Resultats globals: 1,023 registres trobats en 0.04 segons.
Articles, 29 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 3 registres trobats
Publicacions periòdiques, 2 registres trobats
Llibres i col·leccions, 4 registres trobats
Documents de recerca, 14 registres trobats
Materials didàctics, 3 registres trobats
Materials acadèmics, 951 registres trobats
Documents gràfics i multimèdia, 2 registres trobats
Fons personals i institucionals, 15 registres trobats
Articles 29 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
30 p, 3.6 MB Matemàtiques. Unitat de pensament. Diversitat cultural : (Part I) / Pla i Carrera, Josep (Universitat de Barcelona. Facultat de Matemàtiques)
Materials matemàtics, 2018, p. 1-30  
2.
18 p, 737.3 KB El conocimiento de la modelación matemática desde la reflexión en la formación inicial de profesores de matemática / Huincahue Arcos, Jaime (Universidad Católica del Maule (Talca, Xile)) ; Borromeo-Ferri, Rita (Universität de Kassel) ; Mena-Lorca, Jaime Juan Fernando (Pontificia Universidad Católica de Valparaíso (Valparaíso, Xile))
La introducción de la modelación matemática en el currículo de enseñanza media chileno, hace ya una decena de años, ha relevado la necesidad de estudios relativos a las prácticas de su enseñanza en la formación inicial de profesores en el país. [...]
Fa ja una dècada que la introducció de la modelació matemàtica en el currículum d'ensenyament mitjà xilè que ha revelat la necessitat d'estudis relatius a les pràctiques d'ensenyament a la formació inicial de mestres del país. [...]
The introduction of mathematical modelling in the Chilean secondary education curriculum, some ten years ago, has highlighted the need for studies concerning the teaching practices on modelling in the initial training of teachers in the country. [...]

2018 - 10.5565/rev/ensciencias.2277
Enseñanza de las ciencias, Vol. 36 Núm. 1 (2018) , p. 99-115 (Investigaciones Didácticas)  
3.
2 p, 71.9 KB Noticias de los congresos españoles de investigación en didáctica de las ciencias y de las matemáticas / Enseñanza de las Ciencias, Revista (Rosa Borrero Bolaño)
2017 - 10.5565/rev/ensciencias.2483
Enseñanza de las ciencias, Vol. 35 Núm. 3 (2017) , p. 5-6 (Editorial)  
4.
7 p, 263.5 KB Espai, context i creativitat : aprenentatge de les matemàtiques / Planella, Montserrat (Institut Castell d'Estela (Amer, Catalunya)) ; Vilches, Santi (Institut Marta Estrada (Granollers, Catalunya)) ; Font, Jordi (Institut Baix a Mar (Vilanova i la Geltrú, Catalunya)) ; Grau, Roger (Institut Baix a Mar (Vilanova i la Geltrú, Catalunya)) ; Gorriz, Maite (Institut Pla Marcell (Cardedeu, Catalunya))
L'ensenyament de les matemàtiques implica l'adquisició d'habilitats de planificació matemàtica i la capacitat d'identificar les matemàtiques en els contexts. En aquest sentit, l'Aprenentatge Basat en Projectes és una oportunitat perquè les matemàtiques recuperinaquest paper de motor. [...]
Mathematics learning implies the development of planning skills and the ability to identify mathematics in Contexts. Project-Based Learning is an opportunity to give to Mathematics this role as a driving force. [...]

2017
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 33 (2017) , p. 42-48 (Monogràfic sobre Aprenentatge Basat en Projectes en àmbits STEM)  
5.
7 p, 409.7 KB La conjectura i la planificació : aprenentatge de les matemàtiques mitjançant projectes / Margelí, Sílvia (Institut de Sils (Girona, Catalunya)) ; Perpinyà, Sílvia (Institut de Sils (Girona, Catalunya)) ; Monsergas, Marisa (Institut Sant Pol de Mar (Barcelona, Catalunya)) ; Sol, Manel (Institut Vilatzara (Vilassar de Mar, Catalunya)) ; Chiva, Salvador (Institut Les Vinyes (Castellbisbal, Catalunya))
L'aprenentatge de les matemàtiques implica un doble viatge: des de la modelització matemàtica de fenòmens fins a l'aplicació dels models i eines matemàtiques a la resolució de problemes. Ambdues aproximacions impliquen la necessitat d'un context problemàtic com a lloc de partida o d'arribada. [...]
Mathematics learning implies a double journey: from mathematic modeling of phenomena to the application of mathematic models and tools to problem solving. Both approaches need to propose a problematic context as a departure or arrival. [...]

