Resultats globals: 896 registres trobats en 0.01 segons.
Articles, 153 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 14 registres trobats
Llibres i col·leccions, 14 registres trobats
Documents de recerca, 52 registres trobats
Materials didàctics, 7 registres trobats
Materials acadèmics, 656 registres trobats
Documents gràfics i multimèdia, 1 registres trobats
Fons personals i institucionals, 1 registres trobats
Articles 153 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
13 p, 1.2 MB El ABP como metodología docente profesionalizadora : la experiencia de la asignatura "Prácticas Integradas" / Peñaranda-Cólera, Maria del Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social) ; Parrado Romero, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Cladellas, Ramon (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Coll-Andreu, Margalida (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia) ; Edo Izquierdo, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Fornieles Deu, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Guillazo i Blanch, Gemma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut)
Se presenta la experiencia de innovación docente de la implementación de la asignatura "Prácticas Integradas" del Grado de Psicología en la Facultad de Psicología de la Universitat Autònoma de Barcelona. [...]
The educational innovation experience of implementation of the course.
"Integrated Practices" in the Bachelor in Psychology of the Faculty of Psychology at the Autonomous University of Barcelona is presented. With the aim of approaching the student to professional practice, interdisciplinary practical cases that present different approaches and psychological perspectives arise. [...]

2014
Revista del Congrés Internacional de Docència, Núm. 2 (2014)  
2.
4 p, 214.6 KB Community health assessment of the programme "Barcelona Health in the Neighbourhoods". Methodology for a participatory process El diagnóstico de salud del programa Barcelona Salut als Barris. Metodología para un proceso participativo / Colell, Esther (Institut Hospital del Mar d'Investigacions Mèdiques) ; Sánchez-Ledesma, Esther (Agència de Salut Pública de Barcelona) ; Novoa, Ana M. (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Daban Aguilar, Ferran (Agència de Salut Pública de Barcelona) ; Fernández Sánchez, Anna (Centro de Investigación Biomédica en Red de Epidemiología y Salud Pública) ; Juárez Martínez, Olga (Agència de Salut Pública de Barcelona) ; Pérez, Katherine (Agència de Salut Pública de Barcelona) ; Universitat Autònoma de Barcelona
This paper describes the methodology used for the assessment of health needs within a programme aimed at promoting health equity in disadvantaged neighbourhoods in the city of Barcelona (Spain). The assessment process involves the use of mixed methods (quantitative and qualitative) in order to obtain information regarding the health of the community, its determinants, and the availability of health-related assets. [...]
2018 - 10.1016/j.gaceta.2017.12.003
Gaceta sanitaria, Vol. 32 Núm. 4 (julio 2018) , p. 396-399  
3.
28 p, 1.3 MB El análisis de fitolitos y otros restos vegetales : una nueva metodología arqueoambiental aplicada a la reconstrucción de los paisajes culturales de alta montaña durante el Holoceno / Rodríguez Antón, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Prehistòria)
El estudio de los microrrestos biológicos presentes en los depósitos sedimentarios es el principal método empleado para la reconstrucción de los cambios climáticos y paleoambientales acaecidos en los últimos miles de años a escala local. [...]
L'estudi de les microrestes biològiques dipositades als sediments és el principal mètode utilitzat per reconstruir els canvis climàtics i paleoambientals succeïts al llarg dels darrers mil·lennis a escala local. [...]
The study of biological micro-remains found in sedimentary deposits is the main method used for modelling climatic changes and palaeo-environmental occurrences over recent millennia at local level. In the same way, this type of marker can be used to evaluate the human impact that productive practices have had on mountain landscapes, creating cultural landscapes in the past. [...]

2023 - 10.5565/rev/tda.130
Treballs d'arqueologia, Vol. 26 (2023) , p. 127-153 (Articles)  
4.
20 p, 858.1 KB La enseñanza de contenidos científicos mediante una metodología basada en escape room / Yllana Prieto, Félix (Universidad de Extremadura) ; González Gómez, David (Universidad de Extremadura) ; Jeong, Jin Su (Universidad de Extremadura)
El aprendizaje de contenidos científicos puede generar cierto desinterés en el estudiantado. El empleo de metodologías docentes apropiadas y no desatender la dimensión afectiva pueden ayudar a revertir esta situación. [...]
Learning scientific contents can generate some lack of interest among students. The use of appropriate teaching methodologies and paying attention to the affective dimension can help to reverse this situation. [...]

2023 - 10.5565/rev/ensciencias.5873
Enseñanza de las ciencias, Vol. 41 Núm. 3 (2023) , p. 69-88 (Investigaciones Didácticas)  
5.
30 p, 208.4 KB La importancia de la metodología feminista en una criminología crítica global / Gómez Garmendia, Jon (Universitat de Barcelona)
Este artículo parte de la propuesta dada por Rivera Beiras en esta revista en 2016: la criminología crítica global. Una posible ruptura epistemológica en la disciplina que implica ampliar sus límites de estudio y no volver a cometer los errores del pasado. [...]
This article is part of the proposal given by Rivera Beiras in this journal in 2016: the global critical criminology. A possible epistemological rupture in the discipline that implies expanding its limits of study and not committing the errors and forgetfulness of the past. [...]

2023 - 10.5565/rev/athenea.3316
Athenea digital : revista de pensamiento e investigación social, Vol. 23 Núm. 3 (2023) , p. e3316 (Ensayos)  
6.
17 p, 162.6 KB Gamificación : metodología para el desarrollo de competencias específicas y transversales en Magisterio / Edo Agustín, Esther (Universidad de Zaragoza)
El desarrollo competencial del alumnado es el foco central del sistema educativo actual. Existe una ostensible necesidad de aportar a la sociedad recursos y habilidades que permitan desenvolverse en contextos académicos, laborales y sociales con fluidez y eficacia. [...]
El desenvolupament competencial de l'alumnat és el focus central del sistema educatiu actual. Hi ha una necessitat ostensible d'aportar a la societat recursos i habilitats que permetin desenvolupar-se en contextos acadèmics, laborals i socials amb fluïdesa i eficàcia. [...]
The development of students' competences is one of the central focuses of our current educational system. There is an obvious need to provide society with resources and skills that allow them to cope with the demands of academic, working and social contexts with fluency and efficiency. [...]

