Resultats globals: 1,278 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 38 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 3 registres trobats
Publicacions periòdiques, 2 registres trobats
Llibres i col·leccions, 7 registres trobats
Documents de recerca, 19 registres trobats
Materials didàctics, 1 registres trobats
Materials acadèmics, 1,187 registres trobats
Documents gràfics i multimèdia, 5 registres trobats
Fons personals i institucionals, 16 registres trobats
Articles 38 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
18 p, 801.2 KB Enseñar y aprender matemáticas en lengua indígena. La experiencia del proyecto T'arhexperakua en Michoacán, México / Márquez Escamilla, Betzabe (Universidad Autónoma Metropolitana-Iztapalapa (Mèxic))
El presente artículo analiza el proceso de enseñanza y aprendizaje de matemáticas en lengua indígena desde la experiencia del proyecto colaborativo de educación intercultural y bilingüe T'arhexperakua en Michoacán, México. [...]
El present article analitza el procés d'ensenyament i aprenentatge de matemàtiques en llengua indígena des de l'experiència de el projecte col·laboració d'educació intercultural i bilingüe T'arhexperakua a Michoacán, Mèxic. [...]
This article analyzes the process of teaching and learning mathematics in the indigenous language from the experience of the collaborative project of intercultural and bilingual education T'arhexperakua in Michoacán, Mexico. [...]
Cet article analyse le processus d'enseignement et d'apprentissage des mathématiques dans la langue indigène à partir de l'expérience du projet collaboratif d'éducation interculturelle et bilingue T'arhexperakua à Michoacán, au Mexique. [...]

2022 - 10.5565/rev/jtl3.912
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 15 Núm. 1 (2022) , p. e912 (Articles)  
2.
23 p, 8.1 MB Iteració, capicues i matemàtiques / Gasull i Embid, Armengol (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques)
L'objectiu principal d'aquest treball és il·lustrar la presència dels capicues en diferents problemes matemàtics. Potser la relació més impactant apareix quan comprovem que un cert procediment iteratiu fa que començant amb quasi qualsevol número natural, acabem anant a parar a un número capicua.
2021
Materials matemàtics, 2021  
3.
20 p, 499.2 KB Uso de tecnologías inmersivas y su impacto en las actitudes científico-matemáticas del estudiantado de Educación Secundaria Obligatoria en un contexto en riesgo de exclusión social / Silva-Díaz, Francisco (Universidad de Granada) ; Carrillo-Rosúa, Javier (Universidad de Granada) ; Fernández-Plaza, José Antonio (Universidad de Granada)
Se presenta una investigación que busca determinar el impacto que tiene el uso de realidad virtual inmersiva (RVI) -asociada al desarrollo de actividades manipulativas y experienciales basadas en el enfoque STEM- en las actitudes científico-matemáticas de estudiantes de primero y segundo de ESO de un centro que se encuentra en un contexto en riesgo de exclusión social. [...]
S'hi presenta una investigació que té com a objectiu determinar l'impacte de l'ús de la realitat virtual immersiva (RVI) -associada amb activitats de manipulació i experiència basades en l'enfocament STEM- en les actituds científico-matemàtiques d'estudiants de primer i segon d'ESO d'un centre ubicat en un context d'exclusió social severa. [...]
Research is presented that aims to determine the impact of the use of Immersive Virtual Reality (IVR), associated with manipulative/experiential activities based on the STEM approach, on the scientific-mathematical attitudes of 1st and 2nd year E. [...]

2021 - 10.5565/rev/educar.1136
Educar, Vol. 57 Núm. 1 (2021) , p. 119-138 (Temas de investigación)  
4.
26 p, 5.5 MB Joies matemàtiques / Gasull i Embid, Armengol (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques)
Un recull de demostracions senzilles i boniques que podem qualificar de petites, o grans, joies matemàtiques. Tot plegat dins la subjectivitat que presenten els termes «senzill» i «bonic». En aquest article, adreçat fonamentalment als entusiastes de les matemàtiques, s'exposen 20 demostracions que abracen des dels nombres primers, els números π i e, la geometria, els polinomis i les sèries. [...]
A collection of simple and beautiful proofs that could be described as small -or great- mathematical gems; not forgetting the subjectivity implicit in the terms «simple» and «beautiful». Aimed primarily at mathematics enthusiasts, this article presents 20 proofs encompassing prime numbers, the numbers π and e, geometry, polynomials and series. [...]

