Resultats globals: 1,014 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 31 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 3 registres trobats
Publicacions periòdiques, 2 registres trobats
Llibres i col·leccions, 4 registres trobats
Documents de recerca, 16 registres trobats
Materials didàctics, 3 registres trobats
Materials acadèmics, 937 registres trobats
Documents gràfics i multimèdia, 2 registres trobats
Fons personals i institucionals, 16 registres trobats
Articles 31 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
6 p, 1.1 MB Història, matemàtiques i realitat / Figueiras Ocaña, Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Deulofeu Piquet, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
La matemàtica es una disciplina viva en la història dels pobles, al servei de les necessitats humanes i en estreta relació amb la cultura. D’on ve, doncs, la seva imatge popular en el sentit que és una ciència distant, que no té la calidesa que transmeten altres ciències humanes? Potser hi ha dues matemàtiques? Per què un llibre de text que a la seva introducció comença parlant d’homes i dones que mesuren un camp al pas dels bous continua immediatament amb abstraccions difícils de comprendre? Per a què serveixen, finalment, les matemàtiques que s’aprenen a l’escola?.
2007 - 10.17345/comeduc200718-23
Comunicació educativa, Núm. 20 (2007) , p. 18-23  
2.
7 p, 1.2 MB Joc i matemàtiques : recerca i implicacions didàctiques / Edo, Mequè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
La recerca de la millora de l’ensenyament i aprenentatge de les matemàtiques escolars condueix a l’estudi de situacions didàctiques concretes que poden ser referents de bones pràctiques. Seguint Van Oers (1994, 2003), considerem que les bones pràctiques escolars són aquelles que cerquen un aprenentatge efectiu, és a dir, aquelles que tenen en consideració tant l’augment de les capacitats cognitives dels alumnes com la millora de les habilitats i capacitats de relació social per participar efectivament en la vida sociocultural de la comunitat. [...]
2008 - 10.17345/comeduc200864-70
Comunicació educativa, Núm. 21 (2008) , p. 64-70  
3.
30 p, 3.6 MB Matemàtiques. Unitat de pensament. Diversitat cultural : (Part I) / Pla i Carrera, Josep (Universitat de Barcelona. Facultat de Matemàtiques)
2018
Materials matemàtics, 2018, p. 1-30  
4.
18 p, 737.3 KB El conocimiento de la modelación matemática desde la reflexión en la formación inicial de profesores de matemática / Huincahue Arcos, Jaime (Universidad Católica del Maule (Talca, Xile)) ; Borromeo-Ferri, Rita (Universität de Kassel) ; Mena-Lorca, Jaime Juan Fernando (Pontificia Universidad Católica de Valparaíso (Valparaíso, Xile))
La introducción de la modelación matemática en el currículo de enseñanza media chileno, hace ya una decena de años, ha relevado la necesidad de estudios relativos a las prácticas de su enseñanza en la formación inicial de profesores en el país. [...]
Fa ja una dècada que la introducció de la modelació matemàtica en el currículum d'ensenyament mitjà xilè que ha revelat la necessitat d'estudis relatius a les pràctiques d'ensenyament a la formació inicial de mestres del país. [...]
The introduction of mathematical modelling in the Chilean secondary education curriculum, some ten years ago, has highlighted the need for studies concerning the teaching practices on modelling in the initial training of teachers in the country. [...]

2018 - 10.5565/rev/ensciencias.2277
Enseñanza de las ciencias, Vol. 36 Núm. 1 (2018) , p. 99-115 (Investigaciones Didácticas)  
5.
2 p, 71.9 KB Noticias de los congresos españoles de investigación en didáctica de las ciencias y de las matemáticas / Enseñanza de las Ciencias, Revista (Rosa Borrero Bolaño)
2017 - 10.5565/rev/ensciencias.2483
Enseñanza de las ciencias, Vol. 35 Núm. 3 (2017) , p. 5-6 (Editorial)  
6.
7 p, 263.5 KB Espai, context i creativitat : aprenentatge de les matemàtiques / Planella, Montserrat (Institut Castell d'Estela (Amer, Catalunya)) ; Vilches, Santi (Institut Marta Estrada (Granollers, Catalunya)) ; Font, Jordi (Institut Baix a Mar (Vilanova i la Geltrú, Catalunya)) ; Grau, Roger (Institut Baix a Mar (Vilanova i la Geltrú, Catalunya)) ; Gorriz, Maite (Institut Pla Marcell (Cardedeu, Catalunya))
L'ensenyament de les matemàtiques implica l'adquisició d'habilitats de planificació matemàtica i la capacitat d'identificar les matemàtiques en els contexts. En aquest sentit, l'Aprenentatge Basat en Projectes és una oportunitat perquè les matemàtiques recuperinaquest paper de motor. [...]
Mathematics learning implies the development of planning skills and the ability to identify mathematics in Contexts. Project-Based Learning is an opportunity to give to Mathematics this role as a driving force. [...]

