
This paper offers a multivariate analysis of the alternation between 2 Spanish constructions traditionally considered as impersonal, namely uno and se, in 3 different spoken language genres. The proposed analysis will show that, while the traditionally described syntactic factors related to this alternation and to the analysis of each of these forms account for part of the alternation, it is the much less studied pragmatic-discursive factors that offer a better explanation. [...]
Aquest article ofereix una anàlisi multivariant de l'alternança entre dues construccions espanyoles tradicionalment considerades com a impersonals, concretament, uno i se, en 3 gèneres diferents de llengua oral. [...]

2020 - 10.5565/rev/catjl.310
Catalan journal of linguistics, Special Issue (2020) , p. 93-114 (Articles)  
6.
25 p, 293.7 KB La inclusión de los aspectos discursivos en la enseñanza de la lengua : reflexión sobre algunos empleos de ciertas conjunciones, locuciones y partículas discursivas / Rodríguez Ramalle, María Teresa (Universidad Complutense de Madrid)
El trabajo que aquí se presenta se incluye dentro de las investigaciones sobre la relación entre la interpretación de ciertas conjunciones, locuciones conjuntivas y partículas discursivas y su conexión con el discurso previo. [...]
El treball que aquí es presenta s'inclou dins de les investigacions sobre la relació entre la interpretació de certes conjuncions, locucions conjuntives i partícules discursives i la seva connexió amb el discurs previ. [...]
This paper intends to contribute to the study of some discourse aspects. Among the linguistic strategies described by Martínez Caro (2004) and Cortés & Hidalgo (2015) in terms of paragraph transition and topic shift are discourse particles and connectors of different types. [...]
El trabajo que aquí se presenta se incluye dentro de las investigaciones sobre la relación entre la interpretación de ciertas conjunciones, locuciones conjuntivas y partículas discursivas y su conexión con el discurso previo. [...]

2020 - 10.5565/rev/regroc.59
ReGroc : revista de gramática orientada a las competencias, Vol. 3 Núm. 1 (2020) , p. 55-79 (Actualización gramatical)  
7.
29 p, 388.8 KB Evangelización y traducción a la lengua náhuatl : las Sagradas Escrituras en la Nueva España del siglo XVI / Murillo Gallegos, Verónica (Universidad Autónoma de Zacatecas (Mèxic))
Este trabajo expone el entramado lingüístico, teológico y cultural presente en las traducciones de fragmentos de las Sagradas Escrituras a la lengua náhuatl (también llamada mexicana), las cuales fueron realizadas por los religiosos que misionaron en la Nueva España durante el siglo XVI. [...]
This chapter presents the linguistic, theological and cultural mesh found in the translation of excerpts of the Holy Scriptures into Nahuatl that were carried out by religious missionaries in sixteenth-century New Spain. [...]

2020
Mirabilia, Núm. 31 (2020) , p. 466-494  
8.
20 p, 846.1 KB Comment la ponctuation se développe-t-elle chez les élèves? : Une revue systématique des recherches empiriques en classe de français langue d'enseignement / Arseneau, Rosianne (Université du Québec à Montréal)
How does punctuation in the texts of primary and secondary students develop? For example, in what order do the different signs be mastered in the written productions (in the absence of a particular didactic intervention)? The systematic review of empirical research proposed here lists 15 studies on the development of punctuation among elementary and secondary students (6 to 17 years old) in French as a language of instruction. [...]
Com es desenvolupa la puntuació en textos d'alumnes de primària i secundària? Per exemple, en quin ordre apareixen ben emprats els diferents signes en les produccions escrites (en absència d'una intervenció didàctica concreta)? La revisió sistemàtica de la recerca empírica proposada aquí llista 15 estudis sobre el desenvolupament de la puntuació en alumnes de primària i secundària (de 6 a 17 anys) a la classe de francès com a primera llengua. [...]
¿Cómo se desarrolla la puntuación en los textos de alumnos de primaria y secundaria? Por ejemplo, ¿en qué orden aparecen los diferentes signos usados correctamente en las producciones escritas (en ausencia de una intervención didáctica particular)? La revisión sistemática de la investigación empírica propuesta aquí lista 15 estudios sobre el desarrollo de la puntuación en alumnos de primaria y secundaria (de 6 a 17 años) en la clase de francés como primera lengua. [...]
Comment la ponctuation dans les textes des élèves du primaire et du secondaire se développe-t-elle? Par exemple, dans quel ordre les différents signes apparaissent-ils maitrisés dans les productions écrites (en l'absence d'une intervention didactique particulière)? La revue systématique des recherches empiriques proposée ici recense 15 études portant sur le développement de la ponctuation chez les élèves du primaire et du secondaire (6 à 17 ans) en classe de français langue d'enseignement. [...]

