Resultats globals: 967 registres trobats en 0.04 segons.
Materials de curs, 900 registres trobats
Llibres i col·leccions, 4 registres trobats
Documents de recerca, 12 registres trobats
Publicacions periòdiques, 2 registres trobats
Articles, 27 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 3 registres trobats
Documents gràfics, 2 registres trobats
Multimèdia, 2 registres trobats
Fons personals i institucionals, 15 registres trobats
Materials de curs 900 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
5 p, 78.8 KB Aprenentatge de les matemàtiques i currículum [102061] / de Gamboa Rojas, Genaro ; Morera Ubeda, Laura ; Fuente Pérez, José Abraham de la ; Badillo Jiménez, Edelmira Rosa ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
La finalitat d'aquesta assignatura és adquirir un coneixement didàctic adient dels continguts curriculars, així com que l'estudiant conegui documents i recursos de referència que li permetin contextualitzar el seu coneixement matemàtic en la seva futura tasca docent. [...]
The purpose of this course is to acquire a deep knowledge of the mathematical content in the Primary School Curriculum. Several curricular documents will be analyzed in order to show the students different resources that allow them to contextualize the mathematical knowledge in their future teaching. [...]
La finalidad de esta asignatura es que el estudiante adquiera un conocimiento didáctico adecuado de los contenidos curriculares, así como que conozca documentos y recursos de referencia que le permitan contextualizar el conocimiento matemático en su futura tasca docente. [...]

2017-18
Grau en Educació Primària [896]
3 documents
2.
6 p, 85.2 KB Matemàtiques per a comprendre el món [102056] / Albarracin Gordo, Lluis ; Gorgorió Solà, Núria ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Es tracta d'una assignatura optativa de quart curs que està centrada en el desenvolupament de competències professionals al voltant de la matemàtica i la seva capacitat per comprendre el món que ens envolta. [...]
This is an optional fourth year subject that is focused on the development of professional competencies around mathematics and its ability to understand the world around us. This subject should provide tools and strategies for teachers who want to study in depth the mathematics teaching and their relationship with the world, from the perspective of the application of mathematics to the physical or natural world and sociocultural as well as from The perspective of inspiration in both worlds to inspire / create mathematics and design, manage and evaluate interventions in the classroom of primary math according to these references. [...]
Se trata de una asignatura optativa de cuarto curso que está centrada en el desarrollo de competencias profesionales en torno a la matemática y su capacidad para comprender el mundo que nos rodea. Esta asignatura debe dar herramientas y estrategias para el profesorado que quiera profundizar en la didáctica de la matemática y su relación con el mundo, tanto desde la perspectiva de la aplicación de las matemáticas a los mundos físico o natural y sociocultural como desde la perspectiva de la inspiración en ambos mundos para inspirar / crear matemáticas y diseñar, gestionar y evaluar intervenciones en el aula de matemáticas de primaria según estos referentes. [...]

