Resultats globals: 381 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 18 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 1 registres trobats
Llibres i col·leccions, 1 registres trobats
Documents de recerca, 6 registres trobats
Materials didàctics, 1 registres trobats
Materials acadèmics, 341 registres trobats
Documents gràfics i multimèdia, 1 registres trobats
Fons personals i institucionals, 12 registres trobats
Articles 18 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
18 p, 801.2 KB Enseñar y aprender matemáticas en lengua indígena. La experiencia del proyecto T'arhexperakua en Michoacán, México / Márquez Escamilla, Betzabe (Universidad Autónoma Metropolitana-Iztapalapa (Mèxic))
El presente artículo analiza el proceso de enseñanza y aprendizaje de matemáticas en lengua indígena desde la experiencia del proyecto colaborativo de educación intercultural y bilingüe T'arhexperakua en Michoacán, México. [...]
El present article analitza el procés d'ensenyament i aprenentatge de matemàtiques en llengua indígena des de l'experiència de el projecte col·laboració d'educació intercultural i bilingüe T'arhexperakua a Michoacán, Mèxic. [...]
This article analyzes the process of teaching and learning mathematics in the indigenous language from the experience of the collaborative project of intercultural and bilingual education T'arhexperakua in Michoacán, Mexico. [...]
Cet article analyse le processus d'enseignement et d'apprentissage des mathématiques dans la langue indigène à partir de l'expérience du projet collaboratif d'éducation interculturelle et bilingue T'arhexperakua à Michoacán, au Mexique. [...]

2022 - 10.5565/rev/jtl3.912
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 15 Núm. 1 (2022) , p. e912 (Articles)  
2.
23 p, 8.1 MB Iteració, capicues i matemàtiques / Gasull, Armengol (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques)
L'objectiu principal d'aquest treball és il·lustrar la presència dels capicues en diferents problemes matemàtics. Potser la relació més impactant apareix quan comprovem que un cert procediment iteratiu fa que començant amb quasi qualsevol número natural, acabem anant a parar a un número capicua.
2021
Materials matemàtics, 2021  
3.
20 p, 499.2 KB Uso de tecnologías inmersivas y su impacto en las actitudes científico-matemáticas del estudiantado de Educación Secundaria Obligatoria en un contexto en riesgo de exclusión social / Silva-Díaz, Francisco (Universidad de Granada) ; Carrillo-Rosúa, Javier (Universidad de Granada) ; Fernández-Plaza, José Antonio (Universidad de Granada)
Se presenta una investigación que busca determinar el impacto que tiene el uso de realidad virtual inmersiva (RVI) -asociada al desarrollo de actividades manipulativas y experienciales basadas en el enfoque STEM- en las actitudes científico-matemáticas de estudiantes de primero y segundo de ESO de un centro que se encuentra en un contexto en riesgo de exclusión social. [...]
S'hi presenta una investigació que té com a objectiu determinar l'impacte de l'ús de la realitat virtual immersiva (RVI) -associada amb activitats de manipulació i experiència basades en l'enfocament STEM- en les actituds científico-matemàtiques d'estudiants de primer i segon d'ESO d'un centre ubicat en un context d'exclusió social severa. [...]
Research is presented that aims to determine the impact of the use of Immersive Virtual Reality (IVR), associated with manipulative/experiential activities based on the STEM approach, on the scientific-mathematical attitudes of 1st and 2nd year E. [...]

