Resultats globals: 322 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 15 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 1 registres trobats
Llibres i col·leccions, 1 registres trobats
Documents de recerca, 7 registres trobats
Materials didàctics, 1 registres trobats
Materials acadèmics, 285 registres trobats
Fons personals i institucionals, 12 registres trobats
Articles 15 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
6 p, 1.1 MB Història, matemàtiques i realitat / Figueiras Ocaña, Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Deulofeu Piquet, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
La matemàtica es una disciplina viva en la història dels pobles, al servei de les necessitats humanes i en estreta relació amb la cultura. D'on ve, doncs, la seva imatge popular en el sentit que és una ciència distant, que no té la calidesa que transmeten altres ciències humanes? Potser hi ha dues matemàtiques? Per què un llibre de text que a la seva introducció comença parlant d'homes i dones que mesuren un camp al pas dels bous continua immediatament amb abstraccions difícils de comprendre? Per a què serveixen, finalment, les matemàtiques que s'aprenen a l'escola?.
2007 - 10.17345/comeduc200718-23
Comunicació educativa, Núm. 20 (2007) , p. 18-23  
2.
7 p, 1.2 MB Joc i matemàtiques : recerca i implicacions didàctiques / Edo, Mequè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
La recerca de la millora de l'ensenyament i aprenentatge de les matemàtiques escolars condueix a l'estudi de situacions didàctiques concretes que poden ser referents de bones pràctiques. Seguint Van Oers (1994, 2003), considerem que les bones pràctiques escolars són aquelles que cerquen un aprenentatge efectiu, és a dir, aquelles que tenen en consideració tant l'augment de les capacitats cognitives dels alumnes com la millora de les habilitats i capacitats de relació social per participar efectivament en la vida sociocultural de la comunitat. [...]
2008 - 10.17345/comeduc200864-70
Comunicació educativa, Núm. 21 (2008) , p. 64-70  
3.
30 p, 3.6 MB Matemàtiques. Unitat de pensament. Diversitat cultural : (Part I) / Pla i Carrera, Josep (Universitat de Barcelona. Facultat de Matemàtiques)
2018
Materials matemàtics, 2018, p. 1-30  
4.
2 p, 71.9 KB Noticias de los congresos españoles de investigación en didáctica de las ciencias y de las matemáticas / Enseñanza de las Ciencias, Revista (Rosa Borrero Bolaño)
2017 - 10.5565/rev/ensciencias.2483
Enseñanza de las ciencias, Vol. 35 Núm. 3 (2017) , p. 5-6 (Editorial)  
5.
7 p, 263.5 KB Espai, context i creativitat : aprenentatge de les matemàtiques / Planella, Montserrat (Institut Castell d'Estela (Amer, Catalunya)) ; Vilches, Santi (Institut Marta Estrada (Granollers, Catalunya)) ; Font, Jordi (Institut Baix a Mar (Vilanova i la Geltrú, Catalunya)) ; Grau, Roger (Institut Baix a Mar (Vilanova i la Geltrú, Catalunya)) ; Gorriz, Maite (Institut Pla Marcell (Cardedeu, Catalunya))
L'ensenyament de les matemàtiques implica l'adquisició d'habilitats de planificació matemàtica i la capacitat d'identificar les matemàtiques en els contexts. En aquest sentit, l'Aprenentatge Basat en Projectes és una oportunitat perquè les matemàtiques recuperinaquest paper de motor. [...]
Mathematics learning implies the development of planning skills and the ability to identify mathematics in Contexts. Project-Based Learning is an opportunity to give to Mathematics this role as a driving force. [...]

