1.
|
10 p, 13.0 MB |
Enhancing data center performance with GPU-accelerated dynamic programming algorithms
/
Roca Serrano, Andreu ;
Moure, Juan C, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Arquitectura de Computadors i Sistemes Operatius) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Escola d'Enginyeria
Data generation rates for problems involving dynamic programming (DP) algorithms have grown exponentially. The inability of classical CPU architectures to cope with the ever-increasing amount of data has led Data Processing Centers (DPCs) to incorporate accelerators that can perform thousands of operations in parallel. [...] La quantitat de dades relacionades amb problemes d'algorismes de programació dinàmica (DP) ha crescut de manera exponencial. La incapacitat de les arquitectures clàssiques de CPU per fer front a la quantitat cada cop més gran de dades ha fet que els centres de processament de dades (DPC) incorporin acceleradors que poden realitzar milers d'operacions en paral·lel. [...] La cantidad de datos relacionados con problemas de algoritmos de programación dinámica (DP) ha crecido de forma exponencial. La incapacidad de las arquitecturas clásicas de CPU para hacer frente a la cantidad cada vez mayor de datos ha hecho que los centros de procesamiento de datos (DPC) incorporen aceleradores que pueden realizar miles de operaciones en paralelo. [...]
2024 Enginyeria Informàtica [958]
|
|
2.
|
11 p, 901.0 KB |
Desenvolupament d'un mòdul de Moodle per implementar una aula interactiva de programació
/
Simó Marí, Rubén ;
Valveny Llobet, Ernest, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Escola d'Enginyeria
Aquest projecte té com a objectiu crear un plugin per integrar una eina de programació que s'ha desenvolupat en projectes anteriors. Aquesta eina permet als professors crear exercicis per a que els alumnes puguin realitzar-los durant les classes. [...] This project aims to create a plugin to integrate a programming tool that has been developed in previous projects. This tool allows teachers to create exercises so that students can perform them. The tool allows to speed up the communication between the student and the teacher because while the student is doing the activity, the teacher can see and edit in real time what the student is doing. [...] Este proyecto tiene como objetivo crear un plugin para integrar una herramienta de programación que se ha desarrollado en proyectos anteriores. Esta herramienta permite a los profesores crear ejercicios para que los alumnos puedan realizarlos durante las clases. [...]
2024 Enginyeria Informàtica [958]
|
|
3.
|
14 p, 925.4 KB |
Sistema de micro-aprenentatge basat en Telegram : programació de micro-continguts
/
Nieto Núñez, Adrián ;
Ponsa Mussarra, Daniel, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Escola d'Enginyeria
El microlearning és una modalitat d'ensenyament que permet l'adquisició de coneixements i habilitats arrel de microcontinguts, sense saturar d'informació a l'estudiant. Diferents professors de l'Escola d'Enginyeria volen implantar un mètode per transmetre els estudiants microcontinguts a través de Telegram, però en manquen d'eines per fer-ho còmodament. [...] Microlearning is a teaching modality that allows the acquisition of knowledge and skills based on micro-content, without suturing the student with information. Differents professors at the School of Engineering want to implement a method to transmit micro-content to students via Telegram, but they lack the tools to do so comfortably. [...] El microlearning es una modalidad de aprendizaje que permite la adquisición de conocimientos y habilidades a raíz de microcontenidos, sin saturar de información al estudiante. Diferentes profesores de la Escuela de Ingeniería quieren implantar un método para transmitir a los estudiantes microcontenidos a través de Telegram, pero carecen de herramientas para hacerlo cómodamente. [...]