2023 - 10.5565/rev/educar.1768
Educar, Vol. 59 Núm. 2 (2023) , p. 333-349 (Monográfico)  
7.
31 p, 254.0 KB Storytelling corporativo : una revisión crítica de los enfoques de investigación y la metodología en la literatura académica del 2011 al 2020 / Atarama-Rojas, Tomás (Universidad de Piura) ; Robledo-Dioses, Kelly (Universitat Autònoma de Barcelona) ; López-Hermida Russo, Alberto Pedro (Universidad Finis Terrae)
Los académicos de diferentes campos del conocimiento están de acuerdo en que el storytelling ha ganado especial relevancia en el contexto actual. Esto resulta evidente en la comunicación corporativa, donde se ha instaurado ya el término de storytelling corporativo, para hacer referencia a las historias que las empresas cuentan a sus diferentes grupos de interés (stakeholders). [...]
Scholars from different fields of knowledge agree that storytelling has gained particular relevance in the current context, as noted in Corporate Communication. The term "corporate storytelling" has already been coined to refer to the stories that companies tell their stakeholders. [...]

2022 - 10.5294/pacla.2022.25.2.2
Palabra clave, Vol. 25 Núm. 2 (2022) , e2522  
8.
28 p, 645.6 KB Prácticas Integradas en la Facultad de Psicología : una experiencia de innovación docente fundamentada en la metodología del Aprendizaje Basado en Problemas / Peñaranda-Cólera, Maria del Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia) ; Chamarro Lusar, Andrés (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia) ; Costa Miserachs, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia) ; Mitjavila i Garcia, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia) ; Coll-Andreu, Margalida (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia) ; Domènech i Argemí, Miquel (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia) ; Guillazo i Blanch, Gemma (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia) ; Izquierdo, Conrad (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia) ; Lalueza Sazatornil, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia) ; Viladrich, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia)
En esta comunicación presentamos la experiencia de innovación docente derivada del desarrollo e implementación de la asignatura "Prácticas Integradas" del Grado de Psicología en la Facultad de Psicología de la Universitat Autònoma de Barcelona. [...]
In this paper we present the educational innovation experience derivated from the development and implementation of the course "integrated practices" in the bachelor in psychology of the faculty of psychology at the autonomous university of Barcelona. [...]

2012
Revista del Congrés Internacional de Docència, Núm. 1 (2012)  
9.
26 p, 3.2 MB Una propuesta de adaptación de la metodología docente al contexto online para la asignatura de Geomorfología Estructural / Ruiz-Fernández, Jesús (Universidad de Oviedo) ; Herrera Arenas, Daniel (Universidad de Oviedo) ; García-Hernández, Cristina (Universidad de Oviedo) ; Sevilla Álvarez, Juan (Universidad de Oviedo)
La situación excepcional vivida a raíz de la crisis sanitaria producida por la pandemia de COVID-19 ha planteado la necesidad de adaptar la enseñanza universitaria a un contexto formativo no presencial. [...]
La situació excepcional viscuda arran de la crisi sanitària produïda per la pandèmia de covid-19 ha plantejat la necessitat d'adaptar l'ensenyament universitari a un context formatiu no presencial. [...]
The exceptional situation experienced as a result of the health crisis produced by the Covid-19 pandemic has raised the need to adapt university teaching to a non-faceto- face context. Given this circumstance, virtual resources acquire high importance in reorganizing subjects in which field trips and fieldwork constitute an essential part of the teaching-learning processes. [...]

2023 - 10.5565/rev/dag.715
Documents d'anàlisi geogràfica, Vol. 69 Núm. 1 (2023) , p. 159-183 (Articles)  
10.
5 p, 99.2 KB Reseña de Santos, Isabel; Pastor, Susana. 2022. Metodología de la investigación en la enseñanza-aprendizaje del español como segunda lengua (L2) / lengua extranjera (LE). Madrid (España): Arco/Libros,SL. / Salazar García, Ventura (Universidad de Jaén)
Obra ressenyada: Isabel SANTOS; Susana PASTOR, Metodología de la investigación en la enseñanza-aprendizaje del español como segunda lengua (L2) / lengua extranjera (LE). Madrid: Arco/Libros, 2022.
2022 - 10.36950/elies.2022.46.15
Estudios de lingüística del español, Núm. 46 (2022) , p. 243-247 (Reviews)  

Articles : 153 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 14 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
11 p, 15.9 MB Recursos Educativos Abiertos creados con la metodología playful learning / Valdivia, Paloma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
Playful Learning UAB representa un projecte on convergeixen la creació, la col·laboració i el joc per abordar desafiaments educatius al nostre entorn. Estudiants de Treballs de Final de Grau i Màster col·laboren per enfrontar reptes locals, des de les necessitats de l'ajuntament de Palau-solità i Plegamans fins als desafiaments al campus de la Universitat Autònoma de Barcelona. [...]
Proyecto de innovación docente que parte del aprendizaje lúdico para realizar propuestas educativas a un contexto determinado. Participan de estudiantes de TFG de Primaria, Máster PHD, Doctorado en Educación y exalumnos/as.