2017 - 10.5565/rev/ciencies.13
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 33 (2017) , p. 42-48 (Monogràfic sobre Aprenentatge Basat en Projectes en àmbits STEM)  
6.
7 p, 409.7 KB La conjectura i la planificació : aprenentatge de les matemàtiques mitjançant projectes / Margelí, Sílvia (Institut de Sils (Girona, Catalunya)) ; Perpinyà, Sílvia (Institut de Sils (Girona, Catalunya)) ; Monsergas, Marisa (Institut Sant Pol de Mar (Barcelona, Catalunya)) ; Sol, Manel (Institut Vilatzara (Vilassar de Mar, Catalunya)) ; Chiva, Salvador (Institut Les Vinyes (Castellbisbal, Catalunya))
L'aprenentatge de les matemàtiques implica un doble viatge: des de la modelització matemàtica de fenòmens fins a l'aplicació dels models i eines matemàtiques a la resolució de problemes. Ambdues aproximacions impliquen la necessitat d'un context problemàtic com a lloc de partida o d'arribada. [...]
Mathematics learning implies a double journey: from mathematic modeling of phenomena to the application of mathematic models and tools to problem solving. Both approaches need to propose a problematic context as a departure or arrival. [...]

2017 - 10.5565/rev/ciencies.12
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 33 (2017) , p. 35-41 (Monogràfic sobre Aprenentatge Basat en Projectes en àmbits STEM)  
7.
24 p, 4.0 MB ¿Cómo son los apuntes de matemáticas de un estudiante? Influencia de los elementos matemáticos y sus relaciones / Arce Sánchez, Matías (Universidad de Valladolid. Departamento de Didáctica de las C. Experimentales, Sociales y de la Matemática) ; Conejo Garrote, Laura (Universidad de Valladolid. Departamento de Didáctica de las C. Experimentales, Sociales y de la Matemática) ; Ortega del Rincón, Tomás (Universidad de Valladolid. Departamento de Didáctica de las C. Experimentales, Sociales y de la Matemática)
Esta investigación se desarrolla en tres clases de primero de bachillerato con una metodología tradicional. En ella, comparamos los diferentes tipos de elementos y relaciones expuestos por los docentes con los apuntes que los estudiantes escriben en sus cuadernos. [...]
Aquesta recerca es desenvolupa en tres classes de primer de batxillerat amb una metodologia tradicional. En ella, comparem els diferents tipus d'elements i relacions exposats pels docents amb les anotacions que els estudiants escriuen en els seus quaderns. [...]
This research has been developed in three classrooms of high school students (16- 17 years old) with a traditional methodology. We have compared the different kinds of elements and relations presented by the teachers with the notes written by the students in their notebooks. [...]

2016 - 10.5565/rev/ensciencias.1706
Enseñanza de las ciencias, Vol. 34 Núm. 1 (2016) , p. 149-172 (Investigaciones Didácticas)  
8.
22 p, 119.3 KB La evaluación de la resolución de problemas en matemáticas : concepciones y prácticas de los profesores de secundaria. Autora: Janeth A. Cárdenas Lizarazo... / Caballero Carrasco, Ana
La evaluación de la resolución de problemas en matemáticas: concepciones y prácticas de los profesores de secundaria. Asumimos que la evaluación es uno de los organizadores del currículo y como tal debe estar integrada en el proceso de enseñanza y aprendizaje. [...]
L'avaluació de la resolució de problemes en matemàtiques: concepcions i pràctiques dels professors de secundària. Assumim que l'avaluació és un dels organitzadors del currículum i com tal ha d'estar integrada en el procés d'ensenyament i aprenentatge. [...]
Evaluation of problem solving in mathematics: conceptions and practices of secondary teachers. We assume that the evaluation is one of the organizers of the curriculum and as such must be integrated in the process of teaching and learning. [...]

2015 - 10.5565/rev/ensciencias.1834
Enseñanza de las ciencias, Vol. 33 Núm. 3 (2015) , p. 203-204 (Tesis Didácticas)  
9.
18 p, 2.2 MB La Natura i les matemàtiques : insectes que saben comptar / Calsina i Ballesta, Àngel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques)
2015
Materials matemàtics, 2015, p. 1-18  
10.
2 p, 117.6 KB Astronomía, Matemáticas y su enseñanza en la obra de Fray Martín Sarmiento (1695-1772). Aplicaciones didácticas de la historia de las ciencias y las técnicas / Pérez Rodríguez, Uxío (Universidade de Vigo)
En esta investigación se estudian los escritos astronómicos y matemáticos de Fray Martín Sarmiento y se analizan sus propuestas sobre la educación científica de la juventud. También se reflexiona sobre la utilización didáctica de la Historia de las Ciencias y las Técnicas (HCT).
En aquesta recerca s'estudien els escrits astronòmics i matemàtics de Fra Martín Sarmiento i s'analitzen les seves propostes sobre l'educació científica de la joventut. També es reflexiona sobre la utilització didàctica de la Història de les Ciències i les Tècniques (HCT).
In this research, astronomical and mathematical writings of Fray Martín Sarmiento are studied and their proposals on science education of youth are analyzed. It also reflects on the educational use of the History of Science and Technology (HCT).

