Resultados globales: 335 registros encontrados en 0.02 segundos.
Artículos, Encontrados 99 registros
Contribuciones a jornadas y congresos, Encontrados 5 registros
Libros y colecciones, Encontrados 6 registros
Documentos de investigación, Encontrados 36 registros
Materiales académicos, Encontrados 189 registros
Artículos Encontrados 99 registros  1 - 10siguientefinal  ir al registro:
1.
9 p, 1.2 MB Methodology for the simulation of the variability of MOSFETs with polycrystalline high-k dielectrics using CAFM input data / Ruiz, Ana (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Electrònica) ; Couso, Carlos (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Electrònica) ; Seoane, Natalia (Universidade de Santiago de Compostela. Citius) ; Porti i Pujal, Marc (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Electrònica) ; Garcia-Loureiro, Antonio (Universidade de Santiago de Compostela. Citius) ; Nafría i Maqueda, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Electrònica)
In this work, a simulation methodology, whose inputs are Conductive Atomic Force Microscope (CAFM) experimental data, is proposed to evaluate the impact of nanoscale variability sources related to the polycrystallization of high-k dielectrics (i. [...]
2021 - 10.1109/ACCESS.2021.3090472
IEEE Access, Vol. 9 (2021) , p. 90568-90576  
2.
7 p, 1.1 MB Multidisciplinary management of head and neck cancer : First expert consensus using Delphi methodology from the Spanish Society for Head and Neck Cancer (part 1) / Maños, Manuel (Hospital Universitari de Bellvitge) ; Giralt López de Sagredo, Jordi (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Rueda Domínguez, Antonio (Hospital Costa del Sol (Marbella)) ; Cabrera, Joaquín (Hospital Infanta Cristina (Badajoz)) ; Martínez-Trufero, Javier (Hospital Universitario Miguel Servet (Saragossa)) ; Marruecos, Jordi (Institut Català d'Oncologia) ; López Pousa, Antonio (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Rodrigo, Juan Pablo (Hospital Universitario Central de Asturias) ; Castelo Fernández, Beatriz (Hospital Universitario La Paz (Madrid)) ; Martínez-Galán, Joaquina (Hospital Universitario Virgen de las Nieves (Granada)) ; Arias-De-La-Vega, Fernando Carrillo (Complejo Hospitalario de Navarra) ; Chaves, Manuel (Hospital Universitario Virgen de Valme (Sevilla, Andalusia)) ; Herranz, Jesús (Complejo Hospitalario Universitario de A Coruña) ; Arrazubi, Virginia (Hospital de Basurto (Bilbao, Biscaia)) ; Basté, Neus (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Castro, Almudena Vizcaya (Hospital Universitario La Paz (Madrid)) ; Mesía, Ricard (Institut Català d'Oncologia (L'Hospitalet de Llobregat)) ; Universitat Autònoma de Barcelona
Head and neck cancer is one of the most frequent malignances worldwide. Despite the site-specific multimodality therapy, up to half of the patients will develop recurrence. Treatment selection based on a multidisciplinary tumor board represents the cornerstone of head and neck cancer, as it is essential for achieving the best results, not only in terms of outcome, but also in terms of organ-function preservation and quality of life. [...]
2017 - 10.1016/j.oraloncology.2017.04.004
Oral Oncology, Vol. 70 (july 2017) , p. 58-64  
3.
10 p, 105.8 KB Evaluating benchmarking as a methodology for the enhancement of quality in academic libraries / Balagué, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques) ; Saarti, Jarmo (University of Eastern Finland Library)
Benchmarking can be defined as a methodology where business processes, performance metrics and best practices are compared. Usually, the comparison is done between two organizations, but one can also choose different settings for comparison, e. [...]
2020
Qualitative and Quantitative Methods in Libraries, Vol. 9 Núm. 2 (2020) , p. 237-246  
4.
10 p, 681.3 KB Design and synthesis methodology for UHF-RFID tags based on the T-match network / Zamora González, Gerard (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Electrònica) ; Zuffanelli, Simone (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Electrònica) ; Paredes, Ferran (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Electrònica) ; Martín, Ferran (Martín Antolín) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Electrònica) ; Bonache Albacete, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Electrònica)
A new systematic methodology for the design of T-match based UHF-RFID tags is proposed. The great majority of commercial UHF-RFID tags are based on dipole antennas using a modification of a T-match network. [...]
2013 - 10.1109/TMTT.2013.2287856
IEEE transactions on microwave theory and techniques, Vol. 61, issue 12 (Dec. 2013) , p. 4090-4098  
5.
4 p, 214.6 KB Community health assessment of the programme "Barcelona Health in the Neighbourhoods". Methodology for a participatory process El diagnóstico de salud del programa Barcelona Salut als Barris. Metodología para un proceso participativo / Colell, Esther (Institut Hospital del Mar d'Investigacions Mèdiques) ; Sánchez-Ledesma, Esther (Agència de Salut Pública de Barcelona) ; Novoa, Ana M. (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Daban Aguilar, Ferran (Agència de Salut Pública de Barcelona) ; Fernández Sánchez, Anna (Centro de Investigación Biomédica en Red de Epidemiología y Salud Pública) ; Juárez Martínez, Olga (Agència de Salut Pública de Barcelona) ; Pérez, Katherine (Agència de Salut Pública de Barcelona) ; Universitat Autònoma de Barcelona
This paper describes the methodology used for the assessment of health needs within a programme aimed at promoting health equity in disadvantaged neighbourhoods in the city of Barcelona (Spain). The assessment process involves the use of mixed methods (quantitative and qualitative) in order to obtain information regarding the health of the community, its determinants, and the availability of health-related assets. [...]
2018 - 10.1016/j.gaceta.2017.12.003
Gaceta sanitaria, Vol. 32 Núm. 4 (julio 2018) , p. 396-399  
6.
20 p, 858.1 KB La enseñanza de contenidos científicos mediante una metodología basada en escape room / Yllana Prieto, Félix (Universidad de Extremadura) ; González Gómez, David (Universidad de Extremadura) ; Jeong, Jin Su (Universidad de Extremadura)
El aprendizaje de contenidos científicos puede generar cierto desinterés en el estudiantado. El empleo de metodologías docentes apropiadas y no desatender la dimensión afectiva pueden ayudar a revertir esta situación. [...]
Learning scientific contents can generate some lack of interest among students. The use of appropriate teaching methodologies and paying attention to the affective dimension can help to reverse this situation. [...]