2017
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 33 (2017) , p. 35-41 (Monogràfic sobre Aprenentatge Basat en Projectes en àmbits STEM)  
6.
5 p, 35.2 KB Algunes citacions matemàtiques / Gasull, Armengol (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques) ; Jolis Giménez, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques) ; Societat Catalana de Matemàtiques
2011
SCM/Notícies, Vol. 31 (2011) , p.29-31  
7.
24 p, 4.0 MB ¿Cómo son los apuntes de matemáticas de un estudiante? Influencia de los elementos matemáticos y sus relaciones / Arce Sánchez, Matías (Universidad de Valladolid. Departamento de Didáctica de las C. Experimentales, Sociales y de la Matemática) ; Conejo Garrote, Laura (Universidad de Valladolid. Departamento de Didáctica de las C. Experimentales, Sociales y de la Matemática) ; Ortega del Rincón, Tomás (Universidad de Valladolid. Departamento de Didáctica de las C. Experimentales, Sociales y de la Matemática)
Esta investigación se desarrolla en tres clases de primero de bachillerato con una metodología tradicional. En ella, comparamos los diferentes tipos de elementos y relaciones expuestos por los docentes con los apuntes que los estudiantes escriben en sus cuadernos. [...]
Aquesta recerca es desenvolupa en tres classes de primer de batxillerat amb una metodologia tradicional. En ella, comparem els diferents tipus d'elements i relacions exposats pels docents amb les anotacions que els estudiants escriuen en els seus quaderns. [...]
This research has been developed in three classrooms of high school students (16- 17 years old) with a traditional methodology. We have compared the different kinds of elements and relations presented by the teachers with the notes written by the students in their notebooks. [...]

2016 - 10.5565/rev/ensciencias.1706
Enseñanza de las ciencias, Vol. 34 Núm. 1 (2016) , p. 149-172 (Investigaciones Didácticas)  
8.
22 p, 119.3 KB La evaluación de la resolución de problemas en matemáticas : concepciones y prácticas de los profesores de secundaria. Autora: Janeth A. Cárdenas Lizarazo... / Caballero Carrasco, Ana
La evaluación de la resolución de problemas en matemáticas: concepciones y prácticas de los profesores de secundaria. Asumimos que la evaluación es uno de los organizadores del currículo y como tal debe estar integrada en el proceso de enseñanza y aprendizaje. [...]
L'avaluació de la resolució de problemes en matemàtiques: concepcions i pràctiques dels professors de secundària. Assumim que l'avaluació és un dels organitzadors del currículum i com tal ha d'estar integrada en el procés d'ensenyament i aprenentatge. [...]
Evaluation of problem solving in mathematics: conceptions and practices of secondary teachers. We assume that the evaluation is one of the organizers of the curriculum and as such must be integrated in the process of teaching and learning. [...]

2015 - 10.5565/rev/ensciencias.1834
Enseñanza de las ciencias, Vol. 33 Núm. 3 (2015) , p. 203-204 (Tesis Didácticas)  
9.
1 p, 97.9 KB Les matemàtiques com a drecera policial / Carrillo Pérez, Nereida (Universitat Autònoma de Barcelona)
2014
Ara, Núm. 1127 (8 de gener de 2014) , p. 22  
10.
18 p, 2.2 MB La Natura i les matemàtiques : insectes que saben comptar / Calsina i Ballesta, Àngel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques)
2015
Materials matemàtics, 2015, p. 1-18  