2015 - 10.5565/rev/ensciencias.1668
Enseñanza de las ciencias, Vol. 33 Núm. 1 (2015) , p. 265-266 (Tesis Didácticas)  

Articles : 15 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 1 registres trobats  
1.
29 p, 2.0 MB Integrating curricular subjects and language learning in a UK secondary school: Accessing Maths (Curriculum) through a Bilingual Environment (AMBE) project / Issa, Tözün ; London Metropolitan University ; III Trobada sobre semi-immersió a Catalunya (3era : 2009, 28-29 de abril : Barcelona) ; I Taula rodona internacional sobre programes AICLE (1era : 2009, 28-29 de abril : Barcelona)
Tözün Issa has been a primary school teacher for 12 years and worked as an adviser for Ethnic minority Education for 6 years. He attained PhD from the University of North London before becoming the course tutor for PGCE Community Languages course. [...]
2009
Trobada sobre semi-immersió a Catalunya. Barcelona, Catalunya, 3a : 2009
Taula rodona internacional sobre programes AICLE. Barcelona, Catalunya, 1a : 2009
2 documents

Llibres i col·leccions 1 registres trobats  
1.
282 p, 5.7 MB Matemàtiques i modelització per a les ciències ambientals / Aguadé i Bover, Jaume (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques)
Les assignatures de matemàtiques del batxillerat científic i tecnològic proporcionen unes eines molt poderoses per emprendre amb èxit estudis científics. L'alumne —si realment assoleix els coneixements que hi ha als programes d'aquestes assignatures— coneix les funcions elementals, la deriva i la integral, els vectors i les matrius. [...]
Bellaterra 2018
3 documents

Documents de recerca 7 registres trobats  
1.
56 p, 1.5 MB Música i matemàtiques : "Disseny, implementació i anàlisi d'una intervenció interdisciplinària a 3r de Primària" / Palou Sueiras, Maria ; Casals Ibañez, Albert, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Les relacions entre la música i les matemàtiques són naturals i innegables. Diversos estudis i investigacions així ho demostren. Tot i això, a nivell educatiu no sempre s'aprofita aquesta ben entesa, i ens trobem amb comptades aportacions i propostes que integrin ambdues àrees. [...]
The relationship between music and mathematics are naturals and undeniable. Several studies and investigations prove it. However, in the educational level this advantage is not always well understood, and we only find a few contributions and proposals that include both areas. [...]