2024
Setmana de l'Educació Oberta a la UAB. Bellaterra, Cerdanyola del Vallès, 2024
2 documents
2.
17 p, 2.9 MB La necesidad de una nueva metodología en etimología toponímica / Garcia-Quera, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia)
En esta comunicación se comparten algunas reflexiones teóricas en el marco de una tesis doctoral en curso, la cual tiene por objetivo la experimentación de un nuevo método en etimología toponímica. [...]
2022
1st Congress Toponomasticon Hispaniae: Interterritoriality and interdisciplinarity. En línia per la Universitat de Lleida, : 2022  
3.
31 p, 698.3 KB Revistas de comunicación. Cuartiles y revistas de metodología / Gonzàlez Gavara, Mònica (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General)
Contenidos: El factor de impacto, los cuartiles y los Journal Citation Report; Las revistas de primer cuartil; Las revistas de metodología.
2020
Working Doctoral Group del Doctorat en Comunicació Estratègica, Publicitat i Relacions Públiques. Bellaterra, Cerdanyola del Vallès, : 2020  
4.
15 p, 84.2 KB Metodología y aplicaciones de la entrevista colectiva en la investigación de la comunicación / Molina Rodríguez-Navas, Pedro
2008
Investigar la comunicación: actas y memoria final. Congreso Internacional Fundacional AE-IC. Santiago de Compostela, España, : 2008  
5.
31 p, 311.9 KB Acquisizione della competenza traduttiva in traduzione scritta. Obiettivi e metodologia di una ricerca empirico-sperimentale / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Procés d'Adquisició de la Competència Traductora i Avaluació - PACTE ; Hurtado Albir, Amparo, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Beeby, Allison (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Fernández Rodríguez, Mònica (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Fox, Olivia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Galán-Mañas, Anabel (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Kuznik, Anna ; Neunzig, Wilhelm (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Rodríguez-Inés, Patricia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Romero Ramos, Lupe (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Taffarel, Margherita (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Wimmer, Stefanie (Universitat Autònoma de Barcelona)
2010
Nuovi percorsi in traduzione e interpretazione. Trieste (Itàlia), : 2010  
6.
5 p, 22.7 KB Metodologia AICLE en el entorno universitario: aprendizaje autónomo y desarrollo de competencias profesionales / Gil Serra, Ana Fe (Universidad de Almería) ; Nicolás Román, Susana (Universidad de Almería) ; Taula Rodona Internacional TRI-CLIL (2a : 2012 : Bellaterra, Catalunya)
2012
TRICLIL proceedings: Better CLIL: more opportunities in primary, secondary and higher education, 2012, p. 65-69  
7.
6 p, 101.3 KB Nova metodologia per a la docència de projectes fi de carrera basada en grups de debat i cooperació / Franco Puntes, Daniel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Arquitectura de Computadors i Sistemes Operatius) ; Morajko, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Arquitectura de Computadors i Sistemes Operatius) ; Rexachs del Rosario, Dolores Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Arquitectura de Computadors i Sistemes Operatius)
En aquest treball s'analitza un canvi metodològic durant la realització i seguiment del Projectes de Fi de Carrera (PFC), que permeti un seguiment actiu, afavoreixi el treball en grups col·laboratius, la avaluació formativa, amb l'objectiu de millorar la qualitat i els resultats acadèmics dels Projectes de Fi de Carrera. [...]
2008
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 5es : 2008
2 documents
8.
9 p, 972.2 KB Proposta d'avaluació de la metodologia outdoor training en el desenvolupament de competencies : desenvolupament de la competència comunicació en la assignatura "La comunicació en els grups laborals" / Cubells Serra, Jenny (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social) ; Cantera Espinosa, Leonor M. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social) ; Martínez Martínez, Luz María (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social)
Les sessions outdoor training es basen en una metodologia vivencial que facilita el desenvolupament de les competències en tant que incideix sobre l'aprenentatge de continguts així com en el desenvolupament d'actituds i habilitats. [...]
2007
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007  
9.
9 p, 55.1 KB Reflexions sobre metodologia docent a partir de l'elaboració d'un dossier de docència en l'àrea de llengua espanyola / De la Mota Gorriz, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola)
L'elaboració d'un dossier de docència constitueix un acte de reflexió sobre la pròpia metodologia docent. Cada fase per la qual es passa en el procés d'elaboració, des de la selecció de la informació i la classificació de dades fins la verbalització d'una filosofia docent personal i unes metes per al futur, comporta dificultats per al professor que s'hi posa per primer cop. [...]
Developing a teaching portfolio constitutes a reflective practice about one's current teaching strategies. Any stage of the elaboration process, from the selection of information and data classification to the verbalización of a personal educational philosophy and a series of goals for the future, poses difficulties to the teacher who is working on the porfolio for the first time. [...]

2007
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007  
10.
8 p, 289.7 KB Case methodology applied to the use of videos : an example of a blended-learning experience in a pre-service teacher training programme / Masats, Dolors (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Dooly Owenby, Melinda (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
L'ús del vídeo en la formació de mestres s'ha fet servir a les classes de llengua per proporcionar als alumnes textos genuïns que constituïssin estímul comunicatius reals, en les tutories de pràctiques s'ha emprat com a eina per facilitar als alumnes l'oportunitat de reflexionar sobre la seva actuació a l'aula, i en les classes de didàctica ha estat un mitjà per relacionar la teoria i la pràctica. [...]
The use of videos in teacher training programmes has served various purposes: in language courses, videos have provided trainees with authentic texts which serve as stimuli to enhance real communication in a formal setting; in the tutorial sessions linked to the school placement practices, videos have been used as tools to help student-teachers reflect upon their performance in class and in Language Methodology courses, videos establish links between theory and practice. [...]

2007
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007  

Contribucions a jornades i congressos : 14 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Llibres i col·leccions 14 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
4 p, 616.5 KB Metodologia d'excavació i de registre / Rosillo, Rafel ; Bogdanovic, Igor ; Palomo Pérez, Antoni
Banyoles; Bellaterra; Barcelona : Ajuntament de Banyoles; Diputació de Girona; Museu d'Arqueologia de Catalunya; Universitat Autònoma de Barcelona; Consell Superior d'Investigacions Científiques (IMF, Barcelona), 2017
La revolució neolítica : la Draga, el poblat dels prodigis, 2017, p. 31-34  
2.
22 p, 286.2 KB El Derecho comparado: nociones introductorias para la metodología de la traducción jurídica / Bestué, Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona)
Granada Comares 2016 (Interlingua)
Traducción, Interpretación y Estudios interculturales, 2016, p. 51-68  
3.
22 p, 2.5 MB Metodología de corpus en la enseñanza de la traducción de cuentas anuales (inglés-español/catalán) : un activo intangible / Bestué, Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Rodríguez-Inés, Patricia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental)
El objetivo de este capítulo es presentar una actividad formativa con utilización de corpus desarrollada como parte del currículum de formación en la asignatura "Traducción jurídica y financiera B-A" del Grado de Traducción e Interpretación en la Universitat Autònoma de Barcelona. [...]
The aim of this chapter is to present a training activity involving the use of corpora, one developed for the purpose of teaching B-A specialized legal and financial translation on the Universitat Autònoma de Barcelona's undergraduate degree programme in translation and interpreting. [...]