2017
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 33 (2017) , p. 42-48 (Monogràfic sobre Aprenentatge Basat en Projectes en àmbits STEM)  
7.
7 p, 409.7 KB La conjectura i la planificació : aprenentatge de les matemàtiques mitjançant projectes / Margelí, Sílvia (Institut de Sils (Girona, Catalunya)) ; Perpinyà, Sílvia (Institut de Sils (Girona, Catalunya)) ; Monsergas, Marisa (Institut Sant Pol de Mar (Barcelona, Catalunya)) ; Sol, Manel (Institut Vilatzara (Vilassar de Mar, Catalunya)) ; Chiva, Salvador (Institut Les Vinyes (Castellbisbal, Catalunya))
L'aprenentatge de les matemàtiques implica un doble viatge: des de la modelització matemàtica de fenòmens fins a l'aplicació dels models i eines matemàtiques a la resolució de problemes. Ambdues aproximacions impliquen la necessitat d'un context problemàtic com a lloc de partida o d'arribada. [...]
Mathematics learning implies a double journey: from mathematic modeling of phenomena to the application of mathematic models and tools to problem solving. Both approaches need to propose a problematic context as a departure or arrival. [...]

2017
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 33 (2017) , p. 35-41 (Monogràfic sobre Aprenentatge Basat en Projectes en àmbits STEM)  
8.
5 p, 35.2 KB Algunes citacions matemàtiques / Gasull i Embid, Armengol (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques) ; Jolis Giménez, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques) ; Societat Catalana de Matemàtiques
2011
SCM/Notícies, Vol. 31 (2011) , p.29-31  
9.
24 p, 4.0 MB ¿Cómo son los apuntes de matemáticas de un estudiante? Influencia de los elementos matemáticos y sus relaciones / Arce Sánchez, Matías (Universidad de Valladolid. Departamento de Didáctica de las C. Experimentales, Sociales y de la Matemática) ; Conejo Garrote, Laura (Universidad de Valladolid. Departamento de Didáctica de las C. Experimentales, Sociales y de la Matemática) ; Ortega del Rincón, Tomás (Universidad de Valladolid. Departamento de Didáctica de las C. Experimentales, Sociales y de la Matemática)
Esta investigación se desarrolla en tres clases de primero de bachillerato con una metodología tradicional. En ella, comparamos los diferentes tipos de elementos y relaciones expuestos por los docentes con los apuntes que los estudiantes escriben en sus cuadernos. [...]
Aquesta recerca es desenvolupa en tres classes de primer de batxillerat amb una metodologia tradicional. En ella, comparem els diferents tipus d'elements i relacions exposats pels docents amb les anotacions que els estudiants escriuen en els seus quaderns. [...]
This research has been developed in three classrooms of high school students (16- 17 years old) with a traditional methodology. We have compared the different kinds of elements and relations presented by the teachers with the notes written by the students in their notebooks. [...]