2019
Noubiaix, Núm. 44 (Juny 2019) , p. 4-32
2 documents
5.
8 p, 475.3 KB Una experiència d'ús de materials virtuals en assignatures presencials : el cas de les Matemàtiques aplicades a l'empresa / Estapé-Dubreuil, Glòria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa)
La comunicació es refereix a l'assignatura de Matemàtiques aplicades a l'empresa, una troncal anual de primer curs de la Diplomatura en Ciències Empresarials. El grup de professors que donem l'assignatura ens vàrem acollir, quasi des del seu inici, a les possibilitats que ofereix el campus virtual de l'Autònoma Interactiva per tal de publicar material de diversos tipus, i permetre als estudiants poder efectuar un cert seguiment de l'assignatura per aquesta via. [...]
El presente trabajo se refiere a la asignatura de Matemáticas aplicadas a la empresa, asignatura troncal anual de primer curso de la Diplomatura en ciencias empresariales El grupo de profesores que imparten la asignatura, utilizamos, ya desde el inicio, las posibilidades que ofrece el campus virtual de l'Autònoma Interactiva, para publicar diversos tipos de materiales y permitir a los estudiantes poder efectuar un seguimiento de la asignatura. [...]
This paper refers to the subject of business mathematics, main annual subject of the first course in management sciences The group of teachers who give this subject use the possibilities that 'Autònoma Interactiva's virtual campus offers, to publish diverse types of materials and to allow the students to be able to follow-up of the subject. [...]

2009 - 10.1344/105.000000285
RIDU Revista d'Innovació Docent Universitària, Núm. 1 (2009) , p. 8-15  
6.
88 p, 12.2 MB Gemmes matemàtiques / Gasull i Embid, Armengol (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques)
2019
Materials matemàtics, 2019, p. 1-88  
7.
82 p, 3.4 MB Matemàtiques. Unitat de pensament. Diversitat cultural : (Part II) / Pla i Carrera, Josep (Universitat de Barcelona. Facultat de Matemàtiques)
2018
Materials matemàtics, 2018, p. 1-82  
8.
6 p, 1.1 MB Història, matemàtiques i realitat / Figueiras Ocaña, Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Deulofeu Piquet, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
La matemàtica es una disciplina viva en la història dels pobles, al servei de les necessitats humanes i en estreta relació amb la cultura. D'on ve, doncs, la seva imatge popular en el sentit que és una ciència distant, que no té la calidesa que transmeten altres ciències humanes? Potser hi ha dues matemàtiques? Per què un llibre de text que a la seva introducció comença parlant d'homes i dones que mesuren un camp al pas dels bous continua immediatament amb abstraccions difícils de comprendre? Per a què serveixen, finalment, les matemàtiques que s'aprenen a l'escola?.
2007 - 10.17345/comeduc200718-23
Comunicació educativa, Núm. 20 (2007) , p. 18-23  
9.
7 p, 1.2 MB Joc i matemàtiques : recerca i implicacions didàctiques / Edo, Mequè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
La recerca de la millora de l'ensenyament i aprenentatge de les matemàtiques escolars condueix a l'estudi de situacions didàctiques concretes que poden ser referents de bones pràctiques. Seguint Van Oers (1994, 2003), considerem que les bones pràctiques escolars són aquelles que cerquen un aprenentatge efectiu, és a dir, aquelles que tenen en consideració tant l'augment de les capacitats cognitives dels alumnes com la millora de les habilitats i capacitats de relació social per participar efectivament en la vida sociocultural de la comunitat. [...]
2008 - 10.17345/comeduc200864-70
Comunicació educativa, Núm. 21 (2008) , p. 64-70  
10.
30 p, 3.6 MB Matemàtiques. Unitat de pensament. Diversitat cultural : (Part I) / Pla i Carrera, Josep (Universitat de Barcelona. Facultat de Matemàtiques)
2018
Materials matemàtics, 2018, p. 1-30  