Articles : 29 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 3 registres trobats  
1.
10 p, 123.9 KB Què recorden del què han aprés de matemàtiques els estudiants que accedeixen als graus de mestre? / Villarreal, Aitor (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de les Matemàtiques) ; Deulofeu Piquet, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de les Matemàtiques) ; Pañellas, Mercè (Universitat Ramon Llull) ; Prat, Montserrat (Prat Moratonas) (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sellas, Isabel (Universitat de Vic) ; Albarracín Gordo, Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Gorgorió Solà, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona)
En aquesta comunicació, presentem l'examen de competència logicomatemàtica de la Prova d'Aptitud Personal per a l'accés als graus de mestre a partir del curs 2017-18, establim el significat de Coneixement Matemàtic Fonamental, i presentem el procés de validació d'una prova per a avaluar-lo. [...]
2016
Congrés Català d’Educació Matemàtica (C2EM). Barcelona, Catalunya, 1 : 2016  
2.
16 p, 116.2 KB Mathematical conversations in a trilingual classroom / Gallart, Marta (IES La Roca) ; Planas, Núria (Planas i Raig) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Grup LIEC (Llengua i Ensenyament de les Ciències) ; Universitat Autònoma de Barcelona ; III Trobada sobre semi-immersió a Catalunya (3era : 2009, 28-29 de abril : Barcelona) ; I Taula rodona internacional sobre programes AICLE (1era : 2009, 28-29 de abril : Barcelona)
Les dades que presentarem formen part d’un treball de recerca dins del Màster d’Iniciació a la Recerca de Didàctica de la Matemàtica i les Ciències Experimentals de la Universitat Autònoma de Barcelona. [...]
2009
Trobada sobre semi-immersió a Catalunya. Barcelona, Catalunya, 3a : 2009
Taula rodona internacional sobre programes AICLE. Barcelona, Catalunya, 1a : 2009  
3.
29 p, 2.0 MB Integrating curricular subjects and language learning in a UK secondary school: Accessing Maths (Curriculum) through a Bilingual Environment (AMBE) project / Issa, Tözün ; London Metropolitan University ; III Trobada sobre semi-immersió a Catalunya (3era : 2009, 28-29 de abril : Barcelona) ; I Taula rodona internacional sobre programes AICLE (1era : 2009, 28-29 de abril : Barcelona)
Tözün Issa has been a primary school teacher for 12 years and worked as an adviser for Ethnic minority Education for 6 years. He attained PhD from the University of North London before becoming the course tutor for PGCE Community Languages course. [...]
2009
Trobada sobre semi-immersió a Catalunya. Barcelona, Catalunya, 3a : 2009
Taula rodona internacional sobre programes AICLE. Barcelona, Catalunya, 1a : 2009
2 documents

Publicacions periòdiques 2 registres trobats  
1.
Publicacions de la Secció de Matemàtiques / Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona , 1976-1987.
37 documents
2.
Publicacions matemàtiques / Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques
Bellaterra : UAB, Dep. de Matemàtiques , 1988-.
66 documents

Llibres i col·leccions 4 registres trobats  
1.
282 p, 5.7 MB Matemàtiques i modelització per a les ciències ambientals / Aguadé i Bover, Jaume (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques)
Les assignatures de matemàtiques del batxillerat científic i tecnològic proporcionen unes eines molt poderoses per emprendre amb èxit estudis científics. L’alumne —si realment assoleix els coneixements que hi ha als programes d’aquestes assignatures— coneix les funcions elementals, la deriva i la integral, els vectors i les matrius. [...]
Bellaterra 2018
3 documents
2.
12 p, 90.7 KB Reglament del Departament de Matemàtiques / Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques
2004  
3.
197 p, 10.9 MB Fes matemàtiques! / Gasull, Armengol (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques)
El llibre està organitzat en 5 capítols. En el primer, entre d'altres coses, trobareu la presentació i els objectius. En el segon hi ha un petit recull de diverses aplicacions de les matemàtiques. [...]
Bellaterra Universitat Autònoma de Barcelona, Departament de Matemàtiques 2000
42 documents
4.
46 p, 5.0 MB Lluís Antoni Santaló: discurs llegit a la cerimònia d'investidura celebrada al saló de sessions de l'Ajuntament de Girona el dia 13 de juny de l'any 1986 / Santaló, Lluís Antoni ; Girbau, Joan, 1942- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques) ; Universitat Autònoma de Barcelona.
Bellaterra, Universitat Autònoma de Barcelona, 1986 (Doctor honoris causa (Universitat Autònoma de Barcelona))

Conté: Presentació de Lluís Antoni Santaló /per Joan Girbau ; Què són les matemàtiques? /per Lluís Antoni Santaló ; curriculum vitae de Lluís Antoni Santaló  