2023 - 10.5565/rev/ensciencias.5873
Enseñanza de las ciencias, Vol. 41 Núm. 3 (2023) , p. 69-88 (Investigaciones Didácticas)  
7.
9 p, 2.3 MB IAEA methodology for on-site end-to-end IMRT/VMAT audits : an international pilot study / Kazantsev, Pavel (International Atomic Energy Agency) ; Lechner, Wolfgang (Christian Doppler Laboratory for Medical Radiation Research for Radiation Oncology) ; Gershkevitsh, Eduard (North Estonia Medical Centre) ; Clark, Catharine H. (Metrology for Medical Physics (MEMPHYS)) ; Venencia, Daniel (Instituto Privado de Radioterapia) ; Van Dyk, Jacob (Western University) ; Wesolowska, Paulina (International Atomic Energy Agency) ; Hernandez Masgrau, Victor (Hospital Sant Joan de Reus) ; Jornet, Nuria (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Tomsej, Milan (CHU Charleroi. Hopital Andre Vesale) ; Bokulic, Tomislav (International Atomic Energy Agency) ; Izewska, Joanna (International Atomic Energy Agency) ; Universitat Autònoma de Barcelona
The IAEA has developed and tested an on-site, end-to-end IMRT/VMAT dosimetry audit methodology for head and neck cases using an anthropomorphic phantom. The audit methodology is described, and the results of the international pilot testing are presented. [...]
2020 - 10.1080/0284186X.2019.1685128
Acta Oncologica, Vol. 59 Núm. 2 (january 2020) , p. 141-148  
8.
8 p, 533.2 KB Rationale and methodology for a European pooled analysis of postmarketing interventional and observational studies of insulin glargine 300 U/mL in diabetes : Protocol of REALI project / Freemantle, N. (University College London) ; Bonadonna, Riccardo C (University of Parma) ; Gourdy, P. (Paul Sabatier University) ; Mauricio Puente, Dídac (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Mueller-Wieland, D. (University Hospital Aachen (Alemanya)) ; Bigot, Gregory (IVIDATA) ; Ciocca, A. (Sanofi SA) ; Mauquoi, C. (IDDI SA) ; Rollot, M. (Quinten) ; Bonnemaire, Mireille (Sanofi SA) ; Universitat Autònoma de Barcelona
Type 2 diabetes mellitus (T2DM) is a common and heterogeneous disease. Using advanced analytic approaches to explore real-world data may identify different disease characteristics, responses to treatment and progression patterns. [...]
2020 - 10.1136/bmjopen-2019-033659
BMJ open, Vol. 10 Núm. 4 (28 2020) , p. 201903365  
9.
30 p, 208.4 KB La importancia de la metodología feminista en una criminología crítica global / Gómez Garmendia, Jon (Universitat de Barcelona)
Este artículo parte de la propuesta dada por Rivera Beiras en esta revista en 2016: la criminología crítica global. Una posible ruptura epistemológica en la disciplina que implica ampliar sus límites de estudio y no volver a cometer los errores del pasado. [...]
This article is part of the proposal given by Rivera Beiras in this journal in 2016: the global critical criminology. A possible epistemological rupture in the discipline that implies expanding its limits of study and not committing the errors and forgetfulness of the past. [...]

2023 - 10.5565/rev/athenea.3316
Athenea digital : revista de pensamiento e investigación social, Vol. 23 Núm. 3 (2023) , p. e3316 (Ensayos)  
10.
17 p, 162.6 KB Gamificación : metodología para el desarrollo de competencias específicas y transversales en Magisterio / Edo Agustín, Esther (Universidad de Zaragoza)
El desarrollo competencial del alumnado es el foco central del sistema educativo actual. Existe una ostensible necesidad de aportar a la sociedad recursos y habilidades que permitan desenvolverse en contextos académicos, laborales y sociales con fluidez y eficacia. [...]
El desenvolupament competencial de l'alumnat és el focus central del sistema educatiu actual. Hi ha una necessitat ostensible d'aportar a la societat recursos i habilitats que permetin desenvolupar-se en contextos acadèmics, laborals i socials amb fluïdesa i eficàcia. [...]
The development of students' competences is one of the central focuses of our current educational system. There is an obvious need to provide society with resources and skills that allow them to cope with the demands of academic, working and social contexts with fluency and efficiency. [...]