Articles : 38 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 3 registres trobats  
1.
10 p, 123.9 KB Què recorden del què han aprés de matemàtiques els estudiants que accedeixen als graus de mestre? / Villarreal, Aitor (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Deulofeu Piquet, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Pañellas, Mercè (Universitat Ramon Llull) ; Prat, Montserrat (Prat Moratonas) (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sellas, Isabel (Universitat de Vic) ; Albarracín Gordo, Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Gorgorió Solà, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona)
En aquesta comunicació, presentem l'examen de competència logicomatemàtica de la Prova d'Aptitud Personal per a l'accés als graus de mestre a partir del curs 2017-18, establim el significat de Coneixement Matemàtic Fonamental, i presentem el procés de validació d'una prova per a avaluar-lo. [...]
2016
Congrés Català d'Educació Matemàtica (C2EM). Barcelona, Catalunya, 1 : 2016  
2.
16 p, 116.2 KB Mathematical conversations in a trilingual classroom / Gallart i Rosas, Marta (IES La Roca) ; Planas, Núria (Planas i Raig) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Grup LIEC (Llengua i Ensenyament de les Ciències) ; Universitat Autònoma de Barcelona ; Trobada sobre semi-immersió a Catalunya (3a : 2009 : Barcelona, Catalunya) ; Taula rodona internacional sobre programes AICLE (1a : 2009 : Barcelona, Catalunya)
Les dades que presentarem formen part d'un treball de recerca dins del Màster d'Iniciació a la Recerca de Didàctica de la Matemàtica i les Ciències Experimentals de la Universitat Autònoma de Barcelona. [...]
2009
Trobada sobre semi-immersió a Catalunya. Barcelona, Catalunya, 3a : 2009
Taula rodona internacional sobre programes AICLE. Barcelona, Catalunya, 1a : 2009  
3.
29 p, 2.0 MB Integrating curricular subjects and language learning in a UK secondary school: Accessing Maths (Curriculum) through a Bilingual Environment (AMBE) project / Issa, Tözün ; London Metropolitan University ; III Trobada sobre semi-immersió a Catalunya (3era : 2009, 28-29 de abril : Barcelona) ; I Taula rodona internacional sobre programes AICLE (1era : 2009, 28-29 de abril : Barcelona)
Tözün Issa has been a primary school teacher for 12 years and worked as an adviser for Ethnic minority Education for 6 years. He attained PhD from the University of North London before becoming the course tutor for PGCE Community Languages course. [...]
2009
Trobada sobre semi-immersió a Catalunya. Barcelona, Catalunya, 3a : 2009
Taula rodona internacional sobre programes AICLE. Barcelona, Catalunya, 1a : 2009
2 documents

Publicacions periòdiques 2 registres trobats  
1.
Publicacions de la Secció de Matemàtiques / Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona , 1976-1987
37 documents
2.
Publicacions matemàtiques / Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques
Bellaterra : UAB, Dep. de Matemàtiques , 1988-
73 documents

Llibres i col·leccions 7 registres trobats  
1.
3 p, 426.8 KB L'educació STEM és més que fer únicament activitats de Ciència, Matemàtiques, Tecnologia o Enginyeria / Michelsen, Claus (University of Southern Denmark) ; Seidelin, Lars (University of Southern Denmark)
Barcelona : Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica (CRECIM), 2020
Punts clau per STEM a l'educació infantil i incloent-hi els pares : una guia per a educadors d'infantil, 2020, p. 14-16  
2.
20 p, 307.0 KB Seguiment de la inserció laboral dels graduats universitaris. Matemàtiques / Universitat Autònoma de Barcelona ; Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya
1999-
8 documents
3.
14 p, 943.7 KB Experimentant les Matemàtiques / Gasull i Embid, Armengol (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques) ; Guasp Balaguer, Gregori (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques) ; Debats de Recerca (2ns) 2007 : Andorra la Vella, Andorra)
En aquest treball farem un breu resum de les activitats que s'estan fent al departament de Matemàtiques de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) per mostrar quina és la presència de les matemàtiques en el món actual i compartir la passió per aquesta ciència amb tota la societat i molt en particular amb els estudiants no universitaris.
Andorra : Societat Andorrana de Ciències, 2017 - 10.2436/15.8060.11.7
Recull de conferències 2015 : 700 anys de la mort de Ramon Llull ; 9ns Debats de recerca: La recerca jurídica a Andorra, 2017, p. 77-87  
4.
282 p, 5.7 MB Matemàtiques i modelització per a les ciències ambientals / Aguadé i Bover, Jaume (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques)
Les assignatures de matemàtiques del batxillerat científic i tecnològic proporcionen unes eines molt poderoses per emprendre amb èxit estudis científics. L'alumne -si realment assoleix els coneixements que hi ha als programes d'aquestes assignatures- coneix les funcions elementals, la deriva i la integral, els vectors i les matrius. [...]
Bellaterra 2018
3 documents
5.
12 p, 90.7 KB Reglament del Departament de Matemàtiques / Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques
2004  
6.
197 p, 10.9 MB Fes matemàtiques! / Gasull i Embid, Armengol (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques)
El llibre està organitzat en 5 capítols. En el primer, entre d'altres coses, trobareu la presentació i els objectius. En el segon hi ha un petit recull de diverses aplicacions de les matemàtiques. [...]
Bellaterra Universitat Autònoma de Barcelona, Departament de Matemàtiques 2000
42 documents
7.
46 p, 5.0 MB Lluís Antoni Santaló : discurs llegit a la cerimònia d'investidura celebrada al saló de sessions de l'Ajuntament de Girona el dia 13 de juny de l'any 1986 / Santaló, Lluís Antoni ; Girbau, Joan, 1942- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques) ; Universitat Autònoma de Barcelona
Bellaterra, Universitat Autònoma de Barcelona, 1986 (Doctor honoris causa (Universitat Autònoma de Barcelona))