Documents de recerca 14 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
Teoria K per C*-àlgebres / Vilalta Vila, Eduard ; Perera Domènech, Francesc , dir. (Universitat Autònoma de Barcelona.Departament de Matemàtiques) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
Aquest treball té com a objectiu introduir el lector a la teoria K per C*-àlgebres demostrant-ne dos dels seus resultats centrals: La periodicitat de Bott i la subsegüent successió exacta cíclica de sis termes. [...]
2018
Graduat o Graduada en Matemàtiques [777]
   
2.
93 p, 7.4 MB Importància de l'establiment de connexions matemàtiques a l'aula. Discutint si és possible el creixement de la població de conills del prat Fibonacci / Marín Tabuenca, Ana ; Badillo Jiménez, Edelmira, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest Treball de Final de Grau té l'objectiu de reflexionar i cercar evidències sobre la importància i la necessitat d'establir connexions a l'aula de primària, entre ciències, matemàtiques i llengua, per tal de comprendre un fenomen científic com és el creixement de les poblacions. [...]
2017
Graduat o Graduada en Educació Primària [896]  
3.
56 p, 1.5 MB Música i matemàtiques : “Disseny, implementació i anàlisi d’una intervenció interdisciplinària a 3r de Primària” / Palou Sueiras, Maria ; Casals Ibañez, Albert, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l’Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Les relacions entre la música i les matemàtiques són naturals i innegables. Diversos estudis i investigacions així ho demostren. Tot i això, a nivell educatiu no sempre s’aprofita aquesta ben entesa, i ens trobem amb comptades aportacions i propostes que integrin ambdues àrees. [...]
The relationship between music and mathematics are naturals and undeniable. Several studies and investigations prove it. However, in the educational level this advantage is not always well understood, and we only find a few contributions and proposals that include both areas. [...]

2015
Graduat o Graduada en Educació Primària [896]  
4.
52 p, 897.4 KB Les matemàtiques i el joc exploratori a l’Educació Infantil / Castellà López, Andrea ; Edo, Mequè, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquesta recerca s’ha realitzat amb 85 infants de P4 i P5, al taller d’experimentació de l’Escola Marina de Montgat. L’objectiu de la investigació és cercar i analitzar evidències de pensament matemàtic en situacions de joc exploratori lliure i alhora, comprovar si aquestes evidències augmenten gràcies a la interacció dels infants entre ells o amb la interacció amb l’adult.
2015
Graduat o Graduada en Educació infantil [847]  
5.
363 p, 5.0 MB Matemàtiques i realitat: les competències en el treball de la mesura a l'ESO / López i Beltran, Mireia ; Deulofeu Piquet, Jordi, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
La present tesi doctoral té com a objectiu aportar una reflexió teòrica així com el corresponent disseny, implementació i avaluació d'una unitat didàctica en termes de competències sobre el treball de la mesura a l'ESO per a fer-ne una posterior anàlisi que permeti aportar informació significativa sobre unes capacitats imprescindibles per als estudiants de l'ESO. [...]
[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2011
2 documents
6.
90 p, 819.8 KB Differential Galois theory : groups of symmetries in differential equations / Claramunt Carós, Joan ; Ara, Pere, 1959- , dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
The aim of this project is to study homogeneous linear differential equations through their own groups of symmetries, preserving both the algebraic and the differential structures of them. We introduce the differential structure over rings and fields, and define the analogue concept of a splitting field, but for homogeneous linear differential equations. [...]
L'objectiu d'aquest projecte és estudiar les equacions diferencials lineals homogènies a través dels seus grups de simetria, que preserven tant l'estructura diferencial i algèbrica d'aquestes. Introduïm estructura diferencial sobre anells i cossos, i definim el concepte anàleg a cos de descomposició, però per equacions diferencials lineals homogènies. [...]