2016 - 10.5565/rev/ensciencias.1706
Enseñanza de las ciencias, Vol. 34 Núm. 1 (2016) , p. 149-172 (Investigaciones Didácticas)  
10.
22 p, 119.3 KB La evaluación de la resolución de problemas en matemáticas : concepciones y prácticas de los profesores de secundaria. Autora: Janeth A. Cárdenas Lizarazo... / Caballero Carrasco, Ana
La evaluación de la resolución de problemas en matemáticas: concepciones y prácticas de los profesores de secundaria. Asumimos que la evaluación es uno de los organizadores del currículo y como tal debe estar integrada en el proceso de enseñanza y aprendizaje. [...]
L'avaluació de la resolució de problemes en matemàtiques: concepcions i pràctiques dels professors de secundària. Assumim que l'avaluació és un dels organitzadors del currículum i com tal ha d'estar integrada en el procés d'ensenyament i aprenentatge. [...]
Evaluation of problem solving in mathematics: conceptions and practices of secondary teachers. We assume that the evaluation is one of the organizers of the curriculum and as such must be integrated in the process of teaching and learning. [...]

2015 - 10.5565/rev/ensciencias.1834
Enseñanza de las ciencias, Vol. 33 Núm. 3 (2015) , p. 203-204 (Tesis Didácticas)  

Articles : 31 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 3 registres trobats  
1.
10 p, 123.9 KB Què recorden del què han aprés de matemàtiques els estudiants que accedeixen als graus de mestre? / Villarreal, Aitor (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de les Matemàtiques) ; Deulofeu Piquet, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de les Matemàtiques) ; Pañellas, Mercè (Universitat Ramon Llull) ; Prat, Montserrat (Prat Moratonas) (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sellas, Isabel (Universitat de Vic) ; Albarracín i Gordo, Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Gorgorió Solà, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona)
En aquesta comunicació, presentem l'examen de competència logicomatemàtica de la Prova d'Aptitud Personal per a l'accés als graus de mestre a partir del curs 2017-18, establim el significat de Coneixement Matemàtic Fonamental, i presentem el procés de validació d'una prova per a avaluar-lo. [...]
2016
Congrés Català d’Educació Matemàtica (C2EM). Barcelona, Catalunya, 1 : 2016  
2.
16 p, 116.2 KB Mathematical conversations in a trilingual classroom / Gallart, Marta (IES La Roca) ; Planas, Núria (Planas i Raig) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Grup LIEC (Llengua i Ensenyament de les Ciències) ; Universitat Autònoma de Barcelona ; III Trobada sobre semi-immersió a Catalunya (3era : 2009, 28-29 de abril : Barcelona) ; I Taula rodona internacional sobre programes AICLE (1era : 2009, 28-29 de abril : Barcelona)
Les dades que presentarem formen part d’un treball de recerca dins del Màster d’Iniciació a la Recerca de Didàctica de la Matemàtica i les Ciències Experimentals de la Universitat Autònoma de Barcelona. [...]
2009
Trobada sobre semi-immersió a Catalunya. Barcelona, Catalunya, 3a : 2009
Taula rodona internacional sobre programes AICLE. Barcelona, Catalunya, 1a : 2009  
3.
29 p, 2.0 MB Integrating curricular subjects and language learning in a UK secondary school: Accessing Maths (Curriculum) through a Bilingual Environment (AMBE) project / Issa, Tözün ; London Metropolitan University ; III Trobada sobre semi-immersió a Catalunya (3era : 2009, 28-29 de abril : Barcelona) ; I Taula rodona internacional sobre programes AICLE (1era : 2009, 28-29 de abril : Barcelona)
Tözün Issa has been a primary school teacher for 12 years and worked as an adviser for Ethnic minority Education for 6 years. He attained PhD from the University of North London before becoming the course tutor for PGCE Community Languages course. [...]
2009
Trobada sobre semi-immersió a Catalunya. Barcelona, Catalunya, 3a : 2009
Taula rodona internacional sobre programes AICLE. Barcelona, Catalunya, 1a : 2009
2 documents

Publicacions periòdiques 2 registres trobats  
1.
Publicacions de la Secció de Matemàtiques / Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona , 1976-1987.
37 documents
2.
Publicacions matemàtiques / Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques
Bellaterra : UAB, Dep. de Matemàtiques , 1988-.
67 documents