2023 - 10.5565/rev/educar.1768
Educar, Vol. 59 Núm. 2 (2023) , p. 333-349 (Monográfico)  

Artículos : Encontrados 99 registros   1 - 10siguientefinal  ir al registro:
Contribuciones a jornadas y congresos Encontrados 5 registros  
1.
30 p, 3.3 MB A new etymological methodology with Pyrenean place-names as study samples / Garcia-Quera, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia)
Núria Garcia-Quera, Master in Linguistics (UB-UAB) and PhD in Geography (UAB), presents her doctoral thesis defended last October. The aim of the thesis was, on the one hand, to propose an interdisciplinary method with a cognitive approach that reveals the etymology of the settlement-names in the region of Pallars Sobirà (Pyrenees), and on the other hand, to discover some characteristics of the language that created them. [...]
2024
English Language & Linguistics Research Seminar. University of Glasgow (Scotland), : 2024  
2.
5 p, 22.7 KB Metodologia AICLE en el entorno universitario: aprendizaje autónomo y desarrollo de competencias profesionales / Gil Serra, Ana Fe (Universidad de Almería) ; Nicolás Román, Susana (Universidad de Almería) ; Taula Rodona Internacional TRI-CLIL (2a : 2012 : Bellaterra, Catalunya)
2012
TRICLIL proceedings: Better CLIL: more opportunities in primary, secondary and higher education, 2012, p. 65-69  
3.
8 p, 289.7 KB Case methodology applied to the use of videos : an example of a blended-learning experience in a pre-service teacher training programme / Masats, Dolors (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Dooly Owenby, Melinda (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
L'ús del vídeo en la formació de mestres s'ha fet servir a les classes de llengua per proporcionar als alumnes textos genuïns que constituïssin estímul comunicatius reals, en les tutories de pràctiques s'ha emprat com a eina per facilitar als alumnes l'oportunitat de reflexionar sobre la seva actuació a l'aula, i en les classes de didàctica ha estat un mitjà per relacionar la teoria i la pràctica. [...]
The use of videos in teacher training programmes has served various purposes: in language courses, videos have provided trainees with authentic texts which serve as stimuli to enhance real communication in a formal setting; in the tutorial sessions linked to the school placement practices, videos have been used as tools to help student-teachers reflect upon their performance in class and in Language Methodology courses, videos establish links between theory and practice. [...]

2007
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007  
4.
14 p, 992.5 KB CLIL Methodology, strategyfor developingbasic competencies for participating in European projects / Lorenzo Galés, Maria Nieves (Generalitat de Catalunya) ; Trobada sobre semi-immersió a Catalunya (3a : 2009 : Barcelona, Catalunya) ; Taula rodona internacional sobre programes AICLE (1a : 2009 : Barcelona, Catalunya)
Taller dirigit a docents i professors de centres educatius de primària i secundària, interessats en participar amb activitats CLIL en Projectes europeus (Comènius, Grundtvig, eTwinning). Objectius 1) Oferir exemples i models de programació de projectes educatius europeus des de plantejaments coordinats i aprenentatges integrats de continguts i llengua estrangera (AICLE), en comunitats i xarxes subvencionades pel Programa d'Aprenentatge Permanent de la Unió Europea (PAP 2007-2013). [...]
2009
Trobada sobre semi-immersió a Catalunya. Barcelona, Catalunya, 3a : 2009
Taula rodona internacional sobre programes AICLE. Barcelona, Catalunya, 1a : 2009  
5.
19 p, 809.6 KB Methodology framework : CLIL implementation and resources / Maldonado Martín, Natalia ; Vidal, Francesca ; Grup LIEC (Llengua i Ensenyament de les Ciències) ; Universitat Autònoma de Barcelona ; Catalunya. Departament d'Educació ; Cesire-Cirel (Centre de suport a la innovació i recerca educativa en llengües) ; Trobada sobre semi-immersió a Catalunya (3a : 2009 : Barcelona, Catalunya) ; Taula rodona internacional sobre programes AICLE (1a : 2009 : Barcelona, Catalunya)
2009
Trobada sobre semi-immersió a Catalunya. Barcelona, Catalunya, 3a : 2009
Taula rodona internacional sobre programes AICLE. Barcelona, Catalunya, 1a : 2009  