2017-18
Grau en Educació Primària [896]
3 documents
3.
3 p, 73.2 KB Probabilitat i modelització estocàstica [100104] / Jolis Giménez, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
La teoria de la probabilitat té el seu origen en les primeres formalitzacions de la noció d'atzar al segle XVII, que varen ser motivades per qüestions relatives als jocs. L'axiomàtica de Kolmogorov (1933) n' ha donat una base teòrica rigorosa i eficaç. [...]
2017-18
Grau en Matemàtiques [777]  
4.
4 p, 78.7 KB Inferència estadística [100128] / Jolis Giménez, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques) ; Cabaña Nigro, Alejandra (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
Aquesta assignatura dona les bases matemàtiques de la inferència es­tadística, que és la part de l'Estadística que pretén obtenir informació sobre una població a partir de les dades d'una mostra "representativa". [...]
2017-18
Grau en Matemàtiques [777]  
5.
4 p, 72.7 KB Matemàtiques [100814] / Mora Giné, Xavier ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Biociències
En el context d'uns estudis de Biologia Ambiental és important una formació matemàtica sòlida. En aquest sentit, aquest programa pretén un doble objectiu. Per una banda, donar a l'estudiant la formació matemàtica necessària en el camp de l'àlgebra lineal i el càlcul diferencial que li permetin, i aquest és el segon objectiu, modelitzar matemàticament alguns problemes en Biologia. [...]
2017-18
Grau en Biologia Ambiental [813]  
6.
4 p, 76.1 KB Matemàtiques [100745] / Gallego Gómez, Eduardo (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques) ; Donaire Benito, Juan Jesús (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques) ; González Llorente, José ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Biociències
Aquest programa pretén un doble objectiu. El primer és el de donar a l'estudiant una formació matemàtica bàsica, centrada en l'àlgebra lineal i el càlcul de funcions d'una variable: derivació, integració i equacions diferencials senzilles, que li permeti comprendre el llenguatge de la Ciència. [...]
2017-18
Grau en Biologia [812]  
7.
6 p, 85.7 KB Matemàtiques I [102097] / Esparza Masana, Ricard ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat d'Economia i Empresa
En la formació de qualsevol estudiant de l'àrea de l'economia, les assignatures de matemàtiques tenen una doble funció. D'una banda, permeten adquirir el conjunt de conceptes, instruments tècnics i eines de raonament consistent que són necessaris per al bon desenvolupament de moltes altres matèries en les que s'utilitzen eines d'anàlisi quantitatives. [...]
En la formación de cualquier estudiante del área de la economía, las asignaturas de matemáticas tienen una doble función. Por un lado, permiten adquirir el conjunto de conceptos, instrumentos técnicos y herramientas de razonamiento consistente que son necesarios para el buen desarrollo de muchas otras materias en las que se utilizan herramientas de análisis cuantitativos. [...]

2017-18
Grau en Comptabilitat i Finances [947]
Grau en Empresa i Tecnologia [948]
2 documents
8.
4 p, 74.9 KB Matemàtiques [100872] / Martínez Barchino, Regina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques) ; Broto Blanco, Carlos (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Biociències
L'objectiu d'aquesta assignatura és que l'alumne adquireixi els coneixements i les tècniques matemàtiques bàsiques necessaris per a entendre fenòmens químics, físics o biològics i poder predir la seva evolució. [...]
2017-18
Grau en Bioquímica [814]  
9.
5 p, 80.2 KB Matemàtiques per la geologia [101045] / Reventós Tarrida, Agustí ; Broto Blanco, Carlos (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques) ; Carmona Domènech, Joan Josep ; Estalrich López, Joan ; Piniella Febrer, Juan Francisco ; Llabrés Florit, Miquel ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
Aquesta matèria ha de servir per consolidar uns coneixements bàsics de matemàtiques que seran necessaris per abordar, en cursos superiors, altres matèries més especialitzades del Grau de Geologia.
2017-18
Grau en Geologia [817]  
10.
4 p, 80.8 KB Sèries temporals [100124] / Puig Casado, Pere (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
Una sèrie temporal és una col·lecció d'observacions fetes al llarg del temps. Les sèries temporals apareixen avui dia a quasi totes les disciplines. Per tant, la seva anàlisi, i la modelització del mecanisme aleatori que les genera, és de gran importància teòrica i pràctica. [...]
2017-18
Grau en Matemàtiques [777]  

Materials de curs : 900 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Llibres i col·leccions 4 registres trobats  
1.
282 p, 39.9 MB Matemàtiques i modelització per a les ciències ambientals / Aguadé i Bover, Jaume (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques)
Les assignatures de matemàtiques del batxillerat científic i tecnològic proporcionen unes eines molt poderoses per emprendre amb èxit estudis científics. L’alumne —si realment assoleix els coneixements que hi ha als programes d’aquestes assignatures— coneix les funcions elementals, la deriva i la integral, els vectors i les matrius. [...]
Bellaterra 2017
2 documents
2.
12 p, 90.7 KB Reglament del Departament de Matemàtiques / Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques
2004  
3.
197 p, 10.9 MB Fes matemàtiques! / Gasull, Armengol (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques)
El llibre està organitzat en 5 capítols. En el primer, entre d'altres coses, trobareu la presentació i els objectius. En el segon hi ha un petit recull de diverses aplicacions de les matemàtiques. [...]
Bellaterra Universitat Autònoma de Barcelona, Departament de Matemàtiques 2000
42 documents
4.
46 p, 5.0 MB Lluís Antoni Santaló: discurs llegit a la cerimònia d'investidura celebrada al saló de sessions de l'Ajuntament de Girona el dia 13 de juny de l'any 1986 / Santaló, Lluís Antoni ; Girbau, Joan, 1942- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques) ; Universitat Autònoma de Barcelona.
Bellaterra, Universitat Autònoma de Barcelona, 1986 (Doctor honoris causa (Universitat Autònoma de Barcelona))