Llibres i col·leccions 4 registres trobats  
1.
282 p, 5.7 MB Matemàtiques i modelització per a les ciències ambientals / Aguadé i Bover, Jaume (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques)
Les assignatures de matemàtiques del batxillerat científic i tecnològic proporcionen unes eines molt poderoses per emprendre amb èxit estudis científics. L’alumne —si realment assoleix els coneixements que hi ha als programes d’aquestes assignatures— coneix les funcions elementals, la deriva i la integral, els vectors i les matrius. [...]
Bellaterra 2018
3 documents
2.
12 p, 90.7 KB Reglament del Departament de Matemàtiques / Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques
2004  
3.
197 p, 10.9 MB Fes matemàtiques! / Gasull, Armengol (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques)
El llibre està organitzat en 5 capítols. En el primer, entre d'altres coses, trobareu la presentació i els objectius. En el segon hi ha un petit recull de diverses aplicacions de les matemàtiques. [...]
Bellaterra Universitat Autònoma de Barcelona, Departament de Matemàtiques 2000
42 documents
4.
46 p, 5.0 MB Lluís Antoni Santaló: discurs llegit a la cerimònia d'investidura celebrada al saló de sessions de l'Ajuntament de Girona el dia 13 de juny de l'any 1986 / Santaló, Lluís Antoni ; Girbau, Joan, 1942- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques) ; Universitat Autònoma de Barcelona.
Bellaterra, Universitat Autònoma de Barcelona, 1986 (Doctor honoris causa (Universitat Autònoma de Barcelona))

Conté: Presentació de Lluís Antoni Santaló /per Joan Girbau ; Què són les matemàtiques? /per Lluís Antoni Santaló ; curriculum vitae de Lluís Antoni Santaló  


Documents de recerca 16 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
55 p, 2.8 MB Filtraciones en homología persistente mediante estimadores kernel de densidad / Campos Heredia, Martín H ; Ruíz Cirera, Albert, dir., (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
La Homología Persistente es una rama de la topología algebraica que tiene como objetivo estimar los grupos de homología de la figura que subyace de una nube de datos. El elemento clave de la homología persistente son las filtraciones, que son el objeto mediante el cual representamos la figura que hay detrás de dichos datos. [...]
2018
Graduat o Graduada en Matemàtiques [777]  
2.
52 p, 721.6 KB Representation theory, introduction to finite and Lie cases / Praderio Bova, Marco ; Pitsch, Wolfgang, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
2018
Graduat o Graduada en Matemàtiques [777]  
3.
72 p, 636.3 KB Teoria K per C*-àlgebres / Vilalta Vila, Eduard ; Perera Domènech, Francesc, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona.Departament de Matemàtiques) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
Aquest treball té com a objectiu introduir el lector a la teoria K per C*-àlgebres demostrant-ne dos dels seus resultats centrals: La periodicitat de Bott i la subsegüent successió exacta cíclica de sis termes. [...]
2018
Graduat o Graduada en Matemàtiques [777]  
4.
93 p, 7.4 MB Importància de l'establiment de connexions matemàtiques a l'aula. Discutint si és possible el creixement de la població de conills del prat Fibonacci / Marín Tabuenca, Ana ; Badillo Jiménez, Edelmira, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest Treball de Final de Grau té l'objectiu de reflexionar i cercar evidències sobre la importància i la necessitat d'establir connexions a l'aula de primària, entre ciències, matemàtiques i llengua, per tal de comprendre un fenomen científic com és el creixement de les poblacions. [...]
2017
Graduat o Graduada en Educació Primària [896]  
5.
56 p, 1.5 MB Música i matemàtiques : “Disseny, implementació i anàlisi d’una intervenció interdisciplinària a 3r de Primària” / Palou Sueiras, Maria ; Casals Ibañez, Albert, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l’Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Les relacions entre la música i les matemàtiques són naturals i innegables. Diversos estudis i investigacions així ho demostren. Tot i això, a nivell educatiu no sempre s’aprofita aquesta ben entesa, i ens trobem amb comptades aportacions i propostes que integrin ambdues àrees. [...]
The relationship between music and mathematics are naturals and undeniable. Several studies and investigations prove it. However, in the educational level this advantage is not always well understood, and we only find a few contributions and proposals that include both areas. [...]