2021 - 10.5565/rev/educar.1136
Educar, Vol. 57 Núm. 1 (2021) , p. 119-138 (Temas de investigación)  
4.
6 p, 1.1 MB Història, matemàtiques i realitat / Figueiras Ocaña, Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Deulofeu Piquet, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
La matemàtica es una disciplina viva en la història dels pobles, al servei de les necessitats humanes i en estreta relació amb la cultura. D'on ve, doncs, la seva imatge popular en el sentit que és una ciència distant, que no té la calidesa que transmeten altres ciències humanes? Potser hi ha dues matemàtiques? Per què un llibre de text que a la seva introducció comença parlant d'homes i dones que mesuren un camp al pas dels bous continua immediatament amb abstraccions difícils de comprendre? Per a què serveixen, finalment, les matemàtiques que s'aprenen a l'escola?.
2007 - 10.17345/comeduc200718-23
Comunicació educativa, Núm. 20 (2007) , p. 18-23  
5.
7 p, 1.2 MB Joc i matemàtiques : recerca i implicacions didàctiques / Edo, Mequè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
La recerca de la millora de l'ensenyament i aprenentatge de les matemàtiques escolars condueix a l'estudi de situacions didàctiques concretes que poden ser referents de bones pràctiques. Seguint Van Oers (1994, 2003), considerem que les bones pràctiques escolars són aquelles que cerquen un aprenentatge efectiu, és a dir, aquelles que tenen en consideració tant l'augment de les capacitats cognitives dels alumnes com la millora de les habilitats i capacitats de relació social per participar efectivament en la vida sociocultural de la comunitat. [...]
2008 - 10.17345/comeduc200864-70
Comunicació educativa, Núm. 21 (2008) , p. 64-70  
6.
30 p, 3.6 MB Matemàtiques. Unitat de pensament. Diversitat cultural : (Part I) / Pla i Carrera, Josep (Universitat de Barcelona. Facultat de Matemàtiques)
2018
Materials matemàtics, 2018, p. 1-30  
7.
2 p, 71.9 KB Noticias de los congresos españoles de investigación en didáctica de las ciencias y de las matemáticas / Borrero Bolaño, Rosa (Enseñanza de las Ciencias, Revista)
2017 - 10.5565/rev/ensciencias.2483
Enseñanza de las ciencias, Vol. 35 Núm. 3 (2017) , p. 5-6 (Editorial)  
8.
7 p, 263.5 KB Espai, context i creativitat : aprenentatge de les matemàtiques / Planella, Montserrat (Institut Castell d'Estela (Amer, Catalunya)) ; Vilches, Santi (Institut Marta Estrada (Granollers, Catalunya)) ; Font González, Jordi (Institut Baix a Mar (Vilanova i la Geltrú, Catalunya)) ; Grau, Roger (Institut Baix a Mar (Vilanova i la Geltrú, Catalunya)) ; Gorriz, Maite (Institut Pla Marcell (Cardedeu, Catalunya))
L'ensenyament de les matemàtiques implica l'adquisició d'habilitats de planificació matemàtica i la capacitat d'identificar les matemàtiques en els contexts. En aquest sentit, l'Aprenentatge Basat en Projectes és una oportunitat perquè les matemàtiques recuperinaquest paper de motor. [...]
Mathematics learning implies the development of planning skills and the ability to identify mathematics in Contexts. Project-Based Learning is an opportunity to give to Mathematics this role as a driving force. [...]

2017 - 10.5565/rev/ciencies.13
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 33 (2017) , p. 42-48 (Monogràfic sobre Aprenentatge Basat en Projectes en àmbits STEM)  
9.
7 p, 409.7 KB La conjectura i la planificació : aprenentatge de les matemàtiques mitjançant projectes / Margelí, Sílvia (Institut de Sils (Girona, Catalunya)) ; Perpinyà, Sílvia (Institut de Sils (Girona, Catalunya)) ; Monsergas, Marisa (Institut Sant Pol de Mar (Barcelona, Catalunya)) ; Sol, Manel (Institut Vilatzara (Vilassar de Mar, Catalunya)) ; Chiva, Salvador (Institut Les Vinyes (Castellbisbal, Catalunya))
L'aprenentatge de les matemàtiques implica un doble viatge: des de la modelització matemàtica de fenòmens fins a l'aplicació dels models i eines matemàtiques a la resolució de problemes. Ambdues aproximacions impliquen la necessitat d'un context problemàtic com a lloc de partida o d'arribada. [...]
Mathematics learning implies a double journey: from mathematic modeling of phenomena to the application of mathematic models and tools to problem solving. Both approaches need to propose a problematic context as a departure or arrival. [...]

