Resultats globals: 6 registres trobats en 0.03 segons.
Articles, 5 registres trobats
Materials didàctics, 1 registres trobats
Articles 5 registres trobats  
1.
10 p, 250.5 KB Measuring motivation in physical education among Chinese and Spanish adolescents : comparing the psychometric properties of perceived locus of causality scale / Yang, Menglu (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Viladrich, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Cruz Feliu, Jaume (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
The present study aimed to measure motivation in physical education by the Perceived Locus of Causality Scale (PLOC) within a cross-cultural context. A sample of 2,293 adolescents from China (n = 1,287) and Spain (n = 1,006) completed the scales. [...]
El presente estudio intentó a medir la motivación en educación física por la Escala de locus de causalidad percibido (PLOC) dentro un contexto transcultural. En total 2,293 adolescentes de China (n = 1,287) y de España (n = 1,006) completaron las escalas. [...]
O presente estudo teve como objetivo mensurar motivação na educação física pelo Escala do locus de causalidade percibido (PLOC) dentro de um contexto transcultural. No total, 2. 293 adolescentes da China (n = 1. [...]

2019
Revista de psicología del deporte, Vol. 28 Núm. 2 (2019) , p. 87-96 (Artículos)  
2.
8 p, 325.0 KB Necesidades psicológicas básicas, motivación y compromiso en educación física / Cuevas Campos, Ricardo (Universidad de Castilla-La Mancha. Departamento de Didáctica de la Educación Física, Artística y Música) ; García Calvo, Tomás (Universidad de Extremadura. Facultad de Ciencias del Deporte) ; González, Juan (Universidad de Granada) ; Fernández-Bustos, Juan Gregorio (Universidad de Castilla-La Mancha. Departamento de Didáctica de la Educación Física, Artística y Música)
Tomando como marco la teoría de la autodeterminación, el objetivo del presente estudio fue analizar las relaciones entre satisfacción y frustración de las tres necesidades psicológicas básicas (autonomía, competencia y relación), la motivación autónoma, la motivación controlada y el compromiso agéntico en estudiantes adolescentes (n = 377) en el contexto de educación física. [...]
Using self-determination theory, the principal objective of the study was to analyze the relations between basic need satisfaction and thwarting, autonomous and controlled motivation, and agentic engagement in adolescent (n = 377) in physical education context. [...]

2018
Revista de psicología del deporte, Vol. 27 Núm. 1 (2018) , p. 97-104 (Artículos)  
3.
5 p, 180.0 KB An intervention program on motivation and psychological needs in physical education / Zanetti, Marcelo Callegari (Universidade São Judas Tadeu (São Paulo, Brasil)) ; Feltran, Graziela Néspoli (Universidade São Judas Tadeu (São Paulo, Brasil)) ; Polito, Luis Felipe Tubagi (Universidade São Judas Tadeu (São Paulo, Brasil)) ; Dias, Helton Magalhães (Universidade São Judas Tadeu (São Paulo, Brasil)) ; Neves, Angela Nogueira (Escola de Educação Física do Exército (Rio de Janeiro, Brasil)) ; Brandao, Regina (Universidade São Judas Tadeu (São Paulo, Brasil))
Motivation is a variable that influences the behavior of physical and sports activities promoting positive consequences such as pleasure, fun, and well-being. The objective of this study was to verify the effect of an intervention program on motivation and basic psychological needs (BPN) in School Physical Education. [...]
La motivación es una variable que influye en el comportamiento de actividades físicas y deportivas y que promueven consecuencias positivas como el placer, la diversión y el bienestar. El objetivo de este estudio fue verificar el efecto de un programa de intervención sobre la motivación y las necesidades psicológicas básicas (BPN) en la Educación Física Escolar. [...]

2017
Revista de psicología del deporte, Vol. 26, Suplemento 4 (2017) , p. 34-38 (Congreso Mundial de Psicología del deporte)  
4.
7 p, 189.3 KB Metas sociales, necesidades psicológicas básicas y motivación intrínseca como predictores de la percepción del esfuerzo en las clases de educación física / Moreno-Murcia, Juan Antonio (Universidad Miguel Hernández de Elche) ; Cervelló, Eduardo (Universidad Miguel Hernández de Elche) ; Montero-Carretero, Carlos (Universidad Miguel Hernández de Elche) ; Vera Lacárcel, José Antonio (Universidad de Murcia) ; García Calvo, Tomás (Universidad de Extremadura)
The purpose of this study was to examine the predictive power of social goals, basic psychological needs and intrinsic motivation on the perception of effort. A sample of 558 students, 297 girls and 261 boys, aged between 12 and 16 years, participated in the study. [...]
2012
Revista de psicología del deporte, Vol. 21, Núm. 2 (2012) , p. 215-221  
5.
13 p, 126.1 KB Influencia de padres y profesores sobre las orientaciones de meta de los adolescentes y su motivación intrínseca en educacion física / Gutiérrez, Melchor (Universitat de València) ; Escartí, Amparo (Universitat de València)
This study examined the relationships between parents and teachers perception of criteria for success and adolescent goal orientations and intrinsic motivation in physical education. The participants were 975 adolescents from 13 to 18 years of age, who completed the Spanish adaptation of the following instruments: the IMI, TEOSQ and a measure of adolescents perception of parents and teachers criteria for success in the physical education context. [...]
2006
Revista de psicología del deporte, Vol. 15, Núm. 1 (2006) , p. 23-35  

Materials didàctics 1 registres trobats  
1.
15 p, 448.8 KB Motivación en Educación Física / Galera Pérez, Antonio David. (Universitat Autònoma de Barcelona)
Presenta exemples específics per a Educación Física dels factors que es poden tenir en compte per a millorar la motivació intrínseca i extrínseca de les persones escolars.
Bellaterra , 2012  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.