2015
Grau en Educació Primària [896]  
2.
52 p, 897.4 KB Les matemàtiques i el joc exploratori a l'Educació Infantil / Castellà López, Andrea ; Edo, Mequè, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquesta recerca s'ha realitzat amb 85 infants de P4 i P5, al taller d'experimentació de l'Escola Marina de Montgat. L'objectiu de la investigació és cercar i analitzar evidències de pensament matemàtic en situacions de joc exploratori lliure i alhora, comprovar si aquestes evidències augmenten gràcies a la interacció dels infants entre ells o amb la interacció amb l'adult.
2015
Grau en Educació infantil [847]  
3.
363 p, 5.0 MB Matemàtiques i realitat: les competències en el treball de la mesura a l'ESO / López i Beltran, Mireia ; Deulofeu Piquet, Jordi, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
La present tesi doctoral té com a objectiu aportar una reflexió teòrica així com el corresponent disseny, implementació i avaluació d'una unitat didàctica en termes de competències sobre el treball de la mesura a l'ESO per a fer-ne una posterior anàlisi que permeti aportar informació significativa sobre unes capacitats imprescindibles per als estudiants de l'ESO. [...]
[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2011
2 documents
4.
251 p, 23.0 MB Coneixements i creences sobre la resolució de problemes dels professors i estudiants de professor d'educació primària i secundària: Un estudi sobre la continuïtat en l'ensenyament de les matemàtiques / Giné de Lera, Cèlia ; Deulofeu Piquet, Jordi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
És una creença generalitzada del professorat -i avalada també per les investigacions actuals- que tant la relació de l'alumnat amb la matemàtica com l'evolució de la seva competència en aquesta matèria canvien en general de forma negativa al llarg de l'escolarització. [...]
Es una creencia generalizada del profesorado -y avalada también por las investigaciones actuales- que tanto la relación del alumnado con la matemática como la evolución de su competencia en esta materia cambian en general de forma negativa a lo largo de la escolarización. [...]
It is widely accepted among teachers, and also supported by current research, that both the relationship of students with mathematics as well as the evolution of the student's competence in this area changes negatively throughout schooling. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2012  
5.
125 p, 938.3 KB L'Aprenentatge de les matemàtiques com a participació i construcció social en un entorn virtual / Rodríguez Gayarre, Rafael ; Fortuny, Josep M., (Josep Maria) dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Aquesta investigació se centra en l'estudi de les interaccions i els efectes que es produeixen entre els alumnes i el seu professor -tutor, fent ús intensiu de les noves tecnologies de la comunicació i la informació. [...]
Esta investigación se centra en el estudio de las interacciones y los efectos que se producen entre los alumnos y su profesor-tutor, haciendo uso intensivo de las nuevas tecnologías de la comunicación e información Los objetivos concretos son: 1. [...]
The following research studies the interactions and the effects produced between students and their teacher/tutor when using new technologies intensively. The main objectives are: 1- To characterize the tutorizing interactions between teacher and student and the effects they have in their early stages of learning 2- To analyze the on the students'progress taking place during the communicative process. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2005  
6.
189 p, 1.8 MB Contribució a l'estudi dels processos de modelització a l'ensenyament/aprenentatge de les matemàtiques a nivell universitari / Gómez i Urgellés, Joan 1959- ; Fortuny, Josep M., (Josep Maria) dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Es presenta una experiència de modelització realitzada en alumnes de primers cursos d'enginyeria tècnica. La investigació neix arran de la insatisfacció proporcionada per l'ensenyament tradicional de les matemàtiques. [...]
We present a modelling experience developed with first year students of technical engineering. Our investigation is motivated by the unsatisfactory state of affairs produced by the traditional way of teaching mathematics, namely the lack of applications and the excessive level of formalism. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2005  
7.
90 p, 608.1 KB Resolució de problemes de matemàtiques : identificació, origen i formació dels sistemes de creences en l'alumnat : alguns efectes sobre l'abordatge dels problemes / Vila Corts, Antoni ; Deulofeu Piquet, Jordi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Callejo de la Vega, Mª Luz, dir. (Universidad de Alicante. Departamento de Innovación y Formación Didáctica)
El present estudi es desenvolupa sobre alumnat de 1r d'ESO i té com a objectius: identificar elements del sistema de creences (SC) entorn a l'activitat de resolució de problemes (RP), analitzar la relació entre aquells i les accions desenvolupades durant l'abordatge en la RP no estàndard i identificar aspectes que incideixin en l'origen i formació dels SC. [...]
The present study was conducted on twelve-year-old students. Its general targets are: identifying elements from belief systems (BS) about problem solving, analysing the relationship between such BS and the actions developed during the tackling of non-standard problems, and finally, identifying aspects relevant to the origins and formation of BS. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2001
10 documents

Materials didàctics 1 registres trobats  
1.
49 p, 1.7 MB Cerca i gestió de la informació : les principals fonts d'informació en física geologia, matemàtiques i química / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciència i Tecnologia
Presentació dels diferents recursos d'informació i eines documentals adreçades als alumnes del doctorat de Ciències (física, geologia, matemàtiques i química).
2019 (Fonts d'informació)  