Libros y colecciones Encontrados 6 registros  
1.
10 p, 629.3 KB Assessment of the transparency of Spanish local public administrations : methodology and results / Molina Rodríguez-Navas, Pedro ; Rodríguez Breijo, Vanessa
The availability of information about public management is a key factor in the democratic participation of citizens, as it enables public management to be assessed and makes contributions to the decision-making processes regarding public affairs. [...]
Switzerland: Springer, 2020 (Advances in Intelligent Systems and Computing) - 10.1007/978-3-030-40690-5_67
Information Technology and Systems : proceedings of ICITS 2020, 2020, p. 703-715  
2.
6 p, 220.5 KB The clue to common research in Translation and Interpreting : methodology / Orozco-Jutorán, Mariana
Research in the fields of translation and interpreting has hitherto been clearly differentiated by D. Gile, with both a different "history, foci, academic environment and tradition"(see D. Gile's chapter in this volume). [...]
London : Multilingual Matters, 2004
Translation Research and Interpreting Research. Traditions, Gaps and Synergies, 2004, p. 98-103  
3.
22 p, 239.2 KB Signs of reengagement? : changing in teaching methodology at Spanish universities as a result of the Bologna process / Elias, Marina (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Masjuan, Josep M. (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Sanchez Gelabert, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball)
Spanish universities have carried out a number of changes derived from the largest social changes that have occurred in recent years. In this article, we shall only highlight two of these that may have had some influence on the new processes of integration and the generation of identity at university. [...]
Rotterdam Sense Publishers 2012 (Higher education Rrsearch in the 21st century series) - 10.1007/978-94-6209-016-3
Effects of higher education reforms: change dynamics, 2012  
4.
8 p, 103.1 KB Metodología para el estudio de una muerte : las exequias de Carlos II en un contexto de cambio dinástico / Ortiz, José A. (Universitat de Barcelona)
Nuestro objetivo es mostrar una metodología de estudio y de investigación que proponemos en relación a las exequias por la muerte de Carlos II centrándonos en el caso de la ciudad de Barcelona. Al analizar las relaciones de sucesos, las publicaciones de grabados, la documentación de archivo y los elementos iconográficos distintivos, nos acercaremos a una muerte que de forma simbólica marca un cambio dinástico en un contexto de conflicto.
The aim of this paper is to offer a methodology for the study and research that we propose in relation to the obsequies for king Charles II, specifically those celebrated in Barcelona. Analysing the relationship between the events, printed news publications, engravings, archival documents and distinctive iconographic elements, we deal with a death that, in symbolic fashion, marks a dynastic change within a context of conflict.

2015 (Studia aurea monográfica ; 6)
Studia aurea monográfica, Núm. 6 (2015) , p. 211-218  
5.
10 p, 80.9 KB Millora de la metodologia docent i de l'avaluació de l'aprenentatge en l'assignatura Llatí i Cultura Clàssica / Puigvert i Planagumà, Gemma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de l'Antiguitat i de l'Edat Mitjana) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior
L'objectiu del present treball és oferir a la comunitat universitària el resultat de dos anys de recerca en humanitats. Es desenvolupa una web que inclou continguts teòrics, materials audiovisuals, bateries de preguntes d'autocorrecció, etc. [...]
El objetivo del presente trabajo es ofrecer a la comunidad universitaria el resultado de dos años de investigación en humanidades. Se desarrolla una web que incluye contenidos teóricos, materiales audiovisuales, baterías de preguntas de autocorrección, etc. [...]
The goal of this study is to offer the university community the outcome of two years of research in the Humanities. A website is being developed that includes theoretical contents, audiovisual materials, batteries of self-correcting questions and more. [...]

IDES 2008
Experiències docents innovadores de la UAB en ciències socials i en ciències humanes: cap a l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES), 2008, p. 237-246
4 documentos
6.
12 p, 1.6 MB Experiència d'aplicació de la metodologia d'aprenentatge per projectes en assignatures d'Enginyeria Informàtica per a una millor adaptació als crèdits ECTS i a l'EEES / Martí, Enric (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Gil, Debora (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Julià i Ferré, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior
En aquest article es presenta una experiència realitzada els cursos 2005-2006, 2006-2007 i 2007-2008 en aprenentatge basat en projectes (ABP) -en anglès, Project Based Learning (PBL)- com un dels itineraris per cursar Gràfics per Computador 2, assignatura optativa de tercer curs d'Enginyeria Informàtica, titulació impartida a l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria (ETSE) de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). [...]
En este artículo se presenta una experiencia de aprendizaje basado en proyectos (Project Based Learning- PBL) desarrollada en los cursos 2005-2006, 2006-2007 y 2007-2008 como uno de los itinerarios para cursar Gráficos por Computador 2, asignatura optativa de tercer curso de Ingeniería Informática, titulación impartida en la Escuela Técnica Superior de Ingeniería (ETSE) de la Universitat Autònoma de Barcelona. [...]
This article presents an experiment performed in academic years 2005-06, 2006-07 and 2007-08 on Project Based learning (PBL) as one of the tracks for students in Computer Graphics 2, an elective course in the third year of Computer Engineering, a degree offered at the Higher School of Engineering (ETSE) at the Universidad Autónoma de Barcelona (UAB). [...]

IDES 2008
Experiències docents innovadores de la UAB en ciències experimentals i tecnologies i en ciències de la salut : cap a l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES), 2008, p. 57-68
4 documentos

Documentos de investigación Encontrados 36 registros  1 - 10siguientefinal  ir al registro:
1.
15 p, 10.4 MB Desenvolupament d'una aplicació per l'alimentació saludable amb metodologia Agile / López Pérez, Martí ; Protasio Ramírez, Joan, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Arquitectura de Computadors i Sistemes Operatius) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
A causa de la necessitat de promoure l'alimentació saludable en el món postpandèmia, aquest projecte es centra en el desenvolupament i planificació d'una aplicació innovadora anomenada "Guaki" dedicada a promoure l'alimentació saludable. [...]
A causa de la necesidad de promover la alimentación saludable en el mundo pospandemia, este proyecto se centra en el desarrollo y planificación de una aplicación innovadora llamada "Guaki" dedicada a promover la alimentación saludable. [...]
Due to the need to promote healthy eating in a post-pandemic world, this project focuses on the development and planning of an innovative application named "Guaki" dedicated to promoting healthy eating. [...]