2020 - 10.5565/rev/jtl3.850
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 13 Núm. 3 (august-september 2020) , e850 (Articles)  
9.
6 p, 184.5 KB An interview with Jonathan Rosa, expert in language, race, and education / Gallego-Balsà, Lídia (Universitat Rovira i Virgili) ; Rosa, Jonathan (University of Stanford. Center for Comparative Studies in Race and Ethnicity)
Jonathan Rosa is Associate Professor in the Graduate School of Education, Center for Comparative Studies in Race and Ethnicity, and, by courtesy, Departments of Anthropology and Linguistics at Stanford University. [...]
Jonathan Rosa es profesor asociado en la Graduate School of Education, Centre for Comparative Studies in Race and Ethnicity, y, por gentileza, en los departamentos de Antropología y Lingüística de la Universidad de Stanford. [...]
Jonathan Rosa est professeur agrégé à la Graduate School of Education, Center for Comparative Studies in Race and Ethnicity, et, par courtoisie, dans les départements d'Anthropologie et de Linguistique de l'Université de Stanford. [...]
Jonathan Rosa és professor agregat a la Graduate School of Education, Centre for Comparative Studies in Race and Ethnicity, i, per gentilesa, als departaments d'Antropologia i Lingüística de la Universitat de Stanford. [...]

2020 - 10.5565/rev/jtl3.884
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 13 Núm. 1 (february-march 2020) , p. 83-88  
10.
2 p, 418.7 KB Com aprenem una llengua : importa la freqüència en l'input? / Zhu, Jingtao ; Gavarró, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona, Departament de Filologia Catalana)
How do we acquire language : $b does frequency in the input matter?.
Tendim a donar per descomptat el llenguatge fins que un dia ens toca aprendre'n un de nou. Aleshores, tot canvia radicalment. Tot i això, les coses semblen funcionar diferent per a la nena de la fotografia. [...]
Tendemos a dar por hecho el lenguaje hasta que un día nos toca aprender uno de nuevo. Entonces, todo cambia radicalmente. Sin embargo, las cosas parecen funcionar diferente para la niña de la fotografia. [...]
Most of the time we adults take language for granted, unless one day we have to learn a new one. Then, things change radically. However, things seem to work differently for her (here a picture of a baby). [...]

