Resultats globals: 95 registres trobats en 0.03 segons.
Articles, 10 registres trobats
Documents de recerca, 2 registres trobats
Materials didàctics, 1 registres trobats
Materials acadèmics, 73 registres trobats
Fons personals i institucionals, 9 registres trobats
Articles 10 registres trobats  
1.
18 p, 408.5 KB Dificultades conceptuales y epistemológicas de futuros profesores de Física y Química en las explicaciones energéticas de fenómenos físicos y químicos / Furió Gómez, Cristina (I.E.S. de Massamagrell (València)) ; Furió, Carlos (Universitat de València. Departament de Didàctica de les Ciències Experimentals i Socials)
En este trabajo analizamos las dificultades conceptuales y epistemológicas que tienen sobre termoquímica estudiantes universitarios de los últimos cursos de Física, Química e Ingeniería Química. [...]
En aquest treball analitzem les dificultats conceptuals i epistemològiques que tenen sobre termoquímica estudiants universitaris dels últims cursos de Física, Química i Enginyeria Química. Per a això s'han aplicat a una mostra de 35 d'aquests futurs professors dos qüestionaris sobre efectes tèrmics en fenòmens físics i químics que han d'explicar i s'han categoritzat les seves respostes segons els raonaments usats. [...]
In this paper we analyze the conceptual and epistemological difficulties which have on thermochemical the physics, chemistry and chemical engineering students that they are preparing to be teachers of physics and chemistry. [...]

2016 - 10.5565/rev/ensciencias.1644
Enseñanza de las ciencias, Vol. 34 Núm. 3 (2016) , p. 7-24 (Investigaciones Didácticas)  
2.
16 p, 285.1 KB El imaginario social de la energía atómica en los manuales escolares españoles de Física y Química : análisis de un lenguaje específico / Gonzalez Clouté, José Maria (Universidad Nacional de Educación a Distancia (Espanya)) ; González Gil, María Isabel (Universidad Complutense de Madrid) ; Somoza Rodríguez, Miguel (Universidad Nacional de Educación a Distancia (Espanya))
En este artículo se analiza el lenguaje específico utilizado en las lecciones nucleares y atómicas de los libros de texto españoles de Física y Química durante la segunda mitad del siglo xx. A lo largo de este periodo, el imaginario social de la energía nuclear experimentó una importante evolución. [...]
En aquest article s'analitza el llenguatge específic utilitzat en les lliçons nuclears i atòmiques dels llibres de text espanyols de Física i Química durant la segona meitat del segle xx. Al llarg d'aquest període, l'imaginari social de l'energia nuclear va experimentar una important evolució. [...]
This article analyzes the specific language used to impart nuclear and atomic lessons in Spanish Physics & Chemistry textbooks during the second half of the 20th century. The social imaginary of nuclear energy experienced a major evolution throughout this period. [...]