2024
Enginyeria Informàtica [958]  
2.
21 p, 434.9 KB A methodology to study price-quantity interactions in inputoutput modeling : an application to NextGenerationEU funds / Cardenete Flores, Manuel Alejandro (Universidad Loyola de Andalucía) ; Lima, M. Carmen (Universidad Pablo de Olavide) ; Sancho Pifarré, Ferran (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia i d'Història Econòmica) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat de Fonaments de l'Anàlisi Econòmica
The input-output (I-O) model is a widely employed tool for examining the interconnected structure of an economy and evaluating policy impacts. The current model consists of two separate and independent modules that describe the underlying factors governing quantities and prices. [...]
2023 (Departament d'Economia i d'Història Econòmica. Unitat de Fonaments de l'Anàlisi Econòmica. Working papers ; 973.23)  
3.
36 p, 4.3 MB Disseny d'una metodologia de creació de cartografia de resposta ràpida per a episodis d'inundacions mitjançant tècniques de teledetecció / Margarit Solé, Èric ; Badia i Perpinyà, Anna, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Les aportacions realitzades per la comunitat científica durant les darreres dècades apunten a que les emergències derivades del clima seran cada cop més freqüents en els propers anys, de manera que la seva gestió i la velocitat de resposta als danys que causen esdevenen avui en dia un tema clau. [...]
Las aportaciones realizadas por la comunidad científica durante las últimas décadas apuntan a que las emergencias derivadas del clima serán cada vez más frecuentes en los próximos años, de modo que su gestión y la velocidad de respuesta a los daños que causan se convierten hoy en día en un tema clave. [...]
The contributions made by the scientific community in recent decades suggest that climate-related emergencies will become increasingly frequent in the coming years. Therefore, the management and speed of response to the damages they cause have become a key issue nowadays. [...]

Bellaterra: Universitat Autònoma de Barcelona, 2023
Geoinformació [1373]  
4.
8 p, 547.5 KB INTERSTICE. Research on the peer learning methodology / Blanch Gelabert, Sílvia, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; París Romia, Gemma, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Cabo, Helena (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Ciraso Calí, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Ribera, Eulàlia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Urpí, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Barrera-Corominas, Aleix, col. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Careta Plans, Arnau, col. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Corazza, Laura, col. ; Dybwik, Siri, col. ; Forastello, Ana María, col. ; Halle, Kristen, col. ; Hay, Penny, col. (Bath Spa University (Regne Unit)) ; Macuda, Anita, col. ; Mas Parera, Maite, col. ; Moles, Aina, col. ; Panciroli, Chiara, col. ; Peris Morancho, Pere, col. ; Russo, Veronica, col. ; Chiara Sghinolfi, Maria, col. ; INTERSTICE Project
INTERSTICE is an Erasmus+ project developed by universities, artists and cultural settings from Catalonia, United Kingdom, Italy, and Norway to promote spaces of encounter between educators, artists, and children, to improve our learning processes and to build a pedagogy of co-creation through the arts. [...]
2023
4 documentos
5.
70 p, 54.7 MB INTERSTICE : Artists, Children and Educators. Teachers in moviment. Peer learning methodology / Blanch Gelabert, Sílvia, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; París Romia, Gemma, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Cabo, Helena (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Ciraso Calí, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Halle, Kristen ; Ribera, Eulàlia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Urpí, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Barrera-Corominas, Aleix, col. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Corazza, Laura, col. ; Dybwik, Siri, col. ; Hay, Penny, col. (Bath Spa University (Regne Unit)) ; Panciroli, Chiara, col. ; Macuda, Anita, col. ; Moles, Aina, col. ; Russo, Veronica, col. ; Chiara Sghinolfi, Maria, col. ; laSala. Centre de creació d'Arts per a les famílies (Sabadell), coord ; INTERSTICE Project
INTERSTICE is an Erasmus+ project developed by universities, artists and cultural settings from Catalonia, United Kingdom, Italy, and Norway to promote spaces of encounter between educators, artists, and children, to improve our learning processes and to build a pedagogy of co-creation through the arts. [...]
2023
2 documentos
6.
Self-reported Subjective Effects of Analytically Confirmed New Psychoactive Substances Consumed by e-Psychonauts : A longitudinal study with an innovative internet-based methodology / Grifell Guàrdia, Marc ; Galindo, Liliana, dir. ; Pérez Solà, Víctor, dir. ; Ventura Vialamala, Mireia, dir.
Tant en el moment de diseñar com publicar aquest estudi, les metodologies utilitzades per estudiar el fenòmen de les Noves Substàncies Psicoactives (NPS) no han estat capaces de proporcionar dades fiables a temps per a la presa de decisions crítiques. [...]
En el momento de diseño y publicación de este estudio, las metodologías utilizadas para estudiar el fenómeno de las nuevas sustancias psicoactivas (NPS) no han sido capaces de proporcionar datos a tiempo para informar decisiones críticas, y en el caso de proporcionarlos, éstos no contaban con suficiente validez científica. [...]
Background: Current scientific methodologies have failed to provide enough reliable data regarding the use and effects of New Psychoactive Substances (NPS) in the timeframe when critical decisions must be made. [...]