2020
UAB divulga, Març 2020, p. 1-2
3 documentos

Artículos : Encontrados 117 registros   1 - 10siguientefinal  ir al registro:
Contribuciones a jornadas y congresos Encontrados 16 registros  1 - 10siguiente  ir al registro:
1.
16 p, 261.7 KB Combinatòria d'interjeccions i llengua oral / Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació) ; Lorente, Mercè
2003
Col·loqui Internacional de Llengua i Literatura Catalanes. Girona, Catalunya, 13è : 2003  
2.
15 p, 85.3 KB Orientalisme i Occidentalisme : dues forces subjacents en la construcció i la imatge de la llengua xinesa / Casas-Tost, Helena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació) ; Rovira-Esteva, Sara (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació)
Part de la descripció de la llengua xinesa ha derivat en una sèrie de mites més fruit d'una visió exòtica i desinformada que no pas d'un coneixement científic ben fonamentat. Aquesta presentació repassa els mites han contribuït conjuntament a crear una imatge orientalista de la llengua xinesa.
2007
Jornada sobre Orientalismo y derivados (Auto-, Retro-, Tecno-) en la interculturalidad de Asia Oriental. Bellaterra, España, : 2007  
3.
5 p, 28.5 KB Promoting plurilingualism in the foreign language classroom through the use of pupils' home languages / Sugranyes Ernest, Caterina (Universitat Ramon Llull) ; Taula Rodona Internacional TRI-CLIL (2a : 2012 : Bellaterra, Catalunya)
2012
TRICLIL proceedings: Better CLIL: more opportunities in primary, secondary and higher education, 2012, p. 283-287  
4.
5 p, 23.5 KB Psicologia en llengua anglesa al batxillerat / Sanllehí i Ubach, Josep (Institut Pau Vila, Sabadell) ; Taula Rodona Internacional TRI-CLIL (2a : 2012 : Bellaterra, Catalunya)
2012
TRICLIL proceedings: Better CLIL: more opportunities in primary, secondary and higher education, 2012, p. 270-274  
5.
7 p, 437.0 KB Compartim les nostres llengües a l'àrea de llengua anglesa / Creus Pedrol, Monserrat (Escola Gaudí de Sabadell) ; Porta Sabi, Esther (Escola Gaudí de Sabadell) ; Taula Rodona Internacional TRI-CLIL (2a : 2012 : Bellaterra, Catalunya)
2012
TRICLIL proceedings: Better CLIL: more opportunities in primary, secondary and higher education, 2012, p. 179-185  
6.
5 p, 27.4 KB Curricular heritage languages: dual-language immersion schooling as a solution for catalonia's english-knowing school-age population / Stone, John (Universitat de Barcelona) ; Taula Rodona Internacional TRI-CLIL (2a : 2012 : Bellaterra, Catalunya)
2012
TRICLIL proceedings: Better CLIL: more opportunities in primary, secondary and higher education, 2012, p. 345-349  
7.
7 p, 42.8 KB A study of the acquisition of english as a foreign language: integrating content and language in mainstream education in Barcelona / Pérez Vidal, Carme (Universitat Pompeu Fabra) ; Roquet i Pugés, Helena (Universitat Pompeu Fabra) ; Taula Rodona Internacional TRI-CLIL (2a : 2012 : Bellaterra, Catalunya)
2012
TRICLIL proceedings: Better CLIL: more opportunities in primary, secondary and higher education, 2012, p. 113-119  
8.
5 p, 23.0 KB Opening the horizons: integrating CLIL and Web 2.0 with Young language learners / Mont, Maria Cruz (Escola St. Jordi - Mollet del Vallès) ; Masats i Viladoms, M. Dolors (Maria Dolors) (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Dooly, Melinda (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Taula Rodona Internacional TRI-CLIL (2a : 2012 : Bellaterra, Catalunya)
2012
TRICLIL proceedings: Better CLIL: more opportunities in primary, secondary and higher education, 2012, p. 97-101  
9.
4 p, 19.5 KB Learners' oral output in CLIL and EFL instructional sequences / Marsol Jornet, Anna (Universitat de Barcelona) ; Taula Rodona Internacional TRI-CLIL (2a : 2012 : Bellaterra, Catalunya)
2012
TRICLIL proceedings: Better CLIL: more opportunities in primary, secondary and higher education, 2012, p. 88-91  
10.
4 p, 24.3 KB Planning foreign language learning in engineering Bologna-adapted degrees / Mancho-Barés, Guzman (Universitat de Lleida) ; Taula Rodona Internacional TRI-CLIL (2a : 2012 : Bellaterra, Catalunya)
2012
TRICLIL proceedings: Better CLIL: more opportunities in primary, secondary and higher education, 2012, p. 84-87  

Contribuciones a jornadas y congresos : Encontrados 16 registros   1 - 10siguiente  ir al registro:
Publicaciones periódicas Encontrados 1 registros  
1.
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature / Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials
Revista plurilingüe, amb avaluació externa, sobre l'investigació en Didàctica de la Llengua i de la Literatura associada als programes del màster en Recerca en Didàctica de la Llengua i la Literatura i els estudis doctorals de la Unitat de Didàctica de la Llengua i de la Literatura de la Facultat de Ciències de l'Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona (Espanya).
Revista plurilingüe, con evaluación externa, sobre la investigación en Didáctica de la Lengua y de la Literatura asociada a los programas de máster en Investigación en Didáctica de la Lengua y la Literatura y los estudios doctorales de la Unidad de Didáctica de la Lengua y la Literatura de la Facultad de Ciencias de la Educación de la Universidad Autónoma de Barcelona (España).
Peer reviewed plurilingual journal of Language and Literature Teaching Methods associated with the masters degree in Research in Language and Literature Teaching Methodology and the doctoral programme from the Area of Language and Literature Education of the Faculty of Education of the Universitat Autònoma de Barcelona (Spain).

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, Facultat de les Ciències de l'Educació, Departament de Didàctica de la Llengua, de la Literatura i de les Ciències Socials, 2009-
45 documentos