Berlin: Peter Lang, 2019 (Studien zur romanischen Sprachwissenschaft und interkulturellen Kommunikation ; 127)
La lingüística de corpus aplicada al desarrollo de la competencia tecnológica en los estudios de traducción e interpretación y la enseñanza de segundas lenguas, 2019, p. 107-131  
4.
9 p, 6.1 MB Cultura de Paz en el ámbito educativo : Cuestiones de contenido, metodología, coherencia y estructura / Barbeito Thonon, Cecile (Universitat Autònoma de Barcelona. Escola de Cultura de Pau)
Con el objetivo de explorar diferentes ámbitos en los que la educación pueda promover la cultura de paz, el presente artículo identifica diferentes formas del ámbito académico - escolar y universitario - en cuatro de sus dimensiones : en los contenidos pedagógicos, en la metodología docente, en la coherencia con las demás personas y entorno, y en la estructura del aula y del centro educativo. [...]
With the aim of exploring areas in which education can promote culture of peace, this article identifies differents forms in which academic actors - schools and universities - can promote it by the means of four dimensions: pedagogical content, teaching methodology, coherence with other people and the environment, and the structure of the clasroom and the educational centre. [...]

2021
Cultura de Paz, Vol. 25 (2021) , p. 16-24  
5.
24 p, 131.8 KB Educación y teatro : la animación teatral como metodología de la intervención socioeducativa / Úcar, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
Ciudad Real : Ñaque, 2009 (Pedagogía Teatral ; Serie Teoría)
De Freire a Boal: pedagogía del Oprimido. Teatro del Oprimido, (2009) , p. 201-219  
6.
20 p, 494.4 KB La entrevista colectiva : metodología y aplicaciones como fuente de recursos para la construcción de un conocimiento plural / Molina Rodríguez-Navas, Pedro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
2009
Historia y Fuentes Orales. "Las fuentes orales entre la memoria y la historia". La complementariedad con otras fuentes, 2009, p. 198-218  
7.
21 p, 246.2 KB El Derecho comparado : nociones introductorias para la metodología de la traducción jurídica / Bestué, Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona)
Todo traductor que se enfrenta a un texto de contenido jurídico debe estar familiarizado con el contexto jurídico en el que se ha creado dicho texto y, a la vez, prever la diferente conceptualización del Derecho que pueda tener la persona receptora del texto traducido. [...]
Granada : Comares, 2016 (Interlingua)
Traducción, Interpretación y Estudios interculturales, 2016, p. 51-68  
8.
51 p, 827.1 KB Introducció : marc conceptual, metodologia i guia de lectura / Casanovas, Pompeu (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Dret i Tecnologia) ; Magre Ferran, Jaume (Universitat de Barcelona) ; Lauroba Lacasa, Ma. Elena (Universitat de Barcelona) ; Díaz Echenique, Leonardo (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Poblet, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Dret i Tecnologia) ; Galera, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Dret i Tecnologia) ; Ruiz Alfaro, Paula (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Dret i Tecnologia) ; Baranowska, Olga (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Dret i Tecnologia) ; Gabarró, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Dret i Tecnologia) ; Nieto Moreno, Juan Emilio (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Dret i Tecnologia)
En aquest capítol introductori presentem l'estructura de la recerca que ha donat origen al Llibre Blanc de la Mediació a Catalunya. Es tracta de situar el lector en les coordenades correctes per a la com-prensió dels conceptes i la metodologia utilitzats en el Llibre Blanc, i quin és el sentit dels resultats obtinguts. [...]
Barcelona Generalitat de Catalunya, Departament de Justícia 2010
Llibre Blanc de la mediació a Catalunya, 2010, p. 29-51
2 documents
9.
10 p, 116.7 KB Reglament del Departament de Psicobiologia i de Metodologia de les Ciències de la Salut / Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de les Ciències de la Salut
2004  
10.
8 p, 103.1 KB Metodología para el estudio de una muerte : las exequias de Carlos II en un contexto de cambio dinástico / Ortiz, José A. (Universitat de Barcelona)
Nuestro objetivo es mostrar una metodología de estudio y de investigación que proponemos en relación a las exequias por la muerte de Carlos II centrándonos en el caso de la ciudad de Barcelona. Al analizar las relaciones de sucesos, las publicaciones de grabados, la documentación de archivo y los elementos iconográficos distintivos, nos acercaremos a una muerte que de forma simbólica marca un cambio dinástico en un contexto de conflicto.
The aim of this paper is to offer a methodology for the study and research that we propose in relation to the obsequies for king Charles II, specifically those celebrated in Barcelona. Analysing the relationship between the events, printed news publications, engravings, archival documents and distinctive iconographic elements, we deal with a death that, in symbolic fashion, marks a dynastic change within a context of conflict.

2015 (Studia aurea monográfica ; 6)
Studia aurea monográfica, Núm. 6 (2015) , p. 211-218  

Llibres i col·leccions : 14 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Documents de recerca 52 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
15 p, 10.4 MB Desenvolupament d'una aplicació per l'alimentació saludable amb metodologia Agile / López Pérez, Martí ; Protasio Ramírez, Joan, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Arquitectura de Computadors i Sistemes Operatius) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
A causa de la necessitat de promoure l'alimentació saludable en el món postpandèmia, aquest projecte es centra en el desenvolupament i planificació d'una aplicació innovadora anomenada "Guaki" dedicada a promoure l'alimentació saludable. [...]
A causa de la necesidad de promover la alimentación saludable en el mundo pospandemia, este proyecto se centra en el desarrollo y planificación de una aplicación innovadora llamada "Guaki" dedicada a promover la alimentación saludable. [...]
Due to the need to promote healthy eating in a post-pandemic world, this project focuses on the development and planning of an innovative application named "Guaki" dedicated to promoting healthy eating. [...]