Conté: Presentació de Lluís Antoni Santaló /per Joan Girbau ; Què són les matemàtiques? /per Lluís Antoni Santaló ; curriculum vitae de Lluís Antoni Santaló  


Documents de recerca 19 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
33 p, 638.5 KB Sustainable progress indicators based on confirmatory factorial analysis / Prior Rovira, Adrià ; Farré, Mercè, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
This document reviews the theory of factorial analysis, giving importance to the fundamental results that validate the use of the technique. Some of the results shown in this work, although understood as necessary in the construction of the statistical method, couldn't be found proved in other references, and their demonstrations are included. [...]
2020
Grau en Matemàtiques [777]  
2.
70 p, 2.9 MB Canvis en la caracterització de bones activitats matemàtiques en un context de desenvolupament professional per a mestres de primària / Pérez Pérez, Carla ; Badillo Jiménez, Edelmira Rosa, tut. ; Couso, Digna, tut. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'objectiu principal d'aquest treball de final de màster és identificar quins canvis es produeixen en mestres de primària respecte a la caracterització de bones activitats matemàtiques, al llarg d'una formació que busca el desenvolupament professional. [...]
Bellaterra, setembre 2019  
3.
55 p, 2.8 MB Filtraciones en homología persistente mediante estimadores kernel de densidad / Campos Heredia, Martín H ; Ruíz Cirera, Albert, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
La Homología Persistente es una rama de la topología algebraica que tiene como objetivo estimar los grupos de homología de la figura que subyace de una nube de datos. El elemento clave de la homología persistente son las filtraciones, que son el objeto mediante el cual representamos la figura que hay detrás de dichos datos. [...]
2018
Grau en Matemàtiques [777]  
4.
52 p, 721.6 KB Representation theory, introduction to finite and Lie cases / Praderio Bova, Marco ; Pitsch, Wolfgang, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
2018
Grau en Matemàtiques [777]  
5.
72 p, 636.3 KB Teoria K per C*-àlgebres / Vilalta Vila, Eduard ; Perera Domènech, Francesc, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
Aquest treball té com a objectiu introduir el lector a la teoria K per C*-àlgebres demostrant-ne dos dels seus resultats centrals: La periodicitat de Bott i la subsegüent successió exacta cíclica de sis termes. [...]
2018
Grau en Matemàtiques [777]  
6.
93 p, 7.4 MB Importància de l'establiment de connexions matemàtiques a l'aula. Discutint si és possible el creixement de la població de conills del prat Fibonacci / Marín Tabuenca, Ana ; Badillo Jiménez, Edelmira Rosa, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest Treball de Final de Grau té l'objectiu de reflexionar i cercar evidències sobre la importància i la necessitat d'establir connexions a l'aula de primària, entre ciències, matemàtiques i llengua, per tal de comprendre un fenomen científic com és el creixement de les poblacions. [...]
2017
Grau en Educació Primària [896]  
7.
56 p, 1.6 MB Música i matemàtiques : "Disseny, implementació i anàlisi d'una intervenció interdisciplinària a 3r de Primària" / Palou Sueiras, Maria ; Casals Ibañez, Albert, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Les relacions entre la música i les matemàtiques són naturals i innegables. Diversos estudis i investigacions així ho demostren. Tot i això, a nivell educatiu no sempre s'aprofita aquesta ben entesa, i ens trobem amb comptades aportacions i propostes que integrin ambdues àrees. [...]
The relationship between music and mathematics are naturals and undeniable. Several studies and investigations prove it. However, in the educational level this advantage is not always well understood, and we only find a few contributions and proposals that include both areas. [...]