Conté: Presentació de Lluís Antoni Santaló /per Joan Girbau ; Què són les matemàtiques? /per Lluís Antoni Santaló ; curriculum vitae de Lluís Antoni Santaló  


Documents de recerca 12 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
56 p, 1.5 MB Música i matemàtiques : “Disseny, implementació i anàlisi d’una intervenció interdisciplinària a 3r de Primària” / Palou Sueiras, Maria ; Casals Ibañez, Albert, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l’Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Les relacions entre la música i les matemàtiques són naturals i innegables. Diversos estudis i investigacions així ho demostren. Tot i això, a nivell educatiu no sempre s’aprofita aquesta ben entesa, i ens trobem amb comptades aportacions i propostes que integrin ambdues àrees. [...]
The relationship between music and mathematics are naturals and undeniable. Several studies and investigations prove it. However, in the educational level this advantage is not always well understood, and we only find a few contributions and proposals that include both areas. [...]

2015
Graduat o Graduada en Educació Primària [896]  
2.
52 p, 897.4 KB Les matemàtiques i el joc exploratori a l’Educació Infantil / Castellà López, Andrea ; Edo, Mequè, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquesta recerca s’ha realitzat amb 85 infants de P4 i P5, al taller d’experimentació de l’Escola Marina de Montgat. L’objectiu de la investigació és cercar i analitzar evidències de pensament matemàtic en situacions de joc exploratori lliure i alhora, comprovar si aquestes evidències augmenten gràcies a la interacció dels infants entre ells o amb la interacció amb l’adult.
2015
Graduat o Graduada en Educació infantil [847]  
3.
363 p, 5.0 MB Matemàtiques i realitat: les competències en el treball de la mesura a l'ESO / López i Beltran, Mireia ; Deulofeu Piquet, Jordi, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
La present tesi doctoral té com a objectiu aportar una reflexió teòrica així com el corresponent disseny, implementació i avaluació d'una unitat didàctica en termes de competències sobre el treball de la mesura a l'ESO per a fer-ne una posterior anàlisi que permeti aportar informació significativa sobre unes capacitats imprescindibles per als estudiants de l'ESO. [...]
[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2011
2 documents
4.
90 p, 819.8 KB Differential Galois theory : groups of symmetries in differential equations / Claramunt Carós, Joan ; Ara, Pere, 1959- , dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
The aim of this project is to study homogeneous linear differential equations through their own groups of symmetries, preserving both the algebraic and the differential structures of them. We introduce the differential structure over rings and fields, and define the analogue concept of a splitting field, but for homogeneous linear differential equations. [...]
L'objectiu d'aquest projecte és estudiar les equacions diferencials lineals homogènies a través dels seus grups de simetria, que preserven tant l'estructura diferencial i algèbrica d'aquestes. Introduïm estructura diferencial sobre anells i cossos, i definim el concepte anàleg a cos de descomposició, però per equacions diferencials lineals homogènies. [...]