Libros y colecciones Encontrados 19 registros  1 - 10siguiente  ir al registro:
1.
5 p, 2.3 MB Instrucció núm. 2/2019, de 5 demarç, per la qual s'aproven les normes de funcionament del servei d'intèrpret de llengua de signes / Universitat Autònoma de Barcelona
2019  
2.
20 p, 308.1 KB Seguiment de la inserció laboral dels graduats universitaris. Llengua i Literatura Espanyoles / Universitat Autònoma de Barcelona ; Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya
2002-
6 documentos
3.
20 p, 308.0 KB Seguiment de la inserció laboral dels graduats universitaris. Llengua i Literatura Catalanes / Universitat Autònoma de Barcelona ; Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya
2002-
6 documentos
4.
14 p, 1.5 MB Espais comunicatius i llengua / Ferré Pavia, Carme, 1969- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura)
A Catalunya, el bienni 2017-2018, la interpretació de la presència de la llengua catalana en els espais de comunicació passa per un escenari diferent al de l'anterior. D'inici, continua essent vàlid el diagnòstic que presentàvem en aquell moment, que, ras i curt, plantejava que el consum cultural i mediàtic en català, llevat d'algunes emissores i programes, respon al de la ciutadania que té el català com a llengua preferent, i no a tots els possibles parlants. [...]
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2019 (Lexikon Informes; 6)
Civil i Serra, Marta; López, Bernat, eds.: Informe de la comunicació a Catalunya 2017-2018, 2019, p. 25-38  
5.
14 p, 899.6 KB Espais comunicatius i llengua / Ferré Pavia, Carme, 1969- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura)
La interpretació sobre els usos lingüístics en els espais comunicatius a Catalunya i el consum de mitjans de comunicació en català passa per resseguir els usos socials de la llengua (escola, universitat, sector judicial, comerç…) i el que es dona en els àmbits de la comunicació (mitjans tradicionals, mitjans digitals i indústries culturals). [...]
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2017 (Lexikon Informes; 5)
Civil i Serra, Marta; Corbella i Cordomí, Joan M.; Ferré Pavia, Carme; Sabaté i Salazar, Joan, eds.: Informe de la comunicació a Catalunya 2015-2016, 2017, p. 23-36  
6.
12 p, 981.7 KB La llengua als mitjans / González Collantes, Carla (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana)
Les dades sobre la difusió i l'audiència dels mitjans de comunicació en català a Catalunya confirmen que, de manera general, durant el bienni 2013-2014 es manté la tendència a l'alça respecte a anys anteriors. [...]
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2013 (Lexikon Informes; 4)
Civil i Serra, Marta; Corbella i Cordomí, Joan M.; Ferré Pavia, Carme; Sabaté i Salazar, Joan, eds.: Informe de la comunicació a Catalunya 2013-2014, 2013, p. 103-114  
7.
19 p, 1.5 MB La llengua / Rico, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana)
Les dades sobre la difusió i l'audiència dels mitjans de comunicació en català confirmen que durant el bienni 2011-2012 es manté la tendència a l'alça respecte a anys anteriors a Catalunya, tot i que la presència del castellà continua essent superior a la del català, en especial en determinats àmbits (premsa esportiva, revistes, cinema). [...]
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2013 (Lexikon Informes; 3)
Civil i Serra, Marta; Blasco Gil, José Joaquín; Guimerà i Orts, Josep Àngel, eds.: Informe de la comunicació a Catalunya 2011-2012, 2013, p. 235-253  
8.
7 p, 70.6 KB Llengua catalana, mitjans i mercat / Caminal, Ramon (Institut d'Anàlisi Econòmica)
En aquest capítol l'autor estudia des del punt de vista econòmic la presència de la llengua catalana als mitjans de comunicació i a d'altres béns culturals, i considera la seva viabilitat, posant en relació el mercat i les polítiques públiques en matèria de comunicació i cultura. [...]
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2011 (Lexikon Informes; 2)
Moragas i Spà, Miquel de; Civil i Serra, Marta; Fernández Alonso, Isabel; Blasco Gil, José Joaquín; López, Bernat, eds: Informe de la comunicació a Catalunya 2009-2010, 2011, p. 323-329  
9.
19 p, 121.8 KB La llengua / López López, Bernat (Universitat Rovira i Virgili. Departament d'Estudis de Comunicació)
L'actualització de les dades disponibles sobre oferta i consum mediàtic a Catalunya confi rma que, en general, tant l'oferta com el consum de continguts mediàtics en català al Principat és minoritària respecte del castellà, i que s'observen força diferències al respecte entre uns subsectors i uns altres. [...]
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2011 (Lexikon Informes; 2)
Moragas i Spà, Miquel de; Civil i Serra, Marta; Fernández Alonso, Isabel; Blasco Gil, José Joaquín; López, Bernat, eds: Informe de la comunicació a Catalunya 2009-2010, 2011, p. 255-273  
10.
22 p, 1.2 MB La llengua / López López, Bernat (Universitat Rovira i Virgili. Departament d'Estudis de Comunicació)
En aquest capítol s'analitzen les dades d'oferta i consum de mitjans en català durant el bienni 20072008, que confi rmen les tendències de la dècada. Així, el català predomina amb força a l'àmbit local i comarcal i té una presència consolidada tant a la ràdio generalista com a Internet. [...]
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2009 (Lexikon Informes; 1)
Moragas i Spà, Mique de; Fernández Alonso, Isabel; Almiron, Núria; Blasco Gil, José Joaquín; Corbella Cordomí, Joan M. Civil i Serra, Marta; Gibert i Fortuny, Oriol, eds: Informe de la comunicació a Catalunya 2007-2008, 2009, p. 251-272  