2022
   
7.
14 p, 1.8 MB La realidad virtual como metodología innovadora en el análisis de la vulnerabilidad relacional del barrio de Can Parera, Palau-solità i Plegamans / Carvajal Cano, Mónica ; Vicente Salar, Rafael, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
La realitat virtual és una tecnologia puntera que es troba actualment en desenvolupament. Els seus usos encara no han sigut completament explotats, però s'estan troban cada cop més utilitats. En aquest article s'explora l'us d'aquesta eina a l'àmbit social, particularment, per tal d'analitzar la vulnerabilitat realcional del barri de Can Parera, a Palau-solità i Plegamans. [...]
La realidad virtual es una tecnología puntera que se encuentra actualmente en pleno desarrollo. Sus usos todavía no han sido completamente explotados, pero se están encontrando cada vez más utilidades. [...]
Virtual reality is a cutting-edge technology that is currently in full development. Its uses have not yet been fully exploited, but more and more utilities are being found. This article explores the use of this tool in the social sphere, particularly to analyze the relational vulnerability of the neighborhood of Can Parera, in Palau-solità i Plegamans. [...]

2022
Grau en Gestió de Ciutats Intel·ligents i Sostenibles [1395]  
8.
233 p, 28.0 MB Advances in NMR spectroscopic methodology and applications : time-efficient methods, ultra long-range heteronuclear correlation experiments and enantiospecific analysis of complex mixtures / Motiram Corral, Kumar ; Parella Coll, Teodor, dir. ; Pérez Trujillo, Míriam, dir. ; Nolis Fañanas, Pau, dir. ; Jaime Cardiel, Carlos, dir.
Aquesta tesi presentada per compendi d'articles i titulada "Desenvolupament de nous mètodes d'espectroscòpia de RMN per a la reducció del temps experimental, la mesura de correlacions heteronuclears a llarga distància i la diferenciació d'enantiòmers en mescles complexes", es divideix fonamentalment en tres blocs: i) el desenvolupament d'experiments de Ressonància Magnètica Nuclear (RMN) enfocats a l'eficiència en termes de temps, ii) establir noves seqüències de pols que facilitin l'estudi de constants d'acoblament a llarga distància fonamentals per a l'elucidació estructural, i iii) el desenvolupament d'un mètode fiable que permeti l'anàlisi diferenciat d'enantiòmers (enantioespecific) directament a la mescla de la qual forma part originàriament (in situ) i de múltiples molècules simultàniament (multicomponent). [...]
Esta tesis presentada por compendio de artículos y titulada "Desarrollo de nuevos métodos de espectroscopía de RMN para la reducción del tiempo experimental, la medida de correlaciones heteronucleares a larga distancia y la diferenciación de enantiómeros en mezclas complejas", se divide fundamentalmente en: i) el desarrollo de experimentos de Resonancia Magnética Nuclear (RMN) enfocados a la eficiencia en términos de tiempo, ii) establecer nuevas secuencias de pulsos que faciliten el estudio de constantes de acoplamiento a larga distancia fundamentales para la elucidación estructural, y iii) el desarrollo de un método fiable que permita el análisis diferenciado de enantiómeros (enantioespecífico) directamente en la mezcla de la que forma parte originariamente (in situ) y de múltiples moléculas simultáneamente (multicomponente). [...]
This thesis presented by compendium of articles and entitled "Advances in NMR spectroscopic methodology and applications: time-efficient methods, ultralong-range heteronuclear correlation experiments and enantiospecific analysis of complex mixtures", is divided into the following topics: i) the development of Nuclear Magnetic Resonance (NMR) experiments focused on efficiency in terms of time, ii) establishing new pulse sequences that facilitate the study of long-distance coupling constants fundamental for structural elucidation, iii) the development of a reliable method that allows the differentiated analysis of enantiomers (enantiospecific) directly from its original mixture (in situ) and from multiple molecules simultaneously (multicomponent). [...]

2021  
9.
13 p, 280.5 KB D2.4 Co-design methodology evaluation / Fondazione scuola di pace di Monte Sole
The goal of this deliverable is to infer the evaluation of the co-creation methodology starting from the design of it, illustrated in D2. 3, and from the context and the premises of the So-Close project design and Consortium. [...]
2021 (SO-CLOSE)  
10.
24 p, 546.8 KB D2.3 Co-design methodology template / Fondazione scuola di Pace Monte Sole
The goal of this report is to illustrate the co-creation methodology as a natural consequence determined by the context and the premises of the SO-CLOSE project design and Consortium.
The text develops firstly an introduction as a short analytical report of the project framework, both in terms of scientific competences and interactional practices present in the Consortium and it turns then to a critic review of literature and experiences about co-creation. [...]