2023 Enginyeria Informàtica [958]
|
|
4.
|
11 p, 893.4 KB |
Integració d'Aula de programació interactiva amb Caronte
/
Becerra Moreno, Erik ;
Valveny Llobet, Ernest, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Escola d'Enginyeria
Aquest TFG es centra en la integració de l'eina d'Aula Interactiva (desenvolupada per Youssef Assbaghi, Arman Pipoyan i Lluis Galante) amb el Caronte, que és la plataforma que actualment s'utilitza en assignatures com Metodologia de la Programació. [...] This Final Degree Project is focused on integrating the interactive tool ¨Aula Interactiva", (developed by Youssef Assbaghi, Arman Pipoyan and Lluis Galante) with Caronte, the platform currently used in subjects like Programming Methodology. [...] Este TFG se centra en la integración de la herramienta Aula Interactiva (desarrollada por Youssef Assbaghi, Arman Pipoyan y Lluis Galante) con Caronte, que es la plataforma actualmente utilizada en asignaturas como Metodología de la Programación. [...]
2024 Enginyeria Informàtica [958]
|
|
5.
|
40 p, 7.9 MB |
Visor y Plataforma de Gestión para consulta y actualización de Vértices Geodésicos y Cotas de Marea del Servicio Hidrográfico y Oceanográfico de la Armada de Chile, utilizando programación web tradicional y herramientas no-code
/
Bravo Cuvi, Fausto ;
Szczerban Llatas, Wladimir, dir. ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Filosofia i Lletres
L'article present comparteix l'experiència de com es va construir un visor web consultable i una plataforma de gestió no-code, d'ús intern institucional, que centralitza en un sol lloc la informació de disponibilitat, ubicació i monografies (fitxes) dels vèrtexs i cotes de marea administrades pel Servei Hidrogràfic i Oceanogràfic de l'Armada de Xile (SHOA), amb la capacitat de ser actualitzat de manera semiautomàtica, utilitzant programació web tradicional i eines de desenvolupament de software no-code. [...] El presente artículo, comparte la experiencia de cómo se construyó un visor web consultable y una plataforma de gestión no-code, de uso interno institucional y que centraliza en un solo lugar la información de disponibilidad, ubicación y monografías (fichas) de los vértices y cotas de marea administradas por el Servicio Hidrográfico y Oceanográfico de la Armada de Chile (SHOA), con la capacidad de ser actualizado de manera semiautomatizada, utilizando programación web tradicional y herramientas de desarrollo de software no-code. [...] This article shares the experience of building a searchable web map viewer, for institutional use, that centralizes the information on availability, location, and PDF certificates of the geodetic vertices and tidal heights managed by the Hydrographic and Oceanographic Service of the Chilean Navy (SHOA). [...]
Bellaterra: Universitat Autònoma de Barcelona, 2023 Geoinformació [1373]
|
|
6.
|
10 p, 733.2 KB |
Avaluació de la qualitat del codi en exercicis de programació
/
Rodriguez Penin, Hugo ;
Valveny Llobet, Ernest, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Escola d'Enginyeria
A l'hora d'aprendre programació és molt important el feedback que l'estudiant rep dels treballs fets durant una assignatura per tal de millorar les seves capacitats. Actualment, a la Universitat Autònoma de Barcelona no es disposa de cap eina que ens permeti avaluar els aspectes referents a la qualitat del codi, com pot ser l'estil de codificació seguint una guia d'estil. [...] A la hora de aprender programación es muy importante el feedback que el estudiante recibe de los trabajos realizados durante una asignatura para mejorar sus capacidades. Actualmente, en la Universidad Autónoma de Barcelona no se dispone de ninguna herramienta que nos permita evaluar los aspectos referentes a la calidad del código, como puede ser el estilo de codificación siguiendo una guía de estilo. [...] When it comes to learning programming, the feedback that students receive on their assignments during a course is crucial to improve their skills. Currently, at the Autonomous University of Barcelona, there is no tool available to assess aspects related to code quality, such as coding style following a style guide. [...]