Materials acadèmics 285 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
6 p, 129.4 KB El Context en la Recerca sobre l'Ensenyament i l'Aprenentatge de les Ciències i de les Matemàtiques [43930] / Márquez Bargalló, Conxita ; Sanmartí Puig, Neus ; de Gamboa Rojas, Genaro ; Domenech Casal, Jordi ; Sala Sebastià, Gemma ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest mòdul abordarà de manera transversal alguns dels principals processos relacionats amb l'educació científica i matemàtica com son el treball pràctic, els projectes escolars, les tecnologies per a l'aprenentatge i la comunicació a l'aula, la resolució de problemes i l'avaluació. [...]
Este módulo abordará de manera transversal algunos de los principales procesos relacionados con la educación científica y matemática como son el trabajo práctico, los proyectos escolares, las tecnologías para el aprendizaje y la comunicación en el aula, la resolución de problemes y la evaluación. [...]

2020-21
0 [0]
3 documents
2.
5 p, 120.7 KB Recerca en Àmbits Específics de la Didàctica de les Ciències i de les Matemàtiques [43929] / Fortuny Aymemí, Josep Maria ; Edo Basté, Maria Mercè ; Domenech Casal, Jordi ; Oliveras Prat, Begoña ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'objectiu d'aquest mòdul és plantejar la investigació al voltant de l'ensenyament de diferents àmbits científics i matemàtics que apareixen en el currículum d'educació infantil, primària i secundària, així com en l'àmbit la formació del professorat.
El objetivo de este módulo es plantear la investigación en torno a la enseñanza de diferentes ámbitos científicos que aparecen en el currículo de infantil, primaria y secundaria, así como la formación del profesorado.

2020-21
0 [0]
3 documents
3.
4 p, 99.5 KB Matemàtiques I [105037] / Cuadrado Gavilán, Silvia ; Aguadé Bover, Jaume ; Crintea, Bogdan Vasile ; Cufí Cabré, Clara ; Marín Pérez, David ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
Aquest curs consta d'una breu introduccio als nombres complexos, a l'algebra lineal i a les equacions diferencials. Els objectius del curs son: (i) Entendre els conceptes basics en cadascuna d'aquestes parts. [...]
Este curso consta de una breve introduccion a los números complejos, al algebra lineal y a las ecuaciones diferenciales. Los objetivos del curso son: (i) Entender los concepteo básicos en cada una de estas partes. [...]

2020-21
Química [1431]
3 documents
4.
4 p, 102.5 KB Matemàtiques i Física per a Objectes Digitals Animats [104729] / Alvarez Calafell, F. Xavier ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
L'assignatura, basada en la física i les matemàtiques, presenta les lògiques científiques del moviment, establint les bases per al disseny posterior d'objectes, personatges, paisatges i arquitectures. [...]
La asignatura, basada en la física y las matemáticas, presenta las lógicas científicas del movimiento, poniendo las bases para el posterior diseño de objetos, personajes, paisajes y arquitecturas. [...]

2020-21
Comunicació Interactiva [1423]
3 documents
5.
4 p, 101.6 KB Eines Matemàtiques [103302] / Bafaluy Bafaluy, Francisco Javier ; Beardo Ricol, Albert ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
L'objectiu de l'assignatura és proporcionar a l'alumne la capacitat d'utilitzar algunes eines matemàtiques necessàries per l'estudi i el modelat dels nanosistemes: anàlisi i resolució d'equacions diferencials ordinàries i en derivades parcials, i eines bàsiques del càlcul de probabilitats i la estadística.
El objectivo de la asignatura es proveer al alumno de algunas herramientas matemáticas necesarias para el estudio y el modelado de los nanosistemas: análisis y resolución de ecuaciones diferenciales ordinarias y en derivadas parciales, y herramientas básicas del cálculo de probabilidades y la estadística.

