Resultats globals: 16 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 7 registres trobats
Llibres i col·leccions, 1 registres trobats
Documents de recerca, 3 registres trobats
Materials acadèmics, 5 registres trobats
Articles 7 registres trobats  
1.
22 p, 404.4 KB "Hot news" and perfect change : mirativity and the semantics/pragmatics interface / Ritz, Marie-Eve (The University of Western Australia)
This paper proposes an analysis of the hot news Present Perfect (PP) building on Nishiyama & Koenig’s (2010) analysis of the perfect as denoting a perfect state introduced by a variable that needs to be pragmatically enriched. [...]
En aquest article es proposa una anàlisi del perfet de passat recent o hot news basada en l’anàlisi de Nishiyama & Koenig (2010) on s’analitza el perfet com una categoria que denota un ‘estat perfet’ introduït per una variable que necessita ser pragmàticament enriquida. [...]

2018 - 10.5565/rev/catjl.245
Catalan journal of linguistics, Vol. 17 (2018) , p. 135-155 (Articles)  
2.
12 p, 388.5 KB Aplicación de la pragmática en clase : propuesta para enseñar las disculpas en lengua materna, segunda lengua y lengua extranjera / Jiménez, Diego (Universidad de Sevilla) ; Maza, Marina (Universidad de Sevilla) ; Milewska, Joanna (Universidad de Sevilla) ; Mora Gutiérrez, Juan Pablo (Universidad de Sevilla)
La pragmática ha adquirido una importante dimensión convirtiéndose en una disciplina muy estudiada y con muchas posibilidades que abren diferentes frentes investigadores. En este sentido, partimos de esa importancia como pretexto para focalizar esta propuesta en torno a la enseñanza de español. [...]
Pragmatics has taken on an important dimension becoming a well-studied discipline with many different research opportunities. In this regard, we are assuming this importance as a pretext to focus this proposal on teaching of Spanish. [...]

2016 - 10.5565/rev/doblele.17
Doblele : revista de lengua y literatura, Vol. 2 (Diciembre 2016) , p 24-35 (Articles)  
3.
26 p, 313.8 KB Semantic and pragmatic values of the Italian imperfetto : towards a common interpretive procedure / Baranzini, Laura (Université de Neuchâtel) ; Ricci, Claudia (Université de Neuchâtel)
This paper proposes an account of the semantics and pragmatics of the Italian indicative imperfect. This tense is described as deriving all of its uses from an extremely reduced core of semantic features as the point of departure to a series of interpretative paths leading to different context-related possible interpretations through a process of pragmatic enrichment. [...]
Aquest article dóna compte de la semàntica i la pragmàtica de l’imperfet italià. A la nostra descripció es mostra que aquest temps verbal deriva tots els seus usos d’un nucli extremadament reduït de trets semàntics, que són el punt de partida d’una sèrie de camins interpretatius que ens porten a diferents interpretacions possibles lligades al context mitjançant un procés d’enriquiment pragmàtic. [...]

2015 - 10.5565/rev/catjl.161
Catalan journal of linguistics, Vol. 14 (2015) , p. 33-58 (Articles)  
4.
4 p, 37.1 KB Review of Dominiek, Sandra, Jan-Ola Östman, Jef Verschueren (eds) (2009). Cognition and Pragmatics. Amsterdam/Philadelphia: John Benjamins Publishing Company. ISBN: 978 902 720 780 7. / Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació)
2010
JoSTrans: Journal of Specialised Translation, Núm. 14 (2010) , p. 269-272  
5.
14 p, 532.7 KB Pragmatics, the state of the art. A talk with Jef Verschueren / Moyer, Melissa Greer (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística)
1996
Links & Letters, N. 3 (1996) p. 127-140  
6.
19 p, 665.8 KB A selected and annotated bibliography on pragmatics / Curell i Gotor, Hortènsia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ; Moyer, Melissa Greer (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística)
1996
Links & Letters, N. 3 (1996) p. 105-123  
7.
21 p, 295.1 KB Prosody and Pragmatics in Parenthetical Insertions in Catalan / Payà, Marta (Universitat de Barcelona. Departament de Filologia Catalana)
This paper analyses the role of prosody in parenthetical insertions, a type of structure that is extremely common in both speech and writing. The materials under study come from a corpus of spontaneous speech acts in Central Catalan (with varying degrees of spontaneity) from which a corpus of oral parenthetical insertions has been compiled. [...]
2003 - 10.5565/rev/catjl.50
Catalan Journal of Linguistics, V. 2 (2003) , p. 207-227  

Llibres i col·leccions 1 registres trobats  
1.
30 p, 369.3 KB L'argumentació en dret : pressupòsits pragmàtics i cognitius per a la construcció de sistemes intel·ligents / Casanovas, Pompeu (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Dret i Tecnologia)
Barcelona PPU 2006 (Lingüística catalana ; 10)
L'argumentació, 2006, p. 33-62  