2016 - 10.5565/rev/ensciencias.1905
Enseñanza de las ciencias, Vol. 34 Núm. 2 (2016) , p. 151-166 (Historia y Epistemología)  
3.
6 p, 45.1 KB Transversalitat i coeducació a l'àrea de Física i Química en l'ESO : la classificació dels elements químics / Mira Tornadijo, I. (Universitat de València) ; Cantero Riveros, Beatriz (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Mira Tornadijo, C. (Universitat de València)
Amb esta comunicació es posa de manifest que a l'any 2009 encara cal eixir al pas de les visions deformades de la ciència que ofereixen gran part dels materials curriculars. Planteja una proposta didàctica per a - contribuir a llevar les visions deformades que, de la ciència té el nostre alumnat: descontextualitzada, individualista i elitista, empiro-inductivista i ateòrica, rígida, algorítmica i infalible, aproblemàtica i ahistòrica, exclusivament analítica, visió acumulativa i de creixement lineal (GIL PÉREZ, Daniel; et al 2001). [...]
2009
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2009) , p. 3321-3325  
4.
24 p, 371.2 KB Repercusiones de la guerra civil española (1936-39) en la producción científica en Física, a través de los Anales de la Real Sociedad Española de Física i Química / Marset Campos, Pedro ; Valera Candel, Manuel
1981
Dynamis : Acta Hispanica ad Medicinae Scientiarumque. Historiam Illustrandam, V. 1 (1981) p. 179-202  
5.
5 p, 46.0 KB L'ús de textos científics a les classes de física i química / Seba Font, Elena
La finalitat d'aquest article és donar a conèixer el treball dut a terme durant una llicència d'estudis que va sorgir des de la convicció que la comprensió de lectures científiques és una habilitat necessària per a una persona amb una educació bàsica i que no es treballa a l'aula o no s'hi dedica prou temps. [...]
2009 - 10.5565/rev/ciencies.208
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 12 (2009) p. 10-14  
6.
4 p, 41.7 KB Opinió de l'alumnat de 3r d'ESO sobre la Física i Química / Suso, Esther de ; Bohigas, Xavier
Presentem els resultats d'una enquesta passada a l'alumnat de tercer d'ESO d'un IES de Barcelona. L'objectiu de l'enquesta és conèixer l'actitud de l'alumnat davant de la ciència.
2008 - 10.5565/rev/ciencies.232
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 10 (2008) p. 33-36  
7.
4 p, 683.8 KB Elaboració de materials didàctics amb Moodle a l'àrea de física i química. Creació d'un entorn virtual d'aprenentatge / Curcó Murillo, Víctor
L'entorn virtual Moodle posa a l'abast de l'alumnat una sèrie de recursos que l'ajuden a aprendre ciències, en un enfocament compatible amb el constructivisme.
2008 - 10.5565/rev/ciencies.241
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 9 (2008) p. 13-16  
8.
6 p, 258.5 KB Dificultades en la enseñanza-aprendizaje de los problemas de física y química : I. Opiniones del alumno / Oñorbe de Torre, A. (IB Emilia Pardo Bazán) ; Sánchez Jiménez, J. M. (Universidad de Alcalá. Departamento de Química Analítica, Química Física y Ingeniería Química)
Analysing the ideas with which teachers and pupils confront problems in physics and chemistry. The starting point for this analysis is the compilation of the difficulties and causes of failure involved in solving problems raised during a didactic investigation of these subjects. [...]
1996 - 10.5565/rev/ensciencias.4222
Enseñanza de las ciencias, V. 14 n. 2 (1996) p. 165-170  
9.
8 p, 657.5 KB Elaboració de seqüències didàctiques. Les aplicacions de la Física i la Química en la Meteorologia / Vidal i Segarra, Dolors
L'elaboració de seqüències didàctiques ens permet assolir un doble objectiu: l'autofor-mació del professorat (individualment o en grup) i l'aplicació de nous mètodes d'en-senyament de les ciències innovadors. [...]
2007 - 10.5565/rev/ciencies.265
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 7 (2007) p. 23-30  
10.
3 p, 58.4 KB Són útils les WebQuests per desenvolupar els continguts del currículum de Física i Química? / Fernández Hierro, Carmen
Es tracta de mostrar, mitjançant enllaços a exemples de WebQuests de ciència, l'estructura generalitzada que s'hi fa servir per presentar la informació. Al mateix temps, es fa una reflexió personal sobre la possible adequació d'aquest tipus d'activitats en l'ensenyament de la Física i la Química en la Secundària.
2005 - 10.5565/rev/ciencies.347
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 1 (2005) p. 28-28  

Documents de recerca 2 registres trobats  
1.
165 p, 3.4 MB Análisis de la representación de los trastornos mentales en las series televisivas españolas de carácter juvenil del 2009 al 2021. El caso de 'Física o química', 'Merlí' y 'Los espabilados' / Aguilera i Molina, Sara ; Blasco Gil, José Joaquín, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
L'estudi té per objectiu abordar la representació dels trastorns mentals en les sèries televisives juvenils produïdes a Espanya durant els últims dotze anys. Una mostra d'una temporada de 'Física o química' (2009), de 'Merlí' (2015) i de 'Los espabilados' (2021) permet observar l'evolució del grau de versemblança dels trastorns mentals en aquests productes de ficció seriada. [...]
El estudio tiene por objetivo abordar la representación de los trastornos mentales en las series televisivas juveniles producidas en España durante los últimos doce años. Una muestra de una temporada de 'Física o química' (2009), de 'Merlí' (2015) y de 'Los espabilados' (2021) permite observar la evolución del grado de verosimilitud de los trastornos mentales en estos productos de ficción seriada. [...]
The study aims to address the representation of mental disorders in youth television series produced in Spain over the last twelve years. A sample of one season of 'Física o química' (2009), 'Merlí' (2015) and 'Los espabilados' (2021) allows us to observe the evolution of the degree of plausibility of mental disorders in these serialised fiction products. [...]