2017 - 10.5565/rev/ciencies.12
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 33 (2017) , p. 35-41 (Monogràfic sobre Aprenentatge Basat en Projectes en àmbits STEM)  
10.
24 p, 4.0 MB ¿Cómo son los apuntes de matemáticas de un estudiante? Influencia de los elementos matemáticos y sus relaciones / Arce Sánchez, Matías (Universidad de Valladolid. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Sociales) ; Conejo Garrote, Laura (Universidad de Valladolid. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Sociales) ; Ortega del Rincón, Tomás (Universidad de Valladolid. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Sociales)
Esta investigación se desarrolla en tres clases de primero de bachillerato con una metodología tradicional. En ella, comparamos los diferentes tipos de elementos y relaciones expuestos por los docentes con los apuntes que los estudiantes escriben en sus cuadernos. [...]
Aquesta recerca es desenvolupa en tres classes de primer de batxillerat amb una metodologia tradicional. En ella, comparem els diferents tipus d'elements i relacions exposats pels docents amb les anotacions que els estudiants escriuen en els seus quaderns. [...]
This research has been developed in three classrooms of high school students (16- 17 years old) with a traditional methodology. We have compared the different kinds of elements and relations presented by the teachers with the notes written by the students in their notebooks. [...]

2016 - 10.5565/rev/ensciencias.1706
Enseñanza de las ciencias, Vol. 34 Núm. 1 (2016) , p. 149-172 (Investigaciones Didácticas)  

Articles : 18 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 1 registres trobats  
1.
29 p, 2.0 MB Integrating curricular subjects and language learning in a UK secondary school: Accessing Maths (Curriculum) through a Bilingual Environment (AMBE) project / Issa, Tözün ; London Metropolitan University ; III Trobada sobre semi-immersió a Catalunya (3era : 2009, 28-29 de abril : Barcelona) ; I Taula rodona internacional sobre programes AICLE (1era : 2009, 28-29 de abril : Barcelona)
Tözün Issa has been a primary school teacher for 12 years and worked as an adviser for Ethnic minority Education for 6 years. He attained PhD from the University of North London before becoming the course tutor for PGCE Community Languages course. [...]
2009
Trobada sobre semi-immersió a Catalunya. Barcelona, Catalunya, 3a : 2009
Taula rodona internacional sobre programes AICLE. Barcelona, Catalunya, 1a : 2009
2 documents

Llibres i col·leccions 1 registres trobats  
1.
282 p, 5.7 MB Matemàtiques i modelització per a les ciències ambientals / Aguadé i Bover, Jaume (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques)
Les assignatures de matemàtiques del batxillerat científic i tecnològic proporcionen unes eines molt poderoses per emprendre amb èxit estudis científics. L'alumne -si realment assoleix els coneixements que hi ha als programes d'aquestes assignatures- coneix les funcions elementals, la deriva i la integral, els vectors i les matrius. [...]
Bellaterra 2018
3 documents

Documents de recerca 6 registres trobats  
1.
56 p, 1.6 MB Música i matemàtiques : "Disseny, implementació i anàlisi d'una intervenció interdisciplinària a 3r de Primària" / Palou Sueiras, Maria ; Casals Ibañez, Albert, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Les relacions entre la música i les matemàtiques són naturals i innegables. Diversos estudis i investigacions així ho demostren. Tot i això, a nivell educatiu no sempre s'aprofita aquesta ben entesa, i ens trobem amb comptades aportacions i propostes que integrin ambdues àrees. [...]
The relationship between music and mathematics are naturals and undeniable. Several studies and investigations prove it. However, in the educational level this advantage is not always well understood, and we only find a few contributions and proposals that include both areas. [...]