2020-21
Grau en Nanociència i Nanotecnologia [983]
3 documents
6.
4 p, 100.6 KB Matemàtiques [103242] / Calsina Ballesta, Angel ; Cufí Sobregrau, Julià ; Martínez Barchino, Regina ; Riba Garcia, Ricard ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Veterinària
L'objectiu d'aquesta assignatura és que l'estudiant adquireixi els coneixements i les eines matemàtiques bàsiques per a poder entendre, usar i desenvolupar els models matemàtics associats als fenòmens químics, físics o biològics. [...]
El objetivo de esta asignatura es que el estudiante adquiera los conocimientos y las herramientas matemáticas básicas para poder entender, usar y desarrollar los modelos matemáticos asociados a los fenómenos químicos, físicos o biológicos. [...]

2020-21
Grau en Ciència i Tecnologia dels Aliments [974]
3 documents
7.
7 p, 110.7 KB Matemàtiques II [102096] / Creel, Michael David ; Quiros Blasco, Maria Beatriz ; Ortiz Vargas, Walter Andrés ; Donaire Benito, Mercedes ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat d'Economia i Empresa
En aquesta assignatura s'introdueix l'alumne a l'estudi de l'àlgebra lineal i de les funcions de diferents variables, posant èmfasi en les seves aplicacions en l'entorn de l'economia. L'alumne hauria de no només adquirir i assimilar nous coneixements matemàtics, sinó també ser capaç d'aplicar-los a l'anàlisi quantitativa que requerirà tant dins l'anàlisi econòmica com en d'altres matèries de l'àmbit empresarial. [...]
En esta asignatura se introduce al alumno en el estudio del álgebra lineal y de las funciones con diferentes variables, poniendo énfasis en sus aplicaciones en el entorno de la economía. El alumno debería no solo adquirir y asimilar nuevos conocimientos matemáticos, sino también ser capaz de aplicarlos en el análisis cuantitativo que requerirá tanto dentro del análisis económico como en otras materias del ámbito empresarial. [...]

2020-21
Grau en Comptabilitat i Finances [947]
Grau en Empresa i Tecnologia [948]
3 documents
8.
5 p, 105.9 KB Aprenentatge de les matemàtiques i currículum [102061] / de Gamboa Rojas, Genaro ; Morera Ubeda, Laura ; Planas Raig, Nuria ; Badillo Jiménez, Edelmira Rosa ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
La finalitat d'aquesta assignatura és adquirir un coneixement didàctic adient dels continguts curriculars, així com que l'estudiant conegui documents i recursos de referència que li permetin contextualitzar el seu coneixement matemàtic en la seva futura tasca docent. [...]
La finalidad de esta asignatura es que el estudiante adquiera un conocimiento didáctico adecuado de los contenidos curriculares, así como que conozca documentos y recursos de referencia que le permitan contextualizar el conocimiento matemático en su futura actividad docente. [...]

2020-21
Grau en Educació Primària [896]
3 documents
9.
5 p, 108.0 KB Joc i activitats matemàtiques en l'educació primària [102058] / Deulofeu Piquet, Jordi ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
OBJECTIUS - Conèixer, contextualitzar, practicar i classificar els principals jocs abstractes d'arreu del món i de tots els temps. - Descobrir les relacions entre els jocs i les matemàtiques, per tal que aquells proporcionin un context adequat i constitueixin un recurs significatiu per a l'ensenyament de les matemàtiques a l'Educació Primària. [...]
OBJETIVOS - Conocer, contextualizar, practicar y clasificar los principales juegos abstractos de todo el mundo y de todos los tiempos. - Descubrir las relaciones entre los juegos y las matemáticas, para que aquellos proporcionen un contexto adecuado y constituyan un recurso significativo para la enseñanza de las matemáticas en la Educación Primaria. [...]

2020-21
Grau en Educació Primària [896]
3 documents
10.
4 p, 101.8 KB Anàlisi real i funcional [100110] / Orobitg Huguet, Joan ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
Explicar els conceptes i els resultats fonamentals de la integral de Lebesgue a l'espai euclidià. Presentar els mètodes de l'anàlisi funcional, en el context dels espais de Banach i de Hilbert.
Explicar los conceptos y los resultados fundamentales de la integral de Lebesgue en el espacio euclidiano. Presentar los métodos del análisis funcional, en el contexto de los espacios de Banach y de Hilbert.