Libros y colecciones : Encontrados 19 registros   1 - 10siguiente  ir al registro:
Documentos de investigación Encontrados 165 registros  1 - 10siguientefinal  ir al registro:
1.
197 p, 12.9 MB PREMIS LECTOR : creació i organització d'uns premis literaris per votació popular oberta en llengua catalana / Lorente Martí, Alexandra ; Pardo Maisone, Nuria ; Pladevall Soriano, Berta ; Oliva Lloveras, Rosa Maria, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
El projecte consisteix en impulsar i dissenyar l'organització d'uns premis literaris per votació popular a Catalunya . Els guardons tenen per finalitat la promoció de la literatura i la lectura entre la ciutadania i legitimar el criteri i l'opinió dels lectors i lectores. [...]
El proyecto consiste en impulsar y diseñar la organización de unos premios literarios por votación popular en Catalunya. Los galardones tienen como objetivo promover la literatura y la lectura entre los ciudadanos y legitimar los criterios y opiniones de los lectores. [...]
The project consists of promoting and designing the organization of literary awards by popular vote in Catalonia. The awards aim to promote literature and reading among citizens and legitimize the criteria and opinions of readers. [...]

2020
Grau en Periodisme [971]  
2.
230 p, 6.2 MB Mama, vull espaguetis per sopar (La llengua de signes catalana, una necessitat de ser-hi) / Aminiyan Llopis, Sara ; Sánchez Casals, Laia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
El següent TFG tracta d'un projecte basat en una proposta documental que vol donar resposta a la situació que viu la comunitat sorda de Catalunya. La voluntat és fer veure a la societat la necessitat de fomentar i reforçar la llengua de signes, per tal que sigui accessible a tothom. [...]
El siguiente TFG trata de un proyecto basado en una propuesta documental que quiere dar respuesta a la situación que vive la comunidad sorda de Catalunya. El principal objetivo del trabajo es transmitir a la sociedad la necesidad de fomentar y reforzar la lengua de signos, para que así sea accesible a todo el mundo. [...]
The following FGP refers to the development of a project based on a documentary proposal which wants to give an answer to the situation that the deaf community of Catalunya faces. The aim is to make the society understand the need to promote and enhance the sign language, so that it is accessible for everybody. [...]

2020
Grau en Periodisme [971]  
3.
232 p, 13.1 MB Crema catalana: t'animes a salvar la llengua? Creació d'una marca de samarretes humorístiques basades en la llengua catalana i el seu pla de comunicació / Pérez i Campillo, Eva ; Menal Casas, Jordi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Es tracta de la creació d'un projecte basat en la fabricació de samarretes juvenils centrades en defensar la llengua catalana amb missatges associats a l'humor. És una iniciativa impulsada per freqüentar i introduir més la llengua catalana en el nostre entorn per evitar la pèrdua d'aquesta, ja que cada cop és menys parlada als Països Catalans. [...]
Proyecto basado en la fabricación de camisetas juveniles centradas en defender la lengua catalana con mensajes asociados al humor. Iniciativa impulsada para frecuentar e introducir más el catalán en nuestro entorno para evitar su pérdida, ya que cada vez es menos hablado. [...]
This is the creation of a project based on the manufacture of T-shirts for young people focused on defending the Catalan language with messages linked to humor. It is an initiative driven by an objective; to frequent and introduce more the Catalan language in our environment to avoid the loss of it. [...]

2020
Grau en Publicitat i Relacions Públiques [972]  
4.
41 p, 2.0 MB Un nou experiment sobre la disjunció negativa / Delgado Oliveros, David ; Gavarró, Anna, dir. ; Pagliarini, Elena, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Aquest treball es fonamenta en la revisió duta a terme per A. Gavarró de l'experiment de Goro & Akiba (2004) sobre la interpretació de la disjunció negativa, per tal de poder experimentar amb nens més petits (2-3, 3-4 anys). [...]
2019
Grau en Llengua i Literatura Espanyoles [808]  
5.
30 p, 13.4 MB Política y literatura en Octubre, Escritores y artistas revolucionarios (1933-1934). Una revista militante / Sánchez Olivares, Àgata ; López, José Ramón, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
El presente trabajo trata de analizar algunos aspectos de la revista Octubre, cuyo objetivo es el análisis de diversas manifestaciones ligadas a la teoría literaria aparecidas en distintas colaboraciones; se señalan aspectos relativos al teatro, la poesía y otras artes y de manera más específica los artículos de César M. [...]
Aquest treball pretén analitzar alguns aspectes que conté la revista Octubre, amb l'objectiu d'analitzar alguns articles amb apunts de teoria literària, sobre la que es fan diversos aclariments, el treball es basa en els articles de César M. [...]
The present study explores the literary theory that appears in the magazine entitled 'October'. This paper draws a historical and cultural journey throughout the previous years before the Spanish Civil War, based on articles by César M. [...]