2014
Matemàtiques [777]  
5.
29 p, 456.7 KB Mètode IPF : procediment iteratiu per estimar lleis conjuntes amb restriccions / Tresens Navarro, Alba ; Farré, Mercè, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
Sovint es disposa d'una mostra de la llei conjunta de variables categòriques creuades a nivell poblacional (àrea gran) i es desitja "projectar" aquesta llei conjunta a àrees petites on no hi ha prou observacions mostrals per obtenir estimacions representatives de les distribucions a les cel·les, tot i que es disposa de les distribucions marginals de les àrees petites. [...]
2014
Matemàtiques [777]  
6.
171 p, 1.9 MB Informe final de resultats : avaluació del Programa de Formació per a l'Ensenyament de les Matemàtiques en pràctica reflexiva / Pineda i Herrero, Pilar , dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Armengol Asparó, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Belvis Pons, Esther ; Moreno Andrés, Maria Victoria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Lozano, Verónica
Aquest estudi presenta els resultats de l’avaluació d’un nou programa de formació per a l’ensenyament de les matemàtiques basat en la pràctica reflexiva i dut a terme per la Subdirecció General de Formació Permanent i Recursos Pedagògics del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya. [...]
2008  
7.
236 p, 4.7 MB La Influència de l'ús de jocs d'estratègia en l'aprenentatge de la resolució de problemes de matemàtiques a l'educació secundària / Navarro Farré, Anna ; Deulofeu Piquet, Jordi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
El present treball estudia les influències de l'ús dels jocs d'estratègia en l'aprenentatge de la resolució de problemes de matemàtiques a l'educació secundària. En concret s'analitza si hi ha evidències de canvis en la comprensió de l'enunciat, en la resolució dels problemes, en les estratègies heurístiques utilitzades i en el llenguatge emprat per expressar les resolucions dels problemes. [...]
The following assignment studies the influence on the use of strategy games in the learning of solving maths problems in Secondary Education. We have analysed specifically if there are some changes in the comprehension of the statement, in the solving of the problems, in the heuristic strategies used and in the language used to express the solution of the problems. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2013  
8.
251 p, 23.0 MB Coneixements i creences sobre la resolució de problemes dels professors i estudiants de professor d'educació primària i secundària: Un estudi sobre la continuïtat en l'ensenyament de les matemàtiques / Giné de Lera, Cèlia ; Deulofeu Piquet, Jordi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didactica de la Matematica i les Ciències Experimentals
És una creença generalitzada del professorat –i avalada també per les investigacions actuals– que tant la relació de l'alumnat amb la matemàtica com l'evolució de la seva competència en aquesta matèria canvien en general de forma negativa al llarg de l'escolarització. [...]
Es una creencia generalizada del profesorado –y avalada también por las investigaciones actuales– que tanto la relación del alumnado con la matemática como la evolución de su competencia en esta materia cambian en general de forma negativa a lo largo de la escolarización. [...]
It is widely accepted among teachers, and also supported by current research, that both the relationship of students with mathematics as well as the evolution of the student's competence in this area changes negatively throughout schooling. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2012  
9.
86 p, 3.2 MB Think and Discuss : Disseny de tasques per a la construcció de competències discursives a l'aula AICLE de matemàtiques. Un estudi de cas / Pallarés Monge, Oriol ; Escobar Urmeneta, Cristina, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'objectiu de la present investigació és explorar des d'una perspectiva sociocultural el programa AICLE d'un centre de Barcelona, així com les opcions metodològiques adoptades pels docents, per tal d'esbrinar si les tasques interactives que es proposen als alumnes són integradores quant a l'aprenentatge de l'àrea –en el nostre cas, les matemàtiques– i l'adquisició d'una llengua estrangera –l'anglès. [...]
2010  
10.
125 p, 938.3 KB L'Aprenentatge de les matemàtiques com a participació i construcció social en un entorn virtual / Rodríguez Gayarre, Rafael ; Fortuny, Josep M., dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Aquesta investigació se centra en l'estudi de les interaccions i els efectes que es produeixen entre els alumnes i el seu professor -tutor, fent ús intensiu de les noves tecnologies de la comunicació i la informació. [...]
Esta investigación se centra en el estudio de las interacciones y los efectos que se producen entre los alumnos y su profesor-tutor, haciendo uso intensivo de las nuevas tecnologías de la comunicación e información Los objetivos concretos son: 1. [...]
The following research studies the interactions and the effects produced between students and their teacher/tutor when using new technologies intensively. The main objectives are: 1- To characterize the tutorizing interactions between teacher and student and the effects they have in their early stages of learning 2- To analyze the on the students'progress taking place during the communicative process. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2005  

Documents de recerca : 12 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Publicacions periòdiques 2 registres trobats  
1.
Publicacions de la Secció de Matemàtiques / Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona , 1976-1987.
37 documents
2.
Publicacions matemàtiques / Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques
Bellaterra : UAB, Dep. de Matemàtiques , 1988-.
65 documents