2020-21
Grau en Matemàtiques [777]
3 documents

Materials acadèmics : 285 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Fons personals i institucionals 12 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
1 p, 244.3 KB Carta de Pere Pascual al President de la Comisssió de Doctorat de la Divisió de Ciències Experimentals i Matemàtiques de la UB aconsellant la defensa pública de la tesi doctoral de Paula Herrara-Siklódy. / Pascual, Pedro, 1934-2006
31 maig 1999.  
 Accés restringit a la UAB
2.
5 p, 1.4 MB Carta de Maria Isabel Cadenas Irús, Cap de la Secció de Personal de la Divisió de Ciències Experimentals i Matemàtiques de la UB, a Pere Pascual adjuntant composició de la comissió per resoldre el concurs de plaça d'ajudant LRU i normativa del mateix. / Universitat de Barcelona. Secció de Personal
8 juliol 1996.  
 Accés restringit a la UAB
3.
2 p, 446.7 KB Carta de Maria Isabel Cadenas Irús, Cap de la Secció de Personal de la Divisió de Ciències Experimentals i Matemàtiques de la UB, adjuntant permís de viatge de Pere Pascual per a una estada a Benasc. / Universitat de Barcelona. Secció de Personal
5 juliol 1996.  
 Accés restringit a la UAB
4.
2 p, 508.6 KB Carta de Maria Isabel Cadenas Irús, Cap de la Secció de Personal de la Divisió de Ciències Experimentals i Matemàtiques de la UB, adjuntant nomenament de Pere Pascual pel tribunal de la tesi doctoral de Rafel Escribano Carrascosa. / Universitat de Barcelona. Secció de Personal
21 juny 1996.  
 Accés restringit a la UAB
5.
2 p, 473.7 KB Carta de Pere Seglar, Degà de la Facultat de Física de la UB, a la Pere Pascual sobre l'anàlisi del pressupost de la Divisió III, de Ciències Experimentals i Matemàtiques de la UB. / Universitat de Barcelona. Facultat de Física.
13 desembre 1995.  
 Accés restringit a la UAB
6.
1 p, 258.6 KB Carta del Dr. Joaquim Gutiérrez, Vice-president de la Divisió de Ciències Experimentals i Matemàtiques de la UB, a Pere Pascual convocant-lo com a Vocal del Tribunal per a jutjar les tesis que opten al Grau de Doctor en Ciències Físiques. / Universitat de Barcelona.Facultat de Física
28 abril 1995.  
 Accés restringit a la UAB
7.
1 p, 289.2 KB Carta de Joaquim Gutiérrez Fruitós, Vice-president de la Divisió de Ciències Experimentals i Matemàtiques de la UB presentant els convocats per jutjar la provisió d'una plaça d'Ajudant LRU de Física Teòrica. / Universitat de Barcelona.Divisió de Ciències Experimentals i Matemàtiques
2 desembre 1994.  
 Accés restringit a la UAB
8.
1 p, 258.1 KB Carta d'Albert Cornet, Secretari de la Divisió de Ciències Experimentals i Matemàtiques de la UB, als directors de departament sobre la compra de material informàtic. / Universitat de Barcelona.Divisió de Ciències Experimentals i Matemàtiques
23 novembre 1994.  
 Accés restringit a la UAB
9.
3 p, 658.8 KB Carta de Maria Isabel Cadenas Irús, Cap de la Secció de Personal de la Divisió de Ciències Experimentals i Matemàtiques de la UB,a Pere Pascual, adjuntant nomenament de Cap de Departament signat per Antoni Caparrós, Rector, i Joan Maria Malapeira, Vice-rector / Universitat de Barcelona. Secció de Personal
18 abril 1994.  
 Accés restringit a la UAB
10.
2 p, 525.3 KB Carta de Maria Isabel Cadenas Irús, Cap de la Secció de Personal de la Divisió de Ciències Experimentals i Matemàtiques de la UB, a Pere Pascual adjuntant resolució de reconeixement de triennis signada per Miquel Ángel Cuevas, Vice-rector d'Ensenyaments i Professorat. / Universitat de Barcelona. Secció de Personal
3 març 1994.  
 Accés restringit a la UAB

Fons personals i institucionals : 12 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.