2014
Matemàtiques [777]  
7.
29 p, 456.7 KB Mètode IPF : procediment iteratiu per estimar lleis conjuntes amb restriccions / Tresens Navarro, Alba ; Farré, Mercè, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
Sovint es disposa d'una mostra de la llei conjunta de variables categòriques creuades a nivell poblacional (àrea gran) i es desitja "projectar" aquesta llei conjunta a àrees petites on no hi ha prou observacions mostrals per obtenir estimacions representatives de les distribucions a les cel·les, tot i que es disposa de les distribucions marginals de les àrees petites. [...]
2014
Matemàtiques [777]  
8.
171 p, 1.9 MB Informe final de resultats : avaluació del Programa de Formació per a l'Ensenyament de les Matemàtiques en pràctica reflexiva / Pineda i Herrero, Pilar , dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Armengol Asparó, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Belvis Pons, Esther ; Moreno Andrés, Maria Victoria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Lozano, Verónica
Aquest estudi presenta els resultats de l’avaluació d’un nou programa de formació per a l’ensenyament de les matemàtiques basat en la pràctica reflexiva i dut a terme per la Subdirecció General de Formació Permanent i Recursos Pedagògics del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya. [...]
2008  
9.
236 p, 4.7 MB La Influència de l'ús de jocs d'estratègia en l'aprenentatge de la resolució de problemes de matemàtiques a l'educació secundària / Navarro Farré, Anna ; Deulofeu Piquet, Jordi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
El present treball estudia les influències de l'ús dels jocs d'estratègia en l'aprenentatge de la resolució de problemes de matemàtiques a l'educació secundària. En concret s'analitza si hi ha evidències de canvis en la comprensió de l'enunciat, en la resolució dels problemes, en les estratègies heurístiques utilitzades i en el llenguatge emprat per expressar les resolucions dels problemes. [...]
The following assignment studies the influence on the use of strategy games in the learning of solving maths problems in Secondary Education. We have analysed specifically if there are some changes in the comprehension of the statement, in the solving of the problems, in the heuristic strategies used and in the language used to express the solution of the problems. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2013  
10.
251 p, 23.0 MB Coneixements i creences sobre la resolució de problemes dels professors i estudiants de professor d'educació primària i secundària: Un estudi sobre la continuïtat en l'ensenyament de les matemàtiques / Giné de Lera, Cèlia ; Deulofeu Piquet, Jordi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didactica de la Matematica i les Ciències Experimentals
És una creença generalitzada del professorat –i avalada també per les investigacions actuals– que tant la relació de l'alumnat amb la matemàtica com l'evolució de la seva competència en aquesta matèria canvien en general de forma negativa al llarg de l'escolarització. [...]
Es una creencia generalizada del profesorado –y avalada también por las investigaciones actuales– que tanto la relación del alumnado con la matemática como la evolución de su competencia en esta materia cambian en general de forma negativa a lo largo de la escolarización. [...]
It is widely accepted among teachers, and also supported by current research, that both the relationship of students with mathematics as well as the evolution of the student's competence in this area changes negatively throughout schooling. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2012  

Documents de recerca : 14 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Materials didàctics 3 registres trobats  
1.
63 p, 2.1 MB Cerca i gestió de la informació : les principals fonts d'informació en física geologia, matemàtiques i química / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciència i Tecnologia
Presentació dels diferents recursos d'informació i eines documentals adreçades als alumnes del doctorat de Ciències (física, geologia, matemàtiques i química).
2016 (Fonts d'informació)  
2.
4.9 KB Les Matemàtiques / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències i d'Enginyeries ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Enguany ens hem proposat conèixer de més a prop les dones de la UAB que es dediquen a les matemàtiques. Amb la col·laboració del Departament cadascuna de les doctores fa un presentació sobre la seva especialitat, ens parlen de les seves lectures de referència i ens presenten algunes de les dones matemàtiques capdavanteres. [...]
2006  
3.
3.0 KB Un recorregut pel món de les matemàtiques / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències i d'Enginyeries ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
L'any 2000 ha estat escollit per la Unió Matemàtica Internacional com l'Any Mundial de les Matemàtiques. Aprofitant aquesta iniciativa la Biblioteca de Ciències i d'Enginyeries ha elaborat una breu mostra bibliogràfica que dóna una perspectiva històrica de les matemàtiques, des de l'Antiguitat fins a l'Època contemporània.
2000  