2015
Grau en Educació Primària [896]  
2.
52 p, 778.3 KB Les matemàtiques i el joc exploratori a l'Educació Infantil / Castellà López, Andrea ; Edo, Mequè, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquesta recerca s'ha realitzat amb 85 infants de P4 i P5, al taller d'experimentació de l'Escola Marina de Montgat. L'objectiu de la investigació és cercar i analitzar evidències de pensament matemàtic en situacions de joc exploratori lliure i alhora, comprovar si aquestes evidències augmenten gràcies a la interacció dels infants entre ells o amb la interacció amb l'adult.
2015
Grau en Educació infantil [847]  
3.
363 p, 5.0 MB Matemàtiques i realitat: les competències en el treball de la mesura a l'ESO / López i Beltran, Mireia ; Deulofeu Piquet, Jordi, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
La present tesi doctoral té com a objectiu aportar una reflexió teòrica així com el corresponent disseny, implementació i avaluació d'una unitat didàctica en termes de competències sobre el treball de la mesura a l'ESO per a fer-ne una posterior anàlisi que permeti aportar informació significativa sobre unes capacitats imprescindibles per als estudiants de l'ESO. [...]
[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2011
2 documents
4.
251 p, 23.0 MB Coneixements i creences sobre la resolució de problemes dels professors i estudiants de professor d'educació primària i secundària: Un estudi sobre la continuïtat en l'ensenyament de les matemàtiques / Giné de Lera, Cèlia ; Deulofeu Piquet, Jordi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
És una creença generalitzada del professorat -i avalada també per les investigacions actuals- que tant la relació de l'alumnat amb la matemàtica com l'evolució de la seva competència en aquesta matèria canvien en general de forma negativa al llarg de l'escolarització. [...]
Es una creencia generalizada del profesorado -y avalada también por las investigaciones actuales- que tanto la relación del alumnado con la matemática como la evolución de su competencia en esta materia cambian en general de forma negativa a lo largo de la escolarización. [...]
It is widely accepted among teachers, and also supported by current research, that both the relationship of students with mathematics as well as the evolution of the student's competence in this area changes negatively throughout schooling. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2012  
5.
125 p, 938.3 KB L'Aprenentatge de les matemàtiques com a participació i construcció social en un entorn virtual / Rodríguez Gayarre, Rafael ; Fortuny, Josep M., (Josep Maria) dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Aquesta investigació se centra en l'estudi de les interaccions i els efectes que es produeixen entre els alumnes i el seu professor -tutor, fent ús intensiu de les noves tecnologies de la comunicació i la informació. [...]
Esta investigación se centra en el estudio de las interacciones y los efectos que se producen entre los alumnos y su profesor-tutor, haciendo uso intensivo de las nuevas tecnologías de la comunicación e información Los objetivos concretos son: 1. [...]
The following research studies the interactions and the effects produced between students and their teacher/tutor when using new technologies intensively. The main objectives are: 1- To characterize the tutorizing interactions between teacher and student and the effects they have in their early stages of learning 2- To analyze the on the students'progress taking place during the communicative process. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2005  
6.
90 p, 608.1 KB Resolució de problemes de matemàtiques : identificació, origen i formació dels sistemes de creences en l'alumnat : alguns efectes sobre l'abordatge dels problemes / Vila Corts, Antoni ; Deulofeu Piquet, Jordi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Callejo de la Vega, Mª Luz, dir. (Universitat d'Alacant. Departament d'Innovació i Formació Didàctica)
El present estudi es desenvolupa sobre alumnat de 1r d'ESO i té com a objectius: identificar elements del sistema de creences (SC) entorn a l'activitat de resolució de problemes (RP), analitzar la relació entre aquells i les accions desenvolupades durant l'abordatge en la RP no estàndard i identificar aspectes que incideixin en l'origen i formació dels SC. [...]
The present study was conducted on twelve-year-old students. Its general targets are: identifying elements from belief systems (BS) about problem solving, analysing the relationship between such BS and the actions developed during the tackling of non-standard problems, and finally, identifying aspects relevant to the origins and formation of BS. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2001
10 documents

Materials didàctics 1 registres trobats  
1.
49 p, 1.7 MB Cerca i gestió de la informació : les principals fonts d'informació en física geologia, matemàtiques i química / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciència i Tecnologia
Presentació dels diferents recursos d'informació i eines documentals adreçades als alumnes del doctorat de Ciències (física, geologia, matemàtiques i química).
2019 (Fonts d'informació)  

Materials acadèmics 341 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
6 p, 114.3 KB Complements de Formació Disciplinar en Matemàtiques [44296] / Deulofeu Piquet, Jordi ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest mòdul pretén aportar els complements matemàtics més rellevants per ensenyar matemàtiques a secundària. Es divideix en tres blocs : 1 . Conceptes clau i Resolució de Problemes (3 ECTS). [...]
This module aims to provide the most relevant mathematical complements to teach mathematics in secondary school. It is divi 1. Key Concepts and Problem Solving (3 ECTS). The aim of this blog is to use problem 2. [...]
Este módulo pretende aportar los complementos matemáticos más relevantes para enseñar matemáticas en secundaria. Se d 1. Conceptos clave y Resolución de Problemas (3 ECTS). El objetivo de este bloque e 2. [...]