2020
Grau en Llengua i Literatura Espanyoles [808]  
6.
39 p, 666.6 KB Estudi de l'assignació de gènere als manlleus gastronòmics del català / Alemany Puig, Mariona ; Cabré Monné, Teresa, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Aquest treball analitza l'assignació de gènere en català a 72 manlleus i noms comercials gastronòmics. L'estudi es basa en les dades obtingudes d'una enquesta amb 344 informants en què es demanava el gènere de cadascun dels préstecs escollits. [...]
2020
Grau en Llengua i Literatura Catalanes [810]  
7.
31 p, 265.1 KB Marta Buchaca : una lectura global de la seva obra / Palà Gil, Mafalda ; Foguet Boreu, Francesc, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
El treball en qüestió pretén de fer una anàlisi global de l'obra de Marta Buchaca: en primer lloc, hem examinat les diferents obres que ha publicat a partir de les seves temàtiques i eixos principals -les relacions afectives i la solitud-; en segon lloc, hem mirat si presenten un enfocament feminista mitjançant l'anàlisi dels personatges femenins de la seva obra, com també a partir de les desigualtats de gènere que s'hi presenten i, en concret, ens hem centrat en Només una vegada (2018), per poder examinar a fons el tema de la violència de gènere a partir dels personatges, l'espai i el temps.
2020
Grau en Llengua i Literatura Catalanes [810]  
8.
33 p, 470.8 KB La identidad afrodescendiente : diálogo genealógico entre Desirée Bela- Lobedde y Audre Lorde / Matas Barroso, Marina ; Torras Francés, Meri, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
El Trabajo de Fin de Grado que se muestra a continuación es una investigación sobre los principales ejes entre las autoras Desirée Bela- Lobedde (1978) y Audre Lorde (1934-1992), con el fin de crear un diálogo genealógico entre ambas mujeres que constituya la identidad afrodescendiente. [...]
El Treball de Final de Grau que es mostra a continuació és una investigació sobre els principals eixos entre les autores Desirée Bela- Lobedde (1978) y Audre Lorde (1934-1992), per tal de crear un diàleg genealògic entre les dues autores que constitueixi la identitat afrodescendent. [...]
de dones negres que lluiten per un feminisme decolonial.

2020
Grau en Llengua i Literatura Espanyoles [808]  
9.
33 p, 2.1 MB Sobre política y metáforas : imágenes que rigen nuestras democracias / Cobo Garcia, Eduard ; Subirats, Carlos, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Las metáforas determinan nuestra comprensión del mundo y nuestro comportamiento. El objetivo de este trabajo es ofrecer una aproximación a aquellos conceptos de las teorías de la comprensión que pueden ser útiles para analizar las metáforas que rigen nuestra vida diaria.
desde la política hasta la prensa y el debate público.
Les metàfores determinen la nostra comprensió del món i el nostre comportament. L'objectiu d'aquest treball és oferir una aproximació a aquells conceptes de les teories de la comprensió que poden ser útils per a l'anàlisi de les metàfores que governen la nostra vida quotidiana, des de la.
política fins a la premsa i el debat públic.

2020
Grau en Llengua i Literatura Espanyoles [808]  
10.
24 p, 5.1 MB El difícil retorn a la infància del poeta modern : de Baudelaire a Gil de Biedma i Cesare Pavese / Rabell Hernández, Albert ; Ballart Fernández, Pere, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Aquest treball proposa una revisió del paper que juguen els mites i símbols de la infància en la poesia moderna des de Baudelaire. Parteix de la proposta de Baudelaire que «el geni és la infància recobrada a voluntat», per estudiar la centralitat d'aquesta als escrits de Gil de Biedma i de Cesare Pavese. [...]
2020
Grau en Llengua i Literatura Espanyoles [808]  