2021
Grau en Periodisme [971]  
2.
419 p, 2.9 MB Anatomia, química i física experimental al Reial Col·legi de Cirurgia de Barcelona (1760-1808) / Pérez Pérez, Núria ; Martínez Vidal, Àlvar, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Història de la Ciència)
El desenvolupament de la cirurgia moderna va venir determinada per un increment en la demanda de personal sanitari per tal d'atendre els soldats dispersos en els diferents fronts oberts arreu d'Europa. [...]
The development of modern surgery was driven by the increasing demand for well-trained medical personnel able to attend the soldiers in the several fronts opened in Europe. The Royal Colleges of Surgery are seen as the more important enlightened medical institutions created by the Spanish Borbonic monarchy. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2007  

Materials didàctics 1 registres trobats  
1.
49 p, 1.7 MB Cerca i gestió de la informació : les principals fonts d'informació en física geologia, matemàtiques i química / Universitat Autònoma de Barcelona. Biblioteca de Ciència i Tecnologia
Presentació dels diferents recursos d'informació i eines documentals adreçades als alumnes del doctorat de Ciències (física, geologia, matemàtiques i química).
2019 (Fonts d'informació)  

Materials acadèmics 73 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
7 p, 127.3 KB Física i Química [44330] / Alvarez Calafell, F. Xavier ; Roque Rodriguez, Xavier ; Tabernero Holgado, Carlos ; Navau Ros, Carles ; Garcia Viloca, Mireia ; Grau Torras, Sergi ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'objectiu de l'assignatura és completar els coneixements de física i química dels llicenciats, enginyers o graduats futurs professors de ciències. Inclou dues parts: història de les ciències (4cr) i fonaments de física i química (6cr).
The aim of the course is to complete the knowledge of physics and chemistry of future science teachers. It consists of two parts:history of science (4cr) and Fundamentals of Physics and Chemistry (6cr).
El objetivo de la asignatura es completar los conocimientos de física y química de los licenciados, ingenieros o graduados futuros profesores de ciencias. Consta de dos partes: historia de la ciencia (4cr) y fundamentos de física y química (6cr).

2022-23
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [933]
3 documents
2.
8 p, 134.3 KB Didàctica de la Física i la Química [44313] / Couso, Digna ; Marbà Tallada, Anna ; Oliveras Prat, Begoña ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'objectiu de l'assignatura és apropar als futurs professors de ciències al coneixement de la didàctica de les ciències, i a les didàctiques específiques de cada disciplina. Per tal que puguin ensenyar els continguts de les àrees de coneixement de la física i la química integrant els coneixements disciplinaris i els de la didàctica de les ciències tot tenint en compte els coneixements d'altres àrees com són l'epistemologia, el llenguatge i la comunicació, la psicologia i la pedagogia. [...]
The aim of the subject is to bring future science teachers closer to the knowledge of science teaching, and to the specific didactics of each discipline. So that they can teach the contents of the areas of knowledge of biology and geology and physics and chemistry, integrating disciplinary knowledge and those of science teaching taking into account the knowledge of other areas such as the 'epistemology, language and communication, psychology and pedagogy. [...]
El objetivo de la asignatura es acercar a los futuros profesores de ciencias al conocimiento de la didáctica de las ciencias, y a las didácticas específicas de cada disciplina. Para que puedan enseñar los contenidos de las áreas de conocimiento de la física y la química integrando los conocimientos disciplinarios y los de la didáctica de las ciencias teniendo en cuenta los conocimientos de otras áreas como son la epistemología, el lenguaje y la comunicación, la psicología y la pedagogía. [...]

2022-23
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [933]
3 documents
3.
4 p, 117.6 KB Física I [105035] / Gonzalez Silveira, Marta ; Rodriguez Tinoco, Cristian ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
Aquesta assignatura pretén que els alumnes coneguin els principis bàsics de la natura, des del més petit (nucli atòmic i partícules elementals) al més gran (planetes i estels), i que siguin capaços d'aplicar-los a la descripció qualitativa i quantitativa dels fenòmens físics. [...]
This subject aims to teach students the basic principles of nature, from the smallest (atomic nucleus and elemental particles) to qualitative and quantitative, of physical phenomena. Students will acquire the necessa Moreover, this learning aims to help students to reason critically and to acquire new kn.
Esta asignatura pretende que los alumnos conozcan los principios básicos de la naturaleza, desde lo más pequeño (núcleo at cualitativa y cuantitativa de los fenómenos físicos. Los alumnos adquirirán las herram Este aprendizaje pretende, además, ayudar a los alumnos a razonar de forma crítica.

2022-23
Grau en Química [1431]
3 documents
4.
6 p, 127.6 KB Física i Química de Superfícies [103299] / García, Gemma ; Ayllon, Jose Antonio ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
L'objectiu d'aquesta assignatura es donar a conèixer una ciència tant important i interdisciplinar com la ciència de les superfícies, frontera entre la física, la química, la biologia i la enginyeria. [...]
The objective of this course is to introduce the Surface Science to students, an interdisciplinary science and boundary between physics, chemistry, biology and engineering. The most basic aspects of the chemophysical phenomena that take place at the liquid-gas, solid-liquid, solid-gas and solid-solid interfaces will be treated. [...]
El objetivo de esta asignatura es dar a conocer una ciencia tan importante e interdisciplinar como la ciencia de las superficies, frontera entre la física, la química, la biología y la ingeniería. [...]