2022-23
Màster Universitari en Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [1459]
3 documents
2.
6 p, 111.2 KB Ensenyament i Aprenentatge de les Matemàtiques [43195] / Deulofeu Piquet, Jordi ; Guevara Casanova, Iolanda ; Fuente Pérez, José Abraham de la ; Badillo Jiménez, Edelmira Rosa ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
La finalitat del mòdul és capacitar al futur professorat de secundària perquè pugui ensenyar els continguts del currículum de matemàtiques tant de la ESO com del batxillerat, integrant els coneixements disciplinaris i els de la didàctica de les matemàtiques. [...]
At the end of the Master, students have to achieve the following objectives: 1. Acquire the didactic knowledge necessary to start teaching in secondary education. 2. Apply didactic and problem-solving knowledge to the exercise of teaching as a math 3. [...]
La finalidad del módulo es capacitar al futuro profesorado de secundaria para que pueda enseñar los contenidos del currículum de matemáticas tanto de la ESO cómo del bachillerato, integrando los conocimientos disciplinarios y los de la didáctica de las matemáticas. [...]

2022-23
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1215]
Màster Universitari en Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [1459]
3 documents
3.
7 p, 117.4 KB El Context en la Recerca sobre l'Ensenyament i l'Aprenentatge de les Ciències i de les Matemàtiques [43930] / Marquez Bargallo, Conxita ; Sanmartí Puig, Neus ; Gamboa Rojas, Genaro ; Grimalt Alvaro, Carme ; Sala Sebastià, Gemma ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest mòdul abordarà de manera transversal alguns dels principals processos relacionats amb l'educació científica i matemàtica com son el treball pràctic, els projectes escolars, les tecnologies per a l'aprenentatge i la comunicació a l'aula, la resolució de problemes i l'avaluació. [...]
This module tackles some of the main transversal processes related to science and mathematics education, such as practical work, school projects, ICTs for learning and communication in schools, problem solving and assessment. [...]
Este módulo abordará de manera transversal algunos de los principales procesos relacionados con la educación científica y matemática como son el trabajo práctico, los proyectos escolares, las tecnologías para el aprendizaje y la comunicación en el aula, la resolución de problemes y la evaluación. [...]

2022-23
Màster Universitari en Recerca en Educació [1169]
3 documents
4.
4 p, 104.5 KB Història de les Matemàtiques [106082] / Roque Rodriguez, Xavier ; Grau Torras, Sergi 1978- ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
L'assignatura analitza l'evolució de les Matemátiques amb quatre objectius: 1. La disciplina. Descriure els canvis més significatius en l'estructura, els mètodes i els conceptes fonamentals de les Matemátiques. [...]
The subject deals with the past and present of Mathematics with 4 aims: 1. The discipline. To describe the main changes in the structure, methods and concepts of Mathematics. 2. The mathematicians. [...]
La asignatura analiza la evolución de las Matemáticas con cuatro objetivos: 1. La disciplina. Describir los cambios más significativos en la estructura, los métodos y los conceptos fundamentales de las Matemáticas. [...]

2022-23
Grau en Física i Grau en Matemàtiques [1286]
Grau en Ciència, Tecnologia i Humanitats [1484]
Grau en Matemàtiques [777]
3 documents
5.
4 p, 102.7 KB Eines Matemàtiques [103302] / Bafaluy Bafaluy, Francisco Javier ; Triginer García, Josep ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
L'objectiu de l'assignatura és proporcionar a l'alumne la capacitat d'utilitzar algunes eines matemàtiques necessàries per l'estudi i el modelat dels nanosistemes: anàlisi i resolució d'equacions diferencials ordinàries i en derivades parcials, i eines bàsiques del càlcul de probabilitats i la estadística.
The aim of the course is to enable the student to use some mathematical tools which are necessary for the study and modeling of nanosystems: analysis and resolution of ordinary and partial differential equations, and some basic tools of probability calculus and statistics.
El objectivo de la asignatura es proveer al alumno de algunas herramientas matemáticas necesarias para el estudio y el modelado de los nanosistemas: análisis y resolución de ecuaciones diferenciales ordinarias y en derivadas parciales, y herramientas básicas del cálculo de probabilidades y la estadística.