Articles 27 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
2 p, 71.9 KB Noticias de los congresos españoles de investigación en didáctica de las ciencias y de las matemáticas / Enseñanza de las Ciencias, Revista (Rosa Borrero Bolaño)
2017 - 10.5565/rev/ensciencias.2483
Enseñanza de las ciencias, Vol. 35 Núm. 3 (2017) , p. 5-6 (Editorial)  
2.
7 p, 263.5 KB Espai, context i creativitat : aprenentatge de les matemàtiques / Planella, Montserrat (Institut Castell d'Estela (Amer, Catalunya)) ; Vilches, Santi (Institut Marta Estrada (Granollers, Catalunya)) ; Font, Jordi (Institut Baix a Mar (Vilanova i la Geltrú, Catalunya)) ; Grau, Roger (Institut Baix a Mar (Vilanova i la Geltrú, Catalunya)) ; Gorriz, Maite (Institut Pla Marcell (Cardedeu, Catalunya))
L'ensenyament de les matemàtiques implica l'adquisició d'habilitats de planificació matemàtica i la capacitat d'identificar les matemàtiques en els contexts. En aquest sentit, l'Aprenentatge Basat en Projectes és una oportunitat perquè les matemàtiques recuperinaquest paper de motor. [...]
Mathematics learning implies the development of planning skills and the ability to identify mathematics in Contexts. Project-Based Learning is an opportunity to give to Mathematics this role as a driving force. [...]

2017
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 33 (2017) , p. 42-48 (Monogràfic sobre Aprenentatge Basat en Projectes en àmbits STEM)  
3.
7 p, 409.7 KB La conjectura i la planificació : aprenentatge de les matemàtiques mitjançant projectes / Margelí, Sílvia (Institut de Sils (Girona, Catalunya)) ; Perpinyà, Sílvia (Institut de Sils (Girona, Catalunya)) ; Monsergas, Marisa (Institut Sant Pol de Mar (Barcelona, Catalunya)) ; Sol, Manel (Institut Vilatzara (Vilassar de Mar, Catalunya)) ; Chiva, Salvador (Institut Les Vinyes (Castellbisbal, Catalunya))
L'aprenentatge de les matemàtiques implica un doble viatge: des de la modelització matemàtica de fenòmens fins a l'aplicació dels models i eines matemàtiques a la resolució de problemes. Ambdues aproximacions impliquen la necessitat d'un context problemàtic com a lloc de partida o d'arribada. [...]
Mathematics learning implies a double journey: from mathematic modeling of phenomena to the application of mathematic models and tools to problem solving. Both approaches need to propose a problematic context as a departure or arrival. [...]

2017
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 33 (2017) , p. 35-41 (Monogràfic sobre Aprenentatge Basat en Projectes en àmbits STEM)  
4.
5 p, 35.2 KB Algunes citacions matemàtiques / Gasull, Armengol (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques) ; Jolis Giménez, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques) ; Societat Catalana de Matemàtiques
2011
SCM/Notícies, Vol. 31 (2011) , p.29-31  
5.
24 p, 4.0 MB ¿Cómo son los apuntes de matemáticas de un estudiante? Influencia de los elementos matemáticos y sus relaciones / Arce Sánchez, Matías (Universidad de Valladolid. Departamento de Didáctica de las C. Experimentales, Sociales y de la Matemática) ; Conejo Garrote, Laura (Universidad de Valladolid. Departamento de Didáctica de las C. Experimentales, Sociales y de la Matemática) ; Ortega del Rincón, Tomás (Universidad de Valladolid. Departamento de Didáctica de las C. Experimentales, Sociales y de la Matemática)
Esta investigación se desarrolla en tres clases de primero de bachillerato con una metodología tradicional. En ella, comparamos los diferentes tipos de elementos y relaciones expuestos por los docentes con los apuntes que los estudiantes escriben en sus cuadernos. [...]
Aquesta recerca es desenvolupa en tres classes de primer de batxillerat amb una metodologia tradicional. En ella, comparem els diferents tipus d'elements i relacions exposats pels docents amb les anotacions que els estudiants escriuen en els seus quaderns. [...]
This research has been developed in three classrooms of high school students (16- 17 years old) with a traditional methodology. We have compared the different kinds of elements and relations presented by the teachers with the notes written by the students in their notebooks. [...]