2015
Grau en Educació Primària [896]  
8.
52 p, 778.3 KB Les matemàtiques i el joc exploratori a l'Educació Infantil / Castellà López, Andrea ; Edo, Mequè, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquesta recerca s'ha realitzat amb 85 infants de P4 i P5, al taller d'experimentació de l'Escola Marina de Montgat. L'objectiu de la investigació és cercar i analitzar evidències de pensament matemàtic en situacions de joc exploratori lliure i alhora, comprovar si aquestes evidències augmenten gràcies a la interacció dels infants entre ells o amb la interacció amb l'adult.
2015
Grau en Educació infantil [847]  
9.
363 p, 5.0 MB Matemàtiques i realitat: les competències en el treball de la mesura a l'ESO / López i Beltran, Mireia ; Deulofeu Piquet, Jordi, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
La present tesi doctoral té com a objectiu aportar una reflexió teòrica així com el corresponent disseny, implementació i avaluació d'una unitat didàctica en termes de competències sobre el treball de la mesura a l'ESO per a fer-ne una posterior anàlisi que permeti aportar informació significativa sobre unes capacitats imprescindibles per als estudiants de l'ESO. [...]
[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2011
2 documents
10.
90 p, 819.8 KB Differential Galois theory : groups of symmetries in differential equations / Claramunt Carós, Joan ; Ara, Pere, 1959- , dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
The aim of this project is to study homogeneous linear differential equations through their own groups of symmetries, preserving both the algebraic and the differential structures of them. We introduce the differential structure over rings and fields, and define the analogue concept of a splitting field, but for homogeneous linear differential equations. [...]
L'objectiu d'aquest projecte és estudiar les equacions diferencials lineals homogènies a través dels seus grups de simetria, que preserven tant l'estructura diferencial i algèbrica d'aquestes. Introduïm estructura diferencial sobre anells i cossos, i definim el concepte anàleg a cos de descomposició, però per equacions diferencials lineals homogènies. [...]

2014
Grau en Matemàtiques [777]  

Documents de recerca : 19 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Materials didàctics 1 registres trobats  
1.
49 p, 1.7 MB Cerca i gestió de la informació : les principals fonts d'informació en física geologia, matemàtiques i química / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciència i Tecnologia
Presentació dels diferents recursos d'informació i eines documentals adreçades als alumnes del doctorat de Ciències (física, geologia, matemàtiques i química).
2019 (Fonts d'informació)  

Materials acadèmics 1,187 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
5 p, 105.7 KB Recerca en Àmbits Específics de la Didàctica de les Ciències i de les Matemàtiques [43929] / Marbà Tallada, Anna ; Edo Basté, Maria Mercè ; Fortuny, Josep M ; Oliveras Prat, Begoña ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'objectiu d'aquest mòdul és plantejar la investigació al voltant de l'ensenyament de diferents àmbits científics i matemàtics que apareixen en el currículum d'educació infantil, primària i secundària, així com en l'àmbit la formació del professorat.
The goal of this module is to show and discuss different research perspective in science and math learning and teaching from early childhood to secondary education, as well as in the field of teacher training.
El objetivo de este módulo es plantear la investigación en torno a la enseñanza de diferentes ámbitos científicos que aparecen en el currículo de infantil, primaria y secundaria, así como la formación del profesorado.

2021-22
Màster Universitari en Recerca en Educació [1169]
3 documents
2.
7 p, 117.6 KB El Context en la Recerca sobre l'Ensenyament i l'Aprenentatge de les Ciències i de les Matemàtiques [43930] / Márquez Bargalló, Conxita ; Sanmartí Puig, Neus ; de Gamboa Rojas, Genaro ; Grimalt Alvaro, Carme ; Domenech Casal, Jordi ; Sala Sebastià, Gemma ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest mòdul abordarà de manera transversal alguns dels principals processos relacionats amb l'educació científica i matemàtica com son el treball pràctic, els projectes escolars, les tecnologies per a l'aprenentatge i la comunicació a l'aula, la resolució de problemes i l'avaluació. [...]
This module tackles some of the main transversal processes related to science and mathematics education, such as practical work, school projects, ICTs for learning and communication in schools, problem solving and assessment. [...]
Este módulo abordará de manera transversal algunos de los principales procesos relacionados con la educación científica y matemática como son el trabajo práctico, los proyectos escolares, las tecnologías para el aprendizaje y la comunicación en el aula, la resolución de problemes y la evaluación. [...]

2021-22
Màster Universitari en Recerca en Educació [1169]
3 documents
3.
4 p, 102.6 KB Gestió financera [100133] / Ferreiro Castilla, Albert ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
L'objectiu d'aquesta assignatura es introduir l'estudiant en un àrea molt activa tant científicament com professionalment com és la matemàtica financera. L'objectiu formatiu principal és mostrar a l'estudiant les diferents aplicacions de conceptes matemàtics i estadístics en l'enginyeria financera, incidint en la seva correcta utilització i interpretació dels resultats. [...]
The objective of this course is to introduce the student to a very active area, both scientifically and professionally, such as financial mathematics. The main educational goal is to show the student the different applications of mathematical and statistical concepts in financial engineering, focusing on their proper use and interpretation of results. [...]
El Objetivo de esta asignatura es introducir al estudiante en un área muy activa tanto científicamente como profesionalmente como es la matemática financiera. El objetivo formativo principal es mostrar al estudiante las diferentes aplicaciones de conceptos matemáticos y estadísticos en la ingeniería financiera, incidiendo en su correcta utilización e interpretación de los resultados. [...]