2022-23
Grau en Nanociència i Nanotecnologia [983]
3 documents
6.
9 p, 129.1 KB Temes de ciència actual [100092] / Muñoz Tapia, Ramón ; Sentís Herrera, Gael ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Biociències
1 Aquesta assignatura s'imparteix simultàniament com a assignatura de primer curs (obligatòria) en els graus de Matemàtiques, Física i com assignatura de quart curs (optativa) en els graus de Química, Ciències Ambientals, Nanociència i Nantecnologia, Matemàtiques de dades (de la facultat de Ciències) i en els graus de Biologia, Microbiologia i Genètica (de la facultat de Biociències) . [...]
1 This subject is taught simultaneously as a first-year subject (compulsory) in the Mathematics and Physics degrees, and as a fourth year subject (optional) in the Degrees of Computational Mathematics and Analytical Data of Chemistry, Environmental Sciences, Nanoscience and Nanotechnology ( of the faculty of Sciences) and in the degrees of Biology, Microbiology and Genetics (of the Faculty of Biosciences). [...]
1 Esta asignatura se imparte simultáneamente como asignatura de primer curso (obligatoria) en los grados de Matemáticas y Física, y como asignatura de cuarto curso (optativa) en los grados de Matemática Computacional y Analítica de Datos, Química, Ciencias Ambientales, Nanociencia y Nantecnologia (de la facultad de Ciencias) y en los grados de Biología, Microbiología y Genética (de la facultad de Biociencias). [...]

2022-23
Grau en Ciències Ambientals i Grau en Geologia [1208]
Grau en Física [1281]
Grau en Física i Grau en Química [1287]
Grau en Matemàtica Computacional i Analítica de Dades [1403]
Grau en Ciències Ambientals [1435]
Grau en Ciències Ambientals i Grau en Geologia [1436]
Grau en Matemàtiques [777]
Grau en Biologia [812]
Grau en Microbiologia [816]
Grau en Genètica [833]
Grau en Ciències Ambientals [959]
Grau en Nanociència i Nanotecnologia [983]
3 documents
7.
4 p, 103.8 KB Matemàtiques i Física per a Objectes Digitals Animats [104729] / Alvarez Calafell, F. Xavier ; Flaquer Galmés, Rosa ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
L'assignatura, basada en la física i les matemàtiques, presenta les lògiques científiques del moviment, establint les bases per al disseny posterior d'objectes, personatges, paisatges i arquitectures. [...]
The subject, based on physics and mathematics, presents the scientific logics of movement, design of objects, characters, landscapes and architecture. It begins with an introduction to the model of digital objects, and the physics and mathematics of movements / forces of animated objects. [...]
La asignatura, basada en la física y las matemáticas, presenta las lógicas científicas del movimiento, poniendo las bases para el posterior diseño de objetos, personajes, paisajes y arquitecturas. [...]

2022-23
Grau en Comunicació Interactiva [1423]
3 documents
8.
5 p, 105.2 KB Fonaments de Matemàtiques [103301] / Broto Blanco, Carlos ; Aguadé i Bover, Jaume ; Riba Garcia, Ricard ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
Aquesta assignatura conté un primer tema d'introducció al càlcul de nombres complexos, i la resta de l'assignatura té continguts bàsics d'àlgebra lineal com són: -- Sistemes d'equacions lineals i matrius. [...]
(Google translation from Ctalan version) This subject contains a first introduction to the calculation of complex numbers, and the rest of the subject has basic contents of linear algebra, such as: - Systems of linear and matrix equations. [...]
(Traducción google de la versión en catalán) Esta asignatura contiene un primer tema de introducción al cálculo de números complejos, y el resto de la asignatura tiene contenidos básicos de álgebra lineal como son: - Sistemas de ecuaciones lineales y matrices. [...]