2016 - 10.5565/rev/ensciencias.1706
Enseñanza de las ciencias, Vol. 34 Núm. 1 (2016) , p. 149-172 (Investigaciones Didácticas)  
6.
22 p, 119.3 KB La evaluación de la resolución de problemas en matemáticas : concepciones y prácticas de los profesores de secundaria. Autora: Janeth A. Cárdenas Lizarazo... / Caballero Carrasco, Ana
La evaluación de la resolución de problemas en matemáticas: concepciones y prácticas de los profesores de secundaria. Asumimos que la evaluación es uno de los organizadores del currículo y como tal debe estar integrada en el proceso de enseñanza y aprendizaje. [...]
L'avaluació de la resolució de problemes en matemàtiques: concepcions i pràctiques dels professors de secundària. Assumim que l'avaluació és un dels organitzadors del currículum i com tal ha d'estar integrada en el procés d'ensenyament i aprenentatge. [...]
Evaluation of problem solving in mathematics: conceptions and practices of secondary teachers. We assume that the evaluation is one of the organizers of the curriculum and as such must be integrated in the process of teaching and learning. [...]

2015 - 10.5565/rev/ensciencias.1834
Enseñanza de las ciencias, Vol. 33 Núm. 3 (2015) , p. 203-204 (Tesis Didácticas)  
7.
1 p, 97.9 KB Les matemàtiques com a drecera policial / Carrillo Pérez, Nereida (Universitat Autònoma de Barcelona)
2014
Ara, Núm. 1127 (8 de gener de 2014) , p. 22  
8.
18 p, 2.2 MB La Natura i les matemàtiques : insectes que saben comptar / Calsina i Ballesta, Àngel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques)
2015
Materials matemàtics, 2015, p. 1-18  
9.
2 p, 117.6 KB Astronomía, Matemáticas y su enseñanza en la obra de Fray Martín Sarmiento (1695-1772). Aplicaciones didácticas de la historia de las ciencias y las técnicas / Pérez Rodríguez, Uxío (Universidade de Vigo)
En esta investigación se estudian los escritos astronómicos y matemáticos de Fray Martín Sarmiento y se analizan sus propuestas sobre la educación científica de la juventud. También se reflexiona sobre la utilización didáctica de la Historia de las Ciencias y las Técnicas (HCT).
En aquesta recerca s'estudien els escrits astronòmics i matemàtics de Fra Martín Sarmiento i s'analitzen les seves propostes sobre l'educació científica de la joventut. També es reflexiona sobre la utilització didàctica de la Història de les Ciències i les Tècniques (HCT).
In this research, astronomical and mathematical writings of Fray Martín Sarmiento are studied and their proposals on science education of youth are analyzed. It also reflects on the educational use of the History of Science and Technology (HCT).

2015 - 10.5565/rev/ensciencias.1668
Enseñanza de las ciencias, Vol. 33 Núm. 1 (2015) , p. 265-266 (Tesis Didácticas)  
10.
2 p, 124.0 KB Etnomatemáticas en artesanías de trenzado y concepciones sobre las matemáticas en la formación docente / Albanese, Veronica (Universidad de Granada)
Relatamos una investigación doctoral en etnomatemática, presentada como reagrupación de publicaciones,que gira alrededor de dos focos de interés: uno antropológico, relacionado con las matemáticasy formas de pensar matemáticamente que entran en juego en la labor artesanal del trenzado, y otro educativo, respecto a las concepciones que se evidencian en la formación docente (inicial o permanente) sobre la naturaleza de las matemáticas. [...]
Relatem una recerca doctoral en etnomatemàtica, presentada com a reagrupació de publicacions, que gira al voltant de dos focus d'interès: un d'antropològic, relacionat amb les matemàtiques y formes de pensar matemàticament que entren en joc en la labor artesanal del trenat, i un altre educatiu, respecte a les concepcions que s'evidencien en la formació docent (inicial o permanent) sobre la naturalesa de les matemàtiques. [...]
We report a doctoral research ethnomathematical presented as regrouping publications, which revolves around two foci of interest, one anthropological related to math and thinking mathematically that come into play in the craftsmanship braiding, and other education, compared to conceptions which are evident in the (initial or continuing) teacher training about the nature of mathematics. [...]