Documentos de investigación : Encontrados 165 registros   1 - 10siguientefinal  ir al registro:
Materiales didàcticos Encontrados 5 registros  
1.
6 p, 920.3 KB Afer d'Estat: la llengua i la literatura a les aules / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca d'Humanitats
La Biblioteca d'Humanitats us ofereix aquesta guia de lectura amb motiu de la celebració del III Simposi sobre l'ensenyament de la llengua i la literatura catalanes a la secundària i a la universitat "afer d'estat: la llengua i la literatura a les aules".
2017  
2.
11.3 KB L'Haiku en llengua catalana / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca d'Humanitats
Exposició amb motiu de la celebració de la jornada L'haiku en llengua catalana, celebrada el 22 de març de 2013 a la seu de Casa Àsia a Barcelona.
2013  
3.
2.8 KB Concurs d'oratòria: XII Seminari de Dret i Llengua / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Exposició sobre l'oratòria en el dret i les ciències polítiques. Conté bibliografia (bases de dades, cerques al catàleg i recursos web) sobre com parlar bé en públic, argumentació, persuasió, oratòria parlamentària i altres temes relacionats.
2009 (Exposicions bibliogràfiques (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials))  
4.
3.3 KB Concurs d'oratòria: XI Seminari sobre Dret i Llengua / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
L'XIè Seminari sobre Dret i Llengua organitzat per la Facultat de Dret i el Gabinet de Llengua Catalana de la Universitat Autònoma de Barcelona l'any 2008 tracta sobre el tema de l'oratòria i inclou un curs de formació anomenat Argumenta i un concurs d'oratòria. [...]
2008 (Exposicions bibliogràfiques (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials))  
5.
3.3 KB El dret lingüístic i la llengua catalana al segle XXI / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
El Xè Seminari sobre Dret i Llengua organitzat per la Facultat de Dret i el Gabinet de Llengua Catalana de la Universitat Autònoma de Barcelona l'any 2007 tracta el dret lingüístic i la llengua catalana al segle XXI. [...]
2007 (Exposicions bibliogràfiques (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials))  

Materiales académicos Encontrados 3,055 registros  1 - 10siguientefinal  ir al registro:
1.
3 p, 97.5 KB Didàctica de la llengua i de la literatura [21926] / Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
1997-98
Mestre, Especialitat d'Educació Musical [67]  
2.
1 p, 42.2 KB Llengua Francesa amb finalitats específiques [21914] / Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
1997-98
Mestre, Especialitat d'Educació Musical [67]  
3.
1 p, 42.2 KB Llengua Francesa amb finalitats específiques [21914] / Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
1995-96
Mestre, Especialitat d'Educació Musical [67]  
4.
2 p, 69.2 KB Llengua Anglesa amb finalitats Específiques [21968] / Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
1995-96
Mestre, Especialitat d'Educació Musical [67]  
5.
3 p, 103.0 KB Didàctica de la llengua [21936] / Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
1995-96
Mestre, Especialitat d'Educació Especial [80]  
6.
3 p, 112.5 KB Didàctica de la llengua [21936] / Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
1997-98
Mestre, Especialitat d'Educació Especial [80]  
7.
3 p, 159.3 KB Aspec.Evol. i Educ. en dific. d'aprenent. de llengua escrita [22024] / Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
1997-98
Mestre, Especialitat d'Educació Especial [80]  
8.
3 p, 98.9 KB Didàctica de la llengua [21936] / Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
1998-99
Mestre, Especialitat d'Educació Especial [80]  
9.
3 p, 134.0 KB Aspec.Evol. i Educ. en dific. d'aprenent. de llengua escrita [22024] / Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
1998-99
Mestre, Especialitat d'Educació Especial [80]  
10.
Didàctica de la llengua [21936] / Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
1999-00
Mestre, Especialitat d'Educació Especial [80]
   