2024
Enginyeria Informàtica [958]  
2.
2.4 MB Examen del Modelo de la Función Ejecutiva Autorreguladora de Wells y Matthews (1994) desde la Metodología de Bunge (2000) / Duro Martín, Antonio ; Casacuberta, David, 1967-, dir.
Anàlisi metodològica del model d'autoregulació de Wells i Matthews (1994) des de la metodologia de Bunge (2000). Es comprova la consistència interna i externa del model, així com la seva potència heurística per explicar els actes voluntaris de Libet i col·laboradors (1983; 1985) i la consistència amb la visió científica del món. [...]
Análisis metodológico del modelo de autorregulación de Wells y Matthews (1994) desde la metodología de Bunge (2000). Se comprueba la consistencia interna y externa del modelo, así como su potencia heurística para explicar los actos voluntarios de Libet y colaboradores (1983; 1985) y su consistencia con la visión científica del mundo. [...]
Methodological analysis of the Wells and Matthews (1994) self-regulation model from the Bunge (2000) methodology. The internal and external consistency of the model is verified, as well as its heuristic power to explain the voluntary acts of Libet et al. [...]

2023  
3.
31 p, 1.9 MB Metodología para el aprovechamiento de la Estadística de Variaciones Residenciales y el Padrón Continuo en la reconstrucción de los itinerarios migratorios de población inmigrante en España : un estudio de caso sobre la población nacida en Colombia / Acosta Ortiz, Oscar Mauricio ; Recaño Valverde, Joaquín, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia
Aquest article presenta una metodologia innovadora de construcció d'itineraris migratoris interns, aprofitant els registres del Padró municipal (PC) i el registre d'altes i baixes de l'Estadística de Variacions Residencials (EVR), que és administrat per Institut Nacional d'Estadística INE i que per reserves legals només lliura es anonimitzada. [...]
En este artículo se presenta una metodología innovadora de construcción de itinerarios migratorios internos, aprovechando los registros del Padrón municipal (PC) y el registro de altas y bajas de la Estadística de Variaciones Residenciales (EVR), que es administrado por Instituto Nacional de Estadística INE y que por reservas legales solo entrega anonimizada. [...]
This article presents an innovative methodology for constructing internal migration itineraries, taking advantage of the records of the Municipal Register (PC) and the registration of registrations and cancellations of the Residential Variations Statistics (EVR), which is administered by the National Institute of Statistics INE. [...]

Bellaterra: Universitat Autònoma de Barcelona, 2023
Màster Universitari en Estudis Territorials i Planejament [1475]  
4.
22 p, 289.4 KB Metodología experimental para la estimación anual de la aportación del turismo al PIB municipal. Aplicación a 50 municipios de Catalunya / Galletto, Vittorio, 1971- (Institut Metròpoli) ; Costa, Àlex (Ajuntament de Barcelona) ; Institut Metròpoli
En aquest treball es presenta una metodologia experimental per a l'estimació anual del PIB que genera l'activitat turística a escala municipal. La metodologia proposada utilitza fonts d'informació públiques disponibles amb actualització anual, com els ocupats localitzats per activitat econòmica, la productivitat sectorial i els salaris. [...]
En este trabajo se presenta una metodología experimental para la estimación anual del PIB que genera la actividad turística a escala municipal. La metodología propuesta emplea fuentes de información públicas disponibles con actualización anual, como los ocupados localizados por actividad económica, la productividad sectorial y los salarios. [...]

Institut d'Estudis Regionals i Metropolitans de Barcelona. IERMB Working Paper in Economics 2023 (IERMB Working Paper in Economics ; 23.01)  
5.
52 p, 1.3 MB Localización de videojuegos con software libre : Metodología para la localización de novelas visuales desarrolladas con Ren'Py / García Andrés, Carmen ; Mata Pastor, Manuel, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
La localització de videojocs és un àmbit que va a l'alça dins la localització de programari i, com a tal, atrau l'atenció de professionals i estudiants dins de la disciplina. En aquest treball es pretén elaborar una guia i mètode de treball a seguir per aconseguir localitzar de manera íntegra una novel·la visual desenvolupada amb Ren'Py, un motor de programari lliure. [...]
La localización de videojuegos es un ámbito en auge dentro de la localización de software y, como tal, atrae la atención de profesionales y estudiantes dentro de esta disciplina. Por medio de este trabajo, se pretende elaborar una guía y un método de trabajo para localizar de manera íntegra una novela visual desarrollada en el motor Ren'Py, un programa de software libre. [...]
Video game localization is an area withing software localization that has gained the attention of professionals and students of this field. The aim of this paper is to design a guide and a method achieve and integral localization of visual novels developed with Ren'Py, a free software video game engine. [...]

Bellaterra: Universitat Autònoma de Barcelona, 2023
Tecnologies de la Traducció [4315970]  
6.
36 p, 4.3 MB Disseny d'una metodologia de creació de cartografia de resposta ràpida per a episodis d'inundacions mitjançant tècniques de teledetecció / Margarit Solé, Èric ; Badia i Perpinyà, Anna, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Les aportacions realitzades per la comunitat científica durant les darreres dècades apunten a que les emergències derivades del clima seran cada cop més freqüents en els propers anys, de manera que la seva gestió i la velocitat de resposta als danys que causen esdevenen avui en dia un tema clau. [...]
Las aportaciones realizadas por la comunidad científica durante las últimas décadas apuntan a que las emergencias derivadas del clima serán cada vez más frecuentes en los próximos años, de modo que su gestión y la velocidad de respuesta a los daños que causan se convierten hoy en día en un tema clave. [...]
The contributions made by the scientific community in recent decades suggest that climate-related emergencies will become increasingly frequent in the coming years. Therefore, the management and speed of response to the damages they cause have become a key issue nowadays. [...]

