Resultats globals: 74 registres trobats en 0.04 segons.
Materials de curs, 57 registres trobats
Documents de recerca, 1 registres trobats
Articles, 10 registres trobats
Fons personals i institucionals, 6 registres trobats
Materials de curs 57 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
14 p, 120.3 KB Física i Química i la seva Didàctica [42087] / Márquez Bargalló, Conxita ; Bach Plaza, Joan ; Gené Torrabadella, Jordi ; Roqué Rodríguez, Xavier ; Barquinero Estruch, Joan Francesc ; Tabernero Holgado, Carlos ; Espunya Prat, Maria Carme ; García Viloca, Mireia ; Alvarez Calafell, Xavier ; Couso Lagaron, Digna Maria ; Marbà Tallada, Anna ; Oliveras Prat, Begoña ; Saura Mas, Sandra ; Lopez Simo, Victor ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'objectiu de l'assignatura és completar els coneixements de biologia, geologia, física i química dels llicenciats, enginyers o graduats futurs professors de ciències així com apropar-los al coneixement de la didàctica de les ciències, i a les didàctiques específiques de cada disciplina. [...]
2017-18
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [930]
3 documents
2.
6 p, 89.9 KB Física i Química de Superfícies [103299] / Garcia Alonso, Gemma ; Ayllón Esteve, José Antonio ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
L'objectiu d'aquesta assignatura es donar a conèixer una ciència tant important i interdisciplinar com la ciència de les superfícies, frontera entre la física, la química, la biologia i la enginyeria. [...]
2017-18
Grau en Nanociència i Nanotecnologia [983]  
3.
14 p, 111.6 KB Física i Química i la seva Didàctica [42087] / Márquez, Conxita ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'objectiu de l'assignatura és completar els coneixements de biologia, geologia, física i química dels llicenciats, enginyers o graduats futurs professors de ciències així com apropar-los al coneixement de la didàctica de les ciències, i a les didàctiques específiques de cada disciplina. [...]
2016-17
Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [930]
3 documents
4.
6 p, 89.8 KB Física i Química de Superfícies [103299] / Garcia Alonso, Gemma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Física) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
L'objectiu d'aquesta assignatura és tractar els aspectes més basics dels fenòmens quimicofísics que tenen lloc en les interfases líquid-gas, sòlid-líquid i sòlid-gas. S'aprofundeix en diversos temes introduïts en la assignatura "Introducció a la Nanociència i la Nanotecnologia" del primer curs, i "Laboratori de microscòpies i caracterització de materials" de segon curs. [...]
2016-17
Nanociència i Nanotecnologia [983]  
5.
1 p, 373.1 KB Química Física I [20552] / Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
2004-05
Llicenciat en Química [70]  
6.
63 p, 2.1 MB Cerca i gestió de la informació : les principals fonts d'informació en física geologia, matemàtiques i química / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciència i Tecnologia
Presentació dels diferents recursos d'informació i eines documentals adreçades als alumnes del doctorat de Ciències (física, geologia, matemàtiques i química).
2016 (Fonts d'informació)  
7.
7 p, 40.7 KB Temes de Ciència Actual [100092] / Baig i Aleu, Marià, 1955- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Física) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Biociències
Aquesta assignatura s'imparteix simultàniament com a assignatura de primer curs (obligatòria) en els graus de Matemàtiques, Física i Estadística Aplicada i com assignatura de quart curs (optativa) en els graus de Química, Ciències Ambientals, Nanociència i Nantecnologia (de la facultat de Ciències) i en els graus de Biologia, Microbiologia i Genètica (de la facultat de Biociències) . [...]
2015-16
Graduat o Graduada en Ciències Ambientals [959]
Graduat o Graduada en Genètica [833]
Matemàtiques [777]
Física [776]
Física [1281]
Nanociència i Nanotecnologia [983]
Química [953]
Graduat o Graduada en Biologia [812]
Microbiologia [816]  
8.
1 p, 53.4 KB Física i Química i la seva Didàctica [42087] / Márquez, Conxita ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'objectiu de l'assignatura és completar els coneixements de biologia, geologia, física i química dels llicenciats, enginyers o graduats futurs professors de ciències així com apropar-los al coneixement de la didàctica de les ciències, i a les didàctiques específiques de cada disciplina. [...]
2015-16
Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [1141]
Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [1216]
Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [1217]
Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [1218]
Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [942]
Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [940]
Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [941]
Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [939]
Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [933]
Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [932]
Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [931]
Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [930]
Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [937]
Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [936]
Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [935]
Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [934]  
9.
6 p, 32.7 KB Física i Química de Superfícies [103299] / Garcia Alonso, Gemma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Física) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
L'objectiu d'aquesta assignatura és tractar els aspectes més basics dels fenòmens quimicofísics que tenen lloc en les interfases líquid-gas, sòlid-líquid i sòlid-gas. S'aprofundeix en diversos temes introduïts en la assignatura "Introducció a la Nanociència i la Nanotecnologia" del primer curs, aprofitant el coneixements adquirits durant els dos primers cursos. [...]
2015-16
Nanociència i Nanotecnologia [983]  
10.
12 p, 130.4 KB Física i Química i la seva Didàctica [42087] / Márquez, Conxita (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'objectiu de l'assignatura és completar els coneixements de biologia, geologia, física i química dels llicenciats, enginyers o graduats futurs professors de ciències així com apropar-los al coneixement de la didàctica de les ciències, i a les didàctiques específiques de cada disciplina. [...]
2014-15
Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [1218]  