Materiales académicos : Encontrados 3,055 registros   1 - 10siguientefinal  ir al registro:
Documentos gráficos y multimedia Encontrados 21 registros  1 - 10siguientefinal  ir al registro:
1.
921x1360, 483.1 KB Coordinadora d'Associacions per la Llengua Catalana / Coordinadora d'Associacions per la Llengua Catalana ; Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General
1977-
9 documentos
2.
613x512, 83.2 KB Crida a la Solidaritat en Defensa de la Llengua, la Cultura i la Nació Catalanes / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General ; Crida a la Solidaritat en Defensa de la Llengua, la Cultura i la Nació Catalanes
1981-
13 documentos
3.
595x587, 117.2 KB Plataforma per la Llengua / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General ; Plataforma per la Llengua
1997-
23 documentos
4.
677x1024, 386.0 KB Quan a Madrid calia dir no, hem dit no : : al Parlament de Catalunya ni ens mossegarem la llengua ni ens casarem amb ningú / Esquerra Republicana de Catalunya
Barcelona : Edu. s. Cuscó, 1980  
5.
715x1024, 377.5 KB Quan a Madrid calia dir no, hem dit no : : al Parlament de Catalunya ni ens mossegarem la llengua ni ens casarem amb ningú / Esquerra Republicana de Catalunya
Barcelona : Edu. s. Cuscó, 1980  
6.
719x1024, 386.1 KB Quan a Madrid calia dir no, hem dit no : : al Parlament de Catalunya ni ens mossegarem la llengua ni ens casarem amb ningú ... / Esquerra Republicana de Catalunya
Barcelona : Edu. s. Cuscó, 1980  
7.
716x1024, 382.8 KB Quan a Madrid calia dir no, hem dit no : : al Parlament de Catalunya ni ens mossegarem la llengua ni ens casarem amb ningú ... / Esquerra Republicana de Catalunya
Barcelona : Edu. s. Cuscó, 1980  
8.
2446x1699, 272.0 KB II Congrés Internacional de la Llengua Catalana : : Alguer, Andorra, Aragó, Catalunya ... : / Congrés Internacional de la Llengua Catalana (2n : 1986 : Barcelona, Catalunya) ; Colita, 1940-
1986  
9.
704x1024, 104.9 KB Nacionalistes catalans, diguem OTAN NO.... / Crida a la Solidaritat en Defensa de la Llengua, la Cultura i la Nació Catalanes
1986  
10.
3415x2440, 628.1 KB Tothom a la manifestació : : per la plena normalització del català, per la oficialitat del català a Europa / Crida a la Solidaritat en Defensa de la Llengua, la Cultura i la Nació Catalanes
1989  

Documentos gráficos y multimedia : Encontrados 21 registros   1 - 10siguientefinal  ir al registro:
Fondos personales e institucionales Encontrados 11 registros  1 - 10siguiente  ir al registro:
1.
28 p, 9.1 MB Congrés internacional de la llengua catalana / Carnicer, Ramon ; Alís, Romà ; Bodmer, Jacques ; Garrigosa, Joaquim ; Gerhard, Robert ; Lamote de Grignon, Ricardo ; Recasens, Àngel ; Serra, Enric ; Serra, Joaquim ; Tarrés, Enriqueta ; Cor d'antics escolans de Montserrat ; Orfeó Sant Esteve ; Orquestra Ciutat de Barcelona ; Societat del Gran Teatre del Liceu
Barcelona : 1986  
2.
1 p, 546.0 KB Anunci de l'acord d'adoptar la llengua catalana com idioma oficial de la Societat / Rodés Huguet, Josep ; Societat del Gran Teatre del Liceu
Barcelona : 1932  
3.
1 p, 875.9 KB Milionaris de llengua / Calders, Pere
1993
El Temps, any X, núm. 491, 1993, p. 94  
4.
1 p, 550.9 KB Llengua al gust / Calders, Pere
1988
Avui del Diumenge, 23 d'octubre del 1988, núm. 130, p. 3  
5.
2 p, 2.0 MB Un testimoni contra el fals problema de la llengua. M. Aurèlia Capmany y José Agustín Goytisolo en la Diada de Sant Jordi a l'Hospitalet
abril 1981  
6.
2 p, 1.0 MB Poesia catalana en llengua portuguesa / Arbonès, Jordi 1929-2001 (Arbonès i Montull)
Dins de Articles i comentaris de Jordi Arbonès publicats a Ressorgiment.
gener 1970  
7.
9 p, 4.9 MB El català, dialecte, llengua vernacla o idioma? / Arbonès, Jordi 1929-2001 (Arbonès i Montull)
Dins de Articles i comentaris de Jordi Arbonès publicats a Ressorgiment.
febrer 1966  
8.
1 p, 395.5 KB La traducció literària : models de llengua o nivells de llenguatge? / Universitat Rovira i Virgili. Facultat de Lletres
Anunci de la conferència La traducció literària : models de llengua o nivells de llenguatge, a càrrec de Jordi Arbonès, a l'aula magna de la Facultat de Lletres de la URV el 22 de maig de 2001.
maig 2001  
9.
1 p, 933.6 KB Xavier Ribalta : paladí de la llengua catalana / Arbonès, Jordi 1929-2001 (Arbonès i Montull)
Article en motiu de la visita de Xavier Ribalta a Buenos Aires, publicat a El Llamp.
22 novembre 1984  
10.
2 p, 669.7 KB [Text sobre els escriptors que han decidit mantenir-se fidels a la llengua catalana] / Calders, Pere
19?? (3. Obra creativa. 3.1.7. Records i altres textos)  

Fondos personales e institucionales : Encontrados 11 registros   1 - 10siguiente  ir al registro:
¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.