2015 - 10.5565/rev/ensciencias.1614
Enseñanza de las ciencias, Vol. 33 Núm. 1 (2015) , p. 277-278 (Tesis Didácticas)  

Articles : 27 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 3 registres trobats  
1.
10 p, 123.9 KB Què recorden del què han aprés de matemàtiques els estudiants que accedeixen als graus de mestre? / Villarreal, Aitor (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de les Matemàtiques) ; Deulofeu Piquet, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de les Matemàtiques) ; Pañellas, Mercè (Universitat Ramon Llull) ; Prat, Montserrat (Prat Moratonas) (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sellas, Isabel (Universitat de Vic) ; Albarracín Gordo, Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Gorgorió Solà, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona)
En aquesta comunicació, presentem l'examen de competència logicomatemàtica de la Prova d'Aptitud Personal per a l'accés als graus de mestre a partir del curs 2017-18, establim el significat de Coneixement Matemàtic Fonamental, i presentem el procés de validació d'una prova per a avaluar-lo. [...]
2016
Congrés Català d’Educació Matemàtica (C2EM). Barcelona, Catalunya, 1 : 2016  
2.
16 p, 116.2 KB Mathematical conversations in a trilingual classroom / Gallart, Marta (IES La Roca) ; Planas, Núria (Planas i Raig) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Grup LIEC (Llengua i Ensenyament de les Ciències) ; Universitat Autònoma de Barcelona ; III Trobada sobre semi-immersió a Catalunya (3era : 2009, 28-29 de abril : Barcelona) ; I Taula rodona internacional sobre programes AICLE (1era : 2009, 28-29 de abril : Barcelona)
Les dades que presentarem formen part d’un treball de recerca dins del Màster d’Iniciació a la Recerca de Didàctica de la Matemàtica i les Ciències Experimentals de la Universitat Autònoma de Barcelona. [...]
2009
Trobada sobre semi-immersió a Catalunya. Barcelona, Catalunya, 3a : 2009
Taula rodona internacional sobre programes AICLE. Barcelona, Catalunya, 1a : 2009  
3.
29 p, 2.0 MB Integrating curricular subjects and language learning in a UK secondary school: Accessing Maths (Curriculum) through a Bilingual Environment (AMBE) project / Issa, Tözün ; London Metropolitan University ; III Trobada sobre semi-immersió a Catalunya (3era : 2009, 28-29 de abril : Barcelona) ; I Taula rodona internacional sobre programes AICLE (1era : 2009, 28-29 de abril : Barcelona)
Tözün Issa has been a primary school teacher for 12 years and worked as an adviser for Ethnic minority Education for 6 years. He attained PhD from the University of North London before becoming the course tutor for PGCE Community Languages course. [...]
2009
Trobada sobre semi-immersió a Catalunya. Barcelona, Catalunya, 3a : 2009
Taula rodona internacional sobre programes AICLE. Barcelona, Catalunya, 1a : 2009
2 documents

Documents gràfics 2 registres trobats  
1.
2 p, 17.0 MB Punts de llibre : Departament de Matemàtiques. Universitat Autònoma de Barcelona / Cufí, Julià, 1945- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques) ; Farré, M. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques) ; Gasull, Armengol (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques) ; Guasp Balaguer, Gregori (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques) ; Ruiz, A. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Oficina Autònoma Interactiva Docent Disseny
Material promocional sobre les matemàtiques.
2011 (2011-12)
4 documents
2.
2 p, 1.3 MB Punts de llibre : Departament de Matemàtiques. Universitat Autònoma de Barcelona / Bardina i Simorra, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques) ; Camps, R. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques) ; Gasull, Armengol (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques) ; Guasp Balaguer, Gregori (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques) ; Mondelo, Josep Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Oficina Autònoma Interactiva Docent Disseny
Material promocional sobre les matemàtiques.
2010 (2010-11)
4 documents