Materials de curs : 57 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Documents de recerca 1 registres trobats  
1.
419 p, 2.9 MB Anatomia, química i física experimental al Reial Col·legi de Cirurgia de Barcelona (1760-1808) / Pérez Pérez, Núria ; Martínez Vidal, Àlvar, dir (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d’Estudis d’Història de les Ciències (CEHIC))
El desenvolupament de la cirurgia moderna va venir determinada per un increment en la demanda de personal sanitari per tal d'atendre els soldats dispersos en els diferents fronts oberts arreu d'Europa. [...]
The development of modern surgery was driven by the increasing demand for well-trained medical personnel able to attend the soldiers in the several fronts opened in Europe. The Royal Colleges of Surgery are seen as the more important enlightened medical institutions created by the Spanish Borbonic monarchy. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2007  

Articles 10 registres trobats  
1.
18 p, 408.5 KB Dificultades conceptuales y epistemológicas de futuros profesores de Física y Química en las explicaciones energéticas de fenómenos físicos y químicos / Furió Gómez, Cristina (I.E.S. de Massamagrell (València)) ; Furió Más, Carlos (Universitat de Valencia. Departament de Didàctica de les Ciències Experimentals i Socials)
En este trabajo analizamos las dificultades conceptuales y epistemológicas que tienen sobre termoquímica estudiantes universitarios de los últimos cursos de Física, Química e Ingeniería Química. [...]
En aquest treball analitzem les dificultats conceptuals i epistemològiques que tenen sobre termoquímica estudiants universitaris dels últims cursos de Física, Química i Enginyeria Química. Per a això s'han aplicat a una mostra de 35 d'aquests futurs professors dos qüestionaris sobre efectes tèrmics en fenòmens físics i químics que han d'explicar i s'han categoritzat les seves respostes segons els raonaments usats. [...]
In this paper we analyze the conceptual and epistemological difficulties which have on thermochemical the physics, chemistry and chemical engineering students that they are preparing to be teachers of physics and chemistry. [...]

2016 - 10.5565/rev/ensciencias.1644
Enseñanza de las ciencias, Vol. 34 Núm. 3 (2016) , p. 7-24 (Investigaciones Didácticas)  
2.
16 p, 285.1 KB El imaginario social de la energía atómica en los manuales escolares españoles de Física y Química : análisis de un lenguaje específico / Gonzalez Clouté, José Maria (Universidad Nacional de Educación a Distancia (Espanya)) ; González Gil, María Isabel (Universidad Complutense de Madrid) ; Somoza Rodríguez, Miguel (Universidad Nacional de Educación a Distancia (Espanya))
En este artículo se analiza el lenguaje específico utilizado en las lecciones nucleares y atómicas de los libros de texto españoles de Física y Química durante la segunda mitad del siglo xx. A lo largo de este periodo, el imaginario social de la energía nuclear experimentó una importante evolución. [...]
En aquest article s'analitza el llenguatge específic utilitzat en les lliçons nuclears i atòmiques dels llibres de text espanyols de Física i Química durant la segona meitat del segle xx. Al llarg d'aquest període, l'imaginari social de l'energia nuclear va experimentar una important evolució. [...]
This article analyzes the specific language used to impart nuclear and atomic lessons in Spanish Physics & Chemistry textbooks during the second half of the 20th century. The social imaginary of nuclear energy experienced a major evolution throughout this period. [...]