2021 (SO-CLOSE)  

Documentos de investigación : Encontrados 36 registros   1 - 10siguientefinal  ir al registro:
Materiales académicos Encontrados 189 registros  1 - 10siguientefinal  ir al registro:
1.
8 p, 120.8 KB Metodologia i Tècniques de Recerca Social [44034] / Bolíbar, Mireia ; Lopez Roldan, Jose Pedro ; Marti Olive, Joel ; Verd Pericas, Joan Miquel ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
La Metodologia i Tècniques de Recerca Social (MTRS) té com a objectiu que l'alumnat adquireixi el coneixement metodològic requerit per dur a terme el màster i completar el treball final de recerca (TFM). [...]
Methodology and Techniques for Social Research (MTSR) aims to enable students to acquire the methodological knowledge required to carry out a master's degree and complete the final master's thesis (FMT). [...]
La Metodología y Técnicas de Investigación Social (MTIS) tiene como objetivo que el alumnado adquiera el conocimiento metodológico requerido para llevar a cabo máster y completar el trabajo final de master (TFM). [...]

2023-24
Màster Universitari en Política Social, Treball i Benestar [1419]
3 documentos
2.
4 p, 101.3 KB Metodologia i Tècniques d'Avaluació en Psicologia de l'Esport [43885] / Viladrich Segués, Maria del Carme ; Capdevila Ortís, Lluís ; Parrado Romero, Eva ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
L'objectiu d'aquest mòdul és que l'estudiant tingui contacte vivencial amb els tres abordatges metodològics més utilitzats per a l'avaluació en psicologia de l'esport. D'aquesta forma l'estudiant adquirirà els coneixements necessaris per al disseny d'una investigació empírica o teòrica en l'àmbit de la psicologia de la salut i de l'esport. [...]
This subject provides students with a grounding in the three main methods of assessment used in psychology of sport and physical activity. Doing practical activities, students will acquire the knowledge necessary to design empirical or theoretical research in the field of health and sport psychology and to use the scientific method in applied professional settings. [...]
El objetivo de este módulo es que quien lo estudia tenga un contacto vivencial con los tres abordajes metodológicos más utilizados para la evaluación en psicología del deporte. De esta forma adquirirá los conocimientos necesarios para el diseño de una investigación empírica o teórica en el ámbito de la psicología de la salud y del deporte. [...]

2023-24
Màster Universitari en Psicologia de l'Esport i de l'Activitat Física [1380]
3 documentos
3.
5 p, 107.7 KB Metodologia [42317] / Ballart, Pere 1964- ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
L'objectiu del mòdul és que l'estudiant tingui notícia de la varietat i diversitat dels mètodes de la investigació literària, que conegui les premisses elementals de la recerca acadèmica i que entri en contacte amb les diferents estratègies d'aproximació als fets literaris i culturals amb vistes a poder planificar millor les seves futures investigacions. [...]
The objective of this module is to give an overview of the diversity of methods of literary investigation, so that the students get acquainted with the essential premises of academic research and the different strategies of approaching the literary and cultural phenomena. [...]
El objectivo del módulo es que el estudiante tenga noticia de la variedad y diversidad de los métodos de la investigación literaria, que conozca las premisas elementales del trabajo acadèmico y que entre en contacto con las diferentes estrategias de aproximación a los hechos literarios y culturales con miras a poder planificar mejor sus futuras investigaciones. [...]

2023-24
Màster Universitari en Literatura Comparada: Estudis Literaris i Culturals [1101]
3 documentos
4.
11 p, 130.8 KB Metodologia Avançada de Recerca Social [44038] / Lopez Roldan, Jose Pedro ; Miguel Quesada, Francesc Josep ; Marti Olive, Joel ; Verd Pericas, Joan Miquel ; Muntanyola-Saura, Dafne ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
L'objectiu del mòdul optatiu de Metodologia Avançada de Recerca Social [MARS] és el coneixement teòric i aplicat de la metodologia i de la diversitat de mètodes i tècniques avançades en l'anàlisi de les dades per a la investigació social, tot tractant diverses perspectives metodològiques, tant quantitatives com qualitatives. [...]
The objective of the Advanced Social Research Methodology module [ASRM] is the theoretical and applied knowledge of the methodology and the diversity of advanced methods and techniques in the analysis of data for social research, addressing various methodological perspectives, both quantitative and qualitative This general objective is complemented by three specific ones: 1. [...]
El objetivo del módulo de Metodología Avanzada de Investigación Social [MAIS] es el conocimiento teórico y aplicado de la metodología y de la diversidad de métodos y técnicas avanzadas en el análisis de los datos para la investigación social, tratando diversas perspectivas metodológicas, tanto cuantitativas como cualitativas. [...]

2023-24
Màster Universitari en Política Social, Treball i Benestar [1419]
3 documentos
5.
5 p, 107.9 KB Metodologia de Recerca Aplicada en Psicologia Clínica i de la Salut [43873] / Doval Diéguez, Eduardo ; Espelt Hernàndez, Albert ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
L'objectiu d'aquest mòdul és que l'estudiant adquireixi els coneixements necessaris per dur a terme el disseny d'una investigació empírica o teòrica en l'àmbit de la psicologia clínica i de la salut, així com per aplicar el mètode científic a la pràctica professional. [...]
The objective of this module is to enable students to acquire the necessary knowledge to design an empirical or theoretical research in the field of clinical and health psychology, as well as to apply the scientific method in their professional practice. [...]
El objetivo de este módulo es que el estudiante adquiera los conocimientos necesarios para llevar a cabo el diseño de una investigación empírica o teórica en el ámbito de la psicología clínica y de la salud, así como para aplicar el método científico en la práctica profesional. [...]