2022-23
Grau en Nanociència i Nanotecnologia [983]
3 documents
5.
6 p, 231.8 KB Física i Química [44330] / Grau Torras, Sergi 1978- ; Medà Calvet, Ignasi ; Alvarez Calafell, F. Xavier ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'objectiu de l'assignatura és completar els coneixements de física i química dels llicenciats, enginyers o graduats futurs professors de ciències.
El objetivo de la asignatura es completar los conocimientos de física y química de los licenciados, ingenieros o graduados futuros profesores de ciencias.
The aim of the course is to complete the knowledge of physics and chemistry of future science teachers.

2021-22
Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [939]
3 documents
6.
8 p, 119.2 KB Didàctica de la Física i la Química [44313] / Couso, Digna ; Domenech Casal, Jordi ; Oliveras Prat, Begoña ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'objectiu de l'assignatura és apropar als futurs professors de ciències al coneixement de la didàctica de les ciències, i a les didàctiques específiques de cada disciplina. Per tal que puguin ensenyar els continguts de les àrees de coneixement de la física i la química integrant els coneixements disciplinaris i els de la didàctica de les ciències tot tenint en compte els coneixements d'altres àrees com són l'epistemologia, el llenguatge i la comunicació, la psicologia i la pedagogia. [...]
The aim of the subject is to bring future science teachers closer to the knowledge of science teaching, and to the specific didactics of each discipline. So that they can teach the contents of the areas of knowledge of biology and geology and physics and chemistry, integrating disciplinary knowledge and those of science teaching taking into account the knowledge of other areas such as the 'epistemology, language and communication, psychology and pedagogy. [...]
El objetivo de la asignatura es acercar a los futuros profesores de ciencias al conocimiento de la didáctica de las ciencias, y a las didácticas específicas de cada disciplina. Para que puedan enseñar los contenidos de las áreas de conocimiento de la física y la química integrando los conocimientos disciplinarios y los de la didáctica de las ciencias teniendo en cuenta los conocimientos de otras áreas como son la epistemología, el lenguaje y la comunicación, la psicología y la pedagogía. [...]

2021-22
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [933]
3 documents
7.
4 p, 102.5 KB Física I [105035] / González Silveira, Marta ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
Aquesta assignatura pretén que els alumnes coneguin els principis bàsics de la natura, des del més petit (nucli atòmic i partícules elementals) al més gran (planetes i estels), i que siguin capaços d'aplicar-los a la descripció qualitativa i quantitativa dels fenòmens físics. [...]
This subject aims to teach students the basic principles of nature, from the smallest (atomic nucleus and elemental particles) to qualitative and quantitative, of physical phenomena. Students will acquire the necessa Moreover, this learning aims to help students to reason critically and to acquire new kn.
Esta asignatura pretende que los alumnos conozcan los principios básicos de la naturaleza, desde lo más pequeño (núcleo at cualitativa y cuantitativa de los fenómenos físicos. Los alumnos adquirirán las herram Este aprendizaje pretende, además, ayudar a los alumnos a razonar de forma crítica.

2021-22
Grau en Química [1431]
3 documents
8.
6 p, 112.4 KB Física i Química de Superfícies [103299] / García, Gemma ; Ayllon, Jose Antonio ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
L'objectiu d'aquesta assignatura es donar a conèixer una ciència tant important i interdisciplinar com la ciència de les superfícies, frontera entre la física, la química, la biologia i la enginyeria. [...]
The objective of this course is to introduce the Surface Science to students, an interdisciplinary science and boundary between physics, chemistry, biology and engineering. The most basic aspects of the chemophysical phenomena that take place at the liquid-gas, solid-liquid, solid-gas and solid-solid interfaces will be treated. [...]
El objetivo de esta asignatura es dar a conocer una ciencia tan importante e interdisciplinar como la ciencia de las superficies, frontera entre la física, la química, la biología y la ingeniería. [...]