2021-22
Grau en Estadística Aplicada i Grau en Sociologia [1282]
Grau en Física i Grau en Matemàtiques [1286]
Grau en Matemàtiques [777]
Grau en Estadística Aplicada [973]
3 documents
4.
4 p, 103.4 KB Investigació operativa [100125] / González Ruíz, Juan Ramón ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
Aquesta assignatura pretén familiaritzar l'alumne amb diferents mètodes d'aprenentatge automàtic aplicant el punt de vista utilitzat quan es disposa de grans quantitats de dades.
This course aims to familiarize the student with different methods of machine learning by applying the point of view used when large amounts of data are available.
Esta asignatura pretende familiarizar al alumno con diferentes métodos de aprendizaje automático aplicando el punto de vista utilizado cuando se dispone de grandes cantidades de datos.

2021-22
Grau en Física i Grau en Matemàtiques [1286]
Grau en Matemàtiques [777]
3 documents
5.
5 p, 107.0 KB Sèries temporals [100124] / Cabaña Nigro, Alejandra ; López Ratera, Anna ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
L'objectiu del curs és fer una primera mirada al món de les sèries temporals i les seves aplicacions. Una sèrie temporal és una col·lecció d'observacions fetes al llarg del temps ( o qualsevol altra magnitut ordenada). [...]
This course is devoted to introduce the student to the study of time series models and its applications. A time series is a collection of observations of a random phenomenon evolving over time ( or any other ordered magnitude). [...]
El objetivo de este curso es el de dar una primera mirada al mundo de las series temporales y sus aplicaciones. Una serie temporal es una colección de observaciones hechas a lo largo del tiempo ( o alguna otra magnitud ordenada). [...]

2021-22
Grau en Física i Grau en Matemàtiques [1286]
Grau en Matemàtiques [777]
3 documents
6.
3 p, 100.2 KB Mostreig estadístic [100123] / Alabert, Aureli ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
Aprendre com generar mostres amb ordinador i aplicar-ho a l'anàlisi de sistemes complexos i l'optimització de processos. Aprendre les tècniques de remostreig en inferència estadística i aprenentatge automàtic. [...]
Learn how to generate samples with a computer and apply it to the analysis of complex systems, the optimization of processes and the techniques of remorting in inference.
Aprender cómo generar muestras con ordenador y aplicarlo al análisis de sistemas complejos, la optimización de procesos y las técnicas de remuestreo en inferencia.

2021-22
Grau en Estadística Aplicada i Grau en Sociologia [1282]
Grau en Física i Grau en Matemàtiques [1286]
Grau en Matemàtiques [777]
Grau en Estadística Aplicada [973]
3 documents
7.
4 p, 103.1 KB Matemàtiques [106040] / Burgués Badía, Josep Maria ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
1. Ser capaç d'utilitzar amb fluidesa el llenguatge propi del Càlcul Infinitesimal i l'Àlgebra bàsica, principalment lineal. 2. Assolir els coneixements teórics del Calcul i L'Àlgebra, i les implicacions geomètriques més inmediates, 3. [...]
1. Achieve a fluent use the skills of Calculus and Linear Àlgebra. 2. Reach a useful theoretical level of Calculus and Algebra issues as well as their more immediate geometrical implicacions. 3. [...]
1. Ser capaz de usar fluidamente el lenguage propio del Cálculo Infinitesimal i del Álgebra lineal. 2. Adquirir cononcixemientos teóricos de Calculo i Álgebra i sus implicaciones geométricas mas inmediatas 3. [...]

2021-22
Grau en Enginyeria Química [1461]
3 documents
8.
4 p, 102.7 KB Matemàtiques i Física per a Objectes Digitals Animats [104729] / Alvarez Calafell, F. Xavier ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
L'assignatura, basada en la física i les matemàtiques, presenta les lògiques científiques del moviment, establint les bases per al disseny posterior d'objectes, personatges, paisatges i arquitectures. [...]
The subject, based on physics and mathematics, presents the scientific logics of movement, design of objects, characters, landscapes and architecture. It begins with an introduction to the model of digital objects, and the physics and mathematics of movements / forces of animated objects. [...]
La asignatura, basada en la física y las matemáticas, presenta las lógicas científicas del movimiento, poniendo las bases para el posterior diseño de objetos, personajes, paisajes y arquitecturas. [...]