2022-23
Grau en Nanociència i Nanotecnologia [983]
3 documents
9.
7 p, 113.2 KB Matemàtiques I [102345] / Creel, Michael ; Zaiats Protchenko, Vladimir ; Baena Mirabete, Sergio ; Egea Cortes, Laia ; Orobitg Bernades, Pol ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat d'Economia i Empresa
L'assignatura de Matemàtiques I té també un paper anivellador, que ha de permetre a l'estudiant adquirir i consolidar els seus coneixements i habilitats per comprendre i manipular correctament els conceptes i eines matemàtiques bàsiques relatives a l'anàlisi d'una variable real. [...]
The objective of the Mathematics I course is to bring all students to a certain level of mathematics that will allow them to acquire and consolidate the knowledge and skills necessary to understand and correctly manipulate basic mathematical concepts and carry out the analysis of a real variable. [...]
La asignatura de Matemáticas I tiene también un papel nivelador, que debe permitir al estudiante adquirir y consolidar sus conocimientos y habilidades para comprender y manipular correctamente los conceptos y herramientas matemáticas básicas relativas al análisis de una variable real. [...]

2022-23
Grau en Administració i Direcció d'Empreses [1102]
Grau en Economia [1280]
Grau en Economia [1407]
Grau en Economia [1408]
Grau en Administració i Direcció d'Empreses [1416]
Grau en Administració i Direcció d'Empreses [1417]
Grau en Administració i Direcció d'Empreses i Grau en Dret [1420]
Grau en Administració i Direcció d'Empreses [950]
Grau en Economia [952]
Grau en Administració i Direcció d'Empreses i Grau en Dret [994]
3 documents
10.
7 p, 113.1 KB Matemàtiques II [102344] / Creel, Michael ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat d'Economia i Empresa
En aquesta assignatura s'introdueix l'alumne a l'estudi de l'àlgebra lineal i de les funcions de diferents variables, posant èmfasi en les seves aplicacions en l'entorn de l'economia. L'alumne hauria de no només adquirir i assimilar nous coneixements matemàtics, sinó també ser capaç d'aplicar-los a l'anàlisi quantitativa que requerirà tant dins l'anàlisi econòmica com en d'altres matèries de l'àmbit empresarial. [...]
This course introduces students to the study of linear algebra and functions of several variables, with emphasis on their applications in economics. Students should not only acquire and assimilate new mathematical knowledge, but also be able to apply them in quantitative analysis in economics and business. [...]
En esta asignatura se introduce al alumno en el estudio del álgebra lineal y de las funciones con diferentes variables, poniendo énfasis en sus aplicaciones en el entorno de la economía. El alumno debería no solo adquirir y asimilar nuevos conocimientos matemáticos, sino también ser capaz de aplicarlos en el análisis cuantitativo que requerirá tanto dentro del análisis económico como en otras materias del ámbito empresarial. [...]

2022-23
Grau en Administració i Direcció d'Empreses [1102]
Grau en Economia [1280]
Grau en Economia [1407]
Grau en Economia [1408]
Grau en Administració i Direcció d'Empreses [1416]
Grau en Administració i Direcció d'Empreses [1417]
Grau en Administració i Direcció d'Empreses i Grau en Dret [1420]
Grau en Administració i Direcció d'Empreses [950]
Grau en Economia [952]
Grau en Administració i Direcció d'Empreses i Grau en Dret [994]
3 documents

Materials acadèmics : 341 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Documents gràfics i multimèdia 1 registres trobats  
1.
477.2 KB Exposició "Dia Internacional de les Matemàtiques : matemàtiques per a un món millor" / Monge, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciència i Tecnologia) ; Calsina i Ballesta, Àngel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques) ; Mora Giné, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciència i Tecnologia
Amb la col·laboració dels professors del Departament de Matemàtiques Àngel Calsina i Xavier Mora, l'exposició vol celebrar el Dia Internacional de les Matemàtiques, enguany amb el lema "Matemàtiques per a un món millor" i centrat en el seu paper destacat per fer front a la COVID-19. [...]
2021
23 documents