Multimèdia 2 registres trobats  
1.
4.9 KB Les Matemàtiques / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències i d'Enginyeries ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Enguany ens hem proposat conèixer de més a prop les dones de la UAB que es dediquen a les matemàtiques. Amb la col·laboració del Departament cadascuna de les doctores fa un presentació sobre la seva especialitat, ens parlen de les seves lectures de referència i ens presenten algunes de les dones matemàtiques capdavanteres. [...]
2006  
2.
3.0 KB Un recorregut pel món de les matemàtiques / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències i d'Enginyeries ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
L'any 2000 ha estat escollit per la Unió Matemàtica Internacional com l'Any Mundial de les Matemàtiques. Aprofitant aquesta iniciativa la Biblioteca de Ciències i d'Enginyeries ha elaborat una breu mostra bibliogràfica que dóna una perspectiva històrica de les matemàtiques, des de l'Antiguitat fins a l'Època contemporània.
2000  

Fons personals i institucionals 15 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
1 p, 494.0 KB Matemàtiques feixistes / Calders, Pere
1937
Diari de Barcelona. Portaveu d’Estat Català, any 146, núm. 77, dimecres 31 de març de 1937, p. 4  
2.
1 p, 244.3 KB Carta de Pere Pascual al President de la Comisssió de Doctorat de la Divisió de Ciències Experimentals i Matemàtiques de la UB aconsellant la defensa pública de la tesi doctoral de Paula Herrara-Siklódy. / Pascual, Pedro, 1934-2006
31 maig 1999.  
3.
1 p, 291.5 KB Correu electrònic de Marta Sanz-Solé (UB) a Pere Pascual proposant-li participar com a conferenciant en un Col·loqui de la Facultat de Matemàtiques. / Universitat de Barcelona. Facultat de Matemàtiques
6 juliol 1998.  
4.
5 p, 1.4 MB Carta de Maria Isabel Cadenas Irús, Cap de la Secció de Personal de la Divisió de Ciències Experimentals i Matemàtiques de la UB, a Pere Pascual adjuntant composició de la comissió per resoldre el concurs de plaça d'ajudant LRU i normativa del mateix. / Universitat de Barcelona. Secció de Personal
8 juliol 1996.  
5.
2 p, 446.7 KB Carta de Maria Isabel Cadenas Irús, Cap de la Secció de Personal de la Divisió de Ciències Experimentals i Matemàtiques de la UB, adjuntant permís de viatge de Pere Pascual per a una estada a Benasc. / Universitat de Barcelona. Secció de Personal
5 juliol 1996.  
6.
2 p, 508.6 KB Carta de Maria Isabel Cadenas Irús, Cap de la Secció de Personal de la Divisió de Ciències Experimentals i Matemàtiques de la UB, adjuntant nomenament de Pere Pascual pel tribunal de la tesi doctoral de Rafel Escribano Carrascosa. / Universitat de Barcelona. Secció de Personal
21 juny 1996.  
7.
2 p, 473.7 KB Carta de Pere Seglar, Degà de la Facultat de Física de la UB, a la Pere Pascual sobre l'anàlisi del pressupost de la Divisió III, de Ciències Experimentals i Matemàtiques de la UB. / Universitat de Barcelona. Facultat de Física.
13 desembre 1995.  
8.
1 p, 258.6 KB Carta del Dr. Joaquim Gutiérrez, Vice-president de la Divisió de Ciències Experimentals i Matemàtiques de la UB, a Pere Pascual convocant-lo com a Vocal del Tribunal per a jutjar les tesis que opten al Grau de Doctor en Ciències Físiques. / Universitat de Barcelona.Facultat de Física
28 abril 1995.  
9.
1 p, 289.2 KB Carta de Joaquim Gutiérrez Fruitós, Vice-president de la Divisió de Ciències Experimentals i Matemàtiques de la UB presentant els convocats per jutjar la provisió d'una plaça d'Ajudant LRU de Física Teòrica. / Universitat de Barcelona.Divisió de Ciències Experimentals i Matemàtiques
2 desembre 1994.  
10.
1 p, 258.1 KB Carta d'Albert Cornet, Secretari de la Divisió de Ciències Experimentals i Matemàtiques de la UB, als directors de departament sobre la compra de material informàtic. / Universitat de Barcelona.Divisió de Ciències Experimentals i Matemàtiques
23 novembre 1994.  

Fons personals i institucionals : 15 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.