2021-22
Grau en Comunicació Interactiva [1423]
3 documents
9.
7 p, 111.5 KB Matemàtiques I [102345] / Zaiats Protchenko, Vladimir ; Baena Mirabete, Sergio ; Egea Cortes, Laia ; Orobitg Bernades, Pol ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat d'Economia i Empresa
L'assignatura de Matemàtiques I té també un paper anivellador, que ha de permetre a l'estudiant adquirir i consolidar els seus coneixements i habilitats per comprendre i manipular correctament els conceptes i eines matemàtiques bàsiques relatives a l'anàlisi d'una variable real. [...]
The objective of the Mathematics I course is to bring all students to a certain level of mathematics that will allow them to acquire and consolidate the knowledge and skills necessary to understand and correctly manipulate basic mathematical concepts and carry out the analysis of a real variable. [...]
La asignatura de Matemáticas I tiene también un papel nivelador, que debe permitir al estudiante adquirir y consolidar sus conocimientos y habilidades para comprender y manipular correctamente los conceptos y herramientas matemáticas básicas relativas al análisis de una variable real. [...]

2021-22
Grau en Administració i Direcció d'Empreses [1102]
Grau en Economia [1280]
Grau en Economia [1407]
Grau en Economia [1408]
Grau en Administració i Direcció d'Empreses [1416]
Grau en Administració i Direcció d'Empreses [1417]
Grau en Administració i Direcció d'Empreses i Grau en Dret [1420]
Grau en Administració i Direcció d'Empreses [950]
Grau en Economia [952]
Grau en Administració i Direcció d'Empreses i Grau en Dret [994]
3 documents
10.
4 p, 101.3 KB Matemàtiques [100872] / Crintea, Bogdan Vasile ; Aguadé i Bover, Jaume ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Biociències
En aquest curs es proporcionaran els conceptes i eines matemàtiques bàsiques necessàries per modelitzar i analitzar problemes que es presenten en la química, la biologia i la física. L'objectiu del curs és que l'alumne no només assimili nous coneixements i tècniques matemàtiques sinó que a més sigui capaç d'aplicar-los per analitzar i resoldre correctament models que provenen de la biociència.
This course will provide students the basic mathematical concepts and tools required to model and analyze problems which arise from chemistry, biology and physics. The purpose of the course is that the student not only assimilate new mathematical knowledge and techniques, but also to be able to apply them to analyze and solve properly models which arise from biosciences.
En este curso se proporcionarán los conceptos y herramientas matemáticas básicas necesarias para modelizar y analizar problemas que se presentan en la química, la biologia y la física. El objetivo del curso es que el alumno no solo asimile nuevos conocimientos y técnicas matemáticas sino que ademas sea capaz de aplicarlos para analizar y resolver correctamente modelos que provienen de la biociencia.

2021-22
Grau en Bioquímica [814]
3 documents

Materials acadèmics : 1,187 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Documents gràfics i multimèdia 5 registres trobats  
1.
477.2 KB Exposició "Dia Internacional de les Matemàtiques : matemàtiques per a un món millor" / Monge, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciència i Tecnologia) ; Calsina i Ballesta, Àngel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques) ; Mora Giné, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciència i Tecnologia
Amb la col·laboració dels professors del Departament de Matemàtiques Àngel Calsina i Xavier Mora, l'exposició vol celebrar el Dia Internacional de les Matemàtiques, enguany amb el lema "Matemàtiques per a un món millor" i centrat en el seu paper destacat per fer front a la COVID-19. [...]
2021
23 documents
2.
732x1024, 668.3 KB Exposició "Dia Internacional de les Matemàtiques : les matemàtiques són arreu" / Monge, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciència i Tecnologia) ; Camps i Camprubí, Rosa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques) ; Herbera i Espinal, Dolors (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciència i Tecnologia
Per iniciativa de les professores del Departament de Matemàtiques Rosa Camps i Dolors Herbera, l'exposició vol celebrar el primer Dia Internacional de les Matemàtiques: el dissabte 14 de març. Enguany el tema és "les matemàtiques són arreu" i, per aquesta raó, a partir de les pràctiques externes del Grau en Matemàtiques, s'han recollit deu exemples que posen de manifest l'aplicació pràctica de les matemàtiques. [...]
2020
41 documents
3.
2 p, 17.0 MB Punts de llibre : Departament de Matemàtiques. Universitat Autònoma de Barcelona / Cufí Sobregrau, Julià, 1945- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques) ; Farré, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques) ; Gasull i Embid, Armengol (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques) ; Guasp Balaguer, Gregori (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques) ; Ruiz Cirera, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Oficina de l'Autònoma Interactiva Docent Disseny
Material promocional sobre les matemàtiques.
2011 (2011-12)
4 documents
4.
2 p, 1.3 MB Punts de llibre : Departament de Matemàtiques. Universitat Autònoma de Barcelona / Bardina i Simorra, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques) ; Camps, R. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques) ; Gasull i Embid, Armengol (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques) ; Guasp Balaguer, Gregori (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques) ; Mondelo, Josep Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Oficina de l'Autònoma Interactiva Docent Disseny
Material promocional sobre les matemàtiques.
2010 (2010-11)
4 documents
5.
4.9 KB Les Matemàtiques / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències i d'Enginyeries ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Enguany ens hem proposat conèixer de més a prop les dones de la UAB que es dediquen a les matemàtiques. Amb la col·laboració del Departament cadascuna de les doctores fa un presentació sobre la seva especialitat, ens parlen de les seves lectures de referència i ens presenten algunes de les dones matemàtiques capdavanteres. [...]
2006  