2021-22
Grau en Nanociència i Nanotecnologia [983]
3 documents
9.
7 p, 111.7 KB Física i Química [44330] / García Viloca, Mireia ; Gené Torrabadella, Jordi ; Roqué Rodríguez, Xavier ; Alvarez Calafell, F. Xavier ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'objectiu de l'assignatura és completar els coneixements de física i química dels llicenciats, enginyers o graduats futurs professors de ciències. Inclou dues parts: història de les ciències (4cr) i fonaments de física i química (6cr).
El objetivo de la asignatura es completar los conocimientos de física y química de los licenciados, ingenieros o graduados futuros profesores de ciencias. Consta de dos partes: historia de la ciencia (4cr) y fundamentos de física y química (6cr).

2020-21
3 documents
10.
8 p, 119.3 KB Didàctica de la Física i la Química [44313] / Couso, Digna ; Márquez Bargalló, Conxita ; Domènech Casal, Jordi ; Oliveras Prat, Begoña ; Lopez Simo, Victor ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'objectiu de l'assignatura és apropar als futurs professors de ciències al coneixement de la didàctica de les ciències, i a les didàctiques específiques de cada disciplina. Per tal que puguin ensenyar els continguts de les àrees de coneixement de la física i la química integrant els coneixements disciplinaris i els de la didàctica de les ciències tot tenint en compte els coneixements d'altres àrees com són l'epistemologia, el llenguatge i la comunicació, la psicologia i la pedagogia. [...]
El objetivo de la asignatura es acercar a los futuros profesores de ciencias al conocimiento de la didáctica de las ciencias, y a las didácticas específicas de cada disciplina. Para que puedan enseñar los contenidos de las áreas de conocimiento de la física y la química integrando los conocimientos disciplinarios y los de la didáctica de las ciencias teniendo en cuenta los conocimientos de otras áreas como son la epistemología, el lenguaje y la comunicación, la psicología y la pedagogía. [...]

2020-21
3 documents

Materials acadèmics : 73 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Fons personals i institucionals 9 registres trobats  
1.
3 p, 1.8 MB Carta manuscrita de Jaime Julve Pérez (Instituto de Química Física "Rocasolano", CSIC, Madrid) adjuntant dades per a sol·licitar plaça a l'Escola de Física d'Erice i una beca del GIFT / Julve, J.
1971  
 Accés restringit a la UAB
2.
1 p, 532.1 KB Carta de J. León (Instituto de Química Física "Rocasolano", CSIC, Madrid) a Pere Pascual demanant l'assistència a un curs d'aquest per a Elías Cárdenas Rodríguez i Juan Ramírez Mittelbrunn / León, Juan ; Pascual, Pedro, 1934-2006
1975  
 Accés restringit a la UAB
3.
1 p, 509.6 KB Carta d'A. Esteve (Instituto de Química Física "Rocasolano", CSIC, Madrid) a Pere Pascual postposant l'establiment d'un Reglamento de Régimen Interno i nomenant represent local Alfredo Tiemblo Ramos / Esteve Pastor, Ángel ; Pascual, Pedro, 1934-2006
1972  
 Accés restringit a la UAB
4.
1 p, 237.0 KB Carta de Manuel Puigcerver i Zanón, Secretari General de la Reial Acadèmia de Ciències i Arts de Barcelona, a Pere Pascual sobre l'escisió de la secció de Física i Química en dues seccions separades / Reial Acadèmia de Ciències i Arts de Barcelona
4 octubre 1999  
 Accés restringit a la UAB
5.
1 p, 272.3 KB Full explicatiu dels criteries de valoració en l'avaluació d'ús de les revistes que es reben per compra a la Biblioteca de Física i Química / Biblioteca de Física i Química
març 1994  
 Accés restringit a la UAB
6.
19 p, 5.1 MB Avaluació d'ús de les revistes que es reben per compra a la Biblioteca de Física i Química / Universitat de Barcelona. Biblioteca de Física i Química
març 1994  
 Accés restringit a la UAB
7.
4 p, 1.1 MB Sol·licitud d'ajuda institucional, presentada al Comité Conjunto Hispano-Norteamericano para Asuntos Educativos y Culturales, per a la manipulació de dades experimentals i càlcul científic de les facultats de Física i de Química de la UB
27 desembre 1978  
 Accés restringit a la UAB
8.
1 p, 282.6 KB Carta de Pere Pascual a C. Cobeta (Real Sociedad Española de Física y Química) accedint al pagament del deute comunicat el 14/05 i demanant el desglossat del deute del departament comunicat el 12/06 / Pascual, Pedro, 1934-2006
18 juny 1973  
 Accés restringit a la UAB
9.
1 p, 144.0 KB Albarà de la Real Sociedad Española de Física y Química al Departament de Física Teòrica de la UB comunicant les quantitats debudes des del 1969 i 1971 / Real Sociedad Española de Física y Química
12 juny 1973  
 Accés restringit a la UAB

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.