Bellaterra: Universitat Autònoma de Barcelona, 2023
Geoinformació [1373]  
7.
14 p, 1.8 MB La realidad virtual como metodología innovadora en el análisis de la vulnerabilidad relacional del barrio de Can Parera, Palau-solità i Plegamans / Carvajal Cano, Mónica ; Vicente Salar, Rafael, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
La realitat virtual és una tecnologia puntera que es troba actualment en desenvolupament. Els seus usos encara no han sigut completament explotats, però s'estan troban cada cop més utilitats. En aquest article s'explora l'us d'aquesta eina a l'àmbit social, particularment, per tal d'analitzar la vulnerabilitat realcional del barri de Can Parera, a Palau-solità i Plegamans. [...]
La realidad virtual es una tecnología puntera que se encuentra actualmente en pleno desarrollo. Sus usos todavía no han sido completamente explotados, pero se están encontrando cada vez más utilidades. [...]
Virtual reality is a cutting-edge technology that is currently in full development. Its uses have not yet been fully exploited, but more and more utilities are being found. This article explores the use of this tool in the social sphere, particularly to analyze the relational vulnerability of the neighborhood of Can Parera, in Palau-solità i Plegamans. [...]

2022
Grau en Gestió de Ciutats Intel·ligents i Sostenibles [1395]  
8.
36 p, 2.8 MB Metodologia per a la situació d'estacions del sistema Bicing a Barcelona / Santirso García, David ; Castelló Bueno, Marc, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
En aquest Treball Fi de Grau es proposa una metodologia per a la situació d'estacions del sistema Bicing. Es realitzarà un recorregut per la història del bikesharing, així com s'analitzaran els sistemes de bikesharing existents a les ciutats europees de Londres, París, Madrid i Lisboa. [...]
En este Trabajo Fin de Grado se propone una metodologia para la situación de estaciones del sistema Bicing. Se realizará un recorrido por la historia del bikesharing, así como también se analizarán los sistemas de bikesharing existentes en las ciudades europeas de Londres, París, Madrid y Lisboa. [...]
In this End of Grade Assignment a methodology to situate Bicing bikesharing stations will be presented. The assignment contains a full historical journey through the bikesharing history, as well as an analysis for the bikesharing schemes operating at London, Paris, Madrid and Lisboa. [...]

2021
Grau en Gestió de Ciutats Intel·ligents i Sostenibles [1395]  
9.
1 p, 1.4 MB Desenvolupament i anàlisi de GEMs : una revisió de la metodologia de construcció dels GEMs / Godayol i Farran, Bernat ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Biociències
Un Genome-Scale Metabolic Model és un model computacional que representa la xarxa metabòlica d'un organisme. Aquesta xarxa es construeix a partir de l'associació entre els gens anotats d'un genoma, les proteïnes que expressen i les reaccions que catalitzen. [...]
2021
Grau en Biotecnologia [815]  
10.
109 p, 1.1 MB L'equitat en les polítiques culturals : estudi de casos amb metodologia de recerca participativa / Barbieri, Nicolás (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques) ; Salazar, Yunailis (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques)
Barcelona : Diputació de Barcelona, 2019 (Eines : Sèrie Cultura)  

Documents de recerca : 52 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Materials didàctics 7 registres trobats  
1.
41 p, 2.5 MB Fonts d'informació en Sociologia i Ciències Polítiques. Formació per l'assignatura Metodologia i disseny de la investigació social / Zubillaga Cayuela, Olga (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Presentació dels principals recursos digitals en ciències polítiques i sociologia que es poden consultar a la UAB: cercador (catàleg UAB i biblioteca digital), revistes i llibres digitals, bases de dades especialitzades i altres eines i recursos d'especial interès. [...]
2023 (Fonts d'informació)
2 documents
2.
31 p, 698.3 KB Revistas de comunicación. Cuartiles y revistas de metodología / Gonzàlez Gavara, Mònica (Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General)
Contenidos: El factor de impacto, los cuartiles y los Journal Citation Report; Las revistas de primer cuartil; Las revistas de metodología.
2020
Working Doctoral Group del Doctorat en Comunicació Estratègica, Publicitat i Relacions Públiques. Bellaterra, Cerdanyola del Vallès, : 2020  
3.
41 p, 3.1 MB Metodología experimental aplicada a la investigación con el Eye tracker / Añaños, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)
Características de los diseños experimentales y ejemplos aplicados a la investigación realizada con la tencología del eye tracker.
2018  
4.
70 p, 4.6 MB Introducción a la metodología de Simulación Social mediante ordenador y su aplicación a la investigación social / Miguel Quesada, Francisco J. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
2017  
5.
24 p, 2.4 MB Metodología experimental en ciencias sociales / Añaños, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)
2015 (Máster en estrategia y creatividad digital)  
6.
12 p, 386.0 KB Metodología de la investigación social cuantitativa / López-Roldán, Pedro (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball (QUIT)) ; Fachelli, Sandra (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball)
Manual universitario de métodos y técnicas de investigación social desde la perspectiva metodológica cuantitativa. Se publica como libro digital y se presenta desglosado en sus diferentes capítulos en documentos independientes junto a los materiales que los acompañan. [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015
2 documents
7.
15 p, 419.4 KB Metodología de construcción de tipologías para el análisis de la realidad social ; 2ª ed. (Mayo 2018) / López-Roldán, Pedro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Fachelli, Sandra (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Universidad de Buenos Aires. Facultad de Ciencias Sociales
El material que presentamos bajo el título "Metodología de construcción de tipologías para el análisis de la realidad social", tiene como objetivo compilar trabajos destacados de investigación que nuestro alumnado ha realizado en cursos y seminarios de postgrado aplicando la metodología que denominamos construcción tipológica estructural y articulada.
El material que presentem sota el títol "Metodología de construcción de tipologías para el análisis de la realidad social", té com a objectiu compilar treballs destacats d'investigació que el nostre alumnat ha realitzat en cursos i seminaris de postgrau aplicant la metodología que denominem construcció tipològica estructural.
The goal of this document "Metodología de construcción de tipologías para el análisis de la realidad social" is to compile research work of students who have participated in graduate courses that apply the methodology called structural and articulated typological construction.