Fons personals i institucionals 16 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
1 p, 619.6 KB Qüestions tractades a la Reunió de la Comissió Informàtica 790226 (Facultat de Matemàtiques, UB) / Universitat de Barcelona. Facultat de Matemàtiques
1978  
 Accés restringit a la UAB
2.
1 p, 494.0 KB Matemàtiques feixistes / Calders, Pere
1937
Diari de Barcelona. Portaveu d'Estat Català, any 146, núm. 77, dimecres 31 de març de 1937, p. 4  
3.
1 p, 244.3 KB Carta de Pere Pascual al President de la Comisssió de Doctorat de la Divisió de Ciències Experimentals i Matemàtiques de la UB aconsellant la defensa pública de la tesi doctoral de Paula Herrara-Siklódy / Pascual, Pedro, 1934-2006
31 maig 1999  
 Accés restringit a la UAB
4.
1 p, 291.5 KB Correu electrònic de Marta Sanz-Solé (UB) a Pere Pascual proposant-li participar com a conferenciant en un Col·loqui de la Facultat de Matemàtiques / Universitat de Barcelona. Facultat de Matemàtiques
6 juliol 1998  
 Accés restringit a la UAB
5.
5 p, 1.4 MB Carta de Maria Isabel Cadenas Irús, Cap de la Secció de Personal de la Divisió de Ciències Experimentals i Matemàtiques de la UB, a Pere Pascual adjuntant composició de la comissió per resoldre el concurs de plaça d'ajudant LRU i normativa del mateix / Universitat de Barcelona. Secció de Personal
8 juliol 1996  
 Accés restringit a la UAB
6.
2 p, 446.7 KB Carta de Maria Isabel Cadenas Irús, Cap de la Secció de Personal de la Divisió de Ciències Experimentals i Matemàtiques de la UB, adjuntant permís de viatge de Pere Pascual per a una estada a Benasc / Universitat de Barcelona. Secció de Personal
5 juliol 1996  
 Accés restringit a la UAB
7.
2 p, 508.6 KB Carta de Maria Isabel Cadenas Irús, Cap de la Secció de Personal de la Divisió de Ciències Experimentals i Matemàtiques de la UB, adjuntant nomenament de Pere Pascual pel tribunal de la tesi doctoral de Rafel Escribano Carrascosa / Universitat de Barcelona. Secció de Personal
21 juny 1996  
 Accés restringit a la UAB
8.
2 p, 473.7 KB Carta de Pere Seglar, Degà de la Facultat de Física de la UB, a la Pere Pascual sobre l'anàlisi del pressupost de la Divisió III, de Ciències Experimentals i Matemàtiques de la UB / Universitat de Barcelona. Facultat de Física.
13 desembre 1995  
 Accés restringit a la UAB
9.
1 p, 258.6 KB Carta del Dr. Joaquim Gutiérrez, Vice-president de la Divisió de Ciències Experimentals i Matemàtiques de la UB, a Pere Pascual convocant-lo com a Vocal del Tribunal per a jutjar les tesis que opten al Grau de Doctor en Ciències Físiques / Universitat de Barcelona.Facultat de Física
28 abril 1995  
 Accés restringit a la UAB
10.
1 p, 289.2 KB Carta de Joaquim Gutiérrez Fruitós, Vice-president de la Divisió de Ciències Experimentals i Matemàtiques de la UB presentant els convocats per jutjar la provisió d'una plaça d'Ajudant LRU de Física Teòrica / Universitat de Barcelona.Divisió de Ciències Experimentals i Matemàtiques
2 desembre 1994  
 Accés restringit a la UAB

Fons personals i institucionals : 16 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.