Documents de recerca 3 registres trobats  
1.
40 p, 681.0 KB Contrastive Pragmatics : Requests in British English and Peninsular Spanish / Jiménez Tornero, Adrià ; Curell i Gotor, Hortènsia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
The present dissertation aims at comparing the use of requests by speakers of British English and Peninsular Spanish. By means of previous research in the field of contrastive pragmatics and the use of corpus-based examples, this study will try to provide evidence to support the argument that speakers of British English have a tendency towards using indirect strategies when uttering requests while Peninsular Spanish speakers are more prone to use direct strategies during the act of requesting.
La present tesi té com a objectiu comparar l’ús de les peticions produïdes per parlants d’anglès britànic i d’espanyol peninsular. A partir d’estudis previs en l’àmbit de la pragmàtica contrastiva així com de l’ús d’exemples provinents de diversos corpus, aquest estudi pretén proporcionar evidència que doni suport a l’afirmació que sosté que els parlants d’anglès britànic tenen tendència a fer servir estratègies indirectes a l’hora de formular peticions mentre els parlants d’espanyol peninsular sovint formulen peticions de caire directe.
La presente tesis tiene como objetivo comparar el uso de las peticiones producidas por hablantes del inglés británico y del español peninsular. A partir de estudios previos en el ámbito de la pragmática contrastiva así como del uso de ejemplos provenientes de diversos corpus, este estudio pretende proporcionar evidencia suficiente que respalde la afirmación que sostiene que los hablantes del inglés británico tienen tendencia a utilizar estrategias indirectas a la hora de formular peticiones mientras los hablantes del español peninsular suelen formular peticiones de tipo indirecto.

2018
Graduat o Graduada en Estudis Anglesos [801]  
2.
30 p, 82.8 KB Pragmatics and legal culture : a general framework / Casanovas, Pompeu (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Dret i Tecnologia) ; Institut de Ciències Polítiques i Socials. Barcelona, Catalunya
Institut de Ciències Polítiques i Socials (Barcelona, Catalunya) 1999 (Working papers (Institut de Ciències Polítiques i Socials (Barcelona, Catalunya)) ; 159)  
3.
22 p, 66.0 KB Pragmatics of the interaction patterns in a Spanish court : a case study / Poblet, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Dret i Tecnologia) ; Institut de Ciències Polítiques i Socials. Barcelona, Catalunya
Institut de Ciències Polítiques i Socials (Barcelona, Catalunya) 1999 (Working papers (Institut de Ciències Polítiques i Socials (Barcelona, Catalunya)) ; 160)  

Materials acadèmics 5 registres trobats  
1.
5 p, 80.5 KB Pragmàtica [100189] / Codó Olsina, Eva ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
En aquest curs es fa una introducció a l'ampli camp d'estudi de la pragmàtica lingüística. S'examinen els marcs teòrics i els conceptes més rellevants per a l'anàlisi de textos tant orals com escrits des d'un punt de vista socio-interaccional i discursiu. [...]
This course is an introduction to the vast field of linguistic pragmatics. A few key theoretical frameworks and concepts will be examined. They will provide the tools for students to analyse both oral and written texts from a socio-interactional and discursive perspective. [...]

2017-18
Grau en Estudis Anglesos [801]
2 documents
2.
5 p, 79.7 KB Pragmàtica [100189] / Codó Olsina, Eva ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
En aquest curs es fa una introducció a l'ampli camp d'estudi de la pragmàtica lingüística. S'examinen els marcs teòrics i els conceptes més rellevants per a l'anàlisi de textos tant orals com escrits des d'un punt de vista socio-interaccional i discursiu. [...]
This course is an introduction to the vast field of linguistic pragmatics. A few key theoretical frameworks and concepts will be examined. They will provide the tools for students to analyse both oral and written texts from a socio-interactional and discursive perspective. [...]

2016-17
Graduat o Graduada en Estudis Anglesos [801]
2 documents
3.
1 p, 53.4 KB Aspectes Semàntics i Pragmàtics del Text en Català [28636] / Rigau, Gemma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
2005-06
Llicenciat en Filologia Catalana [504]  
4.
1 p, 131.4 KB Aspectes Semàntics i Pragmàtics del Text en Català [28636] / Rigau, Gemma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
2007-08
Llicenciat en Filologia Catalana [504]  
5.
2 p, 134.5 KB Aspectes Semàntics i Pragmàtics del Text en Català [28636] / Villalba, Xavier ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
Juny 2005-06
Llicenciat en Filologia Catalana [504]  
 Accés restringit a la UAB

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.