2016 - 10.5565/rev/ensciencias.1905
Enseñanza de las ciencias, Vol. 34 Núm. 2 (2016) , p. 151-166 (Historia y Epistemología)  
3.
6 p, 45.1 KB Transversalitat i coeducació a l'àrea de Física i Química en l'ESO : la classificació dels elements químics / Mira Tornadijo, I. (Universitat de València) ; Cantero Riveros, B. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Mira Tornadijo, C. (Universitat de València)
Amb esta comunicació es posa de manifest que a l’any 2009 encara cal eixir al pas de les visions deformades de la ciència que ofereixen gran part dels materials curriculars. Planteja una proposta didàctica per a - contribuir a llevar les visions deformades que, de la ciència té el nostre alumnat: descontextualitzada, individualista i elitista, empiro-inductivista i ateòrica, rígida, algorítmica i infalible, aproblemàtica i ahistòrica, exclusivament analítica, visió acumulativa i de creixement lineal (GIL PÉREZ, Daniel; et al 2001). [...]
2009
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2009) , p. 3321-3325  
4.
24 p, 371.2 KB Repercusiones de la guerra civil española (1936-39) en la producción científica en Física, a través de los Anales de la Real Sociedad Española de Física i Química / Marset Campos, Pedro ; Valera Candel, Manuel
1981
Dynamis : Acta Hispanica ad Medicinae Scientiarumque. Historiam Illustrandam, V. 1 (1981) p. 179-202  
5.
5 p, 46.0 KB L’ús de textos científics a les classes de física i química / Seba Font, Elena
La finalitat d’aquest article és donar a conèixer el treball dut a terme durant una llicència d’estudis que va sorgir des de la convicció que la comprensió de lectures científiques és una habilitat necessària per a una persona amb una educació bàsica i que no es treballa a l’aula o no s’hi dedica prou temps. [...]
2009
Ciències: revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 12 (2009) p. 10-14  
6.
4 p, 41.7 KB Opinió de l’alumnat de 3r d’ESO sobre la Física i Química / Suso, Esther de ; Bohigas, Xavier
Presentem els resultats d’una enquesta passada a l’alumnat de tercer d’ESO d’un IES de Barcelona. L’objectiu de l’enquesta és conèixer l’actitud de l’alumnat davant de la ciència.
2008
Ciències: revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 10 (2008) p. 33-36  
7.
4 p, 683.8 KB Elaboració de materials didàctics amb Moodle a l’àrea de física i química. Creació d’un entorn virtual d’aprenentatge / Curcó Murillo, Víctor
L’entorn virtual Moodle posa a l’abast de l’alumnat una sèrie de recursos que l’ajuden a aprendre ciències, en un enfocament compatible amb el constructivisme.
2008
Ciències: revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 9 (2008) p. 13-16  
8.
6 p, 258.5 KB Dificultades en la enseñanza-aprendizaje de los problemas de física y química : I. Opiniones del alumno / Oñorbe de Torre, A. (IB Emilia Pardo Bazán) ; Sánchez Jiménez, J. M. (Universidad de Alcalá de Henares. Departamento de Química Física)
Analysing the ideas with which teachers and pupils confront problems in physics and chemistry. The starting point for this analysis is the compilation of the difficulties and causes of failure involved in solving problems raised during a didactic investigation of these subjects. [...]
1996
Enseñanza de las Ciencias, V. 14 n. 2 (1996) p. 165-170  
9.
8 p, 657.5 KB Elaboració de seqüències didàctiques. Les aplicacions de la Física i la Química en la Meteorologia / Vidal i Segarra, Dolors
L’elaboració de seqüències didàctiques ens permet assolir un doble objectiu: l’autofor-mació del professorat (individualment o en grup) i l’aplicació de nous mètodes d’en-senyament de les ciències innovadors. [...]
2007
Ciències: revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 7 (2007) p. 23-30  
10.
3 p, 58.4 KB Són útils les WebQuests per desenvolupar els continguts del currículum de Física i Química? / Fernández Hierro, Carmen
Es tracta de mostrar, mitjançant enllaços a exemples de WebQuests de ciència, l’estructura generalitzada que s’hi fa servir per presentar la informació. Al mateix temps, es fa una reflexió personal sobre la possible adequació d’aquest tipus d’activitats en l’ensenyament de la Física i la Química en la Secundària.
2005
Ciències: revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 1 (2005) p. 28-28  

Fons personals i institucionals 6 registres trobats  
1.
1 p, 237.0 KB Carta de Manuel Puigcerver i Zanón, Secretari General de la Reial Acadèmia de Ciències i Arts de Barcelona, a Pere Pascual sobre l'escisió de la secció de Física i Química en dues seccions separades. / Reial Acadèmia de Ciències i Arts de Barcelona
4 octubre 1999.  
2.
1 p, 272.3 KB Full explicatiu dels criteries de valoració en l'avaluació d'ús de les revistes que es reben per compra a la Biblioteca de Física i Química. / Biblioteca de Física i Química
març 1994.  
3.
19 p, 5.1 MB Avaluació d'ús de les revistes que es reben per compra a la Biblioteca de Física i Química. / Universitat de Barcelona. Biblioteca de Física i Química
març 1994.  
4.
4 p, 1.1 MB Sol·licitud d'ajuda institucional, presentada al Comité Conjunto Hispano-Norteamericano para Asuntos Educativos y Culturales, per a la manipulació de dades experimentals i càlcul científic de les facultats de Física i de Química de la UB.
27 desembre 1978.  
5.
1 p, 282.6 KB Carta de Pere Pascual a C. Cobeta (Real Sociedad Española de Física y Química) accedint al pagament del deute comunicat el 14/05 i demanant el desglossat del deute del departament comunicat el 12/06. / Pascual, Pedro, 1934-2006
18 juny 1973.  
6.
1 p, 144.0 KB Albarà de la Real Sociedad Española de Física y Química al Departament de Física Teòrica de la UB comunicant les quantitats debudes des del 1969 i 1971. / Real Sociedad Española de Física y Química
12 juny 1973.  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.