2015
4 documents

Materials acadèmics 656 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
8 p, 120.8 KB Metodologia i Tècniques de Recerca Social [44034] / Bolíbar, Mireia ; Lopez Roldan, Jose Pedro ; Marti Olive, Joel ; Verd Pericas, Joan Miquel ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
La Metodologia i Tècniques de Recerca Social (MTRS) té com a objectiu que l'alumnat adquireixi el coneixement metodològic requerit per dur a terme el màster i completar el treball final de recerca (TFM). [...]
Methodology and Techniques for Social Research (MTSR) aims to enable students to acquire the methodological knowledge required to carry out a master's degree and complete the final master's thesis (FMT). [...]
La Metodología y Técnicas de Investigación Social (MTIS) tiene como objetivo que el alumnado adquiera el conocimiento metodológico requerido para llevar a cabo máster y completar el trabajo final de master (TFM). [...]

2023-24
Màster Universitari en Política Social, Treball i Benestar [1419]
3 documents
2.
4 p, 101.3 KB Metodologia i Tècniques d'Avaluació en Psicologia de l'Esport [43885] / Viladrich Segués, Maria del Carme ; Capdevila Ortís, Lluís ; Parrado Romero, Eva ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
L'objectiu d'aquest mòdul és que l'estudiant tingui contacte vivencial amb els tres abordatges metodològics més utilitzats per a l'avaluació en psicologia de l'esport. D'aquesta forma l'estudiant adquirirà els coneixements necessaris per al disseny d'una investigació empírica o teòrica en l'àmbit de la psicologia de la salut i de l'esport. [...]
This subject provides students with a grounding in the three main methods of assessment used in psychology of sport and physical activity. Doing practical activities, students will acquire the knowledge necessary to design empirical or theoretical research in the field of health and sport psychology and to use the scientific method in applied professional settings. [...]
El objetivo de este módulo es que quien lo estudia tenga un contacto vivencial con los tres abordajes metodológicos más utilizados para la evaluación en psicología del deporte. De esta forma adquirirá los conocimientos necesarios para el diseño de una investigación empírica o teórica en el ámbito de la psicología de la salud y del deporte. [...]

2023-24
Màster Universitari en Psicologia de l'Esport i de l'Activitat Física [1380]
3 documents
3.
5 p, 107.7 KB Metodologia [42317] / Ballart, Pere 1964- ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
L'objectiu del mòdul és que l'estudiant tingui notícia de la varietat i diversitat dels mètodes de la investigació literària, que conegui les premisses elementals de la recerca acadèmica i que entri en contacte amb les diferents estratègies d'aproximació als fets literaris i culturals amb vistes a poder planificar millor les seves futures investigacions. [...]
The objective of this module is to give an overview of the diversity of methods of literary investigation, so that the students get acquainted with the essential premises of academic research and the different strategies of approaching the literary and cultural phenomena. [...]
El objectivo del módulo es que el estudiante tenga noticia de la variedad y diversidad de los métodos de la investigación literaria, que conozca las premisas elementales del trabajo acadèmico y que entre en contacto con las diferentes estrategias de aproximación a los hechos literarios y culturales con miras a poder planificar mejor sus futuras investigaciones. [...]

2023-24
Màster Universitari en Literatura Comparada: Estudis Literaris i Culturals [1101]
3 documents
4.
7 p, 109.8 KB Metodologies de Recerca de la Dansa [44825] / Jane Llige, Jordi ; Fratini Serafide, Roberto ; Vendrell Sales, Ester ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
L'objectiu d'aquest mòdul és oferir als estudiants eines d'investigació i anàlisi, atenent a les singularitats de la dansa. Brindarà, en primer lloc, una panoràmica general de les possibilitats i les línies d'investigació pròpies de la dansa relatives a la creació i experimentació artística, d'un costat, i a les aplicacions socials i pedagògiques dels llenguatges dansístics, de l'altre. [...]
The objective of this module is to provide students with research and analysis tools to be applied to the singularities of dance. It will provide, first of all, a general overview of the possibilities and lines of research inherent to dance, inherent on the one hand to artistic creation and experimentation, and on the other hand to the social and pedagogical applications of dance languages. [...]
El objetivo de este módulo es proporcionar a las/os estudiantes herramientas de investigación y análisis aplicadas a las singularidades de la danza. Brindará, en primer lugar, una panorámica general de las posibilidades y líneas de investigación propias de la danza, inherentes por un lado a la creación y experimentación artística, por el otro a las aplicaciones sociales y pedagógicas de los lenguajes dancísticos. [...]

2023-24
Màster Universitari en Estudis Teatrals [1538]
3 documents
5.
11 p, 130.8 KB Metodologia Avançada de Recerca Social [44038] / Lopez Roldan, Jose Pedro ; Miguel Quesada, Francesc Josep ; Marti Olive, Joel ; Verd Pericas, Joan Miquel ; Muntanyola-Saura, Dafne ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
L'objectiu del mòdul optatiu de Metodologia Avançada de Recerca Social [MARS] és el coneixement teòric i aplicat de la metodologia i de la diversitat de mètodes i tècniques avançades en l'anàlisi de les dades per a la investigació social, tot tractant diverses perspectives metodològiques, tant quantitatives com qualitatives. [...]
The objective of the Advanced Social Research Methodology module [ASRM] is the theoretical and applied knowledge of the methodology and the diversity of advanced methods and techniques in the analysis of data for social research, addressing various methodological perspectives, both quantitative and qualitative This general objective is complemented by three specific ones: 1. [...]
El objetivo del módulo de Metodología Avanzada de Investigación Social [MAIS] es el conocimiento teórico y aplicado de la metodología y de la diversidad de métodos y técnicas avanzadas en el análisis de los datos para la investigación social, tratando diversas perspectivas metodológicas, tanto cuantitativas como cualitativas. [...]