Materials acadèmics 951 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
5 p, 95.0 KB Eines informàtiques per a les matemàtiques [100091] / Alabert Romero, Aureli ; Guasp Balaguer, Gregori ; Xarles Ribas, Francesc Xavier ; Roe Vellve, Joaquim ; Caubergh, Magdalena ; Antoine Riolobos, Ramon ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
Familiaritzar-se amb l'ús d'un manipulador algebraic. Aquest manipulador ha d'esdevenir una eina habitual en l'estudi de moltes altres assignatures. Aprendre a estructurar i redactar textos científics amb el sistema de composició tipogràfica LaTeX. [...]
2018-19
Grau en Matemàtiques [777]
2 documents
2.
5 p, 100.1 KB Connexions i contextos en matemàtiques [102060] / Tinoco Balongo, Juan Carlos ; Boukafri Itahriouan, Kaouthar ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Davant la llum blanca, Isaac Newton, va idear un pla per fer-la passar a traves d'un prisma de vidre que va revelar un preciós arc de sant Martí que va deixar meravellats als experts de la Royal Society. [...]
With the white light, Isaac Newton, he devised a plan to make it pass through a prism of glass revealed a beautiful rainbow that left astonished the experts of the Royal Society. This generated a direct question; white light is composed of all colors or was it the prism which colored it light? No more complexity than passing the multicolored light with an identical prism reversed the effect, returning to the vision of white light. [...]
Ante la luz blanca, Isaac Newton, ideó un plan para hacerla pasar a través de un prisma de cristal que reveló un precioso arcoíris que dejó maravillados a los expertos de la Royal Society. Esto generó una pregunta directa, ¿está la luz blanca compuesta por todos los colores o era el prisma el que tintaba la luz? Sin más complejidad que hacer pasar la luz multicolor por otro prisma idéntico, revertió el efecto, regresando a la visión de la luz blanca. [...]

2018-19
Grau en Educació Primària [896]
3 documents
3.
4 p, 91.2 KB Matemàtiques [100745] / Gallego Gómez, Eduardo ; Aguadé Bover, Jaume ; González Llorente, José ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Biociències
Aquest programa te un doble objectiu. El primer és el de donar a l'estudiant una formació matemàtica bàsica, centrada en l'àlgebra lineal i el càlcul de funcions d'una variable: derivació, integració i equacions diferencials senzilles, que li permeti comprendre el llenguatge de la Ciència. [...]
2018-19
Grau en Biologia [812]  
4.
5 p, 95.4 KB Matemàtiques per la geologia [101045] / Reventós Tarrida, Agustí ; Carmona Domènech, Joan Josep ; Estalrich López, Joan ; Piniella Febrer, Juan Francisco ; Llabrés Florit, Miquel ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
Aquesta matèria ha de servir per consolidar uns coneixements bàsics de matemàtiques que seran necessaris per abordar, en cursos superiors, altres matèries més especialitzades del Grau de Geologia.
Esta materia debe servir para consolidar unos conocimientos básicos de matemáticas que serán necesários para abordar, en cursos superiores, otras materias más especializadas del Grado de Geología.

2018-19
Grau en Geologia [817]
2 documents
5.
4 p, 91.4 KB Matemàtiques [100872] / Martínez Barchino, Regina ; Aguadé Bover, Jaume ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Biociències
L'objectiu d'aquesta assignatura és que l'alumne adquireixi els coneixements i les tècniques matemàtiques bàsiques necessaris per a entendre fenòmens químics, físics o biològics i poder predir la seva evolució. [...]
2018-19
Grau en Bioquímica [814]  
6.
5 p, 93.0 KB Matemàtiques en el centre escolar [102057] / Morera Ubeda, Laura ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquesta assignatura està centrada en el desenvolupament de competències professionals d'anàlisi didàctic i matemàtic, a partir de l'anàlisi de situacions reals del centre educatiu de primària, que permeti als estudiants reflexionar sobre la gestió i dinamització d'activitats matemàtiques innovadores, interdisciplinàries i diversificades en la seva futura tasca docent. [...]
This course focuses on developing professional skills and teaching mathematical analysis, based on analysis of real situations Taught when students have already completed the three compulsory subjects the sub The course puts students in situations of vision must have in relation to students with t The specific objectives are: An overview that permetiguiar and organize the teaching of mathematics at school. [...]
Esta asignatura está centrada en el desarrollo de competencias profesionales de análisis didáctico y matemático, a partir del a Se imparte cuando el alumnado ya ha cursado las tres asignaturas obligatorias de la m En la asignatura se pone en situación al alumno de la visión que debe tener en relació Los objetivos específicos serán: 1 Los objetivos específicos serán: Tener una visión general que permetiguiar y organizar la enseñanza de las matemá Saber organizar un banco de datos que permita aglutinar acuerdos, líneas y activid Disponer de los elementos necesarios para crear en el equipo de profesorado una 2.