2015
Graduat o Graduada en Educació Primària [896]  
6.
52 p, 897.4 KB Les matemàtiques i el joc exploratori a l’Educació Infantil / Castellà López, Andrea ; Edo, Mequè, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquesta recerca s’ha realitzat amb 85 infants de P4 i P5, al taller d’experimentació de l’Escola Marina de Montgat. L’objectiu de la investigació és cercar i analitzar evidències de pensament matemàtic en situacions de joc exploratori lliure i alhora, comprovar si aquestes evidències augmenten gràcies a la interacció dels infants entre ells o amb la interacció amb l’adult.
2015
Graduat o Graduada en Educació infantil [847]  
7.
363 p, 5.0 MB Matemàtiques i realitat: les competències en el treball de la mesura a l'ESO / López i Beltran, Mireia ; Deulofeu Piquet, Jordi, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
La present tesi doctoral té com a objectiu aportar una reflexió teòrica així com el corresponent disseny, implementació i avaluació d'una unitat didàctica en termes de competències sobre el treball de la mesura a l'ESO per a fer-ne una posterior anàlisi que permeti aportar informació significativa sobre unes capacitats imprescindibles per als estudiants de l'ESO. [...]
[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2011
2 documents
8.
90 p, 819.8 KB Differential Galois theory : groups of symmetries in differential equations / Claramunt Carós, Joan ; Ara, Pere, 1959- , dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
The aim of this project is to study homogeneous linear differential equations through their own groups of symmetries, preserving both the algebraic and the differential structures of them. We introduce the differential structure over rings and fields, and define the analogue concept of a splitting field, but for homogeneous linear differential equations. [...]
L'objectiu d'aquest projecte és estudiar les equacions diferencials lineals homogènies a través dels seus grups de simetria, que preserven tant l'estructura diferencial i algèbrica d'aquestes. Introduïm estructura diferencial sobre anells i cossos, i definim el concepte anàleg a cos de descomposició, però per equacions diferencials lineals homogènies. [...]

2014
Matemàtiques [777]  
9.
29 p, 456.7 KB Mètode IPF : procediment iteratiu per estimar lleis conjuntes amb restriccions / Tresens Navarro, Alba ; Farré, Mercè, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
Sovint es disposa d'una mostra de la llei conjunta de variables categòriques creuades a nivell poblacional (àrea gran) i es desitja "projectar" aquesta llei conjunta a àrees petites on no hi ha prou observacions mostrals per obtenir estimacions representatives de les distribucions a les cel·les, tot i que es disposa de les distribucions marginals de les àrees petites. [...]
2014
Matemàtiques [777]  
10.
171 p, 1.9 MB Informe final de resultats : avaluació del Programa de Formació per a l'Ensenyament de les Matemàtiques en pràctica reflexiva / Pineda i Herrero, Pilar , dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Armengol Asparó, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Belvis Pons, Esther ; Moreno Andrés, Maria Victoria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Lozano, Verónica
Aquest estudi presenta els resultats de l’avaluació d’un nou programa de formació per a l’ensenyament de les matemàtiques basat en la pràctica reflexiva i dut a terme per la Subdirecció General de Formació Permanent i Recursos Pedagògics del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya. [...]
2008  

Documents de recerca : 16 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Materials didàctics 3 registres trobats  
1.
49 p, 1.7 MB Cerca i gestió de la informació : les principals fonts d'informació en física geologia, matemàtiques i química / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciència i Tecnologia
Presentació dels diferents recursos d'informació i eines documentals adreçades als alumnes del doctorat de Ciències (física, geologia, matemàtiques i química).
2019 (Fonts d'informació)  
2.
4.9 KB Les Matemàtiques / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències i d'Enginyeries ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Enguany ens hem proposat conèixer de més a prop les dones de la UAB que es dediquen a les matemàtiques. Amb la col·laboració del Departament cadascuna de les doctores fa un presentació sobre la seva especialitat, ens parlen de les seves lectures de referència i ens presenten algunes de les dones matemàtiques capdavanteres. [...]
2006  
3.
3.0 KB Un recorregut pel món de les matemàtiques / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències i d'Enginyeries ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
L'any 2000 ha estat escollit per la Unió Matemàtica Internacional com l'Any Mundial de les Matemàtiques. Aprofitant aquesta iniciativa la Biblioteca de Ciències i d'Enginyeries ha elaborat una breu mostra bibliogràfica que dóna una perspectiva històrica de les matemàtiques, des de l'Antiguitat fins a l'Època contemporània.
2000  