Fons personals i institucionals 12 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
1 p, 244.3 KB Carta de Pere Pascual al President de la Comisssió de Doctorat de la Divisió de Ciències Experimentals i Matemàtiques de la UB aconsellant la defensa pública de la tesi doctoral de Paula Herrara-Siklódy / Pascual, Pedro, 1934-2006
31 maig 1999  
 Accés restringit a la UAB
2.
5 p, 1.4 MB Carta de Maria Isabel Cadenas Irús, Cap de la Secció de Personal de la Divisió de Ciències Experimentals i Matemàtiques de la UB, a Pere Pascual adjuntant composició de la comissió per resoldre el concurs de plaça d'ajudant LRU i normativa del mateix / Universitat de Barcelona. Secció de Personal
8 juliol 1996  
 Accés restringit a la UAB
3.
2 p, 446.7 KB Carta de Maria Isabel Cadenas Irús, Cap de la Secció de Personal de la Divisió de Ciències Experimentals i Matemàtiques de la UB, adjuntant permís de viatge de Pere Pascual per a una estada a Benasc / Universitat de Barcelona. Secció de Personal
5 juliol 1996  
 Accés restringit a la UAB
4.
2 p, 508.6 KB Carta de Maria Isabel Cadenas Irús, Cap de la Secció de Personal de la Divisió de Ciències Experimentals i Matemàtiques de la UB, adjuntant nomenament de Pere Pascual pel tribunal de la tesi doctoral de Rafel Escribano Carrascosa / Universitat de Barcelona. Secció de Personal
21 juny 1996  
 Accés restringit a la UAB
5.
2 p, 473.7 KB Carta de Pere Seglar, Degà de la Facultat de Física de la UB, a la Pere Pascual sobre l'anàlisi del pressupost de la Divisió III, de Ciències Experimentals i Matemàtiques de la UB / Universitat de Barcelona. Facultat de Física
13 desembre 1995  
 Accés restringit a la UAB
6.
1 p, 258.6 KB Carta del Dr. Joaquim Gutiérrez, Vice-president de la Divisió de Ciències Experimentals i Matemàtiques de la UB, a Pere Pascual convocant-lo com a Vocal del Tribunal per a jutjar les tesis que opten al Grau de Doctor en Ciències Físiques / Universitat de Barcelona. Facultat de Física
28 abril 1995  
 Accés restringit a la UAB
7.
1 p, 289.2 KB Carta de Joaquim Gutiérrez Fruitós, Vice-president de la Divisió de Ciències Experimentals i Matemàtiques de la UB presentant els convocats per jutjar la provisió d'una plaça d'Ajudant LRU de Física Teòrica / Universitat de Barcelona. Divisió de Ciències Experimentals i Matemàtiques
2 desembre 1994  
 Accés restringit a la UAB
8.
1 p, 258.1 KB Carta d'Albert Cornet, Secretari de la Divisió de Ciències Experimentals i Matemàtiques de la UB, als directors de departament sobre la compra de material informàtic / Universitat de Barcelona. Divisió de Ciències Experimentals i Matemàtiques
23 novembre 1994  
 Accés restringit a la UAB
9.
3 p, 658.8 KB Carta de Maria Isabel Cadenas Irús, Cap de la Secció de Personal de la Divisió de Ciències Experimentals i Matemàtiques de la UB,a Pere Pascual, adjuntant nomenament de Cap de Departament signat per Antoni Caparrós, Rector, i Joan Maria Malapeira, Vice-rector / Universitat de Barcelona. Secció de Personal
18 abril 1994  
 Accés restringit a la UAB
10.
2 p, 525.3 KB Carta de Maria Isabel Cadenas Irús, Cap de la Secció de Personal de la Divisió de Ciències Experimentals i Matemàtiques de la UB, a Pere Pascual adjuntant resolució de reconeixement de triennis signada per Miquel Ángel Cuevas, Vice-rector d'Ensenyaments i Professorat / Universitat de Barcelona. Secció de Personal
3 març 1994  
 Accés restringit a la UAB

Fons personals i institucionals : 12 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.