2023 Enginyeria Informàtica [958]
|
|
7.
|
10 p, 909.0 KB |
Aula de programació interactiva
/
Galante Causanilles, Lluís ;
Valveny Llobet, Ernest, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Escola d'Enginyeria
Aquest projecte s'enfoca en la millora i expansió de les capacitats d'una plataforma web existent, que té com a objectiu brindar un entorn d'ensenyament virtual per a matèries relacionades amb la programació. [...] This project focuses on improving and expanding the capabilities of an existing web platform, which aims to provide a virtual teaching environment for subjects related to programming. The aim is to achieve a more complete and advanced version, which solves problems identified in the previous version and improves interaction and collaboration between teachers and students. [...] Este proyecto se enfoca en la mejora y expansión de las capacidades de una plataforma web existente, que tiene como objetivo brindar un entorno de enseñanza virtual para materias relacionadas con la programación. [...]
2023 Enginyeria Informàtica [958]
|
|
8.
|
11 p, 1.1 MB |
Design and implementation of a programming language with LLVM
/
Domingo Catafal, Josep Maria ;
Sánchez Pujadas, Francisco Javier, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Escola d'Enginyeria
This article presents the design and development of a new programming language called Craft, using Rust and LLVM. The goal of the project is to gain a deeper understanding of how compilers work by creating one from scratch using these tools. [...] Aquest article presenta el disseny i desenvolupament d'un nou llenguatge de programació anomenat Craft, utilitzant Rust i LLVM. L'objectiu del projecte és aconseguir una millor comprensió de com funcionen els compiladors creant-ne un des de zero amb aquestes eines. [...] Este artículo presenta el diseño y desarrollo de un nuevo lenguaje de programación llamado Craft, utilizando Rust y LLVM. El objetivo del proyecto es conseguir una mejor comprensión de cómo funcionan los compiladores, creando uno desde cero con estas herramientas. [...]
2023 Enginyeria Informàtica [958]
|
|
9.
|
15 p, 1.0 MB |
Sistema automàtic de correcció d'examens de programació
/
Domingo Capellà, Jordi ;
Roca i Marvà, Francesc Xavier, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Escola d'Enginyeria
En aquest document es presenta l'anàlisi, el disseny i el desenvolupament d'un programa que té el propòsit de permetre als professors corregir qualsevol tipus d'exàmens de programació. L'objectiu principal és ajudar al professorat a poder avaluar els estudiants d'una manera més ràpida i eficaç, a partir d'una eina que ofereix una visió global de l'examen i indica, de manera precisa, on es troba l'error, quin tipus d'error és i perquè està passant. [...] This paper presents the analysis, design, and development of a program that is intended to allow teachers to correct any type of programming exam. The main goal is to help teachers assess students more quickly and effectively, from a tool that provides an overview of the exam and indicates, precisely, where the error is. [...] En este documento se presenta el análisis, diseño y desarrollo de un programa que tiene el propósito de permitir a los profesores corregir cualquier tipo de exámenes de programación. El objetivo principal es ayudar al profesorado a poder evaluar a los estudiantes de una manera más rápida y eficaz, a partir de una herramienta que ofrece una visión global del examen e indica, de forma precisa, dónde se encuentra el error, qué tipo de error es y porqué está pasando. [...]
2022 Enginyeria Informàtica [958]
|
|
10.
|
12 p, 1.0 MB |
Aula de programació interactiva
/
Pipoyan Paronyan, Arman ;
Valveny Llobet, Ernest, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Escola d'Enginyeria
L'objectiu d'aquest projecte és augmentar les funcionalitats d'una eina de suport docent integrant diferents tecnologies existents com GitHub, Jupyter o Moodle i afegir altres funcionalitats que no requereixen mòduls externs. [...] The goal of this project is to increase the functionalities of a teaching support tool by integrating different existing technologies such as GitHub, Jupyter or Moodle and adding other functionalities that do not require external modules. [...] El objetivo de este proyecto es aumentar las funcionalidades de una herramienta de apoyo docente integrando diferentes tecnologías existentes como GitHub, Jupyter o Moodle y añadir otras funcionalidades que no requieren módulos externos. [...]
2022 Enginyeria Informàtica [958]
|
|