2018-19
Grau en Educació Primària [896]
3 documents
7.
4 p, 89.9 KB Fonaments de Matemàtiques [104342] / Martin Pedret, Joaquin ; Orobitg Huguet, Joan ; Roe Vellve, Joaquim
D'una banda, es farà un repàs dels conceptes fonamentals que ja s'estudien al batxillerat. D'una altra banda, s'introduiran conceptes nous (com el càlcul i la integració en diverses variables). Però el més important de tot és que es posarà un èmfasi especial en la utilització de totes aquestes eines en el tractament de dades.
2018-19  
8.
5 p, 101.2 KB Gestió i innovació a l'aula de matemàtiques [102059] / Fortuny Aymemí, Josep Maria ; Guinjoan Francisco, Marc ; Boukafri Itahriouan, Kaouthar ; Clemente Ciscar, Francisco ; Prat Moratonas, Montserrat ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Es tracta d'una assignatura obligatòria de tercer curs que està centrada en el desenvolupament de competències professionals d'anàlisi didàctic i matemàtic, a partir de situacions reals de l'aula de matemàtiques a primària, que els permeti als estudiants el disseny, gestió i avaluació d'activitats matemàtiques innovadores, interdisciplinàries i diversificades en la seva futura tasca docent. [...]
It is a compulsory third year course that focuses on the development of skills of teaching and mathematical analysis, based on real situations of primary mathematics classroom, which allows students to design, manage and evaluate of innovative, interdisciplinary and diversified mathematical activities in their future teaching. [...]
Se trata de una asignatura obligatoria de tercer curso que está centrada en el desarrollo de competencias profesionales de análisis didáctico y matemático, a partir de situaciones reales del aula de matemáticas en primaria, que los permita a los estudiantes el diseño, gestión y evaluación de actividades matemáticas innovadoras, interdisciplinarias y diversificadas en su futura tarea docente. [...]

2018-19
Grau en Educació Primària [896]
3 documents
9.
5 p, 96.8 KB Matemàtiques per a mestres [102055] / Gorgorió Solà, Núria ; Albarracin Gordo, Lluis ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
És una assignatura bàsica de contingut disciplinar. Té com a finalitat consolidar el coneixement matemàtic fonamental a través de diverses metodologies: resolució de problemes, investigacions i projectes, entre d'altres. [...]
It is a basic subject of disciplinary content. Its purpose is to consolidate fundamental mathematical knowledge through various methodologies: problem solving, research and projects, among others. Consolidated progress in this subject should serve as a basis for the construction of of the teaching of mathematics throughout the degree. [...]
Es una asignatura básica de contenido disciplinar. Tiene como finalidad consolidar el conocimiento matemático fundamental a Los siguientes son objetivos específicos de la asignatura: Gestionar el conocimiento matemático inicial para aproximarlo al conocimiento matemático fundamental para ejercer de maestro. [...]

2018-19
Grau en Educació Primària [896]
3 documents
10.
4 p, 91.3 KB Matemàtiques [102515] / Reventós Tarrida, Agustí ; Aguadé Bover, Jaume ; Burgués Badía, Josep Maria ; Cedó Giné, Ferran ; Comalada Clara, Salvador ; Saumell Ariño, Laia ; Cebrian Galan, Alex ; Sánchez Madrigal, Álvaro ; Solanes Farrés, Gil ; Marín Pérez, David ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
Aquest curs es divideix en dues sessions semestrals: la primera sessió conté tres parts fonamentals: introducció als nombres complexos, introducció a l'àlgebra lineal i introducció a les equacions diferencials. [...]
Este curso se divide en dos sesiones semestrales: la primera sesión contiene tres partes fundamentales: introducción a los números complejos, introducción al álgebra lineal y introducción a las ecuaciones diferenciales. [...]