2023-24
Màster Universitari en Política Social, Treball i Benestar [1419]
3 documents
6.
5 p, 107.9 KB Metodologia de Recerca Aplicada en Psicologia Clínica i de la Salut [43873] / Doval Diéguez, Eduardo ; Espelt Hernàndez, Albert ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
L'objectiu d'aquest mòdul és que l'estudiant adquireixi els coneixements necessaris per dur a terme el disseny d'una investigació empírica o teòrica en l'àmbit de la psicologia clínica i de la salut, així com per aplicar el mètode científic a la pràctica professional. [...]
The objective of this module is to enable students to acquire the necessary knowledge to design an empirical or theoretical research in the field of clinical and health psychology, as well as to apply the scientific method in their professional practice. [...]
El objetivo de este módulo es que el estudiante adquiera los conocimientos necesarios para llevar a cabo el diseño de una investigación empírica o teórica en el ámbito de la psicología clínica y de la salud, así como para aplicar el método científico en la práctica profesional. [...]

2023-24
Màster Universitari en Recerca en Psicologia Clínica i de la Salut [1379]
3 documents
7.
5 p, 106.7 KB Eines i Metodologia Aplicades a la Traducció Audiovisual [43820] / Mangiron i Hevia, Carme ; Martinez Tejerina, Anjana ; Oliva Zamora, Miguel Ángel ; Larreina Morales, María Eugenia ; Oncins Noguer, Estel·la ; Ducca, Nadine Michelle ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
L'objectiu general del mòdul és familiaritzar els estudiants amb les eines i la metodologia que s'utilitzen en la pràctica professional i en la recerca en el camp de la traducció audiovisual i l'accessibilitat als mitjans.
The general objective of the module is to familiarize students with the tools and methodologies that are used in professional practice and in research in the field of audiovisual translation and accessibility to the media.
El objetivo general del módulo es familiarizar al alumnado con las herramientas y la metodología que se utilizan en la práctica profesional y en la investigación en el campo de la traducción audiovisual y la accesibilidad a los medios.

2023-24
Traducció Audiovisual [1349]
3 documents
8.
5 p, 106.5 KB Eines i Metodologia Aplicades a la Traducció Audiovisual [43818] / Mangiron i Hevia, Carme ; Esqué, Rosa Maria ; Andujar Garcia, Itziar ; Larreina Morales, María Eugenia ; Oncins Noguer, Estel·la ; Ducca, Nadine Michelle ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
L'objectiu general del mòdul és familiaritzar l'alumnat amb les eines i la metodologia que s'utilitzen en la pràctica professional i en la recerca en el camp de la traducció audiovisual i l'accessibilitat als mitjans.
The general objective of the module is to familiarize students with the tools and methodologies that are used in professional practice and in research in the field of audiovisual translation and accessibility to the media.
El objetivo general del módulo es familiarizar al alumnado con las herramientas y la metodología que se utilizan en la práctica profesional y en la investigación en el campo de la traducción audiovisual y la accesibilidad a los medios.

2023-24
Traducció Audiovisual [1349]
3 documents
9.
3 p, 98.5 KB Disseny i Metodologia de Projectes en Gestió de Fauna i Flora [42922] / Saez Goñalons, Lorenzo ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Biociències
Aquest mòdul ofereix un nexe d'unió entre la formació més teòrica i generalista que s'ofereix en els mòduls inicials del màster, per un costat, i la pràctica que suposa la realització del treball de fi de màster. [...]
This module offers a link between the most theoretical and general training that is offered in the initial modules of the master's degree, on the one hand, and the practice that involves the completion of the final master's degree. [...]
Este módulo ofrece un nexo de unión entre la formación con estructura más teórica y generalista que se ofrece en los módulos del inicio del máster, por un lado, y la aplicación práctica que supone la elaboración de trabajo de fin de máster. [...]

2023-24
Màster Universitari en Ecologia Terrestre i Gestió de la Biodiversitat [1155]
3 documents
10.
9 p, 118.9 KB Metodologia del Planejament Urbà [44466] / Nadal Tersa, Jordi ; Recaño Valverde, Joaquin ; Solana Solana, Antonio Miguel ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
En aquest mòdul del màster es tracten continguts avançats pel que fa a l'instrumental metodològic normalment emprat en l'estadística i en mètodes d'investigació qualitatius. A banda dels aspectes formals d'obligat coneixement i aplicació en tot treball de recerca, l'assignatura s'orienta vers el treball efectiu i pràctic amb instruments metodològics de tipus tant quantitatiu com qualitatiu, i subratlla l'enfocament social i territorial. [...]
This module of the master's degree deals with advanced content in terms of methodological instruments used in statistics and qualitative research methods. Apart from the formal aspects of obligatory knowledge and application in all research work, the subject is oriented towards effective and practical work with methodological instruments of both quantitative and qualitative types, and emphasizes the social and territorial approach. [...]
En este módulo del máster se tratan contenidos avanzados en cuanto al instrumental metodológico normalmente empleado en la estadística y en métodos de investigación cualitativos. Aparte de los aspectos formales de obligado conocimiento y aplicación en todo trabajo de investigación, la asignatura se orienta hacia el trabajo efectivo y práctico con instrumentos metodológicos de tipo cuantitativo y cualitativo, y subraya el enfoque social y territorial. [...]

2023-24
Màster Universitari en Estudis Territorials i Planejament [1475]
3 documents

Materials acadèmics : 656 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Documents gràfics i multimèdia 1 registres trobats  
1.
Metodologia radiogràfica a la clínica de petits animals / Franch, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina i Cirurgia Animals) ; Barrena, Jordi ; Anglés, Lluís ; Pérez-Obiol, Enric ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Veterinària
Bellaterra : Institut de Ciències de l'Educació. Universitat Autònoma de Barcelona, 1999  

Fons personals i institucionals 1 registres trobats  
1.
1 p, 295.8 KB Carta de Pere Pascual al professor J. Todoli Duque (Universidad Complutense de Madrid) donant bibliografia de "Lògica i Metodologia de les Ciències" / Pascual, Pedro, 1934-2006
1975  
 Accés restringit a la UAB

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.