2023-24
Màster Universitari en Recerca en Psicologia Clínica i de la Salut [1379]
3 documentos
6.
5 p, 106.7 KB Eines i Metodologia Aplicades a la Traducció Audiovisual [43820] / Mangiron i Hevia, Carme ; Martinez Tejerina, Anjana ; Oliva Zamora, Miguel Ángel ; Larreina Morales, María Eugenia ; Oncins Noguer, Estel·la ; Ducca, Nadine Michelle ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
L'objectiu general del mòdul és familiaritzar els estudiants amb les eines i la metodologia que s'utilitzen en la pràctica professional i en la recerca en el camp de la traducció audiovisual i l'accessibilitat als mitjans.
The general objective of the module is to familiarize students with the tools and methodologies that are used in professional practice and in research in the field of audiovisual translation and accessibility to the media.
El objetivo general del módulo es familiarizar al alumnado con las herramientas y la metodología que se utilizan en la práctica profesional y en la investigación en el campo de la traducción audiovisual y la accesibilidad a los medios.

2023-24
Traducció Audiovisual [1349]
3 documentos
7.
5 p, 106.5 KB Eines i Metodologia Aplicades a la Traducció Audiovisual [43818] / Mangiron i Hevia, Carme ; Esqué, Rosa Maria ; Andujar Garcia, Itziar ; Larreina Morales, María Eugenia ; Oncins Noguer, Estel·la ; Ducca, Nadine Michelle ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
L'objectiu general del mòdul és familiaritzar l'alumnat amb les eines i la metodologia que s'utilitzen en la pràctica professional i en la recerca en el camp de la traducció audiovisual i l'accessibilitat als mitjans.
The general objective of the module is to familiarize students with the tools and methodologies that are used in professional practice and in research in the field of audiovisual translation and accessibility to the media.
El objetivo general del módulo es familiarizar al alumnado con las herramientas y la metodología que se utilizan en la práctica profesional y en la investigación en el campo de la traducción audiovisual y la accesibilidad a los medios.

2023-24
Traducció Audiovisual [1349]
3 documentos
8.
3 p, 98.5 KB Disseny i Metodologia de Projectes en Gestió de Fauna i Flora [42922] / Saez Goñalons, Lorenzo ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Biociències
Aquest mòdul ofereix un nexe d'unió entre la formació més teòrica i generalista que s'ofereix en els mòduls inicials del màster, per un costat, i la pràctica que suposa la realització del treball de fi de màster. [...]
This module offers a link between the most theoretical and general training that is offered in the initial modules of the master's degree, on the one hand, and the practice that involves the completion of the final master's degree. [...]
Este módulo ofrece un nexo de unión entre la formación con estructura más teórica y generalista que se ofrece en los módulos del inicio del máster, por un lado, y la aplicación práctica que supone la elaboración de trabajo de fin de máster. [...]

2023-24
Màster Universitari en Ecologia Terrestre i Gestió de la Biodiversitat [1155]
3 documentos
9.
9 p, 118.9 KB Metodologia del Planejament Urbà [44466] / Nadal Tersa, Jordi ; Recaño Valverde, Joaquin ; Solana Solana, Antonio Miguel ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
En aquest mòdul del màster es tracten continguts avançats pel que fa a l'instrumental metodològic normalment emprat en l'estadística i en mètodes d'investigació qualitatius. A banda dels aspectes formals d'obligat coneixement i aplicació en tot treball de recerca, l'assignatura s'orienta vers el treball efectiu i pràctic amb instruments metodològics de tipus tant quantitatiu com qualitatiu, i subratlla l'enfocament social i territorial. [...]
This module of the master's degree deals with advanced content in terms of methodological instruments used in statistics and qualitative research methods. Apart from the formal aspects of obligatory knowledge and application in all research work, the subject is oriented towards effective and practical work with methodological instruments of both quantitative and qualitative types, and emphasizes the social and territorial approach. [...]
En este módulo del máster se tratan contenidos avanzados en cuanto al instrumental metodológico normalmente empleado en la estadística y en métodos de investigación cualitativos. Aparte de los aspectos formales de obligado conocimiento y aplicación en todo trabajo de investigación, la asignatura se orienta hacia el trabajo efectivo y práctico con instrumentos metodológicos de tipo cuantitativo y cualitativo, y subraya el enfoque social y territorial. [...]

2023-24
Màster Universitari en Estudis Territorials i Planejament [1475]
3 documentos
10.
5 p, 106.1 KB Epistemologia i Metodologia de la Recerca en Comunicació [42443] / Soriano Clemente, Jaume 1965- ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Coneixement i aplicació dels mètodes i tècniques de recerca en comunicació.
Knowledge and usage of communication research methods and techniques.
Conocimiento y aplicación de los métodos y técnicas de investigación en comunicación.

2023-24
Màster Universitari en Mitjans, Comunicació i Cultura [1117]
3 documentos

Materiales académicos : Encontrados 189 registros   1 - 10siguientefinal  ir al registro:
¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.