2018-19
Grau en Química [953]
2 documents

Materials acadèmics : 951 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Documents gràfics i multimèdia 2 registres trobats  
1.
2 p, 17.0 MB Punts de llibre : Departament de Matemàtiques. Universitat Autònoma de Barcelona / Cufí, Julià, 1945- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques) ; Farré, M. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques) ; Gasull, Armengol (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques) ; Guasp Balaguer, Gregori (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques) ; Ruiz, A. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Oficina Autònoma Interactiva Docent Disseny
Material promocional sobre les matemàtiques.
2011 (2011-12)
4 documents
2.
2 p, 1.3 MB Punts de llibre : Departament de Matemàtiques. Universitat Autònoma de Barcelona / Bardina i Simorra, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques) ; Camps, R. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques) ; Gasull, Armengol (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques) ; Guasp Balaguer, Gregori (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques) ; Mondelo, Josep Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Oficina Autònoma Interactiva Docent Disseny
Material promocional sobre les matemàtiques.
2010 (2010-11)
4 documents

Fons personals i institucionals 15 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
1 p, 494.0 KB Matemàtiques feixistes / Calders, Pere
1937
Diari de Barcelona. Portaveu d’Estat Català, any 146, núm. 77, dimecres 31 de març de 1937, p. 4  
2.
1 p, 244.3 KB Carta de Pere Pascual al President de la Comisssió de Doctorat de la Divisió de Ciències Experimentals i Matemàtiques de la UB aconsellant la defensa pública de la tesi doctoral de Paula Herrara-Siklódy. / Pascual, Pedro, 1934-2006
31 maig 1999.  
3.
1 p, 291.5 KB Correu electrònic de Marta Sanz-Solé (UB) a Pere Pascual proposant-li participar com a conferenciant en un Col·loqui de la Facultat de Matemàtiques. / Universitat de Barcelona. Facultat de Matemàtiques
6 juliol 1998.  
4.
5 p, 1.4 MB Carta de Maria Isabel Cadenas Irús, Cap de la Secció de Personal de la Divisió de Ciències Experimentals i Matemàtiques de la UB, a Pere Pascual adjuntant composició de la comissió per resoldre el concurs de plaça d'ajudant LRU i normativa del mateix. / Universitat de Barcelona. Secció de Personal
8 juliol 1996.  
5.
2 p, 446.7 KB Carta de Maria Isabel Cadenas Irús, Cap de la Secció de Personal de la Divisió de Ciències Experimentals i Matemàtiques de la UB, adjuntant permís de viatge de Pere Pascual per a una estada a Benasc. / Universitat de Barcelona. Secció de Personal
5 juliol 1996.  
6.
2 p, 508.6 KB Carta de Maria Isabel Cadenas Irús, Cap de la Secció de Personal de la Divisió de Ciències Experimentals i Matemàtiques de la UB, adjuntant nomenament de Pere Pascual pel tribunal de la tesi doctoral de Rafel Escribano Carrascosa. / Universitat de Barcelona. Secció de Personal
21 juny 1996.  
7.
2 p, 473.7 KB Carta de Pere Seglar, Degà de la Facultat de Física de la UB, a la Pere Pascual sobre l'anàlisi del pressupost de la Divisió III, de Ciències Experimentals i Matemàtiques de la UB. / Universitat de Barcelona. Facultat de Física.
13 desembre 1995.  
8.
1 p, 258.6 KB Carta del Dr. Joaquim Gutiérrez, Vice-president de la Divisió de Ciències Experimentals i Matemàtiques de la UB, a Pere Pascual convocant-lo com a Vocal del Tribunal per a jutjar les tesis que opten al Grau de Doctor en Ciències Físiques. / Universitat de Barcelona.Facultat de Física
28 abril 1995.  
9.
1 p, 289.2 KB Carta de Joaquim Gutiérrez Fruitós, Vice-president de la Divisió de Ciències Experimentals i Matemàtiques de la UB presentant els convocats per jutjar la provisió d'una plaça d'Ajudant LRU de Física Teòrica. / Universitat de Barcelona.Divisió de Ciències Experimentals i Matemàtiques
2 desembre 1994.  
10.
1 p, 258.1 KB Carta d'Albert Cornet, Secretari de la Divisió de Ciències Experimentals i Matemàtiques de la UB, als directors de departament sobre la compra de material informàtic. / Universitat de Barcelona.Divisió de Ciències Experimentals i Matemàtiques
23 novembre 1994.  

Fons personals i institucionals : 15 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.