Materials acadèmics 937 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
6 p, 85.5 KB El Context en la Recerca sobre l'Ensenyament i l'Aprenentatge de les Ciències i de les Matemàtiques [43930] / Couso Lagaron, Digna Maria ; Sanmartí Puig, Neus ; Albarracin Gordo, Lluis ; Badillo Jiménez, Edelmira Rosa ; Hernandez Rodriguez, Maria Isabel ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest mòdul abordarà de manera transversal alguns dels principals processos relacionats amb l'educació científica i matemàtica com son el treball pràctic, els projectes escolars, les tecnologies per a l'aprenentatge i la comunicació a l'aula, la resolució de problemes i l'avaluació. [...]
This module tackles some of the main transversal processes related to science and mathematics education, such as practical work, school projects, ICTs for learning and communication in schools, problem solving and assessment. [...]
Este módulo abordará de manera transversal algunos de los principales procesos relacionados con la educación científica y matemática como son el trabajo práctico, los proyectos escolares, las tecnologías para el aprendizaje y la comunicación en el aula, la resolución de problemes y la evaluación. [...]

2018-19
3 documents
2.
5 p, 77.9 KB Recerca en Àmbits Específics de la Didàctica de les Ciències i de les Matemàtiques [43929] / Marbà Tallada, Anna ; Fortuny Aymemí, Josep Maria ; Oliveras Prat, Begoña ; Badillo Jiménez, Edelmira Rosa ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'objectiu d'aquest mòdul és plantejar la investigació al voltant de l'ensenyament de diferents àmbits científics i matemàtics que apareixen en el currículum d'educació infantil, primària i secundària, així com en l'àmbit la formació del professorat.
El objetivo de este módulo es plantear la investigación en torno a la enseñanza de diferentes ámbitos científicos y matemáticos que aparecen en el currículo de educación infantil, primaria y secundaria, así como en el ámbito la formación del profesorado.
El objetivo de este módulo es plantear la investigación en torno a la enseñanza de diferentes ámbitos científicos que aparecen en el currículo de infantil, primaria y secundaria, así como la formación del profesorado.

2018-19
3 documents
3.
7 p, 88.4 KB Matemàtiques II [102096] / Creel, Michael David ; Broto Blanco, Carlos ; Martinez Redondo, Denis ; Gómez Pujalte, Maria del Mar ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat d'Economia i Empresa
En aquesta assignatura s'introdueix l'alumne a l'estudi de l'àlgebra lineal i de les funcions de diferents variables, posant èmfasi en les seves aplicacions en l'entorn de l'economia. L'alumne hauria de no només adquirir i assimilar nous coneixements matemàtics, sinó també ser capaç d'aplicar-los a l'anàlisi quantitativa que requerirà tant dins l'anàlisi econòmica com en d'altres matèries de l'àmbit empresarial. [...]
En esta asignatura se introduce al alumno en el estudio del álgebra lineal y de las funciones con diferentes variables, poniendo énfasis en sus aplicaciones en el entorno de la economía. El alumno debería no solo adquirir y asimilar nuevos conocimientos matemáticos, sino también ser capaz de aplicarlos en el análisis cuantitativo que requerirá tanto dentro del análisis económico como en otras materias del ámbito empresarial. [...]

2018-19
Grau en Comptabilitat i Finances [947]
Grau en Empresa i Tecnologia [948]
2 documents
4.
6 p, 86.9 KB Matemàtiques I [102097] / Esparza Masana, Ricard ; Nart Viñals, Enric ; Martinez Redondo, Denis ; Sueiro Bal, Juan Miguel ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat d'Economia i Empresa
L'assignatura de Matemàtiques I té també un paper anivellador, que ha de permetre a l'estudiant adquirir i consolidar els seus coneixements i habilitats per comprendre i manipular correctament els conceptes i eines matemàtiques bàsiques relatives a l'anàlisi d'una variable real. [...]
La asignatura de Matemáticas I tiene también un papel nivelador, que debe permitir al estudiante adquirir y consolidar sus conocimientos y habilidades para comprender y manipular correctamente los conceptos y herramientas matemáticas básicas relativas al análisis de una variable real. [...]

2018-19
Grau en Comptabilitat i Finances [947]
Grau en Empresa i Tecnologia [948]
2 documents
5.
5 p, 84.4 KB Mostreig Estadístic [100123] / Quer Sardanyons, Lluís Antoni ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
En aquesta assignatura introduïm a l'alumne en les diferents tècniques de mostreig. Es parteix del coneixement del Càlcul de Probabilitats, i de la Inferència Estadística que s'han estudiat en els dos semestres anteriors. [...]
2018-19
Grau en Matemàtiques [777]
Grau en Estadística Aplicada [973]  
6.
4 p, 72.2 KB Matemàtiques [101968] / Mateu Bennassar, Juan Eugenio ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Biociències
En el context dels estudis de Genètica, és necessària una formació sòlida en Matemàtiques, enteses com el llenguatge de la Ciència i en particular de la base genètica dels processos biològics. [...]
In the context of Genetic studies, solid training is required in Mathematics, understood as the language of Science and in particular the genetic basis of biological processes. First of all it is important that the student master the calculation of functions of one variable, essential in many applications and especially in the growth models of populations, organisms or cells. [...]
En el contexto de los estudios de Genética, es necesaria una formación sólida en Matemáticas, entendidas como el lenguaje de la Ciencia y en particular de la base genética de los procesos biológicos. [...]

2018-19
Grau en Genètica [833]
3 documents
7.
4 p, 75.5 KB Matemàtiques [101001] / Prat Baiget, Laura ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Biociències
En el context d'uns estudis de Microbiologia és imprescindible una formació matemàtica sòlida, especialment pel que fa la interpretació i ús de gràfics de funcions, el càlcul diferencial i la comprensió dels models de creixement, així com les eines d'inferència estadística bàsiques. [...]
2018-19
Grau en Microbiologia [816]  
8.
5 p, 83.8 KB Anàlisi Multivariant [100122] / Farré Cervelló, Mercè ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
La majoria de dades recollides són multivariants, és a dir, per a una mateixa unitat experimental (que pot ser un objecte de naturalesa complexa) observem de manera simultània els valors de diverses variables. [...]
2018-19
Grau en Matemàtiques [777]
Grau en Estadística Aplicada [973]
2 documents
9.
8 p, 98.1 KB Temes de Ciència Actual [100092] / Muñoz Tapia, Ramón ; Baig Aleu, Mariano ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Biociències
Aquesta assignatura s'imparteix simultàniament com a assignatura de primer curs (obligatòria) en els graus de Matemàtiques, Física i Estadística Aplicada i com assignatura de quart curs (optativa) en els graus de Química, Ciències Ambientals, Nanociència i Nantecnologia (de la facultat de Ciències) i en els graus de Biologia, Microbiologia i Genètica (de la facultat de Biociències) . [...]
2018-19
Grau en Física [1281]
1403 [1403]
Grau en Matemàtiques [777]
Grau en Biologia [812]
Grau en Microbiologia [816]
Grau en Genètica [833]
Grau en Ciències Ambientals [959]
Grau en Nanociència i Nanotecnologia [983]  
10.
5 p, 80.0 KB Eines informàtiques per a les matemàtiques [100091] / Alabert Romero, Aureli ; Guasp Balaguer, Gregori ; Xarles Ribas, Francesc Xavier ; Roe Vellve, Joaquim ; Caubergh, Magdalena ; Antoine Riolobos, Ramon ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
Familiaritzar-se amb l'ús d'un manipulador algebraic. Aquest manipulador ha d'esdevenir una eina habitual en l'estudi de moltes altres assignatures. Aprendre a estructurar i redactar textos científics amb el sistema de composició tipogràfica LaTeX. [...]
2018-19
Grau en Matemàtiques [777]
2 documents

Materials acadèmics : 937 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Documents gràfics i multimèdia 2 registres trobats  
1.
2 p, 17.0 MB Punts de llibre : Departament de Matemàtiques. Universitat Autònoma de Barcelona / Cufí, Julià, 1945- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques) ; Farré, M. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques) ; Gasull, Armengol (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques) ; Guasp Balaguer, Gregori (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques) ; Ruiz, A. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Oficina Autònoma Interactiva Docent Disseny
Material promocional sobre les matemàtiques.
2011 (2011-12)
4 documents
2.
2 p, 1.3 MB Punts de llibre : Departament de Matemàtiques. Universitat Autònoma de Barcelona / Bardina i Simorra, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques) ; Camps, R. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques) ; Gasull, Armengol (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques) ; Guasp Balaguer, Gregori (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques) ; Mondelo, Josep Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Oficina Autònoma Interactiva Docent Disseny
Material promocional sobre les matemàtiques.
2010 (2010-11)
4 documents

Fons personals i institucionals 16 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
1 p, 619.6 KB Qüestions tractades a la Reunió de la Comissió Informàtica 790226 (Facultat de Matemàtiques, UB). / Universitat de Barcelona. Facultat de Matemàtiques
1978  
2.
1 p, 494.0 KB Matemàtiques feixistes / Calders, Pere
1937
Diari de Barcelona. Portaveu d’Estat Català, any 146, núm. 77, dimecres 31 de març de 1937, p. 4  
3.
1 p, 244.3 KB Carta de Pere Pascual al President de la Comisssió de Doctorat de la Divisió de Ciències Experimentals i Matemàtiques de la UB aconsellant la defensa pública de la tesi doctoral de Paula Herrara-Siklódy. / Pascual, Pedro, 1934-2006
31 maig 1999.  
4.
1 p, 291.5 KB Correu electrònic de Marta Sanz-Solé (UB) a Pere Pascual proposant-li participar com a conferenciant en un Col·loqui de la Facultat de Matemàtiques. / Universitat de Barcelona. Facultat de Matemàtiques
6 juliol 1998.  
5.
5 p, 1.4 MB Carta de Maria Isabel Cadenas Irús, Cap de la Secció de Personal de la Divisió de Ciències Experimentals i Matemàtiques de la UB, a Pere Pascual adjuntant composició de la comissió per resoldre el concurs de plaça d'ajudant LRU i normativa del mateix. / Universitat de Barcelona. Secció de Personal
8 juliol 1996.  
6.
2 p, 446.7 KB Carta de Maria Isabel Cadenas Irús, Cap de la Secció de Personal de la Divisió de Ciències Experimentals i Matemàtiques de la UB, adjuntant permís de viatge de Pere Pascual per a una estada a Benasc. / Universitat de Barcelona. Secció de Personal
5 juliol 1996.  
7.
2 p, 508.6 KB Carta de Maria Isabel Cadenas Irús, Cap de la Secció de Personal de la Divisió de Ciències Experimentals i Matemàtiques de la UB, adjuntant nomenament de Pere Pascual pel tribunal de la tesi doctoral de Rafel Escribano Carrascosa. / Universitat de Barcelona. Secció de Personal
21 juny 1996.  
8.
2 p, 473.7 KB Carta de Pere Seglar, Degà de la Facultat de Física de la UB, a la Pere Pascual sobre l'anàlisi del pressupost de la Divisió III, de Ciències Experimentals i Matemàtiques de la UB. / Universitat de Barcelona. Facultat de Física.
13 desembre 1995.  
9.
1 p, 258.6 KB Carta del Dr. Joaquim Gutiérrez, Vice-president de la Divisió de Ciències Experimentals i Matemàtiques de la UB, a Pere Pascual convocant-lo com a Vocal del Tribunal per a jutjar les tesis que opten al Grau de Doctor en Ciències Físiques. / Universitat de Barcelona.Facultat de Física
28 abril 1995.  
10.
1 p, 289.2 KB Carta de Joaquim Gutiérrez Fruitós, Vice-president de la Divisió de Ciències Experimentals i Matemàtiques de la UB presentant els convocats per jutjar la provisió d'una plaça d'Ajudant LRU de Física Teòrica. / Universitat de Barcelona.Divisió de Ciències Experimentals i Matemàtiques
2 desembre 1994.  

Fons